Juvelia

Nybrogatan 35, 114 39 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Juvelia kan du skräddarsy din drömring. Vi tillverkar och designar ringar av alla dess slag. Förlovningsringar. Vigselringar. Alliansringar. Cocktailringar. Vad du än är ute efter i smyckesväg hjälper vår guldsmed Magnus och våra designers Linda och Martina dig att göra verklighet av din idé.

Du kan helt själv välja din unika design med både storlek, form, material och diamanter. Vi erbjuder allt mellan rött och vitt guld till rosé eller platina.

Den mesta av tillverkningen sker i vår butik och verkstad på Nybrogatan 35 på Östermalmstorg. Här kan du också lämna in dina ringar på reparation, sälja eller byta in ditt guld mot nya smycken eller komma förbi för att se hur vi jobbar. Ska du fria men är osäker på val av ring? Då erbjuder vi låneringar.

Besök gärna vår hemsida för att läsa mer eller beställa online. Varmt välkommen!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 68 kunder tycker om Juvelia

• Josefina M
    Josefina M skrev om Juvelia
    Bra service, kunnig personal och snyggt urval av smycken! Läs mer
  • Sven B
    Sven B skrev om Juvelia
    Bra, snabbt, välkomnande bemötande. Vi fick klar och tydlig vägledning kring alternativen för ringarna och kunde landa i ett snabbt beslut/beställning, som sedan levererades snabbt och bra, Läs mer
  • Niklas D
    Niklas D skrev om Juvelia
    Fantastiskt trevlig personal på Juvelia, tillmötesgående och lyhörda för vad kunden önskar och utefter anpassad ekonomi!
    Snabb och klockren service! Ett extra tack till Jonas för alla tips och råd gällande ringarna som tillslut inhandlades!

Rekommenderas varmt, vi kommer tillbaka! Läs mer
  • Natalii H
    Natalii H skrev om Juvelia
    Skulle förminska min förlovnings ring. Det gick snabbt och enkelt. Trevlig personal. Rekommenderas verkligen. Läs mer
  • Eva-Kristin M
    Eva-Kristin M skrev om Juvelia
    Juvelia lyckades övertyga mina förväntningar i och med att omvandla min ärvda ring till helt ny men med bibehållen design och charm! Läs mer
  • Lisa K
    Lisa K skrev om Juvelia
    Bra bemötande! Gjorde min vigselring hos er och blev väldigt nöjd. Läs mer
  • Bertil M
    Bertil M skrev om Juvelia
    Vi fick fantastisk hjälp med att utforma våra nya vigselringar och resultatet blev fantastiskt .💍Bertil & Ullis Läs mer
  • Sofia W
    Sofia W skrev om Juvelia
    Vi beställde våra förlovnings-och vigselringar hos Juvelia någon månad innan jul. Vi fick ett alltigenom professionellt och mkt serviceinriktat bemötande från början till slut. Mycket nöjda med ringarna som blev precis som vi ville ha dem. Tack! Läs mer
  • Maria N
    Maria N skrev om Juvelia
    Bra service och bemötande från första besöket till köpets slut. Hjälpsamma med bred kunskap och stort intresse för branschen och kunden. Mycket nöjda och har redan rekommenderat vidare inom kompiskretsen. Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Juvelia
    Snabba, trevliga och med ett utmärkt resultat! Tusen tack för den snabba servicen. Läs mer
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Juvelia
    Vigselringen blev precis som jag hade föreställt mig och jag kunde inte ha blivit bättre mottagen! Alltså 5-stjärnig klass i såväl resultat som bemötande. Läs mer
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Juvelia
    Väldigt nöjd med ringarna och servicen! Läs mer
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Juvelia
    Jag besökte butiken för några år sedan och fick se en herr ring som tilltalade mig starkt! Den ringen skapade ett frö i tanken länge och jag funderade hur jag kunde designa min egna ring och vad som kunde tilltala mig mest? Jag tittade på deras hemsida och fick se olika stenar och dess infattningar. Mitt mål var att få en perfekt, unisex, robust, luftig och stilren herr diamantring att kunna åldras och bäras med glädje! När jag återbesökte butiken fick jag genast kontakt med en ringdesigner och det visade sig att hon var riktigt proffsig att snabbt skissa upp vad jag ville ha och hur produkten skulle kunna se ut, utifrån mina estetikforms idéer och plånbok. När formen var klar och vilka stenar som skulle sättas i, så beställdes den snabbt. Det skulle ta ca fyra veckor innan den skulle bli klar och det var tur, för jag fick för mig att göra lite ändringar. Kontakten med butiken via mail var blixt snabb och dessa ändringar jag ville göra var absolut inga problem. En riktig bra service och tillmötesgående och jag blev riktigt nöjd över hela resultatet. Den blev till och med bättre än förväntat. Det blev en ring att förvalta minnen! Läs mer
  • Ami P
    Ami P skrev om Juvelia
    Fantastiskt bemötande och service! Läs mer
  • Kalle L
    Kalle L skrev om Juvelia
    Upplevde en fantastisk service och väldigt flexibla lyckades göra mitt friande till en succé 💍👏

Kalle Läs mer
  • Ronny R
    Ronny R skrev om Juvelia
    Bra service. Trevlig personal.
    Varit kund i åtta år - sedan Guldkedjespecialistens dagar. Läs mer
  • Daniel C
    Daniel C skrev om Juvelia
    Bra service och fina ringar! Trevlig och tillmötesgående personal. Läs mer
  • Stina B
    Stina B skrev om Juvelia
    Superproffsig snabbt och riktigt lyxigt!!! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Martin O
    Martin O skrev om Juvelia
    Juvelia är en juvelerare av högsta rang. 100% serviceinriktade, prisvärda och seriösa. Deras hantverk håller högsta klass och de har ett sätt att kundanpassa drömmarna till verkligheten. Juvelia är ett företag som gärna gör mig till stamkund. Det är så mycket mer än en affär/guldsmed. Jag rekommenderar Juvelia till alla som eftersöker ädelt hantverk av högsta klass. Läs mer
  • Chau L
    Chau L skrev om Juvelia
    Jag är jättenödj med halsbandet i vitguld som jag har beställt hos Juvelia efter ett bokat möte via hemsida med designer, Jonas. Det var så att jag har ett stort och tungt stenhänge som jag har på mig varje dag men vanliga halsband gick sönder 2 gånger. Då tänkte jag på Juvelia, där beställde jag ringar för 4 år sedan men ringarna ser fortfarande ut vackra. Därför kom jag till Juvelia denna gång också. Personal är väldigt trevlig och professionell. Jag uppskattar det mycket. Läs mer
  • Caroline D
    Caroline D skrev om Juvelia
    Kan jag rekommendera starkt! Köpte en fantastiskt vacker förlovningsring. Design och diamanter är i bästa kvalitet, och personal som verkligen innehar kunskap och bra råd. Läs mer
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Juvelia
    Bra bemötande, beställde efter diskussion med expedit och en till disken uppkallad guldsmed om lämplig åtgärd en kopia av en utsliten förlovningsring och vigselring med safirer och diamanter där förutom att mycket av guldet slitits bort även några safirer lossnat. Litet underhansdiskussioner med kontrollfrågor från butiken via sms hämtade jag ringen som jag är nöjd med. Läs mer
  • Johanna M
    Johanna M skrev om Juvelia
    Har fått fantastiskt bemötande och service. Våra önskemål har tillgodosetts in i minsta detalj. Så nöjda! Läs mer
  • Martin S
    Martin S skrev om Juvelia
    Trevligt och proffsigt med fin leverans. Upplevde priserna för sten och arbete som rimliga. Läs mer
  • Camilla Å
    Camilla Å skrev om Juvelia
    Mycket kompetent personal, fint bemötande och god service. Supernöjd med slutresultatet. Det blev precis som jag tänkt! Läs mer
  • Evelina S
    Evelina S skrev om Juvelia
    Vi köpte våra förlovningsringar av Juvelia och är mer än nöjda. Både ringarna och servicen är fanstastiska! Läs mer
  • Evelina T
    Evelina T skrev om Juvelia
    Toppen bemötande och bra service!!! Läs mer
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Juvelia
    Förlovningsringar o vigselring
    Mycket trevligt och proffessionalitet bemötande och personlig service med stort kunnande och roliga idéer. Läs mer
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Juvelia
    Designade, beställde och köpte ett par förlovningsringar hos Juvelia. Fick ett gott intryck från personalen och väldigt goda råd och gott bemötande. Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om Juvelia
    Supertrevligt bemötande och expertis inom området.
    Köpt både förlovningsring till min sambo samt ring till mig själv från Juvelia. Linda har verkligen kunden i fokus. Flexibilitet, snabbt hanterande och utmärkt resultat.
    Rekommenderar varmt denna butik! Läs mer
  • Arvid Ö
    Arvid Ö skrev om Juvelia
    Juvelia hjälpte mig med valet av förlovningsring och var ett utmärkt stöd från första kontakt till sista! Jag valde juvelia pga att de hade den bästa tjänsten för mig från frieri till färdiga ringar! De har hjälpt till med mycket bra tips och råd kring valet. Skulle rekommendera juvelia till alla som är ute efter vackra ringar samt med tanke på det stöd man får👍🏻👍🏻👍🏻! Hela processen har fungerar utmärkt och vi/jag är supernöjda!! Läs mer
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Juvelia
    Utmärkt service och resultat! Läs mer
  • Martin N
    Martin N skrev om Juvelia
    Varm och trevlig personal som ger fantastisk service. Resultatet blev perfekt och personalen förstod verkligen känslorna bakom våra förlovningsringar. Läs mer
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Juvelia
    Grymt bra service och väldigt hög kompetens . Läs mer
  • Kristin B
    Kristin B skrev om Juvelia
    Jag är verkligen supernöjd med den service som jag fått alla de gånger som jag varit hos Juvelia. Vi har köpt förlovningsringar, vigselringar och örhängen och fått bra service vid varje tillfälle. Personalen på Juvelia är väldigt proffsiga, personliga och väldigt lyhörda för vad vi var ute efter. Har tipsat vänner om Juvelia och vet att ett par av dem varit där och köpt förlovningsringar. Läs mer
  • Catharina W
    Catharina W skrev om Juvelia
    Jag är nöjd med allting. Martina har varit gullig och hjälpsam även om jag hade trott att jag skulle få lite mer förslag från början, men i slut ändan är jag super nöjd och kommer nog tillbaks och fixar ett halssmycke i framtiden. Läs mer
  • Elise A
    Elise A skrev om Juvelia
    Fantastisk service och Magnus är utomordentligt duktig! Han har gjort både våra vigselringar och en ring senare - smycken jag tittar på dagligen och älskar! Läs mer
  • Linn E
    Linn E skrev om Juvelia
    Väldigt trevlig butik och personal. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Leonard A
    Leonard A skrev om Juvelia
    Jag fick ett infall att ge min fru något riktigt speciellt i födelsedagspresent och bokade en tid för ett möte hos Juvelia.

