Juristbolaget i Sverige AB

Juristbolaget i Sverige AB

www.juristbolaget.se
  • BadgeSixYears

Vi på Juristbolaget vill vara juristen för alla - i alla livets skeden. Vi hjälper privatpersoner och företag runt om i hela Sverige. Hos oss står du som kund i fokus där dina önskemål och din situation styr vårt arbete. Vi kan hjälpa till med allt från bouppteckningar, arvskiften och testamenten till samboavtal, gåvobrev och...

114 omdömen om Juristbolaget i Sverige AB

Sedan starten hos Reco 2018

Garen B
Skrev om Juristbolaget i Sverige AB

Det var jättebra upplevelse och Jurist var hjälpsam. Jag är tacksam och uppskattad för all hjälp.

Anneli G
Skrev om Juristbolaget i Sverige AB

Bra bemötande , informativt och pedagogiskt,

Stina H
Skrev om Juristbolaget i Sverige AB

Kompetens, tydlighet och lugn har kännetecknat servicen vi fått.

Karin B
Skrev om Juristbolaget i Sverige AB

Hon jag träffade var bra på att förklara, kunnig och trevlig. Juristbolaget levde upp till mina förväntningar och om någon av mina vänner behöver liknande tjänster kommer jag att rekommendera Juristbolaget. Testamente avsåg ärendet.

Birgitta W
Skrev om Juristbolaget i Sverige AB

Har fått bra, kunnig och relevant hjälp med bouppteckning. Tydlig och snabb kommunilkation och trevligt bemötande gjorde det förmodat svåra så mycket enklare. Allt flöt på utan minsta krångel.

Kristina L
Skrev om Juristbolaget

Mycket trevligt bemötande. Juristbolaget levde väl upp till våra förväntningar, korta kontaktvägar och alltid trevligt bemötande. Vi köpte tjänsterna dödsboförvaltning och hjälp vid husförsäljning samt ekonomitjänster. Vi är mycket nöjda med Yvonne Östlunds arbete.

Åsa H
Skrev om Juristbolaget

Tack Astrid för fint, förtroendegivande och proffsigt bemötande! Tacksam för snabb kontakt, svar på alla frågor och kloka tips. Trivsam lokal, bra läge. Samboavtal.

Gunnel B
Skrev om Juristbolaget

Bra bemötande och omhändertagande ! Juristerna jag haft kontakt med levde upp till alla förväntningar jag hade ! M.a.o. ett väl genomfört arbete !!! Gällde bouppteckning och nytt testamente !

Britt N
Skrev om Juristbolaget

Hej! Jag är så glad för att jag valde Juristbolaget. Jag blev bemött på ett så trevligt och fint sätt, allt ifrån telefon kontakt till ett personligt möte. Att få mitt ärende avklarat på ett så bra sätt, känns så skönt för mig. (testamente) Vid det personliga mötet kände jag mig lite nervös, i stundens allvar, men det hade jag inte behövt. Jag kände full tillit och de var så trevliga och lättsamma. Om jag framöver skulle behöva hjälp med något så skulle jag med fullt förtroende vända mig till dem. Jag skulle också varmt rekommendera Juristbolaget till vänner. Britt Norman

Micael L

Proffsigt kunnigt samt respektfullt

Marie-Louise B
Skrev om Juristbolaget

Bouppteckning och arvskifte tur det finns jurister till detta, tycker jurister är dyra. Men för övrigt nöjd, kan tänka mig att rekommendera denna juristbyrå. Mvh Marie-Louise Bucknor

Pia B
Skrev om Juristbolaget

Jag köpte bouppteckning och arvsskifte och är i stort sett mycket nöjd med min kontakt hos Juristbolaget. Tipset om dessa fick jag via den anlitade begravningsbyrån. Vi är ju inte riktigt klara i ärendet än, men jag förväntar mig samma snabba och goda respons vid våra framtida kontakter.

Anita C
Skrev om Juristbolaget

Vi fick fantastisk hjälp med testamentet och äktenskapsförord, Yvonne hade ett otroligt tålamod för detta är inte lätt att förstå för oss lekmän.

Conny K
Skrev om Juristbolaget

Mycket trevligt och vänligt bemötande och stor förståelse för vår "okunnighet" inom området, så allt överträffade våra förväntningar, det gick även bra att ändra tider mm Vi skrev testamente och skaffade framtidsfullmakt och fick hjälp med att bevittna dokumenten

Margareta W
Skrev om Juristbolaget

Vi fick hjälp med testamenten. Mycket proffsigt och varmt bemötande. Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera företaget.

Bo R
Skrev om Juristbolaget

Seriöst, proffsigt och vänligt bemötande vid bouppteckning och upprättande av div handlingar.

Mårten G
Skrev om Juristbolaget

Juristbolaget är professionellt och korrekt. De, med Yvonne Östlund i spetsen, tillförde det vi behövde för att snabbt genomföra en bouppteckning för ett dödsbo.

ANN-KRISTIN M
Skrev om Juristbolaget

Kan varmt rekommendera Juristbolaget. Vi har fått fantastisk hjälp kring dödsboet av Erik Stenekas vilket har varit ovärderlig. Stort tack!

Erik S och Stenekas A gillar detta
Birgitta L
Skrev om Juristbolaget

Juristbolaget löste på ett proffesionellt sätt det som vi behövde hjälp med. Dessutom med stort tålamod och allt förklarades noga för oss. Trevlig jurist som ingav stort förtroende. Kan varmt rekommenderas.

SANTY F
Skrev om Juristbolaget

Jag har kontakta 2 andra juridisk byrå tidigare och hade inte fått bemötande som jag förväntade mig. Sedan hittade jag Juristbolaget via Reco. Allt positiva rekommendationer om Juristbolaget som skrev på Reco stämmer till 100%. Jag fick jätte bra bemötande av Erik, han tog sin tid att kunna skriva och formulera testamentet på bra sätt enligt min önskemål dessutom han var otroligt professionellt. Jag kan varmt rekommendera Juristbolaget.

Maria W
Skrev om Juristbolaget

Jag kan varmt rekommendera Juristbolaget där jag hade glädjen att få jobba med Alicia som så galant fixade en komplicerad boupptecning efter min nära släkting. En oroligt proffsig jurist! Jag rekommenderar Alicia och Juristbolaget till alla som är i behov juridiskt hjälp.

Inger L
Skrev om Juristbolaget

Hej, jag behövde hjälp med dödsboet, samt arvskiftet därefter. Jag fick utmärkt hjälp med allting.

Lissbeth S
Skrev om Juristbolaget

Jag blev väldigt bra och trevligt bemött. Alicia är en väldigt rar och vänlig person. Fick den hjälp och bemötande jag förväntade mig. Fick hjälp både med bouppteckning och ett testamente. Nöjd kund.

Mårten W
Skrev om Juristbolaget

Juristbolaget uppfyllde alla krav på professionalism och effektivitet. Dessutom var deras jurister kunniga och trevliga att ha kontakt med. Hanteringen av mitt ärende gick snabbt. Uppfyllde alla mina höga förväntningar. Juristbolaget gjorde en bouppteckning efter min bror.

Lennart I
Skrev om Juristbolaget

Vi anlitade Juristbolaget för att göra bouppteckning efter min man. De utförde uppgiften snabbt och professionellt. Vi är mycket nöjda.

DANIEL L
Skrev om Juristbolaget

Genomgående positivt från första möte till utfört uppdrag.

OLOF L
Skrev om Juristbolaget

Bra, kunnigt, professionellt och trevligt bemötande under en tuff period. Efter ett samtal med Juristbolaget och sedan hjälp att upprätta bouppteckning kunde man fokusera på det viktiga i den situationen. Stort tack!

Royne B
Skrev om Juristbolaget

Allt var till belåtenhet.Bra information och bra bemötande

Örjan K
Skrev om Juristbolaget

Det gällde bouppteckning. Vårt samarbete fungerade bra hela vägen. Det är ett stort arbete med bouppteckning, och jag hade inte gjort det tidigare men jag fick bra hjälp. Juristerna var kunniga.

Tomas M
Skrev om Juristbolaget

Otroligt professionellt och bra bemötande.

Eva Ann-charlotte L
Skrev om Juristbolaget

Yvonne är tillmötesgående, tydlig, lugn och har ett välkomnande som känns viktigt för mig. Kompetent och vänlig. Det är andra gången jag tagit hjälp av henne i ett dödsboärende. Jag är mycket nöjd

ANDREAS E
Skrev om Juristbolaget

I've had a 1 1/2 hours meeting with Anita E. We have talked about Family Law, divorces, relationships, contractual agreements, various scenarios that can happen in a marriage, risks, and safeguarding myself as a single 38 y.o. man. The discussion with Anita was a well-invested time from my side and I got a lot of information. She is skilled and she has responded to all my 12 questions sent one day earlier via e-mail. I had it all crystal clear and am a happy customer. Since I have double citizenship, Romanian and Swedish,...

Lars R
Skrev om Juristbolaget

Mycket mänskligt och varmt.i en svår situation, dessutom proffesionellt . Över förväntan Bouppteckning

Martin O
Skrev om Juristbolaget

Vänligt, varmt och personligt bemötande. Lösningsinriktat och professionellt agerande. Löste min bouppteckning på bästa sätt och gav goda råd under vägen. Stort tack!

Annika W
Skrev om Juristbolaget

Vi är nöjda med Juristbolaget, trevligt bemötande och förklarat allt som vi inte förstått. Men jag är lite tveksam till flytt och städfirma som de rekommenderade. Jag har själv anlitat den firman privat för min egna flytt . Jag är inte nöjd med den egna flytten och tveksam om de är seriösa. Mvh Annika Widnersson

Svar från Juristbolaget

Hej Annika, Först och främst, tack för din feedback till oss! Det hjälper oss att bli bättre. Så fint att du är nöjd med vårt arbete och tack för dina fina ord. Det värmer verkligen! Gällande externa aktörer som vi rekommenderar i vårt dagliga arbete har vi på Juristbolaget en viktig policy. När våra klienter är i behov av andra tjänster som vi själva inte utför ska vi alltid rekommendera företag som vi tidigare har erfarenhet utav och som genomgått vår interna kontroll för att företaget uppfyller gällande bransch- och...

Lilian A
Skrev om Juristbolaget

Har blivit bemött på bästa sätt med vänlig och kunnig personal Vi köpte juridisk hjälp inför begravning och är mer än nöjda

Birgitta A
Skrev om Juristbolaget

Mycket bra bemötande. Uppfyllde mina förväntningar. Hjälp med dödsbo o begravning. Deklaration. Bra kontakt med jurist.Tack för hjälpen!

Hans R
Skrev om Juristbolaget

Utmärkt service och bemötande, professionellt, av Yvonne Östlund på Juristbolaget. Kanske lite långsamt ibland, men vi hade i vårt fall tid att vänta, vilket Juristbolaget fick besked om när så var aktuellt. Bouppteckning och hantering av dödsbohandlingar.

Lina L
Skrev om Juristbolaget

Trevliga och bra samarbete för att skriva testamente

Mariá-elena G
Skrev om Juristbolaget

. Blev bemött med professionalism och med vänlighet. . Jag behövde och ville ha hjälp med mitt ärende och den fick jag. . Juristen som tog hand om mitt ärende -Yvonne Östlund-, vilket var att upprätta mitt testamente, svarade alltid på mina frågor som var många, likaså orienterade hon mig och som jag skrev förut, jag upplevde att ha blivit bemött med professionalism och med vänlighet.

Tom A
Skrev om Juristbolaget

Snabb och bra hjälp i ett läge där just det behövdes.

Lars B
Skrev om Juristbolaget

Bouppteckning, deklaration och arvsfrågor. Mycket bra bemötande. Företaget levde upp till rimliga förväntningar.

Ingela L
Skrev om Juristbolaget

Vi fick hjälp med framtidsfullmakt och testamente. Mycket bra genomgång av dokumenten och utmärkt bemötande. Tack! Kan rekommendera Juristbolaget till andra!

Jana F
Skrev om Juristbolaget

Fick hjälp med att upprätta ett testamente. Proffsigt, trevligt och kunnigt bemötande både via telefon, teams och på kontoret. Fick tips om vad jag skulle tänka på och fick ett utkast med nya infallsvinklar som vi gick igenom noga tillsammans och jag fick allt förklarat för mig i lugn och ro. Rekommenderas varmt och jag återkommer om det är fler juridiska handlingar eller hjälp jag behöver. Tack!

Eivor A
Skrev om Juristbolaget

Jag har bara gott att säga om Er. Glad åt all hjälp jag fått med ett dödsbo. Med vänliga hälsningar Eivor Andersson

Kalle S
Skrev om Juristbolaget

Jag anlitade Juristbolaget via Säters Begravningsbyrå för bodelning i samband med min fars bortgång i augusti. Alicia Kauntz har varit föredömlig i sin arbete och kontakten med vår familj. Hela processen har hanterats proffesionellt i en lättsamt dialog. Högsta betyg! :)

Robert H
Skrev om Juristbolaget

Hej Jag förlorade min mor. Tanken på att försöka sköta en bouppteckning mitt i sorgen var för mig otänkbart. Fick verkligen bra hjälp med allt. Om någon behöver juridisk hjälp så tycker jag man ska ta hjälp av juristbolaget. Lugnt och sansat och utan stress. Precis det som jag behövde. Med vänlig hälsning, Robert Hebb

Charlotta S
Skrev om Juristbolaget

Bouppteckning. Professionellt bemötande, tydlig kommunikation. Levererade enligt överenskommelse.

Lennart N
Skrev om Juristbolaget

Stort tack till Juristbolaget för all hjälp med bouppteckningar. Kan verkligen rekommendera dem, proffsigt och vänligt bemötande.

Eva L
Skrev om Juristbolaget

Bouppteckning, Perfekt bemötande, förklaringar, så jag förstog alla turer🙏 Alicia Kauntz är helt enkelt em strålande Jurist! Tacksam Ewa Löwgren 😊

Stenekas A och Erik S gillar detta