Ingwallköket AB

Ingwallköket AB, sid 2

Vi har billiga måttanpassade kvalitetsluckor som passar till alla köksstommar och kan också hjälpa dig med lättöppnade rullådor (går även att montera i befintliga stommar). Självklart har vi också köksluckan Du vill ha om Du väljer att helt bygga och renovera om ditt kök. Köksluckor och kökslådor byts på en dag och du kan utnyttja rotavdraget till ditt nya kök.Vi arbetar över hela StorStockholmsområdet, det gäller även ytterområdena mot eller i angränsande län, så kontakta oss redan idag för ett gratis hembesök där vi hjälper er med kökstips och köksidéer, om hur vi kan förbättra ert kök till ett lågt pris, vi tål en jämförelse.

Läs vad 204 kunder tycker om Ingwallköket AB 2

2020-10-20
    Jag tycker att allt var positivt från försäljining besök till att montering var mycket bra killar var kunniga och snabba
    Tack Lilja! Alltid kul med nöjda kunder! Ingwallköket AB
    2020-10-05
    Vi köpte bänkskivor med montering samt målning av kök och vardagsrum. Servicen var toppen!
    Allt fungerade jättebra, från första samtalet och besöket hos oss där säljaren tog mått och gav oss pris. Allt gick snabbt och enkelt och man höll tiderna enligt det som lovades från början. Hantverkarna var både trevliga och noggranna.
    Vi är jättenöjda med både resultatet, arbetet och alla kontakter!
    Vi kan varmt rekommendera Ingvallköket!
    Åh tack Inga-Lill! Kul med så nöjda kunder! Ingwallköket AB
    2020-10-05
    Otroligt bra samarbete. Allt gick så fort och resultatet blev jätte bra!
    Tack Saad! Kul att du gillar ditt nya kök! Ingwallköket AB
    2020-10-02
    Mkt bra bemötande av både säljare o snickare.
    Noggrant arbete.
    Byte av skåpluckor o lådor.
    Tack Christina! Det värmer nu när hösten kommer! Ingwallköket AB
    2020-09-24
    Mycket trevligt bemötande. Vi beställde sågade ek luckor och nya lådinsatser.
    Allt blev bra även om fabriken sågade fel höjd på 4 luckor.
    Vi är mycket nöjda. :)
    Tack Elna! Kul att du haft tålamod med oss trots att det blev lite fel från fabriken så rättar vi ju alltid till det såklart. Ingwallköket AB
    Hej!
    Jag har enbart positiva omdömen att komma
    med. Ett trevligt bemötande från representanten från företaget. Leverans i rätt tid. Varor som över-
    ensstämmer med vad som beställts. Trevliga och proffsiga montörer.

Sture Gustafsson
    Tusen tack Sture! Ett sant nöje att ha haft med dig att göra! Ingwallköket AB
    2020-09-18
    Väl bemött av företaget . Köksluckor och lådor.utan anmärkning Proffsiga hantverkare super nöjd. 10 p av 10 möjliga
    Tack Lisa! Synd att Reco bara har femgradig skala :-) , ha en trevlig helg och njut av ditt nya kök! Ingwallköket AB
    2020-09-18
    Nya köksluckor o lådor uppsatt av trevliga montörer allt inte perfekt men nästan helt nöjd
    Tack Bo! Ring oss gärna om det som som inte är perfekt så vi kan rätta till det. Trevlig helg! Ingwallköket AB
    2020-09-11
    Snabbt bra informativt hembesök. Snabb leverans av nya skåpluckor och bänkskivor, otroligt duktiga trevliga snabba killar som monterade, fixade...så tacksam, glad 🤗 så nöjd från början till slut 👍
    Agneta
    Tack Agneta! Så kul att du gillar vad du köpt av oss! Ingwallköket AB
    2020-09-10
    Köksluckor, bänkskiva och diskho. Det blev ett helt nytt kök, snabbt och effektivt mycket nöjda med både bemötande och utfört arbete.
    Tack Ing-Marie! Trevligt att du gillar vårt koncept att få ett nytt kök på gamla stommarna! Ingwallköket AB
    2020-09-04
    Jag såg ett erbjudande om nya köksluckor. Bestämde tid med Johan som kom o mätte upp alla skåp. Jag kom på efter ett tag att jag ville ha en lucka för kryddhyllan också. Ringde och Johan kom åter o mätte. Idag kom då två mycket trevliga, effektiva och noggranna killar och satte upp nya fina luckor. Jag är supernöjd med hela affären/Tack Ulla
    Tusen tack Ulla! Fina ord som inspirerar oss att hålla kvaliteten. Ingwallköket AB
    2020-09-01
    Tillgänglig säljare. Mätte snabbt och säkert upp köket. Sen monterades det av två proffsiga killar på 2,5 timmar. Allt gick superbra! Snyggt blev det också.
    Tack Cecilia , kul att du gillar det nya köket! Ingwallköket AB
  • 2020-08-29
    Jättefina luckor och bra bemötande under hela processen. Allt gick enligt plan och blev klart när det skulle. Det var också hela tiden lätt att kommunicera, vi fick svar på de frågor vi hade och hjälp med det vi var osäkra på. Tack så mycket! / Frida och Gustav
    Tack ska ni ha , det var trevligt att ha med er att göra också , hoppas ni trivs i det nya köket! Ingwallköket AB
    2020-08-29
    Fina luckor och proffsigt och trevligt bemötande från alla inblandade!
    Tack Joshua! Väldigt trevligt att fått jobba hos dig också! Ingwallköket AB
    2020-08-25
    VARNING!!!!!! för detta företag och dess underleverantörer. Installerar reparerade köksbänkar och gör i övrigt ett riktigt dåligt jobb som dom inte tar något ansvar för.
    Hej Åke! Tråkigt att du tror vi installerar reparerade bänkskivor för det gör vi absolut inte! Kommer heller aldrig att göra , vad som hände var ju att du rapporterade en spricka i din massiva träbänkskiva och sådant kan hända med ett levande material om det kommer i spänn någonstans , så vi åkte och lagade sprickan med ett vax vilket är vedertaget i branschen och du godkände ju t.o.m. resultatet och är det något övrigt du är missnöjd med så kontakta gärna oss istället för att skriva här så är det lättare för oss att åtgärda eventuella fel. Ingwallköket AB
    2020-08-21
    Dom kom och mätte, beställde och kom och monterade, alla i deras personal är kunniga proffsiga och vänliga.
    Mitt nya kök från dom är jättefint och jag rekommenderar dom varmt.
    Thomas
    Tack Thomas! Kul att du gillar ditt nya kök! Ingwallköket AB
    2020-07-22
    Luckor till skåp och lådor i köket. Bra säljare, beskrev allt och var snabb i mätning och färdigställa offert. Installation bra gjort av snickare.
    Tack Stefan! Hoppas du kommer trivas länge i ditt nya kök och trevlig fortsättning på sommaren! Ingwallköket AB
    2020-07-18
    Jag är helt nöjd med min kök. Monteringen var mycket professionellt gjort.
    Tack Nasser! Hoppas du får en skön sommar och kommer trivas länge i ditt nya kök! Ingwallköket AB
    2020-07-10
    Snabbt ..noggrant ...lyssnande....hjälpsamt... trevligt bemötande....roligt samarbete
    Tack Anne! Trevligt bemötande och roligt samarbete är ju sånt som går åt båda hållen! Hoppas du får en fin sommar i ditt nya kök! Ingwallköket AB
    2020-07-08
    Köksluckor, bänkskiva och diskho.
    Lätt att diskutera och få svar.
    Tusen tack Björn! Vi försöker stå till tjänst efter bästa förmåga! Trevlig sommar! Ingwallköket AB
    2020-07-08
    Allt gick smidigt och bra från beställning till leverans och montering!
    Tack Louise! Lite som det ska vara med vår metod , snabbt och smidigt! Trevlig sommar i ditt nya kök! Ingwallköket AB
