Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!

Läs vad 2898 kunder tycker om Kaknästornet

• skrev om Kaknästornet
    Bra bemötande men ingen bra mat och lokalen kändes inte fräsch. Läs mer
  • Sören L skrev om Kaknästornet
    Bra! Helt nöjd med allt.
    Kommer besökas igen Läs mer
  • Liane S skrev om Kaknästornet
    Så trevligt gott och barnvänligt. KOMMER ABSOLUT TILLBAKS 😊 Läs mer
  • Gabriella K skrev om Kaknästornet
    Det var en mycket trevlig servitör med god kunskap om meny och dryck. När vi frågade om det hade någon choklad till efterrätt, så löste servitören det (trots att de inte hade någon på menyn) Läs mer
  • Birgitta J skrev om Kaknästornet
    God mat.
    Även om det är en liten matsal känns det inte trångt utan mysigt.
    Kommer tillbaka. Läs mer
  • Christian S skrev om Kaknästornet
    Bra service och god mat. Gjorde det inte sämre med en utsikt över Sveriges finaste stad. Läs mer
  • Jesper K skrev om Kaknästornet
    Trevligt mottagande, god mat, bra service, fantastisk utsikt! Läs mer
  • Jesper G skrev om Kaknästornet
    Trevlig personal, bra mat och väldigt fin utsikt! Läs mer
  • Tobias F skrev om Kaknästornet
    Bra service med trevlig personal.
    God mat till ok pris. Läs mer
  • Maria M skrev om Kaknästornet
    Nice view, good food, but poor choice and very average service. Paper table cloths and one paper napkin per person is not really adding quality to the place. Very bad coffee. Läs mer
  • Sofia L skrev om Kaknästornet
    Fin buffe och god mat.
    Engagerad och serviceinriktad personal och väldigt barnvänliga.
    En mysig miljö, en mycket lyckad födelsedag blev det. Läs mer
  • Ylva S skrev om Kaknästornet
    Jätyetrevliga servitörer. Väldigt smörig mat och lite för salt.
    Men fina rätter och upplägg!
    Bra upplevelse! Läs mer
  • Ulrika B skrev om Kaknästornet
    Fin utsikt men trångt och personalen var inte så trevlig som jag förväntar mej. Maten var inte heller speciellt god . Läs mer
  • Ann H skrev om Kaknästornet
    Trevligt bemötande av personalen.

God, vällagad mat. Kanske någon ytterligare rätt på efterrättsbordet vore uppskattat.

Lite trångt kring efterrättsbordet.

Fantastisk utsikt! Läs mer
  • Tryggve B skrev om Kaknästornet
    Bra o trevligt bemötande, kände att man hade tid och lugn o ro Läs mer
  • Karin H skrev om Kaknästornet
    Jättetrevligt bemötande, bra service och väldigt god mat. Läs mer
  • Roger G skrev om Kaknästornet
    Allt Perfekt mycket Trevlig Personal . Kommer att Rekommendera andra . Läs mer
  • Alva E skrev om Kaknästornet
    Gott bemötande, trevlig personal. Rent o snyggt Läs mer
  • Anna E skrev om Kaknästornet
    Toppen- trevligt och gott. Rekommenderar verkligen ett besök! Läs mer
  • Charlotte Å skrev om Kaknästornet
    Toppen, alltid bra service, goda luncher och ett fint bemötande. Nöjd! Läs mer
  • Amanda H skrev om Kaknästornet
    Mycket fin utsikt & god mat, trevlig personal Läs mer
  • Eva B skrev om Kaknästornet
    Bra service men inte bra mat! Känns som en riktig turistfälla! Läs mer
  • Elisabeth S skrev om Kaknästornet
    Mycket bra !
    Bra buffé med fräsch och god mat - men - hade önskat att det fanns något vegetariskt alternativ till varmrätterna...
    Tex. sojakorv och /eller soljaköttabullar. Läs mer
  • Elin L skrev om Kaknästornet
    Åt dagens lunch. Bra mat men salladsbuffén var lite skral.
    Gott nybakt bröd. Läs mer
  • Robert A skrev om Kaknästornet
    Vi åt lunch. Maten var bra. Servicen var jättebra. Läs mer
  • Amanda F skrev om Kaknästornet
    Jag pt brunch. Tyckte att den var fantastik god. Jag saknade ofta ägg och ett större glutenfritt utbud, men annars var det riktigt bra. Läs mer
  • Niklas A
    Niklas A skrev om Kaknästornet
    Allt var bra och gott förutom högrevsburgarn som både jag o min flickvän tyckte var torr och för välstekt och man har får bättre hamburgare på snabbmat ställen eller när man gör själv, men för priset förväntar man sig något extra. Annars var det bra o skön stämning med lugn o ro. Läs mer
  • Eva L
    Eva L skrev om Kaknästornet
    Tydlig information och trevligt bemötande. Mycket god mat och fantastisk utsikt.
    Dyr parkering. Läs mer
  • Andrea W
    Andrea W skrev om Kaknästornet
    Om man bortser från miljön och utsikten var upplevelsen inte något utöver det vanliga. Jag förväntade mig nog något mer av just detta ställe. Dåligt med färsk frukt, juicen var inte färskpressad och där var plastblommor i fönstren. Småsaker som skulle kunna åtgärdas så att upplevelsen blir betydligt mycket bättre! Utsikten drar definitivt upp betyget. Läs mer
  • Åsa G skrev om Kaknästornet
    toppen på toppen!
    njöt god mat och trevlig personal. Läs mer
  • Bernth A skrev om Kaknästornet
    Trevligt bemötande . Proffsig personal, God mat. Fin utsikt. Läs mer
  • Cattie T skrev om Kaknästornet
    Vänlig och effektiv personal. Maten ok. Hela upplevelsen fantastiskt. Läs mer
  • Sebastian O skrev om Kaknästornet
    Bra service och utsikt men lokalen ser gammalt ut. Båda 2 lunchalternativ var slut (kl 14) så jag fick en tråkig korv med bbq sås, nästan som gatumat fast mycket mycket dyrare. Läs mer
  • Kristin B skrev om Kaknästornet
    Trevlig lunch och god mat. Det tyckte både vuxna och barn. Trevlig service! Läs mer
  • Lena F skrev om Kaknästornet
    Maten smakade jättebra. Personalen var trevlig och att äta med en fantastisk utsikt gjorde hela upplevelsen extraordinär. Läs mer
  • Magnus T skrev om Kaknästornet
    Bra mat och Bra service till ett bra pris Läs mer
  • Ewa E
    Ewa E skrev om Kaknästornet
    Härlig atmosfär och mycket välsmakande - verkligen fräsch och god salladsbuffé, färskt bröd samt att limekycklingen och fisken var perfekta med goda tillbehör. Läs mer
  • Helene G skrev om Kaknästornet
    Vi var ett sällskap på 7 på brunch .
    Mycke var bra /ok, men riktigt överkokta grönsaker , trist efterrättsbord drar ner ordentligt Läs mer
  • Birgitta N skrev om Kaknästornet
    Allt var mycket positivt. Utmärkt! Läs mer
  • Kerstin T skrev om Kaknästornet
    Bra bemötande. Levde helt upp till våra förväntningar. Läs mer
  • Camilla B skrev om Kaknästornet
    Bokning av bord gick smidigt via hemsida. Bemötande och service alldeles utmärkt. Maten var mycket god, tyckte både stora som små i sällskapet. Läs mer
  • Per H skrev om Kaknästornet
    God mat och trevlig personal! Hade tur med vädret så det var jättefin utsikt. Läs mer
  • Erik N
    Erik N skrev om Kaknästornet
    Trevlig personal och prisvärt (om man bokar bord i förväg och därmed slipper betala för hissen). Perfekt ställe att luncha på innan besök på intilliggande museer. Synd bara att man vädret inte var topp. Men det kan man ju knappast klandra Kaknästornet för. Tack för trevligt första besök för min dotter. Vi kommer gärna igen. Läs mer
  • Veronica G skrev om Kaknästornet
    Helt okej bemötande, maten godkänd men inte mer än så. Skulle behövas en upprustning. Läs mer
  • Eva F skrev om Kaknästornet
    Bemötandet var bra. Hissen var dålig. Det tog 10 minuter innan hissen kom. Det berodde på städare som ockuperat den.
    Den andra hissen funkade inte. Kändes skraltig.
    Utsikten var förstås underbar.
    Maten var dålig. Kändes som ett slarvigt uppslängt rester av påskbord. Tom kaffet var dåligt. Ljummet, säker uppvärmt från gårdagen också. Jag kommer aldrig mer att gå dit och äta. Läs mer
    2018-04-05 Kaknästornet svarar Eva F
    Hej Eva. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att ingenting var till belåtenhet. Vi har aldrig serverar något påskbord. Vi brygger nytt kaffe varje morgon. Fortsatt trevlig dag!
  • Ingemar T skrev om Kaknästornet
    Trevlig restaurang och personal.

Barnen gillade hamburgarna. Köttfärslimpan var OK, men såsen var kall. Sejen var lite torr och tråkig. Torsk hade vi önskat.
    Brödet var mycket gott.

Vi fick vänta ganska länge på maten, men utsikten kompenserar väntetiden.
    Skulle ha uppskattat något annat än "transfettkakan" till kaffet.
    Men påskgodiset var däremot mycket uppskattat.

Bra med buss fram till "dörren".

Vi återvänder gärna och prövar en ny lunch eller middag.

Ingemar Thörnqvist Läs mer
  • Åsa D skrev om Kaknästornet
    Lamt och oengagerat från serveringspersonalen. Tråkig mat. Tänk att ha en så fin plats att kunna göra så mycket med och inte göra något alls. Trist. Kommer tyvärr inte återkomma. Läs mer
    2018-04-05 Kaknästornet svarar Åsa D
    Hej Åsa. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att vi inte levde upp till förväntningarna. Vi tar till oss av kritiken. Fortsatt trevlig dag!
    Kaknästornet gillar detta
  • lena l skrev om Kaknästornet
    Toppen både mat, personal och utsikten Läs mer
  • Inga-Lill L skrev om Kaknästornet
    Brunch.
    Mycket trevlig och serviceinriktad personal.
    Lite väl trångt vid buffédiskarna.
    Den kalla buffén var mycket bra, men den varma var inte helt OK. Bättre med färre varma rätter, men med mer omsorg. Förstår att det är svårt att få till det snyggt när alla ska ta av maten där. Efterrätterna goda liksom gottebordet.

En trevligt eftermiddag mitt i påsken. Fantastisk utsikt! Läs mer
  • Maria K skrev om Kaknästornet
    Trevligt bemötande.
    God mat, alla nöjda.
    Både vuxna och tonåringar.
    Bra storlek på portionerna till barnen. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

4.2 i betyg av 1953 omdömen