Emil Cronholm Baumer
Registrerad mäklare sedan 2010-06-30
Aktiv på Reco.se sedan 2014-03-26
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Självklart att träffa kunder så som köpare, säljare, spekulanter samt entreprenörer som man får äran att hjälpa till med i deras affärer. Man blir extra glad när förstagångsköpare har köpt sin allra första bostad, man ser när dom lyser upp av lycka.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Man ska välja mig som sin mäklare om man vill ha en driven och erfaren mäklare som gjort över 500 bostadsaffärer och har passerat 200 rekommendationer bara på reco.se. Min köpare blir oftast mina säljare framöver vilket är ett gott betyg. Jag kan processen och mina kunder får en tydlig plan hur vi tillsammans skall arbeta för att dom skall få en trygg och lyckad bostadsaffär.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Kunnig, påläst och erfaren genom försäljning av små bostäder, paradvåningar, vindslägenheter, villor, radhus och tomter samt kommersiella fastigheter. Jag är nåbar hela tiden och återkopplar alltid så alla parter känner sig väl informerade under köp och säljprocessen.

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Jag har många bra minnen men några fastnar extra mycket. En gång fick jag hjälpa ett par att köpa en bostadsrätt men damen i förhållandet kunde inte komma och skriva på avtalet och ville absolut inte lämna fullmakt så jag åkte till hennes jobb med alla handlingar. Hon arbetade i spärren vid en tunnelbanestation. Medan hon släppte in resenärer så skrev hon på alla sidor så själva kontraktet signerades i en tunnelbana.

Vad gör du helst på fritiden?
Jag älskar att träna och att hålla igång. Att resa och upptäcka världens alla fina platser gör jag så fort tillfället ges och gärna med min fru eller/och mina vänner.

Hur ser din drömbostad ut?
Jag vill rita min och min frus villa med en arkitekt. Gärna två våningar, bra förvaring och 4-5 sovrum så familjen från Gotland kan komma och besöka mig oftare. Jag vill bo lite utanför tullarna när skog och sjö. Läs mer

Läs vad 209 Läs vad Emil Cronholm Baumer

• Ted H köpte sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-05-26

Globen/Johanneshov
    Vi köpte lägenhet genom Emil på HusmanHagberg och har blivit otroligt bra bemötta genom hela processen. Som förstagångsköpare uppskattade vi väldigt mycket Emils goda råd på vägen och att han alltid var snabb på att svara på våra frågor om både stort och smått. Vi är mycket tacksamma och nöjda över att ha haft Emil som mäklare! Läs mer
    2020-06-01 Emil C svarar Ted H
    Hej Ted!
    Tack för dina ord, de värmer. Jag har själv varit där, ny på marknaden. Roligt att ni uppskattar min hjälp. Jag brinner extra mkt för att hjälpa nya på bostadsmarknaden. Grattis till er fina lägenhet.
  • Andreas G sålde sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-05-25

Globen/Johanneshov
    Emil har på ett lugnt och tryggt sätt förmedlat vår bostad i tider som kan uppfattas som kämpiga. Vi kände fullt förtroende för Emil genom hela processen och i slutändan så levererades ett slutpris som vi var nöjda med. Vi kan varmt rekommendera Emil vidare! Stort tack. Läs mer
    2020-06-01 Emil C svarar Andreas G
    Tack Andreas och Sara för er rekommendation. Tack för ert förtroende. Ni har vart exemplariska säljare och grattis till försäljningen. Hoppas ni finner ert nya drömboende snart.
  • Jesse F sålde sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-05-05

Gamla Enskede
    Emil and his colleague Leo were the estate agents in charge of the sale of our apartment in Gamla Enskede. I am happy to say that I am extremely satisfied with the service they provided and would undoubtedly recommend both/either one of them to anyone who needs help in sealing a property deal.

From our first meeting both Emil and Leo showed a great deal of professionalism and in-depth knowledge of the sector's current climate. My partner and I were immediately impressed by their approachability, knowledge and foresight.

Emil and Leo conducted their business with clarity, never failing to communicate their opinions and recommendations to us. They were perfect intermediaries between us, the sellers, and those who were interested in our property. They were positive and proactive from beginning to end, often getting out of their way to offer us the best possible service.

In a sector that is oftentimes marked by speculation and uncertainty, Emil and Leo's honesty and straightforwardness were genuinely appreciated by both me and my partner. All in all, I can confidently attest that Emil and Leo are two professionals operating on top of their game. Läs mer
  • Marie G köpte sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-04-19

Gamla Enskede
    Emil är en engagerad mäklare som finns där för köparen. Trevligt och proffesionellt bemötande. Jag förväntar mig att jag ska kunna få tag på den mäklare jag ska köpa av vilket Emil uppfyllde. Det var en trevlig och trygg köpupplevelse Läs mer
    2020-05-04 Emil C svarar Marie G
    Hej Marie!
    Tack för din rekommendation. Roligt att ni tyckte om mig som er mäklare. Varmt välkommen till Gamla Enskede och hör av er om jag kan hjälpa er med något annat.
  • Alexander J köpte sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-04-17

Kanonbra mäklare!
    Super bra bemötande
    Rekommenderar starkt Läs mer
    2020-05-04 Emil C svarar Alexander J
    Hej Alexander!
    Kul att du gillade mitt arbete. Ni är väldigt trevliga och mysiga som köapre. Jag hopaps ni skall trivas bra i er superfina lägenhet.
  • Linnea Å sålde sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-04-17

Gamla Enskede
    Vi är så nöjda med hur Emil hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt i Gamla Enskede. Vi mötte med fyra olika mäklare, och Emil var ett självklart val för oss efter vårt möte. Han var professionell och tydlig från början till slut och höll oss uppdaterade dagligen på hur försäljningen gick. Emil analyserade även vår bostadssituation och planerade försäljningen utifrån våra förutsättningar, vilket vi tror hade stor påverkan på slutpriset. Vi uppskattar speciellt hans personliga och proffsiga approach, där kontakten med spekulanter, köpare och oss som säljare värderades stort. Emil är inte rädd för att gå ett extra steg för att se till till att både säljare och köpare blir mer än nöjda, vilket bland annat visade sig genom hans vilja att hjälpa köparen med lånelöfte genom att kontakta den lokala banken själv. Vi kan inte annat än rekommendera Emil och kommer själva att vända oss till Emil vid framtida bostadsförsäljningar. Tack! Läs mer
    2020-05-04 Emil C svarar Linnea Å
    Wow, tack Linnea. Vilken fin rekommendation. Jag uppskattar att du tog dig tid att skriva om mig och mitt arbete med försäljningen av er fina lägenhet i Gamla Enskede. Det har varit ett nöje att hjälpa er. Vi ses igen.
  • Max Dennis I köpte sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-03-20

2:a
    Köpte lägenhet via Emil nyligen och är mycket nöjd. Redan under visningen upplevde jag att han var engagerad, serviceinriktad och att han hade ett trevligt bemötande. En känsla som bestod genom hela affären, fram till kontraktskrivning. Läs mer
  • Calle S köpte sitt hus med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-03-10

Gamla Enskede
    Köpte en villa i Enskede genom Emil. Snabbt och trevligt bemötande. Väldigt direkt, inget onödigt snack. Inte för ’säljig’ utan noggrann och objektiv. Väldigt kunnig både kring objektet, området och själva processen. Kontraktsskrivning vid 22 på kvällen (mitt fel) men det blev ändå en riktigt rolig upplevelse! Läs mer
    2020-03-10 Emil C svarar Calle S
    Hej Calle!
    Tack för din reco. Ja en lördag kl 22 kan man oxå ses för att köpa hus. Det var roligt och trevligt. Hoppas ni ska trivas i Enskede.
  • Cristina G sålde sitt hus med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-03-09

Gamla Enskede
    Jag anlitade Emil för att sälja min villa.

Hans bemötande var respektfullt, engagerat och vänligt.

Genom hela processen har Emils agerande överskridit mina förväntningar på kompetens, effektivitet och omsorg.

Emil är snabb, tydlig, lättsam och ärlig. Jag kände mig helt trygg med att ge honom ansvaret för försäljningen. Läs mer
    2020-03-10 Emil C svarar Cristina G
    Cristina!
    Vi fick kontakt 2016 och 2020 fick jag sälja ditt hus. Tack för ditt förtroende. Jag är glad att vi hittade ett trevligt par som kommer förvalta ditt gamla hus i Gamla Enskede. Tack för din rekommendation. Jag uppskattar det verkligen 🙏🏼
  • Inga K sålde sitt hus med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede

2020-02-09

Gamla Enskede
    Jag har sålt ett parhus och blev väl bemött av Emil. Han är trevlig, professionell och hjälpsam. Försäljningen gick galant över mina förväntningar. Läs mer
    2020-02-14 Emil C svarar Inga K
    Hej Inga!
    Tack för ditt betyg. Det har varit en ära att jobba med dig och så kul att försäljningen gick så bra. Jag hoppas du ska trivas på Söder och du är alltid välkommen på en kopp kaffe när du är i Enskede.

Senaste försäljningarna

Skulptörvägen