Kamux AB

3.0 i betyg av av 2 omdömen

Läs vad 2 kunder tycker om Kamux AB

• 2019-10-04

Nermina D skrev om Kamux AB
    Köpte en Mercedes CLA 220 SÄLJAREN Rasmus är grym och svarar i tid och otid. Bra och snabb affär. Supernöjd! Läs mer
  • Reco tipsar!
    Lindholm Bil AB
    4.6 / 5 i betyg — 95 omdömen
    Badge2020
    "Köpte en bil, bilen hade legat ute till försäljning på blocket och där var det en viss felinformation som man vart informerad om när man kom"
  • 2019-06-25

Roland S skrev om Kamux AB
    Skulle köpa en Volvo XC60, MDL736, hos Kamux Uppsala som de hade skickat på lack i Uppsala, för en skada på skärm och front höger fram, när vi kom dit. Tog den osedd med löfte om att inte behöva köpa den om vi inte var nöjda med bilen när vi såg den. När leveransdagen kom och bilen levererades såg den rent ut sagt fördjävlig ut. När jag pratade med säljaren Rasmus höll han med om att lackeringsjobbet var dåligt utfört och att bilen hade många stenskott osv. Man hade målat över skadan på skärmen med något som såg ut som rosa nagellack. ?!? Fronten var så dåligt lackad att det var en bred matt yta mellan den gamla lacken och den del som var nylackad. Dessutom fans det en mängd stenskott och några dörruppslag samt att sätena var fläckiga fram och ryggstöden bak gråsmutsiga av barnskor.

Vi kom dock överens om att bilen skulle lämnas till deras ”duktiga” lackerare i Järfälla och där skulle allt bli åtgärdat. Helt lackerad front, lackerad skada på skärmen, som redan skulle ha åtgärdats, ifyllning av stenskott och dörruppslag och ett jack i bakluckan samt rekonditionering av bilens säten.

Det var vi nöjda med och såg fram emot leverans igen.

Igår skulle bilen köras hem till oss men turligt nog hade jag tid att åka till Kamux i Järfälla för att kika på bilen innan leverans. Fronten var inte bortplockad eller hellackerad enligt vad Rasmus berättat att han beställt utan bara riktigt dåligt lackerad på skadesidan. En av säljarna på Kamux Järfälla tyckte att det var OK att lacken hade en apelsinskalsyta eftersom ”det är ju ingen ny bil”. ???

När jag pratade med en riktig och duktig lackerare fick jag en offert på 15kkr och lät meddela detta till Rasmus på Kamux. Detta ville man inte ta utan räknar med att sälja bilen (lura på) till en annan kund.

Ett varningen ord till er som handlar på Kamux. Se ordentligt till att allt ni kommer överens om följs. Acceptera endast skriftliga överenskommelser annars blir ni lurade. Och ännu hellre. Gå till en seriös bilförsäljare. Läs mer

Bästa Försäljarna av begagnade bilar nära Kamux AB:

S:t Olof Bil (767m)
Bertil K Bertil K tycker:
“Positiv. Jag åkte 40 mil för a...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte