Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet , sid 2

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

4.0 i betyg av 2024 rekommendationer
30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!
Mån-Lör: 10:00-21:00
0.0/5

Läs vad 2024 kunder tycker om Kaknästornet

• Julia
    Julia skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    God mat, fin utsikt, bra efterrätter! Hade kanske önskat mig större muggar till te, men det är en personlig preferens.
  • Anders K
    Anders K skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Fantastisk miljö och firstklassig service från personalen. Inte stället att gå till för en kulinarisk upplevelse, men vi trivdes 👍🏻
  • Marita L
    Marita L skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket väl bemött ända från receptionen på bottenvåningen till restaurangens personal. Trevliga och tillmötesgående. vi hade ett mindre barn med (engelsktalande), vi uppskattar verkligen personalens bidrag att göra middagen trevlig även för henne och då förstås för oss vuxna!
  • Catarina S
    Catarina S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket nöjd gott och trevlig personal!
  • Houman S
    Houman S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Toppen! Bra service. Bra mat. Bra musik!!
  • Britt H
    Britt H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Tycker att vi blev väl bemötta och god service. Det dröjde lite innan vi fick in lunchen, "vår" servitör kom och bad om ursäkt för att det dröjde och förklarade varför - det hade just kommit en större grupp. Maten smakade utmärkt.
  • Noah G
    Noah G skrev om Middag en del av Kaknästornet
    I am really impressed! With the view of the place, full of services with charm waiters! Their food is so delicious and remarkable! Thank you
  • Marzena C
    Marzena C skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Det var en trevlig stämning och maten var god. Bra höstmeny med utsökta rätter. Tyvärr varmrätten var inte tillräckligt varmt. Och det var lite kyligt i lokalen pga drag från ventilationen.
  • Maj T
    Maj T skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Dessvärre var det fel på vetilationen, så det var väldigt kallt i restaurangen, men vi fick varsin filt!! Elementen fungerade, så vi blev varma nertill!
    Personalen var väldigt trevlig och tillmötes-gående! Utsikten är ju enastående och mat o dryck till belåtenhet!!
    Mvh/Maj
  • Tomas Chicote N
    Tomas Chicote N skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig lunch med arbetsgänget. Fantastisk utsikt, trevligt bemötande och god mat. Lugnt och skönt.
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Middag en del av Kaknästornet
    God mat och fin service med trevlig personal.
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevlig utsikt men maten var inte de bäst. Torrt och ganska samklöst. Personalen upplevdes frånvarande och inte så serviceminded
    2017-09-08 Kaknästornet svarar Caroline L
    Hej Caroline. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra både om maten och servisen. Vi tar till oss och ska se över vad som hände denna dag. Varmt välkomna tillbaka. MVH Elin
  • Ann-Marie K
    Ann-Marie K skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Jag fick svar direkt på min bokning. Jag fick strax efter ett mall om att de stängde redan kl 15 den här dagen. Det var bra upplysning så vi kom kl 14 och då blev det lite stressigt. En av lunch rätterna var dessutom slut.
    2017-09-08 Kaknästornet svarar Ann-Marie K
    Hej Ann-Marie. Tack för din kommentar. Vanligtvis stänger vi lunchen 15.30. Denna dag var vi tvungna att stänga 30 minuter tidigare pga. event. Som du också skev blev du meddelad om detta. Jag informerade också om att man var varmt välkommen att ta med sig sin kaffekopp till skybaren och avsluta lunchen där. Varmt välkomna tillbaka. MVH Elin
  • Kumiko H
    Kumiko H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra utsikt med solen . Maten är bara ok! Service är ok.
    Pga asiatiska grupper var alla sevitorerna upptagna.

Vi njöt av utsikt mesta delen. Det var bra lunch ställe.
  • Maria M
    Maria M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Jag tycker lunchen var god! jag åt panerad rödspätta och den var hemmalagad och saffransåsen var god men det skulle vara grönsaksris till och det tyckte jag innehöll för lite grönsaker enl min åsikt men det var ok.Salladsbuffén kunde ha innehållit lite fler grönsaker att välja på t ex broccoli eller blomkål.
    Trevlig personal! och fin utsikt!
  • Klara P
    Klara P skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Jättedåligt utbud och dålig kvalitet
    2017-09-08 Kaknästornet svarar Klara P
    Hej Klara. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att brunchen inte levde upp till dina förväntningar. Vi tar till oss av kritiken. Varmt välkomna tillbaka. MVH Elin
  • Tolga A
    Tolga A skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Fint grymt bra service och personal suverän mat enda negativa var att det blåste in kallt
  • Jonas D
    Jonas D skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Fint och trevligt, dock var 2/7 maträtter ej färdiglagade helt och fick gå tillbaka till köket.
  • Christine M
    Christine M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Very friendly greeting. Seated promptly . Lunch was fine.
    Would recommend this restaurant for good views and nice people.
  • Inger H
    Inger H skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt, snabbt och bra bemötande.
    God mat.
    Bra bordsplacering för 10 personer.
    Gott om tid att njuta (2 timmar)
    Suverän utsikt