Det resulterade i ett par underbara örhängen i vitt guld, med två brillianter och ett par mycket vackra, droppformad, blå safirer.

Jag upplevde personalen som genomprofessionell, de tog sig tid att svara på alla mina frågor och kom med bra idéer som gjorde smyckena ännu vackrare.

Och fruns min när hon förstod att hon fick ett par juvelörhängen som hennes man varit med och designat var obetalbar.

Jag ser fram emot nästa projekt - det matchande halsbandet! Läs mer
  • Nina E
    Nina E skrev om Juvelia
    Blev rekommenderad Juvelia av en vän då jag skulle gifta mig.
    Ville designa min egen ring för att den skulle kännas speciell just för mig. Fick en fantastisk hjälp av Martina Thor med designen.
    Hon var väldigt tålmodig och hjälpsam. Känner mig jättenöjd med mitt val av juvelerare. Det blev en ring i vitguld med rödguld samt 15 diamanter, såå fin! Mycket bra pris dessutom!!
    Kan varmt rekommendera Juvelia till de som vill ha det lilla extra vid köp av smycken eller ringar. Läs mer
  • Noémi P
    Noémi P skrev om Juvelia
    Köpte förlovnings- och vigselring som vi fick hjälp med att skräddarsy enligt våra önskemål. Trevligt bemötende och hjälpsamma. Är väldigt nöjd med ringarna och servicen. Läs mer
  • Karolina H
    Karolina H skrev om Juvelia
    Har köpt både förlovningsring samt vigselring hos Juvelia och är så nöjd med allt från personalens service till kvalité på stenar och design. Kommer definitivt vända mig till Juvelia nästa gång jag är ute efter ett nytt smycke. Läs mer
  • Jack G
    Jack G skrev om Juvelia
    Alltid hjälpsamma med bra känsla för service och kundbemötande. Vi köpte både förlovningsringar, vigselringar och morgongåva hos Juvelia och kan rekommendera andra att gå dit. Dem anstränger sig verkligen för dig som kund, Läs mer
  • Sofia R
    Sofia R skrev om Juvelia
    Vi beställde förlovnings- och vigselringar samt halsband hos Juvelia och blev mycket nöjda med deras proffsiga expertis.
    Sofia Läs mer
  • Niklas D
    Niklas D skrev om Juvelia
    Har köpt förlovningsringar/vigselringar, resultatet blev fantastiskt! Tappade ringen 5 dagar innan vigsel nere i Skåne men det var inga problem för Juvelia att fixa detta innan vigsel! Alla mina besök hos juvelia har varit bra och trevliga,är mycket nöjd med ringarna som jag köpte! Läs mer
  • Martin D
    Martin D skrev om Juvelia
    Supernöjd! Bra bemötande, bra pris, fina ringar. Läs mer
  • Karin T
    Karin T skrev om Juvelia
    Hos Juvelia fick jag hjälp att justera storleken på mina ringar. Resultatet blev jättefint och de var väldigt måna om att jag som kund skulle bli nöjd. Snabbt gick det dessutom. Jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Juvelia
    Otroligt bra service, kommer garanterat att komma tillbaka. Läs mer
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Juvelia
    Överlägsen service med mycket kunnig och lyhörd personal som gör allt för att din ring ska bli precis som du vill ha den! Både jag och frun är mäkta imponerade av vår kontakt med Juvelia, från första mötet till leverans av ringar! Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Juvelia