Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!
Mån-Lör: 10:00-21:00
4.0/5

Läs vad 1194 kunder tycker om Kaknästornet

• Sandra L
    Sandra L skrev om Kaknästornet
    God mat och trevlig personal.
    Saknade en liten pralin till kaffet
    Någon enkel efterrätt till barnen, glass med chokladsås
  • Simon J
    Simon J skrev om Kaknästornet
    Otrolig miljö! Alla tyckte mycket om den underbara syn från toppen. Mat är också imponerande! Rekommenderas för de första kommande!
  • Linda F
    Linda F skrev om Kaknästornet
    god och prisvärd lunch med bra service och fantastiskt utsikt
  • Kelly S
    Kelly S skrev om Kaknästornet
    Super prisvärd lunch med underbar utsikt.
  • Anita W
    Anita W skrev om Kaknästornet
    Mycket trevlig personal, maten var dock inte varm.
  • Christian N
    Christian N skrev om Kaknästornet
    Allt var bra, resturantpersonalen kunde ha haft ett leende på läpparna lite oftare.
  • Jessika H
    Jessika H skrev om Kaknästornet
    Trevligt bemötande, bra och välsmakande mat.
  • Sören A
    Sören A skrev om Kaknästornet
    Mycket trevligt matställe. Serviceinriktad och glad servitris hade vi tur att få. Bra bordsplacering trots enbart bokning via nätet. Rekommenderas!
  • Tomas N
    Tomas N skrev om Kaknästornet
    Trevlig personal, bra och snabb service, god mat och - naturligtvis - en fantastisk utsikt!!!
  • Bodil R
    Bodil R skrev om Kaknästornet
    Jag var väldigt nöjd med hela upplevelsen. Miljön var väldigt fin och stillsam, lagom för brunch, maten var otroligt god och personalen trevlig
  • Jan N
    Jan N skrev om Kaknästornet
    Dålig service, där vi innan maten fick felaktig uppgift om pris. Felaktig nota med ett dubbelt så högt belopp än riktiga (450 kontra 250kr)!
    2017-03-28 Kaknästornet svarar Jan N
    Hej Jan, tråkigt att höra och vi ber om ursäkt för den dåliga servicen du fick. Varmt välkommen igen. MVH Kaknästornet
  • Siw N
    Siw N skrev om Kaknästornet
    Bokade bord på nätet för 9 personer och vi fick ett bord som vi var nöjda med.
    Trevligt bemötande av personalen och mycket bra och god brunchbuffé.
    Anton J, Kaknästornet gillar detta
  • Stanislav V
    Stanislav V skrev om Kaknästornet
    God mat, fin utsikt, trevlig prsonal
    Taxi som gäller efter ca 18
    2017-03-28 Kaknästornet svarar Stanislav V
    Hej Stanislav, tack för dina kommentar. Efter kl 18 går bussen vid stora vägen. Busshållplatsen heter Kaknästornet Södra och det gäller alla dagar. Mer information hittar du på SL.se. MVH Kaknästornet.
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Kaknästornet
    Vänligt bemötande från början till slut. Bra placering vid fönstret och fin utsikt. Vi åt Toast Skagen till förrätt, som var både god och rejält tilltagen. Till varmrätt åt vi torskrygg som var supergod. Det enda var att vi bad att få vänta lite med varmrätten eftersom vi blev rätt mätta av förrätten, men varmrätten kom ändå in direkt efter förrätten.
    Gott vin och väldigt trevlig servitör.
  • Ondrej P
    Ondrej P skrev om Kaknästornet
    great and nice locations for lunch during sunday
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om Kaknästornet
    Fantastiskt! God mat och trevlig personal
  • Ulf A
    Ulf A skrev om Kaknästornet
    Vi hade bokat brunch kl 14,00. Det hade varit bra om info funnits i entrén om att hisstur ingick om man bokat mat, vi frågade hur det var, men de finns säkert de som inte gör det. Väl uppe fick vi ett fantastiskt bemötande av trevlig och serviceinriktad personal på en av mars dittills finaste dagar. Underbar utsikt denna klara soliga lördag. En upplevelse som jag kommer att rekomendera till många vänner och bekanta.
  • Johan L
    Johan L skrev om Kaknästornet
    Fin utsikt och mkt god mat. Lagom stor meny!
  • Emilie A
    Emilie A skrev om Kaknästornet
    Bra service, god mat! Skulle ha önskat en sallad till maten.
  • Jessica G
    Jessica G skrev om Kaknästornet
    Suverän middag. Trevligt och bra bemötande. Underbar utsikt. Även barnen (5 st mellan 5 och 8) var supernöjda! Rekommenderas!
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Kaknästornet
    Trött service givet vad man betalar. Fin utsikt dock
    2017-03-25 Kaknästornet svarar Fredrik S
    Hej Fredrik tack för din besök och dina kommentar. Tråkigt att höra om servicen, besök gärna oss igen så vi kan visa för dig vad vi egentligen kan. MVH Kaknästornet
  • Jan F
    Jan F skrev om Kaknästornet
    Har varit där ett par gånger under de senaste åren (restaurangen). Får en fyra varje gång.
  • Anders R
    Anders R skrev om Kaknästornet
    Mycket trevligt vårbesök hos Kaknästornet. Klassiker som håller måttet och kan varmt rekomendera torskryggen i solnedgång och utsikt över Sthlms inlopp och stan. Till desserten fick vi uppleva skymning och 'by night'. Coolt!
  • Lars O
    Lars O skrev om Kaknästornet
    Hyggelig atmosfære. Fantastisk mad. Venligt personale
  • Maria Sandgren T
    Maria Sandgren T skrev om Kaknästornet
    Åt lunch i restaurangen. Bra prisvärd lunch och bra service!
  • Morgan P
    Morgan P skrev om Kaknästornet
    Första besöket för min del, vi tycker att det var mycket bra. Trevligt bemötande från personalen och vällagad ock God mat.
    Vi kommer tillbaka till er igen.
    Morgan Person
  • Lodivina H
    Lodivina H skrev om Kaknästornet
    Super bra service och god mat.. vi vill tillbaka igen...
  • Carina T
    Carina T skrev om Kaknästornet
    Trevlig miljö och utsikt. Hade bokat bord och kom med vår 89åriga mamma som hade födelsedag. Fick efter väldigt lång väntan själv resa mig från bordet för
    att få ngn service. Servitrisen skyllde på ett stort sällskap. Trist attityd. När man visar ngn tillbordet kan man väl ändå hälla upp lite vatten och ta beställning på dricka? Synd att vårt lilla sällskap ska drabbas för att de har andra gäster.
    2017-03-24 Kaknästornet svarar Carina T
    Hej Carina, tack för din kommentar. Vi är ledsna att ni fick vänta så länge utan hjälp eller vatten. Välkommen åter så visar vi vad vi kan egentligen. MVH Kaknästornet.
  • Hannah K
    Hannah K skrev om Kaknästornet
    Our brunch was wonderful. The view was breath taking, the food was diverse and very good, and the staff were kind and helpful. Would recommend to everyone visiting Stockholm.
  • Karin B
    Karin B skrev om Kaknästornet
    Besökte restaurangen. Underbar utsikt. Toppbetyg till personalen!
  • Marie B
    Marie B skrev om Kaknästornet
    Mycket trevligt bemötande och omhändertagande på restaurangen.
    Ok mat. Ypperlig service
  • Steven T
    Steven T skrev om Kaknästornet
    The views are awesome and the main was really nice. The brownie could have done with being warm as it was too cold to cut through.
  • Maria W
    Maria W skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevlig miljö, fin service och god mat!
  • Emma A
    Emma A skrev om Kaknästornet
    Fantastisk utsikt såklart, ljus fräsch romantisk miljö och trevligt bemötande. Maten var helt ok och vällagad.
  • Marie L
    Marie L skrev om Kaknästornet
    Brunch: Trevligt bemötande och god mat med information om innehåll etc
  • Mattias V
    Mattias V skrev om Kaknästornet
    Vi åt på restaurangen.
    Maten var helt ok.
    Väntetiden med barn var lite för lång.(Barn och väntan är ingen bra kombo)
  • Magnus P
    Magnus P skrev om Kaknästornet
    trevlig personal, allt bra.
    fick tyvärr inte köttet stekt på det sätt vi beställt det dvs medium.
  • Ann-Christin L
    Ann-Christin L skrev om Kaknästornet
    God mat och varierat utbud, alla maträtter blev påfyllda snabbt. Personalen var mycket trevliga och serviceminded.
  • Johanna H
    Johanna H skrev om Kaknästornet
    Det var supermysig och bra mat. Hade kunnat vara mer bredd på maten
  • Lennart O
    Lennart O skrev om Kaknästornet
    Positivt överraskad av restaurangupplevelsen.
    När man väl kommit igenom alla älghuvuden och krimskrams i entrén så är det bra. Det gick inte boka bord 12:00,12:30,13:00,13:30 vilket fick oss över väga gå någon annanstans. Bra service, goda desserter. Som barnen slukade. Extra + för räkorna på brunchen.
  • Anna S
    Anna S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt servitör, bra bord och god mat.
  • Thomas G
    Thomas G skrev om Kaknästornet
    Bra bemötande från början till slut! Bl.a. Ändrade jag tid o fick ett mycket vänligt svar att det var absolut inga problem! Snabb service vid ankomst fick bord direkt! Vår servitör Micke var m yrket tillmötesgående o trevlig o personl7;!!! Trevligt!! Maten god!! Finutsikt

Kan rekommendera till vänner!'
  • Anna L
    Anna L skrev om Kaknästornet
    Väldigt god mat och underbar miljö att avnjuta en romantisk middag, de enda vi reagerade på va att vi fick sitta med tomt glas i 40 min utan att få ögonkontakt med personalen trots glest med gäster. Annars helt perfekt!
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Kaknästornet
    Kanonutsikt och fantastisk brunch, det blir lätt ett återseende framöver.
  • Philip G
    Philip G skrev om Kaknästornet
    Utsikten och maten var fantastiskt. Men som en person som själv jobbar i branchen och äter ute mycket var servicen katastrof. Tror mest det handlar om brist på personal, men även på kunskap på servitörerna. Så det tog ner hela besöket dessvärre.
    2017-03-24 Kaknästornet svarar Philip G
    Tack Philip för dina kommentar. Tråkigt att höra att servicen inte var som det som var förväntas av oss. Vi tar till oss kritiken och hoppas du får ett bättre upplevelse nästa gång. Välkommen åter Philip. Mvh Kaknästornet
  • Kalle B
    Kalle B skrev om Kaknästornet
    Vacker utsikt men maten var under all kritik..
  • Nicholas G
    Nicholas G skrev om Kaknästornet
    Perfekt mat och service. Strålande utsikt.
  • Rolf N
    Rolf N skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mkt trevlig personal och god mat. Besöket blev faktiskt bättre än jag förväntat mig.
  • Gunnar G
    Gunnar G skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Helhetsintrycket av lunchen är bra :helt ok
    Vänligen
    Gunnar Gunnars
  • Ingela S
    Ingela S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Jätte trevlig personal, god mat och fantastisk utsikt. Hit kommer vi igen

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm