JourAB

Linnegatan 87F, 115 23 Stockholm — Visa karta

Jour AB är en jour för alla som behöver en rörmokare eller en elektriker omgående. Vi har samlat alla tjänster på ett och samma ställe, vilket underlättar för dig när du vill hitta en riktigt bra hantverkare i precis rätt tid.

Vad behöver du hjälp med? Vi tar hand om de flesta akuta problem som läckande rör, krånglande värmepumpar, stopp i avlopp och oförutsedda elektriska problem. Oss kan du ringa när som helst, eller skriva till på chatten på vår hemsida. Vi är verksamma 24 timmar om dygnet, varje dag. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 169 kunder tycker om JourAB

• Susanne F
    Susanne F skrev om JourAB
    Väldigt bra organiserat och genomfört. Mycket lärorikt för barmen på ett roligt sätt Läs mer
    2018-07-11 Johan K svarar Susanne F
    Hej Susanne

• Lena S
    Lena S skrev om JourAB
    Hade stopp i utlopp fr tvättmaskin. Fruktansvärt dyrt för en struntsak som tog 20 min. Fick ett maxpris i telefon men det var dyrare när fakturan kom. Och det var inte för att jag var tvungen att betala ROT-avdrag själv. Känner mig lurad o utnyttjad. Kommer inte använda dem igen. Läs mer
    2018-07-10 Johan K svarar Lena S
    Hej Lena

Tråkigt att vi får ta smällen. Vi är tydliga med våra priser och dom finns på hemsidan.
    Priset du fick var inte maxpris utan vår startavgift. Och mer än så blev det inte.
    Du får se det positiva och är välkommen tillbaka som kund, nu vet du att du inte är ROT-berättigad.

• Per N
    Per N skrev om JourAB
    Min varmvattenberedare gick sönder. Fick pris och förslag av Jourab med en Metro 300 l rostfri för 17.150 kr.

De försökte övertala mig om den var testad för provtryck på 13,5 bar. När jag byggde mitt hus, så var provtrycket enligt rörmokaren över 14 bar. Ska den inte ens hålla för provtryckning?

Jag ringde några samtal och fick pris under 14.000 och leverans samma dag från annat företag. Stor skillnad. Läs mer
    2018-07-08 Johan K svarar Per N
    Hej Per
    Känner absolut inte igen diskussionen om provtryck av Metro VVB den testen känner vi inte till.
    Jag hoppas att du har lite fel. Ett tryck på 14bar är alldeles för högt. Det ska inte slangen och framförallt inte säkerhetsventilerna klara.

Trevlig sommar
  • Maria B
    Maria B skrev om JourAB
    Fab! Snabb hjälp, jättetrevligt bemötande, löste det så kostnadseffektivt som möjligt för oss. Mycket nöjda och rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-07-07 Johan K svarar Maria B

2018-07-05 Johan K svarar Anna M
    Hej Anna

• Brandworks A
    Brandworks A skrev om JourAB
    Trevligt bemötande, rätt hjälp på kort tid. Tummen upp Läs mer
    2018-07-12 Johan K svarar Brandworks A

2018-06-28 Johan K svarar Hilding S
    Hej Hilding

• Andrea N
    Andrea N skrev om JourAB
    SNÄLLA du som läser detta. Välj INTE JourAB. För din skull!
    Vi behövde hjälp med stank i badrum. Personen skickar fel och dyrare resurser än vad som bestämdes. Personen som kom och skulle lösa vår stank tog sönder packningen och lämnade vårt hushåll med läckande toalett och avloppsvatten i hela badrummet. Lämnade utan åtgärd men lovade återkoppling för att lösa ärendet. Ingen återkoppling så vi löste det själva (min far). Problemet var att packningen bara suttit snett.
    Ska inte en rörmockare ha koll på det?
    Sen fick vi en faktura på över 2500kr. Ringer och vill lösa det men det var som att prata med ett barn. Männen jag pratade med var RIKTIGT elaka och hade ingen som helst känsla för servise.
    Jag har själv jobbat med kundservise så jag vet vilka knäppisar det finns, men vi bad SNÄLLT om att få hjälp att lösa ärendet. Får som svar ”Vi kommer att ta med oss dett ärende till graven om det så krävs”.
    Ärendet tog 2 månader att lösa och säkert 40 samtal/mail, när vi sedan gick vinnande ur det med makulerad faktura.
    Värsta jag varit med om. Önskar inte ens min värsta fiende JourAB. Läs mer
    2018-06-26 Johan K svarar Andrea N
    Hej Andrea
    Det är tillräckligt illa att det blev som det blev utan att du behöver ett felaktigt citat.
    Beställningen. var sådan att det inte skickades en rörmokare men som det står på fakturan noterade han mycket riktigt att det var en packning som orsakade problemet.
    Vårt misstag var att vi inte noterade detta och därmed orsakade dig problem.
    För det ber vi om och har bett om ursäkt.
    Jag är ingen "elak" man.

MVH och trevlig sommar.

• Balder L
    Balder L skrev om JourAB
    Med oklar beskrivning om inkommande el till fastighet var de snabbt på plats och löste problemet för mig.

De visste exakt vad man förväntade sig och behövde från ett jour-företag. Läs mer
    2018-06-26 Johan K svarar Balder L
    Hej Balder,

• Sven-Erik C
    Sven-Erik C skrev om JourAB
    Fick ett fast pris 2 ggr på 9900:- på byte av varmvattenberedare 55 L. Hade även beskrivit hur illa den satt till. Fick räkning på 14439:- utan att man stämde av eller informerade mig innan. Riktigt lågt. Jobbet har dom dock gjort utan anmärkning. Men att lura folk är inte ok. Läs mer
    Hej Sven-Erik
    Ledsen om du inte uppfattat det hela på samma sätt som oss. Att det var så mycket merarbete var inget som gick att förutspå. Själva installationen tog mer än dubbel tid mot normalt och VVB satt extremt illa. Vi lurar absolut ingen och serviceordern pratar ett annat språk.
    Glad dock att du är nöjd med jobbet.

2018-06-24 Sven-Erik C svarar Johan K
    Jag frågade specifikt i telefonen och beskrev det hela då Jag tyckte det var dyrt från början. Men tog det då det var fast. Både jag och min hyresgäst som anlitade er fick det fasta priset 9900. Det är inte fråga om någon missuppfattning. Det är bedrägeri av värsta sorten. Vi kommer att bestrida denna.
    Hej
    Det var jag som gav priset och kommer väl ihåg samtalet.

2018-06-24 Sven-Erik C svarar Johan K
    Man höjer inte med 50 % från avtalat pris utan att komma överens med kunden först... Eller? Lite oseriöst.
    Hej
    Jag har skickat och bett om påskriven serviceorder. Jag ringer dig efter att ha kollat på den om vi brustit i information under arbetet.

2018-06-24 Sven-Erik C svarar Johan K
    Du får mer än gärna ringa mig så kan jag upplysa dig om vad som sas under vår telefonkonversation. Du verkar inte ha koll på det.
  • Bo E
    Bo E skrev om JourAB
    Jag kommer inte ihåg något, tror det var mer än ett år sedan jag var i kontakt med dem. Läs mer
    2018-06-14 Johan K svarar Bo E
    Hej Bo
    Synd med minnet. Vi gjorde i allafall vad du sa då ett utmärkt arbete.
    Hoppas vi får tillfälle att hjälpa dig igen. I närtid förstås.

• Jonas G
    Jonas G skrev om JourAB
    Beställde tryckspolning , 2 trevliga och kompetenta killar kom. Allt var gjort på ca 10-15 minuter. Snabbt och lätt Läs mer
    2018-06-12 Johan K svarar Jonas G
    Hej Jonas,

• Teijo M
    Teijo M skrev om JourAB
    Ett otroligt snabbt och proffsigt bemötande. Varmvattenberedaren sprack kl 21, ny på plats och monterad innan kl 12 nästa dag. Läs mer
    2018-05-31 Johan K svarar Teijo M
    Hej Teijo,

• Anja I
    Anja I skrev om JourAB
    Stopp i avlopp mycket snabb hjälp. Läs mer
    2018-05-31 Johan K svarar Anja I
    Hej Anja,

• John K
    John K skrev om JourAB
    Toppen. Stopp i hela avloppet och gäster på väg.
    Snabbt på plats och ingen märkte vårt tidigare problem.
    Jag kan verkligen rekommendera Jourab Läs mer
    2018-05-30 Johan K svarar John K
    Hej John,

• Alexander F
    Alexander F skrev om JourAB
    Rörmokaren anlitades med kort varsel för att stänga av och kapa rören i badrummet för tappvatten samt avlopp inför badrumsrenovering. Rörmokaren skruvade endast bort blandaren. Resten gjordes inte då rörmokaren verkade inte förstå hur han
    skulle utföra jobbet. Helt bortkastade pengar för oss. En annan firma anlitades som utförde jobbet utan problem. Läs mer
    2018-05-29 Johan K svarar Alexander F
    Hej Alexander
    Du anlitade oss akut för att "Stoppa inkommande vatten pga renovering."
    Ett akut/jour jobb innebär att man löser uppgiften på kortast möjliga tid, fortsättningsjobb vilket du bad om ska göras på planerad tid annars blir det för dyrt för dig som kund.
    Rörmokaren förstod vad du ville ha gjort men det var inte ett akut jobb.

• Andréas L
    Andréas L skrev om JourAB
    Mycket kompetenta och proffsiga att ha att göra med! Läs mer
    2018-05-29 Johan K svarar Andréas L
    Hej Andréas,

• Anna T
    Anna T skrev om JourAB
    JourAB räddade oss kvällen före en storhelg, då vi klantat till det och spikat i en kabel, med följd att det mesta som gick på elektricitet, inklusive kyl och frys, slocknade. En mycket trevlig och kompetent person kom och ställde allt tillrätta. Plus också för det trevliga bemötandet i telefon när vi först ringde och var oroliga över vad vi kunde ha ställt till med. Läs mer
    2018-05-29 Johan K svarar Anna T
    Hej Anna,

• Kristoffer A
    Kristoffer A skrev om JourAB
    Jourab hade som uppgift att kapa avloppsrören till köksblandaren ca 50 cm och installera nya ballofixer. Världens enklaste jobb som tar mindre än 20 min. Tyvärr är den ena ballofixen helt bak och fram så reglaget sitter mot väggen. En faktura på 4600 kr för 20 min jobb som inte blev ordentligt gjort känns sisådär tyvärr.

Blir att kontakta en annan firma nästa gång. Rekommenderas ej. Läs mer
    2018-05-26 Johan K svarar Kristoffer A
    Hej Kristoffer
    Jobbet tog betydligt mer än 20 min och vi har dragit om ditt kall och varmvatten i köket.
    Vänligen ring oss på måndag så ska vi självklart vända på ballofixen även om det låter som en omöjlighet att den sitter med vred mot vägg. Såvida du fortfarande inte har vatten i kranen.

2018-06-18 Kristoffer A svarar Johan K
    Det tog faktiskt ganska precis 20 min i arbetstid för er kille att kapa kall- och varmvatten rör 50 och återinstallera två ballofixer, det är ju trots allt ett väldigt litet och simpelt jobb. En omöjlighet kan man tycka men nu är så fallet att ena vredet sitter mot väggen. En bild kommer per mail imorgon.

Jag får tyvärr betala en avgift till fastighetsskötaren på 500 kr för att stänga av vattnet i stammarna samtidigt som jag behöver ta ledigt från jobbet så det är inte värt för min del att få slarvet fixat då vattnet fungerar som det ska.

MVH Kristoffer
  • Daniel H
    Daniel H skrev om JourAB
    Fick fel toastol och dyrare faktura än övernskommet. Läs mer
    2018-05-24 Johan K svarar Daniel H
    Hej Daniel
    Vi hade en lång konversation per mail om detta. Ord stod mot ord och vi valde att tro på dig. Ursprungsfelet är att vi fick uppfattningen att du hade ett annat avloppslås än det som faktiskt var.
    Du har fått ett pris som du godkände i mail.
    "Jag har pratat med mitt försäkringsbolag och kommit fram till att jag kan godta att ni fakturerar mig X.XXX kr (totalt för hela arbetet, toastolen osv,, dvs alla kostnader utan ROT-avdrag)." Det är den nedsatta summa vi fakturerade.
    Om försäkringsbolaget trots detta har krånglat med dig är det inte vårt ansvar.
    Du nämner ingenstans i vår långa mailkonversation att du är missnöjd med jobb eller resultat det är trots allt det som ska bedömas.

• Robert G
    Robert G skrev om JourAB
    Skickade inkompetent person som inte alls kunde laga värmeväxlare jag ringde för. Dem fick tom. Namn/typ/felkod/byggår på apparaten.
    Bjöd på att täta ett avloppsrör som in te alls blev tätare! Fick dyr faktura för ingenting! Ring aldrig dit! Läs mer
    2018-05-22 Johan K svarar Robert G
    Hej Robert
    Är du säker på att du kommer ihåg rätt.
    Vi har en faktura till dig på startavgift + en gumminippel. Lägsta fakturabelopp. Ditt problem enligt order var felsökning vatten samt att det kom upp vatten ur "Golvet"
    Något fel på din värmepump nämndes inte, iallafall inte vid order.
    Tror du förväxlat oss med en annan leverantör.
    Ring oss på 010-480 8640 så kan vi reda ut detta.

• Peter D
    Peter D skrev om JourAB
    Jour AB var mycket service-minded och kom snabbt på plats för att hjälpa till. Teknikern förklarade bra vad han gjorde, vad alternativen var och vad resultaten skulle bli. Pragmatiskt och rättfram. Läs mer
    2018-05-22 Johan K svarar Peter D
    Hej Peter,

• Bostadsrättsförening B
    Bostadsrättsförening B skrev om JourAB
    JOURAB besökte en hyresgäst som ringde hit dem och utförde jobbet väl. Problemet för oss var att vår förening har avtal med annan jourfirma. Vi blev bra bemötta när vi tog reda på vad som hänt. Det slutade med att hyresgästen fick betala fakturan. Läs mer
    2018-05-17 Johan K svarar Bostadsrättsförening B
    Hej
    Stort tack för er rekommendation

• Ulf R
    Ulf R skrev om JourAB
    Kan inget säga om deras kompetens eller kunnande. Jag valde JourAB pga av deras omdömen här på RECO. Min kommentar handlar om att jag helt i onödan tagit ledigt från jobbet utan att de dykt upp som utlovat. Jag ringde dem för två dagar sedan för ett byte av en insats i en köksblandare. Vi kom överens om att de skulle skicka en rörmokare idag vilket gjorde att jag tog ledigt hela dagen från mitt arbete. Enda passusen jag hade var att arbetet skulle ske innan 15:00 pga av en läkartid för min son vilket accepterades. Nu är klockan 13:00 och har precis fått besked att de inte har någon rörmokare att skicka. Har med kort varsel och många samtal lyckats hitta annan firma som kan hjälpa mig omgående. Läs mer
    2018-05-15 Johan K svarar Ulf R
    Hej Ulf.
    Vi ber om ursäkt för detta och montören som var tilldelad dig har svarat följande.
    "Jag ber om ursäkt att jag inte hunnit ta jobbet den tiden det var planerat. Tidigare jobb tog längre tid än väntat där jag inte kunde låta vattnet vara avstängt. Jag har ringt kunden och sagt att jag kunde vara hos honom tidigast 14:30 annars får vi boka om tiden. Vi kom överens om att jag skulle ringa honom innan jag kom för att eventuellt ta det imorgon kl 7 om jag inte hade hunnit idag."
    Informationen kom tyvärr inte till oss på kontoret! Vi hade löst det med annan montör.

Johan/JouAB
    2018-05-16 Ulf R svarar Johan K
    Johan, jag har respekt för att ni har mycket att göra! Jag har respekt för att den utpekade montören måste slutföra sina pågående uppdrag. Jag löste mitt problem på ett bra sätt med ett annat företag. Tror säkert att JourAB är ett bra företag. Rätt ska dock vara rätt. Det budskapet som montören gav stämmer förutom att han inte trodde sig hinna till 07:00 utan att det skulle bli ca 07:30 vilket var för sent för mig iom att jag skjutsar mina barn till skolan. När du och jag pratade försökte du hitta en annan montör men lyckades inte frigöra någon med kort varsel vilket du även bad om ursäkt för. RECO är dock till för att ge en samlad bild av hur kunder upplever servicen från företagen. En fantastiskt yta för oss som köper tjänster och ibland obekvämt för företagen när man inte lyckas leverera det man kommit överens om. Shit happens. Livet går vidare. Bättre lycka nästa gång.
  • Kent J
    Kent J skrev om JourAB
    JourAB bytte mina huvudvattenkranar i samband med byte av vattenmätare. Rörmokaren kom på avtalad tid, tom före, och gjorde jobbet till avtalat pris. Jag kommer att anlita JourAB nästa gång jag behöver en rörmokare. Läs mer
    2018-05-15 Johan K svarar Kent J
    Hej Kent

• Anders T
    Anders T skrev om JourAB
    Bra bemötande, snabb hjälp och proffsigt jobb Läs mer
    2018-05-15 Johan K svarar Anders T
    Hej Anders

• Jan J
    Jan J skrev om JourAB
    Det låga betyget beror inte på min erfarenhet, den är utmärkt. Den spolbil jag beställt kom som utlovat och gjorde vad de kunde åt mitt vattenlås. Mina svärföräldrar har samma erfarenhet. Men...en kollega som bor söder om stan förskräcker oss med en följetong om installationen av ny värmepanna, med obehörig elinstallation mm. Jag undrar om man har ett system med anslutna firmor beroende på geografiskt läge, och att man måste bo i norrort eller inne i stan för att få jobbet rätt utfört. Eller om man bara klarar enklare jobb som avloppsrensning mm. Det blir således med bävan jag eventuellt anlitar Jourab nästa gång... Läs mer
    2018-05-11 Johan K svarar Jan J
    Hej Jan
    Tack för din rekommendation som var 5+. Det var nog den som skulle recenseras här. Jag ringer dig måndag.
    Obehörig elinstallation hos kollega?. Inte vi!

• Anna M
    Anna M skrev om JourAB
    Arbetet omfattade byte av toalettstol samt installation av diskmaskin. Kommunikationen var bristfällig (jag hade fått veta att hela jobbet skulle klaras av snabbt på max två besök) och då vi kom hem från en resa hade vi ingen toalett. Den nya toan stod bredvid den gamla som stod på golvet, bortmonterad från avlopp. Vi fick gå på toaletten i tvättstugan (i ett annat hus) i ett par dar tills hantverkaren hade tid att komma. Han var dock tillmötesgående och kom så fort han kunde.

Hantverkaren monterade även oombedd ett eluttag på en dålig plats. Inget fel insåg med ett extra eluttag men på just den platsen skulle en hylla sitta...

Jag råkade vara hemma då hantverkaren installerade diskmaskinen vilket var en himla tur för då han var helt klar och precis skulle gå öppnade jag luckan varpå det visar sig att luckan inte gick att öppna pga av felmontering av en metallmojäng undertill. Ren tur att jag var där och testade så att han därefter kunde fixa detta.

Fick efter jobbet en felaktig faktura på nästan dubbla beloppet jämfört med överenskommelse. Fakturan korrigerades först efter att jag kontaktat företaget flera gånger. Hade då hunnit få två påminnelser samt hot om inkasso trots att man hade sagt att jag kunde bortse från den första fakturan. Läs mer
    2018-05-10 Johan K svarar Anna M
    Hej Anna Maria
    Tack för att du lämnar en rekommendation. Uppriktigt ledsen för arbetet men var av den uppfattningen att du trots allt var nöjd efter det att vi var överens.
    Montören är inte längre ansluten till oss, jag hoppas du ger oss en ny chans i framtiden.

• Mikael H
    Mikael H skrev om JourAB
    Bra bemötande. Monterade snabbt ny toalettstol. (Den gamla hade spruckit.) Lite kladd av silikongummi på "fel" ställe. Läs mer
    2018-05-11 Johan K svarar Mikael H
    Hej Mikael
    Tack för din rekommendation.
    Om du ringer oss ska vi se till att det inte kvarstår något "kladd med silikon"

• Daniel R
    Daniel R skrev om JourAB
    Mycket bra!
    Nöjd med väl utförd tjänst! Läs mer
    2018-05-10 Johan K svarar Daniel R
    Hej Daniel

• Tobias H
    Tobias H skrev om JourAB
    Gjorde det de skulle.
    Helg visst men lite väl dyrt men det kostar att försöka fixa vvs själv på en helg! Läs mer
    2018-05-09 Johan K svarar Tobias H
    Hej Tobias
    Tack för din rekommendation.
    Tror säkert du är mer nöjd över arbetet som
    utfördes en söndag.
    Det gick snabbt och klarade sig på lägsta
    Jourdebitering.

• Milan K
    Milan K skrev om JourAB
    Snabba duktiga med kunskap rekommenderar och kommer tillbaka till dom Läs mer
    2018-05-08 Johan K svarar Milan K
    Hej Milan

• Mats A
    Mats A skrev om JourAB
    Beställde hjälp med installation av köksblandare och toastol.
    Pålitligt bemötande och bra genomfört arbete.
    Enkel administration o kunnig perspnal. Läs mer
    2018-05-08 Johan K svarar Mats A

2018-05-03 Johan K svarar JENNY H
    Hej Jenny

• Ingrid J
    Ingrid J skrev om JourAB
    Kontaktade angående problem med stop i rör i duschrum.
    Mycket bra och lätt att få kontakt med företaget! Ett vänligt och trevligt bemötande.
    Skötte ärendet på ett bra sätt och levde upp till alla förväntningar.
    Företaget verkar mycket seriöst och rekommenderar dem varmt till andra kunder.
    Mvh Läs mer
    2018-05-03 Johan K svarar Ingrid J
    Hej Ingrid
    Tack för din rekommendation och dina generösa ord.

• Göran B
    Göran B skrev om JourAB
    Mycket snab service och trevliga
    Kan varmt rekommendera dom Läs mer
    2018-05-03 Johan K svarar Göran B
    Hej Göran

• Elisabeth W
    Elisabeth W skrev om JourAB
    Mycket snabb service. Blev dock förvånad att de tog ut en "Rot admin avgift"! Läs mer
    2018-05-03 Johan K svarar Elisabeth W
    Hej Elisabeth
    Tack för din rekommendation.
    "Spolbil inkl. ROT administration" är endast ett krav från Skatteverket. Det gör ingenting på det fasta priset utan är enbart där för att ROT inte får användas på t.ex bil och resekostnad. Detta är en avgift som ingår i offererade/fasta priset du fick vid beställning.

• Isabelle D
    Isabelle D skrev om JourAB
    Rengöring av rör, kontakten sköttes av en mellanhand, allt gick bra Läs mer
    2018-05-03 Johan K svarar Isabelle D
    Hej Isabelle
    Tack för din rekommendation.
    Mellanhanden, dvs vi på kontoret, tackar

• Eva A
    Eva A skrev om JourAB
    Mitt stopp i badrummet löstes med smart metod utan för stor åverkan. Svensktalande hantverkare. Kom snabbt. Kanske lite dyrare men en jourfirma får man ge lite extra för. Läs mer
    2018-05-03 Johan K svarar Eva A
    Hej Eva
    Tack för din rekommendation

• Åse N
    Åse N skrev om JourAB
    Rörmockare
    Lite rörig kontakt
    Bra till slut och jag fick delvis det som utlovades Läs mer
    2018-04-26 Johan K svarar Åse N
    Hej Åse
    Tack för din rekommendation.
    Tyvärr kan det lätt bli rörigt när försäkringsbolag är involverade.

• Jakob T
    Jakob T skrev om JourAB
    Snabb, effektiv och trevlig service. Läs mer
    2018-04-26 Johan K svarar Jakob T

Anders J skrev om JourAB
    —————————————— :-( ——————————————- Läs mer
    2018-04-21 Johan K svarar Anders J
    Hej Anders
    Det var en uttömmande recension.
    Misstänker att du fått en felaktig förfrågan och ber om ursäkt för det.

Trevlig helg

• Fredrik E
    Fredrik E skrev om JourAB
    Passa er!!!

Trevligt bemötande men otroligt pinsamt hantverke.

Vi var tvungna att ta in en rörmokare på en söndag. Han gjorde ABSOLUT ingenting. Han lämnade en orsak till problemet som var helt fel och sedan ändrade han sin utsago efter att jag berättat vad som var faktiska problemet. (Efter att ha varit tvungen att ta in en RIKTIG yrkesman när helgen var slut)

Ingenting gjort och de lägger dessutom på en extra timme arbetstid.

NOLL OCH INTET arbete genomfört (förutom att ställa en FELAKTIG prognos av problemet) till en kostnad av över:

ÅTTATUSEN KRONOR

8000kr

Trevligt bemötande, men de vägrar backa. De hävdar att deras rörmokare är bra.

SKÄMS!

Nu betalar jag den här jävla fakturan för att det inte kommer att hålla att dra det här vidare. Tydligen måste jag betala över 8000kr för en inkompetent rörmokare som står och tjyvar jourtid på en söndag.

Fy fan!

Anlita inte Jourab!!!

Hoppas att detta inlägg avskräcker någon iallafall. Och att de förlorar mer pengar än vad de lyckats ockra ur min plånbok. Läs mer
    2018-04-20 Johan K svarar Fredrik E
    Hej Fredrik
    Jag hoppas du läser detta och ringer mig Johan. Detta är inget som jag känner igen och det är för lite information för att hitta i ordrar.
    Självklart ska det inte gå till så som du beskriver och måste alltid vara till kundens belåtenhet.
    Så ring mig så ska vi lösa detta

Johan /Jourab
    2018-04-20 Fredrik E svarar Johan K
    Vi har talats vid, Johan.

Som sagt: trevligt bemötande.

Jag har varit villig att betala för er minimi jourtid, vilket är två timmar, men det går inte ni med på.

Om ni nu går med på det, sp är det ju bra.

Vilket nr?
    2018-04-20 Fredrik E svarar Johan K
    Vi har talats vid, Johan.

Som sagt: trevligt bemötande.

Om ni nu går med på det, sp är det ju bra.

Vilket nr?
    2018-04-20 Johan K svarar Fredrik E
    Ring mig på måndag då jag är åter på kontoret.
    08-150555

Trevlig helg

2018-05-07 Fredrik E svarar Johan K
    Ni hörde aldrig av er.

Slutade ni bry er efter att jag betalat in pengar?
    2018-05-07 Johan K svarar Fredrik E
    Jag har inte ditt telefonnummer, du skulle ha ringt för 14 dagar sedan.

JourAB
    2018-05-07 Fredrik E svarar Johan K
    Fel.

Jag ringde dig. Du lovade att undersöka ärendet (igen) och återkomma.

Detta är återkommande.
    2018-05-07 Johan K svarar Fredrik E
    Fel: Står ovan 2018-04-20
    "Ring mig på måndag då jag är åter på kontoret.
    08-150555 "

2018-04-19 Johan K svarar Jimmy B
    Tack Jimmy för din rekommendation

• Kacha T
    Kacha T skrev om JourAB
    Smidigt och bra. Bemannad telefon även utanför kontorstider och definitivt prisvärt med tanke på sakernas ofta akuta natur. Läs mer
    2018-04-17 Johan K svarar Kacha T
    Tack Kacha för din rekommendation

• Morris E
    Morris E skrev om JourAB
    Lite försenad men annars väl mött och fixade jobbet. Läs mer
    2018-04-17 Johan K svarar Morris E
    Tack Morris för din rekommendation

• Ludvig C
    Ludvig C skrev om JourAB
    Allt förutom att de kunde komma direkt var dåligt...

Dem skrapa sönder den helt nymålade väggen, bad inte om ursäkt och när jag frågade om det sa dem att det är sådant man får räkna med. Kranen var sedan felinstallerad så kallt var varmt och varmt var kallt. Läs mer
    2018-04-10 Johan K svarar Ludvig C
    Hej Ludvig
    Hos dig installerade vi tvättmaskin, diskmaskin och ny köksblandare samt sågade hål för ny diskho. Vid första besöket fick vi göra en viss del provisoriskt (bl.a varm o kallvatten) detta planerades till ett andra besök en vecka senare då kranen åtgärdades. Avvikelserapport skrevs också p.g.a tvättmaskins installation i kök. Självklart ska vi inte "skrapa sönder" en nymålad vägg men någon sådan information eller begäran om åtgärd har vi inte mottagit.
    Men jag ber verkligen om ursäkt om så är fallet. Ring oss på 08-150555 så kompenserar vi dig för detta besvär.

Med vänliga hälsningar

• Johan J
    Johan J skrev om JourAB
    Snabbt effektivt och trevligt! Läs mer
    2018-04-05 Johan K svarar Johan J
    Tack Johan för din rekommendation

• Richard B
    Richard B skrev om JourAB
    Hej
    Jag vet inte varför ni valt mig då jag inte tror jag valt någon tjänst eller produkt av er Läs mer
    2018-04-05 Johan K svarar Richard B
    Hej Richard
    Du får gärna ringa oss på 08-150555 för vidare information. Men enligt våra noteringar var vi på jour och bytte tank hos dig i Djurhamn. Visserligen i juli 2017 så minnet kan svika men du uttryckte då att du var väldigt nöjd. Skulle inte detta stämma ber vi om ursäkt.

Med vänliga hälsningar

Johan /JourAB