Alla kategorier Sjukgymnast Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan

Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan

Kungsgatan 5, 111 43 Stockholm — Visa karta

Matton Jernberg är Sveriges största Kiropraktorkedja med flera kliniker runt om i Stockholm, i Uppsala, Gävle, Västerås och Örebro. Hos oss hittar du några av Sveriges duktigaste kiropraktorer. Alla har en gedigen femårig högskoleutbildning. Vi vidareutbildar oss kontinuerligt och följer alltid den senaste forskningen. Hos oss erbjuds du kiropraktisk undersökning och kiropraktisk behandling som syftar till att återställa optimal funktion i din kropp och framförallt i nervsystemet. Med ett nervsystem som fungerar kan din kropp röra sig på ett effektivt sätt och sliter mindre på känsliga delar.

Då kan kroppens naturliga läkningsprocesser komma igång. Vi behandlar akuta eller kroniska tillstånd med eller utan smärta. Vi hjälper både dig som jobbar på kontor och dig som har ett tyngre kroppsarbete. Vi hjälper golfare som vill ha de där extra meterna med drivern eller sprintern som känner att full funktion i nervsystemet kapar några hundradelar på 100 meter.
Drottninggatan 114, 11360, STOCKHOLM
Regina A:
Har fått otroligt bra hjälp och det är extremt trevlig personal som lyssnar och hjälper

Sjukgymnaster nära Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan:

Tegnérgatan 37, STOCKHOLM
Vill du ha snabbt resultat och snabbt kunna träna igen? Vi hjälper dig omedelbar... Läs mer ›
Cesar O:
Jag gick till idrottsskadespecialisterna i förhoppning om att slippa behöva operera mitt skadade knä, efter ett halvt år kan jag idag röra p...

Drottninggatan 114, STOCKHOLM
ADOLF FREDRIKS FYSIOCENTER erbjuder behandling, träning och företagshälsa. Här ... Läs mer ›
Regina A:

Drottninggatan 101, STOCKHOLM
Kiropraktik när resultaten räknas! Läs mer ›
Niklas B:
Lyssnar alltid till helheten innan behandling, känns alltid tryggt.Tack Cheyne!att du tog dig tid, när jag var helt ur balans. /Niklas

ODENGATAN 71, Stockholm
Ytterdörren är alltid öppen - välkommen till Odenplans Ryggklinik! Läs mer ›
Stefan B:
Botad men jag slår alla bollar till vänster nu. (Golf) Driven går åt helv.....behöver golflektioner...

Läs vad 88 kunder tycker om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan

• Zhanna P
    Zhanna P skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Hej
    Det skulle nog varit bra för framtida kunder om kiropraktorer på Matton Jernberg hade någon överhuvudtaget uppfattning om vilka madrasser som butikskedjan Sova säljer. Har man som kund en fråga om madrass man köpt och påverkan på ryggen så pekar kiropraktorn på säljaren, och tvärtom, säljaren - på kiropraktorn, som Sova av någon anledning valt att ha inne i varuhuset. Vem vet, de båda Sova och Matton Jernberg kanske tjänar bra pengar på det? Dålig marknadsföring för dem båda. Så min siffra i upplevelsen är noll eftersom det finns inte lägre att välja bland, tyvärr.
  • Mats R
    Mats R skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    allt var toppenbra. mina ryggproblem blev betydligt bättrre
  • Magdalena K
    Magdalena K skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Fantastiskt bemötande och behandling 🙏🏼
  • Inna S
    Inna S skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Tydlig, kunnig, bra bemötande.
  • Mino C
    Mino C skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Mycket väl bemött av kunnig och erfaren kiropraktor
  • Lena W
    Lena W skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Bra bemötande med kunnig personal.
    Fick hjälp med en låsning i ryggen samt uppföljande behandling.
    Fick även tips på övningar att göra hemma för att stärka ryggen.
  • Mia S
    Mia S skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Bra bemötande vid kontakt via epost. Bokade ett lets dealerbjudande och fick en ordentligt genomgång av hela kroppen och en första behandling. Har därefter varit där två gånger ytterligare och ska dit på torsdag igen. Är nöjd med behandlingarna av kiropraktor Sofie som har sin mottagning på Kungsgatan.
  • Emelie A
    Emelie A skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Vi har fullt förtroende för Sofie.
  • Sofia Z
    Sofia Z skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Super nöjd! Är noggranna och går verkligen på djupet med problemen. Rekommenderar varmt Sofie!
  • Maria R
    Maria R skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Professionellt och bra bemötande!
  • Magnus N
    Magnus N skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Jag har gått hos Sofie 6 gånger och förutom att hon är kunnig och skicklig så är hon trevlig att snacka bort tiden med. Lokalen på Kungsgatan känns lite provisorisk - hade den varit bättre så hade jag gett 5 poäng. Själva behandlingen lämnar dock inget övrigt att önska.
    2016-08-18 Kiropraktorkedjan M svarar Magnus N
    Tack för både den fina rekommendationen och för din feedback! Självklart lyssnar vi och gör vad vi kan för att ytterligare förbättra din upplevelse i lokalen.
  • Freja B
    Freja B skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Jag är i kontakt med Sofie som är jättebra! Seriös, trevlig och bemötande. Försöker verkligen hjälpa en med sina problem. Toppen!
  • Mohammed A
    Mohammed A skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Löste inte problemet, påstår att det behövs mer besök som kostar mycket
    2016-05-27 Kiropraktorkedjan M svarar Mohammed A
    Hej Mohammed. De flesta besvären uppkommer under längre tid och tar då också längre tid att korrigera. Det är din kropps läkningsförmåga som avgör hur lång tid det tar för just dig. Vi försöker alltid att hålla nere antalet besök hos oss men föreslår också den, enligt våra kiropraktorer, optimala vårdplanen. Sedan är det alltid upp till dig som patient att avgöra hur mycket du är beredd att satsa.
  • Johanna D
    Johanna D skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Hade mer ont när jag gick därifrån än jag hade innan. Sökte för nackspärr men hon knäckte mina höfter istället och ville inte hjälpa mig med nacken trots att jag bad henne. Hon var mest sugen på att tjäna pengar och ville boka in flera uppföljningstider
    2016-05-27 Kiropraktorkedjan M svarar Johanna D
    Det var trist att du inte känner att du fick hjälp Johanna. Ofta sitter problemet någon annan stans än där själva smärtan är lokaliserad. Kiropraktorn gör alltid en noggrann bedömning om vad som behöver korrigeras för att just ditt besvär ska avhjälpas så snabbt som möjligt. Hoppas du mår bättre nu.
  • Jenny F
    Jenny F skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Hade mer problem efter besöket än innan och när det föreslogs en behandlingsplan på 10 ggr för ngt som jag knappt hade problem med kändes det ej bra. Min man med diskbråck fick en behandlingplan på 4-5 ggr där han var och jag 10 ggr utan riktiga symptom som kunde lösas där. Ville alltså bara dra in pengar.
    2016-06-27 Kiropraktorkedjan M svarar Jenny F
    Hej Jenny!
    Vad tråkigt att du inte upplever att du fick det bemötande du hoppats på. Det är vanligt med mindre reaktioner efter de första behandlingarna medan kroppens strukturer anpassar sig till de nya förutsättningarna. Du är välkommen att kontakta mig direkt om du vill diskutera din upplevelse. Annars hoppas jag att dina besvär försvunnit och att du fått den hjälp du eventuellt behövde hos någon duktig kollega istället.

