iZave Stockholm

Engelbrektsgatan 7, 114 32 Stockholm — Visa karta

Vi hjälper 15 000 kunder med finansiell planering idag. Varmt välkommen du också!

iZave finns till för att ge dig ett rikare liv i framtiden. Med vår hjälp får du en bättre ekonomi och högre livskvalitet.

Vi hjälper dig att använda spar- och trygghetslösningar som ger dig förutsättningar att leva på det sätt som du önskar. Du får hjälp att utvärdera din nuvarande situation, finna brister och möjligheter samt att vita åtgärder för att tillmötesgå dina behov och önskemål.

Våra licensierade rådgivare ger dig råd som är lämpliga utifrån viktiga faktorer som din kunskap och erfarenhet, din ekonomiska situation samt dina behov och önskemål. Du får fullständig information om såväl avgifter som ersättningar.

iZave tar ansvar för att varje råd är lämpligt för just dig. Utvecklingen följer du i mobilen, datorn eller surfplattan, och uppföljning får du när du vill ha det, via våra rådgivare på distans eller i ett möte.

Som kund hos iZave får du en modern sparplattform, intelligent kapitalförvaltning och möjlighet till personlig rådgivning – i den omfattning, och på det sätt, som passar dig bäst. Du får också den inspiration, motivation, utbildning och service som krävs för att du ska få ett rikare liv framöver.
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-19:00
Fre: 08:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 186 kunder tycker om iZave Stockholm

• Jan S
    Jan S skrev om iZave Stockholm
    Hos iZave(Cerberus) har jag alltid fått ett trevligt bemötande.
    De givit intryck av att veta vad de talar om och förklarat på ett tydligt sätt.
    En nackdel har varit att de bytt rådgivare ganska ofta. Jag har haft fem olika under de fem-sex år jag anlitat dem.
    Det ekonomiska resultatet under dessa år har också varit ganska blygsamt. Detta trots börsuppgång de senaste åtta åren!
    Bland annat var det en femårig investering i strukturerade produkter som bara gav en avkastning på två procent/år.
  • Ingalill W
    Ingalill W skrev om iZave Stockholm
    På årligt besök. Träffade en kunnig man, Daniel Ragnegård. Jag gjorde ingen ändring av min fond men vi ventilerade olika saker.
    Ett trevligt möte.
  • Marie K
    Marie K skrev om iZave Stockholm
    Bra bemötande. Känns ändå lite svajigt i företaget. Hoppas det känns bättre.
  • Anette D
    Anette D skrev om iZave Stockholm
    Bra trevlig och kunnig personal man känns viktig.
  • Linus W
    Linus W skrev om iZave Stockholm
    Bra genomgående! Proffsiga, korrekta och väldigt sakliga!
  • Bim M
    Bim M skrev om iZave Stockholm
    Jag är mycket nöjd med min kontaktperson: Linus på IZave!
    Jag har endast en trad. besparing hos er och blir kontaktad för att bli uppdaterad i hur det ser ut just nu med jämna mellanrum. Jag har varit på besök hos er ett par ggr/år nu men det kommer att bli lite mera sporadiskt eftersom mitt sparande är trad. och dt hände r inte så mycket på "min front". Men jag är glad för engagemanget och för att få veta hur läget är på ekonomimarknaden.
    Jag är lite besviken att det ändå blir så lite "vinst" ( det räknas ju inte efter sjunkande/ökande värde på kronan) ,men det är i alla fallbättre än bankernas ränta: 0%.
    Detta är allt jag kan säga f.n.
    Tack för ert engagemang och som sagt: en god kontaktperson har jag!
    Bim Möller
  • Helene H
    Helene H skrev om iZave Stockholm
    Vänligt, uppriktigt, trovärdigt. Bra svar på mina frågor relaterade till uppmärksamheten i media.
  • Sören A
    Sören A skrev om iZave Stockholm
    Besvikelse, det skulle inte bli någon förändring efter övergången från Cerberus men det har blivit sämre. Har inte fått någon månatlig rapport vilket jag fick tidigare.
  • Arne R
    Arne R skrev om iZave Stockholm
    Jag var mycket väl förberedd och fick också svar på mina frågor och en bra uppföljning av mina konton hos iZave.
  • Matts R
    Matts R skrev om iZave Stockholm
    Min kontakt är just! Men jag tycker jag inte för särskilt mycket ut av min insats.
  • Lars C
    Lars C skrev om iZave Stockholm
    Vi har ända från början upplevt att vi fått bra service från rådgivarna på Cerberus och numera Izave. Vi fick dock uppleva att det kom nya rådgivare i vår smak lite för ofta men nu har vi haft samma ett tag. Vi har fonder och sparar i ISK konto som startat helt nyligen. Vi har noterat och pratat med vår kontakt om alla skriverier om er att det finns en del som upplever er som inte seriösa och det hoppas jag att ni arbetar på att åtgärda. Vi är annars nöjda med vår kontakt men ännu inte sett någon bra utveckling vilket vi hoppas på. Det skulle vara bra för oss som sparar hos er att enkelt se vad ni tjänar på oss som kund, vi förstår att det ni gör för oss också gynnar er och för att det skulle bygga upp ett högt förtroende för er som företag.
  • Claes A
    Claes A skrev om iZave Stockholm
    I somras fick iZave negativ uppmärksamhet i massmedia. Det var ett nyhetsinslag i Rapport på TV där en kund var mycket kritisk och en partner sa upp samarbetet med iZave. Som kund fick jag ingen återkoppling om det hela. Senare har jag förstått att iZave valde att ej kommentera för att minimera uppmärksamheten vilket jag tycker inte är tillfyllest.
  • Ruggero C
    Ruggero C skrev om iZave Stockholm
    iZave (eller Cerberus som de hette tidigare) kontaktade mig för ca. 7 år sedan och övertalade mig att börja spara i olika former av fonder under ett antal år. Kontakterna med Cerberus/iZave har varit sporadiska under perioden med möten i samband med större förändringar i sparandet mm. Dessutom ständigt nya kontakter på Cerberus då genomströmningen har varit stor under åren (hade ca 5-7 rådgivare under 7 år, nästan en ny per år!).

Blev nu på senare tid medveten om de ovanligt höga avgifter som företaget tagit ut för att förvalta mitt sparande (som inte gett någon större utdelning). Sade upp samarbetet nyligen och kan tyvärr inte ge detta något högt betyg utan är besviken på hur de skött samarbetet och framförallt mitt fondsparande.
  • Libertad A
    Libertad A skrev om iZave Stockholm
    Fantastisk trevlig och tydlig
  • Karl Bernt L
    Karl Bernt L skrev om iZave Stockholm
    Professionellt trevligt bemötande.Huvudsakligen fått hjälp med kapitalförvaltning och placering av pensionstillgångar.
  • Anders B
    Anders B skrev om iZave Stockholm
    Jag har idag en bra kontaktperson och är nöjd.
  • Maud S
    Maud S skrev om iZave Stockholm
    Information om vårt sparande och den ändrade "företagskonstellationen.
    Kort och koncist, lika bra bemötande som vanligt.
  • Vivianne B
    Vivianne B skrev om iZave Stockholm
    Har blivit väl bemötta. Alla alltid trevliga. Vår handläggare bra. Har hjälp oss med månadssaparande i pensionsförsäkring hos Folksam samt engångsspatande hos izave själva. Nöjda med upplägget, men inte fått så mycket information om vilka avgifter som finns på dr olika sparandena.
  • Paul N
    Paul N skrev om iZave Stockholm
    Bemötandet var bra. Fick hjälp med fondsparande. Dem gjorde sitt jobb.
  • Kjell G
    Kjell G skrev om iZave Stockholm
    Helt OK,
    Pensionsplacering som gicks igenom. Inga store ändringar. Bra bemötande!
  • Sven L
    Sven L skrev om iZave Stockholm
    Trevligt bemötande. Saklig och korrekt information. Utvecklingen för mina fonder har haft en positiv utveckling jämfört med stockholmsbörsen.
  • Ann H
    Ann H skrev om iZave Stockholm
    bokningen från dom är under all kritik, hotande och kränkande.

utdelning och ökning av kapital är låg under de 10 år som jag anlitat dom, nästan noll ökning, besviken!!

rådgivarna trevlig men för stor omsättning av rådgivare
  • Jim S
    Jim S skrev om iZave Stockholm
    Väl bemöt avslappnat mötte ej stressigt käns bra
  • Folke P
    Folke P skrev om iZave Stockholm
    verkar proffesionellt ochger ing överdrivna löften om avkastning etc.
  • Imad M
    Imad M skrev om iZave Stockholm
    Mycket bra bemötande, trevlig handläggare, bra resultat på sparandet, mycket rekommenderas
  • Dilya H
    Dilya H skrev om iZave Stockholm
    trevligt o h effektivt bemötande och möte. utifrån telefonsamtal då detta möte bokades uppfattade jag som att detta möte kommer att handla om personlig rådgivning. jag tycker att mötet var givande ändå men hade andra förväntningar från början dock. professionellt och trevligt.
  • Jani R
    Jani R skrev om iZave Stockholm
    Det kändes som att rådgivaren försökte förstå min situation. Och ansträngde sig.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om iZave Stockholm
    Magnus Fock
    Hjälpte mig bra idag
  • Lena O
    Lena O skrev om iZave Stockholm
    Vi, jag och min sambo, träffade Magnus Foch den 5 oktober med anledning av att Folksam lägger om de fonder vi sparar i. Eftersom avgiftsnivån på dessa fonder ligger relativt högt jämfört med marknaden i övrigt och vi inte fått tydliga indikationer på att avkastningen på vårt kapital skulle vara högre än vid placering i fonder till lägre avgift, ville vi dels diskutera frågan om fondavgifter. Dessutom är vi intresserade av att minska på den delar av vårt sparande som sker med iZave som rådgivare, eftersom vi inte tydligt uppfattat vad rådgivningen är värd och vad den kostar. Vi uppfattade Magnus Foch som auktoritär och direkt otrevlig. Vi är båda akademiker, vilket MF bör känna till. Ändå behandlade han oss som två barn. Vi tyckte inte att han ingav förtroende. Vi skulle framöver vilja diskutera frågan om att återta våra fullmakter och om vi kan spara i Folksam utan att ta omvägen via iZave. Detta är något som vi länge funderat över. Magnus Fochs uppträdande stärkte oss i vår övertygelse
    2017-10-09 Josefin S svarar Lena O
    Hej Lena,

Tack för era värdefulla synpunkter. Vi beklagar att rådgivaren inte har motsvarat era förväntningar och önskemål. Den upplevelse som ni beskriver är inte förenlig med vår policy på området. Vi ser därför allvarligt på kritiken och kommer att undersöka ärendet omgående.

Vi erbjuder er att byta rådgivare och rekommenderar att ni går igenom era önskemål tillsammans med en ny rådgivare. Vi är övertygade om att ni tillsammans kommer att finna lösningar som tillmötesgår era behov och önskemål.

Vänligen kontakta oss på kundansvar@izave.se så att vi kan hjälpa er omgående.

iZave
  • Harry Per-Erik R
    Harry Per-Erik R skrev om iZave Stockholm
    Bra bemötande och hjälpsam med alla frågor.
    Jag fick hjälp med mina pensionsfrågor .
  • Nasiba A
    Nasiba A skrev om iZave Stockholm
    Jag upplever Alex Minui som en mycket professionell, kompetent och genuin rådgivare som har gett mig lösning till rimlig, långsiktig och säker ekonomisk tillväxt.
  • Basir K
    Basir K skrev om iZave Stockholm
    Alex Minui är en kompetent rådgivare och han har hjälpt mig upprätta en bra finansiell planering utifrån mina behov.
  • Rana A
    Rana A skrev om iZave Stockholm
    Utmärkt och profesionellt bemötande.
    Strukturerat möte.
    Adekvat information om erbjudna tjänster t-ex pensionssparande , sjukförsäkring , fonder ,...

Värdet på sparandet har svängt genom tiden, en ordentligt nedgång vid ett tillfälle som har vänt sig uppåt senare.
  • Ronald U
    Ronald U skrev om iZave Stockholm
    Mycket bra bemötande och rådgivningen känns bra
  • Sofia G
    Sofia G skrev om iZave Stockholm
    Det känns alltid tryggt och trevligt hos iZave och jag är nöjd med att ha anförtrott mina sparade pengar till dem.
  • Ann M
    Ann M skrev om iZave Stockholm
    Bemötandet har varit mycket bra. Mina förväntningar har väl inte gått i uppfyllelse än, men dem behöver ev. mer tid på sig.
  • Urban F
    Urban F skrev om iZave Stockholm
    Bra bemötande och en utförlig genomgång av det ekonomiska läget samt hjälp med placering av tillgångar.
  • Roine H
    Roine H skrev om iZave Stockholm
    Behandlar mig som en viktig kund och lyssnar på mina önskemål och frågor. Har bra fondförvaltare som lyckas öka mitt fondkapital med god marginal.
  • Birthe G
    Birthe G skrev om iZave Stockholm
    En uppföljning av vad som hänt och allmän info. Proffsigt upplagt.
  • Katarina N
    Katarina N skrev om iZave Stockholm
    Rådgivning och information angående sparande och förvaltning av fonder.
    Positivt möte. Blir alltid trevligt bemött. Mötet upplevs personligt och att rådgivaren är genuint intresserad. Det är aldrig stressat och det finns tid för frågor.
  • Anna F
    Anna F skrev om iZave Stockholm
    De jag pratade med från företaget var mycket trevliga, både receptionisten och handläggaren. Bra att ha möte en gång om året. Jag litar på att företaget hör av sig innanmäte det skulle ske några drastiska förändringar.
  • Tore J
    Tore J skrev om iZave Stockholm
    Sparande. Alltid fått bra bemötande. Under tiden >5 år.. Izave har leverat per årsbasis + resultat. Så jag kan rekommndera Izave.

Mina tidigare levernatörer blev resultatet nästan alltid - sparande. Som max hade jag ett 1år 0,7% övriga hade jag - resultat. SEB fonderna klagade jag på, sedan stog det i nyheterna.
  • Tarja V
    Tarja V skrev om iZave Stockholm
    Jättenöjd med ekonimisk rådgivning med Marc i tisdags.
    Fick nya insikter - jätteglad för den här möjligheten.

Mvh/Tarja
  • Christina E
    Christina E skrev om iZave Stockholm
    Bra och professionellt bemötande. Tillit och förtroende finns ömsesidigt
  • Lena v
    Lena v skrev om iZave Stockholm
    Ni är tillmötesgående, snabb service, får information av min rådgivare.
  • Ylva L
    Ylva L skrev om iZave Stockholm
    Bemötandet har alltid varit bra, dock har jag fått byta kontaktperson flera gånger på ganska kort tid. Jag har lagt om mitt sparande samt sett över pensionen. Jag är väldigt nöjd med min nuvarande kontakt Mohammad Taki.
  • Christer J
    Christer J skrev om iZave Stockholm
    Jag är nöjd med bemötandet.
    Får god hjälp och förklaring av läget för mina fonder av min rådgivare.
  • Carl-Gustaf P
    Carl-Gustaf P skrev om iZave Stockholm
    Under våra besök har vi blivit väl bemötta och fått bra svar på våra på våra frågor.
    Har placerat en del av vårt sparade kapital i två fonder som hitintills har följt börsen bra.
  • Kenneth B
    Kenneth B skrev om iZave Stockholm
    Bra kontakt mellan kund och rådgivare
    Företaget är fortfarande nytt men känns bra i alla avseenden.
    Jag är fortfarande nöjd med konceptet
  • Christina L
    Christina L skrev om iZave Stockholm
    Struligt, tycker jag.
    Jag gick med på att starta ett sparande i Folksam, för några år sedan.
    Vid det senaste besöket hos er, fick jag reda på att det är iZaves fond! Alltså inte, som jag hela tiden trott, att jag sparade i fond hos Folksam.
    Jag känner att jag förts bakom ljuset av er... Detta uppdagades när jag sa att jag inte behöver iZaves tjänster längre!!!

Engelbrektsgatan 7, 114 32 Stockholm