Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!
Öppet just nu
0.0/5

Läs vad 2363 kunder tycker om Kaknästornet

• Veronica D
    Veronica D skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande vid ankomst. Helt magisk utsikt! Lite rörigt i restaurangen under middagen gällande beställningar. Hade två servitörer som gick om varandra. Fick påminna om beställningen av drickor. Köket glömde vår beställning av efterrätt. Över lag dåligt flyt gällande beställning och servering. Kan bero på ett större bröllopssällskap i restaurangen som för övrigt hyssjade oss trots att vi endast samtalade vanligt.
  • Annica A
    Annica A skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Det var en trevlig upplevelse, dock var det väldigt trångt, personalen upplevdes stressade.maten var bra.
  • per v
    per v skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Väldigt proffsigt och alla våra förväntningar var till stor belåtenhet.
    Tack
  • Jagdeep S
    Jagdeep S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Det var jätte gott - mat var fint och din personers service var perfekt. Tackar
  • Anna B
    Anna B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevlig personal
    Snabb service
  • Martin N
    Martin N skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Att behöva betala gör juice och espresso på en brunch känns rätt B. saknade utbudet av en mer traditionell kontinental frukost då det bara fanns varm och kallskuret i princip.
    Trevligt bemötande från personalen. vi bokade sent och frågade om fönsterplats vilket tyvärr inte gick men när ett större sällskap gick blev vi erbjudna att flytta till fönsterplatserna de hade.
    2017-11-21 Kaknästornet svarar Martin N
    Hej Sofia. Tack för din kommentar. Att dryck inte ingår i priset står klart och tydligt på vår hemsida. Enbart bordsvatten och kaffe/te ingår. Fortsatt trevlig dag! MVH Kaknästornet
  • Anders N
    Anders N skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Fräsch mat och miljö. Prisvärt.
  • Sofia C
    Sofia C skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Snål, fantasilös och halvrabrikerad brunch. De tar dryckesbeställningar vid bordet vilket var trevlig men DRYCK INGÅR TYDLIGEN INTE ett glas besk apelsinjuice från koncentrat tar de hutlösa 35kr för. Brunchen var dessutom möjlig att uppskatta om man var vegetarian. Ingen dryck smoothie yoghurt eller nått annat liknamde fanns att välja mellan. Två sortes sill, lax kycklingvingar och revbensspjäll var typ det som fanns. Färdiga micrade pannkakor. Rekomenderas enbart för utsikten och promenaden dit men ta en kaffe istället för denna hemska brunch.
    2017-11-20 Kaknästornet svarar Sofia C
    Hej Sofia. Tack för din kommentar. Tråkigt att du är så pass besviken. Att dryck inte ingår i priset står klart och tydligt på vår hemsida. Enbart bordsvatten och kaffe/te ingår. Vår apelsinjuice är inte från koncentrat utan färdig gomorron juice. Vi har ca 40 olika val så lite mer än dom 7 du nämner finns. Fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Elvira W
    Elvira W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande och skön miljö. Fin brunch buffé men låg anpassning till vegetarianer. Mer lunch mat än frukost.
  • Beryl P
    Beryl P skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt bemötande både i receptionen och restaurangpersonalen. Man kände sig inte stressad av att beställa maten utan de var väldigt uppmärksamma och hänsynsfulle.
    Maten var jättegod och även desserten.
    Det enda som var lite obehagligt var att kristallkronorna i taket gungade fram och tillbaka väldigt mycket men det kan ju inte personalen göra något åt så det var ok.
  • Linn F
    Linn F skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra service och god mat :) De var väldigt hjälpsamma.
  • Annica E
    Annica E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra bemötande. Bra service. Bra mat. Dock tyckte jag att utbudet på maten var mera lunch än brunch
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket dåligt utbud. Kändes som julbord. Fanns nästan inga vegetariska alternativ och ingenting var hemlagat. Fick äta bröd och ost för att bli mätt. Kommer inte komma tillbaka.
    2017-11-20 Kaknästornet svarar Cecilia A
    Hej Cecilia. Tack för din kommentar. Vi har en del vegetariska alternativ, vi ska se över vårt utbud. Fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Arvin S
    Arvin S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra mat, trevlig personal. Väldigt hjälpsamma med diverse olika saker.
  • Lena E
    Lena E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Ringde för vi blev flera. Bara jobbigt men sen ringde Emil hovmästare. Super bemötande och så positiv till allt
  • Minna O
    Minna O skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket bra! Vi kände oss väldigt välkomna och trygga trots svår nötallergi. Alla i personalen hade full koll och de var mycket trevliga. Maten var god!
  • Anna B
    Anna B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Jättebra bemötande och vi var positivt överraskade av salladsbuffén. Bra pris och fantastisk vy. Maten smakade dock inte så mycket, den var knappt kryddad kändes det som (inget salt heller). Vi hade ju salt och peppar på bordet men det är inte samma sak.
  • Selma S
    Selma S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Vi kände oss bortglömda, väldigt dåligt servis det tog en himla massa tid att få maten, even efterrätten och en kop kaffe dröjde så Pass mycket att vi hoppade över det. Alla fick inte mat samtidigt och även om de har mycket borde de bemanna med mer personal.
    2017-11-20 Kaknästornet svarar Selma S
    Hej Selma. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att personalen inte hann med i lördags.
    Vi tar till oss och ska bemanna med mer personal framöver. Fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Elise R
    Elise R skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra service, inte så stort utbud av mat på brunchbuffen däremot. Ganska mycket köer vid buffén. Men bra service och fint bemötande!
  • Barbro M
    Barbro M skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande, mycket prisvärd brunch, stort utbud av rätter. Vällagade rätter. Trevlig uppläggning av rätterna, inget slabb. Fantastisk utsikt.
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt bemötande, fantastisk Mill, mat och upplevelse. Mycket nöjda alla 4!
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Varmt bemötande av trevlig servitör i nästan fullsatt restaurang. Dock tråkigt att stora sällskap prioriteras istället för att extra personal sätts in vid sådana tillfällen. 70 min för 2 högrevsburgare är inte okej på en så erfaren restaurang, tycker jag. Heller ingen ursäkt eller tillsyn under tiden gör att man kände sig ganska förbisedd som gäst. Fick dessutom rotfrukter istället för de beställda grönsakerna, men orkade inte gnälla hos den i övrigt trevliga servitören. Maten var bra, och vi kommer att ge Kaknäs ett nytt försök vid ett senare tillfälle...
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Ett bra bemötande, otroligt bra mat, god dryck. Kunnig personal.
    Fantastisk utsikt över Stockholm.
    Helhetsintrycket blev bättre än vi förväntade oss från början.
  • Sarah L
    Sarah L skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    The food was amazing and the views spectacular. Perhaps a bit more attention could be paid to making sure there are enough soup bowls and that meal trays are filled once the are finished. Another consideration would be to invest in really good coffee at the end to compliment the meal. All in all though these things are minor as the service, taste of the food and the views were really amazing. Thank you
  • Karin W
    Karin W skrev om Middag en del av Kaknästornet
    God mat, tog litet tid att få den.
    Sky baren visste inte vad Dry martini var!!
  • katarina f
    katarina f skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande, mycket god mat. Mycket fin utsikt
  • Mitra B
    Mitra B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Väldigt bra bemötande, maten var bra.
  • Sangeeta B
    Sangeeta B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Superr bra! Jättebra service, jättefint ambience och utsikt,. Bra mat.
  • Emilia S
    Emilia S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra, väldigt dålig vegetarisk mat
    2017-11-20 Kaknästornet svarar Emilia S
    Hej Emilia. Tack för din kommentar. Vi tar till oss av kritiken. Fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Therese L
    Therese L skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande och fräscht och bra påfyllt. Saknade dock beskrivningar på vad det tex var för lax och sill mm.
  • Patrik B
    Patrik B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Utsikt utöver det vanliga och riktigt god mat!
  • elisabeth e
    elisabeth e skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    lite trångt tyckte vi personalen var trevlig
  • Björn H
    Björn H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Kaknästornet har ett oförtjänt tveksamt rykte som restaurang. Jag har vid flera tillfällen blivit väldigt nöjd med både mat,dryck och service. Synd är att de stänger så tidigt på kvällen, annars kunder det vara ett skönt barhäng också. Utsikten är ju rätt fräck.
  • Tareq F
    Tareq F skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Alltid lika bra. Bra utsikt och bra pesonal. Fick direkt en kompensation efter en mindre miss. Annars god mat!
  • Eva F
    Eva F skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Vi fick ett mycket fint bemötande och maten (3 olika rätter) var uppskattad av alla. Med strålande sol över Stockholm och panoramavy blev summan : vi kommer tillbaka!
  • Stefan Ö
    Stefan Ö skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig miljö och riktigt god lunchmat
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    God brunch och mycket bra service. Personalen var trevlig och mycket tillmötesgående då vi behövde ändra bokningen i sista stund på en fullbokad söndag.
  • Lise-Lotte E
    Lise-Lotte E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra service och god mat. Lite trångt bara.
  • Ann B
    Ann B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket god lunch och trevligt bemötande
  • Anna-Stina W
    Anna-Stina W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    En underbar farsdagsbrunch med allt vad man kan önska sig på en brunch.
  • Lennart R
    Lennart R skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Fantastisk utsikt, god mat och trevligt bemötande. Dessutiom gott om P-platser!
  • eva P
    eva P skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt bemötande av både servitör och kassa personal
  • Johnny J
    Johnny J skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Utmärkt utsikt, kanonbra mat och trevlig personal. Priserna var ganska normala enligt mitt tycke.
  • Camilla B
    Camilla B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Tyckte det var väldigt trevlig, mycket god mat och dessert!
    Jättefin utsikt! Vi satt mellan 14.30 -16.30 och den var otroligt fint att se staden tändas upp vid mörkret.

Förbättring kan göras när det kommer till den vegetariska kosten då det mest blev potatis och omelett.
  • Sami H
    Sami H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Det var inte så mycket att välja på när det gäller mat.
  • Lars A
    Lars A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra, trevligt och uppskattat besök.
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande men inget utöver det vanliga.
  • Amanda W
    Amanda W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Jättenöjd med både servicen, bemötandet och brunchen i helhet!
  • Dal Col Laura S
    Dal Col Laura S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    The service is exceptional. We had special needs such as milk protein free menu and the staff has provided it. The place is fantastic and the food is good.
  • Karin G
    Karin G skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Maten var inget vidare, ingen smaksättning på många av rätterna. Saknade den klassiska äggröran och vid dessert bordet fanns en chokladkaka som var torr och smaklös.

Buffébordens placering var usel med tanke på gästernas genomströmning.

Utsikten var det bästa tyvärr.
    2017-11-13 Kaknästornet svarar Karin G
    Hej Karin. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra om maten. Vi tar till oss av kritiken.
    Placeringen av buffén går tyvärr inte att ändra. Tornet är byggts så här, ingenting vi kan ändra på tyvärr. Vi hade gärna byggt ut! :) Fortsatt trevlig dag! MVH Elin

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm