Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!
Öppet just nu
4.3/5

Läs vad 2528 kunder tycker om Kaknästornet

• Andreas E
    Andreas E skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Vi fick ett trevligt bemötande, köket fungera inte som de skulle ( råkade överhöra en konversation mellan servitör och annan kund vid bordet brevid oss ), men det som erbjöds passade oss väldigt bra, så det var inte hela världen. Läs mer
  • Patrick C
    Patrick C skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra och trevlig personal. Köket var under ombyggnation men det var inget som märktes. Rena fönster mot den fina utsikten över Stockholm. Rekommenderas. Läs mer
  • Christina N
    Christina N skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt och god mat med en väldigt trevlig personal. Maten var fantastisk Läs mer
  • Nina S
    Nina S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra bemötande, god mat och fin utsikt. Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Det var smidigt att komma dit, parkera och ta sig upp. Väl där så var det snabbt att komma till rätt bord. Bra mat och miljö. Läs mer
  • Susanna P
    Susanna P skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig personal och god mat!! Fantastiska lokaler och vilken utsikt :)
    Tacksam för att hisspriset ingick i den relativt höga kostnaden för en lunch. Läs mer
  • Linda B
    Linda B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra service. Jätte gott rött vin. Smaklig mat Läs mer
  • Erik M
    Erik M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Ofräsch sallad (gick inte att äta). Intetsägande revbensspjäll. Dyr i förhållande till en väldigt begränsad buffé. Fin utsikt.
    Enda positiva var att vi slapp betala då vi påpekade bristerna och bad om notan efter några få minuter. Läs mer
    2018-01-15 Kaknästornet svarar Erik M
    Hej Erik. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att vi inte levde upp till era förväntningar.
    Vi tar till oss av kritiken. Varmt välkomna tillbaka en annan gång! MVH Elin
  • Monica V
    Monica V skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Maten var good och stället är fint. Tyckte inte personalen var speciellt intresserad om gäster och instruktioner var otydliga om att man skulle servera sig själv så gästerna frågade varandra istället. Annars bra! Läs mer
  • Kim L
    Kim L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevligt och bästa utsikten. God mat och trevligt bemötande Läs mer
  • Magnus G
    Magnus G skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Prisvärt och trevlig personal och utsikten förståss.. Läs mer
  • Sergejd V
    Sergejd V skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Det var helt ok. Utsikten och mat var fantastisk. Läs mer
  • Hanna J
    Hanna J skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra bemötande och väldigt god mat Läs mer
  • Inger S
    Inger S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Jättebra mat, viner på glas som var utmärkta, desserten var också mycket mycket god. trevlig service och att utsikten är så fin är givetvis en bra anledning att välja Kaknästornet efter en lång söndagspromenad. Vi fick se en fantastisk solnedgång! Läs mer
  • Jennifer A
    Jennifer A skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Initially we were sat at a table right next to the buffet which was not very nice, because there was so much traffic there and people were pushing the chairs. We asked to move and were sat at a quieter table. I would suggest not to place tables so close to the buffet. Overall, the service was not so good, I had to stop a waiter to place an initial drinks order and no one ever followed up again with us after that to see if we would like anything else. Apart from this, I thought the food was a decent selection, nothing amazing but decent variety. Most dished however were a bit cold. The ribs were excellent, and I also liked the sweet selection. I would have wished for some croissants or sweet pastries as well though. In total, I am still quite happy with the experience, but this is really due to the ambiance and the view rather than the food/service. Läs mer
  • Gabor M
    Gabor M skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bemötandet och utsikten var bra.
    Buffén var inte värt pengarna på långa vägar. Dåliga och osmakliga varmrätter! Efterrätten var dock bra.
    lördag den 30 december 2017 klockan 14:00-16:00. Din bokningsreferens är 7338953 Läs mer
    2018-01-09 Kaknästornet svarar Gabor M
    Hej Gabor. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att maten inte levde upp till förväntningarna. Vi tar till oss av kritiken. Fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Ben M
    Ben M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Allting var perfekt- blev otroligt bra bemött, bra utsikt, fin lokal, jättetrevligt, bra buffé. Det enda som saknades var att ni eventellt skulle haft kanske ett utbud för vegetarianer för nu åt jag ju kött trots att jag är vegetarian. Men bortsett från det så toppen! Läs mer
  • Petri E
    Petri E skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    En mycket bra lunchbuffé med många sätt att kombinera kött/fisk med bra tillbehör! Läs mer
  • Leena P
    Leena P skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Fin sen lunch med solnedgång och väldigt god mat! Läs mer
  • Viktor G
    Viktor G skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Jättegod mat och bemötande. Men en sak att tycka till om, de där hängande lamporna gjorde mig väldigt illamående vid flera tillfällen. Jag brukar inte vara rädd för höjder i dessa fall men blev väldigt svårt att inte tänka på höjden och att byggnaden nu vinglar när man ser gungande lampor i taket. Kanske hade räckt att de säger till att det är vanligt vid starkare vindar?

Har besökt cafeet flera gånger där inget gungar i taket så alltid kännts mysigt där uppe. Men dessa lampor gjorde mig rätt illamående. Läs mer
  • Olof H
    Olof H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Helt okej, köttet hade varit framme lite för länge, var segt. Men vi kommer tillbaka Läs mer
  • Fanny H
    Fanny H skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Var lite för mycket "middagsmat" Hade önskat mer frukost/lunch/lättare föremål på buffébordet också. Annars jättegott och utsikten är toppen. Läs mer
  • Annika W
    Annika W skrev om Julbord en del av Kaknästornet
    Bemötandet va helt ok, ni utnyttjade det speciella med Kaknsätornet på ett bra sätt. Läs mer
  • Polina B
    Polina B skrev om Fest & Event en del av Kaknästornet
    Vi feiret nyttårsaften på Kaknästornet og det var fantastisk! Veldig god mat, service, alt var på topp!!! Kommer å rekommendere dette stedet til venner og kjenner. Läs mer
  • Garth F
    Garth F skrev om Fest & Event en del av Kaknästornet
    Hi, we had great customer service from start to finish. We booked the NYE dinner from Australia, and had great contact with the service personal from the start. The dinner was excellent, the meal fantastic, and the service from all the staff was exceptional. Läs mer
  • Elin S
    Elin S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Upplevelsen var jättebra med god mat och trevlig personal Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Service bra, maten inte särskilt bra Läs mer
  • Maria A
    Maria A skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevlig miljö och bra service. Maten var bra, men om du är ute efter kulinariskt intressant brunch så finns bättre alternativ. Vi hade tur med vädret och utsikten var superhärlig, så vi var nöjda allt som allt. Läs mer
  • Luka L
    Luka L skrev om Fest & Event en del av Kaknästornet
    Jag var på nyårssuppen, och tyckte att upplevelsen som helhet inte riktigt var prisvärd. Det berodde framförallt på 2 saker,

1. Långsam servering där vi nästan åt fram till 12-slaget.

2. Ingen merförsäljning utöver det vi betalade för. Det dröjde väldigt länge innan vi fick möjlighet att beställa något.

Bemötandet var trevligt men det kändes som personalen var underbemannade.

För att vara ett av Stockholms dyraste nyårssuppeer så förväntas det lite mer än bara utsikten. Läs mer
    2018-01-02 Kaknästornet svarar Luka L
    Hej Luka. Tack för din kommentar. Vi tar till oss av kritiken. Önskar dig ett fantastiskt 2018! Med vänliga hälsningar Elin
  • Micaela G
    Micaela G skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Jättemysigt! God mat, super utsikt och väldigt trevlig personal. Läs mer
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Tack väldigt fint. Maten var så god och mycket gott att välja i mellan.
    Efterrätten var riktigt gott det med!
    Gott nytt 2018 Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mkt trevligt bemötande. Fin dukning. Jättegod mat i varierande sorter för att passa alla. Fantastisk efterrätts buffé (är extra förtjust i efterrätter). Härlig miljö att umgås och äta god mat. Ett extra plus är att ljudnivån inte var hög. Jätte trevligt att kunna samtala med alla kring bordet. Bara gott att säga. Det här kommer framöver blu en tradition i vår familj. Läs mer
  • Sara T
    Sara T skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevlig personal och bra service. Läs mer
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    God mat med spännande utsikt. Vi hade tur med vädret som var klart, såg sex mil bort enligt kyparen! Läs mer
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande o smidig bokning. God mat. Fin utsikt åt det håll vi ville se:) Läs mer
  • Kaisa S
    Kaisa S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Härlig utsikt och gott bemötande. Bra mat. Läs mer
  • Lennart T
    Lennart T skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra bemötande men tråkigt med julmat såhär alldeles efter jul Läs mer
  • Helena S
    Helena S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    God mat, inga tända ljus när vi kom tex. Kändes lite oförberett. Läs mer
  • Baldan K
    Baldan K skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande men liten och smaklös buffé. Läs mer
    2017-12-27 Kaknästornet svarar Baldan K
    Hej Baldan. Tack för din kommentar. Vi tar till oss av kritiken. Fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Jonina G
    Jonina G skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Tyvärr höll maten och upplevelsen inte måttet. Maten var fantasilös och kändes inte helt fräsch. Saknade rätter som skiljer sig från julbordets rätter. Servicen var helt ok. Lokalen upplevdes shabbig, sliten och tyvärr också lite ostädad. Stolarna var trasiga i sitsen och materialet fastnade i kläderna. Läs mer
    2017-12-27 Kaknästornet svarar Jonina G
    Hej Jonina. Tack för din kommentar. Vi tar till oss av kritiken. Fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Ave S
    Ave S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Tornet är en kanon ställe att besöka pga utsikten, och man serverar helt OK mat, både för brunch och lunch.
    Dock kan serveringen förbättras avsevärt när det gäller brunch. Kaffemuggar hade diskats dåligt och alla hade en brun rand inuti. Te var färdiggjord i en stor termos - på en restaurang vill man minst välja te efter egen smak. Bröd fick man skära utan att en handduk var tillgänglig - dvs alla personen före i kön hade tagit i brödet med sina händer. Man avstår i ett sådant fall.... Läs mer
    2017-12-27 Kaknästornet svarar Ave S
    Hej Ave. Tack för din kommentar. Det verkar som om vi har brustit denna dag. Självklart ska kopparna vara rena. Vi brukar alltid ha en handduk vid brödet. Vi tar till oss av kritiken och ska se till att alla våra rutiner följs noggrannare. Fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Jessica E
    Jessica E skrev om Julbord en del av Kaknästornet
    Mycket bra! Bra utbud på maträtter. Bra service och trevlig miljö. Läs mer
  • Walter K
    Walter K skrev om Julbord en del av Kaknästornet
    Personalen var tillmötesgående, maten var OK, men det är ju för utsikten man går dit. Läs mer
  • Roland G
    Roland G skrev om Julbord en del av Kaknästornet
    Julbordet var mycket bra men synnerligen otrevlig personal. Läs mer
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Julbord en del av Kaknästornet
    Perfekt upplevelse dagen före julafton. Lugn och trivsam stämning, bra service och god mat till bra pris. Och så utsikten över stan, då...

Julbordet i Kaknästornet överträffade våra förväntningar. Läs mer
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Julbord en del av Kaknästornet
    Trevlig personal och omgivning. Var inte så snabba och plocka bort tallrikar och sämre utbud än förra året. Saknar ffa grönsaker. Efter 5 år på Kaknästornet kommer vi till nästa år byta till annat julbord Läs mer
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Julbord en del av Kaknästornet
    Maten mycket bra, bästa julbordet vi varit på i Stockholm, priset bra också, kommer rekommendera till alla jag känner, kommer att komma tillbaka och prova brunch buffé. Läs mer
  • Anders G
    Anders G skrev om Julbord en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande
    Fantastisk utsikt
    Vällagad mat m lutfisk serverad på tallrik.
    Andra året på raken, blir säkert ett tredje. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Julbord en del av Kaknästornet
    God mat
    Vackert uppdukat
    Bra personal Läs mer
  • Soledad E
    Soledad E skrev om Julbord en del av Kaknästornet
    Det var en underbar upplevelse! Miljön, dekorationerna, servicen, allt! Jag vill mycket gärna komma tillbaka för nästa års julbord. Läs mer

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm