iZave Göteborg

Kungsportsavenyn 32, 411 36 Göteborg — Visa karta

Få ett rikare liv i framtiden med iZave! Med hjälp av oss på iZave får du en bättre ekonomi och högre livskvalitet.

Vi hjälper dig att utvärdera din nuvarande situation genom att finna brister och möjligheter, du får hjälp att vidta konkreta åtgärder som tillmötesgår dina behov och önskemål och vi hjälper dig använda spar- och trygghetslösningar som ger dig bättre förutsättningar att leva så som du önskar.

Utifrån dina förutsättningar, din bakgrund och dina mål ger våra licensierade rådgivare lämpliga råd och tips på hur du kan förbättra din ekonomi. Hos oss får du alltid fullständig information om både avgifter och ersättningar.

Vi på iZave tar ansvar för de råd vi ger och för oss är det viktigt att de är lämpliga för just dig. Du kan följa utvecklingen i mobil, dator eller surfplatta och genom våra rådgivare får du uppföljning när du vill, på distans eller vid ett personligt möte.

Med iZave får du en modern sparplattform, intelligent kapitalförvaltning och möjlighet till personlig rådgivning, på det sätt och i den omfattning som passar dig. Dessutom får du den inspiration, motivation, utbilding och service som krävs för att du ska få ett rikare liv.

Idag hjälper vi 15 000 kunder med finansiell planering. Varmt välkommen du också!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:30-21:00
Fre: 08:30-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 105 kunder tycker om iZave Göteborg

• Miguel Angel G
    Miguel Angel G skrev om iZave Göteborg
    I wanted to learn more about the pension system in Sweden, and also wanted to improve my own strategy to save up for the future. The consultant I have met has given me very thorough explanations of how this all works, and has provided me with good advice so far. He has also been very kind to do all this in English (my Swedish isn't that good). I have started an investment portfolio which suits my preferences and needs. My expectations have been surpassed and I am very satisfied as a client of yours.
  • Gunvor E
    Gunvor E skrev om iZave Göteborg
    Jag hoppas att jag har gjort rätt val men jag blir orolig när jag läser att ni tar ur höga avgifter på ert förvaltande
    2017-10-09 Rasmus W svarar Gunvor E
    Hej Gunvor, tack för ditt inlägg.

Om du har några frågor, funderingar eller om du har glömt bort vad du betalar i avgift för de produkter du har kan du när som helst maila/ringa eller träffa din rådgivare för att gå igenom dessa. Jag är övertygad om att du då inte kommer att känna någon oro.
  • Ammi L
    Ammi L skrev om iZave Göteborg
    Råd om hur jag ska kunna spara till maximal tjänstepension.

Hjälp med att placera pengarna.

Mycket nöjd med de möten jag haft med Tobias, han är outtröttlig på att förklara för mig som inte fattar något av detta ;-).

Hls Ammi
    2017-10-09 Rasmus W svarar Ammi L
    Hej Ammi, tack för att du tog dig tiden att tycka till om oss!
  • Lars-Göran H
    Lars-Göran H skrev om iZave Göteborg
    var ett givande samtal. Fick svar på mina frågor. På ett sakligt sätt
    2017-10-09 Rasmus W svarar Lars-Göran H
    Hej Lars-Göran, tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd!
  • Glenn M
    Glenn M skrev om iZave Göteborg
    Allt bra hitills. Bra mottagande. Trevlig personal. Bra läge i stan.
    2017-09-26 Rasmus W svarar Glenn M
    Hej Glenn, tack för ditt inlägg om oss. Kul att se att du är nöjd med din rådgivning från oss.
  • Mikael K
    Mikael K skrev om iZave Göteborg
    Har fått hjälp starta månadspensionspar. Lagt ett engångsbelopp för pension. Placerat om fonder i orange kuvär.
    2017-09-22 Rasmus W svarar Mikael K
    Hej Mikael, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss. Kul att se att du är nöjd med din rådgivning hittills.
  • Marianne H
    Marianne H skrev om iZave Göteborg
    Jag är jättenöjd med bemötandet och de levde upp till förväntningarna hittills. Jag har satsat på att placera mina pengar på ISK konto. Det kommer att bli fortsatt kontakt om
    utvecklingen av mina fonder och aktier i ISK .Kontakten kommer att ske ofta vilket jag tycker är positivt. Jag fick även råd angående mitt bolån.
    MVH Marianne Häggh
    2017-09-15 Rasmus W svarar Marianne H
    Hej Marianne, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss och tack för att du är kund. Vi kommer göra vad vi kan för att du skall vara lika nöjd framöver!
  • Imre K
    Imre K skrev om iZave Göteborg
    Jag blev rekommenderad att byta aktiefond, till en som har lägre avgift, skrev på ett papper enkelt och snabbt.
    2017-09-11 Rasmus W svarar Imre K
    Hej Imre, tack för att du är kund hos oss och tack för att du har rekommenderat oss.
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om iZave Göteborg
    Jag har fått ekonomisk rådgivning för placering av likvida medel från seniorlån. Och så fått kännedom om juridisk hjälp via hänvisning.
    2017-09-11 Rasmus W svarar Birgitta S
    Hej Birgitta, tack för att du har valt oss som din rådgivare och tack för att du har tagit dig tiden att rekommendera oss!
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om iZave Göteborg
    Väldigt bra bemötande. Rasmus Magnusson är ett föredöme och bra att ha med att göra. Har fått superbra hjälp med att placera mina pengar.
    2017-09-08 Rasmus W svarar Cecilia H
    Hej Cilla, tack för att ni har tagit er tid att skriva om oss och tack för att ni har valt oss som er rådgivare. Hoppas både du och Gerhard får en riktigt go helg!
  • Eleonor N
    Eleonor N skrev om iZave Göteborg
    Mycket bra bemötande! Upplever att vi har en seriös rådgivare som är engagerad o inlyssnande. Som person passar han mej perfekt. Har varit kund gör kort tid för att se om placeringarna över längre tid kommer att ge det jag önskar.
    Med vänlig hälsning
    Eleonor Nordenstam
    2017-09-08 Rasmus W svarar Eleonor N
    Hej Eleonor, tack för tiden du har tagit för att skriva om oss. Jag är övertygad om att du även kommer att vara nöjd framöver. Siktar på en 5a vid nästa utvärdering om ett år!
  • Annika N
    Annika N skrev om iZave Göteborg
    Jag har fått hjälp med placering av pengar. I stort sett är jag nöjd med dessa placeringar. Min rådgivare har jag stort förtroende.
    2017-09-08 Rasmus W svarar Annika N
    Hej Annika, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss och tack för att du är kund hos oss!
  • Eva E
    Eva E skrev om iZave Göteborg
    Som alltid ett bra möte hos Anna Borgeldt. Trevligt bemötande, informativt och bra kommunikation.
    2017-06-26 Rasmus W svarar Eva E
    Hej Eva, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss. Kul att höra att du är nöjd med våra tjänster och din rådgivare Anna. Glad sommar!
  • Peter K
    Peter K skrev om iZave Göteborg
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    Har köpt aktiefonder som gått hyfsat.
    Har även köpt en försäkring i folksam där jag sparar 3000 kr i månaden .
    2017-06-16 Rasmus W svarar Peter K
    Hej Peter, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss!
  • Tore S
    Tore S skrev om iZave Göteborg
    Har varit kund hos Cerberus innan namnbytet till IZave. Jag är mycket positiv till företaget, speciellt min handläggare Tobias Henricsson som är mycket duktig som hjälper mig på ett vänligt och proffsigt sätt . Rekommenderar jag verkligen.

hälsningar Tore Starck
    2017-06-16 Rasmus W svarar Tore S
    Hej Tore, tack för att du är kund hos oss. Tack även för att du lämnar en rekommendation om oss.
  • Cecilia O
    Cecilia O skrev om iZave Göteborg
    Vi är mycket nöjda med vårt besök hos izave. Mycket trevligt bemötande och kunnig personal. Ett möte utan stress, där man i lugn och ro kunde diskutera sina frågor.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Cecilia O
    Hej Cecilia, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss.
  • Jan H
    Jan H skrev om iZave Göteborg
    Hjälpsamma - tillmötesgående - helt ok!
    2017-06-16 Rasmus W svarar Jan H
    Hej Jan, tack för lämnad feedback!
  • Johanna E
    Johanna E skrev om iZave Göteborg
    Jag har fått hjälp med att planera pensionssparande.
    Den rådgivning jag fick var kunnig, uppriktig och lyhörd. Jag fick lära mig betydligt mer om investeringar än jag hade väntat mig, jag som inte ens trodde att det intresserade mig. Min tydliga känsla var att det just handlade om rådgivning och inte insäljning.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Johanna E
    Hej Johanna tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd och även har fått lära dig lite mer om dina pensioner och ditt sparande!
  • Kristian K
    Kristian K skrev om iZave Göteborg
    Vi har ALLTID blivit väl omhändertagna av Rasmus Wallgren som vi blev rekommenderad av via Leif Arvidsson. Vi har gått igenom vår ekonomiska situation och utifrån det startat en kapitalförsäkring som fungerar bra. Rasmus inger en mycket bra förtroende och kommer med bra förslag på hur vi skall tänka och göra för att lyckas få till våra förväntningar/drömmar. Upplevelsen av Rasmus (som är företaget)ansiktet utåt är fantastisk.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Kristian K
    Hej Kristian, tack för att du skriver om oss. Det värmer att ni är nöjda med oss! Hoppas ni får en riktigt go sommar
  • Maria H
    Maria H skrev om iZave Göteborg
    jag är mycket nöjd med att jag och min man har fått stanna som kunder hos Rasmus. Vi har haft möten i Stokcholm och kontakt på telefon och mejl och det har fungerat väldgt bra.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Maria H
    Hej Maria tack för inlägget och tack för vårt samarbete. Ha nu en riktigt go sommar!
  • Karin K
    Karin K skrev om iZave Göteborg
    Mitt placeringsalternativ verkar hittills inte vara speciellt bra. Men jag har bara varit med en kort tid. Tänker avvakta några månader och sedan på eget initiativ be om en förändring av innehållet i portföljen. Vår kontakt är annars trevlig och verkar kunnig.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Karin K
    Hej Karin, tack för ditt inlägg. Långsiktighet är en dygd när det gäller sparande. Jag är övertygad om att du kommer att bli helt nöjd sett över tid!
  • Hans-åke R
    Hans-åke R skrev om iZave Göteborg
    Hjälp med fondplacering.
    Vår kontakt med iZave har så här långt varit positiv
    2017-06-16 Rasmus W svarar Hans-åke R
    Hej Hans-Åke, tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd. Hoppas ni får en go sommar så ses vi snart!
  • Markus K
    Markus K skrev om iZave Göteborg
    Jag är supernöjd vilket till stor del beror på min rådgivare Rasmus Wallgren som varit förtroendeingivande och väldigt serviceinriktad sedan dag 1
    2017-06-16 Rasmus W svarar Markus K
    Hej Markus tack för din feedback och tack för att du är kund hos oss!
  • Ronald G
    Ronald G skrev om iZave Göteborg
    Helt ok bemötande nu är bollen hos er för att ge mig den bästa servicen och se till att ni väljer rätt fonder.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Ronald G
    Hej Roland, tack för att du är kund. Som du själv skriver, nu skall vi även visa att vi är värda ditt förtroende. Om det är något du saknar eller önskar är det alltid bara att ringa eller maila din rådgivare.
  • Bengt-Arne J
    Bengt-Arne J skrev om iZave Göteborg
    Har blivit bra bemött och har investerat i ett paket som jag använder initialt för att jämföra era produkter ställt mot min ord bank
    2017-06-16 Rasmus W svarar Bengt-Arne J
    Hej Bengt, tack för ditt inlägg. Alltid bra att ha något att jämföra mot sett över tid. Jag hoppas och tror att du kommer att bli nöjd med våra tjänster.
  • Marlene B
    Marlene B skrev om iZave Göteborg
    Blir bemött på ett bra sätt. Kan varmt rekommendera er.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Marlene B
    Hej Marlene, tack för rekommendationen!
  • Einar W
    Einar W skrev om iZave Göteborg
    Bemötandet är helt ok.
    Mina förväntningar var att mitt sparande skulle öka i värde, trots era avgifter, vilket inte visat sig fallet.
    Jag vill ta ut ett belopp från mitt sparande och trots att jag nu väntat över en vecka på detta belopp har jag ännu inte fått några pengar insatta. Detta är naturligtvis inte acceptabelt ur min synvinkel!
    2017-06-16 Rasmus W svarar Einar W
    Hej Einar, tack för ditt inlägg. När det kommer till sparande är det viktigt att inte vara allt för kortsiktig. Har du haft sparande via oss det senaste året har du sannolikt haft en bra riskjusterad avkastning. Har du haft sparandet i 0 - 6 månader är det väldigt mycket slump om när du klev på.

Att ta ut kapital från sparande och fonder kan ta mellan 5 dagar och 2 månader beroende på vilka fonder och placeringar du har. Men om du ringer till din rådgivare kommer han/hon berätta hur det ligger till och när dina pengar landar.

Mvh Rasmus Wallgren
  • Gun Anita C
    Gun Anita C skrev om iZave Göteborg
    Jag var tidigare kund hos Cerberus. Jag har fått ett vänligt bemötande där. Jag har sedan förra året placerat en summa pengar i fonder men tyvärr har värdet inte ökat. Fick i april ett brev där de upplyser om att de bytt namn till iZave.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Gun Anita C
    Hej Gun, tack för ditt inlägg. Ring eller maila gärna till din rådgivare om ni inte redan har en inplanerad tid för att gå igenom ditt sparande.
  • Claes H
    Claes H skrev om iZave Göteborg
    Bra bemötande, fått hjälp att placera ISK konto!
    Så här långt OK
    Ny kund och hur det utvecklar sig återstår att se....
    2017-06-16 Rasmus W svarar Claes H
    Hej Claes och tack för ditt inlägg. Vi kommer att göra vad vi kan för att du skall vara så nöjd som möjligt, inte bara idag, utan även i framtiden! Då gäller det att leverera en bra avkastning i samband med bra service.
  • Kent H
    Kent H skrev om iZave Göteborg
    Bra rådgivare, trevlig personal, bra service.
    2017-05-16 Rasmus W svarar Kent H
    Hej Kent, tack för rekommendationen och tack för att du är kund hos oss!
  • Ensio A
    Ensio A skrev om iZave Göteborg
    Jag är helt nöjd med de åren jag haft kontakten med Tobias Henriksson som min rådgivare för mina placeringar. Hälsar Ensio Andersson
    2017-05-16 Rasmus W svarar Ensio A
    Hej Ensio, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss och tack för att du är kund hos oss!
  • Eva R
    Eva R skrev om iZave Göteborg
    Mycket missnöjd med företrädaren till Rasmus Wallgren som jag gav en chans och har idag.
    Rasmus är toppenbra och tack vare honom är jag kvar.
    2017-05-16 Rasmus W svarar Eva R
    Hej Eva, kul att höra att du är nöjd. Tack för att du är kund!
  • Johanna K
    Johanna K skrev om iZave Göteborg
    Bemötandet är alltid exemplariskt, vänligt mottagen och framförallt visad respekt för mig som person och mina val. Var där för uppföljning av mitt sparande, fick resultatet presenterat på ett pedagogiskt, lugnt och vänligt sätt. Han hade koll på det som jag egentligen skulle haft koll på men missade.....
    2017-05-16 Rasmus W svarar Johanna K
    Hej Johanna, tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd med den rådgivning du får från oss här på iZave Göteborg!
  • Maria C
    Maria C skrev om iZave Göteborg
    Ett mycket gott bemötande och bra service.
    Gustav har alltid varit effektiv.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Maria C
    Hej Maria, tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd med den rådgivning du får från oss via Gustav!
  • Christer K
    Christer K skrev om iZave Göteborg
    Nyligen blivit kund. Svårt att avge omdöme då. Trevligt bemötande så här långt. Återstår att se vad de placeringsmässigt rekommendationerna leder till.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Christer K
    Hej Christer och tack för ditt inlägg. Jag är övertygad om att du även i framtiden kommer att vara nöjd med våra rekommendationer och service.
  • Mark F
    Mark F skrev om iZave Göteborg
    Rekommenderar iZave till alla! Fick bra och relevant information och rådgivning som fått mig att känna mig trygg i mina investeringar. När det handlar om besparingar så är det superviktigt att man känner sig omhändertagen, och jag kan inte vara nöjdare :) 5 av 5
    2017-05-16 Rasmus W svarar Mark F
    Hej Mark, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss och tack för att du är kund hos oss!
  • Inger Lise V
    Inger Lise V skrev om iZave Göteborg
    Kompetenta och förtroendeingivande rådgivare.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Inger Lise V
    Hej Inger, kul att höra att du är nöjd!
  • Sirkka Liisa R
    Sirkka Liisa R skrev om iZave Göteborg
    Jag har blivit bemött på ett mycket trevligt sätt.Jag och min sambo har varit kunder hos i Zave(Cerberus) från 2010 och träffat flera gånger vår rådgivare Tobias Henricson. Vi upplever mycket kunnig och kompetent.Han förklarar alltid tills vi förstår.Vi har sparat till framtiden och avkastningen har varit tillfredsställande .Avgifterna kunde vara mindre.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Sirkka Liisa R
    Hej Sirkka, tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd med din rådgivare Tobias och tack för att du är kund.
  • Yun X
    Yun X skrev om iZave Göteborg
    braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    2017-06-16 Rasmus W svarar Yun X
    Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaack!
  • Peter L
    Peter L skrev om iZave Göteborg
    bemötandet var bra,har satsat mitt sparkapital där,har tidigare blivit lurad av liknande företag,så jag är fortfarande tveksam om jag ska fortsätta eller ta ut mitt kapital i höst,har då ett inbokat möte
    2017-06-16 Rasmus W svarar Peter L
    Hej Peter, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss. Jag är övertygad om att du inte kommer att känna så om oss när du har utvärderat våra tjänster. Är det något som du undrar över kan du alltid ringa eller maila till din rådgivare.
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om iZave Göteborg
    Vi har fått en grundlig genomgång av våra ekonomiska förhållanden och möjligheter ex. för att strukturera sparande och levnadskostnader.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Kerstin H
    Hej Kerstin, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss.
  • Maria E
    Maria E skrev om iZave Göteborg
    Har varit kund ett par år och har alltid fått exceptionell service. Professionell rådgivare som är otroligt pedagogisk och förenklar allt tills jag förstår ordentligt! Kommer att fortsätta använda deras tjänster.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Maria E
    Hej Maria, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss.
  • John N
    John N skrev om iZave Göteborg
    Jag känner mig mycket nöjd med min rådgivare Tobias. Jag upplever honom som mycket kunnig och kompetent vilket gör att jag känner mig väldigt trygg hos iZave med mitt sparande. Jag blir alltid bemött på ett mycket trevligt och professionellt sätt.
    2017-06-16 Rasmus W svarar John N
    Hej John, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss.
  • Paulina D
    Paulina D skrev om iZave Göteborg
    Jag fick ett mycket bra hjälp med att placera pensionssparande och får kontinuerligt bra och sakliga råd. Avkastningen är tillfredställande så jag är nöjd.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Paulina D
    Hej Paulina, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss. Kul att höra att du är nöjd!
  • Leif S
    Leif S skrev om iZave Göteborg
    har så lite erfarenhet av er så jag är sparsam o mitt omdöme tillsvidare.
    Min så kallade rådgivare är trevlig o på hugget så här långt i alla fall.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Leif S
    Hej Leif, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss. Du kan alltid ringa eller maila din rådgivare om du har frågor eller funderingar!
  • Gun O
    Gun O skrev om iZave Göteborg
    Ett väldigt proffsigt bemötande,hoppas det fortsätter i samma stil.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Gun O
    Hej Gun, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss.
  • Olle E
    Olle E skrev om iZave Göteborg
    Mycket trevligt och uppmärksamt bemötande, men höga investeringsavgifter i kombination med i mina ögon dåliga placeringar i fonder med höga avgifter och som gett låg eller ingen avkastning. Jag är fundersam till om jag ska fortsätta hos Izave eller inte.
    2017-05-11 Rasmus W svarar Olle E
    Hej Olle, tack för ditt inlägg. Jag är övertygad om att vi kommer att hitta en lösning som passar dig och dina behov. Vi har möjlighet att arbeta med allt från rena indexfonder till enligt oss bra aktivt förvaltade fonder. Kontakta din rådgivare och beskriv vad du är missnöjd med, så bygger rådgivaren ihop något som passar just dig bättre.
  • Eva F
    Eva F skrev om iZave Göteborg
    Har blivit mycket väl bemött och informerad om Era tjänster! Min rådgivare har visat mig och förklarat olika saker som varit oklara för mig. Han har återkopplat direkt om jag ex sökt honom via telefon.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Eva F
    Hej Eva, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss.
  • Gunilla M
    Gunilla M skrev om iZave Göteborg
    Jag ärmycket nöjd med det bemötandet och råd jag fick.
    2017-06-16 Rasmus W svarar Gunilla M
    Hej Gunilla, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss.
  • Tommy H
    Tommy H skrev om iZave Göteborg
    Mycket bra bemötande och förtroendeingivande

Kungsportsavenyn 32, 411 36 Göteborg