en del av HusmanHagberg Enskede

4.4 / 5 i betyg — 53 rekommendationer

Läs vad 53 användare tycker om Erik Remnert

• Ray O
    Ray O skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Jag tycker det har fungerat väldigt bra.
  • Sirkka T
    Sirkka T skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik är en mycket professionell mäklare. Det kändes tryggt att ha honom när vårt hus såldes, alltid kontaktbar och hanterade alla situationer på ett bra sätt.
    2016-09-11 Erik R svarar Sirkka T
    Tack snälla ni! Det var väldigt roligt att få hjälpa er med er försäljning!
  • Josefin M
    Josefin M skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Proffsig men också personligt bemötande.
    Tillgänglig för alla funderingar kring försäljningen, ärlig och rak rådgivning kring både köp&sälj.
    Fullt förtroende!
    2016-09-05 Erik R svarar Josefin M
    Tack Josefin och tack för ett supertrevligt samarbete. Hör av dig framöver om vi skall titta mer på din deklaration.
  • Rebecka C
    Rebecka C skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Trevlig och tillmötesgående. Vi har känt till Erik sedan många år och vi är supernöjda med servicen. Proffsig och serviceminded mäklarkontor!
    2016-09-05 Erik R svarar Rebecka C
    Tack för er trevliga reco. Lycka till med kommande renovering. Slå en signal när ni börjar komma på plats i huset så hjälper jag er med en ny värdering.
  • Kenneth B
    Kenneth B skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik har varit trevlig, hjälpsam att förklara det vi inte förstod, han har varit smidig med försäljningen kan med det varmaste rekommendera honom.
    2016-09-02 Erik R svarar Kenneth B
    Tack Kenneth för din trevliga reco. Ses på tisdag!
  • Annika E
    Annika E skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Första gången vi har haft kontakt med mäklare, och vi fick bara en positiv erfarenhet! Vi blev bemötta sakligt, effektivt, trevligt och proffsigt. På alla sätt.
    2016-09-02 Erik R svarar Annika E
    Tack Annika för din trevliga reco. Hoppas allt går bra med renovering av lägenheten nu. Kontakta mig när ni börjar bli klara så gör jag en ny värdering så att ni kan få bättre räntor hos banken!
  • Micke S
    Micke S skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik sålde åt oss i Gamla Enskede 2014, och vi är väldigt nöjda över hans hjälp. Han har bra kunnande om området och föreningen vi bodde i. Och slutpriset för vår lägenhet blev långt över förväntan.

/Micke & Jenny
    2016-05-10 Erik R svarar Micke S
    Tack Micke och Jenny! Hoppas allt är bra i ert nya drömhus! Vi hörs
  • Ulrica S
    Ulrica S skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Vi träffade flera mäklare innan vi bestämde oss för att låta Erik sälja vårt hus.Väldigt nöjd med hur Erik lotsade oss genom hela processen och jag kan varmt rekommendera honom, kommer att anlita honom igen vid framtida försäljningar.
  • J.P. M
    J.P. M skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    När vi sålda vår villa i Enskede /Kärringstan anlitade vi Erik, Husman Hagberg, efter att ha gjort en utvärdering av flertal mäklare. Erik är professionell, engagerad, och sakkunnig med många års erfarenhet av fastighetsbranschen. Försäljningen sköttes utmärkt. Vi kan varmt rekommendera Erik och kommer anlita honom vid framtida försäljningar.
  • Lars N
    Lars N skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik Remnert är en mycket trevlig och pålitlig person, honom kan jag verkligen rekommendera...../ L. Nyman
  • Maria L
    Maria L skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Professionell, trevlig, seriös, positiv, pålitlig.
    2016-04-06 Erik R svarar Maria L
    Tack så mycket för din reco Maria. Nu ska jag kämpa vidare med att hitta ett fint hus åt er.
  • Lisa R
    Lisa R skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik sålde vår villa och jag är väldigt nöjd med honom. Han är kunnig och engagerade sig på ett mycket bra sätt. Jag kan varmt rekommendera honom!
    2016-03-01 Erik R svarar Lisa R
    Tack så mkt Lisa för din fina reko!!
  • Olle K
    Olle K skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik skötte försäljningen av mitt hus i Enskede på ett ypperligt sätt. Allt flöt på utan problem, värdering, besiktning, visning och kontraktsskrivning. Sedan var det bara klart. Han var trevlig och kompetent.
    Jag vill ge Erik och HusmanHagberg de varmaste rekommendationer.
    Olle K
    2016-03-01 Erik R svarar Olle K
    Tack så hemskt mycket för fint reko! Vore kul att se ditt nya hus framöver! Ha det fint!
  • Erik O
    Erik O skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik hjälpte oss att hitta hus. Han var snabb, pålitlig och flexibel och vi hittade vår drömbostad. Rekommenderas starkt!
    2016-02-29 Erik R svarar Erik O
    Tack Erik! Hörs framöver om värdering! Hälsa familjen!
  • Leif  H
    Leif H skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    När jag och min sambo köpte vårt fina hus i Enskede var det via HusmanHagberg och Erik Remnert. Vi fick fin kontakt med Erik, och han hjälpte oss tillrätta med en del praktiska saker i samband med och även efter köpet. Den fina kontakten gjorde att vi även valde att låta Erik ta hand om försäljningen av vår lägenhet, vilket han skötte perfekt. Vi kan varmt rekommendera Erik och HusmanHagberg

Leif H
    2016-02-29 Erik R svarar Leif H
    Tack snälla! Tveka inte att höra av er om det är något jag kan hjälpa er med framöver!
  • Holger N
    Holger N skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Vi fick tipset av en granne när vi skulle sälja vårt hus. Och Erik dök upp. Han kom alltid i tid. Och han svarade på alla frågor på sms, alla tider på dygnet, kändes det som. Dessutom fanns han att fråga även efter försäljningen, ett år senare när köparen tyckte han hittat ett dolt fel, som det fanns en försäkring för, om det skulle leda till något krav. Det kändes tryggt att alltid kunna nå Erik med en fråga och sen få ett snabbt svar.
    2016-02-29 Erik R svarar Holger N
    Tack snälla Holger för din fina reko! Hoppas vi kan träffas framöver! Tveka inte att höra av er om det är något jag kan hjälpa er med!
  • Bim E
    Bim E skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik sålde inte bara min lägenhet till max, utan vart även en bra vän en idag. Rekomenderar Erik starkt för försäljning av din lägenhet !
    2016-02-29 Erik R svarar Bim E
    Tack Bim för din fina reko. Hör av dig framöver så tar vi en lunch och fixar ny värdering på din lägenhet
  • Philip B
    Philip B skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik gjorde ett superbt arbete med försäljningen av vår lägenhet. Vi kände oss trygga genom hela processen och rekommenderar honom varmt!
  • Johan C
    Johan C skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Perfekt försäljning. Erik tog hand om allt och var tydlig med olika alternativ för fotografering, visning och budgivning. Tack vare det fick vi stort intresse och ett bra pris. Supernöjda!
  • Susanna S
    Susanna S skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Oseriös Inget intresse av att hjälpa till när det det uppstår problem mellan köpare och säljare
    2016-02-26 Erik R svarar Susanna S
    Stämmer ju inte riktigt då du, jag och den säljande parten hade ett möte efter ditt köp och löste de frågetecken som uppkommit
  • Anki M
    Anki M skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Mäklaren vände sig endast till min f.d man som ägde större delen av huset. De missade t.o.m att kontakta mig vid själva säljmötet, de litade på att exmaken skulle sköta det, vilket är märkligt mtp att det var en separation. Oproffsigt o lagvidrigt.
    2016-02-26 Erik R svarar Anki M
    Det stämmer att mycket kontakt gick genom honom men det var ju för att du aldrig återkopplade på de samtal jag och vår koordinator gjorde till dig
    2016-02-26 Anki M svarar Erik R
    Det stämmer inte. Genom en slump fick jag veta att säljmötet skulle äga rum, och i stort sett all kontakt skedde via exmaken som kanske förväntades vidarebefordra till mig, men det kan man inte som mäklare förutsätta. Ingen kontakt skedde med mig under hela säljprocessen, jag var inte vidtalad vid de olika stegen i försäljningen, t.ex fotografering och vid budgivningen. Det kändes väl angeläget att sälja en sådan lukrativ fastighet och då var det inte så noga att följa alla regler.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Klara S
    Klara S skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Dålig. Tyvärr har jag haft en dålig upplevelse speciellt av försäljning.
  • Viktor F
    Viktor F skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erfaren, noggrann och duktig mäklare
  • Björn C
    Björn C skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Dålig mäklare som inte hade kollat upp säljares bygglov, detta har skapat ett rättsprocess som kostar stora summor pengar. Mkt dålig service

