Implementa Sol AB

Implementa Sol AB

www.implementa.se
  • BadgeFiveYears

Hos oss på Implementa Sol AB hittar du prisvärda skräddarsydda lösningar inom solenergi, solel, solceller och solpaneler. Vi installerar på tak och mark både till företag och privatpersoner på lantbruk, industri och hästgårdar samt villor. Vi har även effektiva batterilösningar och stödtjänster till dessa samt laddboxar. Behöver...

92 omdömen om Implementa Sol AB

Sedan starten hos Reco 2017

Roger T
Skrev om Implementa Sol AB

Kändes som proffs. Mycket trevligt bemötande från start till klart. Personalen som monterade gjorde ett kanon arbete, de orkade att svara på alla mina frågor. Man skall alltid ge ett litet minus och inte bara plus i en recension . Mitt minus var den långa ledtiden mellan att panelerna var på tak tills de blev inkopplade. Kanske är normalt. Skall bli spännande år att se hur mycket el som kommer produceras. Summerar. Jag är mycket nöjd med min upplevelse av Implementa Sol AB / Roger

Ulf R
Skrev om Implementa Sol AB

Jag är väldigt nöjd med Implementa. Allt från säljaren Erik som kom ut och mätte på taket och berättade ingåennde om solceller och installation till killarna som var här och monterade och sen startade upp anläggningen. Jag hade dessutom tur och fick igång anläggningen efter bara några dagar. Det var ju för att Kraftringen var på hugget. Allt bara flöt på. Företaget rekommenderas av mig👍..

Britt-Marie B
Skrev om Implementa Sol AB

Bra bemötande och arbetsmoral !

Per E
Skrev om Implementa Sol AB

Tre pågarkörde hit från Mmö, var här i ca 2,5 dar (14 h). Slet i kylan och monterade 20 enheter solceller på två tak, trampade sönder betongpannor som dom köpte tillbaka från ngn outlet i Mmö utan knorr. Gjorde ett mkt snyggt monteringsjobb av batteri och växelriktare i vårt förråd sam proffsig kabeldragning från tak. Starttillstånd från Eon kom rätt fort och en fjärde påg gjorde entré

Johan B
Skrev om Implementa Sol AB

Förutom en mindre bra kabeldragning genom taket så funkade det bra. Bra säljare. Tror installatörerna gjort ett bra jobb förutom kabeldragningen. Bra elektriker när den ordinarie kom. Även inkoppling sköttes bra och de kom ut direkt när det krånglade lite ibörjan.

Hans J

Trevligt bemötande kunnig personal

Elisabeth D
Skrev om Implementa Sol AB

Implementa har installerat solceller hos oss vid två olika tillfällen. Det har varit smidigt och problemfritt från början till slut. Jag rekommenderar detta företag varmt.

Jonas J
Skrev om Implementa Sol AB

Vi fick ett mycket bra bemötande av Implementa och de var lätta att ha att göra med och installationen av solceller blev bra och gick smidigt.

Bengt J

Bra kundkontakt. Bra information. Bra pris. Mycket bra utfört jobb

Peter B
Skrev om Implementa Sol AB

Positiv, trots sur försening men trevligt och proffsigt för övrigt.

Magnus B
Skrev om Implementa Sol AB

Trevlig bemötande ,bästa pris på de tre offerter jag tog in Installerade tidigare en planerat, Super nöjd

Henrik E
Skrev om Implementa Sol AB

Proffsigt från beställning till färdig installation. Lätta att få kontakt med och uppdaterade mig löpande under installationen. Mycket trevliga och kunniga installatörer både för solceller och el.

Joakim S
Skrev om Implementa Sol AB

Mycket enkla att ha och göra med, levererade i tid, fast det var lång ledtid Flexibel och bra utförd leverans

Patrik W
Skrev om Implementa Sol AB

Bra bemötande, en del leveransförseningar men det vill jag tro ligger utaför Implemetas kontroll.

Niklas N
Skrev om Implementa Sol AB

Klockren leverans från början till slut. Noggranna vid installation och produktionen är över förväntan.

Lars M
Skrev om Implementa Sol AB

Hörsamma och återkommer snabbt med svar på frågor. Upplever att det är ett noggrant kvalitets jobb man utför.

Markku S
Skrev om Implementa Sol AB

Bra och kunnigt service från första träffen till färdig leverans!

Carl-johan U

Proffsiga och mycket kompetenta

Carl-Gustaf B
Skrev om Implementa Sol AB

Mycket kompetent och korrekt bemötande. Från ax till limpa. Vi har fått en 42panelers Solcellsanläggning komplett med samtliga delar.

Peter L
Skrev om Implementa Sol AB

Vi är mycket nöjda med vår solcellsanläggning. Bra förberedelse- och designarbete, kunniga och professionella, nyttjar takytor på ett bra sätt. Installationen drog tyvärr ut lite på tiden, bland annat beroende på vinterväder och problem med materielleveranser. Installatörerna arbetade säkert och gjorde ett bra arbete.

Rutger R
Skrev om Implementa Sol AB

Kompetenta men kanske inte snabbaste insatlatören

Peter H
Skrev om Implementa Sol AB

Jag är mycket nöjd med bemötandet och genomförandet av min solcellsanläggning.

Lennart V
Skrev om Implementa Sol AB

Rappt, smidigt och kompetent bemötande. Föredömligt jfr med några andra potentiella offertgivare. Höga förväntningar, som företaget levde upp till. Företaget kan inte lastas för det kinesiska leveransstrulet som medförde 6 månaders försening.

Bertil N
Skrev om Implementa Sol AB

Bra bemötande, bra utförande och trevligt att få träffa såväl Margareta som Montörerna😇.

Kristina W
Skrev om Implementa Sol AB

Implementa har gjort ett jättebra jobb trots att de drabbades av leveransproblem som gav fördröjning, men det låg utanför deras ansvar. De är lätta att nå för frågor. Tog fram lösningar för att tillfälligt få igång allt, i väntan på de saker som inte levererades i tid.

Birgitta N
Skrev om Implementa Sol AB

Vi fick satt upp solpaneler. Snabbt kostnadsförslag o tydlig info om alla produkterna. Trevlig personal som skötte installationen.

Martin J
Skrev om Implementa Sol AB

Mycket nöjd med allt från planering till genomförande trots tuffa tider med stor efterfrågan och komponentbrister.

Johan A
Skrev om Implementa Sol AB

Mycket trevligt och professionellt bemötande. Anläggningen fungerar perfekt.

Claes H
Skrev om Implementa Sol AB

Trevligt bemötande med besök på plats. Genomarbetad och utförlig offert. Stabilt och snyggt montage utfört av erfarna montörer. Inkoppling av erfaren och behörig elektriker. En trygg leverantör med mycket kunnande.

Björn O
Skrev om Implementa Sol AB

Korta svarstider vid frågor. Installationen började på utsatt tid och ingångkörning gjordes sedan mycket smidigt. Allt ser bra ut och anläggningen fungerar perfekt!

Per-Johan W
Skrev om Implementa Sol AB

Bra bemötande med besök på plats för att dimensionera anläggning. Anläggningen blev bra utformad men det tog något långt tid från första besök till att anläggningen stod färdig. Förmodligen för att de hade mycket att göra. Anläggningen är väl förankrad i taket och sitter bergfast efter de stormar som varit under vintern.

Fabio P
Skrev om Implementa Sol AB

Allt gick som planerad. Duktiga vid installation och driftsättning

Magnus B
Skrev om Implementa Sol AB

Bra service och bra grejor til rätt pris.

Jeanette F
Skrev om Implementa Sol AB

Vi har upplevt Implementa som ett seriöst mycket kunnigt företag där vi har fått svar på de frågor vi haft. Installationen har gått smidigt. Enda osäkerheten för oss fanns i slutsteget där elinstallatören dröjde och informationen om hur själva tillståndet att köra igång hos Eon skiljde sig något från vem man pratade med. Allt löste sig smidigt om än något försenat.

Martin S
Skrev om Implementa Sol AB

Bra, trevligt och professionellt bemötande Vi hade höga förväntningar och Implementa levde upp till dem

Ingemar S
Skrev om Implementa Sol AB

Positivt o proffsigt bemötande. Utförlig o bra offert! Montörerna var kunniga och trevliga och gjorde ett utmärkt jobb! Elektrikern var även han bra Kan rekommendera Implementa och dess kunniga chef Margareta K!

Henri V
Skrev om Implementa Sol AB

Allt fungerade smidigt från offert till färdigt installerad anläggning

Inge S
Skrev om Implementa Sol AB

Ordentlig genomgång av solcellsförslag på plats och av kunnig personal. Installationen genomfördes på ett bra sätt av egen personal.

Sven-håkan S
Skrev om Implementa Sol AB

Bra kontakt från början. Tydligt upplägg, placering och effekter på solcellerna vid öster- väster placering. Bra och tydlig offert. Lite strul med inkopplingen på växelriktaren, men jag blev kompenserad för försenad uppstart . Anläggningen har fungerat klanderfritt. Jag är supernöjd med min solelsanläggning

Fredrik A
Skrev om Implementa Sol AB

Proffsigt bemötande från början till slut.

Ingemar L
Skrev om Implementa Sol AB

Tyvärr tog de inte på sig totalleveransen utav mina inköp utav solceller! Som kund tycker jag inte att det är min skyldighet att få tag i dem och få svar på varför vissa grejor inte händer/blev gjorda. Jag hade stora förväntningar på dem eftersom jag trodde att de var en lokal aktör. När säljaren och jag hade en ganska "hög" konversation då hände det saker ifrån dem men tyvärr lite försent! Tyvärr kan jag inte rekommendera företaget till andra kunder.

Svar från Implementa Sol AB

Hej Ingemar! Tack för din input, den är viktig för oss. Jag beklagar uppriktigt att din installation drog ut på tiden då jag från min sida dels missförstod arrangemanget med den anlitade elektrikern och att den anlitade elektrikern trots ett flertal påstötningar från både mig och min personal inte kunde anträffas inom en rimlig tidsrymd. Det var inte ett svårt beslut att ge en kompensation för det inträffade. Vi kommer inte att låta denne lokale elektriker göra fler uppdrag åt oss. Jag är övertygad om att du kommer att bli...

MAUD K
Skrev om Implementa Sol AB

Implementa är mer värda än en femma i betyg! Tryggt,proffsigt och smidigt. Tack!

Tommy R

solsellsanläggning allt perfekt

Åse S
Skrev om Implementa Sol AB

Solceller Inkl. Installation. Trevlig o kunnig personal. Förväntningarna uppfylldes. Snygg installation, sedan hoppas vi på en solig vår och sommar för att få glädje av vår installation.

Rune P
Skrev om Implementa Sol AB

Jag begärde in 5 offert förslag och 4 anbudsgivare lämnade bara offert på mail utan platsbesök. Implementa genomförde kundbesök för måttagning, förslag på kabeldragning och informerade om vad jag borde plocka undan inför leveransen. De andra 4 solcells leverantörerna kunde inte informera om vilka underentreprenörer som skulle montera, om dessa var svenska eller kom från annat EU-land. Så svaret var enkelt: Implementa Sol AB erhöll uppdraget

Per G
Skrev om Implementa Sol AB

Vi fick uppsatt en solcellsanläggning på vårt tak. Vi är mycket nöjda med Erik Englerts bemötande från första kontakten ang offert och genom hela processen. Det enda negativa som vi upplevde, var att montörerna var lite slarviga och skadade några takpannor.

Svar från Implementa Sol AB

Hej Per! Tack för din input. Ja, det var verkligen oturligt att det gick sönder flera takpannor. Det är inte ovanligt att 1-2 st kan gå sönder under en normal installation. Vi byter alltid ut takpannor som går sönder eller som vi upptäcker är skadade. De pannor som skadades på ditt tak byttes givetvis ut.

Thomas R
Skrev om Implementa Sol AB

Solpaneler, bra bemötande från offertförfrågan till installation och utförande. Trevlig personal. Mina förväntningar uppfylldes till fullo.

Tommy Ö
Skrev om Implementa Sol AB

Solcellsanläggning Normalt bra bemötande. gav alternativa lösningar som vissa andra inte hade. Vi ville ha en anläggning som inte var låst i ett system utan mer flexibelt. Bra elektriker och personal. Utförlig information om anläggningen och dess delar.

Martin W
Skrev om Implementa Sol AB

Bra, personlig service. Uppfattas kunnig och trovärdig

Lars-arne L

Upphandling Installation Driftsättning Fungerade bra