Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet , sid 2

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!

Läs vad 2898 kunder tycker om Kaknästornet

• Johan H
    Johan H skrev om Kaknästornet
    Brunch
    Utbudet litet
    Det syntes att maten stått framme länge.

Det mesta gott men inte någon smaksuccé. Läs mer
  • Norbert G
    Norbert G skrev om Kaknästornet
    Bra mat.
    Bra service .
    Det skulle bli bra att ha mer 2 timmar . Läs mer
  • Tove K
    Tove K skrev om Kaknästornet
    Fantastiskt utsikt, stolarna lite obekväma, trevlig personal och OK mat. Goda sillsorter och ribsen var riktigt goda. I övrigt kändes maten ganska medelmåttig. Ändå helt klart värt ett besök! Läs mer
  • Margot A
    Margot A skrev om Kaknästornet
    Bjöd bästa väninnan på tvårätters födelsedagsmiddag med utsikt. Vi blev mycket väl bemötta och fick ett bord med perfekt utsikt. Servitören besvarade t o m våra frågor om detaljer i utsikten. Eftersom det var en ny upplevelse för oss båda hade vi höga förväntningar, som mer än väl infriades, mycket pga det vackra vädret, som visade vår stad från sin allra bästa sida. Förrätt och huvudrätt samt vin smakade utmärkt. Däremot var efterrätten en besvikelse, vilket var lite tråkigt. För att kompensera det tog vi en vända i souvenirshopen, som fortfarande var öppen, vilket var ett stort plus, och köpte ett minne från den innehållsrika kvällen. När vi kom ut i kylan visade det sig att det inte fanns någon busshållplats för återresa, men så småningom förstod vi vart vi skulle gå för att hitta närmaste alternativ.
    Sammanfattningsvis var vi mycket nöjda med kvällen. Läs mer
  • Zhypargul M
    Zhypargul M skrev om Kaknästornet
    Jätte fint och vänliga personal Läs mer
  • Göran F
    Göran F skrev om Kaknästornet
    Trevligt på alla sätt.
    Dock tyckte min utländska gäst att kanske pomesfritt inte var det bästa alternativet till makrill.

Vi var mycket nöjda med personal och dukning samt sallads buffén

/Tack Läs mer
  • Birte Y
    Birte Y skrev om Kaknästornet
    Fin udsigt, god brunch. Sjovt at se Stockholm fra oven Läs mer
  • Martina G
    Martina G skrev om Kaknästornet
    Bra mat, dessertbordet drog ner betyget. Läs mer
  • Ingegerd J
    Ingegerd J skrev om Kaknästornet
    Jag beställde brunch och var jättenöjd och det var också mitt sällskap med man och tre barnbarn. Jättegod mat och bra bemötande av personal. Utsikten var ju underbar! Plus att vi hade tur med vädret. Kunde inte bli bättre. Läs mer
  • Jana K
    Jana K skrev om Kaknästornet
    Bra bemötande, enligt förväntan Läs mer
  • Jenny J
    Jenny J skrev om Kaknästornet
    Det var bra service och personalen var jättetrevliga. Jag saknar kanske lite extra finess på just Brunchen - tycker det kändes mer som en lunchbuffé, hade velat ha lite mer frukostkänsla. Läs mer
  • Pontus G
    Pontus G skrev om Kaknästornet
    Åt en brunch som var väldigt trevlig och höll mycket bra kvalité i förhållande till priset. Lokalerna har potential men borde varsamt uppdateras. Det finns ju en charm i att man inte påverkar det tidstypiska för mycket men hela Tornet behöver en uppfräschning. Personalen skötte sitt jobb på ett bra sätt men utan någon större glädje. Rekommenderar brunchen starkt. Läs mer
  • Björn M
    Björn M skrev om Kaknästornet
    Bra bemötande och bra mat. Minus att servitör glömde bort en dryckesbeställning som vi aldrig fick. Läs mer
  • Lars-Göran S
    Lars-Göran S skrev om Kaknästornet
    Vi åt middag men tyckte varken maten eller servicen var bra Läs mer
    2018-04-03 Kaknästornet svarar Lars-Göran S
    Hej Lars-Göran. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att varken maten eller servicen levde upp till förväntningarna. Vi tar till oss av kritiken. Fortsatt trevlig dag!
  • Raffi A
    Raffi A skrev om Kaknästornet
    Mycket trevlig miljö, god mat samt prisvärt upplevelse Läs mer
  • Martin S
    Martin S skrev om Kaknästornet
    God mat, bra service och fin utsikt. Lite trångt. Läs mer
  • Hedvig H
    Hedvig H skrev om Kaknästornet
    Hög kvalite på maten
    Saknade att dricka ingick, till exempel juice till hade passat bra. Läs mer
  • Seija R
    Seija R skrev om Kaknästornet
    God brunch, särskild laxen och köttbullarna. Dock var det för mycket folk och utrymmet vid buffén därmed alldeles för litet. Vore bra om det fanns möjlighet att boka på skuggsidan - vi satt i full sol och det blev varmt. Läs mer
  • Anna Carin H
    Anna Carin H skrev om Kaknästornet
    Det var ett mycket trevligt brunchbesök på påskafton med god mat och en härlig utsikt. Däremot hade vi förväntat oss lite mer påsk och lite mindre av vanlig brunch. Helt klart ett värt ett besök om inte annat för utsikten Läs mer
  • Marielle A
    Marielle A skrev om Kaknästornet
    Förtrångt tyvärr. Kom knappt fram till maten.
    Men utsikten är toppen. Läs mer
  • Birgit B
    Birgit B skrev om Kaknästornet
    Färre rätter än jag förväntade mig. Läs mer
    2018-04-03 Kaknästornet svarar Birgit B
    Hej Birgit. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att vi inte levde upp till förväntningarna. Tyvärr har vi här i tornet inte utrymme för fler än dom 40 olika val vi serverar idag. Fortsatt trevlig dag!
  • Felicia S
    Felicia S skrev om Kaknästornet
    Maten och utsikten får 10/10.
    Jag tycker att personalen kunde ha berättat lite mer om vad som serveras och hur man som gäst ska beté sig. Annars var dom väldigt snabba med att plocka undan tallrikar när man var klar vilket var super.

Något som drar ner betyget är kösystemet till maten. Det blev väldigt trångt och man visste inte från vilket håll man skulle gå.

Överlag är jag och mitt sällskap väldigt nöjda och kan absolut rekommendera stället och komma tillbaka! Läs mer
  • Christopher S
    Christopher S skrev om Kaknästornet
    Lite mycket folk, men väldigt trevligt och fin utsikt! Maten var bra! Läs mer
  • Frida B
    Frida B skrev om Kaknästornet
    Rekommenderas, bra utsikt, bra och snabb service. Något trångt vid buffén, lite stimmig miljö pga den mindre ytan, men överkomligt. Bra mat, om än något snålt utbud. Läs mer
  • Eva L
    Eva L skrev om Kaknästornet
    Mycket nöjd! Bra brunchbuffé & trevlig personal. De ordnade en vegan varmrätt i tillägg till brunchbuffén dessutom + Läs mer
  • max Z
    max Z skrev om Kaknästornet
    Fint och god maten. Mycket bra Läs mer
  • Erica S
    Erica S skrev om Kaknästornet
    Senaste sittningen på brunchen och dessvärre alltför många tomma byttor och fat. Billigt och oinspirerat dessertutbud. Jag menar , visst är det påsk- men billiga skumägg ? Kletig äppelkaka (?) , nej supertrist! Vi besökte brunchen för ett par år sedan och då var standarden betydligt högre! Läs mer
    2018-04-03 Kaknästornet svarar Erica S
    Hej Erica. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att byttor och fat var tomma, så ska det såklart inte vara. Vi tar till oss av kritiken och jobbar mot förbättring. Fortsatt trevlig dag!
  • Sandberg L
    Sandberg L skrev om Kaknästornet
    Lunch a 315 kr. Bra. Hade inga förväntningar. Mycket trevligt men lite väl dyrt för en som inte kan äta så mycket. Läs mer
  • Timmy O
    Timmy O skrev om Kaknästornet
    Vi åt buffé, trevlig personal,Stockholms bästa utsikt. Hade blivit en 5a i betyg om maten var lite bättre. Men en stark 4a Läs mer
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Kaknästornet
    Lunchen mycket välsmakande och utsikten betydligt bättre än jag kom ihåg. Dessutom solsken. Läs mer
  • Pia O
    Pia O skrev om Kaknästornet
    God mat bra service och fantastisk utsikt! Läs mer
  • Jamal P
    Jamal P skrev om Kaknästornet
    Det var underbart, bra service,och god mat Läs mer
  • Lotta H
    Lotta H skrev om Kaknästornet
    Åt lunch mkt bra och fantastiskt bemötande Läs mer
  • Klas W
    Klas W skrev om Kaknästornet
    God mat, trevlig service, fantastisk utsikt.
    Prisvärt på alla vis! Läs mer
  • Matthias V
    Matthias V skrev om Kaknästornet
    Vi åt en högrevs burgare till lunch. Personalen var väldigt trevlig och hela tiden uppmärksam och frågade hur maten var. Sedan var det en fantastiskt fin dag vilket hjälpte till. Vilken utsikt!!!! Jag kan varmt rekommendera ett besök och ett stort tack till den trevligs personalen som gjorde vårt besök till en härlig stund!! Läs mer
  • Eva T
    Eva T skrev om Kaknästornet
    Fin utsikt. God mat. Mörkt vid bordet, svårt att se menyn. Ok bemötande. Läs mer
  • Akter H
    Akter H skrev om Kaknästornet
    Personalen var mycket trevlig och vänlig. Läs mer
  • Marika H
    Marika H skrev om Kaknästornet
    Brunch. Okej service men de kom och tog tallrikarna medan vi satt och åt, lite stressade. Levde upp till förväntningarna ändå men inget märkvärdigt, man betalar för upplevelsen inte brunchen Läs mer
  • Gulmira I
    Gulmira I skrev om Kaknästornet
    Fint utseende omkring men mat var inte riktig fräsh och gott. Läs mer
  • Ulrika K
    Ulrika K skrev om Kaknästornet
    God och prisvärd brunch . Trevlig personal Läs mer
  • Juanita O
    Juanita O skrev om Kaknästornet
    Very nice food and service. I had been there before and loved the ribs!
    Our table was ready and the reservation went smoothly for the brunch. Läs mer
  • Zita P
    Zita P skrev om Kaknästornet
    Fantastisk utsikt, professionellt bemötande och god mat!
    Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Juvan Anna C
    Juvan Anna C skrev om Kaknästornet
    Middagspaket för 17 pers. Upplevde att jag fick svar på alla mina frågor och att personalen var villiga att hjälpa till och anpassa sig så gott det gick.
    Maten var väldigt god och alla mina kollegor var såvitt jag vet nöjda :) Läs mer
  • Rhode Ö
    Rhode Ö skrev om Kaknästornet
    Lördag brunch. Lätt att boka. Trevlig personal. Maten smakade bra. Tomt på fat och kastruller vid flera tillfällen så man blev utan eller fick gå flera gånger. Bra allergiinfo. God efterrätt med kaka, godis, paj. Kallt thevatten i thermosen. Något högt pris, inte minst för en 13-åring. Trevlig miljö. Har rekommenderat vänner och kollegor att gå dit. Läs mer
  • Jan E
    Jan E skrev om Kaknästornet
    vi åt lunch, två olika rätter raggmunk och lax/pasta. Tyvärr var maten inte varm så vi bad om ny mat vilket vi fick snabbt. Men ingen ursäkt gavs för den kalla maten. I övrigt var maten välsmakande och bemötandet var trevligt men ngt nonchalant. mjölken till kaffet var slut och behövde påpekas. Läs mer
  • Saija N
    Saija N skrev om Kaknästornet
    Trevligt Miljö ovh jättebra mat. Läs mer
  • Jenny D
    Jenny D skrev om Kaknästornet
    Hej!
    Vi togs väl omhand och det var trevligt. Innehållet i Brunchen var helt okej men inte något spektakulärt. Hade inte väntat det eftersom priset var på rätt nivå mot innehållet. Servitören och hovis var trevliga och proffsiga.
    Absolut kan jag komma tillbaka. Mvh//Jenny Läs mer
  • Monica
    Monica skrev om Kaknästornet
    Blev väl bemött och fick god mat med fantastisk utsikt. Läs mer
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Kaknästornet
    Trevlig personal. Helt ok mat. Fin utsikt men på tok för varmt i de stora soliga fönstren. Någon form av genomsiktligt solskydd hade förhöjt upplevelsen. Nu tog värmen mycket fokus tyvärr. Läs mer
  • Inger O
    Inger O skrev om Kaknästornet
    Brunch.

Enormt trevlig personal! Både mottagande när man kom och en supertrevlig och serviceminded servitris vid bordet.

Möjligtvis kunde upplägget av maten göras lite snyggare. Det så rätt slarvigt ut. Tag-skeden låg i maten och lite så. Men det var gott och jag går gärna dit igen.
    Särskilt laxen var supergod. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Inger H Inger H tycker: