Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!
Mån-Lör: 10:00-21:00
0.0/5

Läs vad 1629 kunder tycker om Kaknästornet

• Henk M
    Henk M skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Helt OK mat, härligt utsikt! Kanske inte den snabbaste service.
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    + Fin utsikt

- Maten var långt under förväntan
    - Ångade torsk smakade ingenting, riktigt dålig
    - Kycklingen var ok men inget speciellt
    - Dyrt kolsyrat vatten

Vi var ett sällskap från jobbet och vi kommer inte att äta här igen. Finns mycket bättre mat på andra ställen.
  • Johan S
    Johan S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Utsikten underbar.
    Maten helt okey men ganska ordinär. inget som överaskade.
    turist mat skulle man kunna kalla det, kök utan högre ambitioner.
    Men absolut smakligt och vällagat.
    I huvudsak trevlig personal.
  • Annica M
    Annica M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande av personalen. Dock var lunchen inte riktigt så bra som vi hade förväntat oss.
  • Linda B
    Linda B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Kanske mer introduction. Typ hej välkommen , jag heter xxxx och ska ta hand om er. Om ni behöver nåt fråga efter mig.
    Samt bättre om server kan fylla på vatten.
    Och fråga om vi behöver mer "drinks".
  • Matilda G
    Matilda G skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Jättegod mat och bra service! Kommer absolut tillbaka
  • Ylva D
    Ylva D skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Fantastiskt bemötande av Lisa. Glad och trevlig och erbjöd det där lilla extra.
    Var noga med att tillmötesgå kunden för bästa möjliga upplevelse.
  • Ylva W
    Ylva W skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Jättetrevlig servitör! Lasagnen var ok, de i sällskapet som åt fisk tyckte den var kanon.
  • Björn A
    Björn A skrev om Middag en del av Kaknästornet
    God, vällagad mat. Trevlig, uppmärksam service. Lite slitet och ostädat i cafédelen.
  • Carina Wegersjö Bergström R
    Carina Wegersjö Bergström R skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Det var ett mycket bra bemötande och lunchutbudet var perfekt och alla var nöjda med det de fick.

Stort tack för detta.
  • Marie Ä
    Marie Ä skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Hej. Drinkarna var utan finess. Maten var ok. Köttet var inte toppkvalitet. Torsken bra. Vi hade bett om ett bord i ett hörn men det uppfylldes onte trots att det stod ledigt.
    Personalen bra.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra och trevligt bemötande, god service, god mat.
  • Maria E
    Maria E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    God mat med fantastisk utsikt!
  • Tomas H
    Tomas H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Perfekt, vi var 6 personer och alla fick god mat och utsikten är oslagbar.
  • Vipul S
    Vipul S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Cramped place, not many choices to eat and biggest disappointment is the taste and quality of food.

Best thing is the view but this could be better enjoyed if there is a variety in menu.
  • Edip I
    Edip I skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bemötandet var helt ok och likaså maten.
  • Anna S
    Anna S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Maten var bra, inte fantastisk. Vi saknade ägg i olika former. Dessert-delen var mycket bra. Servicen hos personalen var fantastisk. Vi hade råkat göra bokningen på fel dag men gjorde allt för att hitta en lösning trots att det var fullbokat.
  • Evelina L
    Evelina L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Gott och bra god kavlite på maten till ett ändå hyvats bra pris! Och att det va mycket mer mat som man blev mätt på, ganska mycket för pengarna.
    Även trevlig personal
  • Agneta V
    Agneta V skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Blev glatt överraskad, alla bord med fantastisk utsikt.
    fråsch buffe. trevlig service och lång härlig sitt tid med lagon mycket folk.
  • Tero J
    Tero J skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Very food, service and amazing views over the city.
  • Isac T
    Isac T skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket god brunch med trevlig miljö. Det som fattades var lite mer frukost inspirerad brunch då det mer kändes som ett julbord nästintill.
  • Anders B
    Anders B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt och gott, och kul blandning av svenskt och amerikanskt i buffén.

Vi hittade inte så mycket information om Kaknästornet och verksamheten som bedrivs där, men vi kanske letade på fel ställen.
    2017-06-20 Kaknästornet svarar Anders B
    Hej Anders, information om Restaurang Kaknästornet finns på:

Information om tv och radio sändning finns på: https://www.teracom.se/om-teracom/
    Mvh Kaknästornet.
  • Jingjing X
    Jingjing X skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    The lunch was good. Although the food was in small amount, the salad bar and coffee were included. You can grad a coffee and go to the 30 floor bar, just enjoy the beautiful view. All in all, good service and nice lunch.
  • Anna E
    Anna E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Levde verkligen upp till mina förväntningar! Servicen var bra, maten fantastisk och utsikten lika så!
  • Anderz W
    Anderz W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Hit kommer du fräsmt för utsikten. Helt ok brunch med lite kallskuret, sill, lax, pastasallad, korv, köttbullar, kyckling, ribs och lite annat smått och gått.
  • Max S
    Max S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Tyvärr nådde varken maten eller servicen upp till min förväntningar. Kändes tyvärr lite gammalt och tråkigt, skulle behöva en upplyftning.
    2017-06-20 Kaknästornet svarar Max S
    Hej Max, vi tar gärna emot förslag via kontakt@kaknäsornet.se Mvh Kaknästornet.
  • Armina B
    Armina B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    God mat och trevlig personal. Rekommenderar definitivt!
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket gott. Brett utbud. Lite smådetaljer som hade kunnat vara bättre. Men till det stora hela till belåtenhet. Skulle definitivt komma tillbaka och kunna rekommendera.
  • Britt-Louise J
    Britt-Louise J skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Allt var kanonbra. Utsökt mat, trevlig personal. Vad mer kan man önska.

Betyg utmärkt. Rekommenderas
  • Anders O
    Anders O skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra urval och underbar utsikt!
  • Ingemar M
    Ingemar M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra mat, och trevlig personal. Lite dyrt för att gå varje dag, men det blir säkert flera besök
  • Marie Louise E
    Marie Louise E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt och vänligt bemötande. God mat men något litet utbud
  • Marika K
    Marika K skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Proffsigt, trevligt, bra mat och service
  • Åsa N
    Åsa N skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra service, god mat och trevligt bemötande. Vi är nöjda!
  • Marie J
    Marie J skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Väldigt trevlig personal och jättegod lunch.
  • Sofia T
    Sofia T skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Väldigt trevlig personal och det var vackert och snyggt. Maten var tyvärr sådär. Tråkigt upplagd och köttet var inte det bästa.
    2017-06-19 Kaknästornet svarar Sofia T
    Hej Sofia, tack för din kommentar. vi jobbar alltid mot förbättring och hoppas att du återkommer. Mvh Kaknästornet.
  • Evelina N
    Evelina N skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Såååå nöjd! Supergod mat! fantastiskt!
  • Torbjörn W
    Torbjörn W skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Inget fel på servicen, men om det på menyn står "Glass med jordgubbar", då blir man inte glad om det kommer in glass med en halv jordgubbe och mestadels blåbär.

Då hade det varit bättre att det stod glass med sommarbär.
  • Stig B
    Stig B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket bra bemötande och perfekt service.
    God mat och valuta för priset och utsikten ingick i priset!
    Kan verkligen rekommenderas!
    Vi återkommer gärna.
  • Cin N
    Cin N skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    The food was only ok. The kalv was very fat. The fish and seafood pot was a disaster. We ordered from the kids' menu for our 8 year old and apparently received a full-size portion and obviously was charged accordingly too. The waiter tried to make us pay even though it was his mistake. Probably the worst was when our utensils were cleared from our table even before we received our food.

The service was certainly not up to standard for a restaurant which charged such prices. I doubt there will be another meal to Kaknästörnet i future even though it's a great venue to bring friends from other countries for a meal and to enjoy the beautiful sights if Stockholm.
    2017-06-19 Kaknästornet svarar Cin N
    Hey Cin thanks for your comments. We apologize on behalf of our waiter for the confusion in regards to both your order and the utensils. Right now, during our high season, we are training a few new waiters and mix-ups like this can happen. We hope you return with some of your friends again as we would like to show you just how well we can perform, both in service and the kitchen. Regards, Kaknästornet.
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra lunch, vi va storg sällskap på 9, fick bra bord o bra service sv servitris
  • Hans U
    Hans U skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mkt trevligt bemötande mkt bra service!
  • Jennifer T
    Jennifer T skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Snabb service, god mat, trevlig personal
  • Anna M
    Anna M skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Gott, mycket god middag.
    Helheten dras dock ner av de skyhöga priserna på vin.
  • Dan B
    Dan B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Ganska långsam service. Såsen till varmrätten hade skinn på ytan och köttbiten var inte särskilt varm. Maten var mycket god.
    Jämfört med ett besök för ca ett år sedan tycker jag att buffédelen med sallad etc var lite reducerad. Brödet var mycket gott. Totalt sett vänlig men ganska seg betjäning, god mat, trevlig lokal och naturligtvis fantastisk utsikt.
    2017-06-19 Kaknästornet svarar Dan B
    Hej Dan tack för din kommentar. Ja vi har förminskat våran salladsbuffé jämnfört med förra året. Vi har märkt att färre personer tar ifrån salladsbuffén vilket har inneburit att vi dragit in på större delar av denna. Mvh Kaknästornet.
  • Per-Olof E
    Per-Olof E skrev om Middag en del av Kaknästornet
    God mat, bra service och trevlig personal.
  • Thomas G
    Thomas G skrev om Middag en del av Kaknästornet
    God mat och dryck, bra service och trevlig personal, fantastisk utsikt.
  • Lennart B
    Lennart B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevlig atmosfär, god mat till hyfsat pris. Mycket trevlig personal med bra service. Vi hade med oss några Taiwaneser som fick se Stockholm från ovan och njuta av en mycket trevlig kväll uppe i tornet.
  • Kurt F
    Kurt F skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Vi är 7 äldre herrar mellan 75-80 år som är gamla barndomsvänner och en gång i kvartalet träffas vi för lunch och lite god dryck. Nu hade två av oss fyllt 80 år under våren och vi valde därför Kaknästornet för kvartalets lunch. Vi anlände straxt före kl 11. Fick ett bra bord och såg fram emot en trevlig lunch. Matsedeln visade en maträtt som alla av oss kände igen från yngre dar. "Mammas" kalvstek med mos , inagd gurka och gelé. Vi bestämde enhetligt att det ville vi ha. Att äta lunchbuffen var tiden vid det erhållna bordet för kort för. Drycken serverades av en mycket trevlig servitör. Maten kom in. Samtliga sju tittade på den upplagda kalvsteken. Den var inte stekt. Den måste vara kokt eller vad? Vi försökte äta men att tugga på köttet var inte roligt. Segt och icke färdig kokt/stekt. Den vänliga servitören tog bort allt och vi fick en ny tallrik med kalvstek. Nu pågrillad eller vad? Fortfarande långt, långt från hur en kalvstek skall se ut och smaka.
    Vi försökte äta lite för att bli mätta. Vi bad om en glass som efterrätt. Utan kostnad och som ringa "ersättning" för en förlorad lunch. Tyvärr. Servitören uppskattade vi. Han gjorde allt för att vskulle trivas, trots maten.
    Ingen av oss kände någon lust att rekommendera en lunch på Kaknästornet till våra bekanta efter detta. Trots den storslagna utsikten och trevlig servitör.
    Jag tackar för att Kaknästornet återkom och tog upp detta..

Hälsningar Kurt Fredriksson
    2017-06-16 Kaknästornet svarar Kurt F
    Hej Kurt, tack för din kommentar. Tråkigt att höra att kalvsteken inte höll vår egen standard och vi ber om ursäkt för det. Hoppas att du ändra dig och återkommer snart så visar vi vad vi kan egentligen. Mvh Kanästornet.

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm