Javier Basile Leon
Registrerad mäklare sedan 2010
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2018-05 - 2019-04

Läs vad 50 Läs vad Javier Basile Leon

• Isabelle Kjellberg S sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2019-03-28

Proffsig och mycket trevlig.
    Har god koll och mycket påläst om bomarknaden. Kan sin fakta.
    Hjälper gärna till med tips vid ev. andra behov vid sälj/flytt. Läs mer
    2019-04-25 Javier B svarar Isabelle Kjellberg S
    Stort tack för de fina orden och jag är så glad för er skull att det gick så bra! Ni var fantastisk att ha att göra med och ni tog till er råd och rekommendationer som vara en bidragande faktor till försäljningsframgången. Ni underlättade mitt arbete genom att skapa de bästa förutsättningarna. Stork tack!
    Javier B gillar detta
  • Anders H sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2019-03-26

Kungsholmen Fridhemsplan
    Javier är engagerad och tillgänglig! Har varit ett bra bollplank under vår försäljning Läs mer
    2019-04-25 Javier B svarar Anders H
    Tack för bra feedback! Tycker kommunikationen mellan oss gick fantastiskt och glad att jag fått förtroendet att hjälpa er under denna process! Önskar er all lycka i framtiden.
    Javier B gillar detta
  • John Kjellberg S sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2019-03-25

Har både köpt och sålt med Javier och har bara positiva intryck. Proffsigt, tryggt och roligt! Läs mer
    2019-04-25 Javier B svarar John Kjellberg S
    Underbar känsla att få hjälpa er i båda processerna och tackar ödmjukast för detta underbara omdöme. Detta är ett kvitto på att jag får förtroende av både köpare som säljare. Håller med om att vi haft skoj på vägen :) Önskar er all lycka i framtiden och hoppas vi hörs framöver.
    Javier B gillar detta
  • Arnfinn Morten Hide gm f sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2019-03-25

Kungsholmen Lilla Essingen
    Kjøpt og solgt bostadrett i Stockholm gjennom Javier. Både kjøp og salg har fungert utmerkt.
    Trevlig og kundefokusert. Läs mer
    2019-04-25 Javier B svarar Arnfinn Morten Hide gm f
    Underbar känsla att få hjälpa er i båda processerna och tackar ödmjukast för detta underbara omdöme. Tackar ödmjukast för förtroendet och passar på att önska er en magisk sommar.
    Javier B gillar detta
  • Axel T sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2019-02-17

Kungsholmen Fridhemsplan
    Min första kontakt med Javier var i samband med köp av bostadsrätt som han mäklade försäljningen av. Efter den positiva upplevelsen valde jag sex år senare att anlita Javier som mäklare när jag sålde min bostadsrätt. Javier är professionell, noggrann, lyhörd, och har såväl hög arbetskapacitet som ett mycket trevligt bemötande. Jag skulle inte tveka att anlita honom igen, såväl som rekommendera honom till andra. Läs mer
    2019-02-18 Javier B svarar Axel T
    Underbar känsla att få förtroende från tidigare köpare och det har varit en fröjd att få hjälpa dig även som säljare. Extra glad blir jag till det fina slutpriset samt smidig process trots avvaktande marknad! Hoppas ni blir kvar här på Kungsholmen :)
    Javier B gillar detta
  • Magnus E sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2019-01-24

Kungsholmen Fridhemsplan
    Javier gjorde ett gediget arbete när han sålde min bostad Läs mer
    2019-01-24 Javier B svarar Magnus E
    Stort tack för denna underbara feedback! Tacksam för ert tålamod på denna minst sagt kluriga marknad. Till slut hittade jag er köpare som kommer att stormtrivas. Önskar er all lycka i ny stadsdel och stor bamsekram till familjen.
  • Jonatan W
    Jonatan W sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2019-01-13

Kungsholmen Fridhemsplan
    Vi anlitade Javier för att sälja vår 2:a på 65kvm efter att ha sett honom på tidigare visningar i vår förening. Han är en engagerad och tydlig fastighetsmäklare som är mån om att spekulanterna ser potentialen i objektet. Detta lyckas han med genom att vara påläst om föreningen samt att se och lyfta fram dolda värden. Javier är väldigt trevlig, optimistiskt lagd och en lysande säljare - det märks att han gillar sitt jobb! Läs mer
    2019-01-14 Javier B svarar Jonatan W
    Tack för de fina orden och oerhört tacksam att ni valde mig som er mäklare. Blir väldigt glad att beslutet togs efter att ha sett mig i action på annan visning, då fick ni se hur jag jobbar och hur jag bemöter era potentiella köpare. Det har varit en fröjd att få hjälpa er och jag önskar er all lycka i framtiden.
  • Carolina B skrev om Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2018-12-23

I särklass den bästa mäklare jag har anlitat! Jag kan verkligen varmt rekommendera Javier Basile Leon om du ska sälja din lägenhet - jag kunde inte vara mer nöjd!

