Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!
Öppet just nu
4.0/5

Läs vad 1111 kunder tycker om Kaknästornet

• Abel C
    Abel C skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Super nice place! Perfect for having a romantic dinner with you mate! I loved it!
  • Karl K
    Karl K skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket fin utsikt! Man kunde till och med se nackamastarna!
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevlig och kunnig personal. God mat!

Vi fick tyvärr inte så varm mat, den blev kanske kall på vägen upp.
  • Lucas R
    Lucas R skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mysig stämning. Bra service och prisvärt.
  • Alex R
    Alex R skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Alla hjärtans dag 2017

såhär var det och sista jag skriver blir viktigare. Maten var faktiskt väldigt bra ett+ till kocken och rätter serveras för snabbt emellan. När jag bad byta blord mot finare utsikt så fick vi inte det trots att flera bord var lediga under tiden vi varit där!!! ( cia 3h).
    Det bästa var att vi kom precis innan solnedgången och kollat på det vackra :) i baren på våning 30.

Restaurangen våning 28, borde läras: att finns det bord så bör man kunna byta det och möjlighet finns!. ( synd att jag inte har namn på den äldre gubben som jobbar där och sagt det). Glas vin borde fyllas mer. Och maten lite rikare. Så REKOMMENDERAS INTE ifall det inte ändras. Återkommer säkert igen för restaurang är fin annars, och då får jag hoppas på bättre service.

Baren våning 30. Mmmm bästa utsikt i Stockholms högsta byggnad.
    Det gäller den äldre kvinna i baren. Seriöst inte fan mjukis tröja i bardisken. Det är bar. Du skall vara finklädd och fint i håret. Och den unga damen borde aldrig! Peta i glaset för det fanns nåt i den. Äckligt! Man tar nytt glas! Ni representerar kaknästornet liksom. Fixa det! Annars förlorar ni på det.
    2017-02-24 Kaknästornet svarar Alex R
    Hej Alex. Tack för din kommentar. Jag vet att denna kväll var vi fullbokade och alla bord väntade därför på gäster. Att hovmästaren sen roddar om och att gäster ibland inte dyker upp är tyvärr inget din servitör har koll på. Olyckligt att flera bord inte användes och att ni säkerligen hade kunnat byta bord med facit i hand. Denna kväll var ingen dryck inkluderad i menyn och ni får såklart beställa mer när ni känner att det sinar i glasen. Självklart ska också servitören vara på tårna och fråga om påfyllning önskas. Vi tar till oss av kritiken både från restaurangen och skybaren. Vi ber om ursäkt för att er kväll inte blev som ni hoppats på. Vi jobbar mot förbättring! Vi hoppas ni väljer att besöka oss igen så får vi visa vad vi kan! MVH Kaknästornet.
  • Joel M
    Joel M skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Härligt bemötande med bra och trevlig personal <3
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande men maten kanske inte var i toppklass, vilket inte är så konstigt med tanke på att det var en meny som troligen var förberedd.
  • Erik H
    Erik H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    -Ganska övertygad om att varmrätterna var mikrade, fisken dessutom totalt överkokt.
    -Servitrisen visste inte vad en coctail är.
    -Tjejen och jag drack samma vin trots att hon åt ren samt oxfilé, och jag skagentoast samt torsk.
    -Gick inte att sitta vid fönstren pga elementen var så otroligt skållheta, fick sitta på ytterkanten av borden. Detta gjorde även att man genomled middag totalt genomsvett.
    -Servitrisen försvann i 20 minuter efter att vi ätit upp våran efterrätt, varpå vi fick gå till bardisken själva och be om notan. Personen i baren föreslår att vi skall sätta oss igen. Vid det här laget börjar tålamodet ta slut, varpå jag insisterar på att få betala omgående. Vår bordsservitris dyker upp när jag betalar och personen i baren säger "bord xx har betalat, de har fått myror i brallan".

Det här är en av de sämre restaurangbesöken jag upplevt, om inte den sämsta i livet.
    2017-02-24 Kaknästornet svarar Erik H
    Hej Erik. Tack för din kommentar. Jag kommer kontakta dig privat. MVH Kaknästornet.
  • Matthias H
    Matthias H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Hej! Vänligt mottagande i entré o av hov/ rest personal o väldigt trevligt bord! Den vinrekommendation vi fick passade utmärkt till måltiden, dock i mitt tycke ( som vinkännare ) en aning för högt pris per glas! Förrätten kändes en aning kylskåpskall, men smakade bra! Varmrätten hade kunnat serveras just lite varmare, vilket vi påtalade, utan nämnvärd handling. Desserten något fantasilös serverad/ presenterad. Som helhet ( god service ej medtagen ) en i överkant satt prissättning, 1800.- inkl 76.- i dricks, då välkomstcocktailen var ett enkelt mousserande på glas!
  • Nicklas P
    Nicklas P skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Kvalitén på maten var kännbart sämre än en vanlig middag en annan dag hos restaurangen. Service var dock bra.
  • Christian A
    Christian A skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Väldigt bra plats och fantastisk utsikt, bra service men inte så bra mat.
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket bra service och god mat! Prisvärt!
  • Anna-lena K
    Anna-lena K skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Gott men inget märkvärdigt matmässigt. Utsikten däremot är ju helt fantastisk!
  • Anna W
    Anna W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevlig brunch och ännu bättre personal !! Lyckligtvis var det strålande sol som vi njöt av men som olyckligtvis också innebar att det var VÄLDIGT varmt! Det Känns konstigt att klaga på värmen i februari men det var inte helt behagligt...... Återkommer dock gärna.
  • Anders M
    Anders M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Alldeles utmärkt. God lunch och trevligt bemötande,
    Fick det bord jag önskat vid beställningen.
    Kommer tillbaka.
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Lunch. Fiskrätt var jättebra. Citronöverbakad kyckling lite smaklös. Fantastiskt miljö. Trevlig personal. Går gärna dit igen.
  • Erik H
    Erik H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig personal, god mat, fantastisk utsikt, snabb service
  • Lena W
    Lena W skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt och gott :-) härlig utsikt över STockholm och skärgården
  • Göran F
    Göran F skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket bra lunch. Vi var alla 6 mycket nöjda såväl med maten som med den service och det bemötande vi fick. Därtill mycket prisvärt.
  • Kerstin R
    Kerstin R skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Kaknästornet är ju en stockholmsklassiker, men lunchen ("dagens") kanske inte stack ut som något speciellt märkvärdigt. Gott dock!
    125 kr per skalle är helt acceptabelt och den fina utsikten fick man ju på köpet.
  • Björn C
    Björn C skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Vi var jätte nöjda hela sällskapet, god mat och väldigt trevlig personal, jag kommer absolut komma tillbaka.👍😄
  • Peder B
    Peder B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig service, god mat och fantastisk utsikt.
  • Björn K
    Björn K skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    God mat, trevlig personal , bra service och dessutom fin utsikt.
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Det var kanon! Mycket trevlig personal och bra service!
  • Karl-Erik E
    Karl-Erik E skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bordsreservationen enkel och väl fungernde
    Trevligt bemötande
    Maten utmärkt
  • Malin T
    Malin T skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra utbud! Minus för att framkomligheten var lite begränsad.
  • Helena N
    Helena N skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra, lite trångt, god mat och positivt att det var märkt med gluten/ laktos
  • Therese W
    Therese W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    ganska ok i sin helhet, fler sorters bröd och smoothies/shoots (frukt) skulle behövas. Gärna småportioner av maträtter för att undvika kö. Paj.
  • Maria H
    Maria H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Fint bemötande, tillmötesgående vid bokning
  • Anders Y
    Anders Y skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Personalen uppmärksam och på gott humör. Ingen tvekan när nya gäster anländer och vill ha ett bord.
  • Jan B
    Jan B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra service och utmärkt mat. Fin utsikt
  • Jimmy M
    Jimmy M skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Maten sådär. Trist att behöva betala 70 kr per person för att behöva åka upp till restaurangen, detta bör ingå när brunchen kostar 295.
    2017-02-14 Kaknästornet svarar Jimmy M
    Hej Jimmy. Tack för din kommentar. Boka bord nästa gång så ingår hissavgiften! Varmt välkomna tillbaka. MVH Kaknästornet
  • Sanna A
    Sanna A skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Fantastisk utsikt god mat och glad personal
  • Peter S
    Peter S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra service, god mat, fantastisk utsikt, perfekt för hitresta kollegor från utlandet.
  • Michael W
    Michael W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra bemötande och service, men brunchen var inte värd 295 kr. Man betalar för utsikten.
  • Niclas S
    Niclas S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Kaknästornet är ett underbart ställe att besöka för mat och upplevelse. Utsikten är oslagbar.
  • Elisabeth W
    Elisabeth W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Utifrån de förutsättningar Kaknästornet har med bl a utrymmet, så var det helt ok. Men visst skulle man gärna se lite större urval på tallrikar och i byttor...

I kombination med den fantastiska utsikten och trevlig personal, så hade vi dock en trevlig sittning.
  • Robert S
    Robert S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mkt trevligt bemötande. Vi hade en trevlig brunch och inget att klaga på
  • Clarence K
    Clarence K skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket gott och vänligt bemötande och utmärkt mat.
  • Lotta K
    Lotta K skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Maten var OK ganska små portioner. Fick vänta på att beställa trots att det var lite gäster.
  • Christina N
    Christina N skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Tyvärr blev vi besvikna över utbudet på brunchbuffen
    Väldigt lite frukost bröd och pålägg, det var mer lunch eller middags mat som serverades
    Tråkiga efterrätter oinspirerad personal men fantastisk utsikt !
    2017-02-14 Kaknästornet svarar Christina N
    Hej Christina. Tack för din kommentar. Vi tar till oss av kritiken och ska se över utbudet. Varmt välkomna tillbaka. MVH Kaknästornet
  • Rita K
    Rita K skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra bemötande. Bra personzk med service känsla. Trevlig miljö men saknade lite lugnande trevlig bakgrund musik.
  • Lena K
    Lena K skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    God mat, trevlig proffsig personal. Jag upplevde det lite rörigare än på julbordet där logistiken var bättre. Utsikten är ju slående också priset ok.
  • Philip A
    Philip A skrev om Middag en del av Kaknästornet
    God mat och trevlig personal med humor. Kommer åka tillbaka!
  • wendy K
    wendy K skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    fantastiskt god mat och väldigt trevliga personal.
  • Leila L
    Leila L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    God mat. Trevlig hjälpsam personal.
  • Maggan B
    Maggan B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Alltid trevlig personal och god mat. Och det gör ju inte ont att ha fin utsikt medan man äter! 😎
  • Karin T
    Karin T skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Väldigt bra service med trevlig och uppmärksam personal. Maten var helt okej men inte något utöver det dock trevlig salladsbuffé och kaffe efter maten. Väldigt bra helhetsintryck men maten drar tyvärr ned betyget.
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Väldigt god mat, bra service och fantastisk utsikt.
  • Sven-Erik A
    Sven-Erik A skrev om Lunch en del av Kaknästornet