Jonas
    Leg. Kiropraktor
    08-562 486 84
    jonas@mattonjernberg.se
  • Sofie M
    Sofie M skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    trevligt bemötande och kunnig personal. min rygg känns redan mycket bättre efter 6 behandlingar!

tycker dock att behandlingen är för kort. varje tillfälla är ca. 20 min.
    2016-05-27 Kiropraktorkedjan M svarar Sofie M
    Tack för den fina rekommendationen. Vi bedömer alltid vad som behöver behandlas och hur. Självklart skulle behandlingen ta längre tid om det behövdes. Normalt sätt så räcker ett återbesök på 15 minuter mer än väl för att uppnå optimalt resultat.
  • Gertrud E
    Gertrud E skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Kunnig o hjälpsam, mycket trevlig
  • Johanna W
    Johanna W skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Sofie har hjälpt mig med min smärta i höften. Jag kom dit i tron att jag inte har några problem men fick reda på att behandling kan hjälpa mig. Detta har det minst sagt gjort! Jag har varit på ca 3 stycken uppföljningar och min plötstliga smärta jag kunde få är inget jag längre känner av på samma sätt. Med personligt mottagande känner jag mig supernöjd!
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Kiropraktik

Bra behandling och trevligt bemötande.
  • Susann O
    Susann O skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Mycket bra
    Noggrann genomgång så att jag förstod o kände mig trygg i det som skulle hända
  • Juho S
    Juho S skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Hej
    Det kändes skönt att knäcka kroppen samt få svar på vad man behöver träna för att kroppen inte ska säcka ihop.
    Hej då
  • Jacqueline E
    Jacqueline E skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Trevligt bemötandet och bra undersökning
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Det va bra då jag handlade genom lets deal!
    Dock lite oklar placering på behandlingsrummet.
    Det va inte värt pengarna eftersom jag inte fick ut något av behandlingen i princip.
    2016-02-08 Kiropraktorkedjan M svarar Mattias S
    Hej Mattias! Ofta krävs mer än endast en behandling. På nästa besök går kiropraktorn igenom alla undersökningsfynd och förklarar vad som krävs för att just du ska återfå funktionen i ditt nervsystem. Ibland tar det tyvärr lite tid innan kroppen läker. Lycka till med just dina besvär!
  • Git S
    Git S skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Bra bemötande, men kiropraktor är inte rätt väg att gå för mina problem, så jag har inte så mycket mer att säga.
    2016-02-08 Kiropraktorkedjan M svarar Git S
    Hej Git! Tack för din input. Då hoppas vi att du får den hjälp du behöver någon annanstans.
  • Ann-christine W
    Ann-christine W skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Fick en allmän genomgång av hela kroppen och tips om vad jag skall tänka på för att stärka framförallt ryggen som behöver lite mera styrka.
  • Peter K
    Peter K skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Lokalen kändes trång och bullrig
    2016-02-08 Kiropraktorkedjan M svarar Peter K
    Hej Peter! Vad trist att du upplevde lokalen som ett problem. Förhoppningsvis fick du ändå hjälp med din sökorsak.
  • Maria B
    Maria B skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Professionellt bemötande och hög yrkeskompetens
  • Kjell A
    Kjell A skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    vänligt och proffsigt bemötande
    kiropraktik som har fungerat utmärkt
  • Olof O
    Olof O skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Jag bokade konsultation och behandling via Let's deal på Matton på Kungsgatan 5 i Stockholm.
    Är överlag mycket nöjd med behandlingar och bemötande hittills.
  • Matilda U
    Matilda U skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Bra kiropraktor men dålig lokal utan fönster och dålig ventilation
    2016-02-08 Kiropraktorkedjan M svarar Matilda U
    Tack för din input. Vi är medvetna om att lokalen kan behöva ytterligare ventilation vilket vi försökt att åtgärda.
  • Christina S
    Christina S skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Jag mötte en personlig mycket trevlig kiropraktor Sofie (Kungsgatan Stockholm, Sova) för en konsultation angående min värk i vänster axel/nacke/rygg.

