Alla kategorier Maskinhandel Örebro Örebro Jms Vattenrening

Jms Vattenrening

Grusgropsvägen 3, 702 36 Örebro — Visa karta

JMS Vattenrening AB - Erjuder produkter & kunskap inom bla vattenrenare vattenfilter hushållsfilter dricksvattenfilter vattenbrunnar vattenpumpar sänkpumpar. Bland våra produkter märks Waterboss och Watermax.

Läs vad 4 kunder tycker om Jms Vattenrening

• Per S
    Per S skrev om Jms Vattenrening
    Två månaders väntan på service när vattnet var otjänligt är inte ok.
    Hade kunnat fixa det direkt med viss telefonsupport. Förstod varför de ville ha ut teknikern när jag fick fakturan. Över 4000:- för 1,5 timmes arbete. Läs mer
  • Mats N
    Mats N skrev om Jms Vattenrening
    Hej alla nyfikna!

Jag avråder också från att handla av Jms vattenrening.

Förutom höga priser, så krånglar deras produkter märkbart mer.

Bytte mina 2 vattenfilter från jms pga de slutade svara och vilja hjälpa mig.
    Bytte till annat märke, och voila! Fick rent vatten enligt önskan och produkt som fungerade utan ett enda driftstopp tills dagens datum!

Så nu har jag två vattenfilter som inte fungerar, som kostat närmare 45000 totalt ex installation... Läs mer
  • Markus S
    Markus S skrev om Jms Vattenrening
    Tar emot att ens skriva här eftersom det står i texten "skriv en rekommendation".
    Jag vill bestämt avråda från att handla av detta företag. Bara krångel och buffel å båg. Du kan inte vara säker på att säljaren har rätt. När sen det ska installeras så saknar teknikern både kunskap och erfarenhet om hur det fungerar. Hemma hos oss höll det på att bli vattenskada, men tack vare att jag var uppe så kunde jag stänga vattnet.
    Det visar sig att det är inga krav hos jms vattenrening att man har någon form av vvs utbildning eller behörighet att koppla starkström på pumpar och motorskydd. Det kopplas hejvilt! 😱

De som handlar från jms ska nog tänka sig för om det är värt risken. Jag ångrar mig starkt och ligger nu i clinch med jms. De vägrar återköp och slutat svara på mina mail och kontaktförsök. De säger rakt ut att jag kan gå till ARN om jag tror på det. Vdn vågar inte ta samtalen utan bara duckar för mina försök att nå honom.
    En jävla bunke loosers och fegisar är de på huvudkontoret.
    Har nu köpt vattenrening från annan firma istället och nu har vi gott och rent vatten.
    Tack BRAVA! Läs mer
    Markus S gillar detta
  • Annika B
    Annika B skrev om Jms Vattenrening
    VARNING: Inkompetenta, lämnar dig i en utsatt situation, redogör inte för vilka garantier som gäller och håller inte avtal

Vi köpte en hel vattenpumpsinstallation av JMS i november 2010. Nyss slutade vattenpumpen att fungera, då den (enligt tillkallad behörig elektrikers konstaterande) har ett elfel som kontinuerligt utlöser jordfelsbrytaren i vårt hus, dvs det går inte att använda vattenpumpen.

Vi har alltså inte haft vatten under en hel helg och kontaktade då JMS Vattenrening i Stenungsund (eller Rent vatten i Väst AB, som de heter) på en måndag. De lovade först att komma kl 8-9 på tisdagen, vilket vi var överens om, sedan skulle de komma antingen med pump eller utan pump om de ska felsöka först (?), sedan skulle de ringa innan de kunde komma eftersom jag frågade om deras ganska otydliga garantier. Och då har jag ändå haft telefonkontakt med dem tidigare och dessutom har vi haft en mejlväxling.

Kl 7 dagen de skulle komma får jag ett SMS från deras representant med följande innehåll: "God morgon. Vi kan tyvärr inte göra felsökning/reparation av din pump då vi saknar både utrustning och kompetens för att skarva 220v kabel under vattnet. Bästa hälsningar XXX"

Vi har inte haft vatten på flera dagar och är beroende av våra grannars välvilja när det gäller vattenhämtning och att få duscha. Och ett vattenreningsföretag bör väl kunna felsöka åtminstone?

Då har vi både egna barn, familjehem för utsatta ungdomar och företag som vi driver från vårt hem. Vi är helt utlämnade och övergavs av JMS Vattenrening i Stenungsund i en totalt utsatt situation utan det allra nödvändigaste för en människa - vatten. Det här är helt oacceptabelt. VARNING för detta företag! Läs mer
    Markus S gillar detta