JMS Vattenrening

JMS Vattenrening

www.jms-vattenrening.se
  • BadgeFourYears
4.3

Välkommen till JMS Vattenrening! Friskt vatten för dig! Vi förser dig med friskt vatten genom våra anpassade vattenreningslösningar. Vi har funnits i branschen sedan 1994 då vi startade vår verksamhet i Örebro. Vår idé var lika enkel då som nu - att leverera driftsäkra vattenreningsfilter med hög kvalitet till rätt pris. ...

405 omdömen om JMS Vattenrening

Sedan starten hos Reco 2019

Peter Werner Erik R
Skrev om JMS Vattenrening

Varning Varning ! JMS Vattenrening känns inte seriösa. Avtalade tider hålls inte, och när man ringer och frågar var de är, så " har det blivit fel" igen. Ok, ny tid samma dag kl 15... Fel Igen...Kom 14.20. Allt för att kunna debitera extra. Fakturerat restid 2 tim 45 min. Faktisk restid t-o-r 60 min. Fakturerad sträcka 147,5 Km. Faktisk sträcka 62 Km. Bett affärsområdeschefen ringa upp...2 ggr. Han har inte ringt än.... Vågar väl inte.... Anlita inte JMS Vattenrening, det finns seriösare aktörer.

Svar från JMS Vattenrening

Det är tråkigt att höra att vi ej levt upp till era förväntningar. Vi jobbar för att i yttersta mån hålla avtalade tider och om det inträffar oförutsedda saker på vägen så som sjukdomar, förseningar eller hinder i trafiken så informerar vi kunderna om det vilket vi även gjort i ditt fall. Vad gäller feldebiteringen så har vi rättat till det enligt överenskommelse. Beklagar återigen och önskar er en fin dag! Har du fler synpunkter ber vi dig kontakta info@jms-vattenrening.se

Pernilla B
Skrev om JMS Vattenrening

Trevligt och pedagogiskt möte.

Mikael R
Skrev om JMS Vattenrening

Bra information och genomgång. Vattenkvaliteten bra hittills.

Stina J
Skrev om JMS Vattenrening

Vi blev mycket väl bemött vi är väldigt nöjda med produkterna som installerades av en duktig tekniker. Vi har nu blivit av med allt kalk i vårt vatten 😀😀👍

Kent Roger K
Skrev om JMS Vattenrening

Fick vänta 2 veckor på hjälp, när hjälp kom så hade de inte rätt hjälpmedel för att transportera anläggningen.de fick låna 2 hinkar som de fyllde med kaliumpergamenat och ställde kvar på golvet i förrådet. Det skulle inte finnas gammalt kaliumpergamenat i anläggningen eftersom den konverterades 2018 av dem (JMS). nu 2024 är det fullt av gammalt i behållaren. väldigt oprofessionellt att inte ha med kärl att pumpa över i t ex dunkar så jag kunden kan lämna på återvinningen. 2 veckor går och anläggningen är tillbaka. då är...

Svar från JMS Vattenrening

Tack för er feedback! Det här är verkligen inte i linje med hur vi vill att våra kunder ska uppleva vårt agerande och bemötande, ni får gärna skicka ett mail till info@jms-vattenrening.se med lite information om vad som gått snett och vilken avdelning det gäller så ska vi kika närmare på saken och ta dina synpunkter vidare till ansvariga avdelning.

Leif R
Skrev om JMS Vattenrening

Bra första möte. Bristande samarbete mellan försäljare och tekniker Felaktig faktura som rättades till efter vårt påpekande Fel antal saltsäckar levererade, väntar på resterande 3 säckar Manualen beskriver bara installation, t ex ingen info om skötsel, t ex när salt ska fyllas på

Svar från JMS Vattenrening

Hej Leif, Tack för din feedback, Vi kikar gärna på ditt ärende och ser om vi kan tillföra något för att vända din upplevelse. Du är välkommen att återkoppla till info@jms-vattenrening.se

Hans D
Skrev om JMS Vattenrening

Jag är en skeptisk person och var nogrann med att hitta en seriös leverantör av vattenrening och dom uppfyllde mina förväntningar, allt ifrån genomgång av analyssvar, offerter till en smidig installation och igångsättning. NÖJD!

Karl Göran K
Skrev om JMS Vattenrening

Det var lätt att få kontakt när man ringde. Försäljaren var kompetent . Reparatöten var kunnig i sitt arbete. Vi är nöjda.

Matilda A
Skrev om JMS Vattenrening

Tack för bra förståelse för mitt husproblem. Är nöjd med alla besök. Tydlig information om vilka valmöjligheter jag har. Tacksam för en bra lösning av köp av filter, och senare installation.

Håkan A
Skrev om JMS Vattenrening

Har saknat rent vatten i många år. Har försökt med 2-3 olika företag men ingen har lyckats förrän nu.

Veronica Maria F
Skrev om JMS Vattenrening

Säljare My från Stockholm norr kontoret! Vilket proffs! Tydlig, vi gick igenom vattenanalysen och bestämde oss redan på plats att ta tag i att åtgärda våra problem med vattnet.

Adam K
Skrev om JMS Vattenrening

Proffsigt bemötande, trevliga och kunniga inom området.

Moa Linnéa Amanda B
Skrev om JMS Vattenrening

Super bra service och ett bra pedagogiskt möte med säljare My Cederstam som förklarade så man förstod och hur allting fungerar. Bara tummen upp från oss på allt ifrån första möte till installation och uppföljning.

David E
Skrev om JMS Vattenrening

Allt kring bemötande varit bra men när jag i helgen för första gången kom och såg installationen så var den inte överhuvudtaget i enlighet med vad som bestämdes eller vad som är acceptabelt. Det ligger en slang rätt ut i duschen och dessutom är den avtagbara vägg (som fästs med magneter) bakom vilken apparaten skulle stå pga slangen omöjlig att sätta tillbaka. Detta måste åtgärdas i enlighet med överenskommelsen!!!

Svar från JMS Vattenrening

Det var tråkigt att höra, vänligen kontakta oss på info@jms-vattenrening.se så kan vi få möjlighet att undersöka vad som gått snett här.

Per-Olof A
Skrev om JMS Vattenrening

Det har varit bra, sakligt. Förväntningen var att få rätt pH värde. Vi köpte JMS modell 900 nu

Malin G
Skrev om JMS Vattenrening

Ett företag som troligen gått lite för bra och som lägger på mycket när fakturan kommer. Räkna med ca 20000kr extra som tillkommer på offerten bör fakturan kommer. Specat som ”rördelar”. Riktigt usla på kundvård, leverans och pris i jämförelse med sina konkurrenter.

Svar från JMS Vattenrening

Hej Malin, Tråkigt att höra att du är missnöjd med vår leverans. Enligt den offert som ni godkänt så framgår tydligt att installationsmaterial tillkommer med löpande debitering vilket slutade på 7515kr för rördelar som dessutom är specificerat med antal och pris för varje enskild del. Har du fler synpunkter är du välkommen att kontakta oss på info@jms-vattenrening.se så kan vi reda ut ev. missförstånd.

Mette B
Skrev om JMS Vattenrening

Vi har bra kontakt med service.. Om något blivit missat så är det inga problem att få det fixat eller få svar om vi bara undrar om något.

Marie O
Skrev om JMS Vattenrening

Bra försäljning med komplett personal. Smidig och snabb leverans. Dock kan instruktionsbok med inställning av värden vara lite mer utförlig.

Erica H
Skrev om JMS Vattenrening

Bra upplevelse, med proffsigt bemötande och erfarna människor. Skulle absolut rekommendera er till andra!

Henrik E
Skrev om JMS Vattenrening

Bra och personligt bemötande av säljare på plats hemma hos oss. Snabb leverans och installation.

Marita L
Skrev om JMS Vattenrening

Hej det känns lite konstigt att inte behöva skruva isär mycke delar för att fylla på filter jag är jättenöjd samt vi fick platts till annat i ytrymmet

Ulf A
Skrev om JMS Vattenrening

Helt ok. Vattenfilteret fungerar som det ska o det ska det väl göra till det priset.

Jan K
Skrev om JMS Vattenrening

Efter en gratis analys av våran vatten bestämde vi att installera en ny vattenfilter. Kontakt med företaget var snäll och teknikern har gjord en bra jobb han med. Helt nöjd i helheten.

Anders S
Skrev om JMS Vattenrening

Bra bemötande från kunnig person!

Anders R
Skrev om JMS Vattenrening

De börjar skärpa till sig och tar oss numer på allvar. Mötet var bra, åtgärderna blev bra och förhoppningsvis så kommer vi att spara pengar i framtiden.

Tomas E
Skrev om JMS Vattenrening

Väldigt bra. Bra engagemang, lätta att få kontakt med. Ställer verkligen upp. Serviceminded.

Karl R
Skrev om JMS Vattenrening

Det som drar ner omdömet från 5 till 4 är att säljaren snackade ner konkurrenterna och att JMS lösning är 40% dyrare än konkurrenterna.

Thomas L
Skrev om JMS Vattenrening

Väldigt bra bemötande och trevlig personal

Efwa N
Skrev om JMS Vattenrening

Kunniga och trevliga och ser till helheten

Torbjörn K
Skrev om JMS Vattenrening

Hej Kunniga och föreslår lämpligt förslag på gällande läge

Per W
Skrev om JMS Vattenrening

Mycket bra bemötande. Installation i sommarstuga vilket innebär att anläggningen inte används på vintern mer än tillfälligt. Det är inte installationen anpassad för. Viktigt att ni påpekar det

Svar från JMS Vattenrening

Hej Per, Tack för ditt omdöme, återkom gärna till info@jms-vattenrening.se med mer information så kan vi ta det vidare till rätt avdelning.

Lars E
Skrev om JMS Vattenrening

Det blev mycket bra efter vissa problem. Jms löste problem som uppstog med beröm.nöjd kund

Sandra Maria O
Skrev om JMS Vattenrening

Har haft deras filter ca 1 år nu. Har varit krångel från första början. Vi får salt i vårat dricksvatten. Vi får ingen hjälp alls. Dom svarar inte ens på mail eller när vi ringer. Bara struntar i oss. Så jag rekommederar inte alls deras filter, för är der något fel så kommer dom inte hjälpa till.

Inga Gunhild Maria D
Skrev om JMS Vattenrening

Oärlig information, gav inte information om de praktiska konsekvenserna, mycket dålig klagomålshantering. Undvikande av de realistiska kraven på hantering, dvs att bära 20 kilos säckar en gång i månaden.

Staffan C
Skrev om JMS Vattenrening

Snyggt jobbat, dvs duktig montör. Bra resultat omgående. Alla 4 fastigheterna som berördes mycket nöjda.

David W
Skrev om JMS Vattenrening

Bra bemötande och service från första mötet med säljaren till färdig installation av montör.

Mikael N
Skrev om JMS Vattenrening

Vi väntar på resultatet av vårt samtal

Linda Å
Skrev om JMS Vattenrening

Vi fick ett väldigt fint bemötande och mycket hjälp av Anders Edström på JMS i ett försäkringsärende. Med god kunskap inom vattenrening ordnade han så fick vi en anläggning anpassad efter vårat behov. Han svarade snabbt på frågor och funderingar. Från beställning till installation gick allt fort och smidigt. Vi är väldigt nöjda med allt!!

JENNY J
Skrev om JMS Vattenrening

Mycket trevligt och kompetent bemötande av Anders (Stockholm)!

Amelia L
Skrev om JMS Vattenrening

Fantastiskt bra hjälp och rådgivning i och med problem med vårt vattenfilter. Trots att den inte var inköpt via JMS så kom dem hem och tog vattenprover, tog fram förslag på åtgärd och gav kloka råd som var mycket uppskattat för en nybliven husägare med enskilt vatten. Kommer definitivt använda mig av dem framöver!

Bjarne J
Skrev om JMS Vattenrening

Trevligt bemötande både vid första kontakt på telefon och vid hembesöket. Bra förklarat vad vi behövde ha för vattenrening till vårt vatten. Snabbt installerat. Resultatet blev underbart, klart vatten. Kan varmt rekommendera JMS vattenrening.

Bjarne J
Skrev om JMS Vattenrening

Proffsigt bemötande och stor skicklighet

Kenneth D
Skrev om JMS Vattenrening

Hej. Jag kan verkligen rekommendera Anders Edström på Stockholmskontoret. Allt från första kontakt till färdig installation, har fungerat klockrent. Jag har installerat ett filter för avkalkning samt uran. De har överträffat förväntningarna. Jag hade problem med vattentrycket strax efter installationen, vilket jag påpekade och de kom tillbaka samma dag och åtgärdade ett problem, som inte de hade ansvar för, men de åtgärdade det utan extra debitering, vilket jag uppskattar mycket. Även den person som utförde själva installationen var mycket trevlig och kompetent

MATS K
Skrev om JMS Vattenrening

Har fått hjälp av Anders E på Stockholmskontoret med att få fram en fungerande lösning för vårat problem med vattnet. Har fungerat jättebra med möte innan köpet och avstämning efter köp/installation för att säkerställa att allt fungerar som det skall. Han som installerade på plats får också 5 i omdöme då det blev både snyggt och bra. Det enda jag kan klaga på är att Anders var Djurgårdare :-) Mats K

Mats A
Skrev om JMS Vattenrening

Vi köpte en större reningsanläggning av Jms när dom visade sina varor på noliamässan i Piteå. Säljaren gjorde ett väldigt seriöst intryck på oss. Från det vi köpt anläggningen har vi haft en jättefin kontakt med säljaren genom hela affären. Det har fungerat klockrent och vi har inget att klaga på. Hatten av för Anna

Veronica K
Skrev om JMS Vattenrening

Bra service. Snabba att återkoppla.

Jan K
Skrev om JMS Vattenrening

Peo/rör killen gjorde ett utmärkt arbete Jms o Anders sköter sitt uppdrag väl Tack Med vänliga hälsningar Jan Känngård

Annica H
Skrev om JMS Vattenrening

Bra o snabbt bemötande. Proffsigt bollande av alternativen. Fint installationsarbete

Magnus R
Skrev om JMS Vattenrening

Mycket bra bemötande Super nöjd med produkten

Joakim Nils Erik B
Skrev om JMS Vattenrening

Snabbt och smidigt fick vi drickbart vatten. Stort tack till Anders i Stockholm som är riktigt trevlig också