Emil Cronholm Baumer
Registrerad mäklare sedan 2010
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2019-04 - 2020-03
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Självklart att träffa kunder så som köpare, säljare, spekulanter samt entreprenörer som man får äran att hjälpa till med i deras affärer. Man blir extra glad när förstagångsköpare har köpt sin allra första bostad, man ser när dom lyser upp av lycka.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Man ska välja mig som sin mäklare om man vill ha en driven och erfaren mäklare som gjort över 500 bostadsaffärer och har passerat 200 rekommendationer bara på reco.se. Min köpare blir oftast mina säljare framöver vilket är ett gott betyg. Jag kan processen och mina kunder får en tydlig plan hur vi tillsammans skall arbeta för att dom skall få en trygg och lyckad bostadsaffär.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Kunnig, påläst och erfaren genom försäljning av små bostäder, paradvåningar, vindslägenheter, villor, radhus och tomter samt kommersiella fastigheter. Jag är nåbar hela tiden och återkopplar alltid så alla parter känner sig väl informerade under köp och säljprocessen.

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Jag har många bra minnen men några fastnar extra mycket. En gång fick jag hjälpa ett par att köpa en bostadsrätt men damen i förhållandet kunde inte komma och skriva på avtalet och ville absolut inte lämna fullmakt så jag åkte till hennes jobb med alla handlingar. Hon arbetade i spärren vid en tunnelbanestation. Medan hon släppte in resenärer så skrev hon på alla sidor så själva kontraktet signerades i en tunnelbana.

Vad gör du helst på fritiden?
Jag älskar att träna och att hålla igång. Att resa och upptäcka världens alla fina platser gör jag så fort tillfället ges och gärna med min fru eller/och mina vänner.

Hur ser din drömbostad ut?
Jag vill rita min och min frus villa med en arkitekt. Gärna två våningar, bra förvaring och 4-5 sovrum så familjen från Gotland kan komma och besöka mig oftare. Jag vill bo lite utanför tullarna när skog och sjö. Läs mer

Läs vad 203 Läs vad Emil Cronholm Baumer

• Max Dennis I köpte sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-03-20

Köpte lägenhet via Emil nyligen och är mycket nöjd. Redan under visningen upplevde jag att han var engagerad, serviceinriktad och att han hade ett trevligt bemötande. En känsla som bestod genom hela affären, fram till kontraktskrivning. Läs mer
  • Calle S köpte sitt hus med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-03-10

Gamla Enskede
    Köpte en villa i Enskede genom Emil. Snabbt och trevligt bemötande. Väldigt direkt, inget onödigt snack. Inte för ’säljig’ utan noggrann och objektiv. Väldigt kunnig både kring objektet, området och själva processen. Kontraktsskrivning vid 22 på kvällen (mitt fel) men det blev ändå en riktigt rolig upplevelse! Läs mer
    2020-03-10 Emil C svarar Calle S
    Hej Calle!
    Tack för din reco. Ja en lördag kl 22 kan man oxå ses för att köpa hus. Det var roligt och trevligt. Hoppas ni ska trivas i Enskede.
  • Cristina G sålde sitt hus med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-03-09

Gamla Enskede
    Jag anlitade Emil för att sälja min villa.

Hans bemötande var respektfullt, engagerat och vänligt.

Genom hela processen har Emils agerande överskridit mina förväntningar på kompetens, effektivitet och omsorg.

Emil är snabb, tydlig, lättsam och ärlig. Jag kände mig helt trygg med att ge honom ansvaret för försäljningen. Läs mer
    2020-03-10 Emil C svarar Cristina G
    Cristina!
    Vi fick kontakt 2016 och 2020 fick jag sälja ditt hus. Tack för ditt förtroende. Jag är glad att vi hittade ett trevligt par som kommer förvalta ditt gamla hus i Gamla Enskede. Tack för din rekommendation. Jag uppskattar det verkligen 🙏🏼
  • Inga K sålde sitt hus med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-02-09

Gamla Enskede
    Jag har sålt ett parhus och blev väl bemött av Emil. Han är trevlig, professionell och hjälpsam. Försäljningen gick galant över mina förväntningar. Läs mer
    2020-02-14 Emil C svarar Inga K
    Hej Inga!
    Tack för ditt betyg. Det har varit en ära att jobba med dig och så kul att försäljningen gick så bra. Jag hoppas du ska trivas på Söder och du är alltid välkommen på en kopp kaffe när du är i Enskede.
  • Carolina N köpte sitt hus med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-02-07

Gamla Enskede
    Emil är kunnig, trevlig och flexibel! Läs mer
    2020-02-14 Emil C svarar Carolina N
    Tack Carolina!
    Så roligt att ni fick köpa ett sånt fin hus på en bra adress. Jag är övertygad om att ni kommer att trivas i området. Hör av er efter renoveringen så kommer jag och uppdaterar värdet.
  • Fredrik W sålde sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-02-02

Enskededalen
    Köpt & sålt samma bostad av Emil.
    Rekommenderar starkt! Läs mer
    2020-02-14 Emil C svarar Fredrik W
    Tack för din Reco Fredrik. Synd att ni lämnar mitt säljområde men jag hoppas ni ska trivas bra i ert nya hem. Det har varit ett nöje att få hjälpa er med både köp och sälj :)
  • Philip B köpte sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-01-24

Gamla Enskede
    Nu träffade vi ju aldrig Emil, men Leo var skittrevlig ! 10/10 på honom👍 Läs mer
    2020-02-14 Emil C svarar Philip B
    Hej Philip!
    Det stämmer, Leo är en klippa och jag han inte ens hem från semestern så köpte du Nynäsvägens finaste 2:a. Stort grattis och lycka till med din nya lägenhet.
  • Ingrid T sålde sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2019-12-06

Gamla Enskede
    Sålt bostadsrätt i Gamla Enskede.
    Fick ett otroligt engagerat och trevligt bemötande. Vi blev väl informerade om allt som hände under försäljningen av lägenheten.
    Allt gick dessutom över förväntan! Läs mer
    2020-02-14 Emil C svarar Ingrid T
    Hej Ingrid!
    Tack för förtroendet jag fick att förmedla dina lägenheter. Tänk att du haft dom sedan 1950-talet.
    Jag hoppas du ska trivas på andra sidan stan när din familj. Vi ses och hörs igen.
  • Helene K köpte sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2019-11-19

Emil agerade mycket professionellt med ett trevligt bemötande vid köpet av bostaden. Jag kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
    2019-11-19 Emil C svarar Helene K
    Tack Helene! Hoppas du ska trivas bra i Årsta. Välkommen in på en kopp kaffe när det passar dig.
  • Marie U
    Marie U sålde sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2019-11-18

Uppfyllde alla mina förväntningar och mer därtill! Läs mer
    2019-11-19 Emil C svarar Marie U
    Tack så mycket marie! Va roligt att det blev en smidig affär och en trevlig köpare på din fina lägenhet.

Senaste försäljningarna

Fyrskeppsvägen