Javier Basile Leon
en del av HusmanHagberg Kungsholmen

Hantverkargatan 42
112 21 Stockholm — Visa karta

Vad tror Javier att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 40 kunder tycker om Javier Basile Leon

• Staffan P
    Staffan P skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Javier har sålt min Bostadrätt på Kungsholmen. Jag träffade 4 st olika mäklare innan jag bestämde mig för vilken mäklare jag skulle använda mig utav. Valet föll på Javier och det var helt rätt beslut. Han är oerhört proffsig. Har ett bemötande som tilltalar mig och han har skött allting till 100 % professionellt.
    Jag kan med glädje rekommendera Javier Basile Leon. Läs mer
    2018-11-05 Javier B svarar Staffan P
    Tack för denna underbara feedback, värmer helt klart mitt lilla mäklarhjärta. Det har varit ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen och tacksam för effektiv kommunikation och trevligt samspel mellan oss. Hälsa familjen så gott!
  • Felix V skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi köpte en lägenhet på Kungsholmen genom Javier. Javier var trevlig, professionell och tydlig i sitt bemötande. Läs mer
    2018-10-29 Javier B svarar Felix V
    Tack för de fina orden! Väldigt viktigt för mig att ni som köpare känner er trygga i processen och välinformerade om lägenheten, föreningen och området. Extra kul att just ni drog det längsta strået. Tveka inte att kontakta mig om ni har frågor eller funderingar gällande ert boende.
  • Agnes Ö
    Agnes Ö skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Köpte tvåa på Kungsholmen. Trevligt och professionellt bemötande genom hela processen! Läs mer
    2018-10-21 Javier B svarar Agnes Ö
    Tack för underbar feedback. Ni kommer stormtrivas i er nya lägenhet.
  • Theresa H skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Kan varmt rekommendera Javier som mäklare! Läs mer
    2018-10-12 Javier B svarar Theresa H
    Väldigt tacksam för denna positiva feedback. Värmer mitt lilla mäklarhjärta!
  • Axel W skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Inför försäljningen(min första lägenhets försäljning) av min lägenhet så hade jag angett mina uppgifter på mäklaroffert.se varpå jag under loppet inom 30 min vart uppringd av 10 mäklare. Jag hade naturligtvis inte tid eller intresse av att träffa alla 10 utan jag nöjde mig med 5, som kom förbi min lägenheten, tittade på den, värderade den och la upp en ev. Försäljningsstrategi osv.

Under dessa möten så fick jag höra många mäklar klyschor som ”jag får de högsta slutpriserna”, ”jag använder bara de bästa fotograferna” och ”jag använder mig av mina parallella försäljningskanaler” etc etc. De absolut flesta mäklarna gav dock ett seriöst och förtroendegivande intryck.

Javier fångade dock snabbt mitt intresse då han vältaligt och motiverat förklarade (även om någon mäklar klyscha slank ut..)
    för mig vad som gjorde min lägenhet unik vid en försäljning iform av planlösning och funktionalitet ist för att bara säga ”fina färger och snygg diskbänk”.
    Javier nämnde att en kollega till mig hade köpt en lägenhet av honom för något år sedan för att sedan sålt den åt honom något år senare, han rekommenderade mig att kontakta min kollega - vilket jag gjorde.
    Min kollega svarade bara kort på frågan vad han hade att säja om Javier med följande ord: ”han är MIN mäklare” och ”han är säljaren med stort S”.

Det kändes därefter naturligt att välja Javier och vi gick igenom en tidsplan, osv, han rekommenderade mig visserligen att köpa styling av lägenheten, men jag tyckte det verkade dyrt, då man för mindre medel(och lite jobb) kan piffa till lägenheten innan försäljning för mindre summa än proffistionell styling, för att efter försäljning få behålla grejerna. Fotografering avlöpte smidigt. Bra och rimlig objekts beskrivning - utan för många ”mäklar klyschor”.

När väl lägenheten publicerades på hemnet så anförtrodde jag mig helt och hållet åt att Javier skulle ha en bra prisstrategi, vilket jag kände mig trygg med.

Efter publiceringen så var det enligt honom en ganska bra intresse för att ha förhandsvisning då han bedömde som det var ändå 6-7 som hade frågat om det. Vi körde en öppen förhandsvisning och runt 11 spekulanter kom.

Efter huvudvisningen så blev budgivningen publik, Javier hade lyckats attrahera runt 14 spekulanter till den samt 10 till sekundär visningen. Även en extra privat visning sattes in efter huvudvisningen, med kort notis.

Det kändes verkligen som Javier la om taktiken beroende på intresse, då hela processen är väldigt dynamisk, och det gäller att smida medans järnet är varmt. Vidare så upplevde jag inte honom som om han la ner jobbet vid 17:30, utan att han ringde runt och var aktiv bra mkt längre än så på kvällen.

När väl budgivningen hade börjat dö ut så lyckades Javier få högsta budgivare att höja sitt egna bud för att få ett snabbt avslut. Detta är i mina ögon ett kvitto på att även köparen kände ett stort förtroende för mäklaren.

Nu när bostadsmarknaden är lite ryckig så skulle jag säga att det är viktigt att ha en lokal mäklare som vet om de ”konkurrerande lägenheterna” ska stambytas eller har en mögelfläck i taket osv osv. Javier har närmare 10 års erfarenhet här på Kungsholmen, vilket ingav ett lugn och stabilitet.

Nu när jag är på jakt efter min nästa lägenhet så är även Javier behjälplig med tankar och prisstatistik.

Det ska mycket till för att Javier inte ska vara mitt förhandsval vid min nästa lägenhetsförsäljning. - rekommenderas starkt! Läs mer
  • Mats H
    Mats H skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Jag har sålt min stora tvåa på Kungsholmen nu efter sommaren. Det har varit en stor utmaning med helt avvaktande köpare inför valet och förändringar på bomarknaden.

TACK o LOV då för en engagerad, optimistisk och framförallt kompetent mäklare som gav sig an uppgiften med en passion jag inte upplevt tidigare hos mäklare. Jag rekommenderar Javier alla dar i veckan och är tacksam för att nu kunna komma vidare och flytta in i mitt nya boende. Min försäljning är rekordnotering i vår förening som har över 400 lägenheter. Det säger allt. /Mats Läs mer
    2018-10-10 Javier B svarar Mats H
    Tack för de väldigt fina orden, värmer helt klart mitt mäklarhjärta! Är verkligen tacksam att jag fått förtroendet att hjälpa dig genom denna försäljning, dessutom på en minst sagt klurig marknad. Vi har haft ett fint och transparent samspel som definitivt bidrog till detta rekordpris! Har under processens gång känt stark pepp från din sida som gör att man gladeligen ger det lilla extra!
  • Nadim B
    Nadim B skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    - bought a 2-bed flat 60m2
    - professional broker, well managed the process
    - agile and managed to prepare docs in short notice Läs mer
    2018-10-10 Javier B svarar Nadim B
    Thank you for the nice words. Hope you will enjoy your new beautiful apartment :)
    Nadim B, Javier B gillar detta
  • Jens P skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi sålde en liten trea på Kungsholmen och köpte en stor fyra, båda affärerna med Javier. Javier är en utpräglad säljare. Energisk och envis - bra. Läs mer
    2018-10-10 Javier B svarar Jens P
    Jag blir sååå lycklig av den fina feedbacken! Det har varit en fröjd att jobba både för och med er. Ni kommer stormtrivas i er nya boende och detsamma för era köpare i ert gamla. Fortsätt sprida er härliga energi, smittsamt vettu :)
  • Joakim P skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    köpt en 1:a på kungsholmen
    väl mött vid båda visningarna
    trevlig kunnig och kunde svara på frågor

helheten mkt bra Läs mer
    2018-10-10 Javier B svarar Joakim P
    Tack för de fina orden. Väldigt viktigt för mig att köparen känner sig välinformerad och trygg. Hade hoppats på 5/5 som jag alltid jobbar mot ;)
    Du kommer stormtrivas i ditt nya kvarter.
  • Johanna C skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Javier är trevlig, kunnig och engagerad. Läs mer
    2018-10-09 Javier B svarar Johanna C
    Tack Johanna för de fina orden! Det har varit ett sant nöje att få hjälpa er med både köp och sälj av lägenhet. Ser fram emot att se er nya lgh efter renovering. Det kommer definitivt bli en vacker och praktisk lösning efter ni satt er kreativa prägel :)
  • Johan C
    Johan C skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi hade kontakt med Javier som köpare av en 3:a. Initialt uppfattas han som trevlig och engagerad men i samband med att det fanns misstanke om en eventuell vattenskada i lägenheten där situationen uppkom i väntan på tillträde upplevdes hans stöd och engagemang som mycket bristfälligt. Det visade sig sedan inte vara några större problem men känslan av att man är helt ointressant efter att kontraktet är påskrivet blev väldigt tydlig. Läs mer
    2016-09-01 Javier B svarar Johan C
    Hej Johan, tack för din synpunkt. I min roll som mäklare får jag inte i juridisk mening agera mellanhand då det uppstår problem i en bostad som behöver lösas mellan säljare och köpare. I detta fall låg ärendet helt hos respektive försäkringsbolag, Det känns självklart inte bra att ni upplevde mitt stöd och engagemang bristfälligt. Det var absolut inte min mening då jag alltid fokuserar på att mina kunder ska känna sig väl omhändertagna. Har ni vidare funderingar så är ni varmt välkomna att slå en pling.
  • Mattias E skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Service i världsklass och otroligt kunnig! Tveka inte på att anlita Javier! Läs mer
  • John G skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Efter att vi köpt lägenhet via Javier kändes det självklart att anlita honom vid försöljning då han gav ett fantastiskt proffsigt och trevligt bemötande och vi blev inte besvikna. Alltid tillgänglig och mycket tillmötesgående med önskemål. Verkar dessutom (föga förvånande) vara en otrolig duktig förhandlare. Läs mer
  • Madelaine B skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    HusmanHagbergs slogan är "Fastighetsmäklaren med nöjdare kunder"!

Vid visning/försäljning/budgivning av en lgh på Primusgatan 54 på Lilla Essingen i början av juli vägleddes jag av mäklaren Javier Basile Leon.

Kontakten med Javier Basile Leon var mycket positiv. Han visade sig ha ett mycket trevligt sätt och stort engagemang för sin uppgift. Han är kunnig och professionell i sitt sätt att möta ev köpare.

Resultatet blev köp med kontraktskrivning den 9 juli 2015 på lgh ovan. Det ägde rum vid ett trevligt möte på HusmanHagbergs kontor på Kungsholmen mellan köpare och säljare under Javiers Basile Leons ledning.

Javier Basile Leon är en god representant för HusmanHagberg och som nöjd köpare kan jag rekommendera honom. Läs mer
    Stina B gillar detta
  • Daniel P skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi valde Javier för att han sålt till rekordpris i vår fastighet. Han är självsäker och prestigelös, gott om humor vilket vi gillade. Vet ej hur mycket han jobbat men jag gissar att det är rätt mycket, och det för att han älskar sitt jobb - vilket märks väl. Han höll oss väl informerade om var i processen vi låg och vad nästa steg skulle vara, hela vägen fram till försäljningen som vi är mer än nöjda med. Jag rekommenderar Javier till mina vänner och den som behöver en pålitlig mäklare som är skön, ordningssam och levererar bra resultat.

Tack Javier för ett väl utfört jobb! Läs mer
  • Ali H skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi kan rekommendera Javier för hans engagemang och fulla stöd. Vi kände oss trygga och omhändertagna inom alla steg vid försäljningen.

Den som anlitar honom kommer inte att ångra sig!

Tips: Ta gärna del av hans rekommendationer då dem är guld värda. Läs mer
  • Pernilla B skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Javier har under försäljningen av min lägenhet varit mycket engagerad, professionell och sympatisk! Rekommenderar honom varmt då både säljare o köpare är mycket nöjda! Läs mer
  • Sofia J skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Javier är trevlig, tillmötesgående och kompetent. Har svarat på alla frågor som uppkommit. Läs mer
  • Suzanne W skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Jag tycker Javier ger ett professionellt intryck med kunnighet, entusiasm och ett trevligt uppförande. Jag kan rekommendera Javier som mäklare. Läs mer
  • Cecilia B skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Jag sålde min 1:a på Kungsholmen genom Javier. Han är "säljig" som en mäklare förväntas vara. Det jag tyckte Javier gjorde bra var att han var väldigt vänlig och trevlig i sitt bemötande. Däremot var han ganska otydlig i sin kommunikation. Exempelvis så ändrade han datum för visning och fotografering och hans värdering av lägenheten var högre än vad den såldes för. Läs mer
  • Erik B skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Javier gjorde ett fantastiskt jobb med försäljning av våran lägenhet. Kan varmt rekommendera honom till andra! Läs mer
  • Martina E skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Javier var effektiv, trevlig och ihärdig, precis som en mäklare ska vara. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • Carl-henrik S skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vid lägenhetsförsäljning. Utmärkt bemötande av en otroligt skicklig och hängiven säljare/mäklare.
    HusmanHagbergs (Javiers) tjänster levde mer än väl upp till mina högt ställda förväntningar Läs mer
  • Katia E skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Javier var min mäklare vid en lägenhetsförsäljning. Han gav mig ett mycket professionellt och bra bemötande, han lyssnade och var lyhörd för mina önskemål. Läs mer
  • Ingela Ö
    Ingela Ö skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Jag valde Husman Hagberg vid försäljningen av min lägenhet på Kungsholmen då Javier Basile Leon visade det bästa engagemanget av 3 inbjudna mäklarfirmor. Jag blev mycket nöjd med genomförandet. Läs mer
  • Paul D skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Javier och HusmanHagberg gjorde ett mycket proffsigt jobb när vår lägenhet på Kungsholmen skulle säljas Läs mer
  • Mi-Rin S skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Mäklare. Sålt min bostad. Inget negativt. Kan verkligen rekommendera Javier till andra. Läs mer
  • Fredrik E skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Javier gav oss en trygg och säker försäljning.
    Jag fick ett genuint intryck som jag verkligen uppskattade.
    Javier var alltid tillgänglig och fick oss att känna oss viktiga. Jag rekommenderar Javier starkt, han är den bästa mäklaren jag anlitat. Läs mer
  • Pontus V skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Jag var väldigt nöjd med Javiers bemötande, problemfri lägenhetsförsäljning. Trevlig lättpratad och glad. Kan rekommendera honom. Läs mer
  • Hilma T skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Vi var mycket nöjda med Javier vid försäljningen av vår bostad. Trevlig, serviceinriktad med omsorg om detaljer. Ibland kanske lite väl "säljig" med tilläggstjänster - å andra sidan var det ju en säljare vi ville ha! Läs mer
  • Karl W skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Javier Basile Leon på HusmanHagberg köpta jag ming LGH via, super trevlig, kompetent och glad!

Allt man behöver från en mäklare. Har rekommenderat honom till vänner och kommer fortsätta med det. Läs mer
  • Carl Ä skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Bra bemötande och en väldigt aktiv under budgivningen.
    Jag köpte en lägenhet på kungsholmen genom er/javier. Läs mer
  • Mats S skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Inför lägenhetsförsäljningen tog vi in anbud från fem mäklare som vi också träffade. Javier var den som på mest övertygande sätt beskrev hur försäljningsprocessen skulle gå till för att vi skulle få bästa pris. Hans strategi fungerade perfekt och snabbt gick det också plus att vi fick ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Daniel L skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Om man menar Javier Basile Leon med "företaget" så var det mycket bra. Han är kunnig, kompetent och charmig (det sista kan iofs ses som dåligt eftersom man saknar honom när affären är slutförd). Synd att jag inte har fler bostäder som ska säljas. Servicen var bättre än förväntat. Läs mer
  • Mikael N skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    HusmanHagberg är den mäklarfirma som sålde vår lägenhet. Det bemötande vi fick var utmärkt. Hela processen, från första kontakt till dess att avtal signerats, genomsyrades av professionalitet. Försäljning av bostad är en ganska stor affär för en privatperson och HusmanHagbergs agerande gjorde att allt gick smidigt och känndes tryggt. Vi vill ge Husman Hagberg och företagets representant Javier Basile Leon våra allra bästa rekommendationer. Läs mer
  • Finn S skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Jag är mycket nöjd med Javier, han får högsta betyg. Men jag ogillar att bli bombad med en massa enkäter av det här slaget, det ingick inte i dealen. Läs mer
  • Karl I skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Varit mycket positiv till Javier, professionell och duktig.
    Sålde min lägenhet innan visning och till bra pris, och gick att få tag på långt efter kontorstid.

Men, nu när jag mailat om hjälp med deklarationen är det tyst.
    Hade förväntat mig mycket bättre service på det området. Läs mer
  • Andreas A skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Hej!

Jag har haft kontakt med Javier Basile Leon på HusmanHagberg som ordförande i vår Brf då vi valde att sälja en lägenhet. Från början till avslut har vi bemötts med en personlig, proffsig och det där lilla extra som gör att man bara vill komma tillbaka. Jag och kan säga att föreningen är supernöjda med hela uppdraget. Vi återkommer garanterat. Brf Bojen 7 Läs mer
  • Sofia R skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Snabba, proffsiga, väl pålästa och mycket service minded. Gör allt för att få nöjda kunder!
    Jag kommer att rekommendera HusmanHagberg/Javier till mina vänner och bekanta. Läs mer
  • Lisa F skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen
    Jag anlitade Javier för att sälja min bostad. Jag fick ett proffsigt bemötande samt en organiserad och informativ process rakt igenom. Som mäklare levde både Javier och Husman Hagberg upp till mina förväntningar. Och jag kan definitivt rekommendera Javier Basiel Leon. Läs mer
Anders Lindskog
Stina Bodlund