Vätterhem

1.7

6 omdömen om Vätterhem

Sara K
Skrev om Vätterhem

Vätterhem fuskar med hyran genom en felaktig hyreshöjning där de brutit mot det skrivna avtalet och höjt hyran dubbelt. I avtalet står att enbart lägenheter med varmhyra får höjas med 3,95 % och att övriga lägenheter ska höjas med en lägre procentsats, men den av Jönköping Kommun ägda hyresvärden Vätterhem har fuskat och höjt även kallhyror med 3,95 % och blåser sina hyresgäster på pengar.

EMIL N
Skrev om Vätterhem

Kommunägda hyresvärden Vätterhem begår just nu avtalsbrott och bluffakturerar 140 av sina hyresgäster på Solstickegatan, fastighet Preussen i Jönköping. I det senaste avtalet om hyreshöjning mellan Vätterhem och Hyresgästföreningen så beslutades att endast lägenheter med varmhyra fick höjas med den högsta nivån 3,95 %. Detta framgår svart på vitt i det skriftliga avtal som signerats av båda parter. Trots detta så har Vätterhem ändå gjort en hyreshöjning på 3,95 % för 140 lägenheter som har Kallhyra enligt hyresavtalet. Dubbelt...

Ad h
Skrev om Huvudkontor

De flesta på VH är relativt väll tillmötesgående men det händer ändå ingenting med det jag vill ha hjälp med. Försök, dessutom, att få ett svar på e-post skickat via deras hemsida; jag väntar än, mitt första fick de i somras!

Ida Ö
Skrev om Huvudkontor

Jag har tidigare varit i kontakt med Vätterhem och jag blev väldigt dåligt bemött. Pratade med en kvinna som var mycket otrevlig och som stirrade sig blind på att jag skulle ha en fast inkomst. Hon förstod inte man behöver en bostad även fast man inte har ett fast jobb vilket det är få 20-åringar som har.

Monika
Skrev om Huvudkontor

Dåligt och diskriminerande! Vätterhem gör skillnad på folk och folk. Otrevlig personal på områdetskontoret.

Kent o
Skrev om Huvudkontor

Har mest hört negativa saker om Vätterhem och Råslätt...men helt fel. Råslätt är kanon, underbara lägenheter och snabb service på allt. Vätterhem är det absolut bästa bostadsbolag, jag har haft kontakt med. Inte så konstigt att dom fått pris som sveriges bästa bostadsområde.