Alla kategorier Badrum Stockholms län Stockholm Östermalm Kakel i Kvadrat AB

Kakel i Kvadrat AB

Linnégatan 80, 115 23 Stockholm — Visa karta

Efter att ha jobbat över 20 år i byggbranschens större bolag kan vi det här med projektering av badrumsrenovering och vi tror att personligt engagemang och bred kompetens är något som många kunder söker, men inte så många bolag levererar -- vi gör det!

Kommunikation och återkoppling är viktigt och vi börjar varje projekt med ett förutsättningslöst besök där vi tar reda på vad du vill ha gjort, vad vi kan göra och skriver en offert. Du får alltid både en tydlig pris- och tidsplan innan vi drar igång och vi gör en avstämning när allt är färdigt för att se till att du är fullständigt nöjd med resultatet.

Kontakta oss om dina drömmar och idéer för ditt nya badrum! Välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 31 kunder tycker om Kakel i Kvadrat AB

• LARS-OLE C

2019-04-01

LARS-OLE C skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Vi använde oss av Kakel i kvadrat för att renovera vårt badrum .
    Ronny var den första vi mötte, han var kunnig o trevlig . När det sedan var dax att sätta igång så var det Leo som blev plats ansvarig , även han var trevlig o kunnig . Uppstod det några frågor var det alltid lätt att få tag på Leo o få svar på sina frågor . Dom blev klara 1v före utsatt tid o vi hade ett fåtal påpekanden vid besiktningen o dessa åtgärdades dagen efter. Offerten blev på öret vad vi kom överens om .
    Vi är mycket nöjda . Läs mer
  • 2019-03-12

Carl Verner skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Vi anlitade Kakel i kvadrat för en badrumsrenovering.

Vid första kundkontakt och platsmöte så fick vi ett väldigt bra bemötande ifrån kundansvarige Ronnie som gav oss många bra råd. Ronnie tog sig alltid tid att bemöta våra frågor och funderingar innan projektets start. Vilket gjorde att vi kände oss väldigt trygga inför renoveringen.

Under själva projektets gång hade vi kontakt med arbetsledaren Leo. Vi hade ett par avstämningar under projektets gång som varade i fyra veckor. Hela renoveringen gick smärtfritt och Kakel i Kvadrat blev klara med allt på utsatt tid. Vi hade några småpunkter på besiktningen som åtgärdades utan komplikationer eller strul. Väldigt bra service, skickliga hantverkare och allt till ett vettigt pris! Vi är supernöjda. Tack Kakel i Kvadrat! Vi hade inte tvekat på att anlita er igen. Läs mer
  • Goran S

2019-02-26

Goran S skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Kakel i kvadrat AB har byggt om vårt badrum och vi är jättenöjda.

Det kändes bra från början. Vi fick en väldigt detaljerat offert och pris var konkurrens mässigt.
    Kommunikation var suveränt, både via sms/email/telefon och på plats under ombyggnationen.

Leo, platschef, upptäckte vattenskada under takkupa och rekommenderade åtgärd innan de skulle fortsätta med arbete. De samarbetade med företaget som jobbade med takkupan så vi behövde inte vara hemma och kunde åka på semester.

Hantverkare som utförde arbete är mycket professionella, kommunikativa och trevliga. Varje dag de städade efter sig.

Nu är badrummet färdigt och Kakel i kvadrat AB har skapat ett nytt mästerverk.

Kakel i kvadrat AB är ett professionellt företag och vi kan varmt rekommendera de.

Tack Ronnie, Leo, Thomas, Nazar, Jakob, Miska, Erik, elektriker som jag har tyvärr glömt namn och Melina. Läs mer
  • 2019-01-19

Karl P skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Vi anlitade kakel i kvadrat för bygge av badrum samt tvättstuga i källaren. I och med detta skulle vi även utföra ett fullt stambyte, vilket innebar att man var tvungen att bila upp större delen av källaren.

Fick kakel i kvadrat rekommenderade och tog kontakt med Eric och Ronnie. Mycket trevligt första möte. De kom med bra idéer och förslag på hur vi kunde göra alltid på sett vänligt och trevligt sätt.
    Efter ett par rundor med offerten så kom vi till slut överens och skrev kontrakt om stambyte, tvättstuga, badrum.
    Ett par veckor senare startade bygget med Leo i spetsen, även han mycket trevlig och lösningsfokuserad.

Alla personer vi träffat som arbetar för kakel i kvadrat är mycket trevliga och professionella.
    Vi valde plattor för golv och väggar i storformat vilket är bland de svåraste att sätta - men vilken finish. Det är så otroligt fint. Alex som plattsättaren heter gjorde ett fantastiskt jobb.

Arbetet pågick i 8 veckor som planerat och flöt på mycket bra. När de stötte på utmaningar så kontaktade de oss och hade alltid förslag på lösningar, vilket var mycket uppskattat av oss.
    Sista dagen blev vi kallade till besiktning och ett par punkter och inte var helt ok, åtgärdades direkt dagen efter.

När vi efter 2 veckor upptäckte att det var en karm som inte satt helt fast så ringde vi och de kom även här ut dagen efter och åtgärdade det.

De jobbade hela tiden snyggt och effektivt, de höll rent och fint kring arbetsplatsen. Alla moment dokumenteras och skickas sedan på fil för framtida bruk.

Att bygga badrum är en stor investering och man vill känna sig trygg och säker med de som gör detta. Det har vi verkligen gjort och kan verkligen rekommendera Kakel i kvadrat. Man känner sig trygg och aldrig lurad. När det blir dags att renovera badrummet på övervåningen så är valet självklart på vilka vi kommer att anlita. Läs mer
  • 2018-10-20

Gustavo F skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Mycket nöjd med deras tjänster, vi anlitade de till en renovering av en idrottsklubb. De höll tiden, och det de lovat. Mycket prisvärda och serviceinriktade. Vi kommer att anlita de igen. Läs mer
    Eric R gillar detta
  • 2018-10-18

Tunay skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Kakel i Kvadrat renoverade mitt badrum och gjorde ett grymt bra jobb.
    Lyssnade på mina önskemål och blev klara enligt överenskommen datum.
    Kan varmt rekommendera Kakel i Kvadrat! Läs mer
    Eric R gillar detta
  • 2018-08-21

Patrik skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Kakel i kvadrat totalrenoverade våran bostadsrätt i Sundbybergs området och vi har endast positivt att säga om företaget. Frågor, problem och förändringar hanterades på ett väldigt bra sätt samt att man fick chansen till att diskutera fram bra lösningar med kunnigpersonal. Erik du och CO är välkommen till nästa renovering. Tack för hjälpen! Läs mer
  • 2018-08-20

Björn S skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Anlitade Kakel i kvadrat för att bygga om och renovera ett badrum tog in 6 offerter från olika byggföretag. Valde Kakel i kvadrat som låg bra i pris och som gjorde ett bra intryck vid sitt besök. Arbetet löpte på som planerat och det dök inte upp några krav på extrakostnader utöver det som de lämnat offert på. Mycket nöjd med resultatet samt deras engagemang. Bra med ett inledande startmöte där man har möjligheten att fånga upp eventuella frågor och funderingar, Läs mer
  • 2018-07-19

Anna J skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Kakel i kvadrat genomförde en fantastisk badrummsrenovering. Vi stötte på många utmaningar på grund av tidigare vattenskada, trång golvbrunn, litet badrum mm men de löste allt på ett ypperligt sätt. Proffsiga, trevliga och ett otroligt snyggt slutresultat. De har hållit sig till offerten och hjälpte även till med en förbättring kring balkongdörren för en mycket förmånlig summa med snyggt resultat. Kan varmt rekommendera denna byggfirma. Läs mer
  • Niklas G

2018-06-25

Niklas G skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Inför min renovering träffade jag 7 olika företag. Kakel i Kvadrat lämnade offert i samma prisnivå som fem andra. Jag valde Kakel i Kvadrat då jag sökte en totalentreprenör som dessutom har samarbete med leverantörer där inredning till rabatterat pris erbjöds. Eftersom jag slapp att anstränga mig över huvudtaget och resultatet blev så otroligt bra är jag mer än nöjd.
    Kakel i Kvadrat levererade över förväntan.
    Informerade grannar om pågående renovering
    Skyddade övriga rum med papp och plast, grovstäda, bortforsling av byggmaterial.
    Hämtade allt material och inredning, förutom en lampa jag själv köpt.
    Löpande information och bra konsultation vid ev frågor.
    Slutpris hamnade enligt offert, förutom ett tillkommande arbete.
    Arbetet färdigställdes över en vecka före beräknat datum.
    Hög finish på arbetet.

Tack Eric och resten av gänget för ett fantastiskt jobb! Läs mer
  • Cathrin L

2018-05-02

Cathrin L skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Vi är jättenöjda med Kakel i kvadrat. Vi anlitade dom för att renovera vårt badrum och det blev perfekt! Både Eric och hantverkarna som var hemma hos oss var toppen och utförde jobbet perfekt! En mindre miss, men det rättades till på studs och korrigeringen var inget som påverkade det offererade priset.
    Kan varmt rekommendera Kakel i kvadrat vidare. Läs mer
  • 2018-04-04

Asim A skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Erik var fantastiskt duktig inte bara i utförande, utan även i planering och tips. Såg möjligheter som vi inte ens tänkt på, hade svårt att tro att idéerna kunde omsättas till något konkret SÅ BRA som det gjordes. Våra grannar och förstagångsbesökare tappar hakan när de kommer hem till oss. Läs mer
  • Sollan S

2018-04-03

Sollan S skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Jag använde mig utav Kakel i kvadrat för en badrumsrenovering. Erik var ett mycket bra bollplank när det gällde planeringen, han kom med bra tips och ideer. Alex som gjorde jobbet var otroligt bra, han förstog precis vad jag var ute efter i känsla, lösningar och detaljer och resultatet blev kanoners.
    Ett par mindre insidenter vid rivningen löstes utan problem eller tjafs, stort plus för det.
    När det gäller offert, betalning, mejlande och kommunikation gick allt helt smärtfritt.
    Jag rekommenderar absolut Kakel i kvadrat! Läs mer
  • 2018-03-23

Ulla V skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Jag har nyligen anlitat Kakel i Kvadrat för utbyggnad och renovering av ett badrum. Eric Rundberg ingav förtroende redan från början. Offerten kom snabbt och var tydlig med vad som ingick. Eric avsatte dessutom en hel del tid för att
    förklara för styrelsen i min BRF exakt vad som skulle göras vilket var väsentligt i fastigheten från 1800-talet. Alex som egentligen gjorde allt viktigt visade sig vara utomordentligt duktig och samvetsgrann vilket ledde till ett mycket lyckat resultat. Jqg rekommenderar därför gärna företaget.
    Ulla Läs mer
  • Mattias

2017-12-05

Mattias skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Eric var med och renoverade vårt badrum tidigare och det blev jättebra. När vi nu skulle renovera köket så kändes det bra att anlita en firma som man känner till och litar på. Resultatet blev mycket bra och Andrej som var byggansvarig skötte all kontakt utan problem. När det fanns någon detalj på slutet att diskutera så visade Eric återigen att nöjd kund är viktigt för honom så avslutet på projektet blir bra. Stark rekommendation för den som behöver hjälp med t ex kök och badrum. Läs mer
  • 2017-11-12

Lucas skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Kakel i kvadrat hjälpte oss att totalrenovera vårt badrum. Om sperproffsiga hantverkare Alex måste Jag säga att han är så duktig, kunnig, härlig och trevlig kille. Vi fick precis det vi ville och är helnöjda med allt från början som vi träffade Eric och Leo till slut. Jag och hela familjen är 200% nöjda med Kakel i kvadrat.
    Prisvärt, inte billigast men prisvärt när det gäller kvalitet. Allt gick smidigt, de passade tider (snabbare) och priset blev det som stod i offerten.
    Kommer att anlita detta företag även för nästa ombyggnad. REKOMMENDERAS! Läs mer
  • 2017-10-22

Ann-Britt O skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Vi anlitade Kakel i Kvadrat för totalrenovering av vårat badrum.
    Tydlig offert och mycket proffsigt genomförande, vi utökade även uppdraget till att lägga nytt golv i köket och klinker på vår lilla toalett. Kändes mycket tryggt under hela arbetets gång. Vi kan på det varmaste rekommendera Kakel i Kvadrat. Läs mer
  • 2017-10-20

Malin K skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Anlitade Kakel i Kvadrat för totalrenovering av villa; 2 nya badrum, ombyggnad av kök, läggning av parkett, ommålning av tak och väggar mm. Dessutom satte de upp en friggebod på tomten. Vi är mycket nöjda med utförandet av uppdraget i sin helhet, från första mötet med Eric, via offertskrivning och prissättning till utförandet och kommunikationen under arbetets gång. Alla inblandade var tillmötesgående och flexibla. Rekommenderas absolut! Vi kommer själva att använda oss av företaget vid framtida projekt. Läs mer
  • Peter W

2017-09-20

Peter W skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Renoverade vår tvättstuga. Bra bemötande, åtgärdade direkt sådant vi ville få ändrat och lämnade ett toppresultat. Jag skulle absolut rekommendera dem. Läs mer
  • Emelie P

2017-07-10

Emelie P skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Vi använde Kakel i Kvadrat för en badrumsrenovering, målning av trapp samt uppförande av vägg. Arbetet flöt på bra och de höll både tiden/budget enligt plan. Mycket positivt var att Eric kom med förslag på förbättringar och alternativa tillvägagångssätt som fungerade väl. Vi använder gärna Kakel i Kvadrat igen. Läs mer
  • Andreas T

2017-04-05

Andreas T skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Vi anlitade Kakel i Kvadrat för om- och utbyggnad av en liten toalett vi har. Arbetet flöt fint och vi hade hela tiden en väldigt bra dialog med alla inblandade. Vi hade några mindre missförstånd under resans lopp, de flesta gick att lösa, men det får man nog räkna med i ett sådant projekt.

Jag skulle gärna använda mig av bolaget igen. Toppenbemötade av hela företaget, från start till mål! Läs mer
    2017-04-05 Kakel i Kvadrat svarar Andreas T
    Tack Andreas!
    Kul att ni blev nöjda! Tack själv för ett kanonsamarbete! Jag har inte glömt fikabrödet, ringer nästa gång jag har vägarna förbi. :-) /Kim
    Andreas T gillar detta
  • Emelie B

2017-02-21

Emelie B skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Har använt företaget vid två tillfällen och båda gångerna varit lika nöjd med resultat o pris. Uppskattat kunskapen o kompetensen hos företagets vd som gör varje projekt till något han står för hela vägen- från första besök, offertering, arbete o slutresultat/besiktning. Det har fått mig att känna att jag som kund kan lita på företaget trots mina egna bristande kunskaper! Rekommenderar dem varmt!! Läs mer
  • Lena S

Supertrevliga
    Supernöjd kund👍🏻 Läs mer
  • 2017-01-23

Robin L skrev om Kakel i Kvadrat AB
    God kommunikation och hög kvalitet på arbetet! Läs mer
  • Joakim J

2017-01-18

Joakim J skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Laserskurna plattor, kaklade av proffs - som tar av sig skorna i hallen och som sätter en ära i att städa efter sig. Och när vi "körde fast i designfråga" så visade det sig att vd:n (som tydligen själv har 15 år i yrket) kunde komma med en tilltalande estetisk lösning på våra problem :) Läs mer
  • 2017-01-17

Daniel G skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Eric och kakel i kvadrat har hjälpt mig med renovering av 2st lägenheter. Det som är väldigt bra med detta företag är att man känner sig prioriterad. Har man frågor så är det alltid lätt att få kontakt med Eric och hantverkare.
    Eric har gjort 2st kök samt 2 st badrum åt mig och allt har varit till belåtenhet.

Rekommenderar mer än gärna detta företag! Läs mer
  • 2017-01-16

Erik skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Vi renoverade vårt badrum på Kungsholmen under december månad med mycket högt ställda förväntningar. Glädjande nog så infriade företaget med Eric i spetsen allt vad vi önskade oss. Vi fick ett värdefullt stöd i form av tankar och idéer kring utformningen av vårt badrum, en detaljerad offert och ett fastpris. Under hela projektets genomförande kände vi oss väl omhändertagna och vi hade en löpande dialog, där företaget alltid var tillgängliga och lyhörda för våra frågor, idéer och tankar. Slutresultatet blev precis som vi tänkt oss. Tvekar inte en sekund att varmt rekommendera företaget! Läs mer
  • 2017-01-12

JENNIFER H skrev om Kakel i Kvadrat AB
    I december renoverade Kakel i Kvadrat mitt badrum i Sickla. En bra offert med fast pris samt bra referenser gjorde att jag anlitade dem. Jag är väldigt nöjd med mitt beslut.

Slutresultatet stämde bra in med vad som utlovats och de blev klara en vecka innan deadline.

Vid ett tillfälle missförstod vi varandra men det rättades snabbt till. Jag är jättenöjd och har redan rekommenderat Eric till två vänner. Läs mer
  • Daniel S

2017-01-12

Daniel S skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Jag är mycket imponerad av detta bolaget.

Vi har använt dem i en totalrenovering på en lägenhet i Vasastan Stockholm. Det som gör att de sticker ut är ett antal faktorer:
    A) De är kreativa och kommer med sakliga, konstruktiva lösningsförslag för hur vi bryggar vissa utmaningar.
    B) De är kunniga och kompetenta och utfallet blir mycket nära det som ursprungligen sades.
    C) I byggbranschen finns ofta problematik med att saker blir försenade lång tid och kostar pengar. Här höll vi tidsplanen på dagen. Och professionalismen och viljan att göra det var lika stor från deras sida. Imponerande.
    D) Inga överraskande kostnader i slutet utan allt enligt överenskommelse och där vi även bollade tillsammans i hur vissa timmar skulle lösas mellan oss då de inte var med i kravspecen men både vi och dem gav och tog och vi löste det enkelt och bra.
    E) De kom när de skulle komma och gjorde vad de skulle göra.

Överlag är jag mycket nöjd med bolaget. Läs mer
  • 2017-01-11

Emma W skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Riktigt bra företag med proffesionell vägledning genom hela processen! Mitt badrum blev precis lika bra som vi hoppats på! Läs mer
  • 2017-01-06

Stefan M skrev om Kakel i Kvadrat AB
    Kakel i Kvadrat har genomfört en totalrenovering av mitt badrum med ett mycket lyckat slutresultat. De har alla behövliga kompetenser inom företaget, vilka samtliga gör sitt allra bästa.

Jag förberedde renoveringen genom noggranna materialval och såg till att en 3-D ritning låg till grund för jobbet, allt för att säkerställa att grundförutsättningarna skulle vara bästa tänkbara.

Totalt sett är jag både nöjd med arbetet som gjordes och den totala kostnaden för renoveringen av badrummet. Läs mer

Linnégatan 80, 115 23 Stockholm