Alla kategorier Maskinhandel Örebro Örebro Jms Vattenrening AB

Jms Vattenrening AB

Maskingatan 11, 702 86 Örebro — Visa karta

JMS Vattenrening AB - Erjuder produkter & kunskap inom bla vattenrenare vattenfilter hushållsfilter dricksvattenfilter vattenbrunnar vattenpumpar sänkpumpar. Bland våra produkter märks Waterboss och Watermax.

Läs vad 1 kund tycker om Jms Vattenrening AB

• Annika B
    Annika B skrev om Jms Vattenrening AB
    VARNING: Inkompetenta, lämnar dig i en utsatt situation, redogör inte för vilka garantier som gäller och håller inte avtal

Vi köpte en hel vattenpumpsinstallation av JMS i november 2010. Nyss slutade vattenpumpen att fungera, då den (enligt tillkallad behörig elektrikers konstaterande) har ett elfel som kontinuerligt utlöser jordfelsbrytaren i vårt hus, dvs det går inte att använda vattenpumpen.

Vi har alltså inte haft vatten under en hel helg och kontaktade då JMS Vattenrening i Stenungsund (eller Rent vatten i Väst AB, som de heter) på en måndag. De lovade först att komma kl 8-9 på tisdagen, vilket vi var överens om, sedan skulle de komma antingen med pump eller utan pump om de ska felsöka först (?), sedan skulle de ringa innan de kunde komma eftersom jag frågade om deras ganska otydliga garantier. Och då har jag ändå haft telefonkontakt med dem tidigare och dessutom har vi haft en mejlväxling.

Kl 7 dagen de skulle komma får jag ett SMS från deras representant med följande innehåll: "God morgon. Vi kan tyvärr inte göra felsökning/reparation av din pump då vi saknar både utrustning och kompetens för att skarva 220v kabel under vattnet. Bästa hälsningar XXX"

Vi har inte haft vatten på flera dagar och är beroende av våra grannars välvilja när det gäller vattenhämtning och att få duscha. Och ett vattenreningsföretag bör väl kunna felsöka åtminstone?

Då har vi både egna barn, familjehem för utsatta ungdomar och företag som vi driver från vårt hem. Vi är helt utlämnade och övergavs av JMS Vattenrening i Stenungsund i en totalt utsatt situation utan det allra nödvändigaste för en människa - vatten. Det här är helt oacceptabelt. VARNING för detta företag!

Maskingatan 11, 702 86 Örebro