Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!
Mån-Lör: 10:00-21:00
0.0/5

Läs vad 1772 kunder tycker om Kaknästornet

• Kamal A
    Kamal A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra service, god mat och sist men inte minst bästa utsikt.
  • Vilmer A
    Vilmer A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Den var helt okej . Vi tyckte endå att det var en hägring upplevelse att ät i Kaknäs tornet .
  • Christer E
    Christer E skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    När vi kom till Kaknästornets biljettförsäljning fick vi ett trevligt och professionellt bemötande, hen berättade vilken av hissarna vi skulle använda för att komma direkt till restaurangen. I restaurangen fortsatte samma trevliga och professionella bemötande. Vi fick vårt bord och beställningen sköttes klanderfritt. Den enda missen var att servitören aldrig berättade att vi skulle ta salladen själv. Vi satt snällt och väntade och plötsligt kom varmrätten. Ingen stor skada, vi åt varmrätt och sallad på samma gång.

Maten var mycket god och mättande. Vårt sällskap kommer gärna igen.

Tack!
  • Marina B
    Marina B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Utsikten var härlig men brunchen var sisådär. Fler utbud hade varit bra!
  • Sasha C
    Sasha C skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Läget är perfekt! Toaletterna kan hållas renare
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Upplevelsen på kaknästornet var bra. Vi fick våra önskemål om annat bord tillgodosett, våra bordsgrannars barn var skrikiga och högljudda så det tackar vi för.
  • Ove N
    Ove N skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra service, bra mat, bra priser, härlig utsikt.
  • Betty W
    Betty W skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Servicen var snabb och vänlig. Portioner var för snåla. Hade hoppats på "fancier" dvs. mer intressanta sallader än de som fanns.
    Toppen utsikt så klart.
  • Helena J
    Helena J skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Det var väldigt trevligt att sitta däruppe. Maten var av bra kvalite men motsvarade inte riktigt mina förväntningar på brunch som för mig hellre skulle vara mer av en förstärkt italiensk frukostocg gärna lite mer youghurt smoothies, latte osv.
  • Christina T
    Christina T skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Hello,

We really enjoyed our lunch at Kaknästornet with the awesome view! The waiters were really friendly as well, the food was very good.

The space for each person at the table was very small though. As we are thin, it was not a problem, but I guess for some bigger people it might be challenging to fit in one little corner.

Cheers,
    Christina
  • Axel H
    Axel H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande från personalen, utmärkt mat och en slående utsikt över Stockholm. Jag kan varmt rekommendera en middag på Kaknästornet.
  • Hanne D
    Hanne D skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt .Bra bemötande. Fantastisk utsikt.
  • Liga V
    Liga V skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Amazing view, great food, a bit slow service (had to wait for a bill 30 min even after asking few times)
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Över förväntningarna trevligt mottagande, atmosfär och miljö. Mycket vällagad mat med ett alldeles tillräckligt och relevant urval av typiska brunchrätter.
  • Seda G
    Seda G skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevlig,personal,god mat och fin utsikt
  • AnnaKarin S
    AnnaKarin S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Vi är nöjda med mat och service. Kanske att vi skulle vilja ha suttit på ett annat ställe och inte precis vid hovmästarbordet. Det blev lite stimmit ibland.
  • Tony B
    Tony B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    En mycket trevlig brunch, mycket god mat och utmärkt service, med en fantastisk utsikt.
  • jacobson e
    jacobson e skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Vänligt och trevligt trots många gäster. Lunchen mycket bra. Salladsbordet kunde vara större.
  • Margareta S
    Margareta S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Blev väl och trevligt bemötta när vi anlände och fick snabbt ett fönsterbord. Maten var bra och vi blev regelbundet under brunchen kontaktade av personalen som såg till att vi fick det vi behövde.
  • Michael H
    Michael H skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Maten - Helt ok
    Service - Rekommenderas

Överlags bra, men jag förstår inte varför dom hade "bättre" bord med bättre utsikt lediga men där vart man inte placerad. Vi kom för utsikten, inte bara maten.
  • Marie W
    Marie W skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Fint bemötande. Magisk utsikt över vackra Stockholm😊 Maten var toppen och bra priser. En lyckad kväll.
  • Adam K
    Adam K skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra
  • Emelie S
    Emelie S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Kunde vart lite bättre ordning när priset är lite högre. Hade förväntat mig lite mer av salladsbuffé samt mat. Inget som stod ut mer än utsikten.
  • Agneta T
    Agneta T skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket vänligt bemötande och mycket god mat och supertrevlig personal
  • Liza I
    Liza I skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra utsikt, mat var helt ok, tråkig salladsbuffe, bra bemötande, bra alkoholfria viner
  • Anita S
    Anita S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    God mat ihop med utsikt över hela Stockholm!

Stolarna är dessvärre inte en lika trevlig upplevelse.
  • Sara R
    Sara R skrev om Middag en del av Kaknästornet
    ...........................................
  • Susanna S
    Susanna S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt bemötande utav samtliga. Aldrig svårt att komma i kontakt med servitör eftersom dom rörde sig (smidigt) runt i lokalen hela tiden. Toppen! :)
  • Martin B
    Martin B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra. Trevligt bemötande av personalen. Salladsbuffén kunde kanske gjorts lite roligare. Maten var god!
  • Anneli B
    Anneli B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Stockholms bästa utsikt och mycket god mat.
  • Anna-lena B
    Anna-lena B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevlig personal! Något små portioner men hög klass på maten och hissavgiften ingår om man bokar bord!
  • eyob y
    eyob y skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevliga personal, fin utsikt och god mat
  • Jason J
    Jason J skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Friendly staff, great view and good food.
  • Marianne G
    Marianne G skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Blev väl bemött nere i receptionen. Hovmästaren hade vissa problem hitta min beställning - det var ju inga problem i receptionen...
    Maten och serveringen helt ok.
  • Minna P
    Minna P skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande av personal och god service. Maten smakade god och utsikten var fantastisk.
  • Lars I
    Lars I skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Utmärkt mottagande. Trevlig personal. Det var lite fullt med japaner men det var bara trevligt. Lunchen var för att fira min dottersons myndighetsdag, och även han var mycket nöjd med det hela. Ett mycket prisvärt och minnesvärt lunch-ställe!
  • Linda P
    Linda P skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig personal och underbar mat och utsikten var helt fantastisk.
  • Sheyda S
    Sheyda S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig personal. Har varit i restaurangen förr och kan därför jämföra. Det har blivit mindre lyxig salladsbuffé. Nu är det mer som skolsalladsbar i jämförelse med förr i tidens salladsbar som var fulla av färsk sallad i många former.
    Lunchen var helt ok, men mindes även de som bra mycket lyxigare.
    2017-07-25 Kaknästornet svarar Sheyda S
    Hej Sheyda, tack för din kommentar. Det visade sig att vara ett mindre intresse på salladsbuffén som vi erbjöd tidigare och därför har vi valt att göra den lite enklare. Välkommen tillbaka, mvh Kaknästornet.
  • Kjell F
    Kjell F skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Jag och min familj var där förra sommaren och i jmf med denna var maten en besvikelse salladsbordet hälften så stort och kakan till kaffet sämre. Personalen och bemötandet var helt OK!

Hälsningar Kjell Fredriksson
    2017-07-25 Kaknästornet svarar Kjell F
    Hej Kjell, tack för din kommentar.

Vi jobbar alltid mot förbättring och hoppas att du återkommer så visar vi vad vi kan egentligen. Mvh Kaknästornet.
  • A
    A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Jättebra bemötande. Trevlig personal. Jag rekommenderar att äta där.
  • Iris S
    Iris S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Was quite full and took some time until we got seated (and served), but food & drinks were good and the waiters were very friendly. 4/5
  • Tomi L
    Tomi L skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Ett jätte trevligt ställe att äta på , trevlig personal och god mat , bra utsikt :-)
  • Arne O
    Arne O skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Hej!

Det var mycket kallt i lokalen vilket innebär att vi frös vid middagen.
    Beställningar missades av personalen.

Sötpotatis fries till barnburgare är ingen fenomenal idé, borde vara tillval inte enda val.
    2017-07-25 Kaknästornet svarar Arne O
    Hej Arne, tack för din kommentar. Vi tar till oss kritiken och jobbar alltid mot förbättring. Hoppas att du återkommer så visar vi vad vi kan egentligen. Mvh Kaknästornet.
  • patrick k
    patrick k skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Servicen från personalen var medioker med erfarna men avdankade och nonchalanta servitörer. Kökets prestationer var en fadäs, maten var lika död som en begagnad wettexduk. Det går att göra bra av Kaknästornets restaurang om man vill!!!
    Patrick K
    2017-07-25 Kaknästornet svarar patrick k
    Hej Patrick, tack för din kommentar. Tråkigt att höra om din upplevelse hoss oss. Köket har meddelas om detta. Vi tar gärna emot förslag via kontakt@kaknastornet.se och jobbar alltid mot förbättring. Mvh Kaknästornet.
  • Torborg F
    Torborg F skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Jättefin miljö att äta i, alla bord har fin utsikt. Dagens mat var sådär, barnens Tower burger var jättegod. Gott bröd till maten. Personalen var trevlig.
  • Matthias L
    Matthias L skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Helt ok brunch, men det är kanske inte bara för brunchen man väljer att äta på Kaknästornets restaurang. Magnifik utsikt!
  • Evy R
    Evy R skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Allt ok. Fisken till lunch var lite torr annars gott. Trevlig personal.
  • Jimmy L
    Jimmy L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Var smidigt att boka bord. Men maten ganska smaklös tyvärr under lunchen. Bra service fick man.
  • Anna T
    Anna T skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Jag avbokade för jag fick förhinder
  • Sebastian B
    Sebastian B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Fick jättebra platser längst fönstret så jag och min flickvän kunde se hela stockholm.
    Fick en mycket vänlig servitör som gav väldigt god service.

God mat, det var ett mycket bra ställe att ta min flickvän.
    Både hon och jag uppskattade upplevelsen.

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm