Alla kategorier Kontorsutrustning Skåne Malmö Kekkon Express AB

Läs vad 6 kunder tycker om Kekkon Express AB

• Christoffer U
    Christoffer U skrev om Kekkon Express AB
    Hej,

Hon sade sig ringa från de som tillverkar alla originaltoners.

Jag har klagomål att lämna på denna kvinna som var otrevlig på ett kaxigt och nonchalant sätt, lämnade en känsla efter sig att vara kraftigt irriterad. I alla fall mycket ohövlig. Hon ringde mig idag ca 11.55, hörde en viss Rosengårds-malmöitiska i hennes dialekt.

1. Hon sade "Du har ju inte ens en laser ju", med nedlåtande ton (hon hörde fel i modellbeteckning, vi har en laser). När det framgick sade hon lent "jaha".
    2. Hon frågade vad vi betalar idag, jag svarade, då korrigerade hon mig och sade att det är fel. Jag sade att vi köper original från en etablerad leverantör. Nej sade hon, det stämmer inte.
    3. Jag sade att den vi handlar av säljer till kommuner mm så det är originaltoners och att vi bör nog sluta samtalet eftersom det inte leder någonstans, då sade hon åt mig "avbryt mig inte utan låt mig prata till punkt".
    4. Då tröttnade jag till slut och sade att jag inte uppskattade hennes taskiga attityd och meddelade att vi ska avsluta samtalet. Hennes svar till mig då var att säga att jag varit otrevlig varpå hon kallade mig "idiot" och lade på.
  • Marcel B
    Marcel B skrev om Kekkon Express AB
    Skojföretag såsom många vittnar om. Har bytt namn flera gånger och lovar och lovar. Min erfarenhet är att deras longlife toner inte håller ett dugg längre än skrivarorginalets toner, trots mycket högre pris. De återkommer med löfte om det ena och de andra men håller aldrig det. Nu kom Nls med påståendet att jag skulle ha beställt ett rainbow paket toner i december. Pyttsan. Skriver brev till företagets ledning.
  • peter h
    peter h skrev om Kekkon Express AB
    Kvalificerat bondfångeri. Dyrt, oseriöst och uselt bemötande
  • Asta T
    Asta T skrev om Kekkon Express AB
    Har idag fått fax från dem med bekräftelse att vi har makulerats från deras kundregister och att den sista leveransen är en slutleverans. Detta efter ett brev till deras VD.
  • Lena M
    Lena M skrev om Kekkon Express AB
    ====
    Kan inte rekomendera detta företag, anser att försäljningsmetoderna är oseriösa. Blev uppringd och erbjuden ett paket på 4 toner, jag avböjde eftersom vi är ett litet företag och inte i behov av så många toner. Efter en lång diskussion och enligt försäljaren bra erbjudanden på först tre toner sedan två och till sist en toner gick jag med på att köpa en toner.
    Senare i höst blev jag uppringd av samma säljare, hon påstod att en annan säljare hade ringt mig tidigare och sålt ett paket på fyra toner som jag var tvungen att köpa under året. Eftersom jag var helt säker på att ingen sådan överenskommelse hade skett motsatte jag mig detta. Hon sade då att den som ringde upp mig måste ha sagt detta och att de inte säljer annat än fyra i ett paket men att de gick med på att dela detta då jag bara behövde en just då. Efter fortsatt diskussion skulle hon kolla om hon hade någon annan som kunde köpa en av de tre resterande som hon påstod var mina beställda. Naturligtvis hade hon en kund som hon kunde leverera en toner till men de andra två var jag tvungen att köpa. Jag hade varken ork eller tid att diskutera mer med henne så jag gick med på att köpa de resterande tonerna som hon påstod att jag beställt tidigare. Jag vill varna alla för detta bonfångeri. Köp inget av dessa säljare!!

Sign. Lurad
    ====
  • Linda J
    Linda J skrev om Kekkon Express AB
    Jag ger lägsta betyget eftersom jag efter lite forskning kommit fram till för migsjälv att dom försökte lura mig. Jag har alltså inte köpt något här och inte förlorat pengar men däremot en hel del tid för att kolla om jag
    skulle köpa deras toner eller ej.

Dom sa till mig att dom hade varit i kontakt med mig tidigare. Med dåliga minnet jag har så kan inte jag svara om det var sant eller inte men jag tror inte det.

Jag var bara intresserad av svart toner eftersom jag sällan använder mig av färgutskrifter. På InkClub kostar ett original 495:- för 1500 utskrifter. Dom ville sälja mig en likadan toner som då skulle ge mig minst 4500 utskrifter för 1695:- (det blir alltså oavsett dyrare per utskrift, men miljövänligare eftersom man bara behöver ha en toner). Eftersom jag har två olika skrivare som jag använder mig av så fick jag nästan köpa svart toner för den andra också. Push push, jag kan väl skicka dig alla färger, eller alla färger för båda skrivare så får du två på köpet (trots att jag hade varit tydlig att jag inte var intresserad av färgerna, utan bara svart). Den andra skrivaren var däremot billigare per utskrift än vad som fanns på Inkclub. Det så klart om det dom påstår är SANT.
    Jag frågade efter en hemsida som dom inte har. Förklaringen: Dom ska inte ha en hemsida med priserna eftersom återförsäljarna skulle bli arga att se att deras priser var lägre än vad dom själva kunde sälja det för. Jag
    kunde inte heller få något pris eller bekräftelse per mail för det kunde ju läcka ut till någon återförsäljare. Också en varningsklocka. Först och främst så ville jag läsa om deras produkter, varför dom är så mycket
    miljövänligare än andra och fakta om varför dom kan skriva ut 3 gånger mer än originalet (man får ju hoppas att originaltillverkarna har gjort undersökningar vad som fungerar bäst för deras produkter och 3x mer med samma storlek kassett låter för bra för att vara sant). Jag är helt ointresserad av priserna på deras hemsida, det fick jag redan över telefon. En "riktig" fabrik eller vad dom nu påstodd att dom var, MÅSTE nästan ha produktinformationen där antar jag. Då kan återförsäljare hänvisa dit eller plocka info där ifrån. När jag undrade över det så fick jag inget vidare riktigt svar på det. Sedan så går dom alltså bakom ryggen av sina återförsäljare. Inga priser får läcka ut på ett eller annat sätt och man kan absolut inte få något pris på mail. Är inte det att bita handen som ger en mat? Dessutom har jag aldrig hört om ett seriöst företag som inte kan skicka ut info via mail. Märkligt.

Eftersom jag aldrig köper något från telefonsäljare samma dag som dom ringer så sa jag att jag kunde ringa dom tillbaka dagen efter men då kunde han inte garantera samma priser. PLING!!! Största varningsklockan som jag
    brukar berätta om för MINA kunder. Kan säljaren inte vänta tills dagen efter så är det inte värt affären. Så jag frågade lite mer. Då var det att eftersom jag inte köpte hela färgspaketet men "bara" en styck (dock hade jag nästan sagt ja till två svarta) så kunde han inte säga om priserna jag hade fått av honom idag skulle gälla dagen efter. För dagen var jag redan klart, jag skulle absolut inte köpa något just idag.

Han tyckte att jag skulle prata med någon annan så med henne undrade jag hur dom kunde garantera att produkten håller det dom lovar om dom inte har info. Att jag alltså fick utgå ifrån att det dom säger över telefonen är
    sant? Infon fick man med i paketet när man har beställd och håller inte antalet kopior så skulle man få pengarna tillbaka i slutändan eller få en till ny (dock kunde jag förmodligen bara få den garantin över telefon för mail verkar inte fungera hos dom). När jag frågade efter deras återförsäljare (som det känns som dom lurar genom att erbjuda mig mycket lägre priser än dom) så sa hon att dom har mängder med återförsäljare. Jag frågade om exempel, hörde inte riktigt men fick i alla fall fram att Dustin kommer att sälja deras produkter i 2011.
    Säljaren på Dustin som jag varit med i kontakt kännde varken igen namnet eller hittade dom i deras system som leverantörer och det borde ha varit där om det hade varit klart att dom skulle sälja deras produkter.

Sedan hittade jag nedanstående artikel som var mycket intressant (som även ifrågasätter om antalet kopior man kan köra):

Allt om allt gjorde att jag gick in någon annanstans och beställde original-toner till skrivaren som kostar mig 500:- just idag istället för 8 stycken toner varav två gratis som skulle då ha kostat över 10 000:- och inte hade gett mig ett enda garanti på riktigt att det i slutändan skulle vara billigare och miljövänligare.
    Lena M, Nikke L gillar detta

Hyacintgatan 3, 215 26 Malmö