Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!
Mån-Lör: 10:00-21:00
0.0/5

Läs vad 1287 kunder tycker om Kaknästornet

• Henrik A
    Henrik A skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Kocken hade en dålig dag men en fantastisk kypare halverade notan utan krusiduller. Mycket bra bemötande
  • Britt-Louiise L
    Britt-Louiise L skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Kände mej lite vilsen när vi klev ur hissen och inte såg någon personal men sen var allt bara bra. Trevligt bemötande, god mat.
  • Lars V
    Lars V skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Enkel bokning och hisstransport (gratis). Fisken onpotatisen var lite torr och smaklös, och kaffet lite för "gammalt". Men utsikten var fin!
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Vi fick be om att få beställa. Ingen kom till bordet inom rimlig tid. Veckans sallad var torr och saknade sås. Sejen var torr och hade legat under värmelampa länge. Barnmåltiderna var ok. Salladen och brödet till maten var bra.
  • Jamie R
    Jamie R skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Maten var jättegod och det var en trevlig atmosfär i restaurangen med underbart utsikt. Personalen var väldigt hjälpsamma med våran behov.
  • Celine S
    Celine S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    god lunch med en fantastisk utsikt! Jag rekommenderar !
  • Camilla K
    Camilla K skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Jättefin utsikt från alla bord. Brunchen var god och varierad men inte fine dining :)
  • Eva J
    Eva J skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig restaurang och personal. God mat
  • Ove S
    Ove S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Maten var mycket god och balanserad, lite små. Minus blir det för salladsbuffén som var  minimal. Plus för det goda hemalagade brödet. Stort plus för den trevliga personalen
  • Heidi W
    Heidi W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    För mycket lunch för lite frukost för att kallas "brunch"
  • Ingela E
    Ingela E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Fint bemötande - medioker, smaklös, tråkig mat och vissa rätter t o m ofräscha !
    2017-04-19 Kaknästornet svarar Ingela E
    Hej Ingela, tack för dina kommentar. Mycket tråkigt att du upplevde maten på det sättet. Köket kommer att meddelas och vi tar till oss kritiken. Varmt välkommen tillbaka, mvh Kaknästornet.
  • Siv R
    Siv R skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevlig servis, fantastisk vy , ordinär mat.
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Kaknästornet
    Mycket bra service och bemötande.
    vällagad och god lunch dessutom :)
  • Per Ö
    Per Ö skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Vi fick ett gott bemötande. Maten var bra, men oacceptabelt placerad så att kön blev onödigt lång. Det borde finnas skilda köer för kall och varm mat. För att nå till några kalla rätter fick man sträcka sig, gymnastisera, så att det kunde störa andra gäster.
    Jag är nöjd med besöket, men ser goda möjligheter att förbättringar.
  • Lena E
    Lena E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande och bra personal.
    Tyvärr fylldes inte maten på och det tog slut, hade varit trevligt med matjessill också med tanke på att det fanns både gräddfil och hackad lök som inte passar till inlagd och senapssill men den var antagligen slut...?
    2017-04-18 Kaknästornet svarar Lena E
    Hej Lena, tack för dina kommentar. Vi tar till oss kritiken och jobbar mot förbättring. Ha en fortsatt trevlig dag! Mvh Kaknästornet
  • Christina S
    Christina S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt avslut på Påsken ! Påppalig personal. .God och rikt varierad brunch. Populärt dessert bord!
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Lite begränsat utbud på brunchen. Trevlig personal och fantastisk utsikt.
  • Johan S
    Johan S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    God mat och bra service. Alla gäster var mycket nöjda med den de beställde. Barnen ville ha lite specialbeställningar och de fixade kyparen med ett leende på läpparna.
  • Therese C
    Therese C skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Riktigt god mat, bra service och underbar utsikt!
  • Rolf N
    Rolf N skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra mat,
    Härlig utsikt.
    Kanske kunde juicen ingått?

Ingen 5 då priset mer var åt julbord

MVH
    /Rolf
  • Alke S
    Alke S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Great service, amazing view, and a great variety of delicious foods, both sweet and salty. I will definitely go again!
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Usel service. Maten var inte värd pengarna. Tyvärr
    2017-04-18 Kaknästornet svarar Henrik L
    Hej Henrik tack för dina kommentar. Vi ber om ursäkt och är ledsna att din vistelse hit var inte det du hade förväntat dig. Vi hoppas att du kommer tillbaka så visar vi vad vi kan, mvh Kaknästornet.
  • Robert M
    Robert M skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Maten blev halvtimme försenad av misstag.
    Blev bjuden på efterätt.
    Bra mat och service förövrigt.
  • Gitte G
    Gitte G skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Jättetrevligt ställe, god mat, vänlig personal
    Och en fantastisk utsikt. Vi var alla jättenöjda och
    Pratade redan när vi var där att återkomma och
    äta middag. Denna gång åt i Påskbrunch
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevlig personal, mycket god mat, prisvärt!
  • Christina M
    Christina M skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt och väldigt fin service. Bra kvalitet på maten. En suverän upplevelse.
  • kerstin H
    kerstin H skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    De var väldigt tillmötesgående och vänliga, bra service och bra på att fylla på när det tog slut.
  • Sten L
    Sten L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Gott o bra. Trevlig personal. Kommer säkert dit fler gånger.
  • Oscar d
    Oscar d skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket bra service och trevlig bemötande.
  • Goran G
    Goran G skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra service, okej mat, för liten lokal. Trångt när man ska hämta maten.
  • Peter N
    Peter N skrev om Kaknästornet
    Lagom bra.
    Servicen var dels mycket bra från vissa till näst intill oförskämt från andra.
    Maten var även den sådär, men dyr. Pannkakorna var drypande flottiga och smakade tråkigt. Köttet (kyckling med woknudlar) var inte gott. Fisken var ok. Salladsbuffén var fräsch men torftig. Brödet var mycket gott.
    Enastående är förstås utsikten som väger upp för mycket.
  • Jennifer F
    Jennifer F skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Hej!
    Jag och mitt sällskap var mycket nöjda och kommer säkert att återkomma!
  • Maria K
    Maria K skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Spännande meny som inte lever upp till förväntningarna. Carpaccion smakar ingenting, parmesanosten som hörde till var för stark och i stora klumpar.
    Rödingfilén serveras med beska rotfrukter som dominerade fiskens smak.
    Pannacottan var iskall och tjock i konsistensen.
    Trist upplevelse på så fantastisk plats.
    2017-04-18 Kaknästornet svarar Maria K
    Hej Maria tack för dina kommentar. Tråkigt att höra maten var inte levde upp till dina förväntningar. Köket kommer bli meddelade. Vi tar till oss kritiken och jobbar mot förbättring. Ha en fortsatt trevlig dag oh välkommen tillbaka. Mvh Kaknästornet
  • Susan H
    Susan H skrev om Kaknästornet
    Excellent lunch and service combined with a stunning view. Definitely a restaurant we will visit more than once.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Väldigt nöjd! Trevlig personal
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    REstaurangen är mycket prisvärd, maten är bra, personalen är mycket hjälpsam och artig. Servicen är utmärkt och man får på köpet bästa utsikten i Stockholm
  • Eva M
    Eva M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig servirtör, bra och vällagad lunch. Mkt fin utsikt och inredning.
  • Sven-Olof A
    Sven-Olof A skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Ett bra bemötande , precis som man förväntar sig !
  • Adrian V
    Adrian V skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Fint atmosfär med välsmakligt lunch å det bästa av allt
    ( sällskapet jag hade med mig...min fina tjej 😗)
  • Helena B
    Helena B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Servitören hade ett behagligt sätt och trevligt bemötande.
  • Kim K
    Kim K skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Hello. We had the Yakiniku yesterday. It was just too salty and a bit too sweet. I left more than half on my plate. Too bad.

Kim keck
    2017-04-13 Kaknästornet svarar Kim K
    Hello Kim, sorry that the food was too salty and/or sweet for your liking. We welcome you back another time so you may try another dish and hopefully find that one to your liking. Regards, Kaknästornet
  • kicki l
    kicki l skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Utmärkt bemötande och fin service.
    God mat.
  • Barbro N
    Barbro N skrev om Kaknästornet
    Absolut inget för en vegetarian! Fanns inget alternativ alls.
    Dåligt utbud i förhållande till priset.
    Småvarma såg ut att ha legat länge.
    Överhuvudtaget dåligt påfyllt och oengagerad personal.
    2017-04-18 Kaknästornet svarar Barbro N
    Hej Barbro, tack för dina kommentar. Vi vet att vi inte har vegetarisk inriktning på buffén men det går alltid att fråga till så fixas det lite extra när det behövs. Vi är medvetna om att vi är inte speciellt vegan-friendly men vegetariskt rätter går ju att ordna. Tack och varmt välkommen tillbaka, mvh Kaknästornet.
  • Anna J
    Anna J skrev om Kaknästornet
    Bra brunch med fantastisk utsikt. Mycket trevlig personal.
  • Nadja Z
    Nadja Z skrev om Kaknästornet
    Åt lunch på Kaknästornets restaurang. Trevligt bemötande från personalen och lunchen var utsökt. Trevligt med salladsbord/bröd och kaka till kaffet.

Fin miljö i restaurangen och utsikten var underbar.
  • Elisabeth L
    Elisabeth L skrev om Kaknästornet
    Utsikten fantastisk från Kaknästornet! Maten mindre fantastisk.
    2017-04-12 Kaknästornet svarar Elisabeth L
    Hej Elisabeth tack för dina kommentar. Tråkigt att du tyckte maten var inge bra. Vi hoppas att du återkommer någon gång snart så kan vi ändra din åsikt! Mvh Kaknästornet
  • Erik S
    Erik S skrev om Kaknästornet
    Trevlig personal och utmärkt mat till bra priser. Utsikten över Stockholm gjorde det till ett mycket bra besök, vi kommer på återbesök!
  • Synnove S
    Synnove S skrev om Kaknästornet
    Mysigt och bra service!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Kaknästornet
    fan jävligt bra asså!
    maten blev lite sen, blev kompenserad med ca 50% av maten i pris. det tyckte jag var lite väl generöst nu i efterhand. gjorde ingenting om de blev lite sent.
    käkade surf n turf å ett annat vin än de rekomenderade till, helt ok kanske lite tort kött, upplevelsen i stort och bemötandet var väldigt bra! jätte nöjd!
  • Sazan K
    Sazan K skrev om Kaknästornet
    Great. Trevligt personal. Bra mat. Fin utsikt.

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm