Linnegatan 87F, 115 23 Stockholm — Visa karta

JourAB är en jour för alla som behöver en rörmokare eller en elektriker omgående. Vi har samlat alla tjänster på ett och samma ställe, vilket underlättar för dig när du vill hitta en riktigt bra hantverkare i precis rätt tid.

Vad behöver du hjälp med? Vi tar hand om de flesta akuta problem som läckande rör, krånglande värmepumpar, stopp i avlopp och oförutsedda elektriska problem. Oss kan du ringa när som helst, eller skriva till på chatten på vår hemsida. Vi är verksamma 24 timmar om dygnet, varje dag. Varmt välkommen till oss!
Öppet just nu
Mån-Sön: 00:00-23:50

Läs vad 204 kunder tycker om JourAB

• 2019-05-06

Carl Simon J skrev om JourAB
    Första besöket bra. Stängde vatten och satte ballofix. 1 timme. Något återbesök blev det dock inte. Efter 3 missade avtalade tider fick jag hitta en annan rörmokare. 2800 kr för det korta besöket samt förseningar till följd av missade återbesök tycker jag är hutlöst. Läs mer
    2019-05-08 JourAB svarar Carl Simon J
    Hej Carl Simon!

Kul att första besöket gick bra, och tråkigt med det andra. Bra att du skriver dock så vi kan gå igenom ärendet och se vad som kan gått fel. Har du kontaktat oss för uppföljningen eller direkt till rörmokaren? För vi har nämligen inga missade samtal från dig.

Vi kontrollerar ärendet sen återkommer till dig via telefon så vi åtgärdar detta :)

• 2019-05-05

Abdul Qayium N skrev om JourAB
    Fick stopp i avloppet och allt löste sig med ett tel samtal Jour AB. kan rek varmt Läs mer
    2019-05-06 JourAB svarar Abdul Qayium N
    Hej Abdul!

Klockrent, det är exakt så det ska fungera, ett simpelt samtal så löser vi problemen.

Stort tack att du valde oss som leverantör, det höga betyget och fina kommentaren!

• 2019-05-03

Filip Karl Otto B skrev om JourAB
    Byte av dimmer. Peter Karlsson är vår elektriker sedan många år och vi är mycket belåtna med hans arbete och med kontakten.
    Karl Otto Bonnier Läs mer
    2019-05-04 Johan K svarar Filip Karl Otto B
    Hej
    Tack för din rekommendation! Ja Peter är en klippa.

• 2019-04-28

Annika Margareta P skrev om JourAB
    Avlopps spolning
    Bra bemötande
    Akut behov som löstes på ett snabbt och bra sätt Läs mer
    2019-04-29 Johan K svarar Annika Margareta P
    Hej Annika

• 2019-04-27

Björn Niklas Valdemar S skrev om JourAB
    Utmärkt!
    Snabbt utfört och kompetent personal Läs mer
    2019-04-28 JourAB svarar Björn Niklas Valdemar S
    Tack så mycket Björn!

Ha det bra och vi hjälper dig gärna igen om det behövs :)

Trevlig söndag,
  • 2019-04-27

Monireh V skrev om JourAB
    Hej,
    Jag kommer inte ihåg vad jag har beställt via er. Läs mer
    2019-04-28 JourAB svarar Monireh V
    Hej!

Vi åtgärdade ditt stopp i köket i början av mars!

Tack för omdömet, ha det bra!

• 2019-04-26

Eva Kristin L skrev om JourAB
    Hjälp med en ny blandare till handfat.
    Bra bemött. Snabbt svar efter offertförfrågan. Montör på plats inom 3 dagar. Var något sen till avtalad tid men hörde av sig om detta på tfn. Bra utfört arbete. Montör som kan sitt jobb.
    Nöjd kund. Läs mer
    2019-04-26 JourAB svarar Eva Kristin L
    Hej Eva!

Kul att du är nöjd och hoppas det blir fler samarbeten framöver :)

Trevlig helg,
  • Joakim J

2019-04-26

Joakim J skrev om JourAB
    God kommunikation, snabb hjälp och bra kundservice Läs mer
    2019-04-26 JourAB svarar Joakim J
    Tjena Joakim

Tack för din rekommendation och kul att ha dig som kund!

Britta N skrev om JourAB
    Köpte avloppsrensning.
    De var snabba och kom på överenkommen tid.
    Rekommenderas varmt Läs mer
    2019-04-25 JourAB svarar Britta N
    Underbart Britta, kul att höra och tack så jättemycket för fina kommentaren!

Ha en bra dag så är det bara höra av sig om du behöver hjälp framöver.

JourAB Gänget

Elzbieta W skrev om JourAB
    Är nöjd med arbetet. Anser dock att det är inte ok att ange ca pris för tjänsten exl moms till en privat person. Mvh Elisabeth Widlinska-Goj Läs mer
    2019-04-25 JourAB svarar Elzbieta W
    Hej Elzbieta!

Toppen att du är nöjd med arbetet och att allt löste sig.

Jag förstår inte riktigt hur du menar med priset där, kan det möjligtvis vara en förväxling av något slag? På vissa arbeten kan det vara svårt att på rak arm säga det exakta priset via telefon, men här har du endast fått vårt fastpris för privatkunder.

Ha det bra och bara höra av dig igen om du behöver hjälp!

Johan Fredrik Christer B skrev om JourAB
    Bra service
    Lätt att ha dialog med Läs mer
    2019-04-25 JourAB svarar Johan Fredrik Christer B
    Härligt Johan, detsamma och kul att du är nöjd! Tveka inte att höra av dig igen och trevligt att ha dig som kund :)

Hampus och JourAB Gänget

Eva Monica A skrev om JourAB
    Ni borde vara tydligare med priset
    Att det ör /timme, inte / tillfälle

Elektrikern som besökte mig var trevlig o koncentrerad på sitt jobb Läs mer
    2019-04-25 Johan K svarar Eva Monica A
    Hej Eva!

Tack för din rekommendation!

Vi ursäktar missuppfattningen med priset men det var att vi trodde att det skulle vara rotavdrag men att det inte gick igenom.

Stort tack för att du valde oss som leverantör och för det höga betyget!

Tveka inte att höra av dig via telefon eller mejl om du behöver hjälp/funderingar i framtiden.

Johan & Hampus
    //JourAB

Roland J skrev om JourAB
    Snabb hjälp samt trevligt bemötande Läs mer
    2019-04-25 Johan K svarar Roland J
    Hej Roland

• Janne B

2019-04-25

Janne B skrev om JourAB
    Snabb och bra service, problem åtgärdat, nöjd och glad😊 Läs mer
    2019-04-25 Johan K svarar Janne B
    Hej Janne
    Tack för din rekommendation!

Hoppas det är fullfart i tvättstugan nu :D

• 2019-04-12

Gunnel Margareta B skrev om JourAB
    En elektriker lokaliserade ett fel utomhus som han åtgärdade snabbt och bra. Och han var trevlig! Läs mer
    2019-04-12 Johan K svarar Gunnel Margareta B
    Hej Gunnel

• 2019-03-26

Eva Helena C skrev om JourAB
    Trevlig personal både på telefon och själva hembesöket!
    Allt funkade enkelt och bra! Snabb hjälp också!
    Tack!! Läs mer
    2019-03-29 Johan K svarar Eva Helena C
    Hej Eva Helena

• 2019-03-21

Magnus Milton W skrev om JourAB
    Hade stopp i rören under diskhon som spolades bort, jättetrevliga killar som utförde jobbet. Sen skickades en felaktig faktura till mig som jag ringde om och den blev justerad utan problem👍🏻 Läs mer
    2019-03-29 Johan K svarar Magnus Milton W
    Hej Magnus
    Tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp i framtiden.

Faktura problemet löste sig och berodde på att om beställning och utförande är samma dag är det normalt jour eller akut debitering.

• Shahriyar Z

2019-01-19

Shahriyar Z skrev om JourAB
    rekommenderas inte, håller inte tiden.
    fick vänta i 10 dagar tills killen hörde av sig för återbesök,. trotts många sms!

det slutar inte här, företaget påstår att det kostar 600kr/tim men jag får en faktura på planerat besök (ink 2tim) 2160kr.
    och massa andra påslag.
    undvik bolaget... Läs mer
    2019-01-19 Johan K svarar Shahriyar Z
    Hej Shahriyar
    Vi ber verkligen om ursäkt för detta. Vi har inte vetat om denna fördröjning. Dina sms landade hos en montör som var sjuk under en längre tid.
    Bäst är att ringa oss på kontoret direkt.
    Ring oss på måndag så kan vi reducera priset.

