Alla kategorier Mobilreparation Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan iPhonereparation iPhonereparation.se Vasastan
Rekommenderat företag 2016 - iPhonereparation.se Vasastan
Rekommenderat företag 2015 - iPhonereparation.se Vasastan

iPhonereparation.se Vasastan

Odengatan 27, 113 51 Stockholm — Visa karta

iPhonereparation.se är Sveriges största på byte av glas och skärm till iPhone och iPad. Vi erbjuder förstklassig service till bra priser hemma hos dig eller i någon av våra drop-in butiker eller när du skickar in enheten med post till oss. Du får alltid 90 dagars garanti på våra reparationer och vi erbjuder även kostnadsfri felsökning när du inte vet exakt vad som är fel.

Här i butiken på Odengatan i Vasastan är vi 6 servicetekniker som vill ge dig och din iPhone eller iPad den bästa service vi kan. Vi gör även mer avancerade reparationer, som lödning, i vår verkstad och vi har ett stort utbud av fodral och tillbehör till din enhet.

Du får gärna ta en kopp kaffe medan vi reparerar din iPhone!
Öppet just nu
Lör: 11:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 261 kunder tycker om iPhonereparation.se Vasastan

• Andreas H
    Andreas H skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Snabb respons och snabb reparation samt trevligt bemötande!
    Bra priser!
  • Daniel E
    Daniel E skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Trevligt bemötande och serviceinriktad personal.
  • Hugo S
    Hugo S skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Lämnade in två telefoner med spruckna skärmar vid två olika tidpunkter. Jag fick tillbaka telefonerna med lagade skärmar men med avsevärt sämre batteritid och högtalare (man får anstränga sig för att höra). Ena gången kasta jag telefonen och köpte en ny ganska direkt då jag trodde själva mobilen var sönder. Men andra och senaste gången, med min Iphone 6s, blev jag tveksam. För mobilen fungerade normalt och efter reparationen av skärmen kunde jag använda den i ca två timmar innan den dog.

Så jag gick tillbaka till butiken på Odengatan och bad dom fixa det omedelbart då jag reser mycket och det är inte så kul att få tillbaka en mobil som dör efter 2 timmar..

Dom tar in den, ”lagar” den. Jag hämtar ut den och märker efter timmarna att samma problem kvarstår.. Jag får återigen kontakta butiken be dom ersätta mig med en ny mobil om de inte kan laga den. Min inte var så gammal vid den tidpunkten.

Som svar får jag att de kan skicka min telefon till deras reparationsverkstad i Malmö som kan utföra ett lödjobb men det tar ungefär 3 veckor. ”...Om det är en komponent på kretskortet som orsakar felet så tar vi i normala fall 1500 kr för att laga det. Vi kan ge dig halva priset på lödningen om du vill göra den. Det kostar i så fall 750 kr”

Alltså, jag betalar jobbet för att fixa mobilen för sprucken skärm som i övrigt funkar felfritt. Jag får tillbaka en telefon med lagad skärm men som endast fungerar i 2 timmar. Dom försöker laga det dom har åstadkommit men misslyckas. Som förslag får jag att de kan fixa min telefon för en kostnad på 750 kr och jag ska vara utan telefonen i 2-3 veckor.. De vill alltså att jag betalar för ett nytt fel på mobilen som inte fanns när jag lämnade in telefonen hos de.

Detta är under all kritik. Jag fick höra av bekanta som har varit med om samma sak just på samma ställe. Finns en del recensioner nedan som beskriver samma sak. Man lagar skärmen ut får man en mobil med sämre batteritid som dom vägrar ta ansvar för.

Så - dessa rekommenderar jag inte.
    2017-02-20 iPhonereparation.se svarar Hugo S
    Hej Hugo!

Jag beklagar att du fått en så dålig upplevelse av oss. Telefonens batteritid påverkas normalt sett inte alls av att vi byter displayen. Vi kunde efter felsökning konstatera att din telefon har en skada på kretskortet som gör att den drar för mycket ström. Att reparera en sådan skada är mycket avancerat och vi har endast kompetens och utrustning för det i vår verkstad i Malmö och därför erbjöd vi dig denna tjänst. Skadan på kretskortet har inget med skärmbytet att göra, utan den har sannolikt uppstått då telefonen fått sig en smäll eller blivit lite böjd. Att vi erbjöd dig en goodwill-rabatt på halva priset för denna reparation beror på att det är så lång väntetid för lödjobb för tillfället och att du redan lagt ner en massa pengar på att laga din telefon.

MVH
    Patrik Sandgren
  • Magnus A
    Magnus A skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Bokade in en "PhoneHero", dvs en tekniker som skulle komma hem och byta skärm på min dotters iPhone. Men ingen tekniker kom avtalad tid. Svarade inte på telefon eller mejl. Fick till slut tag på chefen Patrik som försvarade sig med "Jag vet inte var han är, kanske hemma och sover" och lovade fixa saken. Sedan total tystnad. Slutsats: glad att reparationen inte blev av, för nu vet jag hur iPhonereparation tar ansvar för saker som går fel.
  • Örjan M
    Örjan M skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Hej Mycket trevligt bemötande och då ni inte kunde reparera felet så var det gratis. Det är till sådana ställen man återvänder
  • Thomas S
    Thomas S skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Snabbt utfört jobb!!! Rekommenderas att lämna sin telefon där! Dom har 90 dagars garanti!
  • Björn S
    Björn S skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Kunniga medarbetare men löste tyvärr inte mitt problem med vattenskadan.
  • Enrice L
    Enrice L skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Ok. Quick and free checking service.
  • Filippa T
    Filippa T skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Personalen är jättetrevlig och jag tycker allt gick bra och smidigt! Första gången var jag helt nöjd med allt, det gick väldigt snabbt! Andra gången blev tyvärr min touch lite "trög", men man har ju garanti så jag ska gå tillbaka och se vad som kan göras! Allt som allt är jag väldigt nöjd!
  • Richard L
    Richard L skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Snabb och bra service, dock sitter skärmen ligger lite högre så knappen på ipaden hänger sig ibland
  • Hans L
    Hans L skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Snabb och trevlig behandling. Tyvärr gick mobilen inte att laga. Man glömde ringa sms:a mig och meddela mig detta samt att jag kunde hämta mobilen. Liten miss kanske.
  • Gustav B
    Gustav B skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Proffsigt dck saknar jag möjlighet att ladda telefonen i butiken samt nummerlappssystem
  • Ancharlotte E
    Ancharlotte E skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Snabbt o bra kvalitet på arbetet
  • Ahmed L
    Ahmed L skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Mycket nöjd och rekommenderas
  • Alexandra B
    Alexandra B skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Jag är jättenöjd med både servicen och bemötandet.
  • Bo D
    Bo D skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Snabb service och kunnig personal. Trevligt bemötande
  • Staffan O
    Staffan O skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Snabb service trevligt bemötande
  • Åsa G
    Åsa G skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Proffsigt snabbt och smidigt. Trevlig personal, ringde och meddelade att ipaden var klar redan samma kväll även om jag sa att det inte var bråttom
  • Anna W
    Anna W skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Positiv och väldigt serviceinriktad personal. Allt vad de lovar håller de. Love it
  • Nilla A
    Nilla A skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Maximalt nöjd. Utmärkt service både tekniskt och personligt.
  • Lisa G
    Lisa G skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Reparationen utfördes Snabbare än jag trodde. trevligt bemötande
  • Monika B
    Monika B skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Vänligt och proffsigt bemötande. Snabb service. Nyligen varit hos er för tredje gången och återkommer gärna igen vid behov.
  • Elias A
    Elias A skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Fantastiskt proffsig, snabb och bra service!
  • Leif J
    Leif J skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Telefonen gick inte att lags och vi fick tillbaka en telefon med sprucken skärm som var hel när den lämnades in.
  • Hans N
    Hans N skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Snabb service. Högt pris (höjt 50 procent sen 4 mån)
  • Joakim H
    Joakim H skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Det var snabb och bra lagning men lång kö I butiken.
    En till person I kassalinjen vore inte fel.
  • Zoltan K
    Zoltan K skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Nöjd med service tid samt bemötande
  • Jenny W
    Jenny W skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Jag blev väldigt trevligt bemött både i telefonen och när jag kom in i butiken. Dessutom blev det bra mkt billigare än vad jag hade väntat mig. Tack för det, jag återkommer.
    Vänligen Jenny
  • Ardy L
    Ardy L skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    😜😜😰😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜😜
  • Pierre M
    Pierre M skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Bra service och snabb hantering
  • Sofia S
    Sofia S skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Har varit där flertalet gånger. Snabb och bra service. Senaste vändan bytte jag skärm, men fick gå tillbaka två gånger eftersom den inte fungerade som den skulle. Bra bemötande och allt gick på deras garanti.
  • Olof G
    Olof G skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Bra snabb service till lovat pris
  • Henrik H
    Henrik H skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Bra snabb service till marknadsmässigt bra pris
  • Lovisa G
    Lovisa G skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Snabb bra service som vi är nöjda med
  • Leif S
    Leif S skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Mycket bra och snabb service. Bra bemötande och ett bra resultat
  • Andreas I
    Andreas I skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Dåligt att ni inte skriver på sidan om villkoren när jag ska sälja min trasiga mobil. Jag fick betala resa in till stan och tillbaka för inget! Jag förlorade cash istället för att tjäna cash. Och andra gånger har servicen varut undrar all kritik. Skärpning! Jag har tidigare rekommenderat er till vänner men aldrig igen!
    2016-05-17 iPhonereparation.se svarar Andreas I
    Hej!

