Alla kategorier Övrigt Stockholms län Huddinge Jf Tak & Fastighetsservice AB

Jf Tak & Fastighetsservice AB

Mälarvägen 9, 141 71 Segeltorp — Visa karta

Vi är ett seriöst och väletablerat företag som har över 30 års samlad erfarenhet av takarbeten. Vi startade som HB 2010 men blev snabbt ett AB.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 15 kunder tycker om Jf Tak & Fastighetsservice AB

• Gustav V
    Gustav V skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Duktiga och pro-aktiva hantverkare med mycket god samarbetsförmåga och en stark vilja att göra ett bra jobb!
    Företaget utförde komplett takomläggning av tegeltak med nya plåtdetlajer, hängrännor och stuprör. Allt enligt tidplan och kontrakt.
  • Marie P
    Marie P skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Anlitade företaget i höstas, för omläggning av tak, blev otroligt nöjd. Nu har samma företag bytt panel och målat vårt förråd. Tack för er smidighet och vi är så nöjda med utförandet och bemötandet

Marie Palm
  • Elias T
    Elias T skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Vi anlitade jf tak under mars månad 2015 för takrenovering. Vi hade ett gammalt schingeltak som las om till plåttak, med nytt underlagspapp, vindskivor, häng och stuprännor, samt byte av trä på undertaket. Jag och min fru är väldigt nöjda med den firman. Då jag var föräldrarledig var jag hemma under hela takbytet, vilket tog cirka 1 vecka. Killarna var trevliga och tillmötesgående. Dem var duktiga och kunniga inom yrket. Dem städade efter sig efter varje arbetspass vilket uppskattades då vi har en 5 årig som gillar att springa runt i gården. Denna företag rekommenderas.
  • Jonas T
    Jonas T skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Snabba, trevliga och kunniga! Rekommenderas varmt!
  • Eva D
    Eva D skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Hej JF Tak!
    Mitt utlåtande är att det mesta var positivt. Men det var tur att arbetsledaren kom och gjorde jobbet helt klart. Tog en hel dag. Kunde se från marken att det var ofullständigt målat. Det löste sej. De som kom var trevliga och till synes duktiga.
    Men städningen efteråt var så komplett att fasadmålarna inte hade takfärg att bättra med. Som överenskommet. Fick tjata i 2 veckor innan Jose kom med den.
    Sen togs byggställningarna bort. Då saknades ca 1/2 kvm som behövde skrapas och målas.
    Ringde Jose. Själv hade jag inte en gnutta primer att grundmåla med efter skrapning och rengöring. Dessutom hade jag ingen lust att stå på en stege och hålla med taket.
    Erbjöd mig trots allt stämma möte m Jose för att få en liten dos primer. Jag hade ju redan betalat för att få hela taket målat.
    Eftersom jag inte förstod att en bit stod omålad, hade det varit bra att lämna kvar det som behövts och så hade någon från firman kommit över och fixat klart. För ett riktigt proffs hade sett att en platta låg taket för att hålla ställningen på plats.
    Men ingen kom och gjorde klart.
    Hade jag tänkt till lite borde jag kanske hållit inne en del av betalningen. Nu gjorde jag inte det. Eftersom jag inte visste om att plattan låg där den låg när jag betalade.
    Mitt intryck av JF Tak har därmed reviderats lite. Tyvärr måste jag säga att själva servicen och finessen med att lämna nöjd kund saknades.
    Med vänlig hälsning Eva Duner.
  • christer h
    christer h skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Trevligt bemötande av all personal, bra dialog. Bra utförande av arbetena som var fullständig omläggning av taket med rivning av det gamla undertaket av masonit,nytt undertak av råspont, nya vindskivor och nya betongpannor. Taket har ett par takkupor där nya ränndalar plåtbeslag utfördes fackmannamässigt. Även nya hängrännor och stuprör ingick.
  • tezha m
    tezha m skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Mycket trevliga och lätt att ha och göra med!
    Duktig och kunnig takläggare, kommer att anlita de igen!
  • Claes C
    Claes C skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    JF Tak lade om mitt tegeltak med byte av papp och läkt, samt skrapade och målade om min takfot. Vidare monterade de nya stuprör, hängrännor och fönsterbleck.

Deras arbete höll tidplan. Leveransen motsvarade mer än väl mina förväntningar. Personalen var trevlig och lätt att prata med. De visade stor hänsyn mot mig, mitt privatliv och mitt hus under entrepenaden.

När arbetet var slutfört var tomten städad från spår av deras arbete och de hade källsorterat och forslat bort byggavfallet.

Under offertfasen kom de med alternativa förslag på hur jag kunde gå vidare, och belyste även skillnaderna på ett balanserat vis. Något jag uppskattade som lekman.

Fast pris, inga oväntade överraskningar och kopia på ansvarsförsäkringsbevis redan i offerten gav mig en trygg upplevelse från början till slut.

Jag kan rekommendera JF Tak som en bra och pålitlig entrepenör att anlita.
  • peter u
    peter u skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Proffsiga och effektiva. Kommer att använda mig av dom till ett annat jobb också.
  • Kjell Ö
    Kjell Ö skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Allt utfört enligt offert, lätta att ha att göra med, mycket bra!
    Kan varmt rekommenderas
  • Sven H
    Sven H skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Bra och serviceinriktade killar. Höll tiden och offerten OK och städade upp efter sig.
  • lars.andermo@swipnet.se A
    lars.andermo@swipnet.se A skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Företaget gav ett gott intryck redan vid besöket inför offerten. Några klargöranden behövdes av denna och sedan beställde jag byte av takpannor, inklusive läkt och underlagsspapp samt hängrännor och stuprör. Arbetet genomfördes som planerat och små avvikelser från förutsättningarna enligt beställningen löstes enkelt på plats. Stämningen i arbetslaget var väldigt god och resultatet av arbetet blev bra. Positivt var också att chefen för JF Tak också var närvarande vid slutbesiktningen.
  • Ann O
    Ann O skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Snabbt och professionellt utfört uppdrag -rekommenderas!
  • magnus
    magnus skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Bra ha att göra med. Duktiga på jobbet. Tydliga med det som ingår och hittar inte på som många andra gör!

//Magnus
  • Erik
    Erik skrev om Jf Tak & Fastighetsservice AB
    Mycket duktig personal och väl utförda arbeten. Vi är väldigt nöjda med JF Tak.

Mälarvägen 9, 141 71 Segeltorp