• Claes D

2019-01-12

Claes D skrev om JourAB
    Vilken jättefin firma ! Hjälpsamma och proffsiga. Kunden i fokus hela tiden. En jättfefint genomförd installation av bergvärmepump Vaillant. Ett genuint intresse av att göra ett bra jobb. Anlita gärna Jourab. Bara gott från oss. " 5 Toast " Tack Johan, Ahmed och Co. // Claes Domeij , Marölund , Gnesta. Läs mer
    2019-01-12 Johan K svarar Claes D
    Hej Claes
    Stort tack för din rekommendation. Det var ett rent nöje att få hjälpa dig och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete i framtiden.

Med vänliga hälsningar

Claes D gillar detta
  • Angelica K

2018-12-28

Angelica K skrev om JourAB
    Ångrar att vi kontaktade denna firma när en del av vårt kök var strömlöst. Vårt försäkringsbolag Trygg-Hansa bad oss ringa dit en elektriker för diagnos av problemet och vi kontaktade JourAB då de ligger nära oss. En elektriker kom och var i vår lägenhet i 3-5 minuter. Han konstaterade att det var fel på diskmaskinen (oklart hur han kom fram till det). Han "hade inte tid" att fylla i blanketten till vår skadereglerare, trots att de fakturerade för två timmar. Många samtal och mejl senare har vi fortfarande inte fått en ifylld blankett 3,5 vecka efter besöket. JourAB har sålt fakturan till ett annat företag som kräver betalt trots att problemet inte åtgärdats. En annan elektriker har nu på 20 minuter lyckats åtgärda felet i köket så att vi har el. Min rekommendation är att aldrig kontakta detta företag, åtminstone inte i försäkringsärenden. Ni kommer hamna i kläm mellan JourAB och ert försäkringsbolag, som med all rätt ifrågasätter JourAB:s arbete. Läs mer
    Hej Angelica
    Vi har tydligt talat om för dig att detta var en jour och att jouren löste det primära problemet att få igång elen.
    Blanketten som skulle fyllas i kom senare.
    På Jour görs inte en komplett genomgång. En felsökning gjordes och den konstaterade att felet låg i diskmaskinen. DVS ett vitvaruproblem.
    Dessutom påpekade elektrikern att eldragningen i köket måste förbättras. Detta är något vi kan åtgärda men inte på jourtid en kväll.
    Vi har nu skickat skaderapporten igen och hoppas du får den denna gång.

MVH och Gott Nytt år

2018-12-28 Angelica K svarar Johan K
    Ni fick inte igång elen, det är det vi ifrågasätter. Diskmaskinen fungerar utmärkt efter att eluttaget åtgärdats. Dessutom har ni lämnat oriktiga uppgifter i skaderapporten som kom idag. Elektrikern Tomas som signerat har aldrig varit hemma hos oss. Det var en annan person.som hette Serwan. Vad han gjorde är mycket oklart. Eluttaget fungerade inte när han gick, det blev kortslutning direkt.
    Hej
    Vi har lagt det under utredning och återkommer efter helgerna till dig.
    Skaderapporten är underskriven av oss på kontoret efter muntlig genomgång.
    Men som sagt vi återkommer till dig.

2018-12-28 Angelica K svarar Johan K
    Hej! Ni kommer att bli kontaktade av Trygg-Hansa som nu har fått er rapport och den andra elfirmans rapport. Då jag inte själv kommer behöva betala för ert jobb. Det viktigaste för mig är att varna andra från att anlita er, såsom jag själv önskar att jag blivit.

Tips för er som ser betygen här: kolla hur många som rekommenderar firman som är riktiga personer (dvs har omdömen kopplade till personliga konton).

God jul alla!
    2018-12-28 Johan K svarar Angelica K
    Svaret från elektrikern som var hos dig är detsamma som vi gett dig.
    Jag kan bara beklaga att rapporten blev försenad men kommer naturligtvis bistå ditt försäkringsbolag med de uppgifter vi har och hoppas det hjälper dig till ersättning.
    Nedan vad som stod på serviceorder och som vi fick i retur efter förfrågan idag

"Jag har kollat upp det med Serwan som var ute på denna jour, läget var enligt nedan.

1- det var korslutning i säkring grupp som tillhör köket.
    2- han misstänkte att felet ligger i diskmaskin.
    3- han har kopplat bort diskmaskin från vägguttag, och startat säkringen igen, då var det inte något fel i säkringsgrupp.
    4- allt var igång i köket när han lämnade.förutom diskmaskin som orsakade problemet.
    5- när vi gjorde felsökningen, på köket säkringsgrupp upptäckte vi att det är flera hushållsmaskiner (kyl/frys, diskmaskin ) som är inkopplat på denna säkringsgrupp. då rekommenderade vi att en gruppfördelning måste göras för att undvika den stora belastning som de har på köket gruppsäkring."

2019-01-01 Angelica K svarar Johan K
    Som sagt, felet berodde på ett jordfel i vägguttaget pga en vattenskada. Vi önskar självklart att mannen som var hemma hos oss hade kontrollerat eluttaget och upptäckt vattenskadan i väggen och inte bara dragit ut kontakten. Vägguttaget fungerade INTE när han lämnade utan jordfelsbrytare gick igång direkt så fort vi kopplade in något i uttaget. Detta ledde till att vi själva testade att koppla in diskmaskinen i ett annat vägguttag med förlängningssladd och då fungerade den utmärkt. Efter att ha ringt och påtalat detta till er ett flertal gånger önskar jag att ni skunde ha skickat ut en ny elektriker som förhoppningsvis kunde ha med sig verktyg/mätare för att utföra jobbet fackmannamässigt.
  • 2018-12-17

Filip skrev om JourAB
    Skulle verkligen inte rekommendera denna firma.

Bemötandet som man fick från den anställda var uselt, utöver det vanliga. Jag förstår att Jour AB inte kan ansvara för alla de anslutna arbetarnas handlingar, men chansen att man anlitar en hantverkare/rörmokare via detta företag vars bemötande är förkastligt är överhängande. Helt uruselt.

Serviceminded beteende finns här icke, verkar vara något de inte anammar. Inte nog med att de faktiska hantverkarna har dåligt bemötande, jag reserverar mig även från ett otrevligt svar från den s.k. Johan som inte verkar vara jätteduktig på att ta emot konstruktiv feedback i form av recensioner.

Som man kan räkna ut är det här inget företag som jag kommer hylla, snarare såga, rejält. Bespara er tiden att kontakta detta företag, det medför bara ödslad tid och frustration. Om man nu måste välja detta företag kan jag förbereda er på argumentationer med personer svårare att diskutera med än att få vatten i kranen när ledningen är sönder. Läs mer
    2018-12-27 Johan K svarar Filip
    Hej Filip
    Jag måste göra dig besviken och meddela att jag troligtvis gjort större intryck på dig än du på mig.
    Självklart tar vi emot konstruktiv kritik och för det mesta rättar vi oss efter den för att hela tiden växa med er kunder.
    JourABs affärside är just som du beskriver "Serviceminded" de hantverkare som inte uppfyller våra högt ställda krav plockar vi bort.
    Jag ber dig återkomma till mig så jag får möjlighet att förstå vad det är du kritiserar, lite mer "konstruktivt".
    Ring oss på på 010-4808640 och be att få tala med mig Johan K så reder vi ut detta.

MVH och God Jul

Johan K
  • 2018-12-10

Janna K skrev om JourAB
    Beställde en spolbil. Snabb leverans samma dag eller dagen därpå. Bra service. Läs mer
    2018-12-10 Johan K svarar Janna K
    Hej Janna

• 2018-12-08

Stig A skrev om JourAB
    Vi hade översvämning i källaren och blev snabbt och jättebra bemötta Läs mer
    2018-12-08 Johan K svarar Stig A
    Hej Stig

• 2018-12-08

Asker Mona J skrev om JourAB
    Vill inte anlita de igen!
    Avloppet badrummet var ur funktion hos mig. Jag ringde till JourAb de skickade en sur och sorgsen männniska, inte trevligt. Jobbet gick väldigt fort. Han städade inte efter sig heller.
    Mkt andra saker också som jag inte vill gå in. Läs mer
    2018-12-10 Johan K svarar Asker Mona J
    Hej Mona
    Jätte tråkigt att du inte är nöjd. Du ska absolut framföra det till oss.
    Hade varit mycket bra om du framfört detta då vi var hos dig i ett annat ärende veckan efter.
    Är du säker på att du tänker rätt.

• Börje G

2018-12-08

Börje G skrev om JourAB
    Rensa köksavlopp

Mycket snabbt och trevligt bemötande och bra jobb Läs mer
    2018-12-08 Johan K svarar Börje G
    Hej Börje

• 2018-12-07

Eléa Nathalie Victoria B skrev om JourAB
    Flyttning av en värme element.
    Personen som kom arbeta var ganska oproffsig och lite lurrig

Killen började försöka övertyga mig att min element är gammal och måste bytas annars kommer den att läcka. Det är inte sånt, min element är i bra kick och jag vet att det var bara ett forsök att sälja mig en ny element.

Han arbetade jätte långsamt med mycket 'vänte' tid.
    Han ha inte skyddad golvet då fick vi använda mina handdukkar som jag fick slänga efteråt för att fläckorna är otvättbara.

Han fick hämta en kollega för han kan inte böja själv rören.
    En bult var sned då fick vi stor läckage när dem startade värmen.
    De har fixat det men det tog extra tid (som jag har betalat) och jag fick golvet fullt med mörka fläckor. Läs mer
    2018-12-14 Johan K svarar Eléa Nathalie Victoria B
    Hej Eléa
    Det gällde flytt av ett gammal radiator som nog hade mått bra av att bytas.
    Nu ville inte du det så dessvärre blev det en liten läcka som åtgärdades.
    Att du betalt för mer tid att det ursprungliga jobbet skulle ta stämmer inte.
    Vi har bara debiterat själva flytten och material.

Ann-louise Kristina H skrev om JourAB
    Jättenöjd!! Bra kontakt och genomförande. Kan varmt rekommendera JourAB. Läs mer
    2018-12-07 Johan K svarar Ann-louise Kristina H
    Hej Ann-Louise

Åsa Ingegärd Elisabet H skrev om JourAB
    Behövde hjälp med 2 rinnande toaletter bl.a.
    Fick ut en VVS kille som lyckades få den ena toaletten att rinna mer innan han "fixade" den."
    Den andra brydde han sig inte om. " Du får köpa nya toaletter, dom är för gamla"
    Pratat med bad o värme butik,
    fick veta att det enda som kan göra att toaletter rinner är att packningen är slut eller fel på ventilen.Gjorde reklamation.
    Ny kille kom ut fixade båda utan problem. Mkt trevlig och kunnig.
    Fick faktura där kostnaden för reklamationsbesöket var pålagt, skulle ju inte betala för det. Mailade o fick ny faktura. Ingen ursäkt för det inträffade.... Läs mer
    2018-12-07 Johan K svarar Åsa Ingegärd Elisabet H
    Hej Åsa
    Du har recenserat fel företag. Vi hjälpte dig med stopp i WC den 2a oktober.
    Att vi skulle rekommendera den butik du nämner, finns inte.

Vår faktura är endast på spolningen och inget annat.

Ritva C skrev om JourAB
    Avloppstopp.Snabb o bra bemötande över svårigheter
    Rekommenderar varmt Läs mer
    2018-12-07 Johan K svarar Ritva C
    Hej Ritva

Joakim Kent-erik L skrev om JourAB
    Snabbt. Effektivt. Proffsigt. Fick hjälp med avloppsrensning med högtrycks spolning. Kom inom 2 timmar och jobbet tog en kvart. Nöjd! Läs mer
    2018-12-07 Johan K svarar Joakim Kent-erik L
    Hej Joakim

Åsa Kristina L skrev om JourAB
    Spolning av avlopp. Snabba ä, trevliga och proffsiga. Bara bra. Läs mer
    2018-12-07 Johan K svarar Åsa Kristina L
    Hej Åsa

• 2018-11-24

Danny H skrev om JourAB
    Jätte trevligt folk som kom, mycket kunskap och kom fort Läs mer
    2018-11-24 Johan K svarar Danny H
    Hej Danny

• Jennie A

2018-11-06

Jennie A skrev om JourAB
    Gjorde ett jättebra jobb med att rätta till ett problem som en annan firma skapat😀 Trevliga och effektiva killar!! Läs mer
    2018-11-07 Johan K svarar Jennie A
    Hej Jennie

• Tommy O

2018-10-21

Tommy O skrev om JourAB
    Fredagen 2018-10-12 hade jag beställt besök av rörmokare genom er handläggare Tomas Ljung.
    En golvbrunn skulle kollas på Kungssätravägen i Sätra, Skärholmen.
    Jag fick en bekräftelse på att rörmokaren skulle komma efter 12.00 fredagen den 12 oktober.
    Rörmokaren själv ringde mig också och fick information om vad som skulle göras.

Fredagen 12/10 tog jag ledigt från jobbet och åkte tidigt från Västerås till lägenheten i Skärholmen.
    Ingen rörmokare kom dock.
    När klockan hade passerat 14.00 ringde jag till ert kontor och och blev så småningom uppringd av Tomas Ljung som beklagade att rörmokaren hade slarvat och missat besöket hos mig.
    Jag var då tvungen att återvända till Västerås igen.
    En helt bortkastad dag med bilkostnader Västerås - Stockholm - Västerås.

Jag kom överens med Tomas Ljung om att försöka med ett nytt besök kommande fredag 19 oktober.
    En reducering av priset skulle också diskuteras självklart.
    Tomas skulle återkomma till mig på måndagen 15/10 med besked om ny tid för besöket den 19/10.
    Ingen kontakt dock på hela måndagen.
    Tisdag 16/10 fick jag tag i Tomas per telefon som lovade att ringa mig kl. 13.00 och lämna besked om besöket på fredag 19/10.
    Ingen ringer.
    Jag ringer tillbaka igen efter 14.00 och 14.30, men ingen svarar hos er, varken på tomas mobil eller ert kontorsnummer.

Bokade därefter tid med annan leverantör som förhoppningsvis sköter saken bättre.

/Tommy Olsson Läs mer
    2018-10-21 Johan K svarar Tommy O
    Hej Tommy.
    Det är olyckligt när det blir så här men sånt händer. Tyvärr blev rörmokaren sjuk.
    Tråkigt när du åkt så långt och kanske skulle du ha gjort ett kontroll samtal innan du lämnade Västerås.
    Att vi inte skulle svara på vårt journummer finns inte. Vi svarar alltid 24/7.
    Däremot kan du ha ringt på enskilt nummer.
    Det är inte möjligt att kompensera för våra montörers sjukdom..

MVH och fortsatt trevlig söndag

2018-10-21 Tommy O svarar Johan K
    Jag tycker inte att jag som kund ska behöva kontrollera att ett bokat arbete kommer att utföras.
    Och att rörmokaren blev sjuk ursäktar ju inte att ingen tog kontakt med mig och meddelade att bokat arbete inte blev av.
    I så fall har ni ju bristfälliga rutiner i kommunikationen mellan er bokningsfunktion och de montörer som ska utföra arbetena på plats hos kund.
    Telefonnumren jag ringde under eftermiddagen var både till Tomas Ljungs mobil samt ert vanliga kontorsnummer.
    Ingen svarade trots ett 10-tal signaler.

/Tommy Olsson
    2018-10-22 Johan K svarar Tommy O
    Hej Tommy
    Han blev akut sjuk (vilket du vet) och är tyvärr inte i tjänst ännu. Vi beklagar det.
    Om du skickar oss en utdrag från telefonen ska vi undersöka vad som hänt. Vi har inga missade samtal från dig i vår logg.

2018-10-22 Tommy O svarar Johan K
    "Akut sjuk" - han skadade axeln när han bar en varmvattenberedare enligt Tomas Ljung.
    Då måste han ju meddela er bokningsavdelning att hans bokade jobb resten av dagen inte kan utföras och att kunderna meddelas detta omgående, eller hur?

Dumpar från min iPhone är nu mailade till er.

/Tommy
  • Martin B

2018-08-04

Martin B skrev om JourAB
    NEJ NEJ Nej…

Vår hyresfastighet brann i Göteborg i våras och två unga elektriker var på plats och konstaterade att de inte kunde göra något. För detta fick vi betala 5500 kr (ej avdrag för rot försäkringsärende).

Jag hörde av mig till bolaget och frågade hur det kommer det sig att ni debiterar oss 3h(!) när ni inte utfört något arbete - dvs noll kundnytta har erhållit konsumenten. Bolaget svarar "prisuppgift med startavgift och att det kan tillkomma tid pga avstånd gavs vid telefonsamtalet." Vi hade inte fått någon uppgift om dessa prisuppgifter.

Ska någon få för sig att använda detta bolag be dem SPECIFIERA varenda krona. Be dem skicka en elektriker.

Hade jag haft mer tid hade anmält detta bolag till ARN.