    2020-07-08
    Otroligt proffsiga montörer, snabbt och noggrant .
    Väldigt fina luckor
    Tack Eva! Kul att du blev så nöjd med ditt nya kök! Trevlig sommar! Ingwallköket AB
    2020-07-03
    Köket blev jättefint! Vi är väldigt nöjda. Snabba och trevliga hantverkare.
    Enda nackdelen var att det fanns för få färger i standardsortimentet. Fler färgglada nyanser hade varit bra! (Det går att få vilken ncs-färg som helst också, men vi tyckte att pristillägget på 5000 kr för det var lite väl högt.)
    Tack Elin! Ja det blir lite dyrare om man väljer egen NCS-färg då fabriken måste ta luckorna ur produktionslinjen och bryta färg och spruta dom för hand men vi hoppas att du ändå tycker att det blev fint med den färg du valde. Trevlig sommar! Ingwallköket AB
  • Peter L
    2020-07-01
    Vi blev mycket nöjda med båda besöken. Från uppmätning och beställning till snickarnas montering. Jag kan varmt rekommendera detta företag.
    Tack Peter! Hoppas du får en fin sommar i ditt nya kök! Ingwallköket AB
    2020-06-24
    Vi är väldigt nöjda, allt har gått bra och snabb service. Gick fort att installera allt på plats, Ca 4 timmar.
    Tack Catarina! Ja det är lite av vår affärsidé att kunden ska få som nytt kök på dagen. Trevlig sommar! Ingwallköket AB
    2020-06-24
    Köksluckor fronter till badrumsskåp och skärbräda.
    Försäljare mycket trevlig och så även snickare.
    Mycket fina produkter! Skärbrädan levererades dock med något kortare mått än det beställda så den åker in för långt, men vi ska åtgärda det själva på något vis.
    Så vi är mycket nöjda!
    Tack Heléne! Du har nu ett sms på förslag till lösning på skärbrädeproblemet så det kommer att bli bra det med. Ha en fin sommar! Ingwallköket AB
    2020-06-24
    Köpte köksluckor och bänkskiva. Väldigt professionella och löste snabbt mindre missförstånd som uppstod. Vi är supernöjda och skulle absolut anlita dem igen!
    Tack Emelie! Du är alltid välkommen tillbaks till oss! Trevlig sommar! Ingwallköket AB
    2020-06-22
    Vi har köpt nya luckor för att fräscha upp var kök !
    Topp kvalitet och service för bra pris !
    Alla varma rekommendationer!
    Tack Henric! Varma ord i varma tider , ha en skön sommar! Ingwallköket AB
    2020-06-22
    Nya luckor till skåp och lådor i köket.
    Bra bemötande.
    Trodde kanske totalpriset skulle bli lägre under coronan.
    Tack Jacob! Ha en trevlig sommar i ditt nya kök! Ingwallköket AB
    2020-05-11
    Trevlig korrekt säljare *****
    Snabb leverans *****
    Montören var super skicklig och noga, proffs jobb *****
    Tack Lena! Det är så vi vill jobba , då blir alla glada. Ingwallköket AB
    2020-05-08
    Jag valde att beställa nya luckor, bänkskivor , diskho och golv. Efter beställningen tog det 3 veckor så hade jag hantverkare i köket. De jobbade mycket snabbt och effektivt. Dessutom va de super trevliga, på gott humör och hjälpsamma. Kan varmt rekommendera detta företag.
    Stort tack Jeanett! Hoppas du kommer trivas länge i ditt nya kök. Ingwallköket AB
    2020-04-20
    Nya luckor och snygga handtag, utdragbara lådor istället för underskåp, och nytt kakel blev som ett helt nytt, modernt kök! Jättebra montering och service, mycket trevligt bemötande!
    Tack Magdalena , kul att du gillar oss! Ingwallköket AB
    2020-04-11
    Målning kakling o nya köksluckor.
    Fick bra tips inför renoveringen.
    Bra bemötande av målaren o kakelsättaren. Snabb o noggrann.
    Snickaren mindre bra bemötande.
    Blev väldigt nöjd med slutresultatet.
    Tack för det Eva , vi har tagit det med snickaren. Ingwallköket AB
  • 2020-04-09
    Mycket bra rådgivning när jag skulle välja nya köksluckor och ett brett sortiment av modeller och färger. Installation var mycket proffsig, snabb och effektiv. Att byta köksluckor är ett bra sätt att fräscha upp köket. Det kostar mycket mindre än en dyr total renovering av köket om man är nöjd med layouten man har.
    Tack Christopher! Precis som du skriver så är ju ofta layouten lite given då vattnet kommer in där det gör så vi hade inte kunnat beskriva det bättre själva! Glad påsk! Ingwallköket AB
    2020-04-08
    Köksluckor inklusive montering
    Tack Kenth och ha en glad påsk i ditt nya kök! Ingwallköket AB
    2020-04-06
    Allt ser perfekt ut. Mycket nöjd. Montörerna var snabba och proffsiga
    Stort tack Mats! Kul att du är nöjd med vårt jobb! Ingwallköket AB
    2020-04-02
    Vi köpte nya köksluckor.
    Vi blev bemötta på ett proffsigt sätt genom hela processen.

Vi hade höga förväntningar och Ingwalls kök levde upp till dessa.

Det var ett proffsigt bemötande från start när vi valde köksluckor till att dessa blev monterade.

Hantverkaren som monterade luckorna gjorde det väldigt snabbt och var supertrevlig.
    Tusen tack Philip! Ett sant nöje att få göra om ditt kök! Ingwallköket AB
    2020-03-27
    Supertrevliga och duktiga alla från sälj till hantverkare. Smidig och snabb process.
    Tack Emma! Hoppas du får en trevlig helg nu i ditt nya kök! Ingwallköket AB
    2020-03-27
    Allt flöt på och fingerade bra med stor respekt flr att vi hade problem med omläggning av golv efter fuktskada Resultatet blev mycket bra..Vi är mycket nöjda!
    Tack Kaj! Skönt för er att få lite ordning hemma nu! Ingwallköket AB
    2020-03-21
    Vill passa på att tacka Ingwall Kök igen för otroligt bra och proffsigt bemötande och service. De ställer alltid upp och är alltid mån om sina kunder. Jag rekommenderar Ingwall Kök till er som har funderingar på att byta ut era köksluckor mm.

Ni får 5/5 av oss.
    Tack Sherry , väldigt fina ord! Ingwallköket AB
  • EVA N
    2020-03-19
    Skulle renovera om mitt kök, fick höra om Ingwalls kök genom en vän. Har inte ångrat det!! Dom var professionella och snabba. Dom gav mig goda råd som jag inte hade tänkt på. Är jättenöjd, rekommenderas!!
    Tack Eva! Jättesnällt av dig , kul med nya lösningar! Ingwallköket AB
    2020-03-19
    Så trevliga,håller tider inte tråkiga gåpåiga försäljare. Bra lösningar
    Tack Kerstin! Jättekul att du är nöjd med både oss och ditt kök! Ingwallköket AB
    2020-03-16
    Nya köksluckor till hela köket. Mkt nöjd med de nya superfina luckorna, en riktig uppgradering av köket. Fick också hjälp att montera dem. Det var två mkt trevliga killar som kom och gjorde ett toppenjobb på snabb tid. Kan verkligen rekommendera Ingwallköket.
    Tack Johan! Det var trevligt att göra affär med dig! Ingwallköket AB
    2020-03-12
    Byte och montering av köksluckor
    Tack Maria för din rekommendation! Ingwallköket AB
  • Adam Johan T
    2020-03-11
    Jag beställde kök i januari i år och fick köket klart i förra veckan på utsatt tid.

