Alla kategorier IT-konsult Stockholms län Stockholm Södermalm Jajja Media Group AB

Jajja Media Group AB

Rosenlundsgatan 54, 118 63 Stockholm — Visa karta

Jajja – smart, enkel och lönsam internetmarknadsföring. Vi stärker din närvaro på Google, driver relevant trafik och hjälper dig möta besökarens behov direkt på din hemsida. Sedan starten 2000 har vi hjälpt fler än 4000 kunder med SEO, PPC och CRO.

Läs vad 88 kunder tycker om Jajja Media Group AB

• Rickard B
    Rickard B skrev om Jajja Media Group AB
    Passa er för detta bolag! man blir uppringd av en trevlig säljare ,som ej upplyser om att man spelar in samtalet samt ej informera om att man håller på att ingå ett muntligt avtal! , men tack o lov så bor vi i landet sverige och här har vi ett rättssystem :-)
    så gör som jag bestrid fakturor så får domstolen ta hand om ärendet! ,för detta är ej ok! enligt lagar o förordningar,
    jag känner mig så lurad!,Jag trodde Jajja var ett seriöst bolag men nej så fel jag har,
    2015-12-22 Jajja Media Group svarar Rickard B
    Hej Rickard.

Det är tråkigt att du känner dig lurad av oss.

Lagen tillåter att man spelar in samtal där man själv deltar och det är ett väldigt vanligt sätt för många företag att dokumentera överenskommelser. Det gör det möjligt för oss som företag att säkerställa att alla samtal och överenskommelser dokumenteras och håller rätt kvalitet.

Inspelningarna är därmed giltiga som bevisföring i eventuell rättegång. Om du vill skickar vi gärna över samtalet till dig så kan du själv höra hur vår säljare läser upp avtalet för dig innan du utryckligen godkänner det.

När du i maildialog och samtal efter order är tydlig med din projektledare att du vill ha våra tjänster men inte just nu så erbjuder din projektledare dig att välja mellan en, två eller tre månaders försjutning av avtalet utan extra kostnad för dig. Efter det slutar du besvara våra kontaktförsök och bestrider avtalet i sin helhet.

Baserat på samtalen och all historik känner jag att vår hantering av detta ärende varit ytterst seriöst och vi har gjort allt för att gå dig till mötes. Vi är övertygade om att vi fortfarande skulle kunna ha ett konstruktivt och för dig lönsamt samarbete om det kan tänkas intressant. Vänligen maila mig på erik.nystrom@jajja.com.

Med vänliga hälsningar, Erik Nyström. Teamleader för projektledarteamet, Jajja Media Group.
  • David S
    David S skrev om Jajja Media Group AB
    Vi på www.verktygshandlarn.se har samarbetat med jajja ett tag nu och ser riktigt fina resultat både i antal besök och i ordrar med en stadig uppåtgående trend. Vi kan grundläggande SEO själva men för att ta det till nästa nivå så behövde vi ha riktiga experter på ämnet och där kom jajja in. Det mest positiva med jajjas arbete är att man äger allt arbete de gör och de gör SEO som vi skulle säga på riktigt och långsiktigt till skillnad från tidningsannonser etc. som ger en kort exponeringstid så ger detta en synlighet i åratal. Ett tips om du börjar arbeta med jajja är att va lyhörd till deras tips och gör dem, det kommer löna sig.
    2015-11-25 Jajja Media Group svarar David S
    Konstruktivt samarbete och engagemang på båda sidor = Fina resultat. Inget gör oss gladare :)

Hälsningar från Erik Nyström, Teamleader för projektledarteamet och Oliwer Brewitz, er dedikerade projektledare.
  • Erik D
    Erik D skrev om Jajja Media Group AB
    Mycket bra, upplever de som kunniga och trevliga
    2015-11-06 Jajja Media Group svarar Erik D
    Hej Erik.

Tack för ditt fina inlägg. Din projektledare Joanna hälsar att det är väldigt givande att samarbeta med dig och er webbplats www.resemakarn.se då vi alltid åtgärdar våra puckar och därmed öppnar upp för nästa steg mot ytterligare förbättringar.

MVH Erik Nyström, Teamleader för Projektledarteamet
    erik.nystrom@jajja.com
  • Pat
    Pat skrev om Jajja Media Group AB
    Arrogant säljare ("kontaktperson") som hela tiden rekommenderar att köpa extra tjänster med en avtalstid på "12 månader" (som sedan i praktiken är 15 månader!). Inga konkreta rapporter på vad de har gjort, man vet inte vad man betalar för och när man frågar får man bara höra mycket hokus-pokus men får fortfarande inga fakta. De bara påstår att de har ökat våra intäkter, utan konkreta rapporter,
    Man får inte veta hur/om Jajja har försökt förbättra exponeringen utan får bara rådet att öka kostnader för att exponeras.
    Det känns som att Jajja tar för givet att det är deras arbete som har ökat vår exponering, medan vi anser att vårt varumärke exponerats med hjälp av dels innehållet på siten med allt content (många produkter har också tillkommit under tiden), och popularitet som då hjälpt oss ranka högre i det organiska. Detta har faktisk inverkan på våra ökade intäkter, ej Konvertering genom minskade exponeringar i backlinks och domains genom skrämmande blogginlägg som kallas enligt dem ”SEO”.
    Haft många olika projektledare under tiden och ibland hade vi inte någon alls och glömdes vi bara bort.
    Varning alltså, vi ångrar verkligen att vi har anlitat dem, det enda de är riktigt bra på är att skicka fakturorna i tid.
    2015-10-22 Jajja Media Group svarar Pat
    Hej Pat

Tack för din feedback. Vi arbetar löpande med att förbättra och utveckla vår rapportering, både avseende åtgärder och resultat.

När jag läser historiken för ditt företag hittar jag flera analyser, copytextförslag, förslag på nya Googleträffar samt länkar som definitivt har bidragit till era positiva resultat. Det var med detta som grund som säljaren korrekt rekommenderade att öka paket och samarbete för att nå ännu bättre resultat.

Självklart är det fina arbetet ni själva har lagt ner på webbplatsen och en marknadsföring en starkt bidragande faktor. Det är samarbete som ger bäst resultat.

Vi vill att våra erbjudanden ska vara så attraktiva och kundanpassade som möjligt. Av den anledningen erbjuder vi nya tjänster och produkter allteftersom samarbetet och resultatet utvecklas.

Återigen, tack för din feedback. Den är viktig för oss och våra kunder.
    Vi hoppas också att vi kan fortsätta vår dialog via e-post eller telefon.

Tack
    Med vänliga hälsningar,
    Erik Nyström, teamleader för projektledarteamet
    erik.nystrom@jajja.com / 08 - 546 66 274
  • Göran A
    Göran A skrev om Jajja Media Group AB
    Vi på Torget Vandrarhem är jätte nöjda med Jajja. Vår konsult Johanna har alltid gett oss snabb och professionell hjälp när det behövts. Mycket trevligt bemötande, klara besked och goda resultat.
    2015-10-27 Jajja Media Group svarar Göran A
    Väldigt roligt att höra Göran!
    Johanna är, som alla våra 10 projektledare, väldigt dedikerad att hjälpa sina kunder till goda resultat och relationer. Kul att det uppskattas och ser fram emot än bättre resultat framöver.

MVH Erik Nyström, Teamleader för projektledarteamet.
  • Laila B
    Laila B skrev om Jajja Media Group AB
    Gå inte på Jajjas försäljningsknep då det är helt hopplöst att avsluta ett avtal fast att man som kund har blivit pålurad en tjänst som inte håller måttet. Är man ett webbföretag och inte kan erbjuda en tjänst som gör kunden nöjd och fortfarande kräva kunden på pengar då är man ett RIKTIGT OSERIÖST FÖRETAG.

Vi köpte Jajjas leads som visade sig fungera sämre än vilket gratistillägg i WordPress som helst. Även efter påtalan gick inte avtalet att brytas då detta företag verkar ha dålig ekonomi och måste suga ut sina kunder på minsta kronan trots en värdelös tjänst som inte håller måttet på långa vägar.

Jag var mycket positivt inställd till Jajja innan jag började samarbeta med dem.
    2015-06-11 Jajja Media Group svarar Laila B
    Hej Laila.

Vår tjänst Jajja Leads baseras på att skapa fler leads genom att förenkla kontakt för besökaren på vår kunds hemsida och fungerar otroligt bra för det stora flertalet av våra kunder. Jajja Leads har en mängd funktioner och inställningar och redovisas dessutom på ett mycket uppskattat sätt som gör det lätt att exportera leads, tydlig mätning osv. I vår tjänst ingår även att en designer tar fram förslag, det ingår även en konsult som hjälper till att ta fram relevanta erbjudanden och lösningar. Vår redovisning och exporteringsmöjligheter av leadsen gör också att vi skiljer oss kraftigt från gratis plugins i Wordpress.

Dock finns det naturligtvis, som alltid, utvecklingspotential av produkter och vi har en trevlig önskelista på förbättringar vi vill utveckla för Jajja Leads.

Jag vet inte hur det förhåller sig i just ert fall, men min erfarenhet visar att det inom vissa branscher och med vissa erbjudanden är svårare att nå önskade resultat. Det är även mer utmanande för sidor med låg trafik att nå önskade resultat. Men med rätt erbjudande till rätt målgrupp skapar vår produkt goda resultat för många kunder. Även inom ”svåra” branscher med mindre trafik! Vi försöker hjälpa alla våra kunder att lyckas men når inte alltid ända fram.

När man binder sig i avtal är man bunden i dessa även om man hittar en alternativ lösning. Detta ser jag som fullt rimligt. Hade det varit möjligt hade jag bytt mobilabonnemangsleverantör för länge sedan :)

Jag hoppas du hittar den lösning som fungerar bäst för just er och önskar er all lycka till i framtiden.

Med vänliga hälsningar, Erik Nyström.
    Teamleader för Projektledarteamet
  • Jörgen P
    Jörgen P skrev om Jajja Media Group AB
    Jag jobbar som platschef för Interwood AB som bl.a. säljer exklusiv altantrall via byggvaruhandeln och har arbetat tillsammans med Jajja i ett år. Arbetet har fungerat alldeles utmärkt. Vårt mål med arbetat var att vi ville öka vår trafik till vår hemsida och samtidigt minska våra annonsköp på Google AdWords. Tillsammans med Johanna Hellström på Jajja valde vi ut 8 sökord där av 5 av dessa låg på plats 40+ vid en Google sökning och de andra tre var på plats 10+. Några av dessa var sådana ord som var rätt dyra (populära) vid köp av Google AdWords. Efter ett år ligger alla dessa 8 orden på förstasidan vi en sökning och de flesta ligger på plats 1 eller 2. Samtidigt har vi nästan dubblerat antal besök på vår hemsida under detta år. Ett fantastiskt resultat. Nu har vi strypt våra inköp av Google AdWords och den kostnadsbesparingen är mer än vad vi betalar till Jajja. Nu tar vi steget vidare och börjar med Jajja Leads för att bättre kunna fånga de kunder som har gått in på vår hemsida och visat intresserade för våra produkter.
    2015-04-08 Jajja Media Group svarar Jörgen P
    Tack för dina ord Jörgen. Och tack för ett konstruktivt samarbete som leder er framåt mot ökad lönsamhet. Nu tar vi nästa steg, sedan nästa!

MVH Erik Nyström, Projektledare på Jajja Communications
  • Christian L
    Christian L skrev om Jajja Media Group AB
    Jag har ett företag och vi blev uppringda av Jajja för att stämma möte där de skulle förklara vad det var som de kunde hjälpa oss med. Redan från det mötet, och de som jag idag har kontakt med, har kommunikationen varit hur bra som helst. Vi har nu haft Jajja som partner (ser det verkligen inte som kund/leverantör) i över ett år nu och vi har sett otroliga resultat. Som alla förstår så får man inte topplaceringar dag ett utan det är en process och det har verkligen gett frukt.
    Fredrik och Natalie som hjälper oss är enastående. Varma och trevliga utöver att komma med förslag, vrida och vända på idéer, hitta förbättringar, ja allt vad man kan tänka sig. Helt klart ett företag som vet vad de sysslar med och kan det riktigt bra. Vi är dock alla överens om att det alltid går att göra lite mer, bli lite bättre. Så från enastående så ser vi fram emot nya höjder och inom kort tvingas anställa mer personal. Det om något är ett bra samarbete. Jajja har skapat jobb vilket i dagens samhälle verkligen behövs.
    Jag skulle kunna skriva en halv roman men vill hålla er från att avsluta läsandet för att det står för mycket. Kort och gott så är det ett företag som jag varmt kan rekommendera. Ge det tid för resultat bildas över tid och det skall hålla i sig. Långsiktigt tänk där kunden står i fokus. Stort tack! Ni är bäst!
    2014-12-22 Jajja Media Group svarar Christian L
    Tack Christian från www.tvagrabbar.se. Det är fantastiskt kul att samarbeta med er också!

Med vänliga hälsningar, Fredrik Hallengren, Projektledare på Jajja Communications.
  • Elin I
    Elin I skrev om Jajja Media Group AB
    Väldigt professionellt bemötande.
  • Maria
    Maria skrev om Jajja Media Group AB
    Vår kontakt med Jajja har hittils varit mycket bra. Vi är ett mindre företag och vi sökte upp Jajja för att få hjälp med vår nya hemsida och dess uppbyggnad. Vi har redan fått stor hjälp kring sökordsoptimering som vi har kunnat dra nytta av. Vår kontaktperson Erik är både professionell, lätt att prata med och mycket hjälpsam. Även övriga medarbetare som t.ex. Natalie, har vi också bara gott att säga om. Vi vill varmt rekommendera Jajja!

/Maria - www.perleditalia.se
    2014-12-22 Jajja Media Group svarar Maria
    Tack Maria. Det är så väldigt tacksamt att samarbeta mer er som vill ha tips och råd och verkligen brinner för att utveckla er hemsida. I kombination med vad vi kan erbjuda blir det också riktigt bra resultat!

Med vänliga hälsningar, Erik Nyström, Projektledare på Jajja Communications.
  • Anders B
    Anders B skrev om Jajja Media Group AB
    Jag leder ett företag, Itkett AB, med flera tusen kunder på den svenska marknaden som arbetar med kontraktsmallar för kommersiella fastighetsägare. Vi har nyligen tecknat avtal med Jajja. Vi är mycket nöjda med Jajjas bemötande och det arbete som har utförts. Vi har en bra kontinuerlig dialog kring förbättringsåtgärder av vår hemsida. Hemsidan har vi byggt upp relativt nyligen tillsammans med ett annat välrenomerat företag. Vi har trots detta fått många bra tips och åtgärdsförslag från Jajja. Vårt samarbete med Jajja kompletterar våra övriga marknadsföringsåtgärder. Vi är som sagt så här långt mycket nöjda med Jajjas insats.
    2014-12-22 Jajja Media Group svarar Anders B
    Tack för förtroendet och det är väldigt roligt att samarbeta med dig också Anders. Det är i samarbete resultaten blir bra. 2015 kör vi igång igen! :)

Med vänliga hälsningar, Erik Nyström, Projektledare på Jajja Communications.
  • Bengt-Åke F
    Bengt-Åke F skrev om Jajja Media Group AB
    Bengt-Åke F skrev om Jajja Communications AB:
    För två månader sedan sade jag upp mitt avtal med Jajja. Jag har haft dem i ca: 6 år man har inte kunna förbättra min position nämnvärt det ända som har hänt är att jag har varit en mjölkko för dem.
    Jag hade tfn kontakt med en växel de skulle ringa tillbaka till mig dagen efter den dagen har inte inträffat har försökt två gånger efter det med samma resultat. Jag vill höja ett varningens finger för att använda Jajja de verkar ha växt för fort och glömt bort kunderna ser enbart på sin egen tillväxt.
    2014-11-17 Jajja Media Group svarar Bengt-Åke F
    Hej Bengt-Åke.

Ditt inlägg motiverar mig att skriva ett mycket utförligt svar.

DITT PROJEKT

Jag lyckades hitta ditt företag och vår historia. Den stora bristen och vad jag ser som huvudanledningen till ditt missnöje och uppsägning är att vad jag nu kommer att skriva inte kommunicerades på ett bra sätt till dig. För detta ber jag verkligen om ursäkt.

I December 2012 gjorde vi om avtalet och sänkte din kostnad på vårt initiativ genom att byta ut de ”breda” sökord till mer nischade och bättre konverterande sökord. Våren 2013 var din bästa säsong hittills med en dubbelt så hög försäljning (enbart baserat på organisk trafik från Google, alltså den trafik vi hjälpt dig att få.) Värt att påpeka är att denna försäljning stod för 70% av din totala försäljning.

Ibland är det lätt att stirra sig blind på placeringar och inte titta noggrannare på vad som händer med antal besökare, konvertering och intäktsskillnader.

Den stora intäktsskillnaden skedde genom att vi fokuserade på mer konverterande sökord (alltså bytet från stora och breda sökord till mer nischade sökord) vilket innebar en ökning av värdet per besökare från Google från i snitt 8.50kr 2012 till 30kr 2013. Detta hölls även under 2014.

Det totala antalet besök till hemsidan fördubblades mellan 2012 och 2013 och ökade sedan med ca 10% 2013 – 2014.

Men vi brast. Kommunikationen med dig under vår omorganisering var inte vad den borde ha varit och detta tar vi på oss och ber om ursäkt.

Jag vill också beklaga att du inte blev uppringd när kundservice tagit emot ditt meddelande. Detta är självklart inte OK! Projektledarna sitter ofta upptagna i telefonmöten större delen av dagen, men praxis är naturligtvis att du antingen ska bli uppringd eller få ett mail där vi bokar in en tid för samtal.

VÅR ORGANISERING

Du sätter även fingret på en viktig poäng i ditt inlägg Bengt-Åke. Vi har växt fort. Jag vill även nämna tre andra stora förändringar vi genomgått 2014.

1. Vi har ändrat vårt arbetssätt angående SEO för att anpassa oss efter de nya förutsättningarna på Google, som konstant förbättras. Djupgående analyser av kunds hemsida, hjälp med att skriva texter till våra kunders hemsidor och ett helt nytt sätt att jobba med kvalitativa länkar. Dessa saker ingår nu i alla våra nya paket. Vår nya paketering kan man läsa mer om här: http://www.jajja.com/docs/product-info-jajja-seo-all-sv.pdf

2. Utöver detta har vi genomfört en omorganisering som renodlat projektledarnas ansvar, som idag inte längre några andra arbetsuppgifter än att utveckla våra kunders projekt. En förbättring både vi och våra kunder gillar skarpt.

3. Vi har dessutom förbättrat vårt ärendehanteringssystem som säkerställer att alla kunder har en tidslinje som följs - med regelbundna uppföljningar och struktur som hjälper våra kunder att få vad de behöver. På grund av hög kundtillväxt har detta ibland brustit tidigare men vi är nu äntligen nöjda med ett system som fyller våra krav på ordning och reda.

OCH VAD HAR VÅRA ÅTGÄRDER RESULTERAT I?

Dessa förändringar har tagit kraft och energi att få in i ett bra flöde för hela vår organisation - men de har varit otroligt positiva både internt och externt.

1. Idag generar vårt nya arbetssätt med SEO bättre resultat än det gamla. Både trafikmässigt och leadsmässigt.

2. Idag är projektledarna renodlade projektledare, utan säljansvar. Säljarna ansvarar för avtalsförändringar och nya tjänster. Och Kundservice ansvarar för adressändringar, fakturafrågor osv. En struktur både vi och kunder är nöjda med.

3. Idag har vi ett ärende på alla våra kunder, med datum och tid för nästa åtgärd och uppföljning vilket innebär full kontroll på våra kundkontakter.

4. Framöver då? Kan vi fortfarande göra misstag? Kan du som kund bli missnöjd över något trots våra ansträngningar? Ja, tyvärr är det så. Men vårt engagemang för våra kunders bästa har aldrig sviktat. Vi strävar alltid efter att bli bättre, precis som dig och ditt företag.

AVSLUTNINGSVIS

NikolaT, en mycket aktiv deltagare här på Reco.se och som skrivit om oss några inlägg längre ner på denna sida, får avsluta denna långa redogörelse med detta inlägg:

”Jajja har vuxit, mognat och utvecklats till att idag vara marknadsledande inom sitt segment i en ung bransch. SEO är för många traditionella företag fortafarnde hokus pokus och det har funnits ett flertal oseriösa företag som förstört marknaden. Jajja är och seriösa, har lång erfarenhet och har tagit fram bra lösningar för både stora och små företag med varierande egen teknisk kompetens”

• Jacob B
    Jacob B skrev om Jajja Media Group AB
    Akta er noga för Jajja! de kan i stort sett ingenting om webb eller sökoptimering. De förstörde min placering totalt och de enda de var intresserade av var att få mig att förlänga avtalet. När jag försökte säga upp det så ar det omöjligt att få tag på rätt person. Flera tusenlappar åt skogen. Stor varning för Jajja!

Jacob
    2014-11-17 Jajja Media Group svarar Jacob B
    Hej Jacob.

Jag hör din frustration. Och det är tråkigt när våra gemensamma ambitioner om fler besökare genom bättre placeringar inte nås. Och det har det blivit allt svårare att nå topplaceringar, framför allt gällande konkurrensutsatta sökfraser.

Dina placeringar på Google påverkas av många faktorer: Googles förändrade krav på hemsidor, struktur och innehåll, kvalitén på inlänkar, förändringar eller tekniska brister på själva hemsidan osv, osv. Vi följer ständigt vad Google kräver av topplaceringar och jobbar tillsammans med våra kunder för att skapa dessa förutsättningar.

Vi ville att du skulle byta avtal till vårt nya arbetssätt, som vi anpassat efter hur Google fungerar idag. Med hjälp med copy, djupgående analyser, tekniska förbättringar av hemsidan och kvalitativa verkliga länkar. Jag tror fortfarande att detta är rätt väg att gå för dig och din hemsida.

Vi har radikalt förändrat vårt sätt att arbeta med SEO, både med innehåll och länkar under 2013 och 2014. Vi gör det som fungerar och gör det bra. I kombination med en engagerad kund som jobbar på att få sin hemsida så bra som möjligt efter våra rekommendationer når vi riktigt bra resultat!

Internet och Google är dynamiska rörelser, så även Jajja och vårt arbetssätt. Vår flexibilitet, kunskap och snabbhet har lett oss att bli störst i Norden. Alla våra medarbetare är duktiga, men ingen är perfekt. Vi kan ha gjort något fel, någon kan ha slutat utan att meddela dig, men låt mig vara supertydlig: Vi har höga krav på oss själva att göra våra kunder nöjda, nå bästa möjliga resultat, ha en strukturerad och regelbunden kontakt samt visa vårt stora engagemang och övertygelse om att våra grymma ideér, produkter och kundvård syftar till en enda sak: Att hjälpa våra kunder till fler affärer och ökad lönsamhet.
  • Linda B
    Linda B skrev om Jajja Media Group AB
    Varning för Jajja och deras metoder! Lurenderi företag!! Vårt företag anlitade Jajja för att hjälpa oss att synas på Google. När resultatet uteblir och vi inte vill betala skickar de genast fakturan till inkasso.

Har ni helt sagt upp allt med Jajja, men ändå fortsätter de att skicka spam till mig. Här kan ni se andra som är missnöjda med deras metoder!

2014-11-17 Jajja Media Group svarar Linda B
    Hej Linda

Vi har inget självändamål med att skicka obetalda fakturor till inkasso snabbare än någon annan men till slut blir det ju så. Så tänker jag att de flesta gör? Här är vår rutin:

1. Fakturan skickas ut i månadsskiftet efter startdatumet.

2. Förfallodatum är alltid 30 dagar från fakturadatum.

3. En påminnelse går ut 7 dagar efter fakturans förfallodatum

4. 19 dagar efter påminnelsen hamnar fakturan på inkasso och kund får ett brev från Svea Inkasso.

Att man inte nått de topplaceringar man önskar är inte en ursäkt för att slippa betala räkningen och avbryta ett bindande avtal. Inget SEOföretag kontrollerar placeringarna på Googles organiska lista och vi garanterar inga placeringar. Vi gör dock allt vi kan för att hjälpa våra kunder nå sina mål.

Angående vårt ”spam” så ligger det till så här:
    Alla vi gjort en offert med får uppföljningsmail varannan vecka som visar aktuella placeringar på Google vilket uppskattas av många. Dessa är lätt att avbeställa, klicka bara på ”Avsluta prenumeration” längst ner i mailet. Vårt nyhetsbrev kommer med jämna mellanrum men det är ju också lätt att avsluta.

Ett par gånger per år skickar vi ut kampanjmail med ett erbjudande. När vi lanserar något helt nytt kan det hända att vi skickar ut ett erbjudande utöver det vanliga. Är detta överdrivet många utskick? Vi tycker inte det.

Men om du får oombedda mail så maila bara kundservice@jajja.com och meddela att du ej vill ha fler brev så lägger vi till dig till vårt stopplista. Låter det ok?

• Bengt
    Bengt skrev om Jajja Media Group AB
    Blev uppringd av en säljare som förklarade efter att jag tackat nej att de minsann inte ville ha mig som kund eftersom jag uppenbarligen inte var ambitiös.

Många säljare har jag pratat med genom åren, men att få kunden att känna sig dålig och förolämpa denne var nytt.
    2014-11-17 Jajja Media Group svarar Bengt
    Hej Bengt.

Usch! Jag vill verkligen be om ursäkt för att någon här fick dig att känna dig förolämpad. Så ska det verkligen inte gå till! Utan att veta något om ditt specifika fall Bengt så tackar vi ibland nej till kunder av olika skäl. Jag hoppas att vår säljare var tydlig om varför vi sa nej, det tycker jag är viktigt. Och naturligtvis att det uttrycks på ett respektfullt sätt!

2014-11-17 Bengt svarar Jajja Media Group
    Hej Erik,
    nej, där fick du det om bakfoten; det var jag som tackade nej till er. Det var efter det som säljaren blev obehaglig och uttryckte sig i nedlåtande ordalag om mig som person och även om företaget.
    /Bengt
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Nikola T
    Nikola T skrev om Jajja Media Group AB
    Har anlitat Jajja vid ett flertal tillfällen sedan bolaget grundades för främst e-handelsföretag. Jajja har vuxit, mognat och utvecklats till att idag vara marknadsledande inom sitt segment i en ung bransch. SEO är för många traditionella företag fortafarnde hokus pokus och det har funnits ett flertal oseriösa företag som förstört marknaden. Jajja är och seriösa, har lång erfarenhet och har tagit fram bra lösningar för både stora och små företag med varierande egen teknisk kompetens. .
    2014-11-17 Jajja Media Group svarar Nikola T
    Tack Nikola! Det var ett trevligt och balanserat inlägg.

• Henrik D
    Henrik D skrev om Jajja Media Group AB
    Vi på Dahls Elektriska är väldigt nöjda med Jajja.

Besökarantalet och omvandlingar har bara ökat hittils, vilket vi är väldigt nöjda med.
    Får alltid ett vänligt och proffesionellt bemötande, dels av vår kontaktperson Olof men även övriga vi kommit i kontakt med på Jajja.

Tips och råd får vi löpande, de saker vi inte kunnat ändra själv har de alltid ställt upp och fixat.

Som sagt, vi är väldigt nöjda.

/Henrik Dahl, Dahls Elektriska AB
  • Johan S
    Johan S skrev om Jajja Media Group AB
    Jag har jobbat inom webbutveckling i 15 år och Jajja är nog troligtvis det mest oproffisionella företag jag har stött på. Jag signade upp mig för dem ett kontrakt med dem i ett halvår (vilket blir minimum 6+3 månader i realiteten som andra påpekat) för att få hjälp med framför allt backlinks då sajten redan var ok SEO optimerad.

När fem och en halv månad gått så hade sajten inte rört sig en enda placering i Google på något av sökorden och jag inte kunde se en enda backlink som kunde härledas till Jajja så bad jag ha en sammanställning av vad de gjort. Det visades sig då att de inte hade gjort någonting. De fixade då två backlinks (dock från två sajter helt orelaterade till min) och gick slutligen med på att jobba tre månader gratis för att jobba ikapp det de borde gjort under de första sex månaderna.

Tre månader senare igen hade vi ett samtal igen och sajten hade då backat två placeringar i Googles index på viktigaste sökordet och X antal placeringar på de andra sökorden/fraserna. Jag kunde fortfarande inte se en enda ny backlink och jag bad dem återigen om en sammanställning av vad de gjort under dessa tre månader. Det vägrade de åter så jag bad om att åtminstone få se ett enda ett exempel på en backlink de skapat. De hävdade då att om de skulle avslöja en enda backlink de skapat så kunde de lika gärna lägga ner verksamheten, så hemligt är det nämligen hur Jajja "jobbar". Med andra ord, de tar hellre att jag säger upp kontraktet och förlorar en kund än avslöjar en enda sak av vad de faktiskt gjort för pengarna jag betalar dem.

De har en nöjd kund garanti som jag ville använda för att få tillbaka mina pengar (med tanke på att de i realiteten inte gjort någonting under nio månader), men eftersom det viktigaste sökordet under några dagar var uppe två placeringar högre än ursprunget så gällde inte den garantin. Alla som kan någonting om Googles index vet att man då och då under ett år temporärt rör sig lite upp och ner men faller sedan antingen tillbaka eller stabiliserar sig på den nya platsen ganska snart. Med andra ord, denna garanti är helt meningslös eftersom de alltid oundvikligen kan påvisa att man minsann varit lite högre upp i indexet.

Om jag var under kontrakt med Jajja skulle jag verkligen ställa mig frågande vad jag egentligen får ut av pengarna jag betalar dem för jag tvivlar på att jag är den enda kunden de luftfakturerar för jobb de inte gör...
    2013-11-25 Jajja Media Group svarar Johan S
    Hej Johan,

Under de månaderna som du var kund innan du valde att säga upp din tjänst har vi levererat det som ingår i den tjänsten, nämligen att generera inlänkar till din webbplats samt ett optimeringsförslag för teknisk-och redaktionell optimering. Det är detta arbete tillsammans med kvartalsvis uppföljning och månatlig rapportering som ingår i den tjänst som du köpte av oss i januari. Eftersom dina ambitioner inte riktigt korrelerar med det som denna tjänst inkluderar erbjöd vi dig att konvertera till vår nya tjänst som förutom länkar och optimering av din webbplats även innefattar fler komponenter så som konverteringsoptimering, hjälp att skapa texter, hjälp med AdWords samt målspårning. Tyvärr kan vi inte konvertera och erbjuda dig mer utan att ta betalt för detta. Du fokuserar väldigt mycket på länkarna, detta är något som finns i några av våra dyrare tjänster. Där vi även erbjuder dig att ta över kostnaden för länkarna, istället för att vi betalar för dem och att de försvinner efter avslutad tjänst.

En viktig del i den tjänst du valt hos oss är vårt mätscript som dels ger oss möjlighet att förse dig med lättförståeliga rapporter för hur det går för din webbplats. Denna information gör också att vi kan bedöma om vi uppfyllt vår Nöjd kund garanti. Detta script har inte funnits på din webbplats och vi kan varken verifiera eller säga emot dina påstående om hur det gått för din webbplats.

Om du är intresserad kvarstår erbjudandet att vi hjälper dig med teknisk hantering i samband med lansering av er nya site, redaktionell optimering samt konvertering. Om detta är intressant kommer vi givetvis att säkerställa målspårning så att vi kan se exakt vad samarbetet ger dig och vad vi ska göra för att optimera detta. Om inte så önskar vi dig lycka till med din fortsatta marknadsföring. Om du har fler frågor eller synpunkter är du mer än välkommen att höra av dig till oss på 08-54666200 så kan vi se vad vi har möjlighet att göra under de två månader som kvarstår på samarbetet.

Emmeli Forsberg
    Manager Customer Development
    emmeli.forsberg@jajja.com
    2013-11-25 Johan S svarar Jajja Media Group
    Hej Emmelie,

Scriptet har funnits på plats hela tiden ända fram till för några veckor sedan. Jag tog bort det en tid efter jag sagt upp kontraktet. Att du inte ens vet om att det har funnits där tyder på att du inte är speciellt insatt i mitt "fall".

Det jag kom överens om med er säljare i januari och som hela tiden är det enda som har diskuterats med alla jag har varit i kontakt med hos er är att ni enbart skulle fokusera på inlänkningen i och med att sajten redan var bra SEO optimerad. Att jag därmed fokuserar på länkarna kanske inte är så konstigt, det är ju bara det jag betalade pengar för att ni skulle jobba med. Och att ni vägrar lämna ut ett enda exempel på en länk ni har lagt till är för mig lika med ett medgivande att ni faktiskt inte har gjort någonting.

Jag kan väl dessutom nämna att någon månatlig eller kvartalsuppföljning aldrig ägde rum, den enda gången jag hade kontakt med någon av er är när jag själv kontaktat er för att försöka få feedback på att ni faktiskt gjorde någonting.

Och nej, jag är inte intresserad av att betala er ännu mer pengar för få "hjälp" med redaktionell optimering och konvertering. Att betala ytterligare pengar för att ni ska göra ytterligare ingenting känns som bortkastade pengar...

Johan
    2013-11-27 Jajja Media Group svarar Johan S
    Hej igen Johan och tack för din återkoppling!

Det är korrekt att jag inte är fullt insatt i ditt fall då jag inte varit din projektledare. Jag är dock mycket intresserad av att bli mer insatt och skulle uppskatta om du kunde ringa mig så att vi får räta ut eventuella frågetecken och kanske till och med få möjlighet att kompensera dig, om nu något gått snett i samarbetet. Det är givetvis mycket tråkigt när det går troll i samarbetet och du som kund faller mellan stolarna och trots att vi inte kan lova en snabb lösning med dina placeringar så är jag övertygad om att jag kan säkerställa att samarbetet avslutas på ett trevligt sätt som ger dig valuta för din tid som kund hos oss. Jag skulle åtminstone uppskatta om du ville ge oss möjligheten att försöka ta vårt ansvar i ett samarbete som uppenbarligen inte har genomförts enligt plan. Kontakta kundservice på 0854666200så ser dem till att du kommer i kontakt med mig.

Vänligen
    Emmeli Forsberg
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Eric L
    Eric L skrev om Jajja Media Group AB
    Jag är väldigt nöjd med Jajja så här långt. Jag har tidigare skött sökoptimeringen själv, men har inte längre vare sig tid eller teknisk kompetens att ligga i framkant. Joakim Halvarsson har dessutom varit otroligt hjälpsam, och hjälpt till när jag själv stött på tekniska utmaningar kring min hemsida. Precis så vill jag ha det: en hjälpande hand som rycker in där jag själv kör fast. Ur den aspekten så tror jag det här samarbetet ut att bli både lyckat och långvarigt!

Eric Löwenthal / ståuppkomiker
    www.standup.se
  • Åsa D
    Åsa D skrev om Jajja Media Group AB
    Från att inte synas alls har jajja på kort tid tagit mej till toppen för mina sökord.
    Min kontakt Benjamin och teknikerna har gett mej en mycket bra service och hittills har man levt upp till alla sina löften =).

Åsa Dahlström
    www.lillaw.se
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Jajja Media Group AB
    Vi på KA Etikettering var lite skeptiska till en början när det gällde Webb Optimering med ett externt bolag, men idag kan vi bara säga att det har varit positivt. Deras säljare Erik har även satt pricken över I:et med sin fina support och snabba service. Fortsätt i den andan! Hälsningar,Tomas på KA Etikettering Sverige
  • Rickard H
    Rickard H skrev om Jajja Media Group AB
    Vi på BraoBilligt.se precis startat ett samarbete med Jajja som vi förväntansfullt ser fram emot. Christer ger oss utmärkt hjälp och service för att nå våra mål. Vi hoppas och tror att detta kommer hjälpa vårt företag att växa kraftfullt.

Mvh Rickard, BraoBilligt.se
  • Lasse S
    Lasse S skrev om Jajja Media Group AB
    Mycket proffessionellt och kundanpassat! Via personlig genomgång per telefon med Erik på Jajja kunde vi anpassa tjänsten exakt enligt våra behov och önskemål! Vi fick många nyttiga tips och förslag på förbättringar. Efter några veckor följde ett mycket bra och pedagogiskt uppföljningssamtal! Vi märkte resultat ganska omgående och vi kan därför varmt rekommendera Jajja! Prisvärt!!
    2013-04-29 Jajja Media Group svarar Lasse S
    Tack Lasse för fina ord!

Det är ju så det ska fungera! Även om alla inte får resultat lika snabbt som du så får man alltid kvalitativ länkkraft från oss, samt hjälp att utveckla ett Googlevänligt tänk som förbättrar förutsättningarna på hemsidan. Och det har ni lyckats väldigt bra med på din hemsida http://www.kcsaxnas.se. Lycka till med turisterna i sommar!

Med vänlig hälsning
    Erik Nyström
  • Magnus O
    Magnus O skrev om Jajja Media Group AB
    Proffsigt och bra bemötande av Erik på Jajja, har fått bra hjälp med "uppryckning" av vår hemsida www.reklambutik.se
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Jajja Media Group AB
    Håller med alla som skulle vilja ge minus. Riktigt uselt!
    Största misstag jag gjort som företagare är att tacka ja till Jajja.

Blev pålurad detta av en väldigt envis säljare som ringde om och om igen och frågade om jag tittat på förslaget. Jag kunde ju testa utan startavgift hette det. Annars var det startavgift och sedan betalning endast när top 10 nåddes som gällde.

Blev ganska snart missnöjd med Jajja och sa upp avtalet. Sitter nu här 9 månader efter och betalar fortfarande fakturorna de skickar. Fick även bekräftat från säljaren att de aktivt jobbar för att ta bort det de byggt upp så att du sannolikt glider nedåt i listningen igen. Detta även medan du fortfarande betalar till dem, eftersom du har sagt upp avtalet. Blir så förbannad.

Detta finns att läsa i avtalet:
    "Avtalet gäller i 6 månader och därefter löpande med en ömsesidig uppsägningstid om 3 kalendermånader. Det innebär att avtalsperioden blir minst 9 kalendermånader."
    2013-04-29 Jajja Media Group svarar Mikael K
    Hej Mikael.

Det är alltid tråkigt när vi inte lyckas göra våra kunder nöjda. Först det konkreta:
    - Nej vi har ingen startavgift.
    - Ja vi har 6 månaders bindningstid, och därefter löpande tre kalendermånaders uppsägningstid.
    - Man betalar en fast överenskommen månadskostnad.
    - Summan på överenskommen månadskostnad är beroende på konkurrensen på sökord och antal sökord.

Vårt arbetssätt i korthet.
    1. Vi börjar bygga vår kvalitativa länkkraft till våra kunder väldigt snart efter samarbetet påbörjats.
    2. Vi gör sedan en analys av hemsidan där vi skriver ner många tips och gör ett optimeringsförslag som ämnar förbättra hemsidan ur SEO-synpunkt.
    3. Säljaren ska ha regelbunden kontakt med kunden och följa upp så att optimeringsförslaget är implementerat, och sedan följa utvecklingen på kundens statistiksida hur placeringarna rör sig och hemsidan utvecklas.

Missnöje har ofta att göra med att placeringarna inte når önskade resultat inom önskad tid, vilket kan ha många faktorer.
    - Att vi gjort ett misstag
    - Oväntat hög konkurrens
    - Tekniska hinder på hemsidan
    - Säljaren slutar och det dröjer med en ersättare
    - Orealistiska förväntningar
    - Våra tips och förslag implementeras inte
    - Google gör en uppdatering som påverkar placeringarna

Vi vill dock försäkra er om att vi bryr oss om dina resultat och gör alltid vårt bästa för att du ska lyckas nå dina mål!
    Vänligen kontakta din säljare eller vår kundtjänst (kundservice@jajja.com / 08-54666200) så ska vi se över ditt ärende med friska ögon, hitta problemen och försöka lösa dem!

Oskar Alm
    Tobias B, Mikael gillar detta
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Jajja Media Group AB
    Det är första gången vi jobbar med sökoptimering och sen vi började vårt samarbete med Erik på Jajja har vi sett resultat redan efter 2 månader. Bemötandet är kanon och vi har fått bra input och förslag på förändringar. På kuppen lär man sig mycket nyttigt om hur webben fungerar. Kan itne annat än att rekommendera Jajja och deras tjänster om man vill synas bättre på söklistorna. /Oral Care. www.oralcare.se
  • Cecilia M
    Cecilia M skrev om Jajja Media Group AB
    Vi har anlitat Jajja i drygt tre månader för vår begravningsbyrå www.soderquists.se och är mycket nöjda med den hjälp vi fått från dem. Erik Nyström har givit konkreta tips på hur vi ökar vår synlighet på Google och stämmer av per telefon med jämna mellanrum. Vårt intryck av Jajja är att de är kunniga inom sitt område och vi ser fram emot ännu bättre resultat.
  • Anders V
    Anders V skrev om Jajja Media Group AB
    Jajja Communications är ett av de ledande företagen inom sökoptimering. Ända sedan vi inledde vårt samarbete med dom så har vi ökat antal träffar och avslut. Varje månad får man mycket lättlästa månadsrapporter och kontaktpersonen hör av sig någon gång i kvartalet för att följa upp. Kan verkligen rekommendera Jajjas tjänster.
  • Jonas
    Jonas skrev om Jajja Media Group AB
    www.jonasfonstertvatt.se har fått en räjäl skjuts i träfflistan med hjälp av Jajja. Var lite skeptisk i början men kan inte neka till att det har fungerat. Säljaren Niklas Backenhall hör av sig med jämna mellanrum och följer upp vilket känns seriöst.
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Jajja Media Group AB
    Hos Jajja får man den hjälp man behöver och snabbt går det! Martin Lundvall har hjälpt oss med den tekniska biten när vi skulle publicera vår nya hemsida, kan bara säga utmärkt, proffsigt och service på hög nivå!
    Anna och Lisa / AnnalisaFoto AB
  • Tomas T
    Tomas T skrev om Jajja Media Group AB
    Besviken
    Hej från alla solskens historier så drar jag en sanning. Jajja må vara störst men de suger helt ärligt, fick optimeringsförslaget 3 mån sent. Det har dem dock bett om ursäkt för men efter har varit kund i över 6 mån, ligger jag stabilt på mina resp sökord 5 st på sidan 3. Det är inte vad jag kallar att leverera, säljaren David säger ge oss mer tid ge det en månad till etc... Men äntligen ska det sägas upp. Vissa sökord var faktist bättre innan jag börja med jajja.

Mvh Tomas Törneberg
  • Mats B
    Mats B skrev om Jajja Media Group AB
    Vi på DraoThea ArosKulturcenter vill tacka Find1 och Jajja Communications för ett bra och proffsigt bemötande. Vi är mycket nöjda med samarbetet med Jajja.
  • Pavel M
    Pavel M skrev om Jajja Media Group AB
    Blev pålurad denna tjänst av en säljare på Find1. Men när jag inte kände mig nöjd så fick jag höra att det inte gick att säga upp avtalet, för tiden hade gått för långt (knappt en månad). Jag tecknade denna tjänst i början av December och skulle bli kontakta av en SEO-tekniker. Det tog hela 10 dagar för teknikern att höra av sig, kommunikationen mellan mig och teknikern har inte varit den bästa. Jag har nästan behövt tjata på säljaren för att SEO-teknikern skulle höra av sig. Då jag var missnöjd med att det tog så lång tid för de att höra av sig och ändå ha mage att kräva mig på betalt för December månad så skickade jag ett mail till fakturavdelningen för att bestrida fakturan. Jag skrev även till säljaren på Find1 att jag ville inte vara med om det längre då jag inte var nöjd. Något svar tillbaka fick jag inte och min säljkontakt vägrar upphäva mitt köp vilket jag fortfarande vill göra. Är inte nöjd alls men något svar har jag inte fått överhuvudtaget. Rekommenderar inte någon att använda deras tjänster då deras support och kundservice känns oproffsig. Varför vill ni ha kvar en missnöjd kund, kan vi inte bara "göra slut"?
  • Eva S
    Eva S skrev om Jajja Media Group AB
    Det låter väldigt bra - men det är klart för att vara exeptionell så måste jag prova. Vill gärna göra det framöver.
    Erik N gillar detta
  • Alexander Z
    Alexander Z skrev om Jajja Media Group AB
    Kungsbacka Entreprenad AB
    Är riktigt nöjd med Jajja Communications
    Bra kontakt med säljaren "David" Trevlig och hör av sig ofta om jag har några frågor mm.
    Rekomenderar jajjaj starkt.

MVH Alex
  • TOMMY A
    TOMMY A skrev om Jajja Media Group AB
    Är väldigt nöjd med Jajja var skeptisk till en början när jag pratade med en säljare, säljare är alltid "säljare". Men har fått full rusch , en ny tending på företaget av kunder. Ett stort tack till Tommy på Jajja som får oss mot högre mål. En väldigt prsonlig och trevlig kontakt.

Tack för ert fina jobb.
  • Helena S
    Helena S skrev om Jajja Media Group AB
    Vi på www.makeandcreate.se är mycket nöjda med Jajjas tjänster så här långt. Vi har varit kunder i en månad och ser redan resultat på Google. Vår kontaktperson Erik har varit ytterst hjälpsam och kommit med många konkreta råd och tips.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Jajja Media Group AB
    Daniel här på www.bimmedia.se. Jag är själv van säljare, har många år inom medie och filmproduktionsbranchen bakom mig och får samtal dagligen om min synlighet på Google. Erik var den som lyckades övertyga mig att köpa Jajjas tjänster. Placeringarna rör sig framåt i bra takt trots att jag bara varit kund en knapp månad. Men då lyssnar jag också på Eriks tips om vad jag behöver förändra på hemsidan! Det är både tips om hur jag förbättrar placeringarna på Google men det som känns nästan ännu mer givande är samtalen om hur vi får besökaren att faktiskt få förtroende för min sida och ta kontakt! Eriks tips och råd tar nog aldrig slut och våra samtal är väldigt trevliga och konstruktiva :)

Daniel Bäckman
    B.I.M. media AB
    - Vi skapar säljande filmer.
  • David F
    David F skrev om Jajja Media Group AB
    Jajja hjälper oss med http://powerpay.se
    Våran kontaktperson Erik har bra koll på SEO och driver utvecklingen av sidan framåt!
  • John S
    John S skrev om Jajja Media Group AB
    Jajjas kundbemötande lämnar ingenting att önska. Frekvent personlig kontakt med en och samma handläggare inger gott förtroende. Överlag får man ett väldigt bra och seriöst intryck av företaget.
    Ett extra plus till min handläggare Erik Nyström, kompetent och kundorienterad.
  • Nikolai P
    Nikolai P skrev om Jajja Media Group AB
    Jag jobbar med en sajt som heter www.ribatex.se - och vi har under hösten startat ett samarbete med Jajja Communications. Jajja är mycket kundorienterade vilket är ett stort plus i den branschen, och inte helt självklart hos alla! Jag har haft kontakt med en Erik Nyström och kan rekommendera honom om ni tar kontakt med Jajja för första gången. Ta till er deras kunskap och tips, för det ger resultat.
  • Annika E
    Annika E skrev om Jajja Media Group AB
    Vi på AV-Huset har fått precis den hjälp vi behöver från Jajja - och mer därtill! Vår kontaktperson Erik Nyström ger alltid ett mycket trevligt bemötande och är alltid lätt att få tag på. Jag kan varmt rekomendera Jajja till er som behöver hjälp med optimering av hemsidan. Mvh Annika / www.avhuset.se
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Jajja Media Group AB
    Hej tack för ett super jobb. jag ska motivera mitt höga betyg, Jag anlitade jajjas konkurrenter innan, de lovade mycket men levererade lite och hade inte den kapacitet som behövdes eller kompetens. så jag tröttnade anlitade jajja. som nu har tagit mig till toppen på Google.

www.goteborgflytt.se

MVH Fredrik
  • CertiTrade - www.certitrade.net
    CertiTrade - www.certitrade.net skrev om Jajja Media Group AB
    CertiTrade är en betalväxel för kortbetalningar, faktura och mobilbetalningar för e-handel. Vi har med Jajjas hjälp byggt upp en framskjuten position hos främst Google vid sökning av våra tjänster. Vi är mycket nöjda och vi får löpande förslag till förbättringar, liksom att Jajja, där våra kontaktpersoner, Jesper Löfman och Geir Halvorsen, lyssnar mycket noga när vi har frågor, förslag eller önskemål. Det händer professionella saker när Jajja agerar till vår fördel! Vi får den service och de tjänster av Jajja som utlovas och det med ett alltid vänligt och kunnigt bemötande!
  • Stig M
    Stig M skrev om Jajja Media Group AB
    Responsen är guld värd
    På sidan om själva sökoptimeringen är det guld värt att få respons på hur vår hemsida ser ut. Erik Nyström på Jajja har gett mig så många värdefulla tips, så där bara i förbifarten. Ofta just kring det där självklara som man själv blivit blind för. Som att exponera kontaktinformationen på flera ställen, synas på bild, bjuda in och se till att det bara fordras ett klick för att nå fram till oss. Eller det här med att lyfta fram referenser på webbsidan … tänkte inte på det, men självklart!
    Vi som jobbar med www.trapperservice.se är entreprenörer. Vi har fullt upp, precis som så många andra. Då betyder det så mycket att få feedback och bli påhejad.
    Jag rodnar och tackar för hjälpen!
    Stig Meiton, Trapperservice AB
  • Malin L
    Malin L skrev om Jajja Media Group AB
    Proffsigt & Personligt bemött blir jag av Erik Nyström, Sabin och Sebastian på Jajja! Inga utmaningar är för stora och de utmanar mig som företagare att få till min hemsida, www.p4r.se, på bästa sätt för bästa effekt! Erik ringer löpande för uppföljning och nya idéer att utveckla! Supernöjd!!
  • Per Egon J
    Per Egon J skrev om Jajja Media Group AB
    Kompetenta, målmedvetna och envisa. Det gäller inte minst Erik Nyström
  • Annika L
    Annika L skrev om Jajja Media Group AB
    För ett nyetablerat företag som Vaccinab AB, www.vaccinab.se, är Jajja's tjänster oumbärliga. Den absolut bästa investering vi gjort och fortfarande gör. Vi får mycket bra leadsrapporter varje vecka och nu även en mer utförlig månadsrapport. Det är däremellan lätt att få kontakt med Jajja's kompetenta och intresserade personal, antingen via mail eller tele. Jajja ger värdefulla råd och tips hur Du optimerar Din hemsida. Tilläggas bör att Vaccinab avancerade på Google snabbare än utlovat. Vi är mer än nöjda och kan varmt rekommendera Jajja.
  • Johan
    Johan skrev om Jajja Media Group AB
    Prisvärd och hög kunskap inom sökoptimering som ger resultat. Jajja hjälper även till med målsidor, analys och konvertering som tas emot tacksamt. Tag-teamet Nico Lantz och Martin Lundvall rekommenderas. Högsta betyg kräver dock en ännu större förmåga att kliva in hos kunden och driva och projektleda kundens affär. Nämligen något som kunden själv kan ha svårt att hinna ibland.
  • Peter
    Peter skrev om Jajja Media Group AB
    Samma dåliga erfarenhet som Malin, se nedan.
    Jag är otroligt besviken på tjänsten, på min kontaktperson som lurat mig men kanske allra mest på hur dom hanterar en kund som inte är nöjd. På eget bevåg upphäver dom min uppsägning av avtalet och fortsätter skicka fakturor. När jag inte alls går med på att dom häver min uppsägning kan jag inte få kontakt med personerna igen. Jag har efterfrågat att bli uppringd av deras så kallade Customer Service men får bara tillbaka mejl om att betala, betala och betala. Jajja är ett företag man ska hålla sig undan. Tveksamma metoder genomsyrar hela företaget. Synd att det inte går att sätta minus i betyget
    2012-10-16 Jajja Media Group svarar Peter
    Hej Peter,

Precis som i Malins fall förstår vi det låga betyget utifrån vad du skriver. Så vill vi absolut inte behandla våra kunder och ännu en gång så har något brustit. När jag visade detta för vår customer service manager blev hon så klart ledsen att du fått detta bemötande.

Självklart kan vi inte häva en uppsägning utan du accepterat det. Observera dock att det är en uppsägningstid på våra tjänster och att de inte avslutas med detsamma som din uppsägning inkommer till oss. Däremot är det, som jag skrev, inte alls ok att någon upphävt din uppsägning utan ditt medgivande.
    För att vi ska kunna åtgärda felaktigheter i våra rutiner så hoppas vi att du har lust att kontakta Jannicke Rinderud, customer service manager, på jannicke.rinderud@jajja.com alternativt på telefon 08 – 546 66 284. Hon vill verkligen höra av dig så hon kan få veta detaljerna kring vad som hänt.

MVH
    Jimmy Wirsborg