Det är absolut inte vår avsikt att ha några dolda villkor eller överraskningar. Vad är det för något villkor som du tycker vi ska förtydliga på webbsidan? /Patrik Sandgren
  • Robin H
    Robin H skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Mycket hög service och snabbt utförande. Vänligt mottagande i såväl telefon som butik. Högsta betyg.
  • Jan Olof K
    Jan Olof K skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Mycket bra ! Enkelt o snabbt, korrekt och bra bemötande!
  • Setna K
    Setna K skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Mycket trevlig och hjälpsam personal, lysnade ordentligt och löste problemet direkt på kort tid vi är så tacksamma
  • Dusko S
    Dusko S skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Nöjd kund - bra valuta för pengarna
  • Andreas H
    Andreas H skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Lämnade iPad för trasig skärm, fick tillbaka med trasig touch. Inte ok.
    2016-05-16 iPhonereparation.se svarar Andreas H
    Hej!

Vi testar alltid enheten efter att vi lagat den för att försäkra oss om att reparationen blivit bra innan vi lämnade ut den. Uppenbarligen har vi missat detta när vi servade din enhet. Jag beklagar verkligen detta. Har du möjlighet att komma in till oss med den igen så får vi åtgärda felet? Det är självklart kostnadsfritt.
  • Anders G
    Anders G skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Kompetent och trevligt personal. Snabb service.
  • Anna D
    Anna D skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Jättebra kille som fixade min telefon en FREDAG kl 17 och klar 18.30!!
  • Kristoffer S
    Kristoffer S skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Gäller ihponereparation.se S:t Eriksgatan 28. Lämnade in telefonen för batteri-byte och limning av skärm, fick tillbaka en telefon med ej fungerade Wifi och dåligt mikrofonljud. Telefonen lämnades in en andra gång för åtgärd, och enligt deras egen utsago så var det en nybörjare som jobbade med telefonen och att orsaken till problemet är fuktproblem i telefonen, som har funnits där hela tiden. Konstigt nog så nämndes inga fuktproblem första gången telefonen lämnades in. Aldrig mer ihponereparation.se, som inte är auktoriserade av apple.
  • Anders M
    Anders M skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Snabb hantering ,telefonen tillbaka hel efter ett par dagar.
  • Nicklas H
    Nicklas H skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Snabb och smidig reparation! Rekommenderas varmt! Härligt att se att gamla elever sköter sig! ☺
  • Mattias B
    Mattias B skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Fungerade sämre efter display bytet. Ljudet blev helt kass och volymknappen fungerar dåligt.
  • Katarina L
    Katarina L skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Alltid snabbt, prisvärt och proffsigt. Rekommenderas
  • Irene A
    Irene A skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Bytte skärm på iphone. Fick snabbt svar, prisuppgift, hur jag skulle göra för att skicka iväg telefonen. Fick snabbt tillbaka den.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om iPhonereparation.se Vasastan
    Bytt x antal displayer och det har funkat kanon alla gånger. Snabbt och bra pris.
    Nu senast skickade jag min telefon måndag eftermiddag och fick tillbaka den torsdag på förmiddagen.
    Tilläggas ska ju att jag bor högt upp i norrbotten

Odengatan 27, 113 51 Stockholm