Jarla Trafikskola

Valhallavägen 82, 114 27 Stockholm — Visa karta

Våra välutbildade och pedagogiska trafikskolelärare har sedan 1975 gjort sitt yttersta för att utbilda våra elever till trygga och säkra förare. Läroplanen vi använder oss av är godkänd av Transportstyrelsens och vårt mål är att ge varje elev en effektiv och lönsam utbildning: snabbt, bra och till ett rimligt pris.

Vi erbjuder utbildning för bl.a. personbil, motorcykel, moped och bil med tungt släp. Välj själv om du vill ha en traditionell körkortsutbildning eller en intensivkurs. Vi har flera olika lösningar för att tillmötesgå dina önskemål.

Jarla Trafikskola bryr sig om kvalité och miljö!
Sveriges Trafikskolors Riksförbund har utifrån Företagarnas Riksorganisations FR 2000 Kvalitets-och miljöledning utarbetat en kvalitetssäkrad standard, utifrån vilken en certifierad trafikskola ska arbeta efter. Det som omfattar denna standard är att trafikskolan har ett ledningssystem för kvalité och miljö.

Hör av dig till oss när du vill ta körkort i Stockholm!

Läs vad 519 kunder tycker om Jarla Trafikskola

• 2020-05-26

Li Madeleine Karin I skrev om Jarla Trafikskola
    Idag tog jag mitt körkort tack vare denna fantastiska körskola. Min underbara lärare Sokrates rekommenderar jag starkt! Väldigt pedagogisk och bryr sig om oss elever. Han såg verkligen till att jag förstod allt som lärdes ut innan vi gick till nästa moment vilket hjälpte mig super mycket! Han gör en så glad då han stöttar en genom allt oavsett om man gör något knas. Både Sokrates och all personal på Jarla Trafikskola var alltid trevliga och hjälpte en med allt. Man blev alltid bemött med ett leende! Först planerade jag att inte ta någon lektion eftersom jag körde mycket privat, men idag är jag super glad att jag gjorde det för utan Sokrates hade jag inte klarat det på första försöket! Ett STORT tack! Vi ses i trafiken;) Läs mer
  • 2020-05-20

STEFAN M skrev om Jarla Trafikskola
    Tack för otroligt pedagogisk praktisk undervisning för BE behörighet. Tre väldigt fullmatade lektioner med Johannes och idag tog jag min BE behörighet. Supertrevligt bemötande från första kontakt till idag då jag fick min behörighet Läs mer
  • 2020-05-19

FREDRIK J skrev om Jarla Trafikskola
    Fick precis mitt körkort efter 8 körlektioner + mellanpaket av intensivkurs. Har aldrig kört bil innan. Riktigt bra service och utlärning. Trevliga och professionella lärare och medarbetare. Hade inga problem med ombokningar när det behövdes och blev alltid bra bemött. Helt klart 5/5! :D Läs mer
    2020-05-22 Jarla Trafikskola svarar FREDRIK J
    Tack Fredrik,
    Vad roligt att du känner dig nöjd med din utbildning hos oss. Det har varit minst lika trevligt för oss att ha dig här under denna tid.
    Ta hand om dig nu så ses vi på vägarna framöver.
    Hälsningar från oss alla på Jarla Trafikskola Östermalm
  • 2020-05-18

Elliot S skrev om Jarla Trafikskola
    Paket för att ta körkort
    Utmärkt bemött, riktigt bra service och väldigt trevligt
    Att man skulle lära sig mycket och trevligt bemött, att man skulle ha det kul och ta körkort.
    Körskolan har levt upp och över alla förväntningar!
    Grymt bra har det varit! Smidigt och lärorikt med allt man behöver för att kunna ta körkortet. Läs mer
    2020-05-20 Jarla Trafikskola svarar Elliot S
    Tack Elliot!
    Det har varit trevligt att ha dig här som kund och roligt att du tyckt om våran utbildning.
    Sköt om dig nu ute på vägarna.

• 2020-05-18

Umut H skrev om Jarla Trafikskola
    Utmärkt trafikskola,
    Både reception och lärare! Läs mer
    2020-05-20 Jarla Trafikskola svarar Umut H
    Tack Umut!
    Sköt om dig!

Ha det gott från oss här på Jarla trafikskola Odenplan.
  • 2020-05-15

David F skrev om Jarla Trafikskola
    Kunde inte ha haft en bättre upplevelse!
    Jag fick just mitt MC kort utan problem efter att ha gått på lektioner med Jarla Trafikskola i Älvsjö.
    Lärarna är trevliga, tålmodiga, och utomordentliga på att förklara och visa så man verkligen förstår hur man ska hantera motorcykeln. Jag känner att jag har mycket bättre teknik och säkerhet än jag hade när jag bara övningskörde privat! Jag känner också att de förberedde mig för vad instruktören ville se på förarprovet och hjälpte mig komma genom provet med självsäkerhet och god marginal. Jag blev den enda av tre elever som klarade provet den dagen, och det ska Jarla tackas för!

Tack alla ni, och speciellt tack till Tasos och Christer! Ni är bäst! Läs mer
  • 2020-05-12

Le D skrev om Jarla Trafikskola
    Thanks to all the teachers and admins that were really patient with me. Finally got my MC card, but I'll see you again for the car card. Läs mer
  • 2020-03-23

Soroush H skrev om Jarla Trafikskola
    Superbra. Kunde inte vara mer nöjd med min lärare Eric som var pedagogisk och hela tiden satte en nivå som gjorde att det aldrig kändes som att det blev för mycket att ta in samtidigt. Läs mer
    2020-03-25 Jarla Trafikskola svarar Soroush H
    Tack Soroush!
    Grattis igen till ditt körkort och ta väl hand om dig nu.
    Alla vi på Jarla trafikskola Odenplan.
  • 2020-03-19

Veronica Elisabeth L skrev om Jarla Trafikskola
    Snabb återkoppling och mycket bra hjälp redan vid start. Ärliga, trevliga och mycket kompetenta!
    Stort tack till Lena för hjälp med upplägg och fakturering och stort TACK till min fantastiska körskolelärare Sokrates som hjälpte mig att ta körkortet på första försöket! :)

Rekommenderar verkligen denna körskola! Läs mer
    2020-03-19 Jarla Trafikskola svarar Veronica Elisabeth L
    Tack Veronica!
    Det har varit jätte trevligt att vi fått haft dig här som kund. Du får kika förbi någon dag med både barn och hund :-) när ni är ute på promenad.
  • 2020-03-10

HANNA J skrev om Jarla Trafikskola
    Tog precis mitt körkort efter att ha kört med Sokrates! Rekommenderar honom starkt, han är väldigt pedagogisk och bra på att lära ut. Tack snälla Sokrates! Läs mer
    2020-03-11 Jarla Trafikskola svarar HANNA J
    Tack Hanna!
    Roligt att du varit nöjd med vår skola och din lärare du haft under din utbildning.
    Ta hand om dig och lycka till med ditt körkort.

• 2020-03-05

SOPHIA A skrev om Jarla Trafikskola
    Kan verkligen rekommendera Jarla Trafikskola och specifikt läraren jag hade, Gia. Om någon funderar över att börja övningsköra på jarla trafikskola kan jag verkligen rekommendera henne!! Enligt mig är hon den bästa läraren de har :)) Läs mer
    2020-03-10 Jarla Trafikskola svarar SOPHIA A
    Hej Sophia,
    Återigen stort grattis till ditt välförtjänta körkort, och vad roligt att du känner dig nöjd med din utbildning hos oss.
    Ta väl hand om dig nu och kör försiktigt!
  • 2020-03-03

WILHELM T skrev om Jarla Trafikskola
    Klarade teorin och körprovet på första försöket efter att ha gått fastprispaketet på Jarla Odenplan – är helnöjd med hela upplevelsen, särkilt med min utomordentligt kompetenta, engagerade och dessutom trevliga lärare Sokrates som gjorde det här till en utbildning i toppklass! Läs mer
    2020-03-03 Jarla Trafikskola svarar WILHELM T
    Tack Wilhelm! Det har varit trevligt att ha dig här hos oss på Jarla trafikskola Odenplan. Lycka till nu med ditt körkort....
    Allt gott från oss är på Odenplan.
  • 2020-02-01

HÉLÉNE R skrev om Jarla Trafikskola
    Otroligt bra upplevelse. Proffsiga och trevliga genom hela processen. La upp en plan som följdes till punkt och pricka. Behöver jag ens skriva att jag klarade både teori och uppkörning på första försöken? Mycket nöjd elev, tack Ali och hela teamet! Helene Läs mer
    2020-02-04 Jarla Trafikskola svarar HÉLÉNE R
    Tack Héléne!
    Roligt att du vara nöjd med oss här på Jarla trafikskola Odenplan, sköt om dig nu och vi ses på vägarna.
  • 2020-01-28

ELIN G skrev om Jarla Trafikskola
    Idag kom äntligen körkortet!! Bytte från en annan trafikskola till Jarla vid Valhallavägen då jag saknade struktur i min utbildning. Efter min provlektion var allt bokat och klart fram till uppkörning. Jag fick ett schema med lektioner två månader framåt. Är jättenöjd och allt har fungerat superbra! Skulle rekommendera Jarla Trafikskola till alla. Tack för all hjälp, utan er hade det inte gått!! Läs mer
    2020-02-06 Jarla Trafikskola svarar ELIN G
    Hej Elin! Hoppas du njuter av ditt körkort! Vi på Valhallavägen är så glada för att vi fick ta över dig och ha dig här hos oss under denna period. Kör försiktigt nu och ta väl hand om dig!
  • 2020-01-27

DENISE A skrev om Jarla Trafikskola
    Sjukt bra kundservice, fick grym hjälp av min körlärare, klarade både teorin och uppkörningen på första försöket utan problem, jag Betalade för 5 lektion som pågick i 2 timmar och 40 min varje gång, jag lärde mig alltid massa nya saker under lektionerna! Jag rekommenderar verkligen min lärare som jag hade då han verkligen brydde sig och jag kände mig extremt bekväm att köra med honom (Sokrates)! Verkligen värt priset för man får verkligen det man betalar för! Läs mer
    2020-01-30 Jarla Trafikskola svarar DENISE A
    Tack Denise!
    Roligt att du tyckte om oss här på Jarla trafikskola Odenplan och med din lärare. Ta hand om dig nu och vi ses i trafiken.

• MICHAELA L

2020-01-27

MICHAELA L skrev om Jarla Trafikskola
    Hade för ett tag sedan svårt att se hur jag skulle klara av att ta mitt körkort efter flera misslyckanden, men Jarla trafikskola såg idag till att det blev verkligt! Har inget annat än bra att säga om alla jag träffat från skolan som hjälpt mig i med- och motgångar. Stort engagemang, skräddarsydd utbildning och har verkligen fått det stöd jag har behövt för att nu kunna köra själv på vägarna! Positivt bemötande och jag kommer nu att se tillbaka på min utbildning med glädje. Stort tack till alla på Jarla Trafikskola på Valhallavägen som har hjälpt mig! Ni är bäst! Läs mer
    2020-02-06 Jarla Trafikskola svarar MICHAELA L
    Hej Michaela! Vad roligt att du känner dig nöjd med din utbildning hos oss. Det har varit så trevligt att ha dig här under denna tid. Vi ses ute på vägarna framöver. Ta hand om dig!
    Varma hälsningar från oss alla på Valhallavägen.
  • 2020-01-17

ANTON H skrev om Jarla Trafikskola
    Tog mitt körkort idag på första försöket! Jarlatrafikskola Odenplan är grymt, lyssnar på ens behov och ser till att man får körkortet.
    Speciellt tack till mina lärare Ali och Sokrates. Båda två är väldigt bra och Sokrates la ner mycket av sin tid, energi och tålamod på att jag skulle klara allt och jag kunde inte ha bett om en bättre lärare. Jag är tacksam att jag fick ha honom!

Med vänlig hälsning,
    Anton Läs mer
    2020-01-20 Jarla Trafikskola svarar ANTON H
    Tack Anton!
    Det har varit mycket trevligt att ha dig här hos oss. Vi ses ute på vägarna och lycka till med allt.

Alla vi på Jarla trafikskola Odenplan.
  • Carl Joakim F

2019-12-19

Carl Joakim F skrev om Jarla Trafikskola
    I november hade jag inte kört en bil på 11 år. Idag kan jag med ett stort leende meddela att jag har körkort! Jag klarade både teori och uppkörning på första försöket och det är mycket tack vare min lärare Sokrates. Med honom var det ett rent nöje att lära sig köra bil på ett tryggt och säkert sätt. Han är troligtvis Sveriges bästa körskolelärare och i övrigt en tung snubbe att ha och göra med! Jag rekommenderar alla att boka sina lektioner med honom när de bestämmer sig för körkort!!
    Jarla har en bra portal för att plugga teori jag behövde inte läsa några böcker utan gjorde deras provtest online. Även smidigt med skjuts till halkbanan.

Vi ses ute på vägarna! ;) Läs mer
    2020-01-09 Jarla Trafikskola svarar Carl Joakim F
    Tack! Roligt att du har trivts med oss här på Odenplan, och som du skrev...vi ses ute på vägarna.

Ha det gott från oss på Jarla trafikskola Odenplan.
    Carl Joakim F gillar detta
  • 2019-12-16

MIKAEL S skrev om Jarla Trafikskola
    Tack Jessica, Michelle, Tassos på Jarla Trafikskola Älvsjö för att ni ordnande så att jag hade jättebra bil-lektioner för att öva upp min manövrering mm som inte funkat så bra innan och att jag nu med er hjälp kunde ta mitt körkort innan jul.
    Är väldig tacksam också för att Selma ordnade med mina bokningar för körövningar som låg rätt tidsmässigt inför körproven och jag lyckönskar er alla i bilskolan framöver. Era framtida kunder kommer vara tacksamma som har er som bilskollärare och jag kan verkligen rekommendera Jarla Trafikskola som tar hand om sina elever på bästa sätt.

Stort tack för all hjälp som jag fått från er Läs mer
  • 2019-12-10

Fanny I skrev om Jarla Trafikskola
    Jag började på Jarla i oktober efter att ha kört på en annan trafikskola tidigare. Jag lärde mig mer på Jarla under en lektion än vad jag gjorde under hela min tid på den förra trafikskolan. Jag körde med Sokrates som är helt underbar som lärare. Väldigt pedagogisk och lugn och anpassade lektionerna efter mina kunskaper, förbättringsområden och förutsättningar. Det är sällan man stöter på en lärare som är så entusiastisk och engagerad i sina elever som honom. Jag körde upp privat då jag hade en tid inbokad sedan tidigare men jag kan nu i efterhand säga att jag aldrig skulle klarat det på första försöket utan Sokrates.

Servicen på plats, på mail och över telefon är helt outstanding! Kan verkligen rekommendera Jarla, jag är så nöjd. Stort tack! Läs mer
    2019-12-11 Jarla Trafikskola svarar Fanny I
    Tack Fanny
    Det har varit trevligt att ha dig här hos oss och jättekul att din uppkörning gick bra. Ta hand om dig nu och vi ses ute i trafiken.

Alla vi här på Jarla Trafikskola Odenplan.
  • 2019-12-04

Terri skrev om Jarla Trafikskola
    Jag gjorde intensive körskola hos Jarla Alvsjö med Michelle och Jessica som lärare och det var riktigt bra. Läraren var väldigt pedegogist och proffsiga. Läs mer
    2019-12-06 Jarla Trafikskola svarar Terri
    Congratulations Terri :)
    Roligt att höra att du trivts hos oss på Jarla Trafikskola Älvsjö.
    Ta hand om dig och ditt körkort nu.
    Varma hälsningar fån oss på Jarla Älvsjö
  • TIINA P

2019-11-28

TIINA P skrev om Jarla Trafikskola
    Jag bestämde mig sent i livet för att ta körkort och vände mig då till Jarla Trafikskola vid Odenplan i Stockholm. Jag var nybörjare utan några som helst förkunskaper och bestämde mig för att ta manuellt körkort eftersom jag ofta vistas i länder där automatväxlade bilar inte är så vanliga. Att lära sig att köra bil visade sig vara en långt större utmaning än jag föreställt mig, men jag fick utmärkt utbildning vid Jarla Trafikskola. Jag vill tacka min lärare Sokrates för tålamod och för en aldrig sviktande optimism. Han har förmågan att leda de mest hopplösa elever (dit jag räknar mig själv) till mål. Ett hjärtligt tack också till övriga lärare Ali, Hosse och Mattias som också bidragit till att jag slutligen tog körkort. Jag vill också tacka receptionisterna Ina och Lena som alltid finns tillhands närhelst elever behöver hjälp och vägledning kring praktiska spörsmål. Läs mer
    2019-12-03 Jarla Trafikskola svarar TIINA P
    Tack Tiina!
    Stort lycka till nu med ditt körkort som du kämpat med, nu kan du ut och resa och hyra bil precis vart du vill.

Ha det gott nu från oss alla här på Jarla trafikskola Odenplan.
  • 2019-11-25

ERICA R skrev om Jarla Trafikskola
    I September började jag övningsköra hos Jarla Odenplan och idag fick jag mitt efterlängtade körkort. Min lärare Sokrates är definitionen av en bra lärare. Han är pedagogisk och lugn och ställer alltid upp för sina elever. Han har under dessa veckor varit min största supporter och alltid hejat och stöttat mig. Vi har gått igenom alla moment/situationer för att jag ska bli en säker och trygg förare och jag har haft jäkligt kul på vägen. Kan verkligen starkt rekommendera Jarla! Läs mer
    2019-11-27 Jarla Trafikskola svarar ERICA R
    Tack Erica!
    Roligt att du trivts här hos oss på Odenplan och nu kan du ut och köra på vägarna som en bra och trygg bilförare.
    Ha det gott från oss här på Jarla trafikskola Odenplan.
  • 2019-11-07

Matilda R skrev om Jarla Trafikskola
    Mycket bra och lösningsfokuserad trafikskola med kompetenta pedagoger och fantastisk service! Jag kan varmt rekommendera Jarla trafikskola vid Odenplan. De anpassar utbildningen till elevens behov och utbildningen känns både relevant och rimlig. Har haft jättefina lärare som har varit väldigt engagerade och måna om min utveckling. Är väldigt nöjd! Läs mer
    2019-11-26 Jarla Trafikskola svarar Matilda R
    Tack Matilda!
    Det har varit jättekul att ha dig här hos oss och det känns toppen att du varit nöjd med din utbildning.
    Sköt om dig och vi ses ute på vägarna.

Alla vi här på Jarla trafikskola Odenplan.
  • 2019-10-29

David M skrev om Jarla Trafikskola
    Jag kan starkt rekommendera Jarla Trafikskola Odenplan. Jag har haft ett utländskt körkort i många år men ville snabbt ta svenskt körkort utan att det tog alldeles för mycket tid eller pengar. Jag började med en testlektion och fick mycket bra råd om vad jag behövde göra för att få svenskt körkort och bli en trygg och säker förare i den svenska trafiken. Jag fick hjälp att lägga upp en plan och med bokningar för teoriprovet och det praktiska körprovet. Värdefulla tips gällande körteknik som jag fick under lektionerna tillsammans med råd om bokningar av de olika moment har säkert sparat mig flera tusen kronor. Man har hört historier om trafikskolor som vill bara mjölka pengar från elever men på Jarla Trafikskolan känns det verkligen tvärtom. De vill att du tar körkortet på ett säkert sätt till minsta möjliga kostnad. Ina på receptionen tillsammans med de kunniga lärarna Theo och Hosse hjälpte mig ta körkort inom en månad till en väldigt förmånlig kostnad. Läs mer
    2019-11-02 Jarla Trafikskola svarar David M
    Tack för ett fint omdöme, David och stort grattis till ditt Svenska körkort :)
    Vi är glada över att du valde oss och att du trivts med oss.

Ta hand om dig.

PS Tack för din uppskattning du kom in med, mycket gott! :)

Varma hälsningar, Jarla Trafikskola Odenplan.
  • 2019-10-25

Louise A skrev om Jarla Trafikskola
    När jag började fundera på att ta körkort så visste jag inte var jag skulle börja, och jag tog en testlektion på Jarla Trafikskola Odenplan och de hjälpte mig direkt med att lägga upp en plan. Jag började köra med Sokrates som är en fantastisk lärare och pedagog! Varje lektion är tydlig och strukturerad och jag utvecklades varje lektion, så när uppkörningen kom så var jag 100% redo och det kändes som vilken annan lektion somhelst, vilket var jättebra! Jag rekommenderar Jarla Trafikskola starkt för alla som vill ha en säker uppkörning! Läs mer
    2019-10-29 Jarla Trafikskola svarar Louise A
    Stort grattis till körkortet, fröken Louise!
    Vad kul att höra att du varit nöjd och att du kände dig trygg med dina kunskaper vid körprovet. Håll fast vid den känslan varje gång du är i trafiken. Kör klokt och ta hand om dig.

Tack för fint omdöme.
  • Johan E

2019-10-23

Johan E skrev om Jarla Trafikskola
    Har haft i tanken att ta körkort sen jag fyllde 18 år (fyller 30 i höst) men inte haft självförtroendet i trafiken för det efter år av övningskörande. Sen gick jag till Jarla Trafikskola på Odenplan och fick träffa Sokrates. Och efter lektioner med honom lärde jag mig hur man kör bil på riktigt och med självförtoende. Hjälpande hand med både pluggstrategi inför teoriprov och tips för uppkörning. Och jag klarade båda delarna på första försöket och toppresultat utan någon större prestationsångest inför, utan bara uppbyggd självförtroende i trafiken. Jag kan med hela mitt hjärta säga att jag inte skulle klara det utan Sokrates. Plus att trafikskolan i sin helhet är väldigt hjälpsamma och tillmötesgående. Rekomenderar starkt! Läs mer
    2019-10-29 Jarla Trafikskola svarar Johan E
    Stort grattis, Johan! Vi är väldigt glada över att du kom till oss och att vi fick hjälpa dig med körkortet.
    Tack för fint omdöme och vi hoppas verkligen att du behåller självförtroendet bakom ratten genom åren.

Ta hand om dig och tuta när du far förbi.
  • 2019-10-22

Nadia E skrev om Jarla Trafikskola
    Jag trodde aldrig att jag skulle klara av att ta körkortet. Gick till två körskolor tidigare som inte alls var bra. Att byta till Jarla trafikskola är det bästa jag har gjort.
    Körde med Ali, en väldigt pedagogisk lärare.
    Receptionisten Ina hjälpte till med att planera in körlektionerna väldigt bra! Dessutom fick man alltid ett trevligt bemötande när man kom till körskolan.

Ni har gjort det möjligt för mig och därför vill jag tacka er, speciellt dig Ali! Läs mer
    2019-10-29 Jarla Trafikskola svarar Nadia E
    Stort grattis till körkortet, Nadia och stort tack för det fina betyget!
    Vi är jätteglada att vi har fått hjälpa dig till körkortet och att du varit nöjd med oss.
    PS Tack för de grymt goda sötsakerna!

Njut av körkortet och ta hand om dig,
  • 2019-09-25

Linnéa G skrev om Jarla Trafikskola
    Lektioner superbra
    Älskar Lena i repan på stureP Läs mer
    2019-09-30 Jarla Trafikskola svarar Linnéa G
    Tack Linnéa!

Det har varit jättetrevligt att ha dig här oss, lycka till nu med ditt körkort.

Vi på Jarla trafikskola Stureplan.
  • 2019-09-19

Felicia W skrev om Jarla Trafikskola
    Jag började ta lektioner på Jarla Trafikskola efter att endast ha kört ett fåtal gånger privat, 23 körlektioner senare klarade jag teoriprov och uppkörning på första försöket. Jag kan varmt rekommendera Sokrates som lärare, han är lugn, pedagogisk och alltid lika trevlig! Varje lektion var noga planerad med olika moment och utan problem så repeterade vi det jag kände mig osäker på. Jag lärde mig väldigt mycket på varje lektion och kände mig alltid trygg.
    Dessutom hade Jarla teoritest som man fick göra innan det var dags att skriva det riktiga provet, vilket gjorde att jag kände mig säker när det väl var dags. Hela vägen till körkortet var genomtänkt och Ina på kundtjänst var alltid snabb med svar.
    Jag kan starkt rekommendera Jarla Trafikskola! Läs mer
    2019-10-29 Jarla Trafikskola svarar Felicia W
    Felicia, stort grattis till körkortet!

Tack för fint omdöme och vi är väldigt glada att ha fått utbilda dig till körkortet. Att du varit så nöjd under tiden är vi extra glada för.

Ta hand om dig och njut av körkortet.
  • 2019-09-05

Eriksson Kocsis W skrev om Jarla Trafikskola
    Jag tog en 3-veckors intensivkurs för körkort på Jarla Odenplan, med förberedande lektioner innan och kompletterande sådana efteråt. Från start har jag blivit väl bemött och det har alltid funnits en tydlig plan och struktur på lektionerna, vilket gjort att samtliga känts värdefulla. Jag har alltid fått snabba svar på alla administrativa frågor av Ina som jobbar på kundtjänst, vilket har gjort att hela kursen varit stressfri för mig.

Jag har kört med flera olika lärare och är nöjd med samtliga, men framförallt Sokratis som hjälpte mig mina sista lektioner innan uppkörningen. Jag kan verkligen rekommendera Jarla Odenplan och tror inte jag hade klarat att få godkänt på både kör- och teoriproven på första försöken utan deras hjälp! Läs mer
    2019-10-29 Jarla Trafikskola svarar Eriksson Kocsis W
    Fröken Wilma, stort grattis till körkortet!

Vi är väldigt glada för att du hängt med oss och att vi fått utbilda dig till körkortet. Att du varit nöjd under tiden och trots intensiv kurs, ändå känt ett lugn. Det gillar vi.

Ta väl hand om dig och njut av ditt välförtjänta körkort.
  • 2019-08-29

Noa Z skrev om Jarla Trafikskola
    Innan jag kom till Jarla hade jag övningskört mycket privat, och trodde att jag var nära att kunna köra upp. Men det visade sig att jag hade fel. Bara efter någon lektion hos Jarla så insåg jag att det fanns mycket att förbättra. Min lärare Sokratis har utvecklat min körning mycket. Han är pedagogisk och väldigt kunnig, och han lär inte ut för att bara klara uppkörningen, utan för att man ska bli en trygg och bra förare. Uppkörningen klarade jag på första försöket.

Det hjälpmedel som Jarla erbjuder för teorin tyckte tyckte jag var mycket bra, jag klarade teoriprovet på första försöket dels tack vare detta hjälpmedel. Läs mer
    2019-08-29 Jarla Trafikskola svarar Noa Z
    Stort grattis på körkortsdagen, Noa!
    Vi är så glada att det gick bra på både teori- och körprov första försöket och det är kul att höra att du ändrade inställning till vad du tänkte att du kunde när du kom till oss, till det att du nu idag körde upp.
    Vi hoppas du får njuta i många år av ditt körkort!

• 2019-08-28

Teresa L skrev om Jarla Trafikskola
    Mycket nöjd med mina körlektioner. Hade en bra körlärare Sokrates som var mycket tydlig, lugn och pedagogisk. Kändes som jag fick grundlig och individuell anpassade lektioner som ledde till att jag klarade teorin och körprovet på första försöket. Det var både kul och lärorikt under lektionerna.
    Receptionen är behjälpliga och tydliga med kommunikation också. Kan starkt rekommendera! Läs mer
    2019-08-29 Jarla Trafikskola svarar Teresa L
    Tack, Teresa.
    Vi är glada att du är nöjd med lektionerna och väldigt glada för att du har tagit körkortet!
    Vi hoppas du får njuta länge av det.
    Kör försiktigt och ta hand om dig!

• 2019-08-28

Filip J skrev om Jarla Trafikskola
    Jag hade en intensivkurs I två veckor. Väldigt bra lärare. Bra struktur på lektionerna.

Kan rekommendera att vara ganska bekväm med bilen innan man väljer att ta lektioner då det är en aningen dyrt. Lektionerna tycker jag passar bäst till att lära sig trafikregler och den delen av körningen. Läs mer
  • 2019-08-23

Joel skrev om Jarla Trafikskola
    Bra bilar, personal och utbildning. Är verkligen nöjd med service och måste säga att jag blev väl förberedd för körkort. Dock kändes det lite girigt när man blev inbokad på många väldigt dyra lektioner och de bara blev fler och fler... dessutom fanns det vissa ”regler” som tydligen inte kunde kringgås angående t.ex. utbildningskontroll och man var inte villig att vara särskilt flexibel. Men som sagt är jag ändå nöjd, jag fick trots allt en mycket bra utbildning! Läs mer
  • Sandra Christina S

2019-08-20

Sandra Christina S skrev om Jarla Trafikskola
    Jag klarade både teorin och körprovet på första försöket tack vare bästa körskolan och min fantastiska lärare Sokratis. Han är en otroligt bra lärare eftersom han har bra tålamod och alltid förklarar allt lugnt och tydligt. Han gjorde så mycket mer än man måste som lärare och la mycket tid och energi på att jag skulle klara proven. Det är sällan man verkligen känner att en lärare på riktigt vill göra allt för att man ska klara proven. Sokratis är den bästa läraren jag haft! Han såg till att dela alla sina kunskaper med mig så att jag känner mig säker att köra var som helst oavsett om det är mycket trafik eller regnar eller snöar.
    Det har varit väldigt smidigt att boka in lektioner, riskettan, risktvåan, teori och uppkörning. Jag hade nog inte klarat teoriprovet om det inte var för att Sokratis har tagit sig tid att förklara ordentligt och noggrant och svara tydligt på alla mina frågor. Det är väldigt bra att skolan ställer krav på att man ska ha klarat minst 58 rätt på minst 5 övningsprov innan man får skriva teoriprovet så man har stor chans att klara det. Läs mer
    2019-08-29 Jarla Trafikskola svarar Sandra Christina S
    Stort grattis, fröken! Och tack för fin rekommendation!

Vi är jätteglada för att du trivdes med oss och vårt upplägg. Vi vill absolut ge bästa förutsättningarna till en gedigen utbildning och tycker att du kämpade riktigt bra.
    Vi hoppas du får njuta av ditt välförtjänta körkort i många, många år framöver.

• 2019-08-05

Philip skrev om Jarla Trafikskola
    Bra, enkel och trygg upplevelse. Var mer än förberedd för både teori- och uppkörningsproven. Allmänt trevlig personal. Läs mer
    2019-08-07 Jarla Trafikskola svarar Philip
    Tack Philip, och Stort Grattis till din Körkort!
    Det känns fint att höra att det finns en plan hela vägen:)
    Ta hand om dig och kör försiktigt :)

MVH Jarla Trafikskola-Östermalm
  • 2019-07-18

Johan Å skrev om Jarla Trafikskola
    Körlektioner

Kanon bemötande, väldigt pedagogisk lärare

Kan klart rekommendera jarla körskola då allt från admin, bokningar och körlektioner fungerat kanon Läs mer
    2019-08-05 Jarla Trafikskola svarar Johan Å
    Tack Johan!
    Roligt att du trivts hos oss här på Jarla trafikskola. Vi önskar dig allt gott och vi ses på vägarna.

Alla vi på Jarla trafikskola.
  • 2019-07-15

Riccardo C skrev om Jarla Trafikskola
    Jag hade en bra lärare som var lungt med mig och gav mig bra tips för att vara redo för provet som gick suveränt! Läs mer
    2019-07-16 Jarla Trafikskola svarar Riccardo C
    Tack Riccardo!
    Det var mycket trevligt att ha dig här och nu har du ditt körkort som du fixade på några veckor, bra jobbat.

Alla vi på Jarla Trafikskola Stureplan önskar dig lycka till.
  • 2019-07-12

Jan Erik Fabian R skrev om Jarla Trafikskola
    Vill ni ta körkort ska ni köra med Sokratis på Jarla Trafikskola Odenplan. Med hans hjälp klarade jag uppkörningen på första försöket. Han är en noggrann, professionell, pedagogisk & extremt engagerad lärare. Det var omedelbart uppenbart för mig att Sokratis VERKLIGEN BRYR SIG om att göra mig till en så pass bra förare att jag med behaglig marginal skulle kunna ta körkortet så fort det bara realistiskt sett går och att han anstänger sig allt han kan för att få det att hända.

Alla har en mängd olika lärare under livet.. i skolan.. på arbetsplatsen osv. Det är lite av en kyscha men många av oss kanske kommer ihåg en eller max två lärare från ens skolgång som verkligen stack ut som en verkligt exeptionell lärare.. ni vet den där som ansträngde sig mer än den skulle komma undan med.. som har sitt hjärta med i uppgiften och hela tiden strävar efter att göra bättre ifrån sig för att du ska växa. Den kategorin människor tillhör Sokratis och därför kände jag mig benägen att lägga ut texten liten här om hur grym han är. Läs mer
    2019-08-29 Jarla Trafikskola svarar Jan Erik Fabian R
    Stort grattis, Fabian! Och tack för fin rekommendation av läraren.

Vi är så glada att du trivdes med oss och framför allt din lärare. Det är en viktig relation som måste fungera och det är ju superhärligt att höra att han är en person som kommer finnas med dig i många, många år framöver.
    Det är viktigt för oss som utbildare att vi levererar en utbildning som ger en bra trygghetskänlsa och det är kul att höra att läraren tar sin uppgift på största allvar. Det är utbildning och framför allt säkerhet vi jobbar med.
    Tack för att du valde oss som utbildare.

MVH /Jarla Trafikskola Odenplan.

Joshua R skrev om Jarla Trafikskola
    Karla trafikskola är verkligen utmärkt. De har hjälpt mig att ta 3 körkort. Rekommenderar dem starkt. Maria i repan fixar och trixar så jag fick tidigare uppkörningar. Instruktörerna förklarar så man förstår. Läs mer
    2019-07-18 Jarla Trafikskola svarar Joshua R
    Älskade Joshua... stort tack för dina fina ord! Både du och Suz är saknade av oss alla! Sköt om dig och njut av båda dina körkort.

Stor kram från oss alla i Bromma!

Fredrik Ö skrev om Jarla Trafikskola
    Väldigt bra trafikskola, duktig personal med bra bemötande. Läs mer
    2019-07-18 Jarla Trafikskola svarar Fredrik Ö
    Stort tack Fredrik!
    Det var trevligt att lära känna dig och ha dig här som elev. Alltid lika kul när du kom in inför varje lektion.

Hoppas att du njuter av sommaren på två hjul.
    Vi ses väll på Avrostningen i maj 2020?

Hälsningar från oss alla i Bromma!

Bawan B skrev om Jarla Trafikskola
    Bra lärare och bra utbildning.. gick intensivkursen för MC och allt gick jätte bra Läs mer
  • Patrik R

2019-07-04

Patrik R skrev om Jarla Trafikskola
    Köpte mc utbildning och allt har varit positivt från första början bra bemötande otroligt trevlig personal har till och med ”hängt” där fast jag egentligen inte haft några körpass.
    Jag tycker verkligen att dem har nått upp till mina förväntningar ++. Läs mer

Pär J skrev om Jarla Trafikskola
    Ola är världens bästa MC instruktör, Läs mer
    2019-07-18 Jarla Trafikskola svarar Pär J
    Jag håller med dig Pär, Ola är "one of a kind", men det är du också!

Jag kan verkligen inte komma på en enda dag du kom in inför lektion och inte bjöd till oändlig skratt. Så stort tack för det och tack för att du valde oss som din trafikskola!

Vi ses väll på Avrostningen i maj 2020?

Varma hälsningar från oss alla i Bromma!

Celine Isabell Modesty I skrev om Jarla Trafikskola
    Skapar en lugn miljö att lära sig bilkörning i, lättsam ton men bra utbildning! Läs mer
    2019-07-31 Jarla Trafikskola svarar Celine Isabell Modesty I
    Tack Celine för ditt fina omdöme :) Det har varit riktigt roligt att följa din resa vägen mot körkortet, mycket bra jobbat!

Alla vi på Jarla Trafikskola

Folke O skrev om Jarla Trafikskola
    Trevligt gäng. Bra och gedigen utbildning. Läs mer
  • 2019-06-18

Jakob W skrev om Jarla Trafikskola
    Bra, roliga och pedagogiska lärare.
    Rekommenderar starkt till alla som funderar över vilken körskola de ska välja! Läs mer
    2019-06-18 Jarla Trafikskola svarar Jakob W
    Stort Grattis, till din körkort Jakob.
    Vi är så glada att vi fick utbilda dig, ta hand om dig och lycka till i Norge nu :)
    MVH Jarla Trafikskola-Östermalm
  • 2019-06-13

Astrid skrev om Jarla Trafikskola
    Mina förväntnigar var att de skulle hjälpa mig att planera min utbildning så att jag kunde nå mitt mål. Jag köpte körlektioner. Jag blev väldigt bra bemött av körskolan, de hjälpte mig att hitta alternativa tider för körlektioner när jag behövde avboka någon lektion. De hälsade alltid på mig när jag kom in genom dörren på körskolan. De var mycket pedagogiska och utmanade på ett bra sätt! Jag lyckades nå mitt mål att ta körkort innan sommaren och på första försöket! Min upplevelse nu i efterhand är att de översteg mina förväntningar! Läs mer
    2019-07-31 Jarla Trafikskola svarar Astrid
    Underbart att höra, stort Tack för ditt omdöme Astrid!
    Ta hand om dig och kör försiktig:)

Stor kram från oss alla i Jarla Trafikskola-Östermalm
  • 2019-06-11

Sara E skrev om Jarla Trafikskola
    Jag körde på Jarla Odenplan och jag hade Sokratis som min lärare hela min utbildning. Sokratis är en exceptionellt bra lärare jag definitivt kan rekommendera. Han var väldigt pedagogisk och förklarade på ett lätt förståeligt sätt hur man skulle göra och varför man skulle göra just så. När han demonstrerade hur jag borde göra förklarade han varje steg klart och tydligt. Vid frågor förklarade han på ett så enkelt sätt som möjligt vilket gjorde saker att se självklara ut och lätta att memorera. Han gjorde även minneslappar, som jag fick, för att lättare träna in saker och i vilken ordning man bör göra dem i, detta fann jag super inför när jag körde privat. En annan bra sak var att Sokratis gjorde det till en bra arbets miljö där jag kunde känna mig trygg och ett förtroende till han. Han dumförklarade mig aldrig oavsett vad för fråga jag ställde utan var super uppmuntrande och vid behov gav konstruktiv kritik. Vill man bli en bra förare och samtidigt ha en bra tid bör man välja Sokratis som sin lärare. Utöver detta kan jag säga att även om priserna är lite högre än andra ställen kände jag att varje öre var värt det. Teori appen som ingick i mitt packet var super inför teori testet. Det jag gillade speciellt med det och skolan var att de höll koll på hur jag låg till i jämförelse med körningen och att de hade krav på minst 5 st godkända "sluttest" en vecka innan provtillfället. Tack Sokratis och Jarla för hjälpen med körkortet! <3 Läs mer
    2019-08-30 Jarla Trafikskola svarar Sara E
    Tack Sara! Vad glad vi blir att du trivdes så bra med oss och din lärare :) Och stort, stort grattis till körkortet!
    Vi hoppas du får njuta av det i många, många år framöver.

Sara E gillar detta

Valhallavägen 82, 114 27 Stockholm