Alla kategorier Luftvärmepump Stockholms län Täby IVT Värmepumpar IQS Energi Komfort AB
Rekommenderat företag 2016 - IQS Energi Komfort AB

TILLVERKARVÄGEN 16, 187 66 Täby — Visa karta

IQS Energi Komfort har gjort över 10 000 värmepumpsinstallationer i Stor-Stockholm sedan bolaget grundades 1996 och är ett av Sveriges största IVT Center. Vi är idag närmare 30 personer som är verksamma i bolaget.

IQS Energi Komfort ägs idag av ca 30 aktieägare som alla brinner för att bygga bolag med ett starkt fokus på nöjda kunder. Vi får många av våra kunder via referenser och rekommendationer. Flera av våra ägare har väletablerade kontakter i fastighetssegmentet. Detta gör att vi har en snabb tillväxt i detta verksamhetsområde.

IQS Energi Komfort har en egen organisation för försäljning, projektering, installation och service. Vi tycker att det är viktigt att ha egna resurser i alla led för att leverera hög kvalitet till våra kunder.

Vår vision för företaget är att vi ska vara det självklara valet för våra kunder i segmentet, vi ska ha Sveriges mest nöjda kunder och vi ska ha Sveriges mest nöjda personal i branschen.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 38 kunder tycker om IQS Energi Komfort AB

• Magnus L
    Magnus L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Trevliga installatörer! Gjorde jobbet bra men kunde gärna vetat och pratat mer om inställningarna.
  • Jens W
    Jens W skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Mycket snabb och bra installation. Städat efteråt. Dock rätt dyrt, kunde hitta samma varmvattenberedare betydligt billigare på nätet.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Mycket trevlig installatör, Hasse
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Jag är nöjd med bemötande och installationen. Tidigare kontakter med företaget har också varit positiva.
  • Hans-Alfred E
    Hans-Alfred E skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Jag är helt nöjd med installationen av nya pannan.
  • Staffan L
    Staffan L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Hej, vi har fått ett mycket bra bemötande från Energikomfort. Den installatör som vi hade här var mycket trevlig, hjälpsam och vi upplevde honom som ärlig. I samband med att ni flyttade ut den gamla eller flyttade in den nya har vi fått en del fula märken i vår mycket fina trappa, vilket er installatör uppmärksammade oss på och som vi uppkattar mycket. Vi kommer att höra av oss till er för att se hur vi ska hantera det på bästa sätt, men vi kan säkert hitta en bra lösning.
  • Jan D
    Jan D skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Snabb och smidig installation.
    Allt funkar som det ska.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Bra, kom i tid och utförde uppdraget enligt specifikation
  • Lars-Olof L
    Lars-Olof L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Det tog nästan en vecka innan det fungerade och vi frös i några dagar för att sedan svettas i några dagar. Installatören var dock väldigt trevlig och hjälpsam och ställde upp.
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Bra killar som kommer gör jobbet fort, men sedan börja oxå problemen. Knappt någon värme på två veckor, de kommer tillbaks kollar alla kopplingar och säger att det tar tid för huset att värmas upp, sedan ytterligare en vecka utan värme så kommer en och uppdaterar koden på ett nytt system säger att det skall lösa allt och att värmen skall komma, men icke. Får ut ytterligare en kille som heter Robert (tror jag) han spenderar timmar med att finjustera shunten och små inställningar som oxå bekräftar att systemen på vår gata är väldigt individuella. killarna har alltid varit professionella i sitt bemötande så där kan man verkligen inte klaga.
  • Azim R
    Azim R skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Installationen gick i sig gick så där då pannan fungerade inte fel fritt direkt efter installationen. Jag var tvungen felanmäla redan fösta timme efter installation. Det blev en lång dragen process med flera återbesök och åtgärd som följd. Vi ägnade mycket tid åt det utan någon kompensation.
    2016-11-14 IQS Energi Komfort AB svarar Azim R
    Hej Azim
    Tack för din feedback.
    Vi ber om ursäkt för detta. Anledningen till att din värmepump inte fungerade som den skulle berodde på ett fabrikationsfel från fabrik. Felet är åtgärdat och vi hoppas att du nu är nöjd med din nya värmepump.
    Vi kommer att kontakta dig gällande kompensation.

Med vänliga hälsningar
  • Lena J
    Lena J skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Installationsgubbarna var inte speciellt kommunikativa - sätt in pannan och stick så fort som möjligt. En enklare genomgång borde vara en självklarhet
    2016-11-14 IQS Energi Komfort AB svarar Lena J
    Hej Lena
    Tack för din feedback. Självklart ska det ingå en handhavandeinstruktion i vår leverans. Vi kan bara be om ursäkt att detta har missats vid din installation. Vi kontaktar dig för att hitta en tid som passar för en handhavandeinstruktion av värmepumpen.