Björn Callin
    2016-02-26 Erik R svarar Björn C
    Känns lite tråkigt att få höra detta från er då ni vet att både jag och besiktningsmannen frågat säljarna innan försäljningen startat om alla bygglov fanns vilket har intygats av dem i diverse olika dokument.
  • Karin F
    Karin F skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik har ett bra bemötande och har snabbt svarat på våra frågor. Vårt hus såldes dock utan att Erik behövde göra särskilt mycket.
    När vi skulle deklarera tog jag kontakt med Erik och vi fick en tid - då blev jag besviken för han satt redo med blanketten o förväntade sig färdiga summor som han bara skulle fylla i. Det var ju just det vi behövde hjälp med, vad gäller, vad kan man ta upp osv. Fylla i en blankett kändes som minsta jobbet. När vi betalat ca 150 000 kr i mäklararvode blev jag minst sagt irriterad. Nu är blanketten ifylld och vi har betalat in vår skatt, då hör jag att andra mäklare ger andra direktiv om vad man kan ta upp - om Erik eller den andre mäklaren har rätt - vet ju inte jag.
  • Peter A
    Peter A skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Proffesionellt och bra. Inget negativt
  • Ruben N
    Ruben N skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Min erfarenhet av Erik Remnert är enbart positiv och jag skulle gärna anlita honom om det var aktuellt att sälja/köpa lägenhet.
  • Martin M
    Martin M skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Rak och klar i sina uppgifter och i sin information om objektet. Kändes trovärdig. Skötte allt från visning till kontraktskrivning utan några krångligheter.
  • Anna S
    Anna S skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    HusmanHagberg och mäklaren Erik Remnert gjorde ett mycket bra jobb när vi sålde vår villa i Enskede. Trots att vi hade ett fast pris gjorde Erik alltid det där lilla extra för att vi skulle få ett så högt pris som möjligt. Han var tillgänglig och professionell. Vi kan varmt rekommendera HusmanHagberg!
  • Niklas B
    Niklas B skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Vi fick en ovärderlig hjälp av mäklaren Erik Remnert. Allt var enkelt från första mötet tills dess att affären var klar. Jag fick en rak, ärlig och tydlig kommunikation, vilket jag uppskattade. Jag är helt övertygad att mitt slutpris på försäljningen till stor del kan härledas till Eriks breda nätverk. Slutpriset var långt över mina förväntningar! Jag kan varmt rekommendera Erik som mäklare
  • Ronnie K
    Ronnie K skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Bra bemötande och trevlig och kunnig att ha att göra med
    2016-02-24 Erik R svarar Ronnie K
    Hej Ronnie! Tack för ditt fina betyg och tack för ett trevligt samarbete under försäljningen. Hoppas du trivs bra nere i Skåne. /Erik
  • Katarina F
    Katarina F skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Inte en bra upplevelse och blandat engagemang.
  • Erik K
    Erik K skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Mäklaren med initialerna ER var den sämsta jag någonsin stött på. Extremt oseriös person. Vägrade ta fram de mest grundläggande uppgifterna om bostaden. Dessutom mycket otrevlig och nedlåtande. Varför skulle boyta, andel i föreningen, driftskostnader etc. vara så viktigt för oss? Försök undvika HusmanHagberg om möjligt!
    2016-02-24 Erik R svarar Erik K
    Hej Erik! Jag tycker inte din bild av försäljningen stämmer överens med hur det gick. All information rörande förening, andelstal och boyta presenterades för dig vid visningen och anledningen till att allt material inte var helt klart vid första visning var ju för att du köpte bostaden direkt på en kommande-annons som skulle säljas senare
    2016-03-02 Erik K svarar Erik R
    Det stämmer att vi köpte bostaden på en kommande-annons och att allt material inte var färdigt vid visningen. I övrigt är mäklarens påståenden felaktiga, vilket ytterligare försämrar ett redan dåligt intryck. Först dagen innan kontraktsskrivning fick vi energideklaration, stadgar, årsmötesprotokoll, situationsplan, andelstal, information om gemensamhetslokaler etc. Situationsplanen vi fick var felaktig. Hyran mäklaren uppgav för garageplats var felaktig. Typisk kommentar från mäklaren, citerad direkt från mejlkonversationen: ”Prata gärna med ordföranden eller förening igen om det är information du vill ha!”

Objektsbeskrivning med planlösning och driftskostnader samt köpeavtal fick vi otroligt nog först vid själva kontraktsskrivningen! Jag hade förvarnat mäklaren om att jag skulle behöva ringa min fru och gå igenom de underlag vi dittills inte fått se. När jag vid kontraktskrivningen upprepade detta och sa att jag behövde några minuter för att gå igenom den nya informationen med min fru blev mäklaren otrevlig. Han försökte pressa mig till att skriva på, utan att först gå igenom objektsbeskrivning och köpeavtal i lugn och ro.

