Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet , sid 2

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!
Mån-Lör: 10:00-21:00
0.0/5

Läs vad 1764 kunder tycker om Kaknästornet

• Louise K
    Louise K skrev om Middag en del av Kaknästornet
    OK sammantaget. God mat, om än lite tråkig, snygga uppläggningar men saknade sallad & grönt. Bröd kom så småningom.

Viktigast, känns ändå inte som ett ställe vi skulle rekommendera på grund av servicen: Tog väldigt lång tid från det att vi fick bord till att vi fick service, menyer. Upplevdes alltför lång. Sedan länge igen tills vi fick maten. Och det var vid tillfället endast 3 andra sällskap i restaurangen. Hade kunnat vara enkelt att snabbt ge oss t ex bröd och smör och vatten direkt, så vi hade något att småäta på redan från start när vi kom och var hungriga. Och ge oss informationen att vi skulle bli tvungna vänta extra länge ikväll på grund av ....(vad det nu var som tog tid). Det tog nästan 1 timme innan vi fick maten. Info varför är alltid bra. Obs, vi var bara 3, hade förbokat och åt bara en rätt. Skulle vilja ge betyget 2,5 - men det går inte så vi ger en 3a - hoppas ni tar till er upplevelsen som den är beskriven. Med små medel skulle det kunna upplevas mycket bättre! Tråkigt om man tror sig kunna leva på "turistfällan" - måste väl vara mycket roligare göra ett gott intryck på egna meriter, god mat och bra service! Lycka till!

PS. Vi är i branschen själva och vet att det kan bli tokigt ibland - men har upplevt att information till gästerna, ta med gästerna och inkludera dem i middagsupplevelsen tillsammans löser det mesta! Även när det tar tid...
    2017-07-25 Kaknästornet svarar Louise K
    Hej Louise, tack för din konstruktiva kritik. Vi tar med oss detta och jobbar mot en förbättring och ber om ursäkt att ni denna kväll fick vänta så länge. Vi hoppas at du återkommer så visar vi vad vi kan egentligen. Mvh Kaknästornet.
  • A-H L
    A-H L skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevlig personal, god mat möjligen lite litet utbud.
  • Wenpeng N
    Wenpeng N skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Syn var att gästen vi bjöd fick inte rätten hon vill för att den var slut.
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket trevlig och lugn atmosfär, med fantastisk utsikt. Maten var väldigt god och vällagad. Vi är mycket nöjda med vårt besök.
  • Eugen B
    Eugen B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    It was ok. Food, drinks and price is ok.
    The space between the table is to small and the view isn't to amazong.
  • Anette M
    Anette M skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    God mat i en trevlig miljö och fin service. En riktigt fin upplevelse som vi gärna återkommer till.
  • Hans K
    Hans K skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt och väldigt god mat!!
  • Ingrid S
    Ingrid S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bemötandet var gott, men den vegetariska maträtten som jag serverades var inte lyckad, den var oprofessionellt tillagad. Jag skulle med viss tvekan återvända till Kaknästornets restaurang med tanke på mat-missen. Utsikten kan jag inte klaga på!
    2017-07-25 Kaknästornet svarar Ingrid S
    Hej Ingrid, tack för din kommentar. Vi är ledsna att din upplevelse hos oss var inte det du hade förväntat dig. Vi hoppas att du återkommer, mvh Kaknästornet.
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Hallo

Die Aussicht vom Kaknastornet war überragend, sowie das essen auch.
  • Habib Reza A
    Habib Reza A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Vi, fick väldigt bra bemötande från personalen.Maten var perfekt
    lagade och all service var bra
    Som helhetvar allting bra.
  • Judit L
    Judit L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Ok men lite trångt fötter vuxna och tre barn
  • Sari A
    Sari A skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Hade velat få lite mer mat på tallriken. 2 av 6 i sällskapet fick skicka tillbaka hamburgaren som setvitören hade glömt söga till köket om att den skall vara välstekt.
    Annars god mat och vänlig personal. Behövde inte betala för hamburgarna☺
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig personal, god mat och bra utsikt.
  • David B
    David B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Allt var bra, dock lite liten portion. Lite trångt vid borden, men det är inget man kan göra åt så som tornet är byggt.
    Men som sagt, allt var bra, jättegod mat :)
  • Lena Å
    Lena Å skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande och bra service.
  • jonas e
    jonas e skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig personal. Fin utsikt. Bra värde för pengarna. Bra souvenir shop. Maten var inte så bra. Jag åt fisk. Crumbed cod. Var för flottig och föll samman. Utseende som fisk pinnar men smakade värre, i stort sett ingenting. Skulle vara bra om dom serverade fatöl. Bra att man kunde få gå ut på taket. Vi fick en fin bordsplacering vid fönstret som vätte mot skansen, Grönan, ambassaderna. Skulle rekommendera ett besök till vänner och bekanta.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Väldigt trevlig personal med hög och bra service. Maten var mkt vällagad och smakade toppen, så det var bara positivt.
  • Geir K
    Geir K skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Förutom att min tand gick sönder av en olivkärna, som inte skulle varit där, titta på servitrisen som spillde ut en öl på en turist som satt vid bordet bredvid så var det ok.
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Väldigt bra bemötande, god mat och en trevlig helhetsupplevelse får låg kostnad.
  • Anette J
    Anette J skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Tredje besöket i år. Alltid trevligt bemött och trevlig personal. Det enda jag saknade var den goda kronärtsskockan på salladsbordet...Kommer snart tillbaka.
  • Agneta B
    Agneta B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande, vällagad mat och snabb service.
  • Roger W
    Roger W skrev om Middag en del av Kaknästornet
    1) Jättetrevlig personal
    2) God trerättersmiddag
    3) Fantastisk utsikt
    4) En riktigt rolig kväll med både middag och upplevelse
  • Gunilla H
    Gunilla H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt, fantastisk utsikt och god mat!
  • Karin M
    Karin M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket bra bemötande och fin miljö med oslagbar utsikt. Maten, dagens lunch , var ordinär.
  • Vanessa R
    Vanessa R skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    The food was amazing. The view from the restaurant is beautiful and service was great. Not to mention that the price for the brunch is super competitive.
    Love it.
  • Bosse H
    Bosse H skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Jättetrevligt och lyckat på alla sätt.
  • Hamdi C
    Hamdi C skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Det var härligt kväll vi blev mycket nöjda tack för allt
  • Anna K
    Anna K skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Vi förväntade oss rätt för mycket. Vi kom till Kaknästornet för en stor familjefest middag och det enda bra sak var utsikten. Vi provade på tre rätter och de var inte så bra som en sådan restaurang borde har haft. Servitör visste inte hur skulle en kund lägga kniven och gaffeln om man är färdig. Bra att det åtminstone fanns alkoholfritt vin.
    2017-07-25 Kaknästornet svarar Anna K
    Hej Anna, tack för din kommentar. Vi är ledsna att din upplevelse hos oss var inte det du hade förväntat dig. Alkoholfria alternativ finns alltid hoss oss. Vi tar till oss kritiken och jobbar mot förbättring, varmt välkommen tillbaka. Mvh Kaknästornet.
  • Jan-Åke H
    Jan-Åke H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    God och prisvärd mat och bra service
  • Nicolas B
    Nicolas B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Helt ok, men vi fick säga till själva om betalning.
  • Ellinor K
    Ellinor K skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra service och bemötande! God och prisvärd mat.
  • Jennie S
    Jennie S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevligt mottagande i receptionen. Trevlig serveringspersonal. God mat, även för mig med mycket matallergier. Kocken fixade alternativ. Tyvärr fick jag kokt potatis och inte den stekta som det skulle vara. Fick bara knappt hälften stekt av portionen. Det kunde vara bra om det fanns en skylt som sa att man inte behövde betala inträde om man beställt bord.
  • Frida R
    Frida R skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trist atmosfär och mat. Synd på ett ställe med sån potential, , salladsbuffén är ett skämt. Bra bröd dock! God fiskgryta, inte okej att burgaren kommer med sötpotatis pommes och det står inte på menyn - (och går inte att byta ut..). Dagens kött inget vidare för vad det kostar. Personalen gör ett bra jobb ändå, de gör det bästa av det de har.
    2017-07-25 Kaknästornet svarar Frida R
    Hej Frida, tack för din kommentar. Vi hade några ändringar till menyn och vanliga pommes tog tyvärr slut. Vi hoppas att du återkommer inom kort då vi nu serverar vanliga potatis pommes. Det visade sig att vara ett mindre intresse på salladsbuffén som vi erbjöd tidigare och därför har vi valt att göra den lite enklare. Välkommen tillbaka, mvh Kaknästornet.
  • Michael R
    Michael R skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra personal
    Grym utsikt

Brunchen under medel
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra mat, fantastisk vy, trevligt bemötande.
  • Firoozeh S
    Firoozeh S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Inte alls bra personalen var över trötta och o vänliga mat var bra men inte den som jag väntar mig att vara inte pris värd
    2017-07-25 Kaknästornet svarar Firoozeh S
    Hej Firoozeh, tråkigt att höra om din upplevelse här på Kaknästornet. Hoppas att du återkommer någon gång så visar vi vad vi kan egentligen. Mvh Kaknästornet.
  • Karina L
    Karina L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Väldigt trevlig upplevelse med härlig personal. Maten var sådär, det smakade inte så mycket och torsken var sönderkokt, men upplevelsen var bra! Det blåste mycket så takkronorna svajade och det var häftigt!
  • Leila H
    Leila H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Maten var god, fast jag fick vänta på det ganska länge. Utsikten är magnifik. Personalens bemötande var mycket trevligt och vänligt. Jag kommer absolut att rekommendera andra att besöka Kaknästornet samt naturligtvis deras lunch.
  • Ann-Cristine L
    Ann-Cristine L skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Vi blev väl bemötta när vi kom. Bra service. Dock en miss att vi fick in varmrätten före dryckesbeställningen.
    Det var lite för kallt i restaurangen.
  • Karin S
    Karin S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Jag är nöjd. Trevlig personal, bra service och det viktigste- god mat
  • Sara S
    Sara S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Jag och min sällskap hade mera förväntningar om besöket men tyvärr blev det inte så, dem flesta varma rätterna tog slut och ingen fyllde på , samma sak för efterrätten massa saker tog slut och ingen fyllde på dem.
    Smakerna på maten var helt okej , mindre än våra förväntningar.
    2017-07-25 Kaknästornet svarar Sara S
    Hej Sara, tråkigt att höra men tack för din kommentar. Vi har minst en från köket uppe vid brunchen för att fylla på. Det kunde har varit så att han var i köket och höll på med rätterna. Hoppas att du återkommer så visar vi vad vi kan inom brunch buffé branschen. Mvh Kaknästornet.
  • Carl A
    Carl A skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Vi blev väl mottagna och servicen var bra. Dock levde inte själva brunchen upp till förväntningarna. För 300 kronor är det inget vi kommer att göra igen. Det var trångt när man skulle stå i kö och alldeles för få rätter.
    Det enda som är fint är utsikten.
    Skulle kunna tänka mig att åka upp till taket för 70 kronor och kanske ta en kaffe istället för brunchen som inte är värd 300:-
    2017-07-25 Kaknästornet svarar Carl A
    Hej Carl, tack för din kommentar. Vi har över 40 olika rätter att välja från i brunchen. Mer har vi tyvärr inte plats till. Då våran brunch är väldigt populär så blir det tyvärr trångt ibland, detta pga planlösningen i lokalen. Mvh Kaknästornet.
  • Michaela B
    Michaela B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Helt fantastiskt god mat, fin utsikt och väldigt trevlig personal!!!
  • Robert C
    Robert C skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevlig personal, men hen som serverade oss hade dålig koll på vin och förstod inte ordet påtår. Vi beställde kaffe igen, men det uteblev. Däremot var maten mycket god.
  • SILVIA G
    SILVIA G skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Det är en fantastikt och mysigt restaurang där jag brukar gå när jag har besökare från andra land.
  • Peter M
    Peter M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra service. Maten/lunchen god och prisvärd. Ett glas vin ca 25% för dyrt och lite snålt i glaset. Läget/utsikten svårslagbar.
  • Kristins L
    Kristins L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig restaurang men rätt små portioner, salladsbuffén var inte vidare bra
  • Malin E
    Malin E skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Helt okej mat och trevlig service. Man äter ju mest här för utsiktens skull, så att maten faktiskt är bra är ett stort plus. Enda negativa var att det var lite småsegt att få kontakt med personalen så att man kunde få in notan på slutet.
  • Margaretha S
    Margaretha S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra bemötande, god mat och fantastisk utsikt
  • Anders O
    Anders O skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Servicen, maten och utsikten var lika hög som tornet självt!
    28 *) anledningar att man gärna kommer tillbaka.

*) Restaurangen är på plan 28

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm