Alla kategorier Postorder Västra Götaland Göteborg Jollyroom AB

Tagenevägen 58, 425 37 Hisings kärra — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Jollyroom AB

• maria n
    maria n skrev om Jollyroom AB
    För er som inte orkar den långa historien: OBS!! Jag rekommenderar er INTE att handla hos Jollyroom, det finns butiker med samma priser som dessutom har bättre fraktsätt med både DHL och DB Schenker. Plus en fungerande kundtjänst.

Köpte en spjälsäng från Jollyroom. När den levererades av Postnord sa mannen som levererade den att paketet både var för tungt och för stort för att fraktas med deras tjänst Hempaket och att paketet borde skickats på pall så de kan lyfta det med lift.
    När vi sen skulle öppna paketet upptäckte vi riktigt fula kross-skador på det och att sängen spruckit rejält.
    Jag fotograferade och mailade det hela till kundservice@jollyroom.se, enligt deras hemsida. Det var ju en solklar reklamation.

Då det dröjde ett par dagar innan jag fick svar och trots att jag mailat dem igen, så tog jag och ringde dem.
    Jag pratade då med en tjej som tog fram mitt ärende i mailen. Tydligen är deras telefonkundservice inte samma som deras mailkundservice, utan de har ingen auktoritet att ta hand om reklamationsärenden.
    Jag meddelade då att paketet var felaktigt skickat med Hempaket och det var därför det gått sönder.
    Hon sa då att hon antecknade det i mitt ärende och att de haft mycket reklamationer från julen och det var därför det tog tid att svara på mitt mail.

Någon dag senare får jag mail från Tim på deras kundservice. Han skrev ”okej, vi tar tillbaka sängen” ..vilket ju är en självklarhet att de skulle göra. Och jag svarade snabbt på hans mail och påpekade återigen att den inte skulle skickas med Hempaket då det var fel och skickade även med mått och vikt som överskred gränsen.
    Innan jag hann få iväg det mailet fick jag en orderbekräftelse på att en ny spjälsäng var skickad. Med Posten - Hempaket.

Jag fick sms någon dag senare (det har nu gått över en vecka sen vi mottog den första sängen) om att jag skulle ringa PostNord för leverans. Jag valde då, efter samtal med dem, att istället åka (höggravid) med min sambo och hämta upp detta 45kg tunga paket.
    Vid hämtning påtalar de igen att paketet är både för stort och för tungt för att skickas med Hempaket.
    När vi kommer hem ser vi att paketet är trasigt, och mycket riktigt är även denna spjälsäng krossad.

Nu har vi alltså två stora 45kg paket stående i vardagsrummet. Sängen kostar 4500kr och de har haft sönder de två exemplar Jollyroom.se hade hos sig.
    Då Jollyroom bara tar reklamationer via mail kan jag bara vänta på deras svar, som antagligen inte dyker upp förrän efter helgen.
    Kan tillägga att jag IDAG fick ett mail där Tim sa att han skulle ta transportfrågan med sin chef som också är transportansvarig. Något som alltså borde ha gjorts innan de skickade den andra sängen.

Jag hoppas nu de löser det så vi blir av med sängarna i vardagsrummet utan att behöva göra något själva, ger oss kompensation då sängen inte finns och den enda andra butiken som har den inne har en leveranstid på 4-6 veckor och i ärlighetens namn vill jag inte vara kund hos dem längre. Uselt skött från början till slut.
  • Josefin B
    Josefin B skrev om Jollyroom AB
    Lät bra vi beställning och betalning. Ringde för att dubbelkolla att de hade varorna i lager och fick det bedyrat, inte mindre än TVÅ gånger, att varorna fanns i lager och skulle skickas omedelbart. Dagen efter mailar de för att informera att de inte alls har alla varorna i lager och att de inte kan ge något nytt leveransdatum ens. URUSELT! Detta ställde till det oerhört mycket för oss. Och dessutom har de mage att erbjuda sig att skicka de varor som de har i lager men att vi då måste betala frakt.
    Superdåligt! Vi kommer aldrig mer att anlita jollyroom.se och kan absolut inte rekommendera detta företag.

Tillägg: idag fick vi dessutom veta att jollyroom makulerat vår beställning helt på eget bevåg, utan att fråga oss först. Dåligt!
  • Cherie N
    Cherie N skrev om Jollyroom AB
    Dåliga ursäkter, flyttade leveranstiden flera gånger tillslut 6 MÅNADER! Kompensation? En rabattkod för fraktfritt till nästa gång jag handlar där, vilket skämt!! Handla INTE där, väldigt oseriösa!

Tagenevägen 58, 425 37 Hisings kärra