Juvelia

Nybrogatan 35, 114 39 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Juvelia kan du skräddarsy din drömring. Vi tillverkar och designar ringar av alla dess slag. Förlovningsringar. Vigselringar. Alliansringar. Cocktailringar. Vad du än är ute efter i smyckesväg hjälper vår guldsmed Magnus och våra designers Linda och Martina dig att göra verklighet av din idé.

Du kan helt själv välja din unika design med både storlek, form, material och diamanter. Vi erbjuder allt mellan rött och vitt guld till rosé eller platina.

Den mesta av tillverkningen sker i vår butik och verkstad på Nybrogatan 35 på Östermalmstorg. Här kan du också lämna in dina ringar på reparation, sälja eller byta in ditt guld mot nya smycken eller komma förbi för att se hur vi jobbar. Ska du fria men är osäker på val av ring? Då erbjuder vi låneringar.

Besök gärna vår hemsida för att läsa mer eller beställa online. Varmt välkommen!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 36 kunder tycker om Juvelia

• Martin N
    Martin N skrev om Juvelia
    Varm och trevlig personal som ger fantastisk service. Resultatet blev perfekt och personalen förstod verkligen känslorna bakom våra förlovningsringar.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Juvelia
    Grymt bra service och väldigt hög kompetens .
  • Kristin B
    Kristin B skrev om Juvelia
    Jag är verkligen supernöjd med den service som jag fått alla de gånger som jag varit hos Juvelia. Vi har köpt förlovningsringar, vigselringar och örhängen och fått bra service vid varje tillfälle. Personalen på Juvelia är väldigt proffsiga, personliga och väldigt lyhörda för vad vi var ute efter. Har tipsat vänner om Juvelia och vet att ett par av dem varit där och köpt förlovningsringar.
  • Catharina W
    Catharina W skrev om Juvelia
    Jag är nöjd med allting. Martina har varit gullig och hjälpsam även om jag hade trott att jag skulle få lite mer förslag från början, men i slut ändan är jag super nöjd och kommer nog tillbaks och fixar ett halssmycke i framtiden.
  • Elise A
    Elise A skrev om Juvelia
    Fantastisk service och Magnus är utomordentligt duktig! Han har gjort både våra vigselringar och en ring senare - smycken jag tittar på dagligen och älskar!
  • Linn E
    Linn E skrev om Juvelia
    Väldigt trevlig butik och personal. Rekommenderas varmt!
  • Leonard A
    Leonard A skrev om Juvelia
    Jag fick ett infall att ge min fru något riktigt speciellt i födelsedagspresent och bokade en tid för ett möte hos Juvelia.

Det resulterade i ett par underbara örhängen i vitt guld, med två brillianter och ett par mycket vackra, droppformad, blå safirer.

Jag upplevde personalen som genomprofessionell, de tog sig tid att svara på alla mina frågor och kom med bra idéer som gjorde smyckena ännu vackrare.

Och fruns min när hon förstod att hon fick ett par juvelörhängen som hennes man varit med och designat var obetalbar.

Jag ser fram emot nästa projekt - det matchande halsbandet!
  • Nina E
    Nina E skrev om Juvelia
    Blev rekommenderad Juvelia av en vän då jag skulle gifta mig.
    Ville designa min egen ring för att den skulle kännas speciell just för mig. Fick en fantastisk hjälp av Martina Thor med designen.
    Hon var väldigt tålmodig och hjälpsam. Känner mig jättenöjd med mitt val av juvelerare. Det blev en ring i vitguld med rödguld samt 15 diamanter, såå fin! Mycket bra pris dessutom!!
    Kan varmt rekommendera Juvelia till de som vill ha det lilla extra vid köp av smycken eller ringar.
  • Noémi P
    Noémi P skrev om Juvelia
    Köpte förlovnings- och vigselring som vi fick hjälp med att skräddarsy enligt våra önskemål. Trevligt bemötende och hjälpsamma. Är väldigt nöjd med ringarna och servicen.
  • Karolina H
    Karolina H skrev om Juvelia
    Har köpt både förlovningsring samt vigselring hos Juvelia och är så nöjd med allt från personalens service till kvalité på stenar och design. Kommer definitivt vända mig till Juvelia nästa gång jag är ute efter ett nytt smycke.
  • Jack G
    Jack G skrev om Juvelia
    Alltid hjälpsamma med bra känsla för service och kundbemötande. Vi köpte både förlovningsringar, vigselringar och morgongåva hos Juvelia och kan rekommendera andra att gå dit. Dem anstränger sig verkligen för dig som kund,
  • Sofia R
    Sofia R skrev om Juvelia
    Vi beställde förlovnings- och vigselringar samt halsband hos Juvelia och blev mycket nöjda med deras proffsiga expertis.
    Sofia
  • Niklas D
    Niklas D skrev om Juvelia
    Har köpt förlovningsringar/vigselringar, resultatet blev fantastiskt! Tappade ringen 5 dagar innan vigsel nere i Skåne men det var inga problem för Juvelia att fixa detta innan vigsel! Alla mina besök hos juvelia har varit bra och trevliga,är mycket nöjd med ringarna som jag köpte!
  • Martin D
    Martin D skrev om Juvelia
    Supernöjd! Bra bemötande, bra pris, fina ringar.
  • Karin T
    Karin T skrev om Juvelia
    Hos Juvelia fick jag hjälp att justera storleken på mina ringar. Resultatet blev jättefint och de var väldigt måna om att jag som kund skulle bli nöjd. Snabbt gick det dessutom. Jag kan varmt rekommendera dem.
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Juvelia
    Otroligt bra service, kommer garanterat att komma tillbaka.
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Juvelia
    Överlägsen service med mycket kunnig och lyhörd personal som gör allt för att din ring ska bli precis som du vill ha den! Både jag och frun är mäkta imponerade av vår kontakt med Juvelia, från första mötet till leverans av ringar!
  • Anders S
    Anders S skrev om Juvelia
    Toppen service, kunnig personal! Bäst i Stockholm!!👍🏼
  • Alberto J
    Alberto J skrev om Juvelia
    Juvelia levererade helt otroliga ringar till oss. Otroligt professionella och villiga att diskutera och visa processen. Kvalite hela vägen.
  • Ferdinand S
    Ferdinand S skrev om Juvelia
    Fick ett väldigt trevligt och professionellt bemötande.
    Samt otrolig kvalitet på produkterna.
    Är en återkommande och väldigt nöjd kund som gärna rekommenderar juvelia.
  • Pawel B
    Pawel B skrev om Juvelia
    Mycket bra service och jag är väldigt nöjd med ringen
  • Viktoria L
    Viktoria L skrev om Juvelia
    Man möts alltid av ett leende när man kommer, det är ett lugn i butiken och de erbjuder högklassig service. Förutom detta har de såklart fantastiska smycken, som de gärna hjälper att personifiera och anpassa specifikt för en själv. Jag ger mina varmaste rekommendationer om Juvelia alla dagar.
  • Patric P
    Patric P skrev om Juvelia
    Fantastiskt bemötande från start till slut. Martina har varit en absolut fröjd att ha att göra med vid varje tillfälle.
    Vi köpte förlovningsringar, vigselringar samt morgongåva från Juvelia.
  • Simon M
    Simon M skrev om Juvelia
    Trevligt bemötande, kunnig personal och snabb leverans. Jonas stannade till och med kvar efter stängning på en lördag för att vi skulle få ringarna innan till lördagen därpå!
  • Linda N
    Linda N skrev om Juvelia
    Upplevde att Juvelia på ett flexibelt sätt kunde leverera min vigselring efter de förutsättningar jag angav. Inget strul, tillmötesgående, leverans i tid. Finns troligen juvelerare som kan mer om diamanter.
  • Heléne K
    Heléne K skrev om Juvelia
    Fantastisk service och fin och proffsig hjälp med skapande av våra vigsel och alliansringar.
  • Kim O
    Kim O skrev om Juvelia
    Bra kundomhändertagande, snabb respons, lyssnade på oss. Bra priser.
  • Sandra W
    Sandra W skrev om Juvelia
    Mycket nöjda med Juvelia! De hjälpte oss designa ringen så som vi ville ha den, och var bra i kommunikationen under hela processen. Proffsiga!
  • Hanna H
    Hanna H skrev om Juvelia
    Design och utförande av vigselringar. Mycket bra bemötande. Hjälpsamma och vänliga. Lyhörda för våra behov och önskemål.
  • Jonathan S
    Jonathan S skrev om Juvelia
    Otroligt fina ringar och smycken. Jättebra service när vi köpte våra vigsel- och förlovningsringar. Gediget hantverk till rimliga priser.
  • Jimmy S
    Jimmy S skrev om Juvelia
    Juvelia specialtillverkade ett halsband enligt mina önskemål. Det blev toppen och min fru blev mer än nöjd. Riktigt proffsigt arbete och vänligt bemötande.
  • Filip S
    Filip S skrev om Juvelia
    Väldigt trevligt bemötande och otroligt bra service!
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Juvelia
    Fantastiskt bemötande och kunnig personal!
    Mikael & Heléne
  • Angela T
    Angela T skrev om Juvelia
    Jag och min blivande make kontaktade Juvelia för design och tillverkning av förlovningsringar. Vi upplevde ett mycket gott bemötande i kombination med kunskap, noggrannhet och gediget handarbete. Vi är så nöjda med hela upplevelsen från början till slut och ringarna är fantastiskt fina och blev precis som vi ville ha dem!
  • Marina T
    Marina T skrev om Juvelia
    Fantastisk personal, svårslagen service och kvalitet. Rekommenderas inför förlovning och vigsel. Tack!
  • Rasmus R
    Rasmus R skrev om Juvelia
    Jag kan varmt rekommendera Jonas med personal!
    Ett engagemang och service i världsklass!

Är oerhört glad för det hantverk av guld och diamant min fru bär runt finger och hals!

Har även gjort min vigselring hos Juvelia!

Tack.
    Rasmus