ICA Nära

Sankt Eriksplan 19, 113 32 Stockholm — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om ICA Nära

• Karin H
    Karin H skrev om ICA Nära
    Det är trångt och fullt på ICA St Eriksplan. Gillar man inte det ska man fortsätta till Cajsa Warg på andra sidan planen för där behöver man oftast inte trängas.

ICA St Eriksplan är en typisk "liten innerstadsaffär", varken mer eller mindre. Det fanns massor av dem innan folk började storhandla utanför stan. Jag, som i stort sett handlar allt på hemmaplan, är glad att några överlevt.

Det jag ser som fördelar med affären är:
    * Generösa öppettider, 8-23
    * Trevlig och hjälpsam personal
    * Snabba att erkänna och rätta till/kompensera för fel
    * Snabba att öppna ytterligare kassor
    * Halvmanuel fisk- & skaldjursdisk med riktigt god stekt strömming.
    * För en så liten affär är deras frukt & grönt stor och välsorterad

När det gäller att inte ha uppdaterat kassorna med extrapriser upplever jag den inte sämre än andra butiker - men det är ett otyg när det inträffar.

Jag handlar där ett par gånger i veckan och det kommer jag att fortsätta med. Kanske inte festligt men folkligt och fullsatt.

Undrar om reco.se kan Stockholm. St Eriksplan listad under Kunsgholmen? Tack, men det är en kanal emellan.
  • Christina S
    Christina S skrev om ICA Nära
    Endast och endast i nödfall. Det är med en innerlig motvilja jag kliver in i en butik där man _alltid_ är i vägen för någon, där man alltid måste välja snabbt vid en hylla för att inte stoppa upp flödet av människor som tvingas följa varandra i någon slags larvig gåsagång. Och Gud förbjude om man går förbi något och måste vända. Suckarnas kör liksom.
    Opersonligt och trist. Trångt och fullständigt överbelamrat. Personalen gör nog sitt allra bästa och de är alltid trevliga men snälla. RENSA. Ge oss luft. Åtminstone under vintern för man går icke in där med dunjacka. Då riskerar man att fastna i en av gångarna.
  • David L
    David L skrev om ICA Nära
    Vill inte handla där egentligen, men ibland när jag ser något sjysst pris på affischerna utanför tänker jag att jag ska ge dem en chans. De TRE senaste gångerna har det sen visat sig vara ett annat pris i kassan! Inkompetens eller systematiskt lurendrejeri?
  • Mårten A
    Mårten A skrev om ICA Nära
    Allt är trångt och bökigt, utbudet supertråkigt, och den där aloe vera juicen som stått i en monter i åratal. Det är helt skrämmande.
    David L gillar detta
  • David H
    David H skrev om ICA Nära
    Det är väl inte för inte som denna butik förärats Facebook-gruppen "Det Bottenlösa Hatet mot ICA S:t Eriksplan". Tillsammans med ICA Banér kvalar det här in i kategorin sunkigaste ICA-butiker jag besökt. Mörkt, trångt, rörigt, smutsigt och priser som får Pressbyrån att likna Willys.
    Joakim A, David L, Tobias B, Emma K gillar detta
  • Mikael U