Mäklarens beteende var under hela försäljningsprocessen otrevligt, nedlåtande och oprofessionellt. Vid kontraktsskrivningen var agerandet närmast bisarrt. Jag har svårt att tro att mäklarens ovilja att ta fram grundläggande underlag och information, samt det märkliga beteendet vid kontraktsskrivningen, skulle vara i linje med mäklarsamfundets etiska regler.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Lars-åke A
    Lars-åke A skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Fick väldigt bra intryck och information under det första mötet. Sedan fortsatte det på den vägen under hela försäljningsprocessen.
  • Stefan N
    Stefan N skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik på HusmanHagberg skötte sitt uppdrag att sälja vårt hus i Enskede prickfritt. Vi är mycket nöjda. Stefan
  • Julia B
    Julia B skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Vi kan varmt rekommendera Husman Hagberg i Enskede! Ett extra stort tack till Erik Remnert som gjorde ett fantastiskt jobb med att sälja våran lägenhet. Mycket bra service och engemang!
  • Ester P
    Ester P skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik Remnert var vår mäklare när vi köpte en lägenhet tillsammans med (och för) vår son. Han bemötte oss med stor sakkunskap och engagemang. Han var snabb och alltid tillgänglig när vi behövde hans råd. Med vänlighet och flexibilitet skapade han en förtroendefull relation - en verkligt viktig tillgång i en extremt hetsig marknadssituation.
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik är en trevlig och duktig mäklare och vi har största förtroende för honom!
    Viktigt för oss är att han alltid har tid för oss och är anträffbar!
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Eric Remnert är en mycket hjälpsam och trevlig person och mäklare. Han gav bra stöd vid vårt huköp och skötte hela affären väldigt väl. Även efter köpet hjälpte han till med en del praktiskt, tipsade om duktiga lokala hantverkare etc. Jag rekommenderar Eric varmt.
  • Martin A
    Martin A skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik Remnert är en redigt bra mäklare som har både humor och huvudet på skaft!
  • Claes H
    Claes H skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Professionellt och bra hanterat.
  • Bo L
    Bo L skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Har köpt lgh gm Erik och nu sålt denna lgh gm honom.Hitills ahr allt fungerat mkt tillfredställande och att det dessutom är lätt och trevligt att samarbeta med honom.
  • Malin L
    Malin L skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Kan varmt rekommendera Erik Remnert på Husman Hagberg Enskede. Mycket hög servicenivå igenom hela processen, från värdering, fotografering, visningar, budgivning,försäljning, till hjälp med deklaration av försäljningen.
  • Kenneth S
    Kenneth S skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Kompetent mäklare som gjorde min affär snabb, var tydlig och skötte allt perfekt.

Jag är helnöjd och återkommer nästa gång jag kommer köpa eller sälja objekt.

Mvh Kenneth Sundman
  • Benny V
    Benny V skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Korrekt, trevligt, bra och realativt billigt.
  • Karl-Oskar H
    Karl-Oskar H skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    HusmanHagberg var den mäklarfirma som hade anlitats av det par som ämnade sälja sitt hus. Hela förfarandet skedde väldigt professionellt och hela köpeprocessen löpte på utan problem. Vänligt bemötande och det allmänna stöd som erbjöds i samband med vårt husköp var till belåtenhet.

Jag kan varmt rekommendera HusmanHagberg för deras professionella inställning och vänliga bemötande.
  • Jacob H
    Jacob H skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Jag både sålde och köpte bostadsrätt.
    Värderingen av min lägenhet visade sig vara helt korrekt. Allt kring både försäljning och köp sköttes mycket professionellt.
  • Jens L
    Jens L skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Erik Remert, Mäklare på HusmanHagberg hjälpte oss med försäljningen av vår bostadsrätt. Erik var snabb, hjälpsam och skicklig. Vårt slutpris översteg våra förväntningar, och han biträdde oss även efter försäljningen då köparna återkom med yrkanden. Kan inte tänka mig att man kan få bättre service i dessa delar.
  • Eskil J
    Eskil J skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Jag har fått hjälp av Erik vid försäljning av en villa i Gamla Enskede. Vi tog en personlig kontakt, som ledde till ett senare möte i vårt hus. Där gjorde Erik en bedömning av huset värde, berättade om hur en försäljning går till, annonsering, visning mm. Efter ca 2 veckor hade Erik några intresserade kunder innan visning, en av dom nappade direkt på vårt lägsta pris. Affär blev av och allt skötes exemplariskt av Erik.
  • Erik A
    Erik A skrev om Erik Remnert en del av HusmanHagberg Enskede
    Vi har anlitat Erik Remnert och HusmanHagberg för att sälja vårt hus. Vi har fått ett mycket professionellt bemötande. Alla delar av processen har hanterats precis så bra jag hade önskat mig. Jag kan varmt rekommendera HusmanHagberg och Erik Remnert i synnerhet. Erik har varit den mest professionella mäklare jag träffat, detta baserat på att jag, av olika anledningar, under de senaste fyra åren haft kontakt med flera olika fastighetsmäklare.
Emil Cronholm
Anna Isaksson