Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet , sid 2

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!
Mån-Lör: 10:00-21:00
4.0/5

Läs vad 1194 kunder tycker om Kaknästornet

• Lars T
    Lars T skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig miljö, mycket trevligt bemötande men möjligen lite väl lång väntan på maten.
  • Carl E
    Carl E skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Väldigt bra, dock varmt när solen ligger på.
  • Åke W
    Åke W skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Prisvärd och bra lunch med trevlig personal i en mycket speciell miljö som fler Stockholmare borde upptäcka.
  • Anki R
    Anki R skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Underbar utsikt bra service lunchen okey
  • Anders Å
    Anders Å skrev om Middag en del av Kaknästornet
    bra, men gungigt men även det blev en attraktion för våra utländska gäster
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra mat, trevlig och bra personal.
  • Sofia K
    Sofia K skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevligt - god mat, lugnt och bra bemötande!
  • Malin C
    Malin C skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra mat oslagbar utsikt och vi, familj med barn, kände oss inte i vägen! :)
  • Lise-Lotte P
    Lise-Lotte P skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Vi fick mycket bra bemötande.
    Förväntningarna blev uppfyllda.
    Alla var mycket nöjda med besöket och brunchen som vi åt.
  • Pelle B
    Pelle B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra bemötande av trevlig personal, god mat, lite besviken på hummern, det stod på matsedeln att det skulle vara en halv hummer men det var bara en bit som en kräft sjärt. Men jättenöjd ändå. Återvänder snart igen!
  • Linda B
    Linda B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    God mat och mysig miljö. Men jag skulle önska något mer barnvänlig mat på menyn, samt mer utrymme där man hämtar maten. Småsaker för de flesta, men viktiga för de som har små barn. :-)
    2017-03-14 Kaknästornet svarar Linda B
    Hej Linda. Tack för din kommentar. Vi tar till oss av kritiken och ska se över vad vi kan ändra på. Varmt välkomna tillbaka. MVH Kaknästornet.
  • Ara E
    Sällskap:)
    Allt!!
  • Nathalie C
    Nathalie C skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Inte så bra, trångt litet och inte alls speciellt stort utbud av något. Hade högre förväntningar så blev väldigt besviken. Men maten smakade ok men inte mer än så
    2017-03-14 Kaknästornet svarar Nathalie C
    Hej Nathalie. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att vi inte levde upp till förväntningarna.
    Våra lokaler är små/smala/trånga men vi försöker göra det bästa av situationen. Vi serverar ett utbud på ca 40 olika val på brunchen. Det planerar vi inte att utöka. Vi håller tummarna för att ni väljer att komma tillbaka. MVH Kaknästornet.
  • Christina S
    Christina S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Vi hade en trevlig familjesammankomst med Kaknästornets brunch. Maten var god och servicen mycket bra. Utsikten är fantastisk, och efter maten gick vi ut på terrassen och tittade på Stockholm.
  • Amira A
    Amira A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    bra. Fint utsikt. Trevlig personal..
  • Hans L
    Hans L skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Personalen gjorde oss glada och nöjda. Maten också. Bara förnöjsamhet från vår sida.
  • Stig Å
    Stig Å skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande med mycket god och fräsch brunch. Skaplig utsikt!
    Rekommenderas varmt!
  • Dag L
    Dag L skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Brunchen var perfekt, servicen bra, utsikten fantastisk, helt enkelt en mycket lyckad tillställning.
  • Frida S
    Frida S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Grymt härlig upplevelse, är så nöjd. Jättegodmat och fantastisk utsikt. +++++
  • Joanna H
    Joanna H skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Utbudet var sådär, pannkakorna var otroligt torra. vår servitör blev inte trevlig förens det var dags att betala och då var han överdrivet trevlig istället, nä de blev ingen dricks..
    Utsikten var dock fantastisk!
    2017-03-13 Kaknästornet svarar Joanna H
    Hej Joanna. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra om pannkakorna och servitören. Köket och servitören kommer bli meddelade. Vi tar till oss av kritiken och jobbar mot ständig förbättring. Varmt välkomna tillbaka! MVH Kaknästornet
  • Johan L
    Johan L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Nobody asked us how we like our beef, and we forgot to mention it. Nevertheless, food was delicious, and the view it's astonishing
  • Roland J
    Roland J skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra mat, något trångt i restaurangen.
  • Lisbeth H
    Lisbeth H skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra god mat. Lagom variation och en helt underbar barbecue sås. Tydlig märkning om gluten laktos osv.
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    God mat! Jättelitet och trångt placerat bord då dom tryckt in massor med bord trots mycket få bokningar. Tror vi var sammanlagt var fem sällskap under kvällen. Sunkig trappa mellan bar o restaurang. Fantastisk utsikt!
    2017-03-13 Kaknästornet svarar Åsa B
    Hej Åsa. Tack för din kommentar. Tyvärr har vi små ytor här uppe i tornet. Även fast vi har lite bokat en kväll måste vi låta alla borden stå kvar i restaurangen. Planering av uppfräschning av trapphuset är under process. Kommer bli bättre. Varmt välkomna tillbaka. MVH Kaknästornet.
  • Helene U
    Helene U skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra bemötande och vi var mycket nöjda.
  • Sabine F
    Sabine F skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    vi kom tidigare, blev direkt omhändertagen och fick vårt bord. Servicen var utmärkt, maten med. Rekommenderas starkt
  • Anna L
    Anna L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Otroligt vacker vy,god mat och riktigt trevlig personal! Bra prisklass för en fin lunch!
  • Isse I
    Isse I skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Jätte dålig mat som inte ens va stekt kommer aldrig sätta min fot där igen!!!
    2017-03-13 Kaknästornet svarar Isse I
    Hej Isse. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att maten inte var i den klass som förväntas av våra kockar. Köket kommer bli meddelade. Vi önskar er varmt välkomna tillbaka för att få visa vad vi egentligen kan. MVH Kaknästornet.
  • Mauricio S
    Mauricio S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bemötandet var jätte bra, vi vart jätte nöjda med servicen och platsen dom var oss, kände oss verkligen hemma där uppe.
    Vi har varit på kaknästornet ett par gånger och maten smakar alltid jätte bra. Det bästa är att det finns alltid något nytt och intressant att äta.
  • Emma B
    Emma B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra och god mat men inredningen känns lite daterad.
  • niclas h
    niclas h skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Ankan var över gjord vilket innebär att den var torr
  • Sara S
    Sara S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Utsikten är ju trevlig men brunchen är trist och dyr! Inte alls värt pengarna.
    2017-03-08 Kaknästornet svarar Sara S
    Hej Sara. Tack för din kommentar. Vi tar till oss av kritiken. Varmt välkomna tillbaka. MVH Kaknästornet.
  • Maria B
    Maria B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Romantiskt och mysigt. Bra mat.
  • Abel C
    Abel C skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Super nice place! Perfect for having a romantic dinner with you mate! I loved it!
  • Karl K
    Karl K skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket fin utsikt! Man kunde till och med se nackamastarna!
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevlig och kunnig personal. God mat!

