Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Östermalm Jarla Trafikskola

Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, 114 27 Stockholm — Visa karta

Våra välutbildade och pedagogiska trafikskolelärare har sedan 1975 gjort sitt yttersta för att utbilda våra elever till trygga och säkra förare. Läroplanen vi använder oss av är godkänd av Transportstyrelsens och vårt mål är att ge varje elev en effektiv och lönsam utbildning: snabbt, bra och till ett rimligt pris.

Vi erbjuder utbildning för bl.a. personbil, motorcykel, moped och bil med tungt släp. Välj själv om du vill ha en traditionell körkortsutbildning eller en intensivkurs. Vi har flera olika lösningar för att tillmötesgå dina önskemål.

Jarla Trafikskola bryr sig om kvalité och miljö!
Sveriges Trafikskolors Riksförbund har utifrån Företagarnas Riksorganisations FR 2000 Kvalitets-och miljöledning utarbetat en kvalitetssäkrad standard, utifrån vilken en certifierad trafikskola ska arbeta efter. Det som omfattar denna standard är att trafikskolan har ett ledningssystem för kvalité och miljö.

Hör av dig till oss när du vill ta körkort i Stockholm!

Läs vad 355 kunder tycker om Jarla Trafikskola

• Erik E
    Erik E skrev om Jarla Trafikskola
    jag kan verkligen rekommendera Jarla till den som ska ta körkort för MC.
    Jättebra lärare och suverän service från Maria i receptionen som syr ihop allas utbildningar.
  • Lars S
    Lars S skrev om Jarla Trafikskola
    Mycket nöjd från början till slut!
    Fick redan vid första besöket en bra känsla för företaget. Tack vara flera erfarna utbildare fanns det gott om tider att komma igång med träningen på gården för att förbereda sig inför trafikpassen.
    Deltog under en vecka på intensivutbildning och där fick vi en bra grundläggande förståelse för MC i trafik.
    Sedan finslipades vissa detaljer på ett antal pass både i trafik och på gården. Känslan var att de hade ett genuint intresse av att vi skulle lära oss att köra MC inte bara klara av uppkörningen.
    Uppkörningen bokades sedan så fort de ansåg att vi hade nått de mål som de ansåg att vi ska klara av.
    Då jag valde att köra en intensivutbildning fick jag ett presentkort på 2000 kr hos MC Boden. På MC boden fick jag också ett bra kunnigt mottagande, på liten yta hade det mycket att välja på.
    Jag kan med god grund rekommendera Jarla Trafikskola som på ett professionellt sätt hjälpte mig att ta mitt körkort för MC.
  • David E
    David E skrev om Jarla Trafikskola
    Jarla har varit väldigt bra och tillmötesgående i boknngar av lektioner osv. Jarla hjälpte mig till motorcykelkort och gav mig en bra och strukturerad plan som hjälpte mig att veta hur jag ligger till. jag har varit jättenöjd.
  • Karl B
    Karl B skrev om Jarla Trafikskola
    Mycket bra och seriös trafikskola. Stort tack till Maria i receptionen som är supertrevlig och väldigt serviceminded, löser allt man ber om. Och bästa läraren Krister som såg till att man klarade A-kortet på första försöket!
    Rekommenderas Starkt!
  • Daniel P
    Daniel P skrev om Jarla Trafikskola
    JÄTTEBRA JÄTTEKUL JÄTTETREVLIGA JÄTTENÖJD
  • Munir M
    Munir M skrev om Jarla Trafikskola
    Jag vill tacka all som hjälpte mig med körkortet. Alla var trevliga med mig och hjälpsamma. Jag är väldigt glad för att jag valde Jarla trafik skolan. Jag kommer alltid rekommenderar er som trafik skolan.
  • Karolin N
    Karolin N skrev om Jarla Trafikskola
    Jarla Trafikskola hjälpte mig från botten till toppen. När jag kom dit så hade jag ingen aning om hur man startade en mc, och tack vare Jarla så klarade jag uppkörningen på första försöket. De skräddarsydde lektionerna för mig, allt ifrån tidsbokningar till hur jag skulle ta mig vidare från mina personliga svårigheter på mc'n.
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Jarla Trafikskola
    Kunnigt bemötande, och en personal angelägen om att man ska klara MC körkort. Intensivutbildningen effektiv och praktisk om man vill bli klar inom rimlig tid även om den i sig inte är tillräcklig. Receptionen med Maria är ett under av effektivitet och service.
  • Erik R
    Erik R skrev om Jarla Trafikskola
    Jarla Trafikskola i Bromma erbjuder en välstrukturerad och gedigen MC-utbildning med mycket professionella, engagerade och trevliga MC-lärare och anställda. Min uppkörning (körprov för MC-körkortet) godkändes utan anmärkning vid första provtillfället helt utan privat övningskörning och utan tidigare MC-erfarenhet. Jag kan varmt rekommendera Jarla Trafikskola i Bromma till alla som drömmer om MC-körkort oavsett tidigare erfarenhet och förutsättningar!
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Jarla Trafikskola
    Jag är jätte nöjd med Jarla Trafikskola. Jag klarade mitt mc-kort på första uppkörningen tack vare alla duktiga körskollärare. Jag kan verkligen rekommendera dem.
  • Tilde M
    Tilde M skrev om Jarla Trafikskola
    Bra trafikskola! Fina människor som försökte sitt bästa för att jag skulle nå så långa som möjligt! Trevligt bemötande och positiva! Lite svårt att hitta tider som passade mig och jag behövde anpassa mig till stordel efter skolan!
  • Oskar F
    Oskar F skrev om Jarla Trafikskola
    Ett givet val för den som vill ta mc-körkort! Otroligt trevlig och kompetent personal. Maria är en klippa som går den extra milen för att se till att dina behoven som kund kan bli tillfredsställda.
  • Michael P
    Michael P skrev om Jarla Trafikskola
    Fantastiskt hjälpsamma! Skulle definitivt rekommendera folk att söka sig till Jarla trafikskola
  • Petter K
    Petter K skrev om Jarla Trafikskola
    När jag började hade jag aldrig kört MC tidigare. Efter ganska många lektioner (körde även privat) tog jag lappen på första uppkörningen. Det är mycket kompetenta lärare och jag upplevde inte att det var ett problem att man körde med olika lärare från gång till annan. Eftersom det rörde MC har jag inget problem med att det kan ha blivit några extralektioner, men generellt är det nog så att körskolor gärna säljer på lite extra. Det är en del av paketet och det bidrar såklart till att så pass många av de som skolan, till slut, anser vara färdigutbildade faktiskt klarar uppkörningen. Även om det blev dyrare än vad jag hoppats så skulle jag välja Jarla igen.
  • Golnaz B
    Golnaz B skrev om Jarla Trafikskola
    Bemötandet har varit toppen från början till slut. Mycket engagemang från lärarna och hjälp från receptionen med att pussla ihop schemat. Jag har inte kört privat utan bara med skolan, inklusive en intensivkurs, och har mitt körkort nu 2,5 månad efter start (inkl sommaruppehåll).
  • Simon Å
    Simon Å skrev om Jarla Trafikskola
    Tog mitt körkort snabbt och lätt med hjälp av duktiga lärare och bra planering. Bara positivt!
  • Klara E
    Klara E skrev om Jarla Trafikskola
    Körde med flera olika lärare på skolan vid tillfällen och samtliga var kunniga, pedagogiska och med viljan att lära ut.
    Otroligt bra bemötande!
  • Tove W
    Tove W skrev om Jarla Trafikskola
    Har en receptionist utan dess like, superservice, bra och trevligt bemötande. Kunniga lärare, bra upplägg på kursen. Ärliga!
  • Malin S
    Malin S skrev om Jarla Trafikskola
    Hade aldrig klarat körkortet utan Anton, helt klart bästa läraren!
    Bra upplägg med elevcentralen.
  • Klas P
    Klas P skrev om Jarla Trafikskola
    Jag är supernöjd med Jarla trafikskola. Personalen var supertrevlig och bilskolelärarna var mycket pedagogiska och duktiga. Bilarna var också mycket sköna. Jag skulle varmt rekommendera Jarla trafikskola till andra.
  • Love K
    Love K skrev om Jarla Trafikskola
    Översteg förväntningar på profesionellt bemötande blandat med personligt och positivt socialt angagemang. Gärna fått bättre betyg än bäst.
  • Ling B
    Ling B skrev om Jarla Trafikskola
    Fick väldigt bra bemötande från Jarla Trafikskola från start till slut. Körde med flera lärare, bl. a. Ola, Johannes och Johan. Alla har varit mycket pedagogiska och gav bra instruktioner. Det var inget som helst problem att ha flera lärare, då lärarna var noggranna med att uppdatera statusen. Hela upplägget kändes metodiskt. Receptionen var proffsig, svarade alla frågor snabbt. På det hela taget var jag mycket nöjd med Jarla.
  • Mari R
    Mari R skrev om Jarla Trafikskola
    Superbra oppfølging og tilrettelegging fra begynnelse til start. Jeg tok hele körkortet (ingen övningkörning hemma) med Jarla Trafikskola.
  • Kristina S
    Kristina S skrev om Jarla Trafikskola
    Väldigt bra service i receptionen. Proffsiga lärarare som verkligen vill att man lyckas. Mycket familjärt och avslappnad stämning. Flexibilitet när det kom till bokningar.
  • Therese E
    Therese E skrev om Jarla Trafikskola
    Jag bokade in körlektioner och uppkörning via trafikskolan. Alla från lärare till administrativ personal har varit fantastiskt trevliga och hjälpsamma från början till slut. Jag har känt mig väl bemött och det kändes hela tiden som att alla ville att man skulle klara det. Jag har rekommenderat trafikskolan till flera bekanta som funderar på körkort!
  • Peter N
    Peter N skrev om Jarla Trafikskola
    Mycket kunniga, trevliga och hjälpsamma.

MC-kortet tog lite längre tid än jag hoppats på, men väl värt väntan och skönt att veta att ha allt skolan lärt mig i ryggen
  • Jacob N
    Jacob N skrev om Jarla Trafikskola
    Några enstaka körlektioner, sedan en effektivutbildning på 10 dagar + riskettan. Körde nästa aldrig hemma, utan lärde mig allt tack vare de körtimmar jag köpte på Jarla. Personalen var trevliga och väl bemötta, och var väldigt bra på att lära ut. Fick hjälp med allt man bad om. Rekommenderas starkt!
  • Sophie B
    Sophie B skrev om Jarla Trafikskola
    Har tagit MC-kort hos Jarla. Har blivit mycket trevligt och proffsigt bemött.
  • jim a
    jim a skrev om Jarla Trafikskola
    Personliga och tillmötesgående!! Hade lätt gjort om de! Men hoppas jag aldrig behöver ta om körkortet! Dem är väldigt flexibla med tanke på mitt jobb har jag behövt ställa in och omboka utanproblem då dem löst de!!! 10/10
  • peter f
    peter f skrev om Jarla Trafikskola
    Bra service och fräscha lokaler. Ett plus för att komplett utrustning (inkl. handskar) ingår i priset. De har många lärare med ganska olika stil, så det kan ta några lektioner innan man hittar den rätte.
  • mustapha r
    mustapha r skrev om Jarla Trafikskola
    Trevlig och mycket kompent personal.
  • viktor a
    viktor a skrev om Jarla Trafikskola
    Riktigt bra service och väldigt bra och pedagogiska lärare , hade aldrig suttit på två hjul innan och dem hjälpte mig att klara mina mål perfekt!
    2017-07-11 Jarla Trafikskola svarar viktor a
    Tack bästa Viktor, det värmer i hjärtat!
    Det var härligt att ha dig som elev och du kommer bli saknad. Ha en underbar sommar nu och vänta inte för länge med att hälsa på oss!

Ha det gott//
    Roffe, Janne, Ola, Johan, Krister, Petter och Maria
  • Henrik V
    Henrik V skrev om Jarla Trafikskola
    Duktiga lärare - gjorde att jag kände mig väldigt förberedd och trygg när väl provkörningen skulle göras. Proffsigt!
    2017-07-11 Jarla Trafikskola svarar Henrik V
    Tack Henrik!
    Kul att du är nöjd med lärarna och våran utbildning, ha en toppen sommar nu.

Ha det gott från oss alla på Jarla trafikskola.
  • Mark K
    Mark K skrev om Jarla Trafikskola
    Väldigt trevlig och hjälpsam personal, helt värt premium priset.
    2017-07-11 Jarla Trafikskola svarar Mark K
    tack Mark!
    Vad roligt att du är nöjd med våran personal och prisupplägget. Ha en bra sommar nu och kika gärna förbi.

Ha det gott från oss alla på Jarla trafikskola.
  • Erik M
    Erik M skrev om Jarla Trafikskola
    Bra lärare, seriösa. När de släpper iväg till uppkörning så är man redo. Trevligt bemötande från tjejerna som gör all admin/bokningar. Hade kul samtidigt som jag tog kortet.
    2017-07-07 Jarla Trafikskola svarar Erik M
    Tack Erik, roligt att du har tyckt om våran utbildning. Ta det lugnt på vägarna och ha en trevlig sommar..

Ha det gott från oss alla på Jarla Trafikskola
  • Salim K
    Salim K skrev om Jarla Trafikskola
    Kan stark rekommendera, trevlig och kompetent personal. Tog uppkörningen på första försöket
    2017-07-07 Jarla Trafikskola svarar Salim K
    Tack Salim, det har varit trevligt att ha dig hos oss som kund. Ha nu en riktigt bra sommar.

Ha det gott från oss alla på Jarla Trafikskola
  • Carl S
    Carl S skrev om Jarla Trafikskola
    Som en familj mer än ett företag, på ett positivt sätt. Alla kunder är som deras barn.
    Ärligt positiva och grymma medarbetare.
  • Erik T
    Erik T skrev om Jarla Trafikskola
    Hjälpsam personal! Anton var en riktigt bra lärare.

Men "elevcetralen" var riktigt risig! Långsam teknik och idiotiskt upplägg på teorikursen. Otydliga alternativ och handlade enbart om ytinlärning, tillslut visste du knappt vad du svarat på.
  • Mathias J
    Mathias J skrev om Jarla Trafikskola
    Bemötandet som man får i Jarla Trafikskola är på en väldigt hög nivå. Alltid trevligt att komma till Jarla Trafikskolan och det är en utbildning som gör att man lär sig de grunder som behövs för att bli en bra bilförare. Den lärare som jag hade var väldigt bra på den pedagogiska fronten. Läraren hade också ett bemötande som var trevligt och det kändes alltid kul att köra. Jag rekommenderar starkt Jarla Trafikskola.
  • Jenny J
    Jenny J skrev om Jarla Trafikskola
    Jag gjorde en intensivkurs på Jarla med fastpris.Det var prisvärt med tanke på att jag fick 22 lektioner à 80 minuter och även böcker ingick. Skolan är duktiga på att planera din intensivutbildning och du har möjlighet att köra 80 minuters lektioner vilket var jätte bra för mig då jag inte hade möjlighet att köra privat. Receptionen och lärarna är engagerade och hjälpsamma och jag kan varmt rekommendera skolan! Lärarna ser till att köra mycket i uppkörningsområdet och lägga på lektioner om du inte är redo. Det enda lilla minus jag var att jag fick fel lovad rabatt på min sista körlektion som inte ingick i fastpris paketet. Annars är jag supernöjd, lyckades ta körkortet på 1,5 månad. Tack till min lärare Akram som var tålmodig och engagerad!
  • Daniela G
    Daniela G skrev om Jarla Trafikskola
    jag fick ett väldigt bra bemötande från skolan och alla som jobbar där, och fick en grym lärare. Hela upplägget var väldigt flexibelt och jag fick en utbildning anpassad till mina kunskaper, behov och tid. mycket nöjd!
  • Megan M
    Megan M skrev om Jarla Trafikskola
    De var väldigt bra på att hitta ett schema som fungerade för mig. De kunde passa mig med kort varsel och jag slutade allt i ca 10 dagar.
  • Monica S
    Monica S skrev om Jarla Trafikskola
    Har bara bra saker att säga! Kunniga och trevliga lärare och såklart receptionisten. Härliga bilar och smidigt att kunna följa sin utveckling online med planering och feedback på lektioner. Rekommenderar starkt att ta elevcentralen premium, mycket smidigt sätt att plugga in teorin. Dyrare än min förra trafikskola men definitivt mycket bättre. Tack för hjälpen med att äntligen ta körkortet!
  • Erik S
    Erik S skrev om Jarla Trafikskola
    Jarla Trafikskola gav det mest professionella intrycket av de trafikskolor jag interagerade med. Under undervisningens gång så fick jag ett hjälpsamt och genuint bemötande. De såg både till att jag hade så bra förutsättningar som möjligt inför proven, samt att jag faktiskt lärde mig vad det innebär att vara en bra bilförare.
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Jarla Trafikskola
    Mycket bra utbildning, kände mig trygg när jag gjorde både kunskaps- och förarprovet. Rekommenderar jarla trafikskola varmt
  • Alexander A
    Alexander A skrev om Jarla Trafikskola
    Väldigt kunniga lärare mer en trevlig attityd.
  • Martin Ö
    Martin Ö skrev om Jarla Trafikskola
    Tog Mc-kort hos Jarla Trafikskola i Bromma. Dels en intensivkurs samt lösa lektioner. Personalen är mycket trevlig och ger ett gott bemötande. Lärarna är duktiga och professionella men det sviktar i engagemang. En inlärningsmodell med parallell teori hade vart mer effektiv än den rent praktiska modell som nyttjas idag. Motorcycklarna som används är Yamaha XJ600 vilket är en trevlig mc som passar både kort som lite längre (dock inte perfekt för längre personer). Nya hjälmar, skor och bra handskar finns men byxor och lånejackor är slitna. Uppkörning kan ske i Stockholm, Gävle eller Västerås då det är högt tryck på tider under våren. Stort tack till tjejerna i receptionen på Jarla som är både trevliga, professionella och hjälpsamma.
    2017-06-01 Jarla Trafikskola svarar Martin Ö
    Tack Martin!
    Vad kul att du är nöjd med din utbildning hos oss och att du får en härlig hoj sommar med många mil.

Kör försiktigt säger vi alla här på Jarla trafikskola.
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Jarla Trafikskola
    Toppen skola, finns inget annat alternativ!
    2017-05-18 Jarla Trafikskola svarar Marcus B
    Tack Marcus!
    Jätte kul att du trivts hos oss, du får ha en toppen bra hoj sommar och kom gärna förbi och säg hej!

Vi på Jarla trafikskola Bromma önskar dig allt gott...
  • Maja M
    Maja M skrev om Jarla Trafikskola
    Bra system med hemsidan och att man lätt kan följa sin utveckling, samt boka lektioner!

Pedagogisk och tydlig instruktör! (Adde)
  • Samuel N
    Samuel N skrev om Jarla Trafikskola
    Mycket bra körskola. Rekommenderar verkligen!

Valhallavägen 82, 114 27 Stockholm