Om oss Jobba på Reco.se

Our Story

Reco.se grundades 2007 av vår engagerade VD, Tobias Basilius. Visionen var att digitalisera word­-of-mouth på en relevant och trovärdig sajt. Sedan dess har vi i ett tight team arbetat för att låta våra besökare berätta för omvärlden vilka företag som är bra eller mindre bra. På så sätt har vi alltid kunnat ge ett bra svar på frågan: "Vilket företag ska jag anlita?”. Med integritet och stolthet har vi sedan starten upplyst våra besökare om vilka företag som andra kunder inte varit nöjda med. Vi har också med stor passion och glädje lyft fram våra guldkorn, de företag som övertygar för att de alltid levererar på kundernas förväntan. Vår mission är att inspirera och underlätta för människor att anlita företag som uppfyller deras drömmar.

Stockholm

Tobias Basilius VD

Tobias är Recos engagerade och drivna VD. Innan han 2007 påbörjade resan med Reco jobbade han på ett större företag och dagdrömde om att en dag starta upp ett eget bolag. Tobias tycker att det bästa med Reco är att det är vårt eget företag och att vi själva bestämmer om vi ska ha kul eller tråkigt på jobbet. Tobias beskriver den typiska Reco­kollegan som nyfiken, ödmjuk, kundorienterad och driven över att få saker att hända. På fritiden gillar han att lära barn spela ishockey!

Richard Ehlesjö Senior Account Manager

Richard började arbeta på Reco 2012. Han har tidigare jobbat inom marknadsföring i över 15år, han har tidigare varit försäljningschef och affärsområdesutvecklare på den anrika Lokaldelen. Därpå startade han upp en mediabyrå och kom via den i kontakt med Reco som han då kände var sitt kall. Richard beskriver sina kollegor som nyfikna och framåt med ett stort kundfokus. Dessutom tycker han det är fantastiskt att alla finns här för varandra. Det Richard tycker är bäst med Reco är att vi hela tiden utvecklas och verkligen gör allt för att våra kunder ska tycka att det är roligt, enkelt och givande att arbeta tillsammans med Reco. På fritiden ägnar sig Richard åt att grilla kött och spela paddeltennis vilket han tror kommer bli en lika stor trend som pulled pork inom en snar framtid.

Anton Johansson Säljchef Stockholm

Anton började på Reco i september 2014, innan dess var han säljchef på Groupon. Det som gör att Anton trivs på Reco är att han tycker det är en rolig produkt att arbeta med, som mer eller mindre alla företag i Sverige skulle kunna dra nytta utav. Anton älskar att arbeta med ett så fantastiskt gäng där alla bidrar till framgången, han gillar att det är högt i tak och att varje dag blir utmanande och givande. Anton beskriver sina kollegor som positiva, drivna, engagerade och självgående. Att vi är ärliga med goda intentioner i alla avseenden och att vi tillsammans hjälps åt att bidra till både kollegors­ och bolagets utveckling. På fritiden spelar Anton piano i Sveriges Farligaste Coverband ­ Håll Käften!

Bambi Silvendoin Senior Account Manager

Bambis resa på Reco tog sin start i augusti 2014. Innan dess har hon genomfört studier på Handelshögskolan i Stockholm. Det Bambi tycker är roligast med Reco är att hon får vara ute på plats med sina duktiga kunder och se hur vi gör skillnad för dem. Dessutom gillar hon att spela pingis med sina kollegor som hon värdesätter högt. Hon menar att den typiska Reco­kollegan är en glad teamspelare som förmodligen också är rätt skaplig på pingis eftersom man kan träna under de spontana lunchpingis sessionerna. På fritiden gillar Bambi att sjunga karaoke, ryktena säger att hon är något av ett karaokeproffs.