Martin Läs mer
    2018-08-04 Johan K svarar Martin B
    Hej Martin

JO JO Jo

Vår startavgift är inklusive restid. Att restiden till Olofstorp är inräknad gör att det gick över.
    Arbetet var akut och debiteras därför lite högre då andra jobb får vänta.
    Att det sen visar sig att brandkåren stängt av inkommande gör inte att din beställning ska bli avgiftsfri.
    Det ska normalt inte behöva förklaras.

MVH och trevlig helg
  • 2018-07-26

Annette F skrev om JourAB
    Blev oerhört väl bemött då jag ringde för att det sprakade och slog gnistor ur kontakten bakom min spis. Ombads fotografera skadan och blev också upplyst om att det blev billigare för mig om jag väntade på att ta hem reparatören på måndag (istället för på lördagen). Reparatören blev försenad och ringde och meddelade detta vilket jag uppskattade stort. Han var mycket vänlig och professionell, allt blev åtgärdat och han städade noggrant efter sig. Jag är mycket nöjd med bemötande, service och utförande och skulle varmt rekommendera företaget till vänner och bekanta! Läs mer
    2018-07-26 Johan K svarar Annette F
    Hej Annette

• 2018-07-10

Susanne F skrev om JourAB
    Väldigt bra organiserat och genomfört. Mycket lärorikt för barmen på ett roligt sätt Läs mer
    2018-07-11 Johan K svarar Susanne F
    Hej Susanne

• Lena S

2018-07-10

Lena S skrev om JourAB
    Hade stopp i utlopp fr tvättmaskin. Fruktansvärt dyrt för en struntsak som tog 20 min. Fick ett maxpris i telefon men det var dyrare när fakturan kom. Och det var inte för att jag var tvungen att betala ROT-avdrag själv. Känner mig lurad o utnyttjad. Kommer inte använda dem igen. Läs mer
    2018-07-10 Johan K svarar Lena S
    Hej Lena

Tråkigt att vi får ta smällen. Vi är tydliga med våra priser och dom finns på hemsidan.
    Priset du fick var inte maxpris utan vår startavgift. Och mer än så blev det inte.
    Du får se det positiva och är välkommen tillbaka som kund, nu vet du att du inte är ROT-berättigad.

• Per N

2018-07-08

Per N skrev om JourAB
    Min varmvattenberedare gick sönder. Fick pris och förslag av Jourab med en Metro 300 l rostfri för 17.150 kr.

De försökte övertala mig om den var testad för provtryck på 13,5 bar. När jag byggde mitt hus, så var provtrycket enligt rörmokaren över 14 bar. Ska den inte ens hålla för provtryckning?

Jag ringde några samtal och fick pris under 14.000 och leverans samma dag från annat företag. Stor skillnad. Läs mer
    2018-07-08 Johan K svarar Per N
    Hej Per
    Känner absolut inte igen diskussionen om provtryck av Metro VVB den testen känner vi inte till.
    Jag hoppas att du har lite fel. Ett tryck på 14bar är alldeles för högt. Det ska inte slangen och framförallt inte säkerhetsventilerna klara.

Trevlig sommar
  • 2018-07-06

Maria B skrev om JourAB
    Fab! Snabb hjälp, jättetrevligt bemötande, löste det så kostnadseffektivt som möjligt för oss. Mycket nöjda och rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-07-07 Johan K svarar Maria B

Hej Anna

• Brandworks A

2018-07-05

Brandworks A skrev om JourAB
    Trevligt bemötande, rätt hjälp på kort tid. Tummen upp Läs mer
    2018-07-12 Johan K svarar Brandworks A

Hej Hilding

• Andrea N

2018-06-26

Andrea N skrev om JourAB
    SNÄLLA du som läser detta. Välj INTE JourAB. För din skull!
    Vi behövde hjälp med stank i badrum. Personen skickar fel och dyrare resurser än vad som bestämdes. Personen som kom och skulle lösa vår stank tog sönder packningen och lämnade vårt hushåll med läckande toalett och avloppsvatten i hela badrummet. Lämnade utan åtgärd men lovade återkoppling för att lösa ärendet. Ingen återkoppling så vi löste det själva (min far). Problemet var att packningen bara suttit snett.
    Ska inte en rörmockare ha koll på det?
    Sen fick vi en faktura på över 2500kr. Ringer och vill lösa det men det var som att prata med ett barn. Männen jag pratade med var RIKTIGT elaka och hade ingen som helst känsla för servise.
    Jag har själv jobbat med kundservise så jag vet vilka knäppisar det finns, men vi bad SNÄLLT om att få hjälp att lösa ärendet. Får som svar ”Vi kommer att ta med oss dett ärende till graven om det så krävs”.
    Ärendet tog 2 månader att lösa och säkert 40 samtal/mail, när vi sedan gick vinnande ur det med makulerad faktura.
    Värsta jag varit med om. Önskar inte ens min värsta fiende JourAB. Läs mer
    2018-06-26 Johan K svarar Andrea N
    Hej Andrea
    Det är tillräckligt illa att det blev som det blev utan att du behöver ett felaktigt citat.
    Beställningen. var sådan att det inte skickades en rörmokare men som det står på fakturan noterade han mycket riktigt att det var en packning som orsakade problemet.
    Vårt misstag var att vi inte noterade detta och därmed orsakade dig problem.
    För det ber vi om och har bett om ursäkt.
    Jag är ingen "elak" man.

MVH och trevlig sommar.

• Balder L

2018-06-26

Balder L skrev om JourAB
    Med oklar beskrivning om inkommande el till fastighet var de snabbt på plats och löste problemet för mig.

De visste exakt vad man förväntade sig och behövde från ett jour-företag. Läs mer
    2018-06-26 Johan K svarar Balder L
    Hej Balder,

• 2018-06-24

Sven-Erik C skrev om JourAB
    Fick ett fast pris 2 ggr på 9900:- på byte av varmvattenberedare 55 L. Hade även beskrivit hur illa den satt till. Fick räkning på 14439:- utan att man stämde av eller informerade mig innan. Riktigt lågt. Jobbet har dom dock gjort utan anmärkning. Men att lura folk är inte ok. Läs mer
    Hej Sven-Erik
    Ledsen om du inte uppfattat det hela på samma sätt som oss. Att det var så mycket merarbete var inget som gick att förutspå. Själva installationen tog mer än dubbel tid mot normalt och VVB satt extremt illa. Vi lurar absolut ingen och serviceordern pratar ett annat språk.
    Glad dock att du är nöjd med jobbet.

2018-06-24 Sven-Erik C svarar Johan K
    Jag frågade specifikt i telefonen och beskrev det hela då Jag tyckte det var dyrt från början. Men tog det då det var fast. Både jag och min hyresgäst som anlitade er fick det fasta priset 9900. Det är inte fråga om någon missuppfattning. Det är bedrägeri av värsta sorten. Vi kommer att bestrida denna.
    Hej
    Det var jag som gav priset och kommer väl ihåg samtalet.

2018-06-24 Sven-Erik C svarar Johan K
    Man höjer inte med 50 % från avtalat pris utan att komma överens med kunden först... Eller? Lite oseriöst.
    Hej
    Jag har skickat och bett om påskriven serviceorder. Jag ringer dig efter att ha kollat på den om vi brustit i information under arbetet.

2018-06-24 Sven-Erik C svarar Johan K
    Du får mer än gärna ringa mig så kan jag upplysa dig om vad som sas under vår telefonkonversation. Du verkar inte ha koll på det.
  • 2018-06-14

Bo E skrev om JourAB
    Jag kommer inte ihåg något, tror det var mer än ett år sedan jag var i kontakt med dem. Läs mer
    2018-06-14 Johan K svarar Bo E
    Hej Bo
    Synd med minnet. Vi gjorde i allafall vad du sa då ett utmärkt arbete.
    Hoppas vi får tillfälle att hjälpa dig igen. I närtid förstås.

• 2018-06-12

Jonas G skrev om JourAB
    Beställde tryckspolning , 2 trevliga och kompetenta killar kom. Allt var gjort på ca 10-15 minuter. Snabbt och lätt Läs mer
    2018-06-12 Johan K svarar Jonas G
    Hej Jonas,

• 2018-05-31

Teijo M skrev om JourAB
    Ett otroligt snabbt och proffsigt bemötande. Varmvattenberedaren sprack kl 21, ny på plats och monterad innan kl 12 nästa dag. Läs mer
    2018-05-31 Johan K svarar Teijo M
    Hej Teijo,

• 2018-05-31

Anja I skrev om JourAB
    Stopp i avlopp mycket snabb hjälp. Läs mer
    2018-05-31 Johan K svarar Anja I
    Hej Anja,