Javier Basile Leon
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2018-01 - 2018-12

Läs vad 44 kunder tycker om Javier Basile Leon

• Jonatan W
    Jonatan W sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2019-01-13

65m²
    Kungsholmen Fridhemsplan
    Vi anlitade Javier för att sälja vår 2:a på 65kvm efter att ha sett honom på tidigare visningar i vår förening. Han är en engagerad och tydlig fastighetsmäklare som är mån om att spekulanterna ser potentialen i objektet. Detta lyckas han med genom att vara påläst om föreningen samt att se och lyfta fram dolda värden. Javier är väldigt trevlig, optimistiskt lagd och en lysande säljare - det märks att han gillar sitt jobb! Läs mer
    2019-01-14 Javier B svarar Jonatan W
    Tack för de fina orden och oerhört tacksam att ni valde mig som er mäklare. Blir väldigt glad att beslutet togs efter att ha sett mig i action på annan visning, då fick ni se hur jag jobbar och hur jag bemöter era potentiella köpare. Det har varit en fröjd att få hjälpa er och jag önskar er all lycka i framtiden.
  • Carolina B skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2018-12-23

I särklass den bästa mäklare jag har anlitat! Jag kan verkligen varmt rekommendera Javier Basile Leon om du ska sälja din lägenhet - jag kunde inte vara mer nöjd!

En granne, som köpt sin lägenhet av Javier, gav mig hans namn efter att jag träffat tre andra mäklare, men inte kände att jag hittat den/det jag sökte. Javier visade sig vara helt rätt! Han är lika rutinerad som engagerad, oerhört proffsig och kunnig, energisk och positiv, strategisk, och samtidigt vänlig, flexibel och alltid nåbar. (Jag har tänkt efter, men kan faktiskt inte komma på något som skulle kunna ha gjorts/skötts bättre.) Helt enkelt en otroligt duktig säljare som brinner för det han gör och levererar med råge - det märks att Javier hamnat helt rätt och verkligen gillar sitt jobb!

Hans långa erfarenhet gör att han kan marknaden väldigt väl och ser med en gång styrkor (och svagheter) i objektet, vilket bidrog till att rätt utgångspris sattes på min lägenhet. Annonsen var jättefin - den stylingfirma och fotograf som Javier jobbar med kan jag också varmt rekommendera.

Javier lyckades sedan skapa mycket stort intresse för min lägenhet på en minst sagt oförutsägbar marknad, och hanterade budgivningen på helt fantastiskt sätt. Jag blev uppdaterad löpande och slutpriset överträffade mitt ”nöjdpris” med stor marginal! Det faktum att jag var utomlands när lägenheten såldes var inget som helst problem och är bara ett exempel på hur Javier (där andra kan se svårigheter) alltid ser lösningar och möjligheter.

När jag letade mäklare var jag även mån om att hitta någon som kunde ge råd genom hela processen, dvs även vid köp av ny lägenhet. Även här levererade Javier till hundra procent och delade med sig av goda råd och klokskap när jag letade, budade och sedan köpte, på väldigt engagerat och kunnigt sätt.

Jag kommer med glädje rekommendera Javier till vänner och bekanta! Läs mer
    2018-12-25 Javier B svarar Carolina B
    Blir så glad när en säljare uttrycker sig så utförligt! Kommunikationen mellan oss fungerade galant och det var en fröjd att samarbeta med dig. Tacksam för att du helt och hållet lät mig göra jobbet fullt ut och att ditt förtroende för mig aldrig sviktade. Du tog till dig de rekommendationer jag gav för att kunna skräddarsy försäljningsprocessen för optimalt utfall. Även glad att du kände mitt stöd och hade ett bollplank under köpprocessen. Tack för denna magiska feedback, helt klart den bästa julklappen man kan få och hoppas fler säljare kan komma att känna likadant!
    Javier B gillar detta
  • Hedda S sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2018-12-20

69m²
    Vi har blivit väl bemötta under hela bostadsaffären. Javier har hållit oss uppdaterade om vad som händer och gett oss tips om tex stylister och städbolag. Kontakten har varit smidig. Javier jobbar snabbt och har varit lyhörd inför våra önskemål. Vi rekommenderar honom med glädje. Läs mer
    2018-12-20 Javier B svarar Hedda S
    Tack för de fina orden! Är så lyckligt att ni är nöjda och vill rekommendera mig till vänner och bekanta. Tacksam för att ni varit noggranna med era önskemål så jag kunnat tillgodose och skräddarsydd en försäljningsplan samt infria era förväntningar. Önskar er fina familj all lycka i framtiden.
  • Melvin C
    Melvin C skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2018-12-03

I would say we were very happy with the whole experience on how Javier has supported during the whole process. He has been very professional, honest and passionate about his work. He was very attentive to our calls, willing to arrange viewing in short notice and contious weekends if needed. He even gave us some tips on how to decorat our place and lent us a piece of chair because we missed one. Despite the final result was not as high as we expected we knew Javier has done his best for us, and if we have chances in the future, will be more than happy to ask for Javier to sell our place and highly recommend to anyone who needs a good real estate agent. Läs mer
    2018-12-03 Javier B svarar Melvin C
    Thank you for your wonderful feedback and I am so glad we finally found our buyer! It has been my pleasure to help you thru this process and that you can continue the journey with your beautiful family. You have been patient which helped to boost my energy even more even if the current market has been very uncertain. Allways feel free to contackt me in the future and send my best regards to the family./Javier
  • Staffan P
    Staffan P skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2018-11-05

Javier har sålt min Bostadrätt på Kungsholmen. Jag träffade 4 st olika mäklare innan jag bestämde mig för vilken mäklare jag skulle använda mig utav. Valet föll på Javier och det var helt rätt beslut. Han är oerhört proffsig. Har ett bemötande som tilltalar mig och han har skött allting till 100 % professionellt.
    Jag kan med glädje rekommendera Javier Basile Leon. Läs mer
    2018-11-05 Javier B svarar Staffan P
    Tack för denna underbara feedback, värmer helt klart mitt lilla mäklarhjärta. Det har varit ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen och tacksam för effektiv kommunikation och trevligt samspel mellan oss. Hälsa familjen så gott!
    Javier B gillar detta
  • Felix V köpte sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2018-10-29

45m²
    Kungsholmen Fridhemsplan
    Vi köpte en lägenhet på Kungsholmen genom Javier. Javier var trevlig, professionell och tydlig i sitt bemötande. Läs mer
    2018-10-29 Javier B svarar Felix V
    Tack för de fina orden! Väldigt viktigt för mig att ni som köpare känner er trygga i processen och välinformerade om lägenheten, föreningen och området. Extra kul att just ni drog det längsta strået. Tveka inte att kontakta mig om ni har frågor eller funderingar gällande ert boende.
  • Agnes Ö
    Agnes Ö köpte sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2018-10-21

45m²
    Kungsholmen Fridhemsplan
    Köpte tvåa på Kungsholmen. Trevligt och professionellt bemötande genom hela processen! Läs mer
    2018-10-21 Javier B svarar Agnes Ö
    Tack för underbar feedback. Ni kommer stormtrivas i er nya lägenhet.
    Javier B gillar detta
  • Theresa H sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2018-10-12

41m²
    Kan varmt rekommendera Javier som mäklare! Läs mer
    2018-10-12 Javier B svarar Theresa H
    Väldigt tacksam för denna positiva feedback. Värmer mitt lilla mäklarhjärta!
    Javier B gillar detta
  • Axel W sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2018-10-11

38m²
    Kungsholmen Rådhuset
    Inför försäljningen(min första lägenhets försäljning) av min lägenhet så hade jag angett mina uppgifter på mäklaroffert.se varpå jag under loppet inom 30 min vart uppringd av 10 mäklare. Jag hade naturligtvis inte tid eller intresse av att träffa alla 10 utan jag nöjde mig med 5, som kom förbi min lägenheten, tittade på den, värderade den och la upp en ev. Försäljningsstrategi osv.

Under dessa möten så fick jag höra många mäklar klyschor som ”jag får de högsta slutpriserna”, ”jag använder bara de bästa fotograferna” och ”jag använder mig av mina parallella försäljningskanaler” etc etc. De absolut flesta mäklarna gav dock ett seriöst och förtroendegivande intryck.

Javier fångade dock snabbt mitt intresse då han vältaligt och motiverat förklarade (även om någon mäklar klyscha slank ut..)
    för mig vad som gjorde min lägenhet unik vid en försäljning iform av planlösning och funktionalitet ist för att bara säga ”fina färger och snygg diskbänk”.
    Javier nämnde att en kollega till mig hade köpt en lägenhet av honom för något år sedan för att sedan sålt den åt honom något år senare, han rekommenderade mig att kontakta min kollega - vilket jag gjorde.
    Min kollega svarade bara kort på frågan vad han hade att säja om Javier med följande ord: ”han är MIN mäklare” och ”han är säljaren med stort S”.

Det kändes därefter naturligt att välja Javier och vi gick igenom en tidsplan, osv, han rekommenderade mig visserligen att köpa styling av lägenheten, men jag tyckte det verkade dyrt, då man för mindre medel(och lite jobb) kan piffa till lägenheten innan försäljning för mindre summa än proffistionell styling, för att efter försäljning få behålla grejerna. Fotografering avlöpte smidigt. Bra och rimlig objekts beskrivning - utan för många ”mäklar klyschor”.

När väl lägenheten publicerades på hemnet så anförtrodde jag mig helt och hållet åt att Javier skulle ha en bra prisstrategi, vilket jag kände mig trygg med.

Efter publiceringen så var det enligt honom en ganska bra intresse för att ha förhandsvisning då han bedömde som det var ändå 6-7 som hade frågat om det. Vi körde en öppen förhandsvisning och runt 11 spekulanter kom.

Efter huvudvisningen så blev budgivningen publik, Javier hade lyckats attrahera runt 14 spekulanter till den samt 10 till sekundär visningen. Även en extra privat visning sattes in efter huvudvisningen, med kort notis.

Det kändes verkligen som Javier la om taktiken beroende på intresse, då hela processen är väldigt dynamisk, och det gäller att smida medans järnet är varmt. Vidare så upplevde jag inte honom som om han la ner jobbet vid 17:30, utan att han ringde runt och var aktiv bra mkt längre än så på kvällen.

När väl budgivningen hade börjat dö ut så lyckades Javier få högsta budgivare att höja sitt egna bud för att få ett snabbt avslut. Detta är i mina ögon ett kvitto på att även köparen kände ett stort förtroende för mäklaren.

Nu när bostadsmarknaden är lite ryckig så skulle jag säga att det är viktigt att ha en lokal mäklare som vet om de ”konkurrerande lägenheterna” ska stambytas eller har en mögelfläck i taket osv osv. Javier har närmare 10 års erfarenhet här på Kungsholmen, vilket ingav ett lugn och stabilitet.

Nu när jag är på jakt efter min nästa lägenhet så är även Javier behjälplig med tankar och prisstatistik.

Det ska mycket till för att Javier inte ska vara mitt förhandsval vid min nästa lägenhetsförsäljning. - rekommenderas starkt! Läs mer
  • Mats H
    Mats H sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2018-10-10

60m²
    Kungsholmen Fridhemsplan
    Jag har sålt min stora tvåa på Kungsholmen nu efter sommaren. Det har varit en stor utmaning med helt avvaktande köpare inför valet och förändringar på bomarknaden.

TACK o LOV då för en engagerad, optimistisk och framförallt kompetent mäklare som gav sig an uppgiften med en passion jag inte upplevt tidigare hos mäklare. Jag rekommenderar Javier alla dar i veckan och är tacksam för att nu kunna komma vidare och flytta in i mitt nya boende. Min försäljning är rekordnotering i vår förening som har över 400 lägenheter. Det säger allt. /Mats Läs mer
    2018-10-10 Javier B svarar Mats H
    Tack för de väldigt fina orden, värmer helt klart mitt mäklarhjärta! Är verkligen tacksam att jag fått förtroendet att hjälpa dig genom denna försäljning, dessutom på en minst sagt klurig marknad. Vi har haft ett fint och transparent samspel som definitivt bidrog till detta rekordpris! Har under processens gång känt stark pepp från din sida som gör att man gladeligen ger det lilla extra!

Senaste försäljningarna

1:a