JourAB

Linnegatan 87F, 115 23 Stockholm — Visa karta

Jour AB är en jour för alla som behöver en rörmokare eller en elektriker omgående. Vi har samlat alla tjänster på ett och samma ställe, vilket underlättar för dig när du vill hitta en riktigt bra hantverkare i precis rätt tid.

Vad behöver du hjälp med? Vi tar hand om de flesta akuta problem som läckande rör, krånglande värmepumpar, stopp i avlopp och oförutsedda elektriska problem. Oss kan du ringa när som helst, eller skriva till på chatten på vår hemsida. Vi är verksamma 24 timmar om dygnet, varje dag. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 187 kunder tycker om JourAB

• Shahriyar Z

2019-01-19

Shahriyar Z skrev om JourAB
    rekommenderas inte, håller inte tiden.
    fick vänta i 10 dagar tills killen hörde av sig för återbesök,. trotts många sms!

det slutar inte här, företaget påstår att det kostar 600kr/tim men jag får en faktura på planerat besök (ink 2tim) 2160kr.
    och massa andra påslag.
    undvik bolaget... Läs mer
    2019-01-19 Johan K svarar Shahriyar Z
    Hej Shahriyar
    Vi ber verkligen om ursäkt för detta. Vi har inte vetat om denna fördröjning. Dina sms landade hos en montör som var sjuk under en längre tid.
    Bäst är att ringa oss på kontoret direkt.
    Ring oss på måndag så kan vi reducera priset.

• Claes D

2019-01-12

Claes D skrev om JourAB
    Vilken jättefin firma ! Hjälpsamma och proffsiga. Kunden i fokus hela tiden. En jättfefint genomförd installation av bergvärmepump Vaillant. Ett genuint intresse av att göra ett bra jobb. Anlita gärna Jourab. Bara gott från oss. " 5 Toast " Tack Johan, Ahmed och Co. // Claes Domeij , Marölund , Gnesta. Läs mer
    2019-01-12 Johan K svarar Claes D
    Hej Claes
    Stort tack för din rekommendation. Det var ett rent nöje att få hjälpa dig och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete i framtiden.

Med vänliga hälsningar

Claes D gillar detta
  • Angelica K

2018-12-28

Angelica K skrev om JourAB
    Ångrar att vi kontaktade denna firma när en del av vårt kök var strömlöst. Vårt försäkringsbolag Trygg-Hansa bad oss ringa dit en elektriker för diagnos av problemet och vi kontaktade JourAB då de ligger nära oss. En elektriker kom och var i vår lägenhet i 3-5 minuter. Han konstaterade att det var fel på diskmaskinen (oklart hur han kom fram till det). Han "hade inte tid" att fylla i blanketten till vår skadereglerare, trots att de fakturerade för två timmar. Många samtal och mejl senare har vi fortfarande inte fått en ifylld blankett 3,5 vecka efter besöket. JourAB har sålt fakturan till ett annat företag som kräver betalt trots att problemet inte åtgärdats. En annan elektriker har nu på 20 minuter lyckats åtgärda felet i köket så att vi har el. Min rekommendation är att aldrig kontakta detta företag, åtminstone inte i försäkringsärenden. Ni kommer hamna i kläm mellan JourAB och ert försäkringsbolag, som med all rätt ifrågasätter JourAB:s arbete. Läs mer
    Hej Angelica
    Vi har tydligt talat om för dig att detta var en jour och att jouren löste det primära problemet att få igång elen.
    Blanketten som skulle fyllas i kom senare.
    På Jour görs inte en komplett genomgång. En felsökning gjordes och den konstaterade att felet låg i diskmaskinen. DVS ett vitvaruproblem.
    Dessutom påpekade elektrikern att eldragningen i köket måste förbättras. Detta är något vi kan åtgärda men inte på jourtid en kväll.
    Vi har nu skickat skaderapporten igen och hoppas du får den denna gång.

MVH och Gott Nytt år

2018-12-28 Angelica K svarar Johan K
    Ni fick inte igång elen, det är det vi ifrågasätter. Diskmaskinen fungerar utmärkt efter att eluttaget åtgärdats. Dessutom har ni lämnat oriktiga uppgifter i skaderapporten som kom idag. Elektrikern Tomas som signerat har aldrig varit hemma hos oss. Det var en annan person.som hette Serwan. Vad han gjorde är mycket oklart. Eluttaget fungerade inte när han gick, det blev kortslutning direkt.
    Hej
    Vi har lagt det under utredning och återkommer efter helgerna till dig.
    Skaderapporten är underskriven av oss på kontoret efter muntlig genomgång.
    Men som sagt vi återkommer till dig.

2018-12-28 Angelica K svarar Johan K
    Hej! Ni kommer att bli kontaktade av Trygg-Hansa som nu har fått er rapport och den andra elfirmans rapport. Då jag inte själv kommer behöva betala för ert jobb. Det viktigaste för mig är att varna andra från att anlita er, såsom jag själv önskar att jag blivit.

Tips för er som ser betygen här: kolla hur många som rekommenderar firman som är riktiga personer (dvs har omdömen kopplade till personliga konton).

God jul alla!
    2018-12-28 Johan K svarar Angelica K
    Svaret från elektrikern som var hos dig är detsamma som vi gett dig.
    Jag kan bara beklaga att rapporten blev försenad men kommer naturligtvis bistå ditt försäkringsbolag med de uppgifter vi har och hoppas det hjälper dig till ersättning.
    Nedan vad som stod på serviceorder och som vi fick i retur efter förfrågan idag

"Jag har kollat upp det med Serwan som var ute på denna jour, läget var enligt nedan.

1- det var korslutning i säkring grupp som tillhör köket.
    2- han misstänkte att felet ligger i diskmaskin.
    3- han har kopplat bort diskmaskin från vägguttag, och startat säkringen igen, då var det inte något fel i säkringsgrupp.
    4- allt var igång i köket när han lämnade.förutom diskmaskin som orsakade problemet.
    5- när vi gjorde felsökningen, på köket säkringsgrupp upptäckte vi att det är flera hushållsmaskiner (kyl/frys, diskmaskin ) som är inkopplat på denna säkringsgrupp. då rekommenderade vi att en gruppfördelning måste göras för att undvika den stora belastning som de har på köket gruppsäkring."

2019-01-01 Angelica K svarar Johan K
    Som sagt, felet berodde på ett jordfel i vägguttaget pga en vattenskada. Vi önskar självklart att mannen som var hemma hos oss hade kontrollerat eluttaget och upptäckt vattenskadan i väggen och inte bara dragit ut kontakten. Vägguttaget fungerade INTE när han lämnade utan jordfelsbrytare gick igång direkt så fort vi kopplade in något i uttaget. Detta ledde till att vi själva testade att koppla in diskmaskinen i ett annat vägguttag med förlängningssladd och då fungerade den utmärkt. Efter att ha ringt och påtalat detta till er ett flertal gånger önskar jag att ni skunde ha skickat ut en ny elektriker som förhoppningsvis kunde ha med sig verktyg/mätare för att utföra jobbet fackmannamässigt.
  • 2018-12-17

Filip skrev om JourAB
    Skulle verkligen inte rekommendera denna firma.

Bemötandet som man fick från den anställda var uselt, utöver det vanliga. Jag förstår att Jour AB inte kan ansvara för alla de anslutna arbetarnas handlingar, men chansen att man anlitar en hantverkare/rörmokare via detta företag vars bemötande är förkastligt är överhängande. Helt uruselt.

Serviceminded beteende finns här icke, verkar vara något de inte anammar. Inte nog med att de faktiska hantverkarna har dåligt bemötande, jag reserverar mig även från ett otrevligt svar från den s.k. Johan som inte verkar vara jätteduktig på att ta emot konstruktiv feedback i form av recensioner.

Som man kan räkna ut är det här inget företag som jag kommer hylla, snarare såga, rejält. Bespara er tiden att kontakta detta företag, det medför bara ödslad tid och frustration. Om man nu måste välja detta företag kan jag förbereda er på argumentationer med personer svårare att diskutera med än att få vatten i kranen när ledningen är sönder. Läs mer
    2018-12-27 Johan K svarar Filip
    Hej Filip
    Jag måste göra dig besviken och meddela att jag troligtvis gjort större intryck på dig än du på mig.
    Självklart tar vi emot konstruktiv kritik och för det mesta rättar vi oss efter den för att hela tiden växa med er kunder.
    JourABs affärside är just som du beskriver "Serviceminded" de hantverkare som inte uppfyller våra högt ställda krav plockar vi bort.
    Jag ber dig återkomma till mig så jag får möjlighet att förstå vad det är du kritiserar, lite mer "konstruktivt".
    Ring oss på på 010-4808640 och be att få tala med mig Johan K så reder vi ut detta.

MVH och God Jul

Johan K
  • 2018-12-10

Janna K skrev om JourAB
    Beställde en spolbil. Snabb leverans samma dag eller dagen därpå. Bra service. Läs mer
    2018-12-10 Johan K svarar Janna K
    Hej Janna

• 2018-12-08

Stig A skrev om JourAB
    Vi hade översvämning i källaren och blev snabbt och jättebra bemötta Läs mer
    2018-12-08 Johan K svarar Stig A
    Hej Stig

• 2018-12-08

Asker Mona J skrev om JourAB
    Vill inte anlita de igen!
    Avloppet badrummet var ur funktion hos mig. Jag ringde till JourAb de skickade en sur och sorgsen männniska, inte trevligt. Jobbet gick väldigt fort. Han städade inte efter sig heller.
    Mkt andra saker också som jag inte vill gå in. Läs mer
    2018-12-10 Johan K svarar Asker Mona J
    Hej Mona
    Jätte tråkigt att du inte är nöjd. Du ska absolut framföra det till oss.
    Hade varit mycket bra om du framfört detta då vi var hos dig i ett annat ärende veckan efter.
    Är du säker på att du tänker rätt.

• Börje G

2018-12-08

Börje G skrev om JourAB
    Rensa köksavlopp

Mycket snabbt och trevligt bemötande och bra jobb Läs mer
    2018-12-08 Johan K svarar Börje G
    Hej Börje

• 2018-12-07

Eléa Nathalie Victoria B skrev om JourAB
    Flyttning av en värme element.
    Personen som kom arbeta var ganska oproffsig och lite lurrig

Killen började försöka övertyga mig att min element är gammal och måste bytas annars kommer den att läcka. Det är inte sånt, min element är i bra kick och jag vet att det var bara ett forsök att sälja mig en ny element.

Han arbetade jätte långsamt med mycket 'vänte' tid.
    Han ha inte skyddad golvet då fick vi använda mina handdukkar som jag fick slänga efteråt för att fläckorna är otvättbara.

Han fick hämta en kollega för han kan inte böja själv rören.
    En bult var sned då fick vi stor läckage när dem startade värmen.
    De har fixat det men det tog extra tid (som jag har betalat) och jag fick golvet fullt med mörka fläckor. Läs mer
    2018-12-14 Johan K svarar Eléa Nathalie Victoria B
    Hej Eléa
    Det gällde flytt av ett gammal radiator som nog hade mått bra av att bytas.
    Nu ville inte du det så dessvärre blev det en liten läcka som åtgärdades.
    Att du betalt för mer tid att det ursprungliga jobbet skulle ta stämmer inte.
    Vi har bara debiterat själva flytten och material.

Ann-louise Kristina H skrev om JourAB
    Jättenöjd!! Bra kontakt och genomförande. Kan varmt rekommendera JourAB. Läs mer
    2018-12-07 Johan K svarar Ann-louise Kristina H
    Hej Ann-Louise

Åsa Ingegärd Elisabet H skrev om JourAB
    Behövde hjälp med 2 rinnande toaletter bl.a.
    Fick ut en VVS kille som lyckades få den ena toaletten att rinna mer innan han "fixade" den."
    Den andra brydde han sig inte om. " Du får köpa nya toaletter, dom är för gamla"
    Pratat med bad o värme butik,
    fick veta att det enda som kan göra att toaletter rinner är att packningen är slut eller fel på ventilen.Gjorde reklamation.
    Ny kille kom ut fixade båda utan problem. Mkt trevlig och kunnig.
    Fick faktura där kostnaden för reklamationsbesöket var pålagt, skulle ju inte betala för det. Mailade o fick ny faktura. Ingen ursäkt för det inträffade.... Läs mer
    2018-12-07 Johan K svarar Åsa Ingegärd Elisabet H
    Hej Åsa
    Du har recenserat fel företag. Vi hjälpte dig med stopp i WC den 2a oktober.
    Att vi skulle rekommendera den butik du nämner, finns inte.

Vår faktura är endast på spolningen och inget annat.

Ritva C skrev om JourAB
    Avloppstopp.Snabb o bra bemötande över svårigheter
    Rekommenderar varmt Läs mer
    2018-12-07 Johan K svarar Ritva C
    Hej Ritva

Joakim Kent-erik L skrev om JourAB
    Snabbt. Effektivt. Proffsigt. Fick hjälp med avloppsrensning med högtrycks spolning. Kom inom 2 timmar och jobbet tog en kvart. Nöjd! Läs mer
    2018-12-07 Johan K svarar Joakim Kent-erik L
    Hej Joakim

Åsa Kristina L skrev om JourAB
    Spolning av avlopp. Snabba ä, trevliga och proffsiga. Bara bra. Läs mer
    2018-12-07 Johan K svarar Åsa Kristina L
    Hej Åsa

• 2018-11-24

Danny H skrev om JourAB
    Jätte trevligt folk som kom, mycket kunskap och kom fort Läs mer
    2018-11-24 Johan K svarar Danny H
    Hej Danny

• Jennie A

2018-11-06

Jennie A skrev om JourAB
    Gjorde ett jättebra jobb med att rätta till ett problem som en annan firma skapat😀 Trevliga och effektiva killar!! Läs mer
    2018-11-07 Johan K svarar Jennie A
    Hej Jennie

• Tommy O

2018-10-21

Tommy O skrev om JourAB
    Fredagen 2018-10-12 hade jag beställt besök av rörmokare genom er handläggare Tomas Ljung.
    En golvbrunn skulle kollas på Kungssätravägen i Sätra, Skärholmen.
    Jag fick en bekräftelse på att rörmokaren skulle komma efter 12.00 fredagen den 12 oktober.
    Rörmokaren själv ringde mig också och fick information om vad som skulle göras.

Fredagen 12/10 tog jag ledigt från jobbet och åkte tidigt från Västerås till lägenheten i Skärholmen.
    Ingen rörmokare kom dock.
    När klockan hade passerat 14.00 ringde jag till ert kontor och och blev så småningom uppringd av Tomas Ljung som beklagade att rörmokaren hade slarvat och missat besöket hos mig.
    Jag var då tvungen att återvända till Västerås igen.
    En helt bortkastad dag med bilkostnader Västerås - Stockholm - Västerås.

Jag kom överens med Tomas Ljung om att försöka med ett nytt besök kommande fredag 19 oktober.
    En reducering av priset skulle också diskuteras självklart.
    Tomas skulle återkomma till mig på måndagen 15/10 med besked om ny tid för besöket den 19/10.
    Ingen kontakt dock på hela måndagen.
    Tisdag 16/10 fick jag tag i Tomas per telefon som lovade att ringa mig kl. 13.00 och lämna besked om besöket på fredag 19/10.
    Ingen ringer.
    Jag ringer tillbaka igen efter 14.00 och 14.30, men ingen svarar hos er, varken på tomas mobil eller ert kontorsnummer.

Bokade därefter tid med annan leverantör som förhoppningsvis sköter saken bättre.

/Tommy Olsson Läs mer
    2018-10-21 Johan K svarar Tommy O
    Hej Tommy.
    Det är olyckligt när det blir så här men sånt händer. Tyvärr blev rörmokaren sjuk.
    Tråkigt när du åkt så långt och kanske skulle du ha gjort ett kontroll samtal innan du lämnade Västerås.
    Att vi inte skulle svara på vårt journummer finns inte. Vi svarar alltid 24/7.
    Däremot kan du ha ringt på enskilt nummer.
    Det är inte möjligt att kompensera för våra montörers sjukdom..

MVH och fortsatt trevlig söndag

2018-10-21 Tommy O svarar Johan K
    Jag tycker inte att jag som kund ska behöva kontrollera att ett bokat arbete kommer att utföras.
    Och att rörmokaren blev sjuk ursäktar ju inte att ingen tog kontakt med mig och meddelade att bokat arbete inte blev av.
    I så fall har ni ju bristfälliga rutiner i kommunikationen mellan er bokningsfunktion och de montörer som ska utföra arbetena på plats hos kund.
    Telefonnumren jag ringde under eftermiddagen var både till Tomas Ljungs mobil samt ert vanliga kontorsnummer.
    Ingen svarade trots ett 10-tal signaler.

/Tommy Olsson
    2018-10-22 Johan K svarar Tommy O
    Hej Tommy
    Han blev akut sjuk (vilket du vet) och är tyvärr inte i tjänst ännu. Vi beklagar det.
    Om du skickar oss en utdrag från telefonen ska vi undersöka vad som hänt. Vi har inga missade samtal från dig i vår logg.

2018-10-22 Tommy O svarar Johan K
    "Akut sjuk" - han skadade axeln när han bar en varmvattenberedare enligt Tomas Ljung.
    Då måste han ju meddela er bokningsavdelning att hans bokade jobb resten av dagen inte kan utföras och att kunderna meddelas detta omgående, eller hur?

Dumpar från min iPhone är nu mailade till er.

/Tommy
  • Martin B

2018-08-04

Martin B skrev om JourAB
    NEJ NEJ Nej…

Vår hyresfastighet brann i Göteborg i våras och två unga elektriker var på plats och konstaterade att de inte kunde göra något. För detta fick vi betala 5500 kr (ej avdrag för rot försäkringsärende).

Jag hörde av mig till bolaget och frågade hur det kommer det sig att ni debiterar oss 3h(!) när ni inte utfört något arbete - dvs noll kundnytta har erhållit konsumenten. Bolaget svarar "prisuppgift med startavgift och att det kan tillkomma tid pga avstånd gavs vid telefonsamtalet." Vi hade inte fått någon uppgift om dessa prisuppgifter.

Ska någon få för sig att använda detta bolag be dem SPECIFIERA varenda krona. Be dem skicka en elektriker.

Hade jag haft mer tid hade anmält detta bolag till ARN.

Martin Läs mer
    2018-08-04 Johan K svarar Martin B
    Hej Martin

JO JO Jo

Vår startavgift är inklusive restid. Att restiden till Olofstorp är inräknad gör att det gick över.
    Arbetet var akut och debiteras därför lite högre då andra jobb får vänta.
    Att det sen visar sig att brandkåren stängt av inkommande gör inte att din beställning ska bli avgiftsfri.
    Det ska normalt inte behöva förklaras.

MVH och trevlig helg
  • 2018-07-26

Annette F skrev om JourAB
    Blev oerhört väl bemött då jag ringde för att det sprakade och slog gnistor ur kontakten bakom min spis. Ombads fotografera skadan och blev också upplyst om att det blev billigare för mig om jag väntade på att ta hem reparatören på måndag (istället för på lördagen). Reparatören blev försenad och ringde och meddelade detta vilket jag uppskattade stort. Han var mycket vänlig och professionell, allt blev åtgärdat och han städade noggrant efter sig. Jag är mycket nöjd med bemötande, service och utförande och skulle varmt rekommendera företaget till vänner och bekanta! Läs mer
    2018-07-26 Johan K svarar Annette F
    Hej Annette

• 2018-07-10

Susanne F skrev om JourAB
    Väldigt bra organiserat och genomfört. Mycket lärorikt för barmen på ett roligt sätt Läs mer
    2018-07-11 Johan K svarar Susanne F
    Hej Susanne

• Lena S

2018-07-10

Lena S skrev om JourAB
    Hade stopp i utlopp fr tvättmaskin. Fruktansvärt dyrt för en struntsak som tog 20 min. Fick ett maxpris i telefon men det var dyrare när fakturan kom. Och det var inte för att jag var tvungen att betala ROT-avdrag själv. Känner mig lurad o utnyttjad. Kommer inte använda dem igen. Läs mer
    2018-07-10 Johan K svarar Lena S
    Hej Lena

Tråkigt att vi får ta smällen. Vi är tydliga med våra priser och dom finns på hemsidan.
    Priset du fick var inte maxpris utan vår startavgift. Och mer än så blev det inte.
    Du får se det positiva och är välkommen tillbaka som kund, nu vet du att du inte är ROT-berättigad.

• Per N

2018-07-08

Per N skrev om JourAB
    Min varmvattenberedare gick sönder. Fick pris och förslag av Jourab med en Metro 300 l rostfri för 17.150 kr.

De försökte övertala mig om den var testad för provtryck på 13,5 bar. När jag byggde mitt hus, så var provtrycket enligt rörmokaren över 14 bar. Ska den inte ens hålla för provtryckning?

Jag ringde några samtal och fick pris under 14.000 och leverans samma dag från annat företag. Stor skillnad. Läs mer
    2018-07-08 Johan K svarar Per N
    Hej Per
    Känner absolut inte igen diskussionen om provtryck av Metro VVB den testen känner vi inte till.
    Jag hoppas att du har lite fel. Ett tryck på 14bar är alldeles för högt. Det ska inte slangen och framförallt inte säkerhetsventilerna klara.

Trevlig sommar
  • 2018-07-06

Maria B skrev om JourAB
    Fab! Snabb hjälp, jättetrevligt bemötande, löste det så kostnadseffektivt som möjligt för oss. Mycket nöjda och rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-07-07 Johan K svarar Maria B

Hej Anna

• Brandworks A

2018-07-05

Brandworks A skrev om JourAB
    Trevligt bemötande, rätt hjälp på kort tid. Tummen upp Läs mer
    2018-07-12 Johan K svarar Brandworks A

Hej Hilding

• Andrea N

2018-06-26

Andrea N skrev om JourAB
    SNÄLLA du som läser detta. Välj INTE JourAB. För din skull!
    Vi behövde hjälp med stank i badrum. Personen skickar fel och dyrare resurser än vad som bestämdes. Personen som kom och skulle lösa vår stank tog sönder packningen och lämnade vårt hushåll med läckande toalett och avloppsvatten i hela badrummet. Lämnade utan åtgärd men lovade återkoppling för att lösa ärendet. Ingen återkoppling så vi löste det själva (min far). Problemet var att packningen bara suttit snett.
    Ska inte en rörmockare ha koll på det?
    Sen fick vi en faktura på över 2500kr. Ringer och vill lösa det men det var som att prata med ett barn. Männen jag pratade med var RIKTIGT elaka och hade ingen som helst känsla för servise.
    Jag har själv jobbat med kundservise så jag vet vilka knäppisar det finns, men vi bad SNÄLLT om att få hjälp att lösa ärendet. Får som svar ”Vi kommer att ta med oss dett ärende till graven om det så krävs”.
    Ärendet tog 2 månader att lösa och säkert 40 samtal/mail, när vi sedan gick vinnande ur det med makulerad faktura.
    Värsta jag varit med om. Önskar inte ens min värsta fiende JourAB. Läs mer
    2018-06-26 Johan K svarar Andrea N
    Hej Andrea
    Det är tillräckligt illa att det blev som det blev utan att du behöver ett felaktigt citat.
    Beställningen. var sådan att det inte skickades en rörmokare men som det står på fakturan noterade han mycket riktigt att det var en packning som orsakade problemet.
    Vårt misstag var att vi inte noterade detta och därmed orsakade dig problem.
    För det ber vi om och har bett om ursäkt.
    Jag är ingen "elak" man.

MVH och trevlig sommar.

• Balder L

2018-06-26

Balder L skrev om JourAB
    Med oklar beskrivning om inkommande el till fastighet var de snabbt på plats och löste problemet för mig.

De visste exakt vad man förväntade sig och behövde från ett jour-företag. Läs mer
    2018-06-26 Johan K svarar Balder L
    Hej Balder,

• 2018-06-24

Sven-Erik C skrev om JourAB
    Fick ett fast pris 2 ggr på 9900:- på byte av varmvattenberedare 55 L. Hade även beskrivit hur illa den satt till. Fick räkning på 14439:- utan att man stämde av eller informerade mig innan. Riktigt lågt. Jobbet har dom dock gjort utan anmärkning. Men att lura folk är inte ok. Läs mer
    Hej Sven-Erik
    Ledsen om du inte uppfattat det hela på samma sätt som oss. Att det var så mycket merarbete var inget som gick att förutspå. Själva installationen tog mer än dubbel tid mot normalt och VVB satt extremt illa. Vi lurar absolut ingen och serviceordern pratar ett annat språk.
    Glad dock att du är nöjd med jobbet.

2018-06-24 Sven-Erik C svarar Johan K
    Jag frågade specifikt i telefonen och beskrev det hela då Jag tyckte det var dyrt från början. Men tog det då det var fast. Både jag och min hyresgäst som anlitade er fick det fasta priset 9900. Det är inte fråga om någon missuppfattning. Det är bedrägeri av värsta sorten. Vi kommer att bestrida denna.
    Hej
    Det var jag som gav priset och kommer väl ihåg samtalet.

2018-06-24 Sven-Erik C svarar Johan K
    Man höjer inte med 50 % från avtalat pris utan att komma överens med kunden först... Eller? Lite oseriöst.
    Hej
    Jag har skickat och bett om påskriven serviceorder. Jag ringer dig efter att ha kollat på den om vi brustit i information under arbetet.

2018-06-24 Sven-Erik C svarar Johan K
    Du får mer än gärna ringa mig så kan jag upplysa dig om vad som sas under vår telefonkonversation. Du verkar inte ha koll på det.
  • 2018-06-14

Bo E skrev om JourAB
    Jag kommer inte ihåg något, tror det var mer än ett år sedan jag var i kontakt med dem. Läs mer
    2018-06-14 Johan K svarar Bo E
    Hej Bo
    Synd med minnet. Vi gjorde i allafall vad du sa då ett utmärkt arbete.
    Hoppas vi får tillfälle att hjälpa dig igen. I närtid förstås.

• 2018-06-12

Jonas G skrev om JourAB
    Beställde tryckspolning , 2 trevliga och kompetenta killar kom. Allt var gjort på ca 10-15 minuter. Snabbt och lätt Läs mer
    2018-06-12 Johan K svarar Jonas G
    Hej Jonas,

• 2018-05-31

Teijo M skrev om JourAB
    Ett otroligt snabbt och proffsigt bemötande. Varmvattenberedaren sprack kl 21, ny på plats och monterad innan kl 12 nästa dag. Läs mer
    2018-05-31 Johan K svarar Teijo M
    Hej Teijo,

• 2018-05-31

Anja I skrev om JourAB
    Stopp i avlopp mycket snabb hjälp. Läs mer
    2018-05-31 Johan K svarar Anja I
    Hej Anja,

• 2018-05-30

John K skrev om JourAB
    Toppen. Stopp i hela avloppet och gäster på väg.
    Snabbt på plats och ingen märkte vårt tidigare problem.
    Jag kan verkligen rekommendera Jourab Läs mer
    2018-05-30 Johan K svarar John K
    Hej John,

Alexander F skrev om JourAB
    Rörmokaren anlitades med kort varsel för att stänga av och kapa rören i badrummet för tappvatten samt avlopp inför badrumsrenovering. Rörmokaren skruvade endast bort blandaren. Resten gjordes inte då rörmokaren verkade inte förstå hur han
    skulle utföra jobbet. Helt bortkastade pengar för oss. En annan firma anlitades som utförde jobbet utan problem. Läs mer
    2018-05-29 Johan K svarar Alexander F
    Hej Alexander
    Du anlitade oss akut för att "Stoppa inkommande vatten pga renovering."
    Ett akut/jour jobb innebär att man löser uppgiften på kortast möjliga tid, fortsättningsjobb vilket du bad om ska göras på planerad tid annars blir det för dyrt för dig som kund.
    Rörmokaren förstod vad du ville ha gjort men det var inte ett akut jobb.

Andréas L skrev om JourAB
    Mycket kompetenta och proffsiga att ha att göra med! Läs mer
    2018-05-29 Johan K svarar Andréas L
    Hej Andréas,

Anna T skrev om JourAB
    JourAB räddade oss kvällen före en storhelg, då vi klantat till det och spikat i en kabel, med följd att det mesta som gick på elektricitet, inklusive kyl och frys, slocknade. En mycket trevlig och kompetent person kom och ställde allt tillrätta. Plus också för det trevliga bemötandet i telefon när vi först ringde och var oroliga över vad vi kunde ha ställt till med. Läs mer
    2018-05-29 Johan K svarar Anna T
    Hej Anna,

• Kristoffer A

2018-05-26

Kristoffer A skrev om JourAB
    Jourab hade som uppgift att kapa avloppsrören till köksblandaren ca 50 cm och installera nya ballofixer. Världens enklaste jobb som tar mindre än 20 min. Tyvärr är den ena ballofixen helt bak och fram så reglaget sitter mot väggen. En faktura på 4600 kr för 20 min jobb som inte blev ordentligt gjort känns sisådär tyvärr.

Blir att kontakta en annan firma nästa gång. Rekommenderas ej. Läs mer
    2018-05-26 Johan K svarar Kristoffer A
    Hej Kristoffer
    Jobbet tog betydligt mer än 20 min och vi har dragit om ditt kall och varmvatten i köket.
    Vänligen ring oss på måndag så ska vi självklart vända på ballofixen även om det låter som en omöjlighet att den sitter med vred mot vägg. Såvida du fortfarande inte har vatten i kranen.

2018-06-18 Kristoffer A svarar Johan K
    Det tog faktiskt ganska precis 20 min i arbetstid för er kille att kapa kall- och varmvatten rör 50 och återinstallera två ballofixer, det är ju trots allt ett väldigt litet och simpelt jobb. En omöjlighet kan man tycka men nu är så fallet att ena vredet sitter mot väggen. En bild kommer per mail imorgon.

Jag får tyvärr betala en avgift till fastighetsskötaren på 500 kr för att stänga av vattnet i stammarna samtidigt som jag behöver ta ledigt från jobbet så det är inte värt för min del att få slarvet fixat då vattnet fungerar som det ska.

MVH Kristoffer
  • 2018-05-24

Daniel H skrev om JourAB
    Fick fel toastol och dyrare faktura än övernskommet. Läs mer
    2018-05-24 Johan K svarar Daniel H
    Hej Daniel
    Vi hade en lång konversation per mail om detta. Ord stod mot ord och vi valde att tro på dig. Ursprungsfelet är att vi fick uppfattningen att du hade ett annat avloppslås än det som faktiskt var.
    Du har fått ett pris som du godkände i mail.
    "Jag har pratat med mitt försäkringsbolag och kommit fram till att jag kan godta att ni fakturerar mig X.XXX kr (totalt för hela arbetet, toastolen osv,, dvs alla kostnader utan ROT-avdrag)." Det är den nedsatta summa vi fakturerade.
    Om försäkringsbolaget trots detta har krånglat med dig är det inte vårt ansvar.
    Du nämner ingenstans i vår långa mailkonversation att du är missnöjd med jobb eller resultat det är trots allt det som ska bedömas.

• 2018-05-22

Robert G skrev om JourAB
    Skickade inkompetent person som inte alls kunde laga värmeväxlare jag ringde för. Dem fick tom. Namn/typ/felkod/byggår på apparaten.
    Bjöd på att täta ett avloppsrör som in te alls blev tätare! Fick dyr faktura för ingenting! Ring aldrig dit! Läs mer
    2018-05-22 Johan K svarar Robert G
    Hej Robert
    Är du säker på att du kommer ihåg rätt.
    Vi har en faktura till dig på startavgift + en gumminippel. Lägsta fakturabelopp. Ditt problem enligt order var felsökning vatten samt att det kom upp vatten ur "Golvet"
    Något fel på din värmepump nämndes inte, iallafall inte vid order.
    Tror du förväxlat oss med en annan leverantör.
    Ring oss på 010-480 8640 så kan vi reda ut detta.

• 2018-05-22

Peter D skrev om JourAB
    Jour AB var mycket service-minded och kom snabbt på plats för att hjälpa till. Teknikern förklarade bra vad han gjorde, vad alternativen var och vad resultaten skulle bli. Pragmatiskt och rättfram. Läs mer
    2018-05-22 Johan K svarar Peter D
    Hej Peter,

• 2018-05-17

Bostadsrättsförening B skrev om JourAB
    JOURAB besökte en hyresgäst som ringde hit dem och utförde jobbet väl. Problemet för oss var att vår förening har avtal med annan jourfirma. Vi blev bra bemötta när vi tog reda på vad som hänt. Det slutade med att hyresgästen fick betala fakturan. Läs mer
    2018-05-17 Johan K svarar Bostadsrättsförening B
    Hej
    Stort tack för er rekommendation

• Ulf R

2018-05-15

Ulf R skrev om JourAB
    Kan inget säga om deras kompetens eller kunnande. Jag valde JourAB pga av deras omdömen här på RECO. Min kommentar handlar om att jag helt i onödan tagit ledigt från jobbet utan att de dykt upp som utlovat. Jag ringde dem för två dagar sedan för ett byte av en insats i en köksblandare. Vi kom överens om att de skulle skicka en rörmokare idag vilket gjorde att jag tog ledigt hela dagen från mitt arbete. Enda passusen jag hade var att arbetet skulle ske innan 15:00 pga av en läkartid för min son vilket accepterades. Nu är klockan 13:00 och har precis fått besked att de inte har någon rörmokare att skicka. Har med kort varsel och många samtal lyckats hitta annan firma som kan hjälpa mig omgående. Läs mer
    2018-05-15 Johan K svarar Ulf R
    Hej Ulf.
    Vi ber om ursäkt för detta och montören som var tilldelad dig har svarat följande.
    "Jag ber om ursäkt att jag inte hunnit ta jobbet den tiden det var planerat. Tidigare jobb tog längre tid än väntat där jag inte kunde låta vattnet vara avstängt. Jag har ringt kunden och sagt att jag kunde vara hos honom tidigast 14:30 annars får vi boka om tiden. Vi kom överens om att jag skulle ringa honom innan jag kom för att eventuellt ta det imorgon kl 7 om jag inte hade hunnit idag."
    Informationen kom tyvärr inte till oss på kontoret! Vi hade löst det med annan montör.

Johan/JouAB
    2018-05-16 Ulf R svarar Johan K
    Johan, jag har respekt för att ni har mycket att göra! Jag har respekt för att den utpekade montören måste slutföra sina pågående uppdrag. Jag löste mitt problem på ett bra sätt med ett annat företag. Tror säkert att JourAB är ett bra företag. Rätt ska dock vara rätt. Det budskapet som montören gav stämmer förutom att han inte trodde sig hinna till 07:00 utan att det skulle bli ca 07:30 vilket var för sent för mig iom att jag skjutsar mina barn till skolan. När du och jag pratade försökte du hitta en annan montör men lyckades inte frigöra någon med kort varsel vilket du även bad om ursäkt för. RECO är dock till för att ge en samlad bild av hur kunder upplever servicen från företagen. En fantastiskt yta för oss som köper tjänster och ibland obekvämt för företagen när man inte lyckas leverera det man kommit överens om. Shit happens. Livet går vidare. Bättre lycka nästa gång.
  • 2018-05-15

Kent J skrev om JourAB
    JourAB bytte mina huvudvattenkranar i samband med byte av vattenmätare. Rörmokaren kom på avtalad tid, tom före, och gjorde jobbet till avtalat pris. Jag kommer att anlita JourAB nästa gång jag behöver en rörmokare. Läs mer
    2018-05-15 Johan K svarar Kent J
    Hej Kent

• 2018-05-15

Anders T skrev om JourAB
    Bra bemötande, snabb hjälp och proffsigt jobb Läs mer
    2018-05-15 Johan K svarar Anders T
    Hej Anders

• 2018-05-11

Jan J skrev om JourAB
    Det låga betyget beror inte på min erfarenhet, den är utmärkt. Den spolbil jag beställt kom som utlovat och gjorde vad de kunde åt mitt vattenlås. Mina svärföräldrar har samma erfarenhet. Men...en kollega som bor söder om stan förskräcker oss med en följetong om installationen av ny värmepanna, med obehörig elinstallation mm. Jag undrar om man har ett system med anslutna firmor beroende på geografiskt läge, och att man måste bo i norrort eller inne i stan för att få jobbet rätt utfört. Eller om man bara klarar enklare jobb som avloppsrensning mm. Det blir således med bävan jag eventuellt anlitar Jourab nästa gång... Läs mer
    2018-05-11 Johan K svarar Jan J
    Hej Jan
    Tack för din rekommendation som var 5+. Det var nog den som skulle recenseras här. Jag ringer dig måndag.
    Obehörig elinstallation hos kollega?. Inte vi!

Anna M skrev om JourAB
    Arbetet omfattade byte av toalettstol samt installation av diskmaskin. Kommunikationen var bristfällig (jag hade fått veta att hela jobbet skulle klaras av snabbt på max två besök) och då vi kom hem från en resa hade vi ingen toalett. Den nya toan stod bredvid den gamla som stod på golvet, bortmonterad från avlopp. Vi fick gå på toaletten i tvättstugan (i ett annat hus) i ett par dar tills hantverkaren hade tid att komma. Han var dock tillmötesgående och kom så fort han kunde.

Hantverkaren monterade även oombedd ett eluttag på en dålig plats. Inget fel insåg med ett extra eluttag men på just den platsen skulle en hylla sitta...

Jag råkade vara hemma då hantverkaren installerade diskmaskinen vilket var en himla tur för då han var helt klar och precis skulle gå öppnade jag luckan varpå det visar sig att luckan inte gick att öppna pga av felmontering av en metallmojäng undertill. Ren tur att jag var där och testade så att han därefter kunde fixa detta.

Fick efter jobbet en felaktig faktura på nästan dubbla beloppet jämfört med överenskommelse. Fakturan korrigerades först efter att jag kontaktat företaget flera gånger. Hade då hunnit få två påminnelser samt hot om inkasso trots att man hade sagt att jag kunde bortse från den första fakturan. Läs mer
    2018-05-10 Johan K svarar Anna M
    Hej Anna Maria
    Tack för att du lämnar en rekommendation. Uppriktigt ledsen för arbetet men var av den uppfattningen att du trots allt var nöjd efter det att vi var överens.
    Montören är inte längre ansluten till oss, jag hoppas du ger oss en ny chans i framtiden.

Mikael H skrev om JourAB
    Bra bemötande. Monterade snabbt ny toalettstol. (Den gamla hade spruckit.) Lite kladd av silikongummi på "fel" ställe. Läs mer
    2018-05-11 Johan K svarar Mikael H
    Hej Mikael
    Tack för din rekommendation.
    Om du ringer oss ska vi se till att det inte kvarstår något "kladd med silikon"

Daniel R skrev om JourAB
    Mycket bra!
    Nöjd med väl utförd tjänst! Läs mer
    2018-05-10 Johan K svarar Daniel R
    Hej Daniel

• 2018-05-08

Tobias H skrev om JourAB
    Gjorde det de skulle.
    Helg visst men lite väl dyrt men det kostar att försöka fixa vvs själv på en helg! Läs mer
    2018-05-09 Johan K svarar Tobias H
    Hej Tobias
    Tack för din rekommendation.
    Tror säkert du är mer nöjd över arbetet som
    utfördes en söndag.
    Det gick snabbt och klarade sig på lägsta
    Jourdebitering.

Linnegatan 87F, 115 23 Stockholm