Alla kategorier Luftvärmepump Stockholms län Täby IVT Värmepumpar IQS Energi Komfort AB

TILLVERKARVÄGEN 16, 187 66 Täby — Visa karta

IQS Energi Komfort har gjort över 10 000 värmepumpsinstallationer i Stor-Stockholm sedan bolaget grundades 1996 och är ett av Sveriges största IVT Center. Vi är idag närmare 30 personer som är verksamma i bolaget.

IQS Energi Komfort ägs idag av ca 30 aktieägare som alla brinner för att bygga bolag med ett starkt fokus på nöjda kunder. Vi får många av våra kunder via referenser och rekommendationer. Flera av våra ägare har väletablerade kontakter i fastighetssegmentet. Detta gör att vi har en snabb tillväxt i detta verksamhetsområde.

IQS Energi Komfort har en egen organisation för försäljning, projektering, installation och service. Vi tycker att det är viktigt att ha egna resurser i alla led för att leverera hög kvalitet till våra kunder.

Vår vision för företaget är att vi ska vara det självklara valet för våra kunder i segmentet, vi ska ha Sveriges mest nöjda kunder och vi ska ha Sveriges mest nöjda personal i branschen.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 76 kunder tycker om IQS Energi Komfort AB

• Carl B
    Carl B skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Mycket trevligt och bra bemötande och servicen var även den bra.
  • Jan H
    Jan H skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Mkt bra. Trevlig och hjälpsam personal.
  • Leif B
    Leif B skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Helt ok. _______--_______________________________
  • Christer S
    Christer S skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Kom i tid, förklara bra, lämnade städat,
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Mycket kunnig och trevlig serviceman som även svarade begripligt på mina frågetecken. Är mycket nöjd.
  • Anja H
    Anja H skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Beställt jobb utfördes till vår fulla belåtenhet
  • Björn v
    Björn v skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Trevlig och noggrann service rep. För en årlig kontroll av ivt värmepump.
  • Conny J
    Conny J skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Jag kallar dem fortfarande Energicomfort och de har på ett utmärkt sätt skött min bergvärmeserice i 18 år med den
    Äran . De är jättebra!
  • Tony W
    Tony W skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Utfört enligt beställning, det räcker
  • Peter L
    Peter L skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Smidig och bra service, höll tiden bra.
  • Rebecca J
    Rebecca J skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Väldigt trevligt bemötande!! Lite snurrigt med en av hantverkarna vid installationen men det löste sig utan problem.
  • Marjatta S
    Marjatta S skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Allt fungerade bra, men jag fick vänta alltför länge på installation av en ny och fungerande cirk.pump - mitt på vintern. Väntetiden var tre veckor.
  • Lasse K
    Lasse K skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Snabb och smidig installation. Tyvärr var det ett annat fel, som jag fick lokalisera själv, som gjorde att tekniker fick återbesöka två gånger. Är därför totalt sett inte särskilt nöjd. Tycker inte att kunden själv ska behöva utföra diagnostik .
    2017-05-11 IQS Energi Komfort svarar Lasse K
    Hej Lasse!

Tack för att du tog dig tid att skriva en recension om oss.
    Eftersom detta handlade om ett läckage på brineledningen som går i backen utanför ditt hus så var det svårt för oss att lokalisera läckaget.
    Vi har nu åtgärdat läckaget genom att byta 2 st kopplingar och hoppas nu att allt fungerar som det ska. Skulle du få problem framöver så är du välkommen att ringa till oss på 08-588 671 50.

Med vänlig hälsning,

Antonio Cimini
    Marknadskoordinator
    IQS Energi Komfort AB (publ)
  • Lars M
    Lars M skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    IQS Energi Komfort AB har flera gånger på ett mycket bra sätt hjälpt oss med reparationer av vår gamla bergvärmepump. Därför valde vi dem när det var dags att byta till en ny. Två saker hände som vi inte var helt nöjda med:
    1) Den gamla värmepumpen läckte, så varmvattnet måste stängas av. För att vi skulle få varmvatten så erbjöd sig IQS att gratis installera en tillfällig elektrisk varmvattenberedare. Installatören gjorde emellertid detta på ett sätt som gjorde att värmepumpen måste stängas av helt! Vi blev tvungna att värma villan med lösa elektriska element i väntan på ny värmepump.
    2) Den nya värmepumpen kunde inte värma huset tillräckligt varmt. När vi höjde temperaturen (kurvan) på värmepumpen så ändrades inte temperaturen i huset. Efter 3-4 veckor och flera återbesök så var temperaturen i huset bra, men IQS hade ingen förklaring till problemet. Efter ytterligare några månader och 2 återbesök så gick temperaturen även att justera. IQS hade igen förklaringar till problemet.
  • Johan P
    Johan P skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Installationen i sig var proffsig. Det vi störde oss på var att fronten till värmepannan hade fått en smäll i leveransen och att montörerna klagade på att Energikomfort själva fick stå för denna kostnad (att byta ut den). Ungefär som att vi var besvärliga kunder som ville ha en hel produkt.
    En sak vi önskat efteråt var att säljet hade berättat att vi valt en ganska bullrig variant av värmepanna (IVT860) något som montörerna berättade för oss under själva monteringen. Hade varit ett bra läge att sälja på oss något slags ljuddämpning, alt att säljet hade berättat detta tidigare.
    2017-05-08 IQS Energi Komfort svarar Johan P
    Hej Johan!

Tack för att du tog dig tid att skriva en recension.
    Vi har som mål att alla våra kunder ska bli nöjda med våra produkter och tjänster och därför tar vi din kritik på största allvar och lär oss.
    Självklart ska du som kund få en komplett produkt som blir levererad enligt offert och då ska inte några komponenter vara trasiga vid leverans. Tidigare hade du en IVT 480 som har en mindre kompressor än IVT 860. Säljaren borde ha uppmärksammat dig på att den nya modellen har ett annorlunda ljud – dels eftersom kompressorn är inverterstyrd men också för att kompressorn är större.
    Vi beklagar ditt missnöje och vi kommer att använda kritiken till vår förbättring.

Med vänlig hälsning,

Antonio Cimini
    Marknadskoordinator
    IQS Energi Komfort AB (publ)
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Installationen av vår uppgraderade bergvärmepump med Energicomforts hjälp gjordes mycket proffsigt och vi är helt klart nöjda med resultatet.Kan rekommendera företaget.
  • Birger I
    Birger I skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Mycket bra bemötande. Snabbt svar på offertförfrågan, höll tidsschemat som utlovats, och gjorde ett utmärkt arbete
  • Kjell J
    Kjell J skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Bra ..................................................................................
  • Ola K
    Ola K skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Servicebesök gjort av IQS. Mycket bra bemötande,
  • Johan B
    Johan B skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Vi är jättenöjda med installationen, det gick snabbt, de höll rent, och jag fick en high-level introduktion som varit tillräcklig för att hantera bergvärmepumpen.
  • Klas R
    Klas R skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Det var förra året så jag kommer inte ihåg.
  • Anders J
    Anders J skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Allt positivt ,än så länge👍
    Snabbt,snyggt och proffsigt.
  • Martin B
    Martin B skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Det gick smidigt utan bekymmer. Bra att ha att göra med.
  • Anders J
    Anders J skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Kom i utsatt tidsfönster och utförde servicebesöket väl. Fortsätt så 👍🏻
  • Thorsten K
    Thorsten K skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Kunnigt bemötamde. Inget hastverk. Tydligt protokoll efteråt.
  • Håkan M
    Håkan M skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Alltid mycket bra bemötande. Snabbt och kunnigt.
  • Jan L
    Jan L skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Superprofessionell och snabb service när bergvärmen krånglar. Trevliga tekniker som alltid i detalj går igenom problemen och aldrig ger sig förrän de är lösta. Energi Komfort servar också bergvärmepumpen varje år till full belåtenhet från vår sida.
  • Christina E
    Christina E skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Mycket bra upplevelse över installationen. De skriftliga Instruktionenerna över hur värmepumpen fungerar är dock inte så bra. Muntliga genomgången var jag ganska nöjd med. Om man inte är så tekniskt kunnig så hade jag önskat en mer ingående info.
  • Dan W
    Dan W skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Bra bemötande rakt igenom, serviceinriktad och trevlig montör.
    Jag kan rekommendera denna tjänst.
  • Emil Ö
    Emil Ö skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Installerade en ny bergvärmepump. Tydlig offert, bra arbete, kom i tid och jobbade på snabbt. Genomgången efteråt kunde varit lite mer ingående. Men mycket positivt att de kom tillbaka utan extra kostnad för att justera och förklara lite mer.
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Dom är alltid klockrena, snabb och bra service
  • Ingrid F
    Ingrid F skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Mycket bra. Snabbt och proffsigt.
  • Per Göran L
    Per Göran L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Allt har fungerat utmärkt vad gäller bemötande och installation. Handhavandet av panna är enkelt än så länge. I början var det lite svårt att få till en lagom värme men nu har vi fått ordning på även det.
    Ända problemet är att det tjuter när man duschar i badrummet på nedre plan. Det gjorde det inte innan installationen av nya pannan. Jag fick förklaringen att det kan bero på fel på blandaren. Konstigt det var inget tjut innan installationen.
    Vi får se hur det går om ljudet försvinner eller om jag måste byta blandaren.
  • Fredric J
    Fredric J skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Bemötandet från installatörer etc. har varit bra. Men jag är inte nöjd med resultatet
    det tog över en vecka innan värmen kom i huset. Än idag är värmen i huset inte som tidigare.
  • Per F
    Per F skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Från första kontakt med mitt samtal till Energikomfort efter att värmepannan gav upp en tidig morgon har jag bemötts av en hjälpsamhet och förståelse för min desperata situation.

Från kvinnan som tog mot mitt desperata samtal till Energikomfort, som skulle återkomma till mig inom en timme. väl inom utsatt tid återkopplade samma kvinna (Viktoria?!) mig med besked om att hon hade fått tag på en tekniker i närheten, som var på väg till hem till mig!!

När en mycket professionell servicetekniker kommit hem till mig på en fredag runt lunch, stängt ned min gamla värmepanna (30 år gammal anläggning) med vatten som forsade genom anläggningen, lugnt och sakligt konstaterat på mina frågor att min gamla anläggning sannolikt skulle kunna gå att reparera, men han kunde inte garantera ett lyckat resultat, han gick genom varje komponent ställde adekvata frågor om de problem vi upplevt med vår gamla värmepannan innan, slutligen sa han att han rekommenderar att jag hellre satsar på en ny mer energieffektiv panna, i bästa samförstånd... Utan jobbigt säljsnack! Jag pratade med ett proffs som gav mig råd. Han mätte på takhöjd och utrymme i pannrum och tittade på antal radiatorer och gav mig en rekommendation på rätt panna.
    Han visste dock inte om han skulle hinna komma med en provisorisk varmvattenberedare innan helgen, något jag inte tänkt på överhuvudtaget! Men han hann i god tid !

Inom tre - fyra timmar från mitt första samtal till Energi Komfort AB hade jag fått hjälp allt inom utlovade tider, stänga ned min gamla värmeanläggning, och en broschyr över ny rekommenderad panna SAMT VARMVATTEN !! Fantastiskt vilken servicenivå, och engagemang från Energi Komfort AB !!

Följande vecka fick jag ett samtal från en kompetent säljare (Antonio?) på Energi Komfort AB som sammanställer en detaljerad välskriven offert, inga problem att diskutera olika alternativ av finansiering, ROT avdrag med. Jag skrev på offerten direkt.

Inom tre veckor från mitt första desperata samtal kommer den nya pannan.
    (det hade kunnat gå fortare om jag hade varit snabbare) Tekniker presenterar sig som ansvarig för installationen, jag tror allt var klart 4 - 5 hr senare, rent och snyggt överallt. Teknikern visar mig hur pannan funkar, visar hur man luftar elementen svarar och redogör sakligt på alla frågor jag ställer.

Den trygghet vi som husägare känner att ha ett engagerat och proffsigt företag som Energi komfort AB i närheten är obetalbar.
    Och den nya pannan ? Fungerar utmärkt, vi har en behaglig värme i hela huset, även på våning två, (där vi har haft svårt att få upp värmen förut), och man kan duscha utan att varmvattnet tar slut, EFTER ATT MIN TONÅRSSON DUSCHAT !!
    Tyst och effektiv... anläggningen suger effektivt ut all ånga efter dusch, så man behöver inte torka spegeln för att kunna se sig själv !

Tack Energi Komfort AB.
  • Kåre C
    Kåre C skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Mycket bra! Det är bara kakburken som fattas, alltså meddelandet till kompisar, typ -Kan du tänka dig, helt super!
  • Nils H
    Nils H skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Montören från Energikomfort installerade en luftvärmeväxlare. Installationen var professionellt utförd, montören trevlig och noga med att inte dra in smuts etc. Det hela avslutades med en bra handledning och demonstration av funktioner på apparaten.
  • Roger F
    Roger F skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Installationsjobbet helt ok men vad gäller injustering av frånluftsventilation har jag inte koll på vad som egentligen gjordes och driftsättning/handhavandeinstruktion och genomgång så tror jag den är inställd på fel utomhustemperatur. Vad gäller genomgång/visning hur den funkar så gjordes det på 1 minut för att de hade bråttom till nästa och därför har jag ingen koll på hur man gör. Instr.boken är ganska rörig. Men kallt har jag haft och inte fått ut full värme i alla element. Lite dåligt och då känner man det som att det bara handlar om att hämta 55 loppor snabbt och enkelt. Det tar ner betyget!
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Trevliga installatörer! Gjorde jobbet bra men kunde gärna vetat och pratat mer om inställningarna.
  • Jens W
    Jens W skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Mycket snabb och bra installation. Städat efteråt. Dock rätt dyrt, kunde hitta samma varmvattenberedare betydligt billigare på nätet.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Mycket trevlig installatör, Hasse
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Jag är nöjd med bemötande och installationen. Tidigare kontakter med företaget har också varit positiva.
  • Hans-Alfred E
    Hans-Alfred E skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Jag är helt nöjd med installationen av nya pannan.
  • Staffan L
    Staffan L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Hej, vi har fått ett mycket bra bemötande från Energikomfort. Den installatör som vi hade här var mycket trevlig, hjälpsam och vi upplevde honom som ärlig. I samband med att ni flyttade ut den gamla eller flyttade in den nya har vi fått en del fula märken i vår mycket fina trappa, vilket er installatör uppmärksammade oss på och som vi uppkattar mycket. Vi kommer att höra av oss till er för att se hur vi ska hantera det på bästa sätt, men vi kan säkert hitta en bra lösning.
  • Jan D
    Jan D skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Snabb och smidig installation.
    Allt funkar som det ska.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Bra, kom i tid och utförde uppdraget enligt specifikation
  • Lars-Olof L
    Lars-Olof L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Det tog nästan en vecka innan det fungerade och vi frös i några dagar för att sedan svettas i några dagar. Installatören var dock väldigt trevlig och hjälpsam och ställde upp.
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Bra killar som kommer gör jobbet fort, men sedan börja oxå problemen. Knappt någon värme på två veckor, de kommer tillbaks kollar alla kopplingar och säger att det tar tid för huset att värmas upp, sedan ytterligare en vecka utan värme så kommer en och uppdaterar koden på ett nytt system säger att det skall lösa allt och att värmen skall komma, men icke. Får ut ytterligare en kille som heter Robert (tror jag) han spenderar timmar med att finjustera shunten och små inställningar som oxå bekräftar att systemen på vår gata är väldigt individuella. killarna har alltid varit professionella i sitt bemötande så där kan man verkligen inte klaga.
  • Azim R
    Azim R skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Installationen gick i sig gick så där då pannan fungerade inte fel fritt direkt efter installationen. Jag var tvungen felanmäla redan fösta timme efter installation. Det blev en lång dragen process med flera återbesök och åtgärd som följd. Vi ägnade mycket tid åt det utan någon kompensation.
    2016-11-14 IQS Energi Komfort AB svarar Azim R
    Hej Azim
    Tack för din feedback.
    Vi ber om ursäkt för detta. Anledningen till att din värmepump inte fungerade som den skulle berodde på ett fabrikationsfel från fabrik. Felet är åtgärdat och vi hoppas att du nu är nöjd med din nya värmepump.
    Vi kommer att kontakta dig gällande kompensation.

Med vänliga hälsningar
  • Lena J
    Lena J skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Installationsgubbarna var inte speciellt kommunikativa - sätt in pannan och stick så fort som möjligt. En enklare genomgång borde vara en självklarhet
    2016-11-14 IQS Energi Komfort AB svarar Lena J
    Hej Lena
    Tack för din feedback. Självklart ska det ingå en handhavandeinstruktion i vår leverans. Vi kan bara be om ursäkt att detta har missats vid din installation. Vi kontaktar dig för att hitta en tid som passar för en handhavandeinstruktion av värmepumpen.

Med vänliga hälsningar

TILLVERKARVÄGEN 16, 187 66 Täby