Med vänliga hälsningar
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Minus: svårförståelig användarebroschyr och alltför knapphändig instruktion
  • Henrik W
    Henrik W skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Mycket bra - professionellt! Koordineringen av projektet från inspektion till installation och betalning gick precis som planerat. Mycket skickliga hantverkare och effektiva - även mycket trevliga!
    Hälsningar,
    Henrik
  • Björn L
    Björn L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Trevligt och proffsigt bemötande med snabb installation.
  • Sofie F
    Sofie F skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort AB
    Bästa kundupplevelsen någonsin, allt från supersnabb prisvärd offert med hemma hos besök samma dag jag ringde ( ! ) till bokning av installation väldigt snabbt då det var brådskande till proffsig installation och fakturan matchade offerten på kronan. Jag kommer aldrig att använda ett annat företag, så sjukt NÖJD !
  • Pernilla T
    Pernilla T skrev om IQS Energi Komfort AB
    Vår bergvärmepump började bli till åren och "småstrejkade". Går det att fixa? Vad kostar det? Kommer allt bli bra? Hur länge håller det? Vad händer sen? Många frågor... Jag kontaktade Energikomfort för att få svar och hjälp.

Nu har vår nya värmepump stått och ”puttrat” i två veckor. Allt verkar funka som det ska och vi är väldigt nöjda. Jag vill därför bara sända denna hälsning och tacka alla som varit involverade; säljare, olika tekniker, administrationen, tjejerna på ”service”... Ni har alla varit oerhört professionella och ni har aldrig gett upp - trots att jag har haft många frågor och det har varit många samtal. Stort TACK :-)!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om IQS Energi Komfort AB
    Perfekt. Äntligen fått min bergvärme att funka som den ska efter att tidigare tekniker (från andra firmor) varit på plats och ej lyckats.
    Mycket nöjd!!!
  • Fredric S
    Fredric S skrev om IQS Energi Komfort AB
    Köp och installation av en ny värmepump.
    Vänligt bemötande från säljare, snabb respons och snabb offert
    Trevliga och kunniga installatörer, snabb installation

Sammanfattningsvis bara positiv upplevelse
    Antonio C gillar detta
  • Hans W
    Hans W skrev om IQS Energi Komfort AB
    Bemötandet har alltid varit mycket gott. Lite förvånande dock att ett känt fel inte kommuniceras ut via mail då det för oss hade inneburit att vi sluppit vara utan varmvatten i två dygn.
  • Lars L
    Lars L skrev om IQS Energi Komfort AB
    Mycket bra leverans. Enkla och tydliga att ha att göra med
  • Lars D
    Lars D skrev om IQS Energi Komfort AB
    Bra bemötande, bra info om produktval, Stod fast vid pris trots minskat rotavdrag.
  • Britt-marie A
    Britt-marie A skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    God service Och bra bemötande.
  • Peter J
    Peter J skrev om IQS Energi Komfort AB
    Vi har ett lite större hus med visst energiläckage och var i början fundersamma om bergvärme skulle klara av att täcka våra behov. Rådgivningen och stödet från Energikomfort i beslutsprocessen upplevde vi som mycket positivt och nu när första vintern är över kan vi konstatera att ni hade rätt - det har fungerat utmärkt med energiåtgång som var lägre än kalkylen.
    Även installationen och dragningarna i källaren blev jättebra.
  • Birgitta T
    Birgitta T skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Vänligt och bra bemötande. Efter servicen koll/åtgärd av vibrationer och senare vattenläckage med byte av ventil. Fått faktura och tog ny kontakt då vattenläckaget kvarstår. Givetvis skulle jag inte betala förrän problemet var löst. Nytt besök med nytt byte ventil. Nu verkar allt fungera.
  • Sören S
    Sören S skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Inställelsetid och service har fungerat bra. Reservdelsleverans (menyratt) tog mycket mer tid än väntat, men det påverkade inte ev. Inställningar.
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Trevligt bemötande snabb service
  • Åsa R
    Åsa R skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Punktligt trevligt bemötande. Årlig service genomförd.
  • Chris K
    Chris K skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Snabb och bra service av högsta klass
  • Ulla A
    Ulla A skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Bra service, kom i tid och verkade kompetent Med vänlig hälsning
  • Dan D
    Dan D skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Servicen är okey, men priset på tok för högt. Nästan 2000 kr för 20 min servicearbete. Brr...
  • Inga-lisa S
    Inga-lisa S skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Det här året har vi ingenting att anmärka på. Den service vi fått är ordinarie koll av en bergvärmepump. Värmepumpen har hittills fungerat utan problem. -Vid ett tidigare tillfälle misstänkte vi däremot att någon inställning hade rubbats och att detta lett till en serie svåra problem med pumpen. Men detta är ingenting vi kan bevisa och är hur som helst ett passerat skede.
  • Carl B
    Carl B skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Mycket trevligt bemötande och en klart noggrann och seriös servicegenomgång av vår värmepump.
  • Ragnar F
    Ragnar F skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Service på bergvärmepump IVT.
    Jag är mycket nöjd med servicegenomgången
  • Harrgot L
    Harrgot L skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Bra mottagande och genomförande av årsservice på bergvärmepumpen av kompetent person.
    Mark N gillar detta
  • Sven-åke S
    Sven-åke S skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Får hjälp med årlig service av min bergvärmeanläggning. Bra bemötande och trevlig personal.
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    Servicetekniker räddad vår huset att må bra. De bemötte bra inför kunder. Ge bra kvalitet och reparation med prisvärd.
  • Björn H
    Björn H skrev om Service en del av IQS Energi Komfort AB
    vi har serviceavtal kring vårt värdesystem
    Professionellt bemötande samt genomfört arbete

TILLVERKARVÄGEN 16, 187 66 Täby