Alla kategorier Datorservice Kronoberg Växjö Infocare Service

Arabygatan 9, 352 46 Växjö — Visa karta

Läs vad 9 kunder tycker om Infocare Service

• ROLF W
    ROLF W skrev om Infocare Service
    PS, jag kommit i kontack med mycke, mycke, otrevligt Person/Såljare,ville absolut ej jhälpa en Handykap Person på telefon,jag var mycke Nervos,og vik ont i Hjärtat,PS, allvarig sand.sona Personer behöva ej vara på en son stora Företak.
    Rolf witte,jag er mycke besviken. detta har varit i Dag, den 07-03-2016.kl.14:00.
    og. kl.14:15.
  • M
    M skrev om Infocare Service
    Min HP Envy har varit på garantireparation hos dem tre gånger. Alla gånger har den kommit tillbaka med samma fel, att den inte startar. Eller den startar, men kommer inte in i Windows, bara till "Boot Device Not Found". Jag har pratat med HP:s support flera gånger och gått igenom massor av felsökningar med dem och alla gångerna har de konstaterat att det är något som är fel på datorn, så den måste skickas till Infocare.

Första gången skrev de att de bytt hårddisk, andra gången att de bytt minnesmodul och nu tredje gången att de inte hittade något fel på datorn, så de skickade tillbaka den utan åtgärd. Vadå inget fel? En nyinköpt dator som inte går att använda.

Dessutom har de tvivelaktig koll på sin sms-kommunikation. Det har kommit diverse sms om reparationens gång som inte stämmer tidsmässigt. Det värsta var när de skickade ett erbjudande om att göra backup på hårddisken (mot betalning, så klart) två dagar efter att de skickat tillbaka datorn till mig den gången de bytte ut hårddisken.
  • Magnus T
    Magnus T skrev om Infocare Service
    Min HP Pavilion dv6386eu har varit hos dem för garantireparation fyra gånger. Jag skickade iväg den första gången 2010-03-02. När datorn kom tillbaka första gången, fungerade den igen, men den saknade bluetooth. Den fick åka tillbaka för ny garantireparation efter att jag hade tvingats ägna några timmar av min tid åt felsökning. När den kom tillbaka andra gången, var locket på datorn sprucket i ena hörnet. Enligt postens besiktning av gods och emballage hade Infocare CS AB emballerat fel. Fick 2010-05-04 besked av HP, som har anlitat Infocare CS AB, att Infocare CS AB kommer att kontakta mig.

2010-07-20 hörde Infocare CS AB av sig efter att jag hade publicerat denna sorgliga historia på fairshopping.se. Ärendet hade "trillat mellan stolarna", trots att jag sedan 2010-05-04 har påmint dem en gång via epost och en gång via telefon. Datorn skulle in för en tredje reparation. De erbjöd mig nu kompensation i form av en lånedator. Detta var helt ointressant för mig, eftersom jag för några månader sedan köpte en ny bärbar dator. Jag behöver väl knappast påpeka att där inte står HP på den. Någon annan kompensation erbjöd de mig inte. Det tycker jag är dåligt, men jag hade inte lust att ägna tid och energi på att övertyga dem om att jag hade rätt i min uppfattning att de borde ha kompenserat mig på annat sätt.

Datorn kom tillbaka 2010-08-06 efter att Infocare CS AB för tredje gången hade försökt reparera den. Exakt samma transportskada kvarstod. Jag sände epost och fax till Infocare CS AB angående detta faktum. Infocare CS AB återkom tämligen omgående på måndagen 2010-08-09. Efter en del utredande från deras sida av ärendet skall nu datorn skickas in till dem en fjärde gång. Jag fick 2010-08-12 en ny fraktsedel av dem för detta ändamål.

2010-08-13 sände jag in datorn till Infocare CS AB för fjärde gången. Jag hämtade ut den igen 2010-09-07. De tycks ha bytt ut hela locket inklusive skärmen. Där har dock tillkommit nya fel nu, som jag inte hade noterat, innan jag sände in datorn för ett fjärde reparationsförsök 2010-08-13. De interna mikrofonerna fungerar inte, där är störningar i videosignalen på VGA porten, när datorn är ansluten till nätspänning och datorn reagerar bara sporadiskt, när jag försöker få den att byta videoutgång (extern / intern skärm).

Jag sände aldrig in datorn en femte gång. Det bedömde jag som helt meningslöst, när Infocare CS AB trots fyra försök inte har lyckats returnera datorn i fullt fungerande skick.

Mitt förtroende för både Infocare CS AB och Hewlett-Packard är och förblir fullständigt obefintligt. Infocare CS AB har trots fyra försökt inte lyckats reparera datorn. Hewlett-Packard (HP) är de, som har valt att anlita Infocare CS AB, vilket knappast vittnar om omsorg om kunderna.

Oberoende av vilken typ av hemelektronik, som du skall köpa, så kolla att eventuell garantiservice inte är utlagd på detta företag. Om så är fallet, riskerar du nämligen en prövning, som heter duga. Googla själv lite på företagets namn, så ser du.
  • Mats K
    Mats K skrev om Infocare Service
    Lämnade in min dator för en mindre garantireparation, men fick efter 2 v ett mail att det skulle kosta 4500:- att laga då skadan var självorsakad. Problemet var att den skadan som InfoCare påvisade inte fanns när datorn skickades in på reparation. Mkt nonchalant bemötande från deras personal. Kommer aldrig att skicka in något till dem igen. Har hört från datorförsäljare att de ofta har problem med InfoCare. Tycker att det är konstigt att HP som jag personligt har mkt bra produkter vill förknipas med ett sådant företag!!!!
  • F
    F skrev om Infocare Service
    Det går knappast beskriva i ord.
    Jag måste bara citera mitt email jag fick när servicen var utförd.

"LCD- jag hittade pixlar på skärmen och enligt HP´s pixelpolicy så ska detta bytas då det översteg i helt död pixel.

LCD Ram- bytte jag då plasten oftast går sönder då man är i skärmen och den är känslig så den bytte jag i fall det skulle spricka.

Fläkt/Kylfläns- bytte jag då den översteg den normala temperaturen för er datormodell. Nu fungerar det mycket bättre och det är därför jag kör en del stresstester efter bytet för att se hur den beter sig.

Toppkåpa- bytte jag då muspekaren betedde sig konstigt när man använde den. Nu fungerar den bra.

Tangentbord- bytte jag då den var full med skräp.

Oftast samlas det en massa skräp där i som nedsätter funktionaliteten på knapparna.

Jag hoppas att du ska vara nöjd med din service och inte tvekar på att höra av dig om det uppstår några frågetecken."

Mer superb service får man leta för. Och allt detta på en garantireparation.
  • Marcus T
    Marcus T skrev om Infocare Service
    Trevlig kundservis som kunde svara på alla möjliga frågor jag hade om min dator. Kunde enkelt och smidigt skicka in min dator för reparation och fick hela tiden uppdatering via internet hur långt de hade kommit med reparationen. Efter 1,5 vecka kom nya MacBook tillbaka så gott som ny!
  • Torgrim O
    Torgrim O skrev om Infocare Service
    Har haft flera problem med InfoCare. Köpte två HP datorer som var undermåliga och varit sönder flera gånger. InfoCare har skött servicen. För det första krävde jag att dem inte skulle röra hårddisken, trots detta blåste dem hela disken och påstod i efterhand att dem kan göra vad dem vill med min disk, om dem anse sig behöva blåsa den. Jag som kund kan inte be dem att låta bli det. Nu senast så har dem lurat mig att skicka in min dator, under förhoppning att det skulle vara en"utökad" garanti, då datorn landade hos dem så kräver dem pengar. Antingen för att laga den, eller för kontrollen för att se vad felet är. När man informerar dem att dem lovat ta på sig att fixa datorn enligt utökad garanti, då datorn faktiskt är undermåligt lagad hos dem, så kan dem inte ta nåt ansvar.
  • Louise S
    Louise S skrev om Infocare Service
    Lämnade in min dator här en gång när det hade hänt en olyckshändelse med den. Rekomenderar inte detta företaget, då jag fick tillbaka min dator tre månader senare om det inte gick längre tid än så. Med tanke på vad som händer med min dator så kan det omöjligt ta så lång tid att fixa den. De prioriterar inte någonstans om man säger så. Lämna ej in din dator här!
  • Anna O
    Anna O skrev om Infocare Service
    Efter en olycka med min dator var jag tvungen att lämna in den för lagning. Någonting jag hoppas att jag slipper göra igen. Datorn var inne på service i 3 månader och då skulle de ändå snabba på processen eftersom att jag behövde den! Uselt!

Arabygatan 9, 352 46 Växjö