Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Östermalm Jarla Trafikskola

Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, 114 27 Stockholm — Visa karta

Våra välutbildade och pedagogiska trafikskolelärare har sedan 1975 gjort sitt yttersta för att utbilda våra elever till trygga och säkra förare. Läroplanen vi använder oss av är godkänd av Transportstyrelsens och vårt mål är att ge varje elev en effektiv och lönsam utbildning: snabbt, bra och till ett rimligt pris.

Vi erbjuder utbildning för bl.a. personbil, motorcykel, moped och bil med tungt släp. Välj själv om du vill ha en traditionell körkortsutbildning eller en intensivkurs. Vi har flera olika lösningar för att tillmötesgå dina önskemål.

Jarla Trafikskola bryr sig om kvalité och miljö!
Sveriges Trafikskolors Riksförbund har utifrån Företagarnas Riksorganisations FR 2000 Kvalitets-och miljöledning utarbetat en kvalitetssäkrad standard, utifrån vilken en certifierad trafikskola ska arbeta efter. Det som omfattar denna standard är att trafikskolan har ett ledningssystem för kvalité och miljö.

Hör av dig till oss när du vill ta körkort i Stockholm!

Läs vad 414 kunder tycker om Jarla Trafikskola

• Ulf W
    Ulf W skrev om Jarla Trafikskola
    En trafikskola som från första kontakt till sista hej då efter klarad uppkörning levererat trevligt bemötande och proffsiga körlektioner. Jarla trafikskola tog tillsammans med mig fram en individuell utbildningsplan som höll till punkt och pricka! Supernöjd, rekommenderas! Läs mer
  • Ola N
    Ola N skrev om Jarla Trafikskola
    Jag tog mitt MC-körkort på Jarla. Det tog 2,5 månader totalt från aldrig suttit på en MC till MC-kort. Det är bra och engagerade lärare och dom är trevliga. Det finns troligen billigare sätt att skaffa mc-kort, men Jarla lär dig bli en bra och säker förare och dom kommer se till att du kan det du behöver. Jag kommer rekommendera dom till andra som vill ta mc-kort. Läs mer
    2018-07-18 Jarla Trafikskola svarar Ola N
    Tack Ola!
    Det har varit roligt att ha dig här hos oss, grannar som vi är :-)
    Njut i sommar och kom förbi och säg hej.
  • Ludvig H
    Ludvig H skrev om Jarla Trafikskola
    Trevlig personal och lärare. Bra pedagogik, jag fixade körkortet på första försöket. Visst det var jag som körde men allt bra tjat från lärarna gjorde mig till en bra förare. Läs mer
    2018-07-18 Jarla Trafikskola svarar Ludvig H
    Tack Ludvig!
    Roligt att du har trivts med oss här på Jarla, nu kan du njuta i sommar när du kör runt på vägarna.
    Ha det gott från oss på Jarla trafikskola.
  • Henrik O
    Henrik O skrev om Jarla Trafikskola
    Grymt bra trafikskola med engagerad personal. Läs mer
    2018-07-16 Jarla Trafikskola svarar Henrik O
    Tack Henrik!
    Du får ha en jätte trevlig sommar och njuta nu av ditt nya körkort.
    Allt gott till dig från oss på Jarla trafikskola.
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Jarla Trafikskola
    Jag körde intensivkurs via Jarla och klarade uppkörning på första försöket.
    Bra lärare & bra personal i repan som hjälpt mig mycket med att få lektioner när det fungerat för mig.

Lägger gärna till att innan jag vände mig till skolan hade jag klarat teori och hade möjlighet att köra upp privat,
    men väl på skolan insåg jag hur mycket jag lär mig i samtliga moment.
    Så från att jag skulle ta en lektion vart det flera & intensivkurs.
    Väldigt nöjd med det idag då jag är betydligt mer säker på vägen nu. Läs mer
    2018-07-12 Jarla Trafikskola svarar Daniel H
    Tack Daniel!
    Det har varit trevligt att ha dig här på skolan, det känns skönt att du känner dig trygg i din körning och du kan nu njuta av dit MC kort i sommar.
    Allt gott till dig från oss på Jarla trafikskola.
  • Robert S
    Robert S skrev om Jarla Trafikskola
    Superbra. Lärarna är extremt kunniga! Tjejerna i receptionen är mycket trevliga och hjälper dig hela vägen till uppkörningen.
    Rekommenderar alla att köra med Jarla!! Läs mer
    2018-07-12 Jarla Trafikskola svarar Robert S
    Tack Robert!
    Nu kan du njuta av ditt MC kort och vi ses på vägarna.
  • Andreas F
    Andreas F skrev om Jarla Trafikskola
    Bra och engagerad lärare, strukturerad och målmedveten. Lokalerna? vid Solvalla lämnar mycket att förbättra. Läs mer
    2018-07-11 Jarla Trafikskola svarar Andreas F
    Tack Andreas!
    Roligt att du trivdes med våran lärare, du får njuta nu i sommar utav ditt nya körkort.
    Ha det gott från oss alla på Jarla trafikskola.
  • Madeleine F
    Madeleine F skrev om Jarla Trafikskola
    Det var superbra allting!
    Jag fick hjälp av Jarla Trafikskola från starten till mitt körkort. Effektivt, roligt och utan problem! Jag har alltid känt mig säker med denna trafikskola. Mycket bra! Läs mer
  • Rolf K
    Rolf K skrev om Jarla Trafikskola
    Det har varit ett fint bemötande och jättebra lärarare. Tyckte kanske att jag hade för många pass på manövergården, men klarade uppkörningen utan anmärkningar. Helt nöjd! Läs mer
    2018-07-10 Jarla Trafikskola svarar Rolf K
    Tack Rolf!
    Det har vart trevligt att ha dig här, nu har du ditt efterlängtade MC kort och högsta betyg fick du av trafikinspektören :-)
    Ha det gott önskar vi dig alla här på Jarla.
  • Kristoffer L
    Kristoffer L skrev om Jarla Trafikskola
    Köpte Trafiklektioner för mc,bra bemötande,kunnig och trevlig personal som hjälpte en på bästa sätt för att nå sitt mål med att ta mc kortet Läs mer
    2018-07-04 Jarla Trafikskola svarar Kristoffer L
    Tack Kristoffer!
    Roligt att du varit nöjd med din utbildning här hos oss. Du får njuta nu utav ditt MC kort och kika gärna förbi om du är ute på en sväng.
    Ha det gott från oss här på Jarla.
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Jarla Trafikskola
    Jag tog BE-kort genom skolan och de är riktigt proffsiga.
    Inga konstigheter för att mjölka ut det mesta utan så
    snabbt och smidigt som det var möjligt. Min trafiklärare
    var väldigt bra på att snabbt och enkelt lära ut det som
    behövs för att det ska gå bra på provet. Jag rekommenderar
    Jarla för denna utbildning. Läs mer
    2018-07-03 Jarla Trafikskola svarar Håkan S
    Tack Håkan!
    Det har varit trevligt att ha dig här som kund på Jarla. Njut nu utav sommaren och ditt BE kort.

Ha det gott från oss här på Jarla.
  • Jan-eric K
    Jan-eric K skrev om Jarla Trafikskola
    Tog ett BE kort. Körde tre ggr hos Jarla.
    Mycket engagerad lärare, trevligt bemötande hela tiden. Kände att läraren bemödade sig att förbättra min körteknik. Läs mer
    2018-07-03 Jarla Trafikskola svarar Jan-eric K
    Tack Jan Eric!
    Du får njuta av ditt BE kort och BE teori klarar du galant nu :-)

Ha det gott från oss här på Jarla trafikskola.
  • Björn R
    Björn R skrev om Jarla Trafikskola
    - Utökad behörighet B96 hos Jarla i Bromma

- Alltid trevligt bemötande med tydlig information

- Professionella körlektioner med lämplig information för
    körning med släp samt förarprov. Alla förväntningar
    uppfylldes.

- Väldigt roliga och utvecklande körlektioner med Johannes
    på Jarla i Bromma - han förtjänar högsta betyg ! Läs mer
    2018-06-28 Jarla Trafikskola svarar Björn R
    Tack Björn!
    Vad roligt att du trivdes här hos oss på Jarla och med Johannes som var din lärare.
    Du får ha en riktigt bra sommar!
  • Joel W
    Joel W skrev om Jarla Trafikskola
    Jag köpte fastpris-paketet vilket var väldigt bra. Gillade att de var väldigt noga med att man skulle ha en plan och ett tydligt mål. Duktiga lärare! Läs mer
  • Oliver L
    Oliver L skrev om Jarla Trafikskola
    Skolan var grym! Bästa lärarna och jättebra bilar. Läs mer
  • Fiorella M
    Fiorella M skrev om Jarla Trafikskola
    Blev rekommenderad denna trafikskola av en vän. Jag köpte intensiv kursen från skolan och jag är så överlycklig att jag gjorde det!! Jag är så oerhört nöjd med hela min upplevelse! Från och med första kontakten bemöttes jag med vänlighet, service och professionalism av högsta nivå. Mycket kompetent och engagerade lärare och personal. Jag kände mig i trygga händer under hela min tid hos dom. Har absolut ingenting negativt att nämna om detta företag. Absolut bästa trafikskola i hela landet. Läs mer
  • Alfred H
    Alfred H skrev om Jarla Trafikskola
    Superbra service o jätteduktiga på att lära mig att köra! Läs mer
  • Marc F
    Marc F skrev om Jarla Trafikskola
    Jag köpte "Fast pris" vilket innebär att jag för ett fast pris får ett paket. I paketet så ingår: Anmälningsavgift, Risk 1 & 2, Teorimaterial, 22 stycken körlektioner, Landsvägskörning, Utbildningskontroll och lån av bil samt uppvärmning inför körprovet.
    Jag blev bemött på ett varmt och respektingivande sätt. Både i receptionen och av min körskolelärare. Receptionen var ofta engagerad för att ge mig ett bra bemötande och för för att fråga hur det går i min utbildning.
    Då jag blev rekommenderad att testa körskolan så var mina förväntningar relativt höga. Jag upplever att dessa förväntningar fullföljdes på ett professionellt men ändå avslappnade sätt.
    För att sammanfatta så är jag riktigt nöjd med att jag valde just "fast pris" och att jag och skolan kunde gemensamt lägga upp en plan som passar båda. Jarla Trafikskola Östermalm har en skön balans mellan att vara professionella men samtidigt kunna ge en lugn avspändhet. Läs mer
  • Anna A
    Anna A skrev om Jarla Trafikskola
    Jag blev väl bemött från sekunden jag klev in genom dörren tills dess att jag avslutade min utbildning. Jag köpte fastpris vilket jag tyckte passade perfekt. Lektionerna var anpassade efter vad jag behövde och det kändes tryggt. En sak som också är bra med fastpris är att jag fick allt inbokat på en gång, riskettan, risktvåan, teoriprovet & uppkörningen så jag behövde inte oroa mig för det. Alla som jobbar där är hur trevliga som helst och hjälper till med allt. Läs mer
  • Albin A
    Albin A skrev om Jarla Trafikskola
    Bemötandet har varit bra . Körskolan var tydliga med att det skulle vara bra att göra upp en plan och boka många lektioner och uppkörning direkt så att man hade ett mål, vilket jag nu i efterhand har insett var en väldigt bra idé.

Jag skulle gärna velat bli mer informerad om tex vad landsvägskörningen innebar mer exakt, när jag bokade den. Landsvägskörningen var väldigt lärorik men det hade varit bättre om man hade kunnat köra den på någon eftermiddag/kväll istället. Detta eftersom jag nu fick ta ledigt större delen av skoldagen för att kunna vara med på landsvägskörningen.

Annars var allt jättebra! Läs mer
  • Line C
    Line C skrev om Jarla Trafikskola
    vi har köpt cirka 40 körlektioner. Vi har blivit bra bemötta! Läs mer
  • Paul N
    Paul N skrev om Jarla Trafikskola
    Jag köpte deras tjänst "Körkort till fast pris" och upplevde att allt var väldigt bra planerat. Körning skedde i varierande trafikmiljöer och en förmiddag ägnades åt att träna landsvägskörning samt omkörningar tillsammans med andra bilar från körskolan. Både teori och uppkörning klarades av på första försöket, mycket tack vare appen elevcentralen där prov fanns att öva med samt utbildningskontrollen som gjordes tillsammans med en annan lärare ett par veckor innan uppkörningen. Läs mer
  • valle D
    valle D skrev om Jarla Trafikskola
    Exceptionell service, snabb återkoppling, bra personal och lärare, bra priser på intensivutbildningar. Läs mer
  • Astrid M
    Astrid M skrev om Jarla Trafikskola
    Jag köpte körlektioner i paket för min körutbildning. Jag köpte även risketta och risktvåa samt kunskaps- och körprov via körskolan.
    Företaget levde upp till mina förväntningar och jag skulle rekommendera det till andra.
    Jag fick ut mycket av körlektionerna och fick bra hjälp under hela körutbildningen. Den enda negativa kritik jag har var att lektionerna ibland blev för korta, dvs. att läraren kom några minuter försent och avslutade några minuter för tidigt. Läs mer
  • Wendela N
    Wendela N skrev om Jarla Trafikskola
    Fantastiskt bemötande och hjälp från början till slut. Jag hade sjukt mycket otur den dagen jag skulle köra upp och hamnade i trafik kaos och stod i köer med trafikskolan i tre timmar. Men Nea i receptionen gjorde allt för att fixa en ny tid till mig samma dag och jag klarade uppkörningen trots snö kaos och köer tillslut.

Har flera vänner som har gått på jarla och alla har körkort och kommer fortsätta rekommendera dom. Kan verka dyrt, men i slutändan värt varenda krona. Läs mer
  • Dasha G
    Dasha G skrev om Jarla Trafikskola
    Rekommenderar Jarla Trafikskola starkt! Fantastiska lärare och toppenbra bemötande från första dagen. Läs mer
  • Viktor B
    Viktor B skrev om Jarla Trafikskola
    Proffsiga föreläsningar, bra bemötande och väldigt kunniga körskolelärare. Rekommenderar Jarla stark. Läs mer
  • Elisabeth T
    Elisabeth T skrev om Jarla Trafikskola
    Great school. Helpful and friendly staff. Läs mer
  • Marco C
    Marco C skrev om Jarla Trafikskola
    Bra bemötande med förstående och lärorika lärare. Har köpt ca 20 körlektioner och även assisterande vid uppkörningen, vilket visade sig bidra med en stor trygghetskänsla. Främst hjälpte Jarla Trafikskola mycket med att planera utspridningen av körlektioner, teoriprov, och uppkörning vilket underlättade inlärningskurvan på bästa möjliga sätt för mig. Mycket nöjd är jag! Läs mer
  • Ellen G
    Ellen G skrev om Jarla Trafikskola
    Jag blev otroligt bra och tryggt bemött redan från mitt första samtal till Jarla Trafikskola. Alla mina frågor som jag har ställt under min utbildning har alltid besvarats utförligt och svaren har varit till stor hjälp. Jag har under min utbildning fått hjälp med planering av körlektioner och träning hemma, vilket gjorde mig väl förberedd inför de slutliga proven. Jag valde att betala mina körlektioner allt eftersom då jag inte ville känna någon stress över att ta det då jag har väldigt mycket i skolan. Det här valet diskuterade jag med receptionisten som var förstående och peppande, men informerade mig även om rabatterade paketpris när det fanns. Jag skulle starkt rekommendera Jarla Trafikskola för deras bra undervisning, kunnig personal och framförallt roliga lektioner. Landsvägskörningen var otroligt rolig! Min körkortsutbildning är någonting jag kommer minnas lika mycket som dagen jag tog körkort. Och en stor anledning till varför jag klarade mitt körprov och kunskapsprov på första försöket är mycket tack vare Jarla Trafikskola. Jag rekommenderar alla som ska ta körkort att skriva in sig på en trafikskola, Jarla Trafikskola, och ta körlektioner, det ger en så mycket! Läs mer
  • Tina B
    Tina B skrev om Jarla Trafikskola
    Jag blev jättebra omhändertagen från början till slut. Ville ta körkortet på så kort tid som möjligt med tydliga mål. Köpte fast-pris paket med en intensivkurs på ca 6 veckor.
    Skönt att körskolan bokade alla lektioner och kurser samt proven. Smidigt att komma åt schemat via hemsidan, en förbättring hade varit om man kunde importera schemat till kalendern på telefonen.
    Personalen var alltid glada, trevliga och engagerade. Körläraren Ali var också toppenbra! Klarade teorin och praktiken på första försöken och kände mig väl förberedd.
    Hade kunnat vara lite mer variation på testproven på hemsidan, körde en app parallellt så det var lugnt.
    Allt som allt är jag mycket nöjd och skulle rekommendera andra att ta denna kurs för att snabbt ta kortet! Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Jarla Trafikskola
    Mycket bra mottagande, engagerade och hjälpsamma med planeringen så allt gick snabbt och smidigt!
    Rekommenderas! Läs mer
  • Axel E
    Axel E skrev om Jarla Trafikskola
    Bra trafikskola med lärare som var punktliga och inte var rädda för att poängtera ut fel och få mig att lära mig nya saker. Engagerande lärare vid riskettan jag tog som gjorde lektionen till någon roligt och inte bara informationsrikt. Läs mer
  • Maria M
    Maria M skrev om Jarla Trafikskola
    Jätte bra trafikskola. Rekommenderas varmt. Trevligt bemötande från receptionen varje gång man var där och otroligt bra körlärare. Är supernöjd med Jarla trafikskola och kommer att rekommendera körskolan till alla som vill ta körkort. Tack för stödet och den positiva inställningen. Läs mer
  • Douglas M
    Douglas M skrev om Jarla Trafikskola
    Bra längd på körlektionerna och flexibilitet att köra dubbla. Det finns flera bra lärare så rekommenderar andra att prova några olika i början och känna vem man har bäst kemi med - det gjorde inte jag, men om jag hade gjort något annorlunda så hade jag nog testat mig fram den vägen (var mycket nöjd med den jag körde mest med). Lärarna är väldigt noggranna och detaljorienterade, så när jag kom till uppkörningen var jag nervös och osäker på mina chanser att lyckas men det visade sig då vara mycket lättare än en vanlig lektion. Det är obligatoriskt att köpa till och genomföra teoripaketet för att få köra upp med Jarla - hade själv en mycket bättre och billigare app så jag tycker att Jarla borde byta ut den nuvarande (som iofs kommer från STR...). Kan i stort rekommendera Jarla! Läs mer
  • Anna O
    Anna O skrev om Jarla Trafikskola
    Är mycket nöjd med både körskolan och min körlärare Anton, SÅ bra med en metod att lära ut som verkligen passade mig och lektionerna var alltid trevliga och lärorika. Rekommenderar verkligen Jarla. Läs mer
  • Siri E
    Siri E skrev om Jarla Trafikskola
    Bra bemötande från alla första början i receptionen. Fick hjälp att ordna en variant på intensivkurs som fungerade med heltidsarbete. Hade sedan samma lärare, som var hård men mycket bra, genom hela kursen. Överlag toppen! Läs mer
  • Nora Z
    Nora Z skrev om Jarla Trafikskola
    Fått bra stöd och hjälp. Lite tråkigt när första läraren slutade men övergången gick okej. Läs mer
  • John G
    John G skrev om Jarla Trafikskola
    Johannes är helt enkelt en mycket bra och lugn trafiklärare, varma rekommendationer! Läs mer
    2017-12-04 Jarla Trafikskola svarar John G
    Tack Johan!

Roligt att du är nöjd med din utbildning och med Johannes som lärare. Kör förståndigt nu och sköt om dig.

Ha det gott från oss på Jarla Trafikskola.
  • Dengzheng
    Dengzheng skrev om Jarla Trafikskola
    Nice and very helpful receptionist and teacher! Läs mer
  • Jelena Ö
    Jelena Ö skrev om Jarla Trafikskola
    Jag fick verkligen ett jättebra bemötande från jarla trafikskola, väldigt trevliga personer och duktiga lärare! Fick hjälp med allt inom körning, har lärt mig så mycket av dem. Rekommenderar starkt denna trafikskola! Läs mer
  • Tyra R
    Tyra R skrev om Jarla Trafikskola
    Jag gick utbildning för körkortstillstånd sedan har jag tagit körlektioner. De var mycket hjälpsammma med att boka och avboka tider samt hjälpte mig med stt boka uppkörning och teoriprov. De körlektioner har varit mycket bra med duktiga lärare som hjälpt mig att utvecklas och gett mig tips och råd om hur jag ska förbättra min körning. Läs mer
  • Isac T
    Isac T skrev om Jarla Trafikskola
    Allt var grymt! Personalen var trevliga och det var lärorikt Läs mer
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Jarla Trafikskola
    Hej!
    Jag var elev hos Jarla Trafikskola för att göra mitt B-körkort.
    Bemötandet från receptionisten var super trevligt och hon hjälpte alltid till om man behövde ändra en tid osv.
    Min körlärare var utöver en bra lärare också väldigt trevlig att samtala med och vi hade en snackis under färden:)
    Efter att ha kollat hur jag ligger till med min körning så gjordes det en planering som passt min behov, jätte bra! Dessutom har man en sk. Utbildningskontrollmed, en körlärare man inte haft, kort innan uppkörningen för att kolla hur man ligger till!
    Allt i allt ett snällt bemötande och kompetenta körlärare som hjälpte mig att klara teorin och uppkörningen på första försöket! Läs mer
  • Edgar P
    Edgar P skrev om Jarla Trafikskola
    Fantastisk personal och bra utrustning, går starkt att rekommendera Läs mer
  • Ingrid E
    Ingrid E skrev om Jarla Trafikskola
    Jag är mycket glad över att jag valde just Jarla trafikskola. Läraren jag hade var kunnig och duktig och lärde ut på ett bra sätt. Jag lärde mig jättemycket under min tid på skolan. Blev alltid trevligt bemött, och fick hjälp med hitta tider som passade mitt schema!
    Kan varmt rekommendera Jarla vidare! Läs mer
  • Frans F
    Frans F skrev om Jarla Trafikskola
    Bra bemötande, smidigt genomfört, mycket bra hanterande av tid och planering, bra hanterande av plötsliga situationer, bra pedagogik. Hemsidans teoriprover kändes relevanta och hjälpsamma och detsamma gäller de kursböcker som såldes. Läs mer
  • Hugo K
    Hugo K skrev om Jarla Trafikskola
    Bra bemötande och service! Prisvärt! Bra körlärare med bra feedback! Läs mer
  • Märta H
    Märta H skrev om Jarla Trafikskola
    Det bemötande jag fick från jarla var väldigt bra. Jag gick introduktionskurs, riskettan och tog fem körlektioner hos er med Thomas som lärare. Båda utbildningarna var väldigt bra, det var duktiga föreläsare som gjorde ämnena intressanta och det var väldigt skönt att vara i så små grupper. De fem körlektioner jag tog var väldigt lärorika och jag lärde mig mycket på bara fem lektioner. Jag fick många bra tips som jag upplever var värdefulla till min uppkörning. Läs mer
  • Katarina E
    Katarina E skrev om Jarla Trafikskola
    Sveriges bästa trafikskola! Superduktiga och professionella lärare. Rekommenderas varmt. Läs mer

Valhallavägen 82, 114 27 Stockholm