Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Östermalm iTech Store

iTech Store

Rådmansgatan 25, 114 25 Stockholm — Visa karta

iTech Store är en serviceverkstad som är specialiserad på Apple. Vi erbjuder originalreparationer på iPhone, iPad, MacBook, iMac och andra Apple produkter. Våra Apple-tekniker utför professionella expressreparationer där utrustningen nästan alltid är klar inom några timmar. Med ett dokumenterat serviceflöde och personlig hantering lämnar vi 90 dagars garanti på alla reparationer. I den antistatiska serviceverkstaden utför teknikerna både enkla modulbyten men även mer avancerade servicearbeten såsom lödningar på komponentnivå.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 5 kunder tycker om iTech Store

• Martina L
    Martina L skrev om iTech Store
    VARNING FÖR iTECH STORE. Oseriöst företag!

Lämnade in min iPad för glasbyte. Har nu reklamerat samma glas två gånger då klistret inte håller längre än ett par timmar; det släpper från iPaden. Butikschefen förklarade själv att de nyligen bytt glasleverantör och att klistret på dessa nya glas inte är bra, denna incident är inte den första uppmärksammade hon. De ska "förmodligen inte" fortsätta med denna leverantör. Att de använder en produkt som de själva anser är av låg, ohållbar kvalité är förbi min förståelse. Fastän klistret redan släppt från min iPad medan jag var kvar i butiken fick jag inte lämna in den på service igen, utan skulle återkomma om det "blir värre", de rådde mig även till att täcka felet med ett skal istället för att åtgärda det. För att få reklamera kräver de tillbaka glaset och vill sätta dit ett trasigt.
  • Robert M
    Robert M skrev om iTech Store
    Oseriöst företag. Vill lyfta ett varnande finger för iTech Store och deras ägare. De har bristande internkommunikation och kör med en obehaglig retorik.

Jag lämnade nyligen in två stycken iPhone 6 för att göra ett rutinmässigt byte av sprucken skärm. Direkt efter reparationen blir båda telefonerna trasiga och helt oanvändbara, och när jag återvänder till butiken/verkstaden anklagar både damen i kassan och ägaren till företaget mig för att själv ha haft sönder BÅDA telefonerna.

Från att ha haft två fungerande telefoner med spruckna skärmar har jag nu:
    1. Två helt obrukbara iPhone 6 (-12 000 kr)
    2. Lagt ned 1299 kr för reparation på ingenting
    3. Spenderat 5-6 timmar med att vänta på reparation, vänta i telefon, och ta mig fram och tillbaka till verkstaden.

Kommer ta ärendet till ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Återkommer med vad som sker!

Varning för iTech Store på Rådmansgatan.
  • Andrea D
    Andrea D skrev om iTech Store
    Extremt trevligt & seriöst bemötande - jättegulliga tjejer i receptionen. Jag fick min krossade skärm på iphone5s lagad bara på några timmar & är hemskt nöjd med resultatet. De använder enligt utsago endast Apples original tillbehör & de hat dessutom 90 dagars garanti. Rekommenderas varmt!
    Marie F gillar detta
  • N
    N skrev om iTech Store
    Framstår som oseriösa med dålig koll på sin administration och interna kommunikation. Offererade en begagnad ram som de kommit över från en fuktskadad telefon för 700 kr utan att inledningsvis ange att den var begagnad. När offerten inte godtogs ifrågasatte en person i personalen ifall telefonen ens skulle lämnas tillbaka i hopsatt skick eftersom inte det hade utfästs uttryckligen. Under all kritik!
  • Isabella S
    Isabella S skrev om iTech Store
    Lagade min iPhone hos iTech Store, måste säga att deras pris var nog det lägsta jag sett (649:- för originalskärm) och trodde de skulle vara en enkel butik. Men vilket positivt intryck, var en exklusiv Apple butik med ordning och reda fick originalgrejer och de var supertrevliga och proffsiga. Kommer helt klart välja denna butik om olyckan är framme nästa gång.
    Marie F gillar detta

Rådmansgatan 25, 114 25 Stockholm