Tullvaktsvägen 2, 115 56 Stockholm — Visa karta

Jour AB är en jour för alla som behöver en rörmokare eller en elektriker omgående. Vi har samlat alla tjänster på ett och samma ställe, vilket underlättar för dig när du vill hitta en riktigt bra hantverkare i precis rätt tid.

Vad behöver du hjälp med? Vi tar hand om de flesta akuta problem som läckande rör, krånglande värmepumpar, stopp i avlopp och oförutsedda elektriska problem. Oss kan du ringa när som helst, eller skriva till på chatten på vår hemsida. Vi är verksamma 24 timmar om dygnet, varje dag. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 92 kunder tycker om JourAB

• Mats L
    Mats L skrev om JourAB
    Snabb och effektiv installation av ny vattenutkastare. Tack! Läs mer
  • Zakaria J
    Zakaria J skrev om JourAB
    jag ringde Jourab för att de skulle komma o fixa värmen i mina element. jag hade fyra som var kalla när de kom och 2 fungerande.

ENDA anledningen att jag ringde de var för att jag ville ha värme i resten av mina element. det kom en kille o luftade ur elementen o ändrade lite inställningar på min värmepump och han fyllde på systemet med vatten.

Jag fick ingen värme i de andra elementen plus att jag förlorade värme i de andra 2 elementen.
    får en faktura som ska betalas bara för att de gjort en felsökning enligt de. de menade aa men vi tar betalt för att vi fyllde vatten i systemet det var det som var deras felsökning.

Så det slutade med att jag ringde en annan firma som kom hem han sa direkt att det var elfel samt vattenläcka. så hur kan man ta betalt för att man gjort en felsökning som inte ens är korrekt gjord.

OBS jag struntar fullständigt i vad problemet är när jag ringer in nån som ska fixa nånting som jag inte kan fixa. det enda jag vill är få det fixat, är det verkligen så mycket begärt?! Läs mer
  • Åsa S
    Åsa S skrev om JourAB
    Vi är tyvärr inte nöjda. Det som inte ger företaget en rungande etta är att killen som kom ut för att åtgärda vårt stopp i avrinningssystemet under mark (från stupröret) var toppenduktig och hade innovativa idéer för att lösa problemet.
    Det negativa är att de inte höll sig till den muntliga offert jag fick per telefon. När jag ringer så säger killen att han har en toppendeal för att lösa vårt problem. Jag påpekar att vi måste nog ha en kamerabil och han säger det ingår. Eftersom det låter lite lågt så frågar jag upprepande gånger om priset verkligen stämmer med framkörning och allt. Han lägger till att om det tar längre tid än 2 h så tar de betalt per timme. Killen är hos oss ca 70 minuter. När Jobbet är utfört så får vi fakturan på mer än dubbelt så mycket som det var sagt. När jag ringer och frågar vill de inte veta av att de har gett ursprungspriset eftersom "det stämmer inte". Känner mig lurad och påtalar detta. De tycker vi ska mötas om priset och föreslår att om vi lägger på en timme extra så blir alla glada. Han pratar om rabatt och jag frågar om slutpriset eftersom jag kan tänka mig en slutsumma på grundpriset som jag fick plus en extratimme. Helt ok säger han och säger att då får jag rabatt och att vi får ta hänsyn till rotpåverkan. Aja,bara slutsiffran blir som jag tänkt säger jag. När vi får den nya fakturan så är den 500 kr mer än vad jag tyckte vi kom överens om. Ringer igen och han säger att det blir så med rotpåverkan. Orkar inte tjafsa mer och har betalat fakturan.

Ett företag som kör med lockpriser för att sen ge orimliga fakturor. Inte ok./Åsa Läs mer
  • William G
    William G skrev om JourAB
    Fick ett väldigt bra bemötande under våra första samtal. Vi kom fram till att de skulle inkomma med en offert på att tillhandahålla och installera badrumsmöbel, handfat och blandare. Sedan dess har det varit mer eller mindre radioskugga. Försökt nå dem vid flera tillfällen men inte kommit fram. Vid ett tillfälle sa de att dom skulle återkomma under dagen men ingen ringde tillbaka. Nu har det nästan gått fyra veckor sedan jag hörde något från dem. Så blir nog till att vända sig till en annan firma vilket är synd då de var väldigt trevlig under våra första samtal. Läs mer
    2017-09-25 JourAB svarar William G
    Hej William

Offerten står som skickad den 1/9 från oss. Vi kontaktar dig imorgon förmiddag.
    Mvh JourAB
  • Anders O
    Anders O skrev om JourAB
    Kunde snabbt ordna fram en servicebil som löste problemet Läs mer
  • Tobias L
    Tobias L skrev om JourAB
    Mycket trevliga och engagerade, från första joursamtalet till elektriker väl på plats. Rekomenderas varmt! Läs mer
  • Drago M
    Drago M skrev om JourAB
    Fick stopp i avloppet och ringde då JourAB som snabbt kom och åtgärdade problemet. Bra service, rekommenderas! Läs mer
  • Mats W
    Mats W skrev om JourAB
    Snabb hjälp med stopp i avloppet. Läs mer
  • Helen Elisabet S
    Helen Elisabet S skrev om JourAB
    Byte av kran i kök. Trevliga och professionella rörmokare.

Blev dock debiterad för två timmars arb.som eg. var en timme... Läs mer
  • Carl B
    Carl B skrev om JourAB
    Något strulig administration för att få dem på plats. Kom dock som utlovat och gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • Mattias P
    Mattias P skrev om JourAB
    Bra service! Nöjd kund som fick hjälp att kontrollera el och koppla in diskmaskin. Läs mer
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om JourAB
    Fick hjälp av elektriker när en fas inte fungerade. Trevligt bemötande i telefon från kontoret vid beställning av tjänsten.
    Elektrikern kom förvånansvärt snabbt o fixade felet. Läs mer
  • Martin Karl Gustav S
    Martin Karl Gustav S skrev om JourAB
    Jourab hjälpte mig med demontering samt ersättningsmontage av toalettstol handfat med kommod samt duschkabin. Väldigt proffsigt från första möte, offert, genomförande samt höll pris enligt offert. Proffs helt enkelt. Läs mer
  • Siv Monica M
    Siv Monica M skrev om JourAB
    Anlitade elektriker för att byta alla kontakter o vägguttag. Han som kom var mycket trevlig o arbetade väldigt bra så jag är mycket nöjd m hans jobb. Läs mer
  • Stefan Olof E
    Stefan Olof E skrev om JourAB
    Mycket trevligt bemötande. Snabba att. Ordna med hjälp Läs mer
  • Sven Erik Å
    Sven Erik Å skrev om JourAB
    Vi köpte två element som Ola och Anders (?) satte på plats.

Killarna var dels professionella, dels väldigt trevliga. Om jag vore arbetsgivare till dem så skulle jag göra allt för att säkerställa att jag kunde behålla dem. Hälsa dem det Läs mer
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om JourAB
    Supertrevliga när man ringde, gav tips vad man kunde göra själv men när det inte fungerade skickade de en lika trevlig och hjälpsam elektriker dagen efter! Läs mer
  • Robert F
    Robert F skrev om JourAB
    Bra bemötande, snabb service & mycket proffsigt - grymt nöjd! Läs mer
  • Herman U
    Herman U skrev om JourAB
    Jag vill verkligen avråda alla som funderar på att anlita Jourab att göra det. Vi anlitade dem för att installera en varmvattenberedare. Hantverkarna som kom var mycket slarviga och gjorde inte allt de skulle göra, exempelvis koppla in elen och forsla bort den gamla varmvattenberedaren. De orsakade även en vattenläcka så att vi fick riva upp hela golvet i tvättstugan. Det var inte tal om någon kompensation, trots att vi fick tjata i 2 månader på att de skulle ta sitt ansvar och fixa alla problem som uppstått i och med vattenläckan som de orsakade. Till slut fixade de golvet och vi trodde att allting var klart - 2 månader senare dyker det upp en till faktura på 21 000 för "golvläggning". Nu är vi i tvist i hos ARN. Bespara er otroligt energikrävande strul och anlita inte Jourab är mitt tips! Läs mer
  • Samuel J
    Samuel J skrev om JourAB
    Bra bemötande över telefon men utförandet var inte av tillräckligt god kvalité vilket krävde ett återbesök. Spontana intrycket var även att det var väldigt dyrt så nästa gång skulle jag försöka hitta någon annan leverantör. Läs mer
  • Rasmus R
    Rasmus R skrev om JourAB
    Verkligen professionellt bemötande från JourAB. De kom ut väldigt snabbt och kunde fixa med 2/3-delar av arbetet. Resterande arbete dröjde ytterligare en vecka innan de fixade (pga verktygen som krävdes för jobbet). Elektrikern på plats, Sylvester, var väldigt trevlig, kompetent och effektiv. Han var tydlig och gav experthjälp (objektiv) på saker jag själv inte hade tänkt på. Han var helt flexibel med mina tider och stod utanför dörren kl 7 på morgonen.

Jag hade bråttom med installationen och var kanske inte speciellt priskänslig. När fakturan kom var den på 2 tkr mer än jag hade budgeterat med, men med tanke på kvaliteten och bemötandet i arbetet var det ändå värt. Jag rekommenderar JourAB. /Rasmus Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Rasmus R

• Mary B
    Mary B skrev om JourAB
    Kontaktade JourAB för el-installationer hemma av 3-fas uttag och installation av dimmer till lampor.
    Fick ett uppskattat pris som jag tyckte var rimligt.

Kontentan var tre dagar av fram och tillbaka där det ständigt hade köpts fel delar, eller behövde köpas fler saker. Från en bedömd tid på 3-4 timmar, blev det tre dagar.

Själv tänkte jag inte på det då jag förutsatte att arbetet på plats var det som räknades och att det inte var mitt fel för att fel produkter köpts eller att det saknades material.

Stort misstag! Från att ha räknat med en faktura på 3000-4000kr, fick jag en faktura i brevlådan på över 12000kr, efter rot. Minst sagt chockartat.

Arbetet i sig av elektrikern var det inget fel på, duktig och snyggt gjort. Men iaktag försiktighet, ta inget för givet och fråga om allt som görs om det ingår eller debiteras vid sidan av!

Kände mig ordentligt lurad! Läs mer
  • Steven W
    Steven W skrev om JourAB
    Offereringen stämde inte överens med fakturan. Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Steven W
    Hej Steven
    Som du vet var det ett stort jobb som inte helt överensstämde med förutsättningarna.
    Vi kom ju också överens och du tog emot en kredit som du godkände.
    Hade uppskattat om du betygsatt jobbet som vi vet du 'är riktigt nöjd med.

MVH
  • Robin R
    Robin R skrev om JourAB
    Bra och snabb service! Mycket nöjd! Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Robin R

• Julia H
    Julia H skrev om JourAB
    Snabb service och vänligt bemötande, rekommenderas varmt! Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Julia H

• Eric R
    Eric R skrev om JourAB
    Jag beställde inkoppling av tvättmaskin. Jobbet bra utfört och ett trevligt bemötande. Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Eric R

• Mattias L
    Mattias L skrev om JourAB
    Omfattande vattenläcka i källaren, en Lördag. Letade rörmokare på nätet, hittade JourAB. Ringde och beskrev problemet för kordinatorn, 3min efter att jag lagt på hade jag kontakt med rörmokaren. Mycket proffsigt bemötande, temporär lagade läckan och slutförde arbetet Måndag morgon. Nöjd kund! Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Mattias L

• Eva V
    Eva V skrev om JourAB
    Bra tack. Jobbet blev utfört. Läs mer
  • Pia G
    Pia G skrev om JourAB
    Mycket trevligt bemötande och service. Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Pia G

• Erik B
    Erik B skrev om JourAB
    BRA! Hjälpsamt! Inga problem!!!!!!!!!'............😎 Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Erik B

• Marcus G
    Marcus G skrev om JourAB
    made an appointment, electrician didn't show up! When called he said he would call back.He called back 3 days later to arrange for a ne time/date. thanks but no! can't recommend! Läs mer
  • Siamak K
    Siamak K skrev om JourAB
    Hi
    We had problem of smell in our bath room for a while and I found contact number of the company via internet. I chatted with a supportive person Jerry who really helped me to solve the problem.
    Overall was helpful.

Thsnks Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Siamak K

• Petra F
    Petra F skrev om JourAB
    Kom inom en timme på en lördag😊 Det var ett komplicerat fall som fick Rörjouren att stanna ett bra tag mitt i pågående kalas. Finns inget att klaga på när det gäller Rörjouren. Vi är supernöjda!
    Mvh Petra Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Petra F

• Martina R
    Martina R skrev om JourAB
    JourAB hjälpte oss med kort varsel och på ett mycket serviceinriktat sätt när vi hade problem med vårt avlopp. Rekommenderas! Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Martina R

• Nea B
    Nea B skrev om JourAB
    Arbetet med min läcka i köket är inte klar så svårt att sätta betyg ännu, men jag har fått ett jättetrevligt bemötande hitintills. Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om JourAB
    Snabb o tydlig prisinfo, kontinuerlig info om när jour elektriker kunde anlända. Trevligt bemötande! Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Eva R

• annelie l
    annelie l skrev om JourAB
    Superbra service och trevliga! Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar annelie l

• Maria B
    Maria B skrev om JourAB
    Jättenöjd, bara att rekommendera+++++ Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Maria B

• Filip W
    Filip W skrev om JourAB
    Jag har blivit trevligt benött.
    Dock saknar jag helt återkoppling. Via växel har jag blivit lovad återkoppling 2 gånger och tony som var hemma hos oss svarar inte på upprepade kontaktbesök.
    Även fakturan var felaktig när den kom.

Väntar fortfarande på återkoppling Läs mer
  • Charlotta W
    Charlotta W skrev om JourAB
    Mycket bra bemötande från första tfnkontakten och hela vägen till att de kom och utförde uppdraget.
    Jag fick hjälp med dels ett elarbete och dels en installation av en tvättmaskin. Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Charlotta W

• Jan Z
    Jan Z skrev om JourAB
    Det kostar en del när något så oförutsett som ett vattenläckage inträffar hemma men det är det bara att acceptera. Bra kunnig personal som tipsade om det billigaste sättet att åtgärda problemet. Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Jan Z

• Martin M
    Martin M skrev om JourAB
    Mycket professionellt och serviceinriktad bemötande med snabb leverans av efterfrågade tjänster, i detta fall ett elarbete. Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Martin M

• Dan E
    Dan E skrev om JourAB
    Lite nyttjande av en akut situation kan tyckas. Elektrikern tar 900: - inkl 2 timmar. Ditskickad av Jourab kostar det över 1800: - efter ROT.
    Hade jag känt till en elektriker eller bemödat mig mer att söka upp en själv hade jag sparat pengar Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om JourAB
    Bra och trevligt bemötande när jag köpte material och arbete till vvs jobb som jag behövde hjälp med i min källarvåning,lyhörda för mina önskemål proffsigt och bra utfört jobb Läs mer
    2017-07-03 JourAB svarar Anders J

• Ewa G
    Ewa G skrev om JourAB
    Ringde och bokade rörmokare akut. Blev uppringd han skulle vara hos mig om en timma. Efter 3 timmar ringer jag, han skulle vara hos mig om 15 minuter. Kl 23 när jag ringer, han var tvungen åka hem och skulle komma imorhonbitti....Fortfarande efter 14 dagar har rörmokaren inte kommit. Läs mer
  • Emma F
    Emma F skrev om JourAB
    Oseriösa

Jag ringde för min toa inte fungerade. Ganska snabbt kom de, fixade också allt. Men betalning svart utan kvitto! Efteråt kollade jag upp, de har i princip ingen omsättning, betalar inga skatter för anställda.

Se upp!

Om reco mailar mig så ska jag maila mitt telefonnummer och adress, så reco kan ta bort er. Läs mer
    2017-05-21 JourAB svarar Emma F
    Hej Emma
    Du får gärna ringa oss på 08-150555.
    Vi har en faktura här som vi skickade efter jobbet och som du har betalt. Det är lätt att glömma.
    JourAB är inne på sitt första verksamhetsår och vårt bokslut, som precis är inlämnat, visar något helt annat än det du beskriver.
    Jag tror du har misstagit dig på någon annan leverantör.

Trevlig Helg
  • Noraddin G
    Noraddin G skrev om JourAB
    Svindyra, rånare utan rånarluva. Läs mer
    2017-04-21 JourAB svarar Noraddin G
    Hej Norraddin
    Tråkigt att du känner så. Från början var det en felsökning som resulterade i byte av kar&duschblandare.
    Vi debiterade trots det bara minimidebitering + bruttokostnad för blandaren.

MVH och trevlig helg
  • Anita A
    Anita A skrev om JourAB
    Han kom nästan i tid på natten o stängde av vattnet. Kunde dock ej laga så jag fick vänta en knapp vecka på reservdel. Läs mer
    2017-04-11 JourAB svarar Anita A
  • Stefan Å
    Stefan Å skrev om JourAB
    Bra och snabb service. Bra utfört arbete. Läs mer
    2017-04-11 JourAB svarar Stefan Å
  • Christer F
    Christer F skrev om JourAB
    Snabba proffsiga och lyhörda. Läs mer
    2017-04-11 JourAB svarar Christer F

Tullvaktsvägen 2, 115 56 Stockholm