Jonas Johansson
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2017-12 - 2018-11
Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag har gjort många bostadsaffärer under min nuvarande men även tidigare karriär.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag har högt i tak när det kommer till mina kunders förväntningar på mig.

Vad gör du helst på fritiden?
Det är tråkigt att svara gymma och umgås med vänner... så jag säger äta mat!

Vad vet vi inte om dig?
Jag sitter med i lite byggnads- och fastighetsbolagsstyrelser.

Hur ser din drömbostad ut?
En lägenhet på Linnégatan! Läs mer

Läs vad 45 kunder tycker om Jonas Johansson

• Gunilla B sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Johansson en del av HusmanHagberg Göteborg Centrum
    Norra Guldheden
    Vi har sålt vår lägenhet och vår mäklare Jonas Johansson har varit ett stort stöd genom hela processen. Allt gick väldigt smidigt med ett trevligt bemötande och professionellt genomförd affär. Vi fick hjälp med en fantastisk styling och fotografering som blev helt enligt våra förväntningar. Läs mer
  • Johan E sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Johansson en del av HusmanHagberg Göteborg Centrum
    Linnéstaden
    Som säljare har Jonas tagit väldigt väl hand om oss och vi har känt fullt förtroende för att han skall guida oss genom säljprocessen på smidigast möjliga sätt. Läs mer
    Jonas J gillar detta
  • Erik Sellgren gm f köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Johansson en del av HusmanHagberg Göteborg Centrum
    Norra Guldheden
    Köpt en 2a på Guldheden. Bra mottagande vid visning och även vid köpprocess. Flexibel och tillmötesgående. Läs mer
  • Nicole Galvez gm f
    Nicole Galvez gm f sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Johansson en del av HusmanHagberg Göteborg Centrum
    Linnéstaden
    Helt fantatisk! Bra kommunikation och det uppskattade vi otroligt. Tack för allt Jonas :) Läs mer
    Jonas J gillar detta
  • Erik F köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Johansson en del av HusmanHagberg Göteborg Centrum
    Johanneberg
    Mycket väl bemött hela vägen genom processen! Läs mer
    Jonas J gillar detta
  • Torbjörn E sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Johansson en del av HusmanHagberg Göteborg Centrum
    Linnéstaden / Annedal
    Jonas har den unika förmågan att verkligen lyssna på sina kunder och köpares behov och önskemål. Inte helt självklart bland mäklare. Seriös, ödmjuk och genuint trevlig gör honom till en stor tillgång.
    Rekommenderas! Läs mer
    Jonas J gillar detta
  • Farida L köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Johansson en del av HusmanHagberg Göteborg Centrum
    Lorensberg
    Mycket trevlig och trovärdig mäklare. Jag och min sambo var mycket nöjda med Jonas bemötande samt professionalitet när vi skulle köpa en ny bostad. Läs mer
  • Parham Z
    Parham Z köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Johansson en del av HusmanHagberg Göteborg Centrum
    Lorensberg
    Köp av bostad.

Professionellt bemötande från början till slut.

Mäklaren överträffade de förväntningar som vi hade.

Mäklaren visade prov på sina färdigheter och var framförallt transparent och tillgänglig genom hela köp-processen. Läs mer
    Jonas J gillar detta
  • Josephine J köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Johansson en del av HusmanHagberg Göteborg Centrum
    Linnéstaden
    Supertrevlig, men tyckte att lägenheten låg ute för ett tydligt lockpris. Ca 3.9 och sedan sa han att ägarna inte ville sälja för mindre än 4.5. Slutligen fick vi den för 4.3.

Och nu senast när han skulle värdera lägenheten för min sambo ett år efter köpet visar han min sambo statistik. Min sambo visar mig nöjt detta i efterhand och visar vår lägenhet och vad den är värd i listan. Då visar han en trea som har helt annan avgift! Vi bor i en tvåa.

Men i övrigt mycket trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    2018-09-13 Jonas J svarar Josephine J
    Hej!
    Tack för de fina och nyttiga order, det är såhär man lär sig! Jag pratade med din sambo efteråt vi hade setts för en värdering och när jag kom till kontoret för att se om det blivit fel så fick jag upp rätt uppgifter. När det gäller utgångspris och kundernas förväntningar på slutpris så är det två olika saker tyvärr.

Hoppas vi ses snart!
    Jonas J gillar detta
  • Stefan H sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Johansson en del av HusmanHagberg Göteborg Centrum
    Johanneberg
    Jonas sålde en lägenhet i Johanneberg .
    Jonas visade stort kunskap och upplysning om vad som skulle hända steg för steg . Det är roligt att en så ung kille skapar förtroende så fort genom att vara ärlig trevlig och utåtriktad , jag är ju ändå 60år och har arbetat med människor hela mitt liv . Under resans gång hade vi en dialog som gjorde att vi inom en ganska snabb tid sålde lägenheten till både min och köparens förnöjsamhet . Även här med bra information .
    Jag vill nu gratulera dig som arbetsgivare att du omger dig med personal som håller så hög kvalitet . MVH Stefa Krax Haake Läs mer

Senaste försäljningarna

Nordostpassagen