Hüseyin Sullu Senior Account Manager

Hüseyin började på Reco 2012 efter ett tips från Richard. Husse kom tidigare från den klassiska Lokaldelen och från början kände han att Reco var ett för litet varumärke för att vilja arbeta med det, efter en tveksam intervju väcktes dock tävlingsinstinkten då Husse kände att han var tvungen att bevisa för de övriga att han kunde leverera ordentligt, det har nu bidragit till att han varit på Reco i tre år och trivs bättre än någonsin. Det Husse tycker är allra bäst med Reco är att vi levererar en produkt, det gör arbetet roligare. Sedan menar han att det finns en mängd andra fördelar såsom trevliga medarbetare, den personliga utvecklingen och tillväxtpotentialen i bolaget. Enligt Husse är den typiska Reco­kollegan energisk och snabbtänkt. Det är en utmanande bransch och har man inte det som krävs kan det bli en tuff utmaning. Husse anser också att det är viktigt att man kan spela pingis eftersom att en och annan lunch tillbringas vid pingisbordet i kontorets kök. Husse är väldigt sportintresserad, vilket han också tror är en av de viktigaste egenskaperna för att klara av att arbeta i branschen.

Herman Berglund Pre­sales/Junior Account Manager

Herman har jobbat med försäljning under flera år, senast som Butikschef inom jeanshandeln. I april 2015 började han sin resa på Reco, och tycker att det roligaste är att få jobba på ett företag som hela tiden växer och går framåt, samt att få arbeta med en produkt som kunderna verkligen drar nytta av. Herman beskriver den typiska Reco­kollegan som målmedveten, ambitiös och härlig. Herman är fotbollsintresserad och på fritiden går han gärna på matcher. Herman menar att man skulle kunna säga att Bajen är hans flickvän.

Tobias Lövgren Pre­sales

Innan Tobias började arbeta på Reco jobbade han med försäljning mot Konferensanläggningar under 3 års tid, innan dess jobbade han med både sökordsoptimering samt B2B­försäljning sedan 2008. 2015 började han på Reco, det Tobias tycker är roligast med Reco är de härliga arbetskollegorna samt att det är roligt att se att produkten vi förmedlar verkligen gör nytta för företagen. Han beskriver den typiska kollegan som rolig, ambitiös och professionell. På fritiden njuter Tobias av sport, i synnerhet är det hockey som gäller, han själv vill beskriva sig som lite av ett hockeyfreak.

Jakob Dobrzynski Utveckling

Jakob är en av Recos stabila hörnstenar, en utvecklare utöver det vanliga. Likt Saga Norén i TV­serien Bron har han övat in de grundläggande sociala koderna. Innan Jakob, år 2011, kom till Reco arbetade han 3 år på Eniro. Det Jakob tycker är roligast med att arbeta på Reco är den totala friheten som utvecklare, att få vara med i hela processen från idé till färdig produkt och samtidigt kunna vara med och påverka. Jakob beskriver den typiska Reco­kollegan som “speciell på ett bra sätt”. På fritiden gillar Jakob att resa alldeles för långt på kort tid.

Tor Holm Utveckling

Tor började arbeta på Reco i april 2014. Dess för innan jobbade han på ett företag i Karlskrona i fem år. Efter det valde han och sambon att flytta upp till Stockholm. Tre år senare började han jobba på Reco. Det Tor tycker är roligast med Reco är den bra stämningen, de trevliga kollegorna samt sina arbetsuppgifter där han har stor möjlighet att påverka och förändra. Han beskriver sin typiska kollega som rolig, trevlig och öppen. På fritiden gillar Tor att ägna sig åt att producera egen musik.

Linnea Nilsson Review Management

Linnea började arbeta på Reco i augusti 2014, innan dess tillbringade hon en period med en hedonistisk livsstil på gatorna i London. Linnea är kontorets glädjespridare som med sin härliga ton bidrar till en svårslagen stämning. Hon älskar att hjälpa företagare med att lyfta deras nöjda kunder på webben. Linnea menar att det roligaste med Reco är att komma till ett kontor fyllt av glada och engagerade vänner! Linnea tycker att den typiska kollegan på Reco är en hårt arbetande, men social och glad person med mycket humor. Vad du kanske inte visste om Linnea är att hon är en mästare på att laga vedugnsbakad pizza. Den avnjuter hon gärna tillsammans med goda vänner och förfriskande drycker.

