Emil Cronholm Baumer

Emil Cronholm Baumer

Emil Cronholm Baumer är mäklare på HusmanHagberg Enskede

Emil Cronholm Baumer har varit registrerad mäklare sedan 2010-06. Emil Cronholm Baumer har varit aktiv på Reco.se sedan 2014-03 och har fått 240 omdömen med ett betyg på 4.8. Emil Cronholm Baumer har haft 21 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 95% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Självklart att träffa kunder så som köpare, säljare, spekulanter samt entreprenörer som man får äran att hjälpa till med i deras affärer. Man blir extra glad när förstagångsköpare har köpt sin allra första bostad, man ser när dom lyser upp av lycka.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Man ska välja mig som sin mäklare om man vill ha en driven och erfaren mäklare som gjort över 500 bostadsaffärer och har passerat 200 rekommendationer bara på reco.se. Min köpare blir oftast mina säljare framöver vilket är ett gott betyg. Jag kan processen och mina kunder får en tydlig plan hur vi tillsammans skall arbeta för att dom skall få en trygg och lyckad bostadsaffär.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Kunnig, påläst och erfaren genom försäljning av små bostäder, paradvåningar, vindslägenheter, villor, radhus och tomter samt kommersiella fastigheter. Jag är nåbar hela tiden och återkopplar alltid så alla parter känner sig väl informerade under köp och säljprocessen.

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Jag har många bra minnen men några fastnar extra mycket. En gång fick jag hjälpa ett par att köpa en bostadsrätt men damen i förhållandet kunde inte komma och skriva på avtalet och ville absolut inte lämna fullmakt så jag åkte till hennes jobb med alla handlingar. Hon arbetade i spärren vid en tunnelbanestation. Medan hon släppte in resenärer så skrev hon på alla sidor så själva kontraktet signerades i en tunnelbana.

Vad gör du helst på fritiden?
Jag älskar att träna och att hålla igång. Att resa och upptäcka världens alla fina platser gör jag så fort tillfället ges och gärna med min fru eller/och mina vänner.

Hur ser din drömbostad ut?
Jag vill rita min och min frus villa med en arkitekt. Gärna två våningar, bra förvaring och 4-5 sovrum så familjen från Gotland kan komma och besöka mig oftare. Jag vill bo lite utanför tullarna när skog och sjö.

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 240 Läs vad Emil Cronholm Baumer

• sålde sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede
    2021-08-22
    Mycket trevlig och proffsig i sitt bemötande. Prestigelös med ett intresse och gehör för våra önskemål och idéer. I en tid med något osäkrare marknad, där vi redan hade köpt, stakade Emil ut en strategi för vår bostadsförsäljning som visade sig falla väl ut. Hans långa erfarenhet i branschen var en styrka som kom till pass och processen och affären gick smidigt. Sammantaget levde Emil upp till våra förväntningar och mer därtill.
  • köpte sitt hus med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede
    2021-05-14
    Emil får de allra varmaste och bästa rekommendationer!
  • sålde sitt hus med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede
    2021-05-13
    Sålt vårat fina hus i Enskede. Emil har varit en klippa i hela processen och alltid tillgänglig vid funderingar. 👍🏻
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emil Cronholm Baumer en del av HusmanHagberg Enskede
    2021-04-30
    Köpt en etagelägenhet via Emil. Mycket kunnig och trevligt bemötande på visning. Lugn och harmonisk. Jag tycker Emil har varit mycket behjälplig och kunnat svara på alla frågor från visning till köpet blev genomförd. En duktig mäklare!
    2021-04-30
    Köpt vår drömlägenhet av Emil och fått riktigt bra bemötande under hela affären. Han är snabb när det gäller återkoppling och är tydlig i kommunikationen.
    Vi anlitar gärna Emil för framtida bostadsaffärer!
    2021-04-30
    Mycket bra bemötande och inger stor trygghet genom hela förloppet av försäljningen!
  • Per Jörgen T
    • Enskedefältet
    2021-02-15
    Emil är en väldigt professionell kunnig mäklare som jag är 100% nöjd med att ha anlitat vid vår husförsäljning. Det som är hans styrkor är hans kunnighet, att han alltid varit tillgänglig, sympatisk att resonera med om alla frågor som uppstod. Jag rekommenderar honom starkt och kommer gärna att anlita honom igen. I vår försäljning tog han och Saga Nilsson hand om försäljningen så jag vill passa på att även rekommendera Saga.
    2021-01-13
    Sålt en unik våning i Gamla Enskede

Proffsigt bemötande

All förväntningar infriades

Bästa betyg
    2021-01-13
    Vi har köpt en lägenhet där Emil var mäklare. Emil var både proffessionell och trevlig. Hag var väldigt tydlig under visningen och vi kändes mycket trygga. Den största styrkan av Emil är att han lyckades att hålla en väldigt professionell nivå men samtidigt att lugna oss vid köpet som är en stressig process med hans trevligt personalitet. Vi skulle rekommendera Emil väldigt varmt.
    2020-12-14
    Trevligt bemötande. Snabb och tydlig kommunikation.