Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

4.0 i betyg av 2027 rekommendationer
30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!
Mån-Lör: 10:00-21:00
0.0/5

Läs vad 2027 kunder tycker om Kaknästornet

• Henrik J
    Henrik J skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Det var jättetrevligt. Bra personal, god mat! Tyvärr var utsikten något skymd men det är ju inget restaurangen kan rå för.
  • ulrika w
    ulrika w skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    bra service!! fin utsikt maten var ok!!
  • Mats A
    Mats A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra bemötande och god mat. ..................
  • Caroline J
    Caroline J skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bemötande var bta . Maten var god. Men det var andra gäster som pratade i walkitalki som störde .
  • Gerd S
    Gerd S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Varje gång har maten varit god och servicen utmärkt. Så också igår. Mina gäster och jag återkommer gärna.
  • Lars A
    Lars A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra bemötande från personalen och lunchen var väldigt god tyckte både jag och min kollega:-)
  • Peter J
    Peter J skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra bemötande! Den vegitariska rätten helt ok! Dock trångt i lokalen och lite 70-talsmässig känsla. självfallet bedårande utsikt!
  • Lars-Eric L
    Lars-Eric L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra mat o trevlig atmosfär....................................................................
  • Anna-maria E
    Anna-maria E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Jag fick ett mycket bra bemötande och jag och mitt sällskap blev mycket väl omhändertaget i söndag när vi hade födelsedagbrunch.
  • Sten W
    Sten W skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Vi hade en utmärkt trevlig, god och prisvärd lunch.
    Personalen var mycket trevlig och servicen perfekt.
    Inget fel på utsikten heller.... :-)
  • Sven W
    Sven W skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Utmärkt mat och mycket vänlig service!
  • Annika E
    Annika E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mer lunchbuffé än brunch, särskilt för den som inte äter kött. Trevlig personal.
  • Michael T
    Michael T skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    I hope, I voted correct, because I can't speak Swedish. The meal was very delicious! The service was perfect. And the ambience also ...
    If we stay the next time in Stockholm, we will come back!
  • Peder B
    Peder B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra mat, bra service och fantastisk utsikt.
  • Johannes K
    Johannes K skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Fin utsikt, väldigt trevlig personal. Maten var god men ingen wow-upplevelse, dock väldigt prisvärd. Borde upplevas
  • Sara W
    Sara W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Helt ok brunch men fantastisk utsikt men inget speciellt i matväg. Trist att i gen annan dryck än vatten & kaffe ingick
  • Peter I
    Peter I skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Vi beställde röding och marulk, barnen såklart hamburgare. Mycket gott, vi var nöjda. Möjligtvis kunde maten vara något varmare. Priset är i linje med de flesta finare restauranger men med tanke på att hissen är gratis vid bordsbokning så är ju det inkluderat. Oslagbar utsikt ska ju också medräknas i vad man får för pengarna.
  • Lars R
    Lars R skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande.
    God mat och bra viner.
    Härlig utsikt.
    Helt nöjda.
  • Peter H
    Peter H skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Snabb o vänlig bemötande. Snabb servering av öl/vin
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Fantastiskt bemötande och mycket god mat i en mycket trevlig miljö. De var snabba, kunniga och det smakade fantastiskt.

Ett lite minus är luftkonditioneringen som är lite väl start vid vissa bord. Vi hade en gäst som bytte sidan då han upplevde att det drog lite för mycket.
  • Carina T
    Carina T skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Dålig service,tomma glas länge fick säga till själv.Be om extra gång om notan.Glömde nästan bort fråga om efterrätt !!

annorlunda smak på maten högrevshambörjare smakade vilt och smulpaj lite havregryn stött uppe på äpplena.

Jätte besviken
    2017-09-21 Kaknästornet svarar Carina T
    Hej Carina. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att ditt besök här hos oss inte blev som ni väntat. Vi tar till oss av kritiken. Högrevsbugaren är gjord på enbart högrev och smuldegen är gjort på havregryn. Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Erika H
    Erika H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trots att torsdagen var regngrå blev upplevelsen toppen.
    God mat och dryck serverades av mycket omtänksam och proffsig personal.
  • Veronica J
    Veronica J skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Super trevligt bemötande! Dök upp med barnvagn utan förvarning och det löste personalen utan problem med ett glatt bemötande, toppen bra mat dessutom! Kommer definitivt komma tillbaka och testar en lunch alt. middag!
  • Albin J
    Albin J skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra mat, bra bemötande, fin utsikt.. En bra upplevelse
  • Dan J
    Dan J skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Fin utsikt och trevlig personal och god mat och trevligt bemötande!
    Vi kommer tillbaka!
  • Birgitta F
    Birgitta F skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Vi tyckte det var mycket trevligt !
    God mat och trevlig personal !
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Häftig utsikt, bra service. Inte så många vegetariska varma alternativ.
  • Lena Skjäl R
    Lena Skjäl R skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Vi fick vänta länge på maten trots TT den VR föebeställd. Den vegetariska maten kom först och de gäster spm beställts en hann ätanupp den innan fisk och kött kom in till övriga gäster.
    Desserterna, främst smuldrgspajerna serverades heta. Minst två personer i sällskapet brände dig i munnen. Notannpå alkohol blandades ihop emellan två bord.
    Smakerna var goda, men ovanstående drar helt klart ned betyget.
    2017-09-21 Kaknästornet svarar Lena Skjäl R
    Hej Lena. Tack för din kommentar. Vi är lite förvånade över denna reco. När ni lämnade restaurangen ska hovmästaren frågat om kvällen hade varit bra och ni svarade att allt var toppen och ni var jätte nöjda. Är man ett stort sällskap är det svårt att få ut allas mat exakt samtidigt. Smulpajen ska serveras varm. Vi önskar er varmt välkomna tillbaka! MVH Elin
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Fin utsikt så klart. Bra service. God mat. Det enda man kan anmärka på var att utbudet var väldigt begränsat om man inte äter kött
  • Josephine A
    Josephine A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Jätte fin utsikt men nonchalant och okunnig personal. Ligger idag dubbelvikt av magsmärtor då jag beställde glutenfri mat, vilket jag inte fick serverat.
    2017-09-18 Kaknästornet svarar Josephine A
    Hej Josephine tack för din kommentar. Synd att höra om magsmärtorna. Det enda som vi serverade i Fredags som innhöll gluten var veckans vegetariska (couscous). Hoppas att du mår bättre och återkommer inom kort. Mvh Kaknästornet.
  • Suchinder S
    Suchinder S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    The service was good and the food was good too. I appreciate their efforts.
  • Monika B
    Monika B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    God mat, trevlig personal och en fantastisk utsikt. Jag och mitt sällskap tyckte att vi hade en jättetrevlig dag.
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    vi blev lite bortglömda, lite för slapp stil enligt min uppfattning.
    god mat.
  • Tomas B
    Tomas B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    God mat, trevlig service och strålande utsikt
  • Jonna S
    Jonna S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Helt ok! Fin utsikt. Maten var lite väl dyr. Jag hade förväntat mig mer.
  • Monica G
    Monica G skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra, fin utsikt och trevlig personal
  • Malmila Niina F
    Malmila Niina F skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Lunch smakade jättegott. Service var vänlig, artig och smidig. Dessutom bredvid oss öppnade sig en fantastisk vy! Allt var toppen.
  • Peter L
    Peter L skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande och bra service. God mat.
  • Katarina F
    Katarina F skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Vi blev väl bemötta och maten var jättegod.
  • Tomas B
    Tomas B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    trevlig personal och helt ok mat
  • Lena N
    Lena N skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Väldigt trevlig och hjälpsam personal. Maten var en liten besvikelse. Varmrätterna inte helt varma. Vore bra om det stod på en liten skylt vad som dolde sig i olika "lådorna". Kallskuret helt OK.
  • Jörgen E
    Jörgen E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket nöjd. Smidig bokning. Bra bemötande. Kan rekommenderas.
  • Bengt v
    Bengt v skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra service, bedårande utsikt, god mat, prisvärd lunch; vi är väldigt nöjda.
  • Anna I
    Anna I skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Riktigt god mat och väldigt bra service. Vi gick från brunchen proppmätta och glada. Kommer definitivt rekommendera till andra och själv komma tillbaka.
  • Rosetta M
    Rosetta M skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Maten var väldigt god och vår servitör var mycket trevlig! Är överlag väldigt nöjd, har dock en liten anmärkning.

Jag beställde in Chèvre Chaud med frisésallad och pinjenötter och bad att få den utan pinjenötter då jag är allergisk. Fick in rätten, till synes utan pinjenötter men under rödbetorna och under salladen låg ändå ca 4-5st pinjenötter. Nu upptäckte jag detta och kunde peta dom åt sidan men för någon med allvarligare allergi kunde detta slutat illa!!
    2017-09-13 Kaknästornet svarar Rosetta M
    Hej Rosetta. Tack för din kommentar. Vi ber så oerhört mycket om ursäkt! Detta ska verkligen inte få hända! Köksmästaren kommer bli meddelad och får prata med resterande kockar.
    Fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Cecilia C
    Cecilia C skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevlig och glad personal, god mat och lagom att välja på, saknade inget, skulle kommit lite hungrigare för egen del.
  • Lukas T
    Lukas T skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra service, god mat och dryck men värdelös efterrätt
  • Annica L
    Annica L skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt! Allt från den trevlige killen nere vid hissen som vänligt betalade tillbaka vår hissbiljett när han förstod att vi skulle upp och bruncha vi hade inte en aning om att hissen ingick vid brunch. Han observerade också att min gamle far hade svårt att gå och släppte in oss bakvägen till hissen för att bespara min far några steg. När vi kommer upp och blir bordsplacerade är personalen däruppe också jättegulliga och låter oss byta bord så vi inte sitter så långt från buffén för hans skull. Servitrisen är också rar och skojar lite med pappa så han känner sig sedd. En lyckad dag för oss och vi har en mycket nöjd 90-åring med oss hem. Ett strålande mottagande! Och dessutom god mat!
  • Awora S
    Awora S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Otroligt trevlig personal som var väldigt mån om samtliga gäster. Lagom variation på brunchen dock hade lite fler vegetariska alternativ varit önskvärt samt att rätterna kunde ha fyllts på lite oftare. Vissa rätter stod tomma från det att vi kom tills dess att i gick.
  • Olivia W
    Olivia W skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Jättebra bemötande. Vi hade lite bråttom iväg och när killen frågade hur lång tid det tar att få maten, som det såklart inte går att svara på vet jag ju själv, så var personalen väldigt god i bemötandet och förklarade att eftersom vi kom så pass tidigt borde det inte ta alls så lång tid som någon timme senare när fler har kommit. Maten var god, min aningens mindre varm, men absolut inte kall, än förväntat men jättegott och fisken var väl stekt och smakrik. Vi "krånglade" och beställde extra pommes för suget var för stort för att avstå haha och bytte ut tillbehören till en rätt och inte heller det var några problem. Dock insåg vi när vi kom hem att jag beställde aioli till de extra pommes vi beställde in och den fick vi aldrig men det är inte hela världen. Desserten utsökt. Kommer nog i fortsättningen fortsätta komma tidigt för det blir nog svårt att få till en "avskild dejt" när alla bord är fyllda. Bra ställe, tummen upp!

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm