Saga Nilsson
Registrerad mäklare sedan 2019-02-20
Aktiv på Reco.se sedan 2019-03-20
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Jag kan inte komma på ett roligare jobb! Jag få åka runt i det området jag vuxit upp i och bli hembjuden till alla som bor här idag och får se deras hem vilket är väldigt roligt. Trevliga möten, höra olika livssituationer, hålla visningar, få igång budgivningar, försäljningar och rekommendationer är bara några av alla bitar i mitt jobb som ger mig energi och gör mig glad!

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en noggrann och lyhörd mäklare som gärna lär känna mina kunder! Jag engagerar mig till 100% i varje affär och vill att säljare som köpare ska vara nöjd med mitt jobb och min service!

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Jag har ett roligt minne redan från samma dag som jag fick min registrering och blev färdigutbildad fastighetsmäklare. Jag hade ett möte inbokat med en kollega. Jag bestämde mig för att hålla i det då jag väntat länge på att få köra igång! Jag gick dit och mötet gick väldigt bra, så pass bra att ägaren ville skriva på med mig på en gång. Jag skulle ta fram och gå igenom uppdragsavtalen, men det viktigaste att ha med sig hade jag glömt. De låg kvar i skrivaren… det löste sig ändå med att åka tillbaka nästa dag och han fick skriva under. Jag var lite för glad helt enkelt! Lärde mig också att inte glömma avtalen den hårda vägen.

Vad gör du helst på fritiden?
Jag äter gärna god mat, helst med vänner och familj. Tycker om att resa, vare sig det är kortare eller längre sträckor. I vardagen vill jag även hinna med att träna några gånger i veckan!

Hur ser din drömbostad ut?
Det står emellan en sekelskifteslägenhet eller sekelskifteshus men det får gärna finnas en eller två kakelugnar, vara högt i tak, stilrent renoverat kök med sällskapsyta för stora middagar. Egen uteplats eller tomt med sol hela dagen. Jag bor idag bara några minuter från vårt kontor i Enskede idag, trivs väldigt bra i området så bor gärna kvar här omkring. Vet att det finns en del guldkorn här i närheten. Läs mer

Läs vad 51 Läs vad Saga Nilsson

• Mia-mariana P sålde sin lägenhet med hjälp av Saga Nilsson en del av HusmanHagberg Enskede

2020-07-02

3:a
    Stureby
    Mäklaren Saga är handlingskraftig och försäljningen av lägenheten gick raskt enligt mitt önskemål. Läs mer
    2020-07-14 Saga N svarar Mia-mariana P
    Tack för din rekommendation Mia-Mariana det var mycket härligt att samarbeta med dig! Ha en fin sommar!
  • Mark Carl-henrik C köpte sin lägenhet med hjälp av Saga Nilsson en del av HusmanHagberg Enskede

2020-06-22

Hjälpte oss kommer överens med säljaren under Corona-tiden. Läs mer
    2020-06-24 Saga N svarar Mark Carl-henrik C
    Tack Mark! Där kommer ni trivas bra!
  • Senad A sålde sin lägenhet med hjälp av Saga Nilsson en del av HusmanHagberg Enskede

2020-06-18

Årsta
    Saga är en otroligt bra och hjälpsam mäklare som jag varmt kan rekommendera! Läs mer
    2020-06-18 Saga N svarar Senad A
    Härligt att höra! Tack så mycket för det och för bra samarbete här under våren! Vi hörs, glad midsommar!
  • Kajsa Ebba Felicia E köpte sin lägenhet med hjälp av Saga Nilsson en del av HusmanHagberg Enskede

2020-06-16

Skarpnäck
    Har köpt min första lägenhet genom Saga och är väldigt nöjd! Proffsigt och kommunikativt och för mig som novis har jag fått bra hjälp med att sätta mig in i det som bostadsrättsköp innebär. Skulle absolut rekommendera Saga vidare! Läs mer
    2020-06-18 Saga N svarar Kajsa Ebba Felicia E
    Tack så mycket! Blir jag glad av att höra. Kul med första lägenheten, hoppas du kommer trivas bra, det tror jag nog! Glad midsommar till dig så hörs vi framåt!
  • Karl P sålde sin lägenhet med hjälp av Saga Nilsson en del av HusmanHagberg Enskede

