Alla kategorier Luftvärmepump Stockholms län Täby IVT Värmepumpar IQS Energi Komfort

IQS Energi Komfort

TILLVERKARVÄGEN 16, 187 66 Täby — Visa karta

IQS Energi Komfort AB ska minska sina kunders energikostnader och miljöpåverkan genom att dimensionera, installera, övervaka och underhålla beprövade lösningar för förnyelsebar energi som bergvärme, solenergi, frånluftsåtervinning och kombinationer av dessa

IQS Energi Komfort är listat på Nordic MTF (NGM) och har gjort över 10 000 värmepumpsinstallationer i Stor-Stockholm. Bolaget grundades 1996 och är ett av Sveriges största IVT Center. Vi är idag ca 25 personer som är verksamma i bolaget.

IQS Energi Komfort har en egen organisation för försäljning, projektering, installation och service. Vi tycker att det är viktigt att ha egna resurser i alla led för att leverera hög kvalitet till våra kunder, på kort och lång sikt.

Genom åren har vi hjälpt tusentals fastighetsägare att minska sin miljöpåverkan genom att installera bergvärmeanläggningar som genererar förnyelsebar energi. På årlig basis är vi med och minskar koldioxidutsläppen med över 300 ton. Våra kunder är med och uppnår världens högt ställda miljömål och sparar samtidigt oftast över 50% av sina energikostnader.

Vår vision för företaget är att vi ska vara det självklara valet för våra kunder i segmentet, vi ska ha Sveriges mest nöjda kunder och vi ska ha Sveriges mest nöjda personal i branschen.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 110 kunder tycker om IQS Energi Komfort

• Mohamad R
    Mohamad R skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    väldigt bra och positivt. Bra jobbat och allt gick enligt planen och förväntningar. Ordning & reda på deras arbete & utförande. Läs mer
  • jonas l
    jonas l skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Rekommenderar starkt Björn Tollerz. En riktig serviceman! Läs mer
  • Rainer H
    Rainer H skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Mycket mycket bra 👍👍👍👍👍det måste vara helt tillräkligt med mycket bra Läs mer
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Funkade bra. Trevlig personal. Läs mer
  • Reza M
    Reza M skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Mycket proffsigt bemötande och väl utfört arbete. Läs mer
  • Bengt B
    Bengt B skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Allt gick enligt plan.
    (Minst 30 tecken vill ni tydligen ha, men ni får nöja er med ca 30) Läs mer
  • Irma K
    Irma K skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Mycket bra bemötande och engagemang från företagets sida. Väl genomfört installation och information och uppföljning!

Mycket nöjd! Läs mer
  • Johan T
    Johan T skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Mycket bra samarbete. Alltid snabba att svara. Och levererar vad dom utlovat.
    100 % nöjd. Läs mer
  • Sofie Ö
    Sofie Ö skrev om Service en del av IQS Energi Komfort
    Har idag haft nöjet att få en luftpump installerad o en annan servad av detta bolag!!
    Från kontakt för bokning till att arbetet utfördes har allt flutit på helt friktionsfritt och från min sida bedömt som snabbt och proffisionellt utfört.
    Sofie ”Ingarö” Läs mer
  • Jim O
    Jim O skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Installationen gick bra, men förklaringarna på hur man skulle handha maskinen, t.ex. ställa in temperatur, var inte så pedagogiska.

Det vore bra med en hemsida, informationshäfte el. dyl. som man skullle kunna använda i efterhand. Läs mer
    2017-08-09 IQS Energi Komfort svarar Jim O
    Hej Jim!

Tack för din recension.
    Vi strävar hela tiden efter att ha nöjda kunder.
    En sak vi aktivt jobbar med är att göra handhavandeinstruktionen så pedagogisk som möjligt.
    IVT har en söksida där man hittar hjälpsamma dokument: https://www.ivt.se/kunskap/dokument-manualer/
    I ditt fall söker man på "IVT Vent 202" och väljer användarhandledning.
    Jag kommer även att posta användarhandledningen i pappersform hem till er idag.
    Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på 08-588 671 50.

• Kristina L
    Kristina L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Bra med en kontaktperson som jag hade förtroende för. Jag har också blivit uppringd och fått frågan hur det går. Lite otur med grävningen som fick göras om pga läckage och att fiber kabeln grävdes av. Ingen tv/internet på ett par veckor. Hur värmen blir under vintern får visa sig. Läs mer
    2017-08-11 IQS Energi Komfort svarar Kristina L
    Hej Kristina!

Tack för din recension.
    Vad kul att du fått förtroende för oss och din kontaktperson Björn Tollerz.
    Att fiberkabeln grävdes av berodde på att fiberleverantören lagade fiberkabeln för ca 2 år och grävde därefter inte ner den efter tidigare upprättad karta.

• Leif E
    Leif E skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Kundtjänsten helt ok. Dock ingav installatörerna inget förtroende. Uppvisade viss osäkerhet vid installationen. Hade förväntat mig en genomgång av funktion och inställningsmöjligheter men lämnades med rekommendationen "rör ingenting". Sökte få svar om varmvattentemperaturen och ev. bakterietillväxt med dessvärre svävande genmälen. Det hål man gjorde i garagetaket lämnades till mig att åtgärda. Läs mer
  • Dan S
    Dan S skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Fint bemötande både av kundtjänst, säljare och montörer. Serviceinriktat och snabb leverans. Dock en hel del besvär med mindre läckage som det krävde flera insatser för att komma till rätta med. Läs mer
    2017-08-07 IQS Energi Komfort AB svarar Dan S
    Hej Dan!

Tack för din recension.
    Efter två besök lyckades vi åtgärda läckaget och nu hoppas vi att det fungerar klanderfritt.
    Om det uppstår problem så är det bara att du hör av dig till vår serviceavdelning.

IQS Energi Komfort AB gillar detta
  • Lars S
    Lars S skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Det var snabb och bra service vid beställning och utförande.
    Proffsig installation vid angiven tidpunkt. Läs mer
    IQS Energi Komfort AB gillar detta
  • Torbjörn L
    Torbjörn L skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Stressig installation . Det första som sades var att detta kommer aldrig att gå utan att såga upp taket i badrummet. Detta var fel. Det var inga problem. Efter två veckor kom första felmeddelande från pannan, den slutade fungera. Jag har tagit ledigt från mitt jobb otaliga gånger innan denna panna fungerade . Hade lust att begära skadestånd av alla problem men orkade inte. Efter installationen var dessutom ljudnivån oacceptabel. Blev lovad ngn form av ljudisolering som inte kom. Kommer inte att rekommendera mina vänner, grannar efter detta. Hasse var dock den enda som begrep ngt vid denna installation . Mvh/ T Larsson . Tele 0733-648 350 Läs mer
  • Ann-Catherine S
    Ann-Catherine S skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Det känns som om det var ganska länge sedan nu, julen 2015. Men jag var imponerad över hur allt flöt på med en massa folk som gjorde olika saker. Jag är mycket positiv.

Det tog lite lång tid emellan nya pannan installerades tills bergvärmen kopplades på men det berodde på julhelg och inget som spelar roll. Läs mer
  • John & Margareta B
    John & Margareta B skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Jag tycker inte att installatören tog sig tid att förklara maskinen för mig. Han verkade jäktad. Än idag vet jag inte hur jag ska hantera den. Känns inte bra. Läs mer
    2017-06-20 IQS Energi Komfort svarar John & Margareta B
    Hej John och Margareta!

Tack för er recension.
    Jag ber att vår serviceavdelning kontaktar er för att boka upp en kostnadsfri handhavandeinstruktion då det verkar ha uteblivit i ert fall.

• Johan Ö
    Johan Ö skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Jag har enbart god erfarenhet av IQS Energi Komfort AB, både vid installation av anläggningen och vid service. Det som skall göras blir också gjort. Läs mer
  • Björn E
    Björn E skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Bra medarbetare och installationen skedde på kort tid och alla saker har fungerat perfekt. Skulle ha behövt en personlig genomgång efter någon månad för att kunna ställa in saker själv och lära sig utrustningen själv. Läs mer
    2017-06-15 IQS Energi Komfort svarar Björn E
    Hej Björn!

Tack för din recension.
    Jag ber att vår serviceavdelning kontaktar dig för att boka upp en kostnadsfri handhavandeinstruktion då det verkar ha uteblivit i ditt fall.

• Lena K
    Lena K skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Det blev IQS Energi Komfort AB då jag haft kontakt med dem tidigare gällande byte och modernisering av 30 år gammal utrustning. Säljaren som kom ut, gav en offert på helt fel utrustning först men återkom med ny offert på en helt annan utrustning senare när jag ifrågasatt om jag verkligen behövde det han offererat. Det skiljde ca 30000 kr mellan offerterna. Kändes inte som han var helt säker på sin sak.
    Installation av utrustning skulle ske i samråd med de som byggde om min tvättstuga (där den skulle stå). Inte mycket till samråd mer än via mig. Det gamla plockades bort och ny ventilation sattes in, tycker bemötandet till mina frågor kring den nya utrustning kontra den gamla, var väldig arrogant. När de sedan skulle koppla in den nya utrustningen var byggfirman där och diskussionen som fördes var allt annat än trevlig och kundorienterad (jag var på plats). Ena installatören var rent ut sagt okunnig i sina uttalanden och försökte tala om att jag inte behövde det jag fått levererat. Den andre (samma som varit där första gången) var fortfarande bara arrogant. Märkligt bemötande. Dessvärre är det inte många leverantörer på marknaden, så kanske det är OK att vara styva i korken.
    Men utrustningen fungerar i alla fall och det är ju väldigt bra. Läs mer
    2017-06-15 IQS Energi Komfort svarar Lena K
    Hej Lena,

Tack för din recension.
    Vid tidpunkten då säljaren offererade dig en ny värmepump så var det inte självklart vad som kunde ersätta din gamla frånluftsvärmepump 250/550 som enbart producerar varmvatten och har elradiatorer som uppvärmning. Förvirring uppstod eftersom ersättningsvärmepumpen nyligen tagits ur produktion. Säljaren offererade dig en frånluftsvärmepump IVT Vent 202 som vanligen jobbar mot ett vattenburet värmesystem men som har möjligheten att kopplas till enbart varmvattendrift. Den lösningen är dock ca 30 000 kr dyrare än att bara installera en varmvattenberedare och kanalfläkt.
    Vi tar tillvara på kritiken du gett oss vad gäller våra installatörers kundbemötande och drar lärdom av detta.
    Jag hoppas att du trots allt är nöjd med IQS Energi Komfort i helhet som installatör.

• Göran K
    Göran K skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Väligt bra bemötande samt snabb servic Läs mer
  • Ann-Kristin W
    Ann-Kristin W skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Allting fungerade perfekt. Alla inblandade var helt I synk och jättetrevliga. Sen att rörmokaren städade efter sig var helt enkelt toppen och oväntat. Senare var det uppföljning. Så jag var supernöjd och allting har fungerat perfekt. Nu har jag I emellantiden sålt mitt hus och flyttat. Läs mer
  • Magdalena S
    Magdalena S skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Fick tyvärr en värmepump av ny modell som bullrar, efter ett helt år av klagomål och utlovad ny värmepump fick vi den befintliga korrekt uppgraderad och därmed bättre, dock ej samma låga ljudnivå som den tidigare pumpen. Läs mer
    2017-06-12 IQS Energi Komfort svarar Magdalena S
    Hej Magdalena,

Tack för din recension.
    Bullret berodde på ett konstruktionsfel hos tillverkaren och som åtgärdades i efterhand med ett kompletterande ljuddämpnings-kit.
    Problemet med bullret är permanent åtgärdat fr.o.m. slutet på 2015 i form av en reviderad version av värmepumpen.
    Jag beklagar att värmepumpen inte fungerade på bästa sätt från början men hoppas att du trots allt är nöjd med IQS Energi Komfort som installatör.

• Bertil C
    Bertil C skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Installationen gjordes 2002 av Garpco Energi Komfort AB och fungerar fortfarande bra med bra service av IQS Energi Komfort AB. Läs mer
  • Elisabet B
    Elisabet B skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Vi är nöjda med installationen av vår värmepump och ger den högsta betyg, 5 Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Mycket bra men saknar uppföljning! Läs mer
    2017-06-09 IQS Energi Komfort svarar Per H
    Hej Per!

Tack för din recension.
    Vanligtvis gör vi en överlämning och handhavande instruktion med våra kunder i samband med installation.
    Jag ber att vår serviceavdelning kontaktar dig för att boka upp en kostnadsfri sådan eftersom den uteblivit i ditt fall.

• Stefan Ö
    Stefan Ö skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Allt funkade bra, kom när dom skulle och gjorde det dom skulle med ett bra slutresultat Läs mer
  • Erik E
    Erik E skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Proffsigt och trevligt bemötande samt en bra installation av en ny värmepanna/frånluftsvärmepump. Läs mer
  • Jan B
    Jan B skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Här utdrag ur mejl till installatören Robert D. efter installationen:

Varje gång när jag kommer ner i pannrummet och tittar på den AirModule du installerade, blir jag imponerad när jag tänker på det arbete du utförde.

Att du fick in apparaten i det trånga utrymme som stod till buds, och lyckades med rördragningar på ställen där det knappt går att få in handen, är imponerande. Jag beundrar verkligen din kompetens och yrkesskicklighet som kombinerades med, som jag bedömde det, både snabbhet och noggrannhet. Och hjälpsamhet.

Det var ett nöje att ha dig som installatör. Jag tackar för ett förnämligt jobb. Läs mer
  • Emmanuel P
    Emmanuel P skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Helt ärligt det var så längesen, jag minns inte. Kan det vara 2 eller 3 år sedan. Om man inte minns, måste betyda att det var bra. Eller hur. Läs mer
    2017-05-31 IQS Energi Komfort svarar Emmanuel P
    Jag väljer att uppfatta det så iallafall ;-)
    Tack för din recension Emmanuel!

• Jonny S
    Jonny S skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    högsta betyg på, bemötande,snabba svar, god och snabb installation,bra pris, och sist men inte minst, trevlig personbemötande inget gidder bara raka puckar. Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Installationen gick bra, men skulle kanske behövt lite instruktioner om alla funktioner Läs mer
    2017-06-02 IQS Energi Komfort svarar Anders B
    Hej Anders!

Tack för din recension.
    Om du vet med dig att du av någon anledning inte har fått en sådan så är du välkommen att ringa vår växel på 08-588 671 50 för att boka in en kostnadsfri handhavandeinstruktion.

• Gunnar Ì
    Gunnar Ì skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Hej,
    Både under försäljning och installation så gick allting enligt plan. Installationen gick helt enligt plan och nya värmepumpen fungerade perfekt redan första dagen. Läs mer
  • Janne S
    Janne S skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Montörerna, med Hasse i spetsen, var helt suveräna. Lugna, metodiska och med en enorm erfarenhet. Grabbarna som kom med den nya pumpen och fraktade bort den gamla var också jättebra. Tog det lugnt (slog inte i en enda vägg…) när de utförde sin del av arbetet. Läs mer
  • Carl B
    Carl B skrev om Service en del av IQS Energi Komfort
    Mycket trevligt och bra bemötande och servicen var även den bra. Läs mer
  • Jan H
    Jan H skrev om Service en del av IQS Energi Komfort
    Mkt bra. Trevlig och hjälpsam personal. Läs mer
  • Leif B
    Leif B skrev om Service en del av IQS Energi Komfort
    Helt ok. _______--_______________________________ Läs mer
  • Christer S
    Christer S skrev om Service en del av IQS Energi Komfort
    Kom i tid, förklara bra, lämnade städat, Läs mer
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om Service en del av IQS Energi Komfort
    Mycket kunnig och trevlig serviceman som även svarade begripligt på mina frågetecken. Är mycket nöjd. Läs mer
  • Anja H
    Anja H skrev om Service en del av IQS Energi Komfort
    Beställt jobb utfördes till vår fulla belåtenhet Läs mer
  • Björn
    Björn skrev om Service en del av IQS Energi Komfort
    Trevlig och noggrann service rep. För en årlig kontroll av ivt värmepump. Läs mer
  • Conny J
    Conny J skrev om Service en del av IQS Energi Komfort
    Jag kallar dem fortfarande Energicomfort och de har på ett utmärkt sätt skött min bergvärmeserice i 18 år med den
    Äran . De är jättebra! Läs mer
  • Tony W
    Tony W skrev om Service en del av IQS Energi Komfort
    Utfört enligt beställning, det räcker Läs mer
  • Peter L
    Peter L skrev om Service en del av IQS Energi Komfort
    Smidig och bra service, höll tiden bra. Läs mer
  • Rebecca J
    Rebecca J skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Väldigt trevligt bemötande!! Lite snurrigt med en av hantverkarna vid installationen men det löste sig utan problem. Läs mer
  • Marjatta S
    Marjatta S skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Allt fungerade bra, men jag fick vänta alltför länge på installation av en ny och fungerande cirk.pump - mitt på vintern. Väntetiden var tre veckor. Läs mer
  • Lasse K
    Lasse K skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Snabb och smidig installation. Tyvärr var det ett annat fel, som jag fick lokalisera själv, som gjorde att tekniker fick återbesöka två gånger. Är därför totalt sett inte särskilt nöjd. Tycker inte att kunden själv ska behöva utföra diagnostik . Läs mer
    2017-05-11 IQS Energi Komfort svarar Lasse K
    Hej Lasse!

Tack för att du tog dig tid att skriva en recension om oss.
    Eftersom detta handlade om ett läckage på brineledningen som går i backen utanför ditt hus så var det svårt för oss att lokalisera läckaget.
    Vi har nu åtgärdat läckaget genom att byta 2 st kopplingar och hoppas nu att allt fungerar som det ska. Skulle du få problem framöver så är du välkommen att ringa till oss på 08-588 671 50.

• Lars M
    Lars M skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    IQS Energi Komfort AB har flera gånger på ett mycket bra sätt hjälpt oss med reparationer av vår gamla bergvärmepump. Därför valde vi dem när det var dags att byta till en ny. Två saker hände som vi inte var helt nöjda med:
    1) Den gamla värmepumpen läckte, så varmvattnet måste stängas av. För att vi skulle få varmvatten så erbjöd sig IQS att gratis installera en tillfällig elektrisk varmvattenberedare. Installatören gjorde emellertid detta på ett sätt som gjorde att värmepumpen måste stängas av helt! Vi blev tvungna att värma villan med lösa elektriska element i väntan på ny värmepump.
    2) Den nya värmepumpen kunde inte värma huset tillräckligt varmt. När vi höjde temperaturen (kurvan) på värmepumpen så ändrades inte temperaturen i huset. Efter 3-4 veckor och flera återbesök så var temperaturen i huset bra, men IQS hade ingen förklaring till problemet. Efter ytterligare några månader och 2 återbesök så gick temperaturen även att justera. IQS hade igen förklaringar till problemet. Läs mer
  • Johan P
    Johan P skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Installationen i sig var proffsig. Det vi störde oss på var att fronten till värmepannan hade fått en smäll i leveransen och att montörerna klagade på att Energikomfort själva fick stå för denna kostnad (att byta ut den). Ungefär som att vi var besvärliga kunder som ville ha en hel produkt.
    En sak vi önskat efteråt var att säljet hade berättat att vi valt en ganska bullrig variant av värmepanna (IVT860) något som montörerna berättade för oss under själva monteringen. Hade varit ett bra läge att sälja på oss något slags ljuddämpning, alt att säljet hade berättat detta tidigare. Läs mer
    2017-05-08 IQS Energi Komfort svarar Johan P
    Hej Johan!

Tack för att du tog dig tid att skriva en recension.
    Vi har som mål att alla våra kunder ska bli nöjda med våra produkter och tjänster och därför tar vi din kritik på största allvar och lär oss.
    Självklart ska du som kund få en komplett produkt som blir levererad enligt offert och då ska inte några komponenter vara trasiga vid leverans. Tidigare hade du en IVT 480 som har en mindre kompressor än IVT 860. Säljaren borde ha uppmärksammat dig på att den nya modellen har ett annorlunda ljud – dels eftersom kompressorn är inverterstyrd men också för att kompressorn är större.
    Vi beklagar ditt missnöje och vi kommer att använda kritiken till vår förbättring.

• Ulf B
    Ulf B skrev om Installation en del av IQS Energi Komfort
    Installationen av vår uppgraderade bergvärmepump med Energicomforts hjälp gjordes mycket proffsigt och vi är helt klart nöjda med resultatet.Kan rekommendera företaget. Läs mer

TILLVERKARVÄGEN 16, 187 66 Täby