Emma Lindvall
Aktiv på Reco.se sedan 2015
2017-12 - 2018-11
Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag har erfarenhet av både förorten och innerstan och ett genuint engagemang för människor. Jag älskar att få följa mina kunder från första ettan till villan, att samarbeta och strävar alltid efter att kunderna ska vara trygga och nöjda.

Vad gör du helst på fritiden?
Den lilla fritiden man har som mäklare gillar jag att utnyttja fullt ut. Jag tar gärna en härlig lunch med min familj eller en omgång squash. Om man har tur så gärna en resa också, till mina favoritstäder Rom eller Paris.

Vad vet vi inte om dig?
Jag började träna simhopp som vuxen och tävlade på nationell nivå. Favorithoppet är 1,5 tyska från 3m. Läs mer

Läs vad 43 kunder tycker om Emma Lindvall

• Anna A skrev om Emma Lindvall en del av HusmanHagberg Farsta
    Köpte aldrig bostaden trots att ekonomin o viljan fanns.
    Emma var dålig på kontakt trots stort visat intresse. Inte heller verkade det som att hon ville sälja.
    Jag hade varit väldigt missnöjd som säljare om jag visste hur hon hanterat kontakten med oss. När budgivning startat återkom hon aldrig till oss och trots att vi hade skickat våra föräldrar för att kolla huset åt oss(svärfar är byggare) första tillfället, tilläts vi inte delta i budgivningen.
    Nej, jag hade som sagt blivit väldigt missnöjd om jag anlitat Emma som säljare o hon bemött mina köpare så här. Läs mer
    2018-10-04 HusmanHagberg Farsta svarar Anna A
    Hej Anna, Tråkigt att du upplevde att jag skötte kontakten dålig med er. Jag tar till mig er feedback som möjliggör förbättring, tack!
    När visningar är välbesökta likt den era släktingar var på. Finns det alltid en risk att när man som mäklare ringer runt på måndagen inte får tag i samtliga. Då försöker jag alltid lämna ett meddelande, skickar ett sms och ber personen i fråga att återkomma om intresse finns.

Att köpa ett hus är bland de största affärerna man gör i sitt liv och då är det yttersta vikt att allt blir rätt. För mig är det väldigt viktigt att man uppfyller sin undersökningsplikt i samband med ett eventuellt köp. Även om man har släktingar som kommer på visningen finns det alltid en risk att de inte ser sådant som är av vikt för en själv.

Jag hoppas att vi träffas på ett annat hus i framtiden och kan ge er den återkoppling som ni önskar.

Allt gott, Emma
  • Rickard C skrev om Emma Lindvall en del av HusmanHagberg Farsta
    Upplevde bemötandet som professionellt, och kan varmt rekommendera Husman och Hagberg Östermalm och Emma Lindvall i synnerhet. Läs mer
  • Sara W
    Sara W skrev om Emma Lindvall en del av HusmanHagberg Farsta
    Emma var engagerad i affären och hjälpte oss att få ett mycket bra pris på vår lägenhet trots en ganska trög marknad. Inför försäljningen tyckte vi att kontakten var lite trög men när visning och budgivning väl drog igång fick vi en tät och bra uppdatering kring läget. Emma var professionell och förtroendeingivande och vi rekommenderar henne absolut! Läs mer
  • Simon H skrev om Emma Lindvall en del av HusmanHagberg Farsta
    Jag tycker att bemötandet var väldigt proffesionellt. Emma var kunnig och hade mycket bra bakgrundsfakta om bostaden både på visningen och under kontraktskrivningen. Hon gick igenom alla kontrakt på ett sammanfattande och riktigt sätt när vi skrev på kontraktet.
    Under budgivningen så var hon snabb med att meddela vem och vad det högsta budet var.
    Vi är riktigt nöjda med Emma från HusmanHagberg som mäklare. Läs mer
  • André A
    André A skrev om Emma Lindvall en del av HusmanHagberg Farsta
    Emma har varit otrolig professionell och tillmötesgående under hela försäljningsprocessen. Hon jobbar så att man som kund känner sig trygg och hörd. Emma är även väldigt resultatinriktad och förtroendeingivande så jag kan verkligen starkt rekommendera henne. Läs mer
  • Elisabeth K skrev om Emma Lindvall en del av HusmanHagberg Farsta
    Emma var ett underbart stöd i hela processen. Sedermera var hon även behjälplig i mitt nya förvärv av bostad. Jag har genom åren sålt flera gånger och aldrig varit riktigt tillfreds med de tidigare mäklarna. Med Emma fick jag allt, en engagerad mäklare, alltid tillgänglig och skötte budgivningen fantastiskt. Jag litade blint på Emma. Vi fick ett enastående bud innan visning. Långt över våra vilda drömmars mål. Hon rådde oss att tacka nej till detta och sedan sålde hon bostaden 300.000sek dyrare.

Jag kan inte annat än tacka Emma för den bästa mäklarupplevelsen och ge henne mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Anna K skrev om Emma Lindvall en del av HusmanHagberg Farsta
    Emma var mycket hjälpsam med information av olika slag, kopplad till objektet. Hon har också ett väldigt vänligt och behagligt bemötande. Dock upplevde vi Emma som oengagerad under själva budgivningen, som tog längre tid än nödvändigt och därmed också slutade på en lägre köpeskilling än vad den hade kunnat. Bud glömdes dessutom bort att skickas ut och vi fick inte heller alltid information på sms då budgivare drog sig ur. Mina tidigare erfarenheter av andra mäklare har varit mer engagerade och noggranna. Läs mer
  • Niklas J skrev om Emma Lindvall en del av HusmanHagberg Farsta
    Emma hjälpte oss med försäljningen av vår 3:a i Vasastan och vi har enbart goda utlåtanden att ge. Vi är helt enkel supernöjda med allt i från bemötande, process och ett mycket imponerande slutpris. Vi har varit i kontakt med flertalet mäklare och det som urskiljer Emma från mängden är bl.a. hennes gedigna engagemang, affärsmässighet och kunskap samt känsla för vilka detaljer som verkligen gör skillnad vid en försäljning. Hon lyckades otroligt bra med att skapa en hype och förväntan kring vårt objekt vilket i sin tur ledde till 10 aktiva budgivare på höga nivåer. Vi upplevde också att köparna var nöjda med det bemötande de fått under budgivningsprocessen och för oss var Emma var ett bra stöd i att identifiera seriösa köpare. Både vi och köparna var mycket nöjda vid signingen. Vi rekommenderar Emma varmt och kommer garanterat använda henne vid framtida bostadsaffärer. 5+ utan tvekan! Läs mer
  • Katarina L
    Katarina L skrev om Emma Lindvall en del av HusmanHagberg Farsta
  • Dennis E skrev om Emma Lindvall en del av HusmanHagberg Farsta
    Inför vår försäljning pratade vi med 3-4 olika mäklarfirmor, men Emma var den som gjorde bäst intryck. Hon är väldigt kunnig om marknaden, både lokalt och allmänt och var också väldigt bra insatt i regelverket kring oäkta föreningar, vilket vår förening var. Får vår del var det därför viktigt att veta att Emma på ett tryggt och självklart sätt kunde informera intressenter och köpare om hur det funkar. Alltför många gånger har jag stött på andra mäklare som ger otydliga och osäkra svar.

Emma är ärlig och säker i sin kommunikation och gjorde ett fantastiskt bra arbete med att sälja vår lägenhet! Rekommenderas starkt! Läs mer

Senaste försäljningarna

Ullerudsbacken