JourAB
3.7 i betyg av av
245 omdömen
JourAB är en jour för alla som behöver en rörmokare eller en elektriker omgående. Vi har samlat alla tjänster på ett och samma ställe, vilket underlättar för dig när du vill hitta en riktigt bra hantverkare i precis rätt tid.
Vad behöver du hjälp med? Vi tar hand om de flesta akuta problem som läckande rör, krånglande värmepumpar, stopp i avlopp och oförutsedda elektriska problem. Oss kan du ringa när som helst, eller skriva till på chatten på vår hemsida. Vi är verksamma 24 timmar om dygnet, varje dag. Varmt välkommen till oss!
Vad behöver du hjälp med? Vi tar hand om de flesta akuta problem som läckande rör, krånglande värmepumpar, stopp i avlopp och oförutsedda elektriska problem. Oss kan du ringa när som helst, eller skriva till på chatten på vår hemsida. Vi är verksamma 24 timmar om dygnet, varje dag. Varmt välkommen till oss!
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag245 omdömen om JourAB
-
skrev om JourAB
Riktig trevlig bemötande i telefon. Sedan gör dem ett lysande jobb och lika trevliga i mötet hemma.
Bra pris, bra service och bra jobb.
Tackar enormt. -
-
skrev om JourAB
Ocker och lurendrejeri. Det enda de gjorde var att förmedla telefonsamtalet till Västsvenska spol & slam AB. För detta tog de 3700 kr. Dvs ett påslag med över 100%!
-
skrev om JourAB
Ringde ett akut arbete, kom efter en timme och stängde vatten bara vilket tog 2 minuter , sedan skickar de 5000 kr faktura
-
-
skrev om JourAB
Hej,
jag ringde in för att beställa rörmökar jour och blev snabb kopplad till rörmökare i sthlm. Via telefon kopplade mig rörmökaren till Roslagsvatten för att ställa mer frågor kring min brunn. Det var den hjälp jag fick från rörmökaren. Sedan kom en faktura på ca 5500 kr ex moms som jag ifrågasatt både via telefon och mail utan någon typ av återkoppling. Idag 18/3 kom ett inkassokrav även om jag försökt att nå dem ett flertal gånger. Enligt en av de personer jag pratat med hos jour AB avser beloppet för en tekniker på plats vilket inte har varit i vår fall. Se enbart telefonsupport.
Väldigt tråkigt och denna usla "betyg" hade inte behövt vara om ni bara hade svarat på de telefonsamtal och mail jag skickat. -
skrev om JourAB
Otroligt nöjd med insatsen - snabbt på plats, profesionell och en jäkel på att hitta fel. Trodde verkligen inte att elektrikern skulle lokalisera felet så snabbt som han gjorde (gammalt hus, utspridda skåp, oklara dragningar, allmänt besvärligt).
Dessvärre dyrt, därav inte full pott. Nu var det visserligen akut insats, men insatsen var ändå dagtid på en vanlig vardag. Hade det varit en tredjedel mindre på sista raden, hade jag helt klart klassat Jour Ab som min primära firma att vända mig till framöver. Nu blir det att dra öronen åt sig. -
-
skrev om JourAB
Beställde reparatör. Han kom på dagen, var trevlig och gjorde ett bra jobb, bytte en kontaktor. Jag visste inte då att företaget jag ringde i sin tur ringde ett annat företag. Fakturan var på 6700 kr. Jag ringde två elfirmor och frågade vad de hade tagit. 3500kr och 3300kr sade de. Jag ringde killen som skrivit fakturan men de sade att han jobbar natten.
jag ringde på natten och han som svarade frågade om jag var full (onykter alltså)?!
Nästa dag ringde han och bad om ursäkt och sade att akuttillägget skulle tas bort och att en ny faktura kommer.
Veckorna gick men ingen ny faktura kommer. Jag ringer igen (dagtid) och samma person svarar igen. Han kände tydligen igen mig för han frågade "vad är det för fel nu då?". Jag har ännu inte fått fakturan. Han sade då att den ursprungliga fakturan stämmer. Han svarade inte alls som man gör mot kunder och han hörd inte av sig att han ändrat sig gällande akuttillägget. Jag tänkte att något står inte rätt till så jag påminde om att han sagt jag var full. Han tyckte att man är full om man ringer mitt i natten för att fråga om en faktura. Jag blev tillsagd den dagen av den jag talade med fört att jag skulle ringa sent för då är han anträffbar.
När de lägger på mer än 3.000 kr för att ringa någon som skall komma hem till mig är tokdyrt men det kanske är så, vad vet jag. Bemötandet däremot är förmodligen det sämsta jag varit med om. Att påstå en nykterist är "full" gör man inte oavsett vad. Jag tycker man skall välja någon annan för sina el-jobb!Hej Kent
JourAB
Naturligtvis inte acceptabelt att bli bemött på det viset. Till försvar så har jouren annat för sig kl 23:59 en torsdag natt och han har ju bett dig om ursäkt vilket vi oxå gör.
När det gäller fakturabeloppet så har du fel. Arbetskostnad är 3.700:- resten är material vilket står på fakturan. Arbetskostnaden är högre beroende på att arbetet är beställt med snabb leverans dvs akut.
Den som utförde jobbet är en ansluten entreprenör till JourAB.
Vår referens är den du haft kontakt med och beställt jobbet av. Fakturan skrivs på kontoret.
Med vänliga hälsningar
JohanK/JourAB -
skrev om JourAB
välj annan firma, fruktansvärt oseriöst!
bokade ett jobb till fastpris i om 2450 kr via Johan på göteborgskontoret, jobbet utförs OK men inte helt 100 ganska slarvigt faktiskt.
efter några dagar så mottager jag en faktura på 3080kr , tänker att här är nog något som blivit tokigt. ringer upp Johan för att kolla vad som hänt, möts då av en fruktansvärt otrevlig och tråkig ton. han säger att jobbet tagit en timma mer än beräknat me, så det fasta priset var inte fast:P mycket konstigt då vi aldrig diskuterat tidsåtgång utan endast vad uppdraget gick ut på.
samtalet avslutas med en " vi säger så" från johan och jag får helt enkelt bestrida fakturan i alla led av ren princip nu istället för att dom bara korrigerar till överenskommen summa och får saken ur världen.
nej kommer vända mig till andra firmor för resterande jobb under renoveringen i huset!Hej Karl Wigenius
JourAB
Jag förstår din otålighet men vid kontakt meddelade jag att vi måste lyssna med montörer. Det pris du fick var en startavgift som på telefon bedömdes hållas inom ramen, dvs 2 tim. Det är arbete samt framkörning som ingår. Efter samtal med montören skickar vi dig en ny fakt med startavgiften. Vill dock poängtera att något fastpris fick du aldrig utan en uppskattning. Jobbet hors dig täcktes med de 2 timmarna men serviceordern som också har restid visade mer. Ny faktura som ersätter den gamla är på väg i posten. MVH Johan/JourAB -
-
skrev om JourAB
Snabba men oseriösa, slarvigt jobb, dålig uppföljning!
-
skrev om JourAB
Jobbet var att byta avloppssystemet under diskbänk. Jag fick offert för Jobbet men kostnaden blev nästan dubbelt. Dessutom genomfördes jobbet bristfälligt första gången. Så det blev många kontakter från min sida, en hel del huvudverk och det tog lång tid tills det blev klart.
-
-
skrev om JourAB
Supernöjd över hanteringen! Bytte rör i köket och gjorde ett jättebra jobb. Från första kontakt till klart på under 24 h när Länsförsäkringar haft 6 veckor på sig att lösa detta, plus att industrisemestern börjat när jour ab blev kontaktade. Mer än nöjd över detta! Riktiga hjältar! :)
-
skrev om JourAB
Jourutryckning en sen kväll. Elektrikern kom snabbt och kontrollerade och säkrade ett bränt uttag. Bra hjälp med trygg förklaring vad som hänt.
-
skrev om JourAB
Arbetet utfördes snabbt och effektivt, avloppet i diskbänken funkade bra efter det.
-
skrev om JourAB
Trevlig, pålitlig, anlände snabbt (trots helgdag) och fort avhjälpt.
-
skrev om JourAB
Visserligen blev jag upplyst om det höga priset i förväg men eftersom elfelet berodde på en utlöst jordfelsbrytare så anser jag att en rabatt hade varit passande.
-
skrev om JourAB
Känner inte till Jour AB men ni jobbar uppenbarligen för en god sak
-
skrev om JourAB
Han som var här och fixade abloppet hos oss var duktig och prosig han får MVG++++ av oss
-
skrev om JourAB
Snabb respons och dom kom nästan omedelbart. Snabb och bra service.
-
skrev om JourAB
Bra och proffsigt utfört. Kunnig personal.
-
skrev om JourAB
Köpte hjälp med åtgärd av elavbrott.
Jag fick bra hjälp att lösa problemet. -
skrev om JourAB
De kom snabbt, gjorde ett bra jobb så att stoppet släppte och visade lite tips på vad man kan göra själv om det mot förmodan händer igen. Mycket nöjd.
-
skrev om JourAB
Snabb leverans, tillmötesgående och väldigt trevlig chaufför.
-
skrev om JourAB
Vi fick tvärstopp i avloppet under helgen. Ringde rörmokarjouren. Killen kom inom 40 min och fixade det hela. Skönt!
-
skrev om JourAB
Jour besök med stopp i avloppet, allt var bra skött fram till jag ville utnyttja rot avdrag. Då får jag reda på att de pris jag fått redan var med rot. Konstigt då den som besvara mitt samtal inte ens fråga om jag var fastighetsägare. Otrevligt bemötande på telefonen och ingen som ville ta ansvar! Oprofessionellt företag som jag inte skulle rekommendera till någon!
Hej Tomas.
JourAB
Först och främst vill jag börja med att tacka att du tog dig tiden för att ge oss feedback.
Är väldigt ledsen över hur din upplevelse var, jag ska prata med alla parter som var inblandade så något liknande inte händer igen. Skulle du ha frågor eller någon mer Information kring ärendet kan du gärna kontakta mig direkt på sheku@jourab.se
ha en fortsatt fin dag Tomas
mvh
Sheku/ JourAB -
skrev om JourAB
Trevliga och alerta hjälpte de mig med stopp i avloppet. De smutsade inte ner vilket är viktigt! Helt enkelt bra personer att ha att göra med.
-
skrev om JourAB
Bra bemötelse tidseffektivt och flexibelt med tiden det som sänker skulle vara det höga priset
-
skrev om JourAB
Hade skickat fel faktura med dubbla siffror för arbete som inte gjort, fick vänta 2 månader för att de ska fixa fakturan.
Hej Nameer.
JourAB
Först vill jag tack att du tog din tid och ge oss feedback.
Det är väldigt viktigt för oss för att kunna utvecklas och göra så bra jobb som möjligt.
Väldigt tråkigt om det som har uppstått, ska se till att kolla med alla parter som var inblandad.
Har du frågor eller om det är något vi kan hjälpa till med kan du gärna kontakta mig direkt på
sheku@jourab.se
Ha en fortsatt bra dag,
mvh Sheku -
skrev om JourAB
Professionell och anabb service . Vänligt bemötanden.
-
skrev om JourAB
Snabba och löste det som hade gått sönder (elcentral). Kan rekommenderas!
-
skrev om JourAB
Dom var jätte bra och trevliga. Jobba väldigt effektiv och duktigt.
-
skrev om JourAB
Snabb service och trevlig personal
-
skrev om JourAB
Gjorde ett professionellt intryck
Lätt att komma i kontakt med
Bra prisbild
Trevliga hantverkare -
skrev om JourAB
Trevligt och förstående bemötande, väldigt proffsigt på plats
-
skrev om JourAB
Snabb hjälp när det blev totalstopp i stammen.
-
skrev om JourAB
Varning för oseriöst bolag (hävn till inkasso ) bluff fakturor & orimliga priser jämfört med konkurrenterna samt elektriker som tar ”extra” betalt .
De kommer straffa sig själva ... -
skrev om JourAB
En slang till varmvattenberedaren gick sönder och vatten i hela pannrummet :-/
Ringde som en tok för att hitta en rörmokare som hade tid att komma... mission impossible!
Hittade JourAB, ringde och rörmokaren var på plats inom 2 timmar! Kanon!
Har iof lite synpunkter på kvalitetskontrollen av rörmokaren då ett av rören fortfarande läckte vatten när han packade i hop och gick, fick springa ut och haffa honom innan han åkte för att göra om och rätt, men det kan jag inte lasta JourAB för.
När jag bokade jobbet frågade jag uttryckligen om det tillkommer kostnader på faktura utöver förbrukningsmaterial, svaret var nej.
Jag fick uppgett 2450:- som inkluderade 2 timmars jobb,
Första fakturan var på över 5000:-, varav ca. 1200:- i material, jag ringde och klagade efter lite diskussion fick jag upgett att fakturan makuleras och ny faktura på 3400:- skickas, allt väl alla kan göra fel.
Ny faktura kommer... på 3664:- jag ringer igen för att klaga då fick jag höra att det "blev" 3664 istället för 3400:- som var avtalat samt att jag var småaktig som ville diskutera 264:- den jag pratade men blev förbannad på mig... mindre proffsigt och efter en kvart kom ett sms som säger vi skickar ny faktura.. inget hej.. vänliga hälsningar eller något annat än: vi skickar ny faktura, detta var 200103.
200124 får jag en påminnelse och hot om inkasso om pengarna inte var på kontot senast dagen efter förfallodatum 200127.
200127 Ringer återigen till JourAB och får prata med någon som hela tiden prata i munnen på mig, jag fick be om att få tala till punkt! Denne verkar också tycka att 264:- kronor är småpengar som vi inte behöver diskutera samt att den tidigare personen jag talade med inte hade alla uppgifter innan när han sa att de skulle fakturera 3400:- Jag fick meddelande att ny faktura kommer under dagen, ny faktura kom, jag betalar och meddelar detta med önskemål om de bekräftar att föregående faktura är makulerad. har fortfarande inte fått det av de, men av deras finansbolag på egen begäran. (Update! nu kom mail där de bekräftar att faktura är krediterad och att påminnelseavgift är avskriven.)
Jag kommer inte att rekommendera någon att anlita detta bolag då det medför en massa extra arbete och stress för att få rätt.
Jag rekommenderar JourAB att fundera över deras kundbemötande då det är under all kritik, att kalla sina kunder för småaktiga för att de vill att fakturan skall spegla det avtalade priset är inte ok.
Se över era processer, se över era utbildningsbehov för att ta hand om kunder, gör rätt första gången eller åtminstone möt era kunder på ett vettigt sätt när ni gör fel, det vinner ni på i längden.
Jag kommer inte att rekommendera er eller anlita er igen vilket är synd! För i grund och botten är det en utmärkt affärsidé då det är omöjligt att som privatperson få tag på en hantverkare inom rimlig tid
// Kenneth som de senaste 15 åren har arbetat med kundtjänst… hör av er om ni vill ha tips då jag är väl medveten om att saker kan gå fel, det som skiljer agnarna från vetet är sättet man väljer att hantera och bemöta kunden! -
skrev om JourAB
Proffsiga att ha att göra med.
-
skrev om JourAB
Stor VARNING för detta OSERIÖSA KUNDOVÄNLIGA "företag"!!
Deras underleverantör kom inte på bestämd dag utan 5h sent efter ny bokad tid dagen efter. Detta var dock det minsta problemet trots att jag förlorade 1.5 arbetsdagar.
Sen kom det stora problemet. Jag kontaktade TOMAS LJUNG angående förseningen som "beklagade" och lovade dyrt och heligt att fylla i papperen och skicks foton som Trygg Hansa behöver eeftersom det är ett försäkringsärende - något dom visste från början...men dom kom inte fast jag skickat påminnelse via 3mejl och 3sms. Ringde då och Tomas skrek i luren så mycket att jag inte ens fick tala om anledningen till att jag ringde. Skickade ett nytt meddelande och jag fick då papperen halft ifyllda men några foton som Trygg Hansa behöver fick jag aldrig.
Tomas bör verkligen utbilda sej i hur man bemöter kunder men han väljer att förlora kunder istället. Lycka till!!!! -
skrev om JourAB
Fakturerar för ett jobb som aldrig genomfördes. Ringer upp för att förklara situationen, blir anklagad för att ljuga och dom påstår att hantverkaren visst har varit hos mig och att jag ska betala. Efter ett flertal samtal inser dom att felet ligger hos dom och skriver av fakturan.
Avskrivandes misslyckas dom med och jag får ändå en påminnelsefaktura med tilläggsavgift en månad senare. Oacceptabelt och medför inkassorisk. Kompensation kommer inte ens på tal.
Polisanmält och anmält till konsumentverket.
Håll största möjliga avstånd från dessa clowner.Hej Emil!
JourAB
'''Blir anklagad för att ljuga'' är att överdriva rejält. När du ringde om detta tog vi direkt ditt samtal på allvar, vi kan dock inte utan att ha pratat med vår tekniker makulera fakturan givetvis. Efter vi fått svar tog vi bort den direkt, dock tog det längre tid för vår faktureringstjänst att uppmärksamma detta, inget avskrivande som misslyckades eller liknande. Herregud Emil, du får ha i åtanke att du ringer mitt under semestertider och åtgärder tar längre tid. Det medförde ingen inkassorisk eller liknande och allt är borttaget.
Menar du att Anns samtal med dig var otrevliga och inte togs på allvar, eller vi förstår inte vem du annars pratat med här annars? Tisdag den 9/7 ringde du första gången och den 11/7 togs den bort. Vi skulle aldrig fakturera för ett jobb vi inte utfört, det är är ju inte okej någonstans, och vem skulle någonsin betala det? Självklart har det skett ett missförstånd då du ringde in och beställde jobb men sedan avbokade.
Misstag kan alla göra på och utanför arbetsplatser och vi rättade det direkt, men vi ber om ursäkt för detta och att vår elektriker tog fel på adress.
Du kan självklart ringa oss om du har fler frågor eller liknande då vi alltid svarar och tar våra kunder på högsta allvar. Detta känns väldigt tråkigt att läsa.
Mvh
JourAB -
skrev om JourAB
Hutlöst dyrt. Borde i förväg ge ett tydligt pris så att man kan jämföra kostnader med andra leverantörer. Gott råd.Kolla pris och be om en offert. Annars ett bra utfört jobb.
Hej Allan
JourAB
Tack för din rekommendation och att du var nöjd med jobbet.
Det är gjort på två dagar varav den första var en jour på kvällstid. Då demonterades och proppades utkastaren.
Vi upplyser alltid om startkostnad vid jour. Övrigt arbete gjordes på dagtid till fult normala priser.
Med vänliga hälsningar
Johan/JourAB -
skrev om JourAB
Första besöket bra. Stängde vatten och satte ballofix. 1 timme. Något återbesök blev det dock inte. Efter 3 missade avtalade tider fick jag hitta en annan rörmokare. 2800 kr för det korta besöket samt förseningar till följd av missade återbesök tycker jag är hutlöst.
Hej Carl Simon!
JourAB
Kul att första besöket gick bra, och tråkigt med det andra. Bra att du skriver dock så vi kan gå igenom ärendet och se vad som kan gått fel. Har du kontaktat oss för uppföljningen eller direkt till rörmokaren? För vi har nämligen inga missade samtal från dig.
Vi kontrollerar ärendet sen återkommer till dig via telefon så vi åtgärdar detta :)
Mvh
JourAB -
skrev om JourAB
Fick stopp i avloppet och allt löste sig med ett tel samtal Jour AB. kan rek varmt
-
skrev om JourAB
Byte av dimmer. Peter Karlsson är vår elektriker sedan många år och vi är mycket belåtna med hans arbete och med kontakten.
Karl Otto Bonnier -
skrev om JourAB
Avlopps spolning
Bra bemötande
Akut behov som löstes på ett snabbt och bra sätt -
skrev om JourAB
Utmärkt!
Snabbt utfört och kompetent personal -
skrev om JourAB
Hej,
Jag kommer inte ihåg vad jag har beställt via er. -
skrev om JourAB
Hjälp med en ny blandare till handfat.
Bra bemött. Snabbt svar efter offertförfrågan. Montör på plats inom 3 dagar. Var något sen till avtalad tid men hörde av sig om detta på tfn. Bra utfört arbete. Montör som kan sitt jobb.
Nöjd kund. -
skrev om JourAB
God kommunikation, snabb hjälp och bra kundservice
-
skrev om JourAB
Köpte avloppsrensning.
De var snabba och kom på överenkommen tid.
Rekommenderas varmt -
skrev om JourAB
Är nöjd med arbetet. Anser dock att det är inte ok att ange ca pris för tjänsten exl moms till en privat person. Mvh Elisabeth Widlinska-Goj
Hej Elzbieta!
JourAB
Toppen att du är nöjd med arbetet och att allt löste sig.
Jag förstår inte riktigt hur du menar med priset där, kan det möjligtvis vara en förväxling av något slag? På vissa arbeten kan det vara svårt att på rak arm säga det exakta priset via telefon, men här har du endast fått vårt fastpris för privatkunder.
Ha det bra och bara höra av dig igen om du behöver hjälp!
Mvh
JourAB -
skrev om JourAB
Bra service
Lätt att ha dialog med