Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Ki-Mama Sushi-Bar

Ki-Mama Sushi-Bar

Observatoriegatan 13, 113 29 Stockholm — Visa karta

Odengatan 85, 11322, Stockholm
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Restauranger nära Ki-Mama Sushi-Bar:

Västmannagatan 48, Stockholm
Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Kara... Läs mer ›
Peder O:
Hej på er. Tveklöst Sveriges bästa sushirestaurang och troligen en av de bästa på vår glob. Den närmasta sushrestaurang jag kan komma på ä...

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

Odengatan 85, Stockholm
Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmo... Läs mer ›
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Läs vad 14 kunder tycker om Ki-Mama Sushi-Bar

• Jacob K
    Jacob K skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Sjuuuukt god sushi, mest för att kvalitén på fisken är bäst. Deras kockar ser ut som samurajs och jag gillar hur litet och mysigt stället är. Deras miso är riktigt god med musslor i sig. Testa en större sushi då man får roligare bitar som pilgrimsmussla eller rom
  • Elias B
    Elias B skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Maguro don (tonfisk, äggula, kimcho, ris) är fantastisk, liksom den förbjudna ålen. Sushin ok.
  • Oll E
    Oll E skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Den bästa sushin i Stockholm när det kommer till kvalite kontra pris. Misosoppan (som ej ingår utan kostar 30 kronor) är exceptionell med musslor i. Själv brukar jag ta en vanlig stor sushi och lägga till två stycken räka/majonnäs nigiri!
  • Sara S
    Sara S skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Ki-Mama har bra och fräsch sushi och deras yakkiniku är oxå bra tillagad. Bland de bättre sushiställena i Stockholm, men lokalen är trist och de tar rätt bra betalt för sina bitar, men helt överkomliga priser för vad man får. Servicen e inge speciell, varken bra eller dålig.
  • Maria S
    Maria S skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Trång lokal, dryg personal men familjetallriken med sushi är gudomligt god.
  • Jennifer H
    Jennifer H skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Till Ki-Mama går jag för att äta deras supergoda Kimchi. Men lokalen inbjuder mer till take-away än till en måltid på plats. Annars rätt prisvärt.
  • Piotr K
    Piotr K skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Inredning är inte toppklass och det är högljutt, men sushin håller JÄMN kvalitet. Nya ställen som får toppbetyg börjar snåla efter ett tag. Ki-Mama och Ichiban är dem ställen med god sushi år efter år. Jag brukar inte äta med personalen så dem rör mig inte.
  • Greta M
    Greta M skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Riktigt bra, håller Ki-Mama tillsammans med Akkis på Söder till dom bästa sushibarerna i Stockholm.

Råvarorna håller väldigt högklass och laxen är otrolig.

Det som drar ner betyget från en 5:a till en stark 4:a är bemötandet. Ibland tycker jag att personalen kan vara riktigt otrevlig. Det är lite som The soup nazi i Seinfeld
  • Therese J
    Therese J skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Inget ställe jag skulle rekomendera. Fick själv det rekomenderat, men det föll platt. Sushibitar med bara en massa ris, inget kladdigt sushi-ris utan stora riskorn nästan som sånt billigt man kokar hemma. Bitarna höll inte alls ihop. Trevlig bemötande dock. Men det som räknas är väll maten & nej, jag går inte hit igen.
  • Molly B
    Molly B skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Fantastisk sushi, absolut en av de bästa i Stockholm! Laxen smälter i munnen, riset har perfekt balans av risvinäger. Enkelt inrett, med japansk touch. Ofta liv o rörelse o mysig stämning, både sittande gäster o takeaway. Rekommenderas varmt!!! Ett måste för sushi fantaster!
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Mycket bra sushiställe. inredningen är japanskt genuin och trevlig. Suchin är mycket god och det finns även andra japanska rätter för de som inte äter sushi.
  • K
    K skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Det var länge sen jag var där nu, men alla gånger jag ätit sushi på Ki-mama har jag varit jättenöjd. Bra urval av sorter, hög kvalitet, smakar som på bra ställen i Japan. Misosoppan utklassar andra ställen, som hemlagad soppa jämförd med den normala pulversoppsliknande standardvarianten.
  • Linn E
    Linn E skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    Deras lax-don är supergod! Otroligt prisvärd - man får rejält med lax, ris och vårlök.

Väldigt trångt vid lunch, gäller att komma i tid!

God misosoppa med färska musslor i.
  • Sofia K
    Sofia K skrev om Ki-Mama Sushi-Bar
    En liten mysig sushi-bar som serverar kall och varmrätter. Hittar ingen godare laxkimchi i stan, eller finns det någon annan ens?
    Trevlig personal och bra priser.

Observatoriegatan 13, 113 29 Stockholm