En granne, som köpt sin lägenhet av Javier, gav mig hans namn efter att jag träffat tre andra mäklare, men inte kände att jag hittat den/det jag sökte. Javier visade sig vara helt rätt! Han är lika rutinerad som engagerad, oerhört proffsig och kunnig, energisk och positiv, strategisk, och samtidigt vänlig, flexibel och alltid nåbar. (Jag har tänkt efter, men kan faktiskt inte komma på något som skulle kunna ha gjorts/skötts bättre.) Helt enkelt en otroligt duktig säljare som brinner för det han gör och levererar med råge - det märks att Javier hamnat helt rätt och verkligen gillar sitt jobb!

Hans långa erfarenhet gör att han kan marknaden väldigt väl och ser med en gång styrkor (och svagheter) i objektet, vilket bidrog till att rätt utgångspris sattes på min lägenhet. Annonsen var jättefin - den stylingfirma och fotograf som Javier jobbar med kan jag också varmt rekommendera.

Javier lyckades sedan skapa mycket stort intresse för min lägenhet på en minst sagt oförutsägbar marknad, och hanterade budgivningen på helt fantastiskt sätt. Jag blev uppdaterad löpande och slutpriset överträffade mitt ”nöjdpris” med stor marginal! Det faktum att jag var utomlands när lägenheten såldes var inget som helst problem och är bara ett exempel på hur Javier (där andra kan se svårigheter) alltid ser lösningar och möjligheter.

När jag letade mäklare var jag även mån om att hitta någon som kunde ge råd genom hela processen, dvs även vid köp av ny lägenhet. Även här levererade Javier till hundra procent och delade med sig av goda råd och klokskap när jag letade, budade och sedan köpte, på väldigt engagerat och kunnigt sätt.

Jag kommer med glädje rekommendera Javier till vänner och bekanta! Läs mer
    2018-12-25 Javier B svarar Carolina B
    Blir så glad när en säljare uttrycker sig så utförligt! Kommunikationen mellan oss fungerade galant och det var en fröjd att samarbeta med dig. Tacksam för att du helt och hållet lät mig göra jobbet fullt ut och att ditt förtroende för mig aldrig sviktade. Du tog till dig de rekommendationer jag gav för att kunna skräddarsy försäljningsprocessen för optimalt utfall. Även glad att du kände mitt stöd och hade ett bollplank under köpprocessen. Tack för denna magiska feedback, helt klart den bästa julklappen man kan få och hoppas fler säljare kan komma att känna likadant!
    Javier B gillar detta
  • Hedda S sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2018-12-20

Vi har blivit väl bemötta under hela bostadsaffären. Javier har hållit oss uppdaterade om vad som händer och gett oss tips om tex stylister och städbolag. Kontakten har varit smidig. Javier jobbar snabbt och har varit lyhörd inför våra önskemål. Vi rekommenderar honom med glädje. Läs mer
    2018-12-20 Javier B svarar Hedda S
    Tack för de fina orden! Är så lyckligt att ni är nöjda och vill rekommendera mig till vänner och bekanta. Tacksam för att ni varit noggranna med era önskemål så jag kunnat tillgodose och skräddarsydd en försäljningsplan samt infria era förväntningar. Önskar er fina familj all lycka i framtiden.
  • Melvin C
    Melvin C sålde sin lägenhet med hjälp av Javier Basile Leon en del av HusmanHagberg Kungsholmen

2018-12-03

Kungsholmen Fridhemsplan
    I would say we were very happy with the whole experience on how Javier has supported during the whole process. He has been very professional, honest and passionate about his work. He was very attentive to our calls, willing to arrange viewing in short notice and contious weekends if needed. He even gave us some tips on how to decorat our place and lent us a piece of chair because we missed one. Despite the final result was not as high as we expected we knew Javier has done his best for us, and if we have chances in the future, will be more than happy to ask for Javier to sell our place and highly recommend to anyone who needs a good real estate agent. Läs mer
    2018-12-03 Javier B svarar Melvin C
    Thank you for your wonderful feedback and I am so glad we finally found our buyer! It has been my pleasure to help you thru this process and that you can continue the journey with your beautiful family. You have been patient which helped to boost my energy even more even if the current market has been very uncertain. Allways feel free to contackt me in the future and send my best regards to the family./Javier

Senaste försäljningarna

Alströmergatan