Vi fick tyvärr inte så varm mat, den blev kanske kall på vägen upp.
  • Lucas R
    Lucas R skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mysig stämning. Bra service och prisvärt.
  • Alex R
    Alex R skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Alla hjärtans dag 2017

såhär var det och sista jag skriver blir viktigare. Maten var faktiskt väldigt bra ett+ till kocken och rätter serveras för snabbt emellan. När jag bad byta blord mot finare utsikt så fick vi inte det trots att flera bord var lediga under tiden vi varit där!!! ( cia 3h).
    Det bästa var att vi kom precis innan solnedgången och kollat på det vackra :) i baren på våning 30.

Restaurangen våning 28, borde läras: att finns det bord så bör man kunna byta det och möjlighet finns!. ( synd att jag inte har namn på den äldre gubben som jobbar där och sagt det). Glas vin borde fyllas mer. Och maten lite rikare. Så REKOMMENDERAS INTE ifall det inte ändras. Återkommer säkert igen för restaurang är fin annars, och då får jag hoppas på bättre service.

Baren våning 30. Mmmm bästa utsikt i Stockholms högsta byggnad.
    Det gäller den äldre kvinna i baren. Seriöst inte fan mjukis tröja i bardisken. Det är bar. Du skall vara finklädd och fint i håret. Och den unga damen borde aldrig! Peta i glaset för det fanns nåt i den. Äckligt! Man tar nytt glas! Ni representerar kaknästornet liksom. Fixa det! Annars förlorar ni på det.
    2017-02-24 Kaknästornet svarar Alex R
    Hej Alex. Tack för din kommentar. Jag vet att denna kväll var vi fullbokade och alla bord väntade därför på gäster. Att hovmästaren sen roddar om och att gäster ibland inte dyker upp är tyvärr inget din servitör har koll på. Olyckligt att flera bord inte användes och att ni säkerligen hade kunnat byta bord med facit i hand. Denna kväll var ingen dryck inkluderad i menyn och ni får såklart beställa mer när ni känner att det sinar i glasen. Självklart ska också servitören vara på tårna och fråga om påfyllning önskas. Vi tar till oss av kritiken både från restaurangen och skybaren. Vi ber om ursäkt för att er kväll inte blev som ni hoppats på. Vi jobbar mot förbättring! Vi hoppas ni väljer att besöka oss igen så får vi visa vad vi kan! MVH Kaknästornet.
  • Joel M
    Joel M skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Härligt bemötande med bra och trevlig personal <3
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande men maten kanske inte var i toppklass, vilket inte är så konstigt med tanke på att det var en meny som troligen var förberedd.
  • Erik H
    Erik H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    -Ganska övertygad om att varmrätterna var mikrade, fisken dessutom totalt överkokt.
    -Servitrisen visste inte vad en coctail är.
    -Tjejen och jag drack samma vin trots att hon åt ren samt oxfilé, och jag skagentoast samt torsk.
    -Gick inte att sitta vid fönstren pga elementen var så otroligt skållheta, fick sitta på ytterkanten av borden. Detta gjorde även att man genomled middag totalt genomsvett.
    -Servitrisen försvann i 20 minuter efter att vi ätit upp våran efterrätt, varpå vi fick gå till bardisken själva och be om notan. Personen i baren föreslår att vi skall sätta oss igen. Vid det här laget börjar tålamodet ta slut, varpå jag insisterar på att få betala omgående. Vår bordsservitris dyker upp när jag betalar och personen i baren säger "bord xx har betalat, de har fått myror i brallan".

Det här är en av de sämre restaurangbesöken jag upplevt, om inte den sämsta i livet.
    2017-02-24 Kaknästornet svarar Erik H
    Hej Erik. Tack för din kommentar. Jag kommer kontakta dig privat. MVH Kaknästornet.
  • Matthias H
    Matthias H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Hej! Vänligt mottagande i entré o av hov/ rest personal o väldigt trevligt bord! Den vinrekommendation vi fick passade utmärkt till måltiden, dock i mitt tycke ( som vinkännare ) en aning för högt pris per glas! Förrätten kändes en aning kylskåpskall, men smakade bra! Varmrätten hade kunnat serveras just lite varmare, vilket vi påtalade, utan nämnvärd handling. Desserten något fantasilös serverad/ presenterad. Som helhet ( god service ej medtagen ) en i överkant satt prissättning, 1800.- inkl 76.- i dricks, då välkomstcocktailen var ett enkelt mousserande på glas!
  • Nicklas P
    Nicklas P skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Kvalitén på maten var kännbart sämre än en vanlig middag en annan dag hos restaurangen. Service var dock bra.
  • Christian A
    Christian A skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Väldigt bra plats och fantastisk utsikt, bra service men inte så bra mat.
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket bra service och god mat! Prisvärt!
  • Anna-lena K
    Anna-lena K skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Gott men inget märkvärdigt matmässigt. Utsikten däremot är ju helt fantastisk!
  • Anna W
    Anna W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevlig brunch och ännu bättre personal !! Lyckligtvis var det strålande sol som vi njöt av men som olyckligtvis också innebar att det var VÄLDIGT varmt! Det Känns konstigt att klaga på värmen i februari men det var inte helt behagligt...... Återkommer dock gärna.
  • Anders M
    Anders M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Alldeles utmärkt. God lunch och trevligt bemötande,
    Fick det bord jag önskat vid beställningen.
    Kommer tillbaka.
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Lunch. Fiskrätt var jättebra. Citronöverbakad kyckling lite smaklös. Fantastiskt miljö. Trevlig personal. Går gärna dit igen.
  • Erik H
    Erik H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig personal, god mat, fantastisk utsikt, snabb service

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm