Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kaknästornet

Kaknästornet , sid 2

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm — Visa karta

30 våningar upp och 155 meter över mark får du en fantastisk vy över en av världens vackraste huvudstäder. I Kaknästornets restaurang och bar kan du njuta av utsikten i en härlig atmosfär som präglas av 60-talets byggnadskonst. Arkitekterna Hans Borgström och Bengt Lindroos står bakom bygget som pågick 1963 till 1967.

I denna eminenta byggnad kan du njuta av mat och dryck högt uppe bland molnen. Vi erbjuder lunch, middag och brunch, eller varför inte en latte eller drink i skybaren. Här samlas både turister och Stockholmare för att umgås och njuta av en extraordinär upplevelse.

Boka gärna bord i förväg så slipper ni betala hissavgiften som annars tillkommer för att ta sig upp i Kaknästornet Du hittar oss på Gärdet, hit är det enkelt att ta sig med bil såväl som kommunalt. Ett vardagsalternativ som ger dig en extra krydda på tillvaron helt enkelt! I vår restaurang erbjuder vi flera klassiska rätter med smaker inspirerade från all världens hörn. Här kan du även äta brunchbuffé eller boka större tillställningar såsom bröllop eller annan fest. Välkommen till Kaknästornet!
Öppet just nu

Läs vad 2345 kunder tycker om Kaknästornet

• Lars J
    Lars J skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Hej,
    Bra mat med ett varierat utbud. Trevlig personal. Kan kanske upplevas lite trångt men som helhet är vi jättenöjda.
  • Christina Ö
    Christina Ö skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket bra bemötande. Maten var väldigt god. Skybaren bjöd på fin utsikt med god drink.
  • Maria H
    Maria H skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Det var väldigt trevligt att äta lunch med sin son på en så speciell plats! Kan verkligen rekommendera andra att göra det också.
  • Markus S
    Markus S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande och god brunch. Lugnt och skönt, inte som andra brunchställen
  • Ida L
    Ida L skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Lokalen var trevlig och utsikten fantastisk, bemötandet var bra och maten var mycket god. Jag saknade lite mer "frukostaktiga" grejer som exempelvis scrambled eggs, men pannkakorna och efterrättsbuffén vägde upp det. Jag tycker däremot att drycker som apelsin- och äppeljuice borde ingå i priset för buffén.
  • Anders B
    Anders B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Generellt bra bemötande och bra service, uppmärksam personal.
    Uppfyllde i stort våra förväntningar.
  • Edvin M
    Edvin M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Ärligt sagt:

- Bra service (skiftade bordsplacering)
    - Tillmötesgående personal
    - Trevlig miljö

- För starkt solljus i restaurangen (hitta någon bra lösning?)
    - Hamburgare och pommes var på kiosknivå och inte prisvärt

Trots populärt turistmål borde MATEN vara i fokus i restaurangen. Mer kärlek för hantverket och proportionerliga priser.
    2017-11-10 Kaknästornet svarar Edvin M
    Hej Edvin. Tack för din kommentar. Vi tar till oss av kritiken.
  • Rae W
    Rae W skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    The lunch deal was excellent. Such good value for money and the view is the icing on the cake.
  • Anna H
    Anna H skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Personalen var trevliga och välbemötande.
    Bruchen däremot var ingen höjdare. Det kändes som en salig blandning utav allt möjligt. Massa olika sallader och helt plötsligt nachos med salsa. Det borde vara högre satsning på mer klassisk brunch. Äggröra, mer alternativ på bröd, kanske yoghurt, smoothies och sånt som man tänker på när man talar om brunch. Kakbordet var dock superbra, där finns inte mycket att säga till om. Utsikten är hur bra som helst såklart och om maten skulle steppas upp lite så vore kaknästornet svårslaget när det kommer till brunch. Skulle tyvärr inte rekommendera det vidare i nuläget och det var det tyvärr ingen i mitt sällskap som skulle heller ..
    2017-11-10 Kaknästornet svarar Anna H
    Hej Anna. Tack för din kommentar.
    Vi tar till oss av kritiken och jobbar mot förbättring.
  • Ebba G
    Ebba G skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt och många val! Dock lite för vego/veganer och personer med intoleranser

Perfekt för utlandsbesökare som vill smaka på det "svenska köket"
  • Natali A
    Natali A skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Inte alls bra. Jag tycker det är märkligt att man tar bort ett helt bord med mat när klockan bara var 15.00. Vi kom 14.30. Min systers dotter älskade oliverna och när hon skulle ta omgång 2 så var de borta. Hon frågade personalen och så fick hon helt andra oliver på tallriken. Det är jättesynd och tycker det är jättedålig stil att man tar bort hela bordet.

Personalen kunde vara mer pratglada känner jag. De fråga aldrig hur maten var..eller något alls. Väldigt kyliga var dom. Tråkigt att ett sådant ställe har så dålig nivå.
    2017-11-10 Kaknästornet svarar Natali A
    Hej Natali. Tack för din kommentar. Vi har två likadana kalla bufféer på brunchen. När alla tagit första omgången brukar vi städa upp och plocka ner ena sidan. Ingenting försvinner. Utan vi minskar ner till en istället för två uppsättningar. Angående oliverna, kan det varit så att just den sorten tog slut och att en annan sort ställdes fram. Vi tar till oss av kritiken och jobbar mot förbättring. Självklart ska personalen ta hand om er och fråga om allt smakar/känns bra. Fortsatt trevlig dag! MVH Elin
  • Johan S
    Johan S skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Prisvärt, gott, smidigt och trevlig personal!
  • Anna B
    Anna B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Jättetrevligt! Vi var ett sällskap på sex personer i blandade åldrar. En vegetarian. Vi åt olika rätter och drack olika drycker - alla var lika nöjda. Mycket trevlig personal, bra service och fint bemötande. Besöket överträffade våra förväntningar.
  • Mats U
    Mats U skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevlig brunch med sönerna i lördags. inte jättemycket att välja på men helt ok. Trevlig stämning bland personal och gäster trots trängsel kring grytorna.
  • Susan B
    Susan B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Booking was easy & we were made very welcome. Not sure we fully understood the protocol re obtaining our food.
  • Anna W
    Anna W skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Det var bra service och god mat
  • Nadina L
    Nadina L skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Fungerade bra! Vi gillade inte efterrätsbuffen med undantag för den rosa moussbakelsen.
    Teet var blaskigt. Allt övrigt gott. Trevlig lokal och personal. Flöt på Fint!
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Vi blev trevligt bemötta och maten var god!
  • Birgitta A
    Birgitta A skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Mysigt och trevligt. Maten var god och personalen trevlig.
  • Jan L
    Jan L skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Bra och snabb service. Lite trångt men i det stora bra och trevligt. Maten var helt okej och värd sitt pris. Fantastisk utsikt och det är väl den man kommer för också.
  • Lena Y
    Lena Y skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Fräsch och gott med snabb trevlig service och dessutom fin utsikt
  • Britt B
    Britt B skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Trevligt och uppmärksamm personal. Trevlig placering av borden så att det blev mindre ytor lite privat kring bordet.
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande och riktigt god mat. Allt var toppen!
  • Barbro H
    Barbro H skrev om Brunch en del av Kaknästornet
    Jag samlade barn o barnbarn till en födelsedagsfest. 6 vuxna och 4 barn mellan 3 och 14 år. Vi fick ett stort bord med fantastiskt läge. Maten var bra, speciellt sill o gravlax.revbensspjäll kan utgå, blir alltid torra. Vi brukar äta lunch på vardagar där och tycker den maten är godare och mer prisvärd. Plus för trevligt bemötande.
    Barbro Hedlund
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Hyfsat god mat men tråkiga lokaler. Kändes bara som en turistattraktion utan restaurang/bar-känsla.
    2017-11-10 Kaknästornet svarar Marcus A
    Hej Marcus. Tack för din kommentar. Tråkigt att du inte gillade känslan i restaurangen.
  • Nicole R
    Nicole R skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket bra bemötande redan i förväg där jag via mejl frågade efter ett vegansk alternativ. Jag hörde även att servicepersonalen, som inte visste att en av rätterna faktiskt på ett enkelt sätt kunde förvandlas till ett vegansk alternativ, spred kunskapen vidare. Bra jobbat! Ett tips för framtiden kan ju vara att märka ut redan i förväg att det finns ett veganskt alternativ. Tack för en utsökt lunch och en härlig stund på Kaknästornet!
  • Janna O
    Janna O skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Det va en fantastisk upplevelse. Utsikten va otrolig och maten samt personalen va fantastiska!
  • Eva W
    Eva W skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mysigt ställe att äta på, bra match med fin utsikt
  • Helena B
    Helena B skrev om Middag en del av Kaknästornet
    God mat. Slamrigt från köket. Obekväma stolar.
  • Klas K
    Klas K skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Vi hade en mycket trevlig kväll och personalen var trevlig och vänliga mot oss.
  • Barbro E
    Barbro E skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket god mat och snabbt och vänligt bemötande.
  • Meron A
    Meron A skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Eva L
    Eva L skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevligt ställe att äta lunch på, god mat och tjänstvillig personal. Hit kommer vi gärna återkommer.
  • Annelie J
    Annelie J skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Fint och god mat. Bra service. Dock kändes det som att servitören inte tyckte det var så roligt att servera.
  • Ann H
    Ann H skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Superbra mat! Trevlig personal! Stilren restaurang.
  • Dag G
    Dag G skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Varmrätten (hjortytterfilé ) var välsmakande men det såg rätt torftigt och färglöst ut på tallriken.
    Efterrätten (smujdegspaj med äpplen) var torr och smakade inte särskilt mycket äpplen
    Kvinnan i sällskapet blev mätt men mannen gick från bordet hungrig.
    Dock var service en bra bit över förväntan, ljussättningen perfekt för att kunna titta ut över staden och värmen inomhus var behaglig trots restaurangens läge och höstkyla utanför.

Sammanfattningsvis var maten som vi förväntade oss men service och miljö höjde betyget.
  • Anna J
    Anna J skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Jättetrevlig restaurang. Bra bemötande från personal. God mat.
  • Ruben J
    Ruben J skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trodde att lunch på Kaknästornet skulle vara en turistfälla men jag hade fel. Först ett trevligt och personligt bemötande och sedan mat som höll mycket hög klass Jag åt fiskgrytan som var jättegod och mitt barbarn åt "Tornets burgare som var en riktig höjdare!!!
    Hög klass rätt igenom!
    mvh / Ruben
  • Gabriela A
    Gabriela A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Fin utsikt och trevlig atmosfär. Under sportlovet var det även många barnfamiljer som besökte restaurangen.
  • Carina I
    Carina I skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Revommenderas! God lunch och bra service.
  • Valia G
    Valia G skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Quite reasonable price for a tasty lunch with a great view. Totally recommend the place, as a bonus you get a free entrance to the tour. Great experience!
  • Mikaela S
    Mikaela S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt bemötande och god mat
  • Brith F
    Brith F skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande och god lunch inkl. salladsbord i en fantastisk miljö med hisnande vacker utsikt gör att jag gärna återvänder.
  • Hans A
    Hans A skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Bra service och god mat. Fin utsikt
  • Kristina S
    Kristina S skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande. Eftersom det var höstlov så var det flera barnfamiljer. Personalen var väldigt vänlig mot barnen och gav en bra service även till de små barnen.

Maten kom ut snabbt.

Proffsigt bemötande från ankomst till avfärd.
  • Simone M
    Simone M skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Mycket trevligt bemötande.
    Fint och fräscht.
    God mat till bra pris.
  • Anders E
    Anders E skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Väldigt trevligt bemötande, god mat och fantastisk utsikt! Väldigt nöjd.
  • Michael R
    Michael R skrev om Middag en del av Kaknästornet
    Mycket bra service och fantastisk utsikt form restaurang!
  • Karin v
    Karin v skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Vi var 2 personer som åt dagens lunch. Portionerna var väl tilltagna och smakade mycket bra. Det ingick även sallad och bröd. Brödet var alldeles nybakat och varmt och väldigt gott.

Personalen var mycket trevliga och tillmötesgående och vi fick ett bord omgående när vi kom.

Vi rekommenderar varmt denna restaurang. Allt var till belåtenhet.
  • Linda K
    Linda K skrev om Lunch en del av Kaknästornet
    Trevligt bemötande , god mat, bra service

Mörka Kroken 28-30, 115 27 Stockholm