Rekommenderar gärna detta ställe!
  • Mats S
    Mats S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket prisvärd brunch med ett bra och mixat utbud av kalla och varma rätter, samt efterätter.
  • Barbro F
    Barbro F skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Maten smakade bra och servicen strålande!!!
  • Göran M
    Göran M skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Vi var helt nöjda med matutbudet och serveringen och kommer att återvända. MVH Göran
  • Ros-mari s
    Ros-mari s skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra bemötande, god mat Helnöjd
  • Abeer M
    Abeer M skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Tjänsten är mycket bra, maten är utsökt, men priserna är lite dyr, trevlig personal och professionell.
  • Zandra H
    Zandra H skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevlig bemötande både innan då jag hade frågor och även på plats under brunchen.
  • Björn C
    Björn C skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Bra mat och bra servering (och så klart -bra utsikt över stan)!
  • Sandra H
    Sandra H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Jättelyckat besök! Firade min syster som fyllde år och vi kommer gärna tillbaka. Trevlig personal och utsökt mat. Tack!
  • Jeanette B
    Jeanette B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande och vi blev väl omhändertagna.
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    En fin upplevelse och väldigt god mat men dock liten och tråkig dessert.
  • Annika W
    Annika W skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Vi fick ett väldigt bra bemötande och servicen var mycket bra. Allt vi åt var väldigt gott, men torskryggen, som tre av fyra valde som varmrätt, var en besvikelse. Fiskbiten var riktigt liten och skålen med pocherat ägg, brynt smör och räkor var en enda röra. Men kvällen var lyckad ändå och personalen supertrevlig.
  • Carina R
    Carina R skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bästa tänkbara bemötande. Och god mat till ett bra pris!
    Kommer hit igen.
  • Fritz S
    Fritz S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    fantastisk service, mysig stämning och god mat. det kan inte bli bättre.
  • Tommi S
    Tommi S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Härlig miljö med fantastik utsikt. God mat och trevligt bemötande.
  • Carina B
    Carina B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Måste säga att jag blev MYCKET positivt överraskad! Hade inte alls förväntat mig så vackert dukad och stämningsfull restaurang högt där uppe. Vi fick en mycket trevlig servitör, maten var vällagad och god och låg i en lagom prisklass. Kan verkligen varmt rekommenderas! Hissen upp ingick i bokningen, dock inte park.avgiften.
  • Rami A
    Rami A skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Personalen är trevliga och har rätt bemötande, däremot menyn är väldigt fattig.
    Erbjuder ingen kycklingsrätt, fattig barnmeny och dålig dessert.
    2017-08-31 Kaknästornet svarar Rami A
    Hej Rami. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att vår meny inte föll dig i smaken. Vi har menybyte den 6 September, kanske den nya menyn är mer i din smak. Fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Christel S
    Christel S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket bra bemötande och god lunch
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande och bra service.
    Förrätt sådär (löjrom)
    Huvudrätten riktigt bra (torsk)
    Kaffet var inte bra (vanligt och cappucino)
  • Flavio R
    Flavio R skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Very nice experience, great view and good food
  • Jens S
    Jens S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    God venlig betjening måske lidt for trangt. Fint at det er muligt med kørestol. Maden var god og udsigten fantastisk
  • Martina E
    Martina E skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Riktigt dålig... Försökte komma i kontakt med dem via telefon under hela fm utan att komma fram.
    2017-08-30 Kaknästornet svarar Martina E
    Hej Martina. Tack för din kommentar. På helgerna öppnar restaurangen 11.00. Personalen är på plats först vid 10.00. Innan 10.00 är det ingen som svarar i telefon. Man blir nyfiken på varför du ville komma i kontakt med personalen. Inga klagomål meddelades på plats när ni kom? Hoppas ni hade en trevlig brunch och att maten smakade bra! Fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    God mat trevlig välkomnande personal.Fantastisk utsikt. Kommer tillbaka nästa besök i Sverige.
  • jeanette a
    jeanette a skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Vi hade en väldigt trevlig dag med god mat och mycket trevlig servic, vi kommer att besöka det igen och rekommendera denna restaurang till andra, vi var väldigt nöjda med upplevelsen!
  • Anders E
    Anders E skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    God, helt OK mat. Ofräscha toaletter, hela stället behöver en uppsnyggning. Härlig 60-talsarkitektur som förtjänar en uppgradering. Vi fick ett fint hörnbord åt väster. Dock störande starkt solljus, bättre solskydd i fönster eller gardiner upptill vore bra.
  • Sofia P
    Sofia P skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Fin utsikt, trevlig personal och god mat
  • Irina S
    Irina S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevlig glad och lättsam personal. God mat, skulle önska mer vegetariskt, dock.
  • Filip P
    Filip P skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Lite mat. Beställde medium, men var något för genomstekt. Annars bara positivt.
  • Ida S
    Ida S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Ett bra bemötande, smidigt bokningsförfarande, god mat och vidunderlig utsikt. Motsvarande mina förväntningar mycket bra.
  • uros v
    uros v skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Tråkig, senig. Som tur är så åkte man inte dit pga. Maten.
    2017-08-29 Kaknästornet svarar uros v
    Hej Uros. Tack för din kommentar. Tråkigt att höra att maten inte var till belåtenhet. Hoppas du sa till personalen på plats så du fick en ny bit. Vi tar till oss av kritiken. Önskar dig en fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Triana T
    Triana T skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Great service, delicious food and spectacular view!

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm