Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Östermalm Jarla Trafikskola

Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, 114 27 Stockholm — Visa karta

Våra välutbildade och pedagogiska trafikskolelärare har sedan 1975 gjort sitt yttersta för att utbilda våra elever till trygga och säkra förare. Läroplanen vi använder oss av är godkänd av Transportstyrelsens och vårt mål är att ge varje elev en effektiv och lönsam utbildning: snabbt, bra och till ett rimligt pris.

Vi erbjuder utbildning för bl.a. personbil, motorcykel, moped och bil med tungt släp. Välj själv om du vill ha en traditionell körkortsutbildning eller en intensivkurs. Vi har flera olika lösningar för att tillmötesgå dina önskemål.

Jarla Trafikskola bryr sig om kvalité och miljö!
Sveriges Trafikskolors Riksförbund har utifrån Företagarnas Riksorganisations FR 2000 Kvalitets-och miljöledning utarbetat en kvalitetssäkrad standard, utifrån vilken en certifierad trafikskola ska arbeta efter. Det som omfattar denna standard är att trafikskolan har ett ledningssystem för kvalité och miljö.

Hör av dig till oss när du vill ta körkort i Stockholm!

Läs vad 398 kunder tycker om Jarla Trafikskola

• Alfred H
    Alfred H skrev om Jarla Trafikskola
    Superbra service o jätteduktiga på att lära mig att köra! Läs mer
  • Marc F
    Marc F skrev om Jarla Trafikskola
    Jag köpte "Fast pris" vilket innebär att jag för ett fast pris får ett paket. I paketet så ingår: Anmälningsavgift, Risk 1 & 2, Teorimaterial, 22 stycken körlektioner, Landsvägskörning, Utbildningskontroll och lån av bil samt uppvärmning inför körprovet.
    Jag blev bemött på ett varmt och respektingivande sätt. Både i receptionen och av min körskolelärare. Receptionen var ofta engagerad för att ge mig ett bra bemötande och för för att fråga hur det går i min utbildning.
    Då jag blev rekommenderad att testa körskolan så var mina förväntningar relativt höga. Jag upplever att dessa förväntningar fullföljdes på ett professionellt men ändå avslappnade sätt.
    För att sammanfatta så är jag riktigt nöjd med att jag valde just "fast pris" och att jag och skolan kunde gemensamt lägga upp en plan som passar båda. Jarla Trafikskola Östermalm har en skön balans mellan att vara professionella men samtidigt kunna ge en lugn avspändhet. Läs mer
  • Anna A
    Anna A skrev om Jarla Trafikskola
    Jag blev väl bemött från sekunden jag klev in genom dörren tills dess att jag avslutade min utbildning. Jag köpte fastpris vilket jag tyckte passade perfekt. Lektionerna var anpassade efter vad jag behövde och det kändes tryggt. En sak som också är bra med fastpris är att jag fick allt inbokat på en gång, riskettan, risktvåan, teoriprovet & uppkörningen så jag behövde inte oroa mig för det. Alla som jobbar där är hur trevliga som helst och hjälper till med allt. Läs mer
  • Albin A
    Albin A skrev om Jarla Trafikskola
    Bemötandet har varit bra . Körskolan var tydliga med att det skulle vara bra att göra upp en plan och boka många lektioner och uppkörning direkt så att man hade ett mål, vilket jag nu i efterhand har insett var en väldigt bra idé.

Jag skulle gärna velat bli mer informerad om tex vad landsvägskörningen innebar mer exakt, när jag bokade den. Landsvägskörningen var väldigt lärorik men det hade varit bättre om man hade kunnat köra den på någon eftermiddag/kväll istället. Detta eftersom jag nu fick ta ledigt större delen av skoldagen för att kunna vara med på landsvägskörningen.

Annars var allt jättebra! Läs mer
  • Line C
    Line C skrev om Jarla Trafikskola
    vi har köpt cirka 40 körlektioner. Vi har blivit bra bemötta! Läs mer
  • Paul N
    Paul N skrev om Jarla Trafikskola
    Jag köpte deras tjänst "Körkort till fast pris" och upplevde att allt var väldigt bra planerat. Körning skedde i varierande trafikmiljöer och en förmiddag ägnades åt att träna landsvägskörning samt omkörningar tillsammans med andra bilar från körskolan. Både teori och uppkörning klarades av på första försöket, mycket tack vare appen elevcentralen där prov fanns att öva med samt utbildningskontrollen som gjordes tillsammans med en annan lärare ett par veckor innan uppkörningen. Läs mer
  • valle D
    valle D skrev om Jarla Trafikskola
    Exceptionell service, snabb återkoppling, bra personal och lärare, bra priser på intensivutbildningar. Läs mer
  • Astrid M
    Astrid M skrev om Jarla Trafikskola
    Jag köpte körlektioner i paket för min körutbildning. Jag köpte även risketta och risktvåa samt kunskaps- och körprov via körskolan.
    Företaget levde upp till mina förväntningar och jag skulle rekommendera det till andra.
    Jag fick ut mycket av körlektionerna och fick bra hjälp under hela körutbildningen. Den enda negativa kritik jag har var att lektionerna ibland blev för korta, dvs. att läraren kom några minuter försent och avslutade några minuter för tidigt. Läs mer
  • Wendela N
    Wendela N skrev om Jarla Trafikskola
    Fantastiskt bemötande och hjälp från början till slut. Jag hade sjukt mycket otur den dagen jag skulle köra upp och hamnade i trafik kaos och stod i köer med trafikskolan i tre timmar. Men Nea i receptionen gjorde allt för att fixa en ny tid till mig samma dag och jag klarade uppkörningen trots snö kaos och köer tillslut.

Har flera vänner som har gått på jarla och alla har körkort och kommer fortsätta rekommendera dom. Kan verka dyrt, men i slutändan värt varenda krona. Läs mer
  • Dasha G
    Dasha G skrev om Jarla Trafikskola
    Rekommenderar Jarla Trafikskola starkt! Fantastiska lärare och toppenbra bemötande från första dagen. Läs mer
  • Viktor B
    Viktor B skrev om Jarla Trafikskola
    Proffsiga föreläsningar, bra bemötande och väldigt kunniga körskolelärare. Rekommenderar Jarla stark. Läs mer
  • Elisabeth T
    Elisabeth T skrev om Jarla Trafikskola
    Great school. Helpful and friendly staff. Läs mer
  • Marco C
    Marco C skrev om Jarla Trafikskola
    Bra bemötande med förstående och lärorika lärare. Har köpt ca 20 körlektioner och även assisterande vid uppkörningen, vilket visade sig bidra med en stor trygghetskänsla. Främst hjälpte Jarla Trafikskola mycket med att planera utspridningen av körlektioner, teoriprov, och uppkörning vilket underlättade inlärningskurvan på bästa möjliga sätt för mig. Mycket nöjd är jag! Läs mer
  • Ellen G
    Ellen G skrev om Jarla Trafikskola
    Jag blev otroligt bra och tryggt bemött redan från mitt första samtal till Jarla Trafikskola. Alla mina frågor som jag har ställt under min utbildning har alltid besvarats utförligt och svaren har varit till stor hjälp. Jag har under min utbildning fått hjälp med planering av körlektioner och träning hemma, vilket gjorde mig väl förberedd inför de slutliga proven. Jag valde att betala mina körlektioner allt eftersom då jag inte ville känna någon stress över att ta det då jag har väldigt mycket i skolan. Det här valet diskuterade jag med receptionisten som var förstående och peppande, men informerade mig även om rabatterade paketpris när det fanns. Jag skulle starkt rekommendera Jarla Trafikskola för deras bra undervisning, kunnig personal och framförallt roliga lektioner. Landsvägskörningen var otroligt rolig! Min körkortsutbildning är någonting jag kommer minnas lika mycket som dagen jag tog körkort. Och en stor anledning till varför jag klarade mitt körprov och kunskapsprov på första försöket är mycket tack vare Jarla Trafikskola. Jag rekommenderar alla som ska ta körkort att skriva in sig på en trafikskola, Jarla Trafikskola, och ta körlektioner, det ger en så mycket! Läs mer
  • Tina B
    Tina B skrev om Jarla Trafikskola
    Jag blev jättebra omhändertagen från början till slut. Ville ta körkortet på så kort tid som möjligt med tydliga mål. Köpte fast-pris paket med en intensivkurs på ca 6 veckor.
    Skönt att körskolan bokade alla lektioner och kurser samt proven. Smidigt att komma åt schemat via hemsidan, en förbättring hade varit om man kunde importera schemat till kalendern på telefonen.
    Personalen var alltid glada, trevliga och engagerade. Körläraren Ali var också toppenbra! Klarade teorin och praktiken på första försöken och kände mig väl förberedd.
    Hade kunnat vara lite mer variation på testproven på hemsidan, körde en app parallellt så det var lugnt.
    Allt som allt är jag mycket nöjd och skulle rekommendera andra att ta denna kurs för att snabbt ta kortet! Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Jarla Trafikskola
    Mycket bra mottagande, engagerade och hjälpsamma med planeringen så allt gick snabbt och smidigt!
    Rekommenderas! Läs mer
  • Axel E
    Axel E skrev om Jarla Trafikskola
    Bra trafikskola med lärare som var punktliga och inte var rädda för att poängtera ut fel och få mig att lära mig nya saker. Engagerande lärare vid riskettan jag tog som gjorde lektionen till någon roligt och inte bara informationsrikt. Läs mer
  • Maria M
    Maria M skrev om Jarla Trafikskola
    Jätte bra trafikskola. Rekommenderas varmt. Trevligt bemötande från receptionen varje gång man var där och otroligt bra körlärare. Är supernöjd med Jarla trafikskola och kommer att rekommendera körskolan till alla som vill ta körkort. Tack för stödet och den positiva inställningen. Läs mer
  • Douglas M
    Douglas M skrev om Jarla Trafikskola
    Bra längd på körlektionerna och flexibilitet att köra dubbla. Det finns flera bra lärare så rekommenderar andra att prova några olika i början och känna vem man har bäst kemi med - det gjorde inte jag, men om jag hade gjort något annorlunda så hade jag nog testat mig fram den vägen (var mycket nöjd med den jag körde mest med). Lärarna är väldigt noggranna och detaljorienterade, så när jag kom till uppkörningen var jag nervös och osäker på mina chanser att lyckas men det visade sig då vara mycket lättare än en vanlig lektion. Det är obligatoriskt att köpa till och genomföra teoripaketet för att få köra upp med Jarla - hade själv en mycket bättre och billigare app så jag tycker att Jarla borde byta ut den nuvarande (som iofs kommer från STR...). Kan i stort rekommendera Jarla! Läs mer
  • Anna O
    Anna O skrev om Jarla Trafikskola
    Är mycket nöjd med både körskolan och min körlärare Anton, SÅ bra med en metod att lära ut som verkligen passade mig och lektionerna var alltid trevliga och lärorika. Rekommenderar verkligen Jarla. Läs mer
  • Siri E
    Siri E skrev om Jarla Trafikskola
    Bra bemötande från alla första början i receptionen. Fick hjälp att ordna en variant på intensivkurs som fungerade med heltidsarbete. Hade sedan samma lärare, som var hård men mycket bra, genom hela kursen. Överlag toppen! Läs mer
  • Nora Z
    Nora Z skrev om Jarla Trafikskola
    Fått bra stöd och hjälp. Lite tråkigt när första läraren slutade men övergången gick okej. Läs mer
  • John G
    John G skrev om Jarla Trafikskola
    Johannes är helt enkelt en mycket bra och lugn trafiklärare, varma rekommendationer! Läs mer
    2017-12-04 Jarla Trafikskola svarar John G
    Tack Johan!

Roligt att du är nöjd med din utbildning och med Johannes som lärare. Kör förståndigt nu och sköt om dig.

Ha det gott från oss på Jarla Trafikskola.
  • Dengzheng
    Dengzheng skrev om Jarla Trafikskola
    Nice and very helpful receptionist and teacher! Läs mer
  • Jelena Ö
    Jelena Ö skrev om Jarla Trafikskola
    Jag fick verkligen ett jättebra bemötande från jarla trafikskola, väldigt trevliga personer och duktiga lärare! Fick hjälp med allt inom körning, har lärt mig så mycket av dem. Rekommenderar starkt denna trafikskola! Läs mer
  • Tyra R
    Tyra R skrev om Jarla Trafikskola
    Jag gick utbildning för körkortstillstånd sedan har jag tagit körlektioner. De var mycket hjälpsammma med att boka och avboka tider samt hjälpte mig med stt boka uppkörning och teoriprov. De körlektioner har varit mycket bra med duktiga lärare som hjälpt mig att utvecklas och gett mig tips och råd om hur jag ska förbättra min körning. Läs mer
  • Isac T
    Isac T skrev om Jarla Trafikskola
    Allt var grymt! Personalen var trevliga och det var lärorikt Läs mer
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Jarla Trafikskola
    Hej!
    Jag var elev hos Jarla Trafikskola för att göra mitt B-körkort.
    Bemötandet från receptionisten var super trevligt och hon hjälpte alltid till om man behövde ändra en tid osv.
    Min körlärare var utöver en bra lärare också väldigt trevlig att samtala med och vi hade en snackis under färden:)
    Efter att ha kollat hur jag ligger till med min körning så gjordes det en planering som passt min behov, jätte bra! Dessutom har man en sk. Utbildningskontrollmed, en körlärare man inte haft, kort innan uppkörningen för att kolla hur man ligger till!
    Allt i allt ett snällt bemötande och kompetenta körlärare som hjälpte mig att klara teorin och uppkörningen på första försöket! Läs mer
  • Edgar P
    Edgar P skrev om Jarla Trafikskola
    Fantastisk personal och bra utrustning, går starkt att rekommendera Läs mer
  • Ingrid E
    Ingrid E skrev om Jarla Trafikskola
    Jag är mycket glad över att jag valde just Jarla trafikskola. Läraren jag hade var kunnig och duktig och lärde ut på ett bra sätt. Jag lärde mig jättemycket under min tid på skolan. Blev alltid trevligt bemött, och fick hjälp med hitta tider som passade mitt schema!
    Kan varmt rekommendera Jarla vidare! Läs mer
  • Frans F
    Frans F skrev om Jarla Trafikskola
    Bra bemötande, smidigt genomfört, mycket bra hanterande av tid och planering, bra hanterande av plötsliga situationer, bra pedagogik. Hemsidans teoriprover kändes relevanta och hjälpsamma och detsamma gäller de kursböcker som såldes. Läs mer
  • Hugo K
    Hugo K skrev om Jarla Trafikskola
    Bra bemötande och service! Prisvärt! Bra körlärare med bra feedback! Läs mer
  • Märta H
    Märta H skrev om Jarla Trafikskola
    Det bemötande jag fick från jarla var väldigt bra. Jag gick introduktionskurs, riskettan och tog fem körlektioner hos er med Thomas som lärare. Båda utbildningarna var väldigt bra, det var duktiga föreläsare som gjorde ämnena intressanta och det var väldigt skönt att vara i så små grupper. De fem körlektioner jag tog var väldigt lärorika och jag lärde mig mycket på bara fem lektioner. Jag fick många bra tips som jag upplever var värdefulla till min uppkörning. Läs mer
  • Katarina E
    Katarina E skrev om Jarla Trafikskola
    Sveriges bästa trafikskola! Superduktiga och professionella lärare. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Kim D
    Kim D skrev om Jarla Trafikskola
    Kunniga och bra på det de gör. Intensivkurs mycket bra men kunde varit bättre struktur på gårdskörningen. Läs mer
  • Frida W
    Frida W skrev om Jarla Trafikskola
    Jarla Trafikskola var hela vägen fram till att jag tog mitt körkort mycket hjälpsamma, professionella och lyhörda med att tillgodose mina behov och vägleda mig framåt. Resan mot körkortet gick tack vare bra trafiklärare väldigt smidigt och snabbt och överträffade mina förväntningar. Jag skulle utan tvekan rekommendera Jarla Trafikskola till andra som planerar att ta sitt körkort. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Jarla Trafikskola
    Blev alltid trevligt bemött. Körlärarna är verkligen duktiga på ge ferdback. Har bara positivt att säga om Jarla (mc i Bromma). Övriga Jarla hade jag inget med att göra. Läs mer
  • Linn S
    Linn S skrev om Jarla Trafikskola
    Otroligt proffessionellt och trevligt bemötande hela vägen. jag fick liksom hela paketet (teoriböcker, körlektioner, exempelfrågor, landsvägskörning, bokning av risktvåan, bokning av teoriprov och körporv etc) av trafikskolan och det kändes tryggt. Jag kunde alltid ringa och fråga om det var något. Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om Jarla Trafikskola
    Jag blev väl bemött och de tog sitt jobb på största allvar. Men också väldigt trevliga, glada och inspirerande Läs mer
  • Per-Olov W
    Per-Olov W skrev om Jarla Trafikskola
    Bra och kunniga lärare , flexibel bokning och allmänt bra service ! Läs mer
  • Leo M
    Leo M skrev om Jarla Trafikskola
    Jag är otroligt nöjd med min kundupplevelse hos Jarla! Jag har tagit ca 10 lektioner och har haft en otroligt bra körlärare som gett mig tips osv för att förbättra min körning. Jag är nöjd med hur de hanterade allt som jag behövde hjälp med, samt hur de ständigt fixade tider som passade mitt skolschema. Jag skulle definitivt rekommendera de till en vän. Läs mer
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Jarla Trafikskola
    Mycket bra lärare. Lunga och kunniga Läs mer
  • Micael R
    Micael R skrev om Jarla Trafikskola
    Jag är jättenöjd med den hjälp jag fått av Jarla Trafikskola för att lyckas med att det efterlängtade MC-kortet. Hade ingen körvana alls och körde inte heller något privat.
    Allt var suveränt på Jarla från första stund tills man var klar!
    Från bemötandet i receptionen till hur körlärarna undervisar!

Stort tack!

/ Micael Läs mer
  • Erik E
    Erik E skrev om Jarla Trafikskola
    jag kan verkligen rekommendera Jarla till den som ska ta körkort för MC.
    Jättebra lärare och suverän service från Maria i receptionen som syr ihop allas utbildningar. Läs mer
  • Lars S
    Lars S skrev om Jarla Trafikskola
    Mycket nöjd från början till slut!
    Fick redan vid första besöket en bra känsla för företaget. Tack vara flera erfarna utbildare fanns det gott om tider att komma igång med träningen på gården för att förbereda sig inför trafikpassen.
    Deltog under en vecka på intensivutbildning och där fick vi en bra grundläggande förståelse för MC i trafik.
    Sedan finslipades vissa detaljer på ett antal pass både i trafik och på gården. Känslan var att de hade ett genuint intresse av att vi skulle lära oss att köra MC inte bara klara av uppkörningen.
    Uppkörningen bokades sedan så fort de ansåg att vi hade nått de mål som de ansåg att vi ska klara av.
    Då jag valde att köra en intensivutbildning fick jag ett presentkort på 2000 kr hos MC Boden. På MC boden fick jag också ett bra kunnigt mottagande, på liten yta hade det mycket att välja på.
    Jag kan med god grund rekommendera Jarla Trafikskola som på ett professionellt sätt hjälpte mig att ta mitt körkort för MC. Läs mer
  • David E
    David E skrev om Jarla Trafikskola
    Jarla har varit väldigt bra och tillmötesgående i boknngar av lektioner osv. Jarla hjälpte mig till motorcykelkort och gav mig en bra och strukturerad plan som hjälpte mig att veta hur jag ligger till. jag har varit jättenöjd. Läs mer
  • Karl B
    Karl B skrev om Jarla Trafikskola
    Mycket bra och seriös trafikskola. Stort tack till Maria i receptionen som är supertrevlig och väldigt serviceminded, löser allt man ber om. Och bästa läraren Krister som såg till att man klarade A-kortet på första försöket!
    Rekommenderas Starkt! Läs mer
  • Daniel P
    Daniel P skrev om Jarla Trafikskola
    JÄTTEBRA JÄTTEKUL JÄTTETREVLIGA JÄTTENÖJD Läs mer
  • Munir M
    Munir M skrev om Jarla Trafikskola
    Jag vill tacka all som hjälpte mig med körkortet. Alla var trevliga med mig och hjälpsamma. Jag är väldigt glad för att jag valde Jarla trafik skolan. Jag kommer alltid rekommenderar er som trafik skolan. Läs mer
  • Karolin N
    Karolin N skrev om Jarla Trafikskola
    Jarla Trafikskola hjälpte mig från botten till toppen. När jag kom dit så hade jag ingen aning om hur man startade en mc, och tack vare Jarla så klarade jag uppkörningen på första försöket. De skräddarsydde lektionerna för mig, allt ifrån tidsbokningar till hur jag skulle ta mig vidare från mina personliga svårigheter på mc'n. Läs mer

Valhallavägen 82, 114 27 Stockholm