Bra dialog och tips från säljare, snabba och proffsiga snickare. Jag är supernöjd :)
    Tack Adam! Kul att du blev så nöjd! Ingwallköket AB
    2020-03-10
    Usch ja. Var ska man börja. Kanske med att uppmana andra att inte använda sig av Ingwallköket som leverantör. För att ge denna oerhört negativa recension någon form av nyans så vill jag ändå påpeka att Ingwallköket vidtagit vissa åtgärder för att åtgärda allt de gjort fel. Dock inte fullt ut på ett sätt som gör att jag känner mig nöjd med deras insats. Vi beställde ett kök i maj 2019 av Johan på Ingwallköket. Det var ett så kallat demokök som de gör reklam för via en mycket tvivelaktig reklamkampanj. Upplägget gick ut på att vi fick rabatt och att de i gengäld ska kunna nyttja vårt kök för att visa andra potentiella kunder vid ett eller två tillfällen. Ett slugt trick för att få kunden att tro att de gör en bra affär. Johan var trevlig och verkade professionell och de gav oss ett pris för ett nytt kök. Byte av bänkskiva, montering av nya luckor med tillhörande handtag etc. Ett par veckors leveranstid av material sen klar montering och bortforsling på en dag. Lät ju super! Nästa ett år senare var vi klara. Listan över saker som blivit fel är i runda slängar som följer: Felmonterad bänkskiva som blev tvungen att bytas helt. Snedmonterade handtag. Kjolar som monterats så att man måste skruva av hela skiten för att kunna städa under kyl eller skåp. Förstörda kakelplattor vid bortmontering av bänkskiva, förstört burspråk vid bortmontering av bänkskiva. Förstörd vask i badrummet vid fogning av den kakeln de rev ned. De valde att tömma vattnet de tvättat fogarna med i vår mässningsvask vilket resulterade i att fog brände i vasken och förstörde den. Snedmonterade och snedsågade täckskivor på högskåp. Vid målning av burspråket som de förstört så målade de på vår gardin. Bra jobbat! För att reparera hålen de orsakat både i vägg och i burspråk så använde de sig av våtrumssilikon vilket är relativt omöjligt att måla över. Som grädde på moset så monterade de vår kran fel så att vi inte kunde ha varmvatten i den. Bifogar video på det. Snudd på komiskt hur dåligt utfört arbete det var. Mitt i hela denna sörja så bytte de hantverkare. Samtliga problem som är beskrivna ovan är fördelade på de två superstjärnor som ingwallköket valt att anlita. Vi har haft så många och långa samtal med Ingwallköket och de har försökt rätta till vissa saker. Men deras generella attityd mot oss försämrades ju längre in vi kom och lutade mer åt att vi var omöjliga att ha att göra med. Tja, vi kanske skulle nöjt oss med en vask som inte kan spotta ur sig varmvatten? Nej, vi är oerhört missnöjda med Ingwallköket och rekommenderar er starkt att välja en annan leverantör. Fritt fram att kontakta mig ifall ni vill veta mer om vad som hänt under det år det tog för dem att leverera lite nya luckor och en bänkskiva.
    Hej Sebastian! Vi är dom första att beklaga att allt inte gick som det skulle i ditt kök , men vi har svårt att förstå din bitterhet då vi ju gjort upp om förlikning och du betalt in det vi kom överens om i vår förlikning efter kraftiga nedsättningar av ditt pris. Vår reklamkampanj har du ju även fått utnyttja men av förklarliga skäl kommer vi inte utnyttja vår visningsrätt hos dig. Du nämner heller inte att vi ville ta dit en oberoende besiktningsman då vi inte var överens om alla fel du även påpekar här ovan men då tyckte du att du hellre tog vår förlikning och ändå väljer du att skriva som du gör här vilket känns väldigt oseriöst i våra ögon. Tidsmässigt överdriver du även en del då vi började i Maj och gjorde det det sista i December och mycket av tiden som var däremellan beror ju på att du behövde tid att ta beslut och ville inte att vi gjorde något under sommaren. Ingwallköket AB
    Inte helt oväntat svar från er. Den reduktion i pris ni gav oss har ju enbart med att göra att ni valde att inte betala era hantverkare, det har du sagt själv. Ert bolag axlar med andra ord ingen extra kostnad för det. Reduktionen vi fick står inte i paritet till allt arbete som vi lagt på det här projektet och allt som vi nu behöver åtgärda efter ni lämnat. Det står vi fast vid. Vi var så oerhört trötta på att ni aldrig fick till det och du har själv stått där och undrat hur fan allt kunde gå så fel, ta kranen som exempel. Vi har hela tiden känt att ni vägrat inse att arbetet är utfört med en låg standard och för mycket småfel. Skillanden mellan er och oss handlar ju då snarare om att ni inte har särskilt höga krav på finish och kvalitet i ert arbete. Ni nöjer er helt enkelt med att leverera ett halvtaskigt resultat. I slutändan var vi så fruktansvärt trötta på er och gav upp. Vi hade pratat så länge och så många gånger med er och det kändes som ett hopplöst fall. Idag står vi där fortfarande med ett helt kök som behöver målas om, burspråk som behöver spacklas och målas (i hela lägenheten för att få ett enhetligt resultat) och silikonfogar som måste dras om för att ni inte lyssnade på oss. Eftersom detta i slutändan inneburit så väldigt mycket extraarbete för oss så kan jag inte förmå mig att rekommendera er till någon. SEBASTIAN H
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2020-03-03
    Nya köksluckor. Bra bemötande. Dock ingen speciserad faktura. Ett grymt bra jobb från hantverkarna😊
    Stort tack Carina! Har framfört det till snickarna också. Specifikationen har du på ditt köpekontrakt därav den förenklade faktureringen. Ingwallköket AB
    2020-02-26
    Köksluckor. Jag är nöjd med luckorna och personalen som jag varit i kontakt med.
    Tack Lena! Vi är lika nöjda med dig som kund! Ingwallköket AB
    2020-02-24
    Jag köpte luckor och lådor till köket. Ingwalls kom hem till köket. Fick bra provtips vid val av dem. Allt passade perfekt. Leverensen kom i god tid med snickaren som snabbt monterade upp luckorna. Det var mycket trevligt bemötande från bägge håll!
    Kunde vara flera färger att välja på.
    Tack Lilian! Roligt att höra att du blivit så nöjd med ditt nya kök. Ingwallköket AB
    2020-02-15
    Köpte nya köcksluckor. Är mycket nöjd med mitt nya kök samt bemötande och service av samtliga nvolverade personer ⚘⚘⚘⚘
    Tusen tack Rose-Marie för de fina orden och ditt trevliga bemötande! Ingwallköket AB