Jonathan Ragnartz Marknad

Jonathan började på Reco under våren 2013 som pre­sales, därefter har han studerat medie­ och kommunikationsvetenskap samt företagsekonomi på Stockholms Universitet. 2016 gjorde han comeback till Reco där han idag sitter på marknadsavdelningen. Det Jonathan tycker är roligast med Reco är produktens värde, de oändliga möjligheterna samt det härliga gänget som bidrar till att varje dag på jobbet blir fyllt av utveckling och skratt! Den typiska kollegan är enligt Jonathan driven, entusiastisk, självgående och omtänksam. På fritiden umgås han gärna tillsammans med vänner, hänger på fotografiska eller spelar golf.

Elisabeth Kronström Ekonomiansvarig

Elisabeth flyttade till Stockholm, från Ydre utanför Eksjö där hon under de senaste åren arbetatmed sin bokföringsfirma. Nu har hon flyttat hit tillsammans med sin son för att ta sig anutmaningen som ekonomiansvarig på Reco.se. Elisabeth gillar ett högt tempo och möjlighetenatt själv kunna påverka företaget. Hon beskriver den typiska kollegan på Reco som hjälpsam,glad och en gnutta kaotisk. På fritiden njuter Elisabeth gärna av ett glas rosé i goda vännerssällskap. Hon är också musikalproducent på Ydre kulturcentrum. Där ansvarar hon även även förkostymer och masker vilket ligger henne varmt om hjärtat.

Sara Von Sydow Content Manager

Sara började på Reco i Oktober 2016 som content manager, men menar själv att det känns som att hon varit här betydligt längre. Genom kreativitet, positiv utstrålning och talang för orden är hon varje dag med och stärker teamet och bidrar till Recos resa framåt. Sara gillar känslan av att arbeta tillsammans där alla strävar mot samma mål. Hon älskar det höga tempot och att det ställs krav, samtidigt som alla har väldigt roligt och är duktiga på vad de gör. Sara beskriver den typiska kollegan som glad, social och skämtsam samtidigt som man genom ett stort engagemang är effektiv, driven och passionerad. På sin lediga tid åker hon gärna runt och ser volleybollmatcher runt om i Europa.

Göteborg

Tobias Johannisson Senior Account Manager

Tobias Johannisson började arbeta på Reco i slutet av april 2015, i samband med att Göteborgskontoret startade. Innan Tobias började jobba på Reco har han arbetat inom försäljning på flera olika företag, allt från telefonförsäljning på Göteborgs Posten till mötesbokare på Coeli Private Banking och projektledare på Brightvision. Tobias har studerat Financial and Industrial Management på Handels i Göteborg. Tobias tycker att det är väldigt roligt att åka ut och träffa många olika företag och personer och hjälpa dem att kunna visa sin kvalité och sitt hårda slit genom sina nöjda kunder. Han menar att den typiska kollegan på Reco är social, skarp, ambitös, entreprenöriell och presitgelös. På fritiden älskar Tobias att åka puder i Alperna och har tidigare tillbringat en säsong nere i St: Anton.

Malmö

Niclas Sandgren Senior Account Manager

Niclas påbörjade sitt arbete på Reco under julfesten 2015. Tidigare har han varit många år inom Hotell & Restaurang då han bland annat varit konferenschef på Hotel S:t Jörgen under 15 års tid. Senare har han även arbetat som försäljningschef på Metro Bostad och blev där utsedd till årets säljare 2014. Det som gör att Niclas gillar att arbeta på Reco är för att han tycker att produkten ligger helt rätt i tiden. Han beskriver sin typiska kollega som vänlig, professionell och med respektabel telefonröst som ger honom stöd och skratt varje dag, eftersom han arbetar ensam i Malmö just nu. På fritiden har Niclas tidigare tränat sina barn i Fotboll, och även varit hängiven supporter i deras handbollskarriärer, numera är han tidsmiljonär och spenderar gärna tiden med kallbad från nordens längsta badbrygga, dessutom cruisar han ibland runt på en gammal veteranmoped med ett gäng andra gubbar i byn. Niclas följar Malmö FF och Lugi, vilket därför bidrar till en hel del tid framför olika matcher.