Rekommenderat företag 2016 - K3 Byggnads

K3 Byggnads

Valhallavägen 157, 115 53 Stockholm — Visa karta

K3 Stockholm AB är ett mindre företag med stor kompetens gällande renoveringar i Stockholm.
Våra främsta områden är Målning, Golvläggning, Golvslipning samt Takarbeten. Vi kan dock hjälpa er med totalentreprenader eller andra arbeten.

Läs vad 59 kunder tycker om K3 Byggnads

• Anja T
    Anja T skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Väldigt bra service och bra utfört arbete!! Högsta betyg.
  • Helena R
    Helena R skrev om Totalentreprenad / Tillbyggnader en del av K3 Byggnads
    Från offert till slutförande har jag varit nöjd med K3. De har renoverat allt ifrån badrum/sovrum/vardagsrum/matrum. Skönt att ha en trygg byggfirma som kunde ta helhetsgrepp kring allt från el/VVS till måleri/snickerier och golvslipning. De har levererat ett proffsigt bemötande/arbete och kalkyler/offerter har stämt likväl som slutförande datum trots att jag som kund har justerat och valt tillägg utöver grundofferten. Riktigt nöjd med slutresultatet och kan lämna mina varma rekommendationer och de kommer få mitt förtroende för framtida arbeten/ Mvh Helena Rosén
  • Charlotte R
    Charlotte R skrev om Totalentreprenad / Tillbyggnader en del av K3 Byggnads
    Arbetet var proffsigt utfört i tid och enligt offert. Vi är mycket nöjda och har uppskattat lyhördhet.kundservice och trevligt bemötande . Kommer anlita K3 vid nästa projekt/ Charlotte och Sue
  • Dan O
    Dan O skrev om K3 Byggnads
    Lite halvrasslig kommunikation. Sade att de skulle återkomma på måndagen om besked att lägga golv. Jag hör inget från dom och jag skickar mail tisdag för att se ifall det gick att lösa. Jag ringer sedan på tisdagen och får beskedet att de ska återkomma under dagen. Tiden går och det är först efter att jag lämnar en dålig rekommendation som jag får besked dagen därpå. Till deras försvar hörde jag av mig med kort varsel.

Jag är dock imponerad av att de, trots att de har så mycket att göra, gjorde en kraftansträngning att få in mitt projekt i schemat. Förra gången jag anlitade dom för att bredspackla och måla väggar blev resultatet riktigt bra. Det går att lita på att det jobb de utför blir väl utförda.
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Startat och börjat enligt plan, bra jobb och inga överraskningar
  • Robert G
    Robert G skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Ett företag som jobbar professionellt.
    Gjorde ett väldigt bra arbete som dessutom gick smidigt till.
  • Robert P
    Robert P skrev om Kök & Badrum en del av K3 Byggnads
    Anlitades vid duschrenovering. Ett seriöst företag som rekommenderas. Trevligt bemötande. Snabb tydlig offert. Bra arbetat och fin finish.
  • Claes W
    Claes W skrev om Kök & Badrum en del av K3 Byggnads
    Väldigt trevligt bemötande från K3. Återkom snabbt med en tydlig offert.
    Arbetet jag ville ha gjort var lite tidspressat under en bestämd tid och K3 gjorde jobbet på utsatt tid. Bra och trevliga killar som jobbar och mina kontaktpersoner var nåbara och väldigt smidiga att ha dialog med vid frågor eller nåt problem. Jag märkte att K3 är mycket måna att jag som kund ska bli nöjd vilket uppskattas! Rekommenderas!
  • Louise S
    Louise S skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Mycket bra bemötande! Inget att klaga på. Snabba och smidiga att ha att göra med.
  • Rikard N
    Rikard N skrev om Kök & Badrum en del av K3 Byggnads
    Jättebra.
    Klara precis på den dag vi hade bestämt.
    Slutnotan exakt samma som offerten.
    Dessutom perfekt resultat.
    De var verkligen på plats och jobbade långa hela dagar.
    Sammantaget värda högsta betyg.
  • Joakim W
    Joakim W skrev om Målning en del av K3 Byggnads
    Trevligt bemötande och enkla att ha att göra med. Grundligt och bra utfört arbete med att måla om vårt vardagsrum.
  • Monicka T
    Monicka T skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    K3 slipade och lackade vårt golv. Golvet blev som nytt, och det gick smidigt till.
  • Eric S
    Eric S skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Slipningen av mitt parketgolv 20kvm ek blev riktigt bra. Ser bra ut och de kom på utsatt tid och utförde ett bra jobb. Bra pris men lite svårt att tyda fakturan.

Rekommenderar deras sliptjänst!
  • Torgeir D
    Torgeir D skrev om Totalentreprenad / Tillbyggnader en del av K3 Byggnads
    Vi behövde måla om fasaden och byta vissa brädor samt lägga om taket på vår villa. Efter att ha tagit in flera offerter föll valet på K3, inte minst efter treveligt bemötande.
    Vi hade en tät och bra kontakt under hela processen och det blev ett rätt stort projekt, inte minst då vi även bytte ut alla fönster.
    Allt gick efter planen och kommunikationen fungerade bra. Det är alltid många detaljer att ta ställning till och löpande dyker det upp frågor och funderingar, varför vi såg till att vara tillgängliga under de sommarveckor projektet pågick.
    Vi hade en bra dialog med målare, snickare och "takomläggare" och kunde snabbt fånga upp oklarheter och frågor.
    Vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera K3 både pga kvaliteten på utfört arbete och den goda dialogen med projektledaren, Martin Eriksson. Stort tack!
    /Torgeir, Upplands Väsby
  • Mirja A
    Mirja A skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Vi köpte golvslipning av K3 för att göra hela lägenheten inkl trappa, det blev jättebra!! Vi är väldigt nöjda med arbetet de utförde!!
  • Astrid J
    Astrid J skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Bra bemötande, trevlig personal, bra jobb även om golvslipningen inte var heelt perfekt. Men jag är nöjd.
  • Lena L
    Lena L skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Mycket bra och fint arbete . Vi är så nöjda. Dom kan fila lite på kommunikationen internt från att jag tog kontakt men det är inget som påverkar helhetsupplevelsen.
    Tack
  • Katarina A
    Katarina A skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Mycket bra bemötande från början. Vi beställde golvslipning och resultat blev väldigt bra. Vi är nöjda och rekommenderar gärna K3.
    Katarina Andersson
  • Gunilla G
    Gunilla G skrev om Kök & Badrum en del av K3 Byggnads
    Proffsig och pålitlig leverantör. Stort plus för löpande kommunikation under arbetets gång. Leverade med kvalitet inom avtalad tid.
  • Michael W
    Michael W skrev om Totalentreprenad / Tillbyggnader en del av K3 Byggnads
    Anlitade K3 för helrenovering av en 2:a där K3 gjorde allt från rivning, till el, VVs och målning. Jag är supernöjd med K3. Första mötet bara några dagar från att jag fick kontakt med dem och offerten kom snabbt. 2 veckor efter första kontakt va de igång med arbetet. Har fått superbra bemötande från alla inblandade, projektledare, kundansvariga och hantverkarna, alla måna om att resultatet ska bli bra och att jag ska bli nöjd. Problem som uppstod under arbetets gång löstes snyggt och snabbt utan snack.
  • Marina I
    Marina I skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Pigmenterade om min parkett från vanlig träfärg till en snygg granitgrå. Jättenöjd med golvet, lite svårt med kommunikationen med arbetarna bara som inte kunde svenska. Men resultat vart bra!
  • Helen T
    Helen T skrev om Målning en del av K3 Byggnads
    K3 hade hand om att måla om fasaden på vår villa. De var snabba med platsbesök och offert. Det var tydlig kommunikation mellan oss och K3 och i alla mina kontakter med dem fick jag ett trevligt och professionellt bemötande. K3 hjälpte att lyfta fram frågor som vi inte hade tänkt på, och hitta svar på dem. När en underleverantör till K3 i ett visst läge inte levde upp till våra förväntningar så var en representant från K3 snabbt på plats och tog över arbetet. Hela arbetet gick snabbt och effektivt och inom budget. Resultatet blev snyggt också!
  • Maria J
    Maria J skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Slipning och oljning av parkett. Bra och tydligt förfarande. Trevliga golvslipare och ett fint resultat. Enbart positiv
  • David A
    David A skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    De var väldigt proffsiga och tog sig tid till att gå igenom allt som skulle genomföras. Själva arbetet blev jag väldigt nöjd med och de utförde det enligt tidplanen.
  • Camilla H
    Camilla H skrev om Målning en del av K3 Byggnads
    Bra pris, snabbt jobbat och mycket proffsigt resultat!
  • Leif D
    Leif D skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Jag fick ett gott bemötande redan från början med mina frågor om att slipa golven i min lägenhet. Efter ett hembesök från K3 där vi pratade igenom mina önskemål och frågor samt vad som är möjligt och lämpligt att göra med gamla trägolv enades vi om en nivå. Jag fick sedan en offert.
    Det blev några frågor till via epost och svaren lät inte vänta på sig. Jag fick förtroende för K3 eftersom de var personliga och bemötandet professionellt.
    Slipningen bokades och jag fick en skriftlig bekräftelse. Hantverkaren kontaktade mig några veckor före för att prata igenom tider, genomförande och praktikaliteter. Förutom slipningen var det en lagning av en bit av golvet. Det diskuterade vi på plats och hur det bäst kunde lagas. Han var noga med att vi hittade en bra lösning som både han och jag tyckte var bäst.
    Efter jobbet (som avslutades i tid) hörde K3 av sig för att höra om allt var ok. Vilket det var! Jag var mycket nöjd och har hela tiden känt att jag kunde få kontakt med dem och att de var måna om att jag blev nöjd.
  • Lennart N
    Lennart N skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Slipning av ett golv, bra kille som utförde jobbet och han gjorde ett bra jobb hos oss.
    Allt gick snabbt och smidigt från offert till utfört jobb
  • Conny H
    Conny H skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Bemötande från K3 Byggnads var sakligt och trevligt. Jag fick snabbt en offert och besked om när arbetet att utföra en slipning och lackning av ett brädgolv i furu kunde göras. Arbetet utfördes på en förmiddag och resultatet blev riktigt snyggt!
  • Helena L
    Helena L skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Tillmötesgående, snabba och trevliga. Anlitade dem i semestertider men de kunde ändå tidigarelägga enligt mina önskemål. Jag är supernöjd!
  • Björn R
    Björn R skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Tydlig offert del, bra genomgång innan och under arbetet samt trevlig uppföljning efter avslutat arbete. Kan klart rekommendera K3.
  • Robin Å
    Robin Å skrev om Kök & Badrum en del av K3 Byggnads
    K3 gjorde ett fantastiskt jobb med mitt kök. Superproffsiga och gjorde allt precis enligt önskemål. Rekommenderas varmt!
  • Carina E
    Carina E skrev om Målning en del av K3 Byggnads
    K3 leverade från början till slut; dvs hela kedjan från ägare till proffsiga målare. Vi är jättenöjda med både pris och målning av vårt hus och uppfattar K3 som ett seriöst företag. Vi kan verkligen rekommendera K3.
  • Paolo H
    Paolo H skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Jättebra, snabb service, proffsiga hantverkare. Golvet blev som nytt. Jätte nöjd😊
  • Elina V
    Elina V skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Jag anlitade K3 för att slipa en gammal ekparkett som var i riktigt uselt skick med mörka fläckar och repor. Kommunikationen med företaget var bra, fick offerten fort och utöver mejlkommunikation ringde de mig för att försäkra sig om att inget var oklart. Hantverkaren gjorde underverk, golvet blev fantastiskt fint! Hela lägenheten fick ett enormt lyft, och jag är så nöjd att jag valde att slipa det gamla i stället för att lägga nytt. Resultatet var mycket bättre än jag någonsin hade vågat hoppas på. Värt vartenda öre, och dessutom till mycket rimlig kostnad. Bästa betyg, rekommenderar K3 varmt!
  • Max A
    Max A skrev om Kök & Badrum en del av K3 Byggnads
    K3 var fenomenala med allt. Det gick bra genom hela tidsplanen och dom var öppna med att göra förändringar i planen mitt i projektet också. Kan varmt rekommendera k3 till dom som är ute och letar efter ett Byggnads företag.
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Kök & Badrum en del av K3 Byggnads
    Snabbt arbete, duktiga hantverkare med lösningsfokus
  • Marie T
    Marie T skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Supernöjd med k3 Stockholms golvslipning och hårdvaxoljabehandling, mycket bra bemötande och proffsiga arbetare. Mitt furugolv blev fantastisktbra och dessutom till en väldigt bra prislapp. Rekommenderar företaget varmt!
  • Sara S
    Sara S skrev om Målning en del av K3 Byggnads
    Är supernöjd med fasadmålningen som anders och grabbarna gjort!
  • Martin B
    Martin B skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Smidig firma med bra admin och hantverk.
  • Christer K
    Christer K skrev om Målning en del av K3 Byggnads
    Fick hjälp med målning av villa. Trots det inte var något "stor-jobb" så visade dom stort engagemang och jag fick snabb hjälp. Jag är mycket nöjd med resultatet och har inga problem att rekommendera K3 till vänner, grannar o bekanta.
  • Johan G
    Johan G skrev om Målning en del av K3 Byggnads
    Vi använde oss av K3 för att renovera upp ytskikten i vår lägenhet (golv, väggar) inför en försäljning. Vi fick rakt igenom bra stöd och kloka råd vilket i slutändan resulterade i prisrekord i fastigheten. Vi är mycket nöjda med såväl bemötande som utfört arbete och skulle använda oss av dem igen.
  • Anders Å
    Anders Å skrev om Kök & Badrum en del av K3 Byggnads
    Jag anlitade K3 Stockholm AB för att totalrenovera ett badrum. Nedan lite kommentarer kring hur det funkade.
    Kontaktade Oscar per telefon för att höra om de kunde åta sig jobbet. Oscar kom hem till mig 3 dagar senare och vi gick igenom vad jag ville ha gjort. Dagen efter besöket fick jag en offert på hela jobbet. Arbetet påbörjades två veckor senare. Är mycket nöjd med hur snabbt det gick från första kontakten tills att arbetet kom igång. (Kan även nämna att jag kontaktade två andra företag med samma förfrågan och de återkom till mig för att boka ett första besök för att kunna räkna på jobbet. Problemet var att när de återkom så var Oscar och hans gäng redan klara med arbetet :) )

När själva renoveringen kom igång så gick det väldigt snabbt. De kom alltid när de sa att de skulle komma. Killarna som var här var väldigt trevliga och , såvitt jag kan bedöma, mycket kompetenta. De förstod precis hur jag ville ha det och allt flöt på väldigt smidigt. Priser och tidplan enligt offerten stämde överens med slutresultatet.

När det gäller möblemanget på toaletten så åkte jag till K-rauta och kakelspecialisten och valde ut vad jag ville ha. Jag lämnade sedan en lista till Oscar och de ombesörjde sedan alla inköp och transport, väldigt smidigt för mig.

Avslutningsvis så vill säga att arbetet blev fantastiskt bra, precis som jag hade tänkt mig! Betyget blir en 5:a! Jag har även rekommenderat K3 till vänner och bekanta och jag kommer själv att anlita K3 för framtida jobb.
  • Carl J
    Carl J skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Mycket bra bemötande och snabb hjälp ifrån K3. Snabb kontakt och tydlig kommunikation och förstod att jag ville ha jobbet utfört så snabbt som möjligt.. Utförde golvslipning samt lagning av parkettgolv och det ser nu helt nytt ut! Även målningen mycket fint. Allt gjordes inom lovad tid och lägenheten allt undanplockat och rent efter utfört jobb. Kan verkligen rekommendera K3 Byggnads.
  • Håkan j
    Håkan j skrev om Totalentreprenad / Tillbyggnader en del av K3 Byggnads
    K3 har gjort en totalrenovering av stora delar av mitt hus, mycket nöjd med resultatet och kommunikation mm. Kan rekommendera!
  • Anahita T
    Anahita T skrev om Målning en del av K3 Byggnads
    Jag har anlitat K3 för målning. Nöjd med arbetet och kan rekommendera detta företag vidare.
  • Catrin K
    Catrin K skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Mycket trevligt bemötande från början till slut. Slipade och vaxade mina golv som blev jättefina.
    Rekomenderas!
  • Tanja M
    Tanja M skrev om Målning en del av K3 Byggnads
    <företaget är väldigt duktig, höll sitt ord och har en väldigt bra garanti.
  • Erik H
    Erik H skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    Jag fick hjälp med att slipa och hårdvaxa mina golv. Är otroligt nöjd med hur hela processen sköttes av K3 och jag är väldigt nöjd med resultatet. K3 känns proffsiga och duktiga och jag kan verkligen rekommendera andra att anlita dem.
  • Oskar M
    Oskar M skrev om Målning en del av K3 Byggnads
    Anlita K3 för att måla om min lägenhet, dom var snabba effektiva och hade inga problem att rätta till dom små fel som hade uppstått.
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Golv en del av K3 Byggnads
    K3 har utfört en utmärkt golvslipning hos mig.

Valhallavägen 157, 115 53 Stockholm