Alla kategorier Snickare Stockholms län Norrtälje Jensen i Roslagen Snickeri AB

Gubbudden 6, 761 94 Norrtälje — Visa karta

SKOGVAKTARVÄGEN 2, 15147, SÖDERTÄLJE
Tommie Hjelms Bygg
Emil S:
Utför det som ska utföras till överenskommen kostnad. Håller tider.

Läs vad 1 kund tycker om Jensen i Roslagen Snickeri AB

• tobias b
    tobias b skrev om Jensen i Roslagen Snickeri AB
    En rad brister

Vi beställde ett kök hos Jensen Snickeri under 2011 med planerad leverans under vecka 43.

Vi bad om en besiktning av köket i verkstaden innan lackering för att undervika större fel. Under vecka 44, en vecka efter planerad leverans visades vi bara enstaka stommar som var lång ifrån färdigbygda.

Köket levererades del för del allt eftersom de blev färdigställda nio veckor för sent vecka 52. Detta kompenserades vi för ekonomiskt. Redan vid leveransen reklamerade vi flera lackfel på luckor och lådfronter, slarvigt monterade greplistor och luckor som inte passade. Jensen Skickeri försökte åtgärda alla reklamationer, men tyvärr med bristande resultat.
    Omlackeringen skedde enbart på enskilda kanter eller delar av ytan som maskerades. Maskeringskanterna blev ojämna. Glipor mellan greplisten och skivmaterialet där stänkvatten kunde tränga in fixades aldrig. På ett antal ställen syntes rå mdf efter kökets montage. De delarna fick vi demontera och returnera till Jensen Snickeri igen.

När vi äntligen fåt ihop köket såg vi att det fortfarande fanns en rad brister i lackeringen. Initialt bortsåg vi från detta då vi var i desperat behov av ett kök efter flera månaders väntan. Vi insåg dock snart att ytan åldrades orimligt snabbt trots att vi varit oerhört rädda om vårt kök. Efter bara nio månader löste sig lack från frontluckorna. Lackskadan anmärktes dokumenterat till Jensen Snickeri September 2012. Bara nio månader efter kökets leverans. Jensen Snickeri svarade bara på mail efter kraftiga påtryckningar.

På grund av ombyggnationer i verkstaden kunde Jensen Snickeri inte fixa det och bad oss att anlita en annan verkstad. Vi ville vara säkra på att vår reklamationsrätt och garanti skulle bibehållas och därför ville vi att Jensen Snickeri själv skulle ansvara för att åtgärda skadorna. Vi väntade därför på Jensen Snickeri och under tiden upptäckte vi ännu flera problem. På flera ställen är ytan så ojämn att den är omöjlig att hålla ren. Flera kanter är så tunt lackerade att lacken är genomsynlig och små ställen är fortfarande olackerade. Detta leder till att vatten och damm samlas och lacken spricker upp. Lacken gulnade. Besviken skickade vi en detaljerad dokumentation på alla skador till Jensen Snickeri.

Den besikningsman som Jensen Snickeri anlitate visade sig vara specialist för fassadrenoveringar. Referenser inom kök eller möbel kunde han inte uppvisa. Den var är inte heller autoriserad av SBR (Sveries Byggingeniörernas Riksförbung) och besiknigen dokumenterades inte med besikningsprotokoll utan enbart med ett ”uttalande”. En del fel som besikningsmannen bevittnade på plats, som den tydliga gulnaden av färgen, nämdes inte ens i dokumentet. Uttalandet förblev utan slutgiltig bdömning. Besikningsmannen kunte inte nås per telefon efter uttalanden hade utställts.

Jenssen Snickeri erbjuds en förliknelse för att undvika ett ytterligare steg.
    Jensen Snickeriet svar:
    Fler åtgärder från min sida är inte aktuellt.

Gubbudden 6, 761 94 Norrtälje