2020-06-16

Skarpnäck
    Sålde min bostadsrätt genom Saga på HusmanHagberg och blev väldigt professionellt bemött.
    Saga är väldigt flexibel med bla. tider för fotografering och visningar.
    Enkelt att få svar vid frågor och hon höll mig informerad under hela processen. Väldigt nöjd med försäljningen och Sagas prestation. Läs mer
    2020-06-16 Saga N svarar Karl P
    Härligt att höra! Tackar så mycket för din Reco! Det var kul att hjälpa till och kul att det gick så smidigt. Ha det så gott i sommar!
  • Julia R köpte sin lägenhet med hjälp av Saga Nilsson en del av HusmanHagberg Enskede

2020-06-11

Stureby
    Jag köpte en tvårummare i Stureby/Enskede. Saga har varit mycket hjälpsam, svarat på sms och telefon väldigt snabbt och var trygg med att ställa frågor till henne. Har enbart bra saker att säga om Saga och har fått stöttning hela vägen trots att affären gick väldigt snabbt. Tack för fint samarbete/ Julia Läs mer
    2020-06-12 Saga N svarar Julia R
    Härligt att höra, detta blir jag glad för! Tack själv för bra samarbete från din sida med, det uppskattas alltid! Och jag tror du komemr trivas superbra i nya lägenheten! :)
  • Jennifer R sålde sin lägenhet med hjälp av Saga Nilsson en del av HusmanHagberg Enskede

2020-06-11

Stureby
    Vi sålde vår lägenhet med Saga, hon är glad och trygg. Det finns inga problem och hon arbetar snabbt. Det uppstod en obekväm situation när vi skulle skriva papper där det hade inkommit ett till bud och Saga skötte det riktigt proffsigt, trots att klockan var närmare halv tio på kvällen! Läs mer
    2020-06-12 Saga N svarar Jennifer R
    Tack Jennifer! Glad att det löste sig så bra :)
    Ni har varit härliga att samarbeta med! Vi hörs framåt!
  • Boris B sålde sin lägenhet med hjälp av Saga Nilsson en del av HusmanHagberg Enskede

2020-06-05

3:a
    Skarpnäck
    Sega helped me and my wife to sell our 3-room apartment. Through all the process she was very organized and professional and is did her best to achieve the highest price regardless of circumstances.

Saga came up with a comprehensive calendar plan for the whole process, and was calm during moments of market uncertainty caused by pandemic.

She knows the area, understands the needs of potential buyers and could always give a good advise.

As the result, we have a feeling that the whole process ended up as a win-win situation, when we got a good price, and the buyer got the apartment fitting their needs.

We wholeheartedly recommend Saga Nilson as an outstanding property broker! Läs mer
    2020-06-05 Saga N svarar Boris B
    Thank you so much for this! I really appreciate your words, it means a lot to me. I´m happy youre satisfied with the process and the price. You were also great to cooperate whit!
  • Helene W sålde sin lägenhet med hjälp av Saga Nilsson en del av HusmanHagberg Enskede

2020-05-22

Bagarmossen
    Saga N är snabb, effektiv och mycket trevlig att samarbeta med. Vi sålde en etta i Bagarmossen och hon fortsatte arbetet tills det fanns en köpare. Toppen, helt enkelt. Läs mer
    2020-05-26 Saga N svarar Helene W
    Tack Helene! Kul att ni valde HusmanHagberg igen och att jag fick hjälpa till med er lägenhet! Önskar er en fin sommar!
  • Zandra H
    Zandra H sålde sin lägenhet med hjälp av Saga Nilsson en del av HusmanHagberg Enskede

2020-05-21

4:a
    Stureby
    Jag har blivit mycket väl bemött och omhändertagen som kund av Saga. Jag har upplevt henne som mycket kompetent på så vis att hon givetvis är kunnig inom sin bransch men även flexibel, väldigt trevlig, närvarande och tillgänglig. Saga har verkligen överträffat mina förväntningar och jag har känt mig trygg som kund hos henne! Läs mer
    2020-05-26 Saga N svarar Zandra H
    Tack så mycket Zandra för din rekommendation! Som sagt väldigt härligt att samarbeta med dig! Vi hörs om tillträdet, sen får du ha det så bra i Luleå och en fin sommar.

Senaste försäljningarna

Skönviksvägen