Lotta Bratland
Registrerad mäklare sedan 2019
Aktiv på Reco.se sedan 2019
2019-03 - 2020-02
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att få hjälpa människor i olika situationer i livet. Att få hjälpa till när sorgen drabbar en familj och göra försäljningen av dödsboet lyckad och smidig kan göra mig lika glad som när det gravida paret köper sitt första hus tillsammans. Relationerna med mina kunder är något jag värdesätter högt.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag går alltid in helhjärtat i en affär. Jag är oerhört mån om att alla skall gå nöjda ur en affär och min tävlingsinstinkt driver mig till nya rekordpriser.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Driven och ambitiös mäklare som kommer göra allt för att du skall få så mycket betalt som möjligt.

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Jag hjälpte för ett tag sedan en dam med att sälja sin lägenhet och ansöka om en hyresrätt. Då hon inte var så bevandrad i hur internet fungerar var hon mycket orolig i processen och jag spenderade många timmar med henne för att hon skulle känna sig trygg. Vi kom varandra väldigt nära och hon grät av lycka när affären var klar, det värmde mitt hjärta något oerhört och vi ringer fortfarande varandra och småpratar ibland.

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden spenderar jag gärna min tid i naturen, allra helst med min sambo och mina bonusbarn. På fjället, på klipporna i Bohuslän eller i någon svampskog – där trivs jag.

Hur ser din drömbostad ut?
Jag drömmer varje dag om ett vackert hus på landet. Jag önskar mig en insynsskyddad tomt, bärbuskar och en hund som solar sig på altanen. Inget jättestort och lyxigt, utan mysigt naturnära.

Vad vet vi inte om dig?
Jag är utbildad militär. Ett gånger per år rycker jag in som gruppchef i hemvärnet. Fantastiska tillfällen att bidra med något samtidigt som jag utmanar mig själv i annorlunda situationer. Läs mer

Läs vad 13 Läs vad Lotta Bratland

• Carina L
    Carina L köpte sin lägenhet med hjälp av Lotta Bratland en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

Torslanda Centralt
    Köpt en tvåa.... precis där vi ville o det vi letade efter, förhandsvisning o snabb affär med effektiv glad vänlig hjälpsam o ärlig positiv mäklare som vi gillade direkt! Lotta är grym! Läs mer
    2020-03-10 Lotta B svarar Carina L
    TACK Carina för de fina orden, det värmer verkligen! Det var ju helt underbart att vi kunde hitta precis vad ni sökte, bara ett par veckor efter första kontakten med dig. Hoppas ni kommer trivas riktigt bra nu!
    Lotta B gillar detta
  • Malin Å köpte sitt hus med hjälp av Lotta Bratland en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

Torslanda - Gatugården
    Vi har både köpt radhus och sålt vår lägenhet av lotta och är jättenöjda med både det bemötande och den service hon gav oss. Jag kan varmt rekommendera lotta och vi vänder oss säkerligen till henne igen vid behov i framtiden. Läs mer
    2020-03-09 Lotta B svarar Malin Å
    Åh, vilka fina ord-TACK! Det har varit en ära att få arbeta med er, nu hoppas jag ni ska trivas riktigt bra på Gatugården också!
    Lotta B gillar detta
  • Fredrik Å sålde sin lägenhet med hjälp av Lotta Bratland en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

Torslanda Centralt
    Vi köpte ett radhus av Lotta, och samma kväll följde hon med hem och hjälpte oss med att påbörja försäljningen av våran lägenhet. Med hjälp av sitt kontaktnät var den såld 1 vecka senare med ett bra pris.

Mvh Fredrik Åkesson Läs mer
    2020-03-09 Lotta B svarar Fredrik Å
    Åh, vilka affärer vi gjorde!! Så himla roligt att allt gick så smidigt och bra. Tack för förtroendet, vi hörs snart igen.
    Lotta B gillar detta
  • Jens Fredrik H sålde sitt hus med hjälp av Lotta Bratland en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-03-03

Torslanda - Troll-/Lönnrunan
    Villa i Torslanda
    Förväntningarna var att mäklaren skulle vara lyhörd, professionell, kommunikativ och driven. Lotta motsvarade dessa förväntningar med råge! Läs mer
    2020-03-09 Lotta B svarar Jens Fredrik H
    Tack snälla Fredrik för dessa fina ord! Hoppas ni kommer trivas i det nya huset och att vi får ses mer här framöver, för det har varit ett väldigt trevligt samarbete!
    Lotta B gillar detta
  • Ola Wilhelm A sålde sitt hus med hjälp av Lotta Bratland en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-01-18

Torslanda - Amhult
    Sålt en friiliggande Villa.
    Ett gott fötroendeingivande bemötande.
    Visar närvaro.
    Personlig, jordnära.
    Fokus på oss och inte på egna intressen i affären.
    Rekommenderar. Läs mer
    2020-01-20 Lotta B svarar Ola Wilhelm A
    TACK för väldigt fina ord Ola! Det var så roligt att få hjälpa er och att priset blev högre än någon av oss kunnat ana. Skönt att det löste sig så bra med det nya boendet också, jag hoppas du kommer trivas där med.
    Ha det gott så hörs vi!
    Vänligen,
    Lotta
    Lotta B gillar detta
  • Thomas H sålde sin lägenhet med hjälp av Lotta Bratland en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-01-16

Vi sålde bostadsrätt.
    Blev bemötta på trevligt och ärligt sätt. Förväntningarna på mäklare var att få sålt såklart men utan att lova guld o gröna skogar. Lotta levde upp till detta.
    Vi är nöjda😃 Läs mer
    2020-01-16 Lotta B svarar Thomas H
    Tack Thomas för väldigt fina ord och det stora förtroendet! Det var väldigt roligt att få jobba med er. Hoppas vi stöter på varandra på någon hundpromenad snart :)
    Lotta B gillar detta
  • Cassandra R sålde sin lägenhet med hjälp av Lotta Bratland en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-01-15

Torslanda - Amhult
    Sålde bostadsrätt, en snabb och smidig affär. Lotta tog hand om allt väldigt bra och förklarade hur allt gick till vid försäljningen steg för steg. Hon är proffsig och vi hade väldigt bra kontakt under hela försäljningsperioden. Lätt att få tag på och löste allt vi bad om. Fick sålt lägenheten innan visning pga Lotta hade kontakt med intresserade köpare. Det blev en snabb och smidigt affär med ett bra bemötande hela vägen. Läs mer
    2020-01-16 Lotta B svarar Cassandra R
    Tack snälla Cassandra, det värmer verkligen! Helt fantastiskt att få hjälpa eran lilla familj. Hoppas allt går bra med det sista med flytten nu också :) Vi hörs snart!
  • Joacim R skrev om Lotta Bratland en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2020-01-15

Köpte en trea och sålde min tvåa i samma veva.
    Lotta är en glad och energisk mäklare som jobbar på och låter dig som kund känna att *det här fixar vi*.
    Hon är precis som en mäklare ska vara; trygg, trevlig, aktiv och lätt att få tag i/hålla dialog med 👍 Läs mer
    2020-01-16 Lotta B svarar Joacim R
    Åh vad glad jag blir, TACK Joacim för fina ord! Av dig har jag ju redan fått det finaste betyget - att få förtroendet att sälja din gamla bostad. Jätteroligt att lära känna dig, vi hörs snart!
    Lotta B gillar detta
  • Anne Jessica Margret A sålde sitt hus med hjälp av Lotta Bratland en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2019-11-27

Torslanda - Amhult
    Hjälpte till att sälja vår villa. Mäklaren var ambitiös, noggrann och ville väl.
    Bemötandet var positivt samt att hon var lyhörd. Läs mer
    2019-12-03 HusmanHagberg Göteborg Torslanda svarar Anne Jessica Margret A
    Tack snälla Anne för fina ord! Nu ska vi se till att hitta något riktigt bra boende till er också.
    HusmanHagberg Göteborg Torslanda gillar detta
  • Pia W köpte sitt hus med hjälp av Lotta Bratland en del av HusmanHagberg Göteborg Torslanda

2019-11-25

Torslanda - Amhult
    Väldigt trevlig och bra på att hålla oss informerade i processen! Läs mer
    2019-11-26 HusmanHagberg Göteborg Torslanda svarar Pia W
    Tack för fina ord Pia! Jag hoppas ni kommer trivas riktigt bra där uppe!
    HusmanHagberg Göteborg Torslanda gillar detta

Senaste försäljningarna