Tullvaktsvägen 2, 115 56 Stockholm — Visa karta

JourAB är en jour för, och av, alla. Företag som erbjuder jourtjänster inom rör och el samlas på ett och samma ställe vilket gör det enkelt för dig att hitta en riktigt bra hantverkare, precis när du behöver!

Vi har någon som kan hjälpa dig med akuta problem som läckande rör, krånglande värmepump, stopp i avloppet och oförutsedda elektriska problem. Bara att ringa, eller gå in på vår sajt och skriv till oss i chatten, vi är verksamma 24h om dygnet.

Läs vad 73 kunder tycker om JourAB

• Nathalie C
    Nathalie C skrev om JourAB
    Uselt! Dom bara luras. Blir lovad ett pris över telefon. Men får ett helt annat på fakturan. Man försöker ringa och reda ut varför dom gjort så, vilket dom medlar mellan varandra och ingen vill ta ansvar/ringer upp igen fast dom säger att dom ska. Otrevliga på telefon och behandlar en som att man inte kan. Fick betala för 7 timmar fast dom bara var hos oss i 2,5 timma, dom menar på att dom handlade grejer också. Knappast i 4,5 timma!? Fick betala för två killar fast det bara skulle skickats en. Bokade in rensning av rören också, det var också ett annat pris än vad som hade sagts. Och problemet var tillbaka efter en vecka? Nej aldrig mer! Oseriöst företag som jag hoppas kommer försvinna, vill bara blåsa en på pengar.
    2017-07-30 JourAB svarar Nathalie C
    Hej Nathalie.
    Det är inget jag känner igen. Uppdraget "montering av tvättmaskin och blandare samt vatten och avlopps dragning i källaren" kräver 2 man och tog bara 3,5 tim inkl upphandling hos grossist. (2,5 tim hos er, upphandling och resa till och från 1 tim)
    Vi bollar ingenting emellan oss. Mitt namn och direktnummer står på fakturan.
    Du har fått korrekta priser vid beställning anledning till varför du inte utnyttjat ROT avdrag vet jag ej.
    Det är viktigt att man vid beställning är ärlig dels för att vi kan bedöma arbetets kostnad och tidsåtgång samt att inga överraskningar ställer till det, som nu.
    Är du missnöjd med spolningen sk detta omgående reklameras till oss, gärna på telefon och inte via Reco. Jag ringer dig imorgon.
    MVH
    Johan
    2017-08-01 Nathalie C svarar JourAB
    Hej Johan. Precis som jag visste ringde du inte igår heller.
    Jag har dock redan pratat med dig, och med Jerry. Flera gånger. Och ni båda sa att ni skulle ringa upp mig igen. Flera gånger har ni sagt det, Jerry har sagt det på telefon när jag ringt och skickat flera sms när jag försökt att nå er "ringer under dagen". Men icke. Om det nu krävs två man på att installera blandare och diskmaskin är det rätt självklart att man informerar kunden om det när man ringer och frågar vad ni har för priser. Annars blir ju det dubbelt så dyrt för mig. Inte sant? Och det är något som jag som kund gärna vill veta innan jag väljer hantverkare. Jag talade med Jerry och han visste inte heller att ni skulle skicka två man. Och han trodde att det skulle ta 2 timmar. Det var inget stort jobb. Nu tog arbetstiden 2,5 timme. Sen handling och körtid, så säg 3,5 max 4 timmar. Jag har ändå fått betala för sju timmar på fakturan! Ni är oseriösa. Och ringa och felanmäla rensningen av rören? Vad spelar det för roll? Ni tar ju ändå inget ansvar. Ni vill bara fakturera. Ge mig en rätt faktura, ni har min mail. Ta bort tre timmar.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Samuel J
    Samuel J skrev om JourAB
    Bra bemötande över telefon men utförandet var inte av tillräckligt god kvalité vilket krävde ett återbesök. Spontana intrycket var även att det var väldigt dyrt så nästa gång skulle jag försöka hitta någon annan leverantör.
    Nathalie C gillar detta
  • Rasmus R
    Rasmus R skrev om JourAB
    Verkligen professionellt bemötande från JourAB. De kom ut väldigt snabbt och kunde fixa med 2/3-delar av arbetet. Resterande arbete dröjde ytterligare en vecka innan de fixade (pga verktygen som krävdes för jobbet). Elektrikern på plats, Sylvester, var väldigt trevlig, kompetent och effektiv. Han var tydlig och gav experthjälp (objektiv) på saker jag själv inte hade tänkt på. Han var helt flexibel med mina tider och stod utanför dörren kl 7 på morgonen.

Jag hade bråttom med installationen och var kanske inte speciellt priskänslig. När fakturan kom var den på 2 tkr mer än jag hade budgeterat med, men med tanke på kvaliteten och bemötandet i arbetet var det ändå värt. Jag rekommenderar JourAB. /Rasmus
    2017-07-03 JourAB svarar Rasmus R

• Mary B
    Mary B skrev om JourAB
    Kontaktade JourAB för el-installationer hemma av 3-fas uttag och installation av dimmer till lampor.
    Fick ett uppskattat pris som jag tyckte var rimligt.

Kontentan var tre dagar av fram och tillbaka där det ständigt hade köpts fel delar, eller behövde köpas fler saker. Från en bedömd tid på 3-4 timmar, blev det tre dagar.

Själv tänkte jag inte på det då jag förutsatte att arbetet på plats var det som räknades och att det inte var mitt fel för att fel produkter köpts eller att det saknades material.

Stort misstag! Från att ha räknat med en faktura på 3000-4000kr, fick jag en faktura i brevlådan på över 12000kr, efter rot. Minst sagt chockartat.

Arbetet i sig av elektrikern var det inget fel på, duktig och snyggt gjort. Men iaktag försiktighet, ta inget för givet och fråga om allt som görs om det ingår eller debiteras vid sidan av!

Kände mig ordentligt lurad!
  • Steven W
    Steven W skrev om JourAB
    Offereringen stämde inte överens med fakturan.
    2017-07-03 JourAB svarar Steven W
    Hej Steven
    Som du vet var det ett stort jobb som inte helt överensstämde med förutsättningarna.
    Vi kom ju också överens och du tog emot en kredit som du godkände.
    Hade uppskattat om du betygsatt jobbet som vi vet du 'är riktigt nöjd med.

MVH
  • Robin R
    Robin R skrev om JourAB
    Bra och snabb service! Mycket nöjd!
    2017-07-03 JourAB svarar Robin R

• Julia H
    Julia H skrev om JourAB
    Snabb service och vänligt bemötande, rekommenderas varmt!
    2017-07-03 JourAB svarar Julia H

• Eric R
    Eric R skrev om JourAB
    Jag beställde inkoppling av tvättmaskin. Jobbet bra utfört och ett trevligt bemötande.
    2017-07-03 JourAB svarar Eric R

• Mattias L
    Mattias L skrev om JourAB
    Omfattande vattenläcka i källaren, en Lördag. Letade rörmokare på nätet, hittade JourAB. Ringde och beskrev problemet för kordinatorn, 3min efter att jag lagt på hade jag kontakt med rörmokaren. Mycket proffsigt bemötande, temporär lagade läckan och slutförde arbetet Måndag morgon. Nöjd kund!
    2017-07-03 JourAB svarar Mattias L

• Eva V
    Eva V skrev om JourAB
    Bra tack. Jobbet blev utfört.
  • Pia G
    Pia G skrev om JourAB
    Mycket trevligt bemötande och service.
    2017-07-03 JourAB svarar Pia G

• Erik B
    Erik B skrev om JourAB
    BRA! Hjälpsamt! Inga problem!!!!!!!!!'............😎
    2017-07-03 JourAB svarar Erik B

• Marcus G
    Marcus G skrev om JourAB
    made an appointment, electrician didn't show up! When called he said he would call back.He called back 3 days later to arrange for a ne time/date. thanks but no! can't recommend!
  • Siamak K
    Siamak K skrev om JourAB
    Hi
    We had problem of smell in our bath room for a while and I found contact number of the company via internet. I chatted with a supportive person Jerry who really helped me to solve the problem.
    Overall was helpful.

Thsnks
    2017-07-03 JourAB svarar Siamak K

• Petra F
    Petra F skrev om JourAB
    Kom inom en timme på en lördag😊 Det var ett komplicerat fall som fick Rörjouren att stanna ett bra tag mitt i pågående kalas. Finns inget att klaga på när det gäller Rörjouren. Vi är supernöjda!
    Mvh Petra
    2017-07-03 JourAB svarar Petra F

• Martina R
    Martina R skrev om JourAB
    JourAB hjälpte oss med kort varsel och på ett mycket serviceinriktat sätt när vi hade problem med vårt avlopp. Rekommenderas!
    2017-07-03 JourAB svarar Martina R

• Nea B
    Nea B skrev om JourAB
    Arbetet med min läcka i köket är inte klar så svårt att sätta betyg ännu, men jag har fått ett jättetrevligt bemötande hitintills.
  • Eva R
    Eva R skrev om JourAB
    Snabb o tydlig prisinfo, kontinuerlig info om när jour elektriker kunde anlända. Trevligt bemötande!
    2017-07-03 JourAB svarar Eva R

• annelie l
    annelie l skrev om JourAB
    Superbra service och trevliga!
    2017-07-03 JourAB svarar annelie l

• Maria B
    Maria B skrev om JourAB
    Jättenöjd, bara att rekommendera+++++
    2017-07-03 JourAB svarar Maria B

• Filip W
    Filip W skrev om JourAB
    Jag har blivit trevligt benött.
    Dock saknar jag helt återkoppling. Via växel har jag blivit lovad återkoppling 2 gånger och tony som var hemma hos oss svarar inte på upprepade kontaktbesök.
    Även fakturan var felaktig när den kom.

Väntar fortfarande på återkoppling
  • Charlotta W
    Charlotta W skrev om JourAB
    Mycket bra bemötande från första tfnkontakten och hela vägen till att de kom och utförde uppdraget.
    Jag fick hjälp med dels ett elarbete och dels en installation av en tvättmaskin.
    2017-07-03 JourAB svarar Charlotta W

• Jan Z
    Jan Z skrev om JourAB
    Det kostar en del när något så oförutsett som ett vattenläckage inträffar hemma men det är det bara att acceptera. Bra kunnig personal som tipsade om det billigaste sättet att åtgärda problemet.
    2017-07-03 JourAB svarar Jan Z

• Martin M
    Martin M skrev om JourAB
    Mycket professionellt och serviceinriktad bemötande med snabb leverans av efterfrågade tjänster, i detta fall ett elarbete.
    2017-07-03 JourAB svarar Martin M

• Dan E
    Dan E skrev om JourAB
    Lite nyttjande av en akut situation kan tyckas. Elektrikern tar 900: - inkl 2 timmar. Ditskickad av Jourab kostar det över 1800: - efter ROT.
    Hade jag känt till en elektriker eller bemödat mig mer att söka upp en själv hade jag sparat pengar
  • Anders J
    Anders J skrev om JourAB
    Bra och trevligt bemötande när jag köpte material och arbete till vvs jobb som jag behövde hjälp med i min källarvåning,lyhörda för mina önskemål proffsigt och bra utfört jobb
    2017-07-03 JourAB svarar Anders J

• Ewa G
    Ewa G skrev om JourAB
    Ringde och bokade rörmokare akut. Blev uppringd han skulle vara hos mig om en timma. Efter 3 timmar ringer jag, han skulle vara hos mig om 15 minuter. Kl 23 när jag ringer, han var tvungen åka hem och skulle komma imorhonbitti....Fortfarande efter 14 dagar har rörmokaren inte kommit.
  • Emma F
    Emma F skrev om JourAB
    Oseriösa

Jag ringde för min toa inte fungerade. Ganska snabbt kom de, fixade också allt. Men betalning svart utan kvitto! Efteråt kollade jag upp, de har i princip ingen omsättning, betalar inga skatter för anställda.

Se upp!

Om reco mailar mig så ska jag maila mitt telefonnummer och adress, så reco kan ta bort er.
    2017-05-21 JourAB svarar Emma F
    Hej Emma
    Du får gärna ringa oss på 08-150555.
    Vi har en faktura här som vi skickade efter jobbet och som du har betalt. Det är lätt att glömma.
    JourAB är inne på sitt första verksamhetsår och vårt bokslut, som precis är inlämnat, visar något helt annat än det du beskriver.
    Jag tror du har misstagit dig på någon annan leverantör.

Trevlig Helg
  • Noraddin G
    Noraddin G skrev om JourAB
    Svindyra, rånare utan rånarluva.
    2017-04-21 JourAB svarar Noraddin G
    Hej Norraddin
    Tråkigt att du känner så. Från början var det en felsökning som resulterade i byte av kar&duschblandare.
    Vi debiterade trots det bara minimidebitering + bruttokostnad för blandaren.

MVH och trevlig helg
  • Anita A
    Anita A skrev om JourAB
    Han kom nästan i tid på natten o stängde av vattnet. Kunde dock ej laga så jag fick vänta en knapp vecka på reservdel.
    2017-04-11 JourAB svarar Anita A
  • Stefan Å
    Stefan Å skrev om JourAB
    Bra och snabb service. Bra utfört arbete.
    2017-04-11 JourAB svarar Stefan Å
  • Christer F
    Christer F skrev om JourAB
    Snabba proffsiga och lyhörda.
    2017-04-11 JourAB svarar Christer F
  • Agnes M
    Agnes M skrev om JourAB
    Jag blev nöjd med arbetet. Det gick snabbt och hantverkaren var trevlig
    2017-04-02 JourAB svarar Agnes M
  • Christer S
    Christer S skrev om JourAB
    Trevligt bemötande, snabbt på plats och prisvärt. Dyra på materialet som användes, men det är ju alla hantverkare. Rekommenderas!
    2017-04-02 JourAB svarar Christer S
  • Carina H
    Carina H skrev om JourAB
    Snabb och effektiv elektriker på plats. Ingav trygghet och var professionell. Däremot fattade jag inte fakturan. Muntligt hade man sagt att de två första timmarna hade ett fast pris där det mesta ingick... men det var säkert rätt...
    2017-04-11 JourAB svarar Carina H
  • Jesper S
    Jesper S skrev om JourAB
    2017-04-02 JourAB svarar Jesper S
  • Thomas D
    Thomas D skrev om JourAB
    Bra och snabb service. Kommer rekommendera
    JourAB till andra med avloppsproblem.
    2017-04-02 JourAB svarar Thomas D
  • Lina B
    Lina B skrev om JourAB
    Lite otydligt vad slut kostnaden skulle bli. Bra utfört arbete och trevligt bemötande.
    2017-04-02 JourAB svarar Lina B
  • Henry A
    Henry A skrev om JourAB
    Minns inget av er ev besök hos mig?
    När då och varför?
    Henry
    2017-04-03 JourAB svarar Henry A
    Hej Henry

Vi besökte dig den 14:e februari och åtgärdade dina element.

Mvh JourAB
  • Claes H
    Claes H skrev om JourAB
    Bra snabb återkoppling....dock lite frågande om vad man gjorde kring rensing av ett avlopp...kanske har de gjort rätt men det lukta fortfarande lite...
    2017-03-31 JourAB svarar Claes H
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om JourAB
    Bra och snabbt. Fick bra hjälp, tydlig information och trevlig personal.
    2017-03-31 JourAB svarar Fredrik A
  • Markus J
    Markus J skrev om JourAB
    Hade problem med ett EL avbrott, jour AB tog saken på allvar och kom efter ca 30 min. Fixade vårat fel snabbt och effektivt. Mycket nöjd!
    2017-03-31 JourAB svarar Markus J
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om JourAB
    Jättebra service och leverans; jag har ingenting att klaga på. Det motsvarade våra förväntningar.
    2017-03-31 JourAB svarar Fredrik K
  • Gunnar N
    Gunnar N skrev om JourAB
    Snabb och bra service! Ringde kl 9 och allt var fixat och klart kl 11.
    2017-03-31 JourAB svarar Gunnar N
  • Victor C
    Victor C skrev om JourAB
    Väldigt engagerad kontakt med säljare/arbetsledare. Dock något förvirrat men trevligt och professionellt.

Hantverkaren (elinstallatören ) var extremt bra att ha att göra med. Problemlösningsorienterad, egagerad och kreativ. Installationen ser jättebra ut och han kom med massor av kloka synpunkter och förslag på andra lösningar. Och så här i efterhand har det visat sig vara smart av mig att förlja hans råd.
    Bra upplevelse.
    2017-03-31 JourAB svarar Victor C
  • Emma L
    Emma L skrev om JourAB
    Bra utfört arbete men extremt tidskrävande. Jag blev lätt förvånad när elektrikern åkte och för att handla elkablar; trots att jag innan hade beskrivit rätt utförligt vad som skulle göras. Arbetet borde ha kunnat utföras på halva tiden (3,5 istället för 7 timmar)
    2017-03-31 JourAB svarar Emma L
  • Xavier F
    Xavier F skrev om JourAB
    Snabba och proffsiga. Fick jobbet gjort!
    2017-03-31 JourAB svarar Xavier F
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om JourAB
    Snabb och proffsig hjälp till rimligt pris när jag stod för med stövlarna i avloppsvatten:)
    2017-03-31 JourAB svarar Birgitta L
  • Ola G
    Ola G skrev om JourAB
    Snabb respons!
    2017-03-31 JourAB svarar Ola G
  • Gabriel H
    Gabriel H skrev om JourAB
    Man blir rånad när man anlitar jourAB
    2017-02-21 JourAB svarar Gabriel H
    Hej Gabriel. Tack för din recension! När det gäller jour och kostnaden är den högre än planerade arbeten på dagtid. Då läget va akut och kväll är det ett tillägg för jour, vilket påtalades per telefon. I ditt fall ska även kostnaden lyftas mot tillverkaren då pumpen hade fabrikationsfel. Mvh JourAB

Tullvaktsvägen 2, 115 56 Stockholm