Imperium Bil

Imperium Bil

Välkommen till oss på Imperium Bil!

Hos oss hittar du ett handplockat lager av noggrant utvalda personbilar och tjänstebilar. Gott skick och god historik är ständiga ledord i vår bilförsäljning och vårt arbete.

Vi erbjuder massor av fördelar, som exempelvis finansiering via flertalet banker samt lång garanti i samarbete med AutoConcept och Svensk Bilgaranti. Du hittar oss på Fågelsångsvägen 11 i Vallentuna. Kom förbi på ett besök så visar vi dig våra alternativ och tar fram precis den bil du behöver i ditt liv!

Läs vad 52 kunder tycker om Imperium Bil 2

• 2021-03-30
    En riktigt bra upplevelse vid köp av en begagnad bil. Fint och trevligt bemötande och inte alls så "pushig och säljig" som annars ofta är fallet. Saklig och trevlig samt medgörlig.
    Köpte bilen efter att några kriterier skulle vara uppfyllda, vilket inte var några konstigheter.
    Det är så här man vill bli bemött av en bilförsäljare, tack Fredrik!
  • 2021-03-24
    Snabb och proffsigt bemötande vid bilköp, kan starkt rekommenderas.
  • 2021-03-16
    Positiv och ärlig bilhandlare som jag återkommer till.
    Tack Fredrik för att sådana som du fortfarande finns kvar!
    /Robert
  • 2021-03-12
    Otrolig service, snabbt och enkelt. Guldstjärna ✨
    2020-12-17
    Köpte en BMW 520d av Imperium Bil och är mer än nöjd!
    Snabba och ärliga svar på alla mina frågor och funderingar och bilens skicka var bättre än jag vågat hoppas på!
    Hit kommer jag definitivt tillbaka när det blir dags att byta nästa bil.
  • 2020-11-09
    Fantastisk service! Bilen köptes osedd och den var till och med i bättre skick än vad som utlovades. Dessutom levererades den på ett fantastisk sätt ner till Skåne, nytvättad och på klockslaget utsatt tid.
  • 2020-10-15
    Hade äran att träffa Fredrik.

Ett bemötande man förväntar sig och lite extra. Tyvärr sällsynt när man går in i bilhallar.

Kan varmt rekommendera att köpa sin bil av denna otroliga säljare och människa.
    2020-09-11
    Köpte en bil och möttes av proffsigt bemötande och en trygg och säker affär, rekommenderas starkt. Kunde inte ha blivit bättre.
  • 2020-07-07
    Jag köpte en BMW av Adrian på Imperium Bil. Det kändes seriöst hela vägen från första samtal till kontrakt. Det gick väldigt smidigt och processen kändes proffsigt och genuint bra. /Johan
  • 2020-06-12
    Jag och sambon köpte en v90 av Arian på Imperium bil; Väldigt trevlig, hjälpsam och bemötande personal, kan rekommendera starkt :)
  • 2020-04-30
    Grym service & snabb kontakt, riktigt trevlig säljare! Väldigt nöjd 🌟!!
  • 2020-03-23
    Jag köpte en begagnad Ford S-Max. Mycket smidigt och bra bemötande
  • 2020-03-20
    Jag köpte en bil och blev väldigt bra bemött. Trevliga, lyhörda och lösningsorienterade. Jag tycker att dom överträffade mina förväntningar.
  • 2020-02-23
    Bra bemötande, snabb behandling, enkelt inbyte.
  • 2019-12-09
    Snabbt, smidigt och utan krångel! Trevliga och kunniga medarbetare!
    2019-11-27
    Så nöjd med mitt bilköp från Imperium Bil. Proffsigt bemötande genom hela affären!
  • 2019-11-23
    Mycket bra och ödmjuk säljare. Äntligen...! Mycket nöjd med bil och mottagandet.
  • 2019-11-23
    Smidig affär och trevligt bemötande. Bilen var i samma skick som utlovar. Öppnade tidigare för min skull en lördag dessutom
  • 2019-09-27
    Köpte en Jeep Cherokee av Fredrik. Kändes mycket tryggt, och Fredrik var mycket proffsig och tillmötesgående. Rekommenderas till 100%. Claes BrainOn AN
  • 2019-09-11
    Personligt, proffsigt och extremt smidigt!
    Hade svar på tal och full koll genom hela köpet.

Kan helt klart rekommendera Imperium bil och kommer garanterat handla av dem igen.

/Christopher
  • 2019-09-03
    Köpte en Seat Cupra fick ett jätte bra bemötande över telefon och även när jag kom ditt allt gick smidigt och bra och väldigt trevlig och proffsig personal.
  • 2019-07-24
    Trevligt bemötande och en bil i det skick som beskrivits. Perfekt för mig som åkte 35 mil för att titta på den. Åkte skinande Audi A5 hem😀
  • 2019-06-13
    Köpte en Mercedes C63 av Imperium Bil. Riktigt bra service & väldigt personligt, hade ett långt trevligt samtal utöver bilen. Pratade med Fredrik som fick bilköpet att kännas enastående!
    Kommer definitivt att köpa bil hos dom igen i framtiden, kvalitén på bemötandet jämfört hos större bilfirmor kan inte jämföras!
  • 2019-03-30
    Mycket nöjd med mitt köp. Trevlig och hjälpsam personal!
  • 2019-03-29
    Bra, proffsigt bemötande. Inget jobbigt säljsnack. Rekommenderas!
  • 2019-03-28
    Bra bemötande och snabb och effektiv process vid köpet.
  • 2019-01-27
    På exakt ett dygn (fredag em till lördag em) hade vi ringt om bilen de hade, fått mycket noggrann och ärlig information, en vettig värdering över telefon på vad vi kunde få för vår inbytesbil, åkt 44 mil till Järfälla för att titta på bilen, konstaterat att den var i exakt så fint skick som den beskrivits över telefon, provkört den och insåg att det var precis vad vi behövde och som beskrivits både i annons som över telefon, överfört vår inbytesbil till Imperium bil samt skrivit på kontrakt och fått båda nycklarna till den nya bilen SAMT satt oss i den nya bilen och åkt hem samma mil igen och ställt upp skönheten på garageuppfarten extremt nöjda med såväl information, service och smidigheten samt hur ärligt det var hela tiden.
    TACK för att det fortfarande finns ärliga bilhandlare som är så här fantastiska att göra affär med. Vi kommer igen om tillfälle ges för nästa bilbyte, men troligen om många år eftersom den här bilen vi ny skaffat oss med all sannolikhet kommer att vara för bra för att byte på ett antal år nu.
    /Pierre och Caroline
  • 2018-11-28
    Mycket trevligt bemötande av Fredrik på imperium bil. Vi är mycket nöjda med vår Volvo V90 cross country.
    2018-11-27
    Väldigt bra bemötande, snabb och bra bilaffär.
  • 2018-09-30
    Hur man vinner en kund!
    Fantastiskt bemötande, geuint intresserade att göra kunden nöjd.
    Återkommer mer än gärna vid nästa bilköp!
  • 2018-09-12
    Jag köpte en Skoda Yeti bil av Imperium Bil. Bilen var för export när jag bor i Finland. Fick alltid snabba svar på emajl och det var lätt för mej att görä ett köpbesult. När jag kom och hämta bilen var allt pappersarbete redan gjort. Det var bara att klistra på tillfäliga reg. skyltarna och köra till Finlandsfärjan.
  • 2018-09-10
    Trevligt bemötande, bil i skick som utlovat (åkte från Göteborg), kan verkligen rekommendera bilfirma. //Peter
  • 2018-09-10
    Köpte en BMW 325I
    Vänligt bemötande och kände mig trygg och fick allt förklarat på ett bra sätt.
    Känns väldigt seriösa och duktiga.

Dom har inte så många bilar i men desto bättre kvalite på bilarna i hallen och bra pålästa om bilens historia.
    Nöjd kund i djungeln av alla oseriösa handlare där ute.
    Mitt nästa köp blir nog även där i fortsättningen.
  • 2018-09-03
    När vi köpte grabbens Volvo S60 mötes vi av mycket trevliga och tillmötesgående försäljare.
    Hittade ett litet fel på bilen som det inte vara några problem att få åtgärdat via företaget.
    En mycket nöjd kund.
  • 2018-09-01
    Vi köpte våran nya bil av Imperium bil, trevlig säljare.
  • 2018-07-18
    Bytte in min äldre BMW 3-serie mot en nyare 5-serie häromdagen. Mycket nöjd med bilen, säljarnas bemötande, förhandlingen, affären. Förväntade mig ärligt talat inte denna nivå av kundfokus av en bilfirma...

Det är väldigt uppenbart att det inte bara är fokus på ekonomisk avkastning, utan säljarna är mycket måna att man ska vara nöjd som kund, ser till helheten och är mycket kunniga. Rekommenderar dem varmt!
  • 2018-05-31
    Köpte en riktigt trevlig Octavia från 2014.
    Första och alla efterkommande möten/mail/samtal med Fredrik var riktigt trevliga. En seriös/kunnig säljare som ser till helheten och inte bara pengarna.
    Hittade två små saker på bilen dagen efter köpet och Fredrik beställde delar och hjälpte till att fixa båda.
    Köper/säljer min nästa bil här om jag har möjlighet.
  • 2018-05-10
    Mkt nöjd,bra bemötande,trevlig och bra service
  • 2018-05-07
    Väldigt nöjd med bilköp hos Imperium bil! Fredrik är personlig, vänlig och snabb på att ge svar på frågor och svara på mail.
  • Per R
    skrev om Imperium Bil
    2018-03-07
    Jag har bytt in min äldre bil mot en nyare, också begagnad. Jag är så här långt mycket nöjd med bemötande och service från Imperium bil. Jag är också hittills mycket nöjd med min nya bil :-)

Imperium bil har gett mig ett mycket bra inbytesvärde för min äldre bil och affären har hanterats på ett snabbt och trevligt sätt. Jag har fått hjälp med alla frågor och funderingar jag haft.

Jag kan så här långt varmt rekommendera Imperium bil till alla som letar efter en bra begagnad bil i mycket gott skick.

/Pär
  • 2018-02-03
    Mycket professionellt bemötande och en bra affär vi känner oss väldigt nöjda över. Fredrik är mycket kompetent och hade full koll på både sina bilar men också vår inbytesbil. Det blir garanterat fler affärer 👍👍
  • 2018-01-22
    Kan verkligen starkt rekomendera Fredrik på Imperium bil, grymt bra service på alla nivåer! En försäljare som säljer bilar till bra priser men som samtidigt ger rimlig inbytesvärde. Supernöjd och kommer återkomma i framtiden för fler bilköp.
    2017-12-20
    Super nöjd !
    Mycket trevligt att träffa en säljare som verkligen ger den servicen och tiden man vill ha!
    Måste säga att jag och tjejen är riktigt imponerade över det professionella bemötandet, Fredrik hade koll på sina bilar och hjälpte oss att hitta just den bilen som passade våra behov bäst.
    Har aldrig varit så här trygg och nöjd med en bilaffär !
    kommer definitivt rekommendera Imperium Bil till mina nära och kära.
    2017-12-20
    Är alltid lika nöjd!
    Bra kundservice bara en massa tummen upp för imperium bil! :)
    2017-12-18
    Jättetrevligt!
    Så skönt att komma in på en mindre firma där man får bra service och säljaren faktiskt har koll på bilarna dom säljer i jämförelse med dom stora handlarna där allt måste ”kollas upp i deras system”
    Säljaren hade full koll och var väldigt trevlig och ödmjuk.
    Rekommenderas starkt!
  • 2017-12-16
    Kanon bra service Fredrik är mån av sina kunder de märks och har finna bilar kanon kille rekommenderar starkt fast jag inte hittade just den bilen jag vill ha.
    2017-12-14
    Trevligt, professionellt och informativt bemötande och besök hos Fredrik och Imperium Bil. Personalen var ej för på och såg till att vi kunde strossa runt och titta i lugn och ro, våra frågor besvarades och efter ett par besök så kunde vi åka iväg med vår nya bil. Det känns tryggt när man svart på vitt kan se att man bemödat sig att serva bilarna och testat dem ordentligt. Mycket bra upplevelse helt enkelt.
  • 2017-12-14
    Super bra bemötande från start till slut!
  • 2017-12-14
    Väl bemött och bra service. Säljaren tog sig tid för alla frågor jag hade inför mitt bilköp. Vilket kändes väldigt tryggt. Köpte min bil vid första tillfället och det kändes bra

Bemötande på högsta grad. Proffs på bilförsäljning.
    2017-12-14
    Vi köpte en bil som vi är mycket nöjda med. Serviceinriktade, trevligt och bra bemötande!