Hon gjorde en ordentlig undersökning och gav mig ett trovärdigt svar på varför jag har detta problem.
    Har beställt tid för behandling hos henne för behandling.
  • Karin S
    Karin S skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Bra och professionell, återkommer gärna
  • Mikael Ö
    Mikael Ö skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    hon klarade inte mina problem. För klen helt enkelt, ville jag skulle komma tillbaka men jag tror inte hon skulle gjort de bättre...
    2016-02-08 Kiropraktorkedjan M svarar Mikael Ö
    Styrka är inte viktigt vid en kiropraktisk behandling. Den kiropraktiska justeringen består av en specifik kraft i rätt riktning i rätt led. Det är alltså endast hastigheten som är avgörande för effekten. Det behöver inte ens kavitera, "knaka", för att få effekt. Vi hoppas dock att du fått den hjälp du sökte någon annan stans nu!
  • Yong L
    Yong L skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Det var låg kompetens på kiropraktorn som jag besökte.
    3 veckor efter mitt besök så gick jag till en annan kiropraktor som var väldigt mycket mer kunnig och löste mitt problem.
    2016-02-08 Kiropraktorkedjan M svarar Yong L
    Det var trist att du inte fick den hjälp du sökte hos oss. Men vi blir glada för att du ändå hittade någon annan som kunde hjälpa dig!
  • Jan N
    Jan N skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Upplevde att jag fick en kompetent och trevlig behandling
  • Rebecka A
    Rebecka A skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Bra service och kiropraktor som tog sig tid och förklarade tankegången.
  • Linnéa L
    Linnéa L skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Min upplevelse var ganska neutral. Jag blev undersökt/behandlad på det sätt man förväntar sig av en kiropraktor. Jag var ungefär i mitten av min graviditet och ville ta hand om ryggen som ju blir extra belastad. Det kändes efter träffen som om det inte fanns något vidare behov av att fortsätta för min rygg verkade bra.
  • Nina H
    Nina H skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Jättebra mottagande, fick tid snabbt och jättebra behandling.
  • Martina S
    Martina S skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Det var mycket bra bemötande, jag träffade kiropraktorn för min länd rygg!
  • Jennie S
    Jennie S skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Bra bemötande. Trevlig kiropraktor. Stort fokus på bakgrund och lite kort för behandling. Då jag går ofta både hos sjukgymnaster, massörer och naprapater för samma åkomma (låsning i bröstryggen) hade jag behövt mer behandling och mindre samtal.
  • Helena Q
    Helena Q skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    mycket bra kiropraktor . Tiden känns lite kort eftersom man pratar en del om hur man mår sen sist och vid betalning och nästa tid. Hoppas jag slipper mina problem och att kiropraktor talar om när det inte går att göra mer.
  • Emelie N
    Emelie N skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Jag har fått ett väldigt bra bemötande, min kiropraktor Sofie tar mig på allvar och försöker hjälpa mig på bästa sätt. Min kropp mår bättre efter hennes knäckande. Hon är ärlig, rak och omtänksam man vet att hon försöker hjälpa en så gott hon kan.
  • Tina H
    Tina H skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Det var bra men fick knappt någon behandling, mest prat medans jag ville bli behandlad.
  • Ewa B
    Ewa B skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Jag har under en period kontinueligt gått hos kiropraktor Sofia F på Kungsgatan. Hon är väldigt proffsig! Jag kan verkligen rekomendera henne!
  • Zara O
    Zara O skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Otrevligt bemötande, jag gick därifrån innan det blev någon behandling eftersom jag inte kände något förtroende. Innan dess pratade hon mest om att jag var tvungen att komma på många besök för att det skulle göra någon skillnad.
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Duktig och professionell kiropraktor.
  • Alexander Z
    Alexander Z skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Trevligt bemötande, bra service och bra rekommendationer.
  • Annelie Ö
    Annelie Ö skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Väldigt nöjd när jag har varit på besök. Kan rekommendera för andra.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Mycket bra bemötande och behandling som lyckades.
    M.a.o. nöjd kund när rörligheten i fingrarna blev bra.
  • Ulla Britt Å
    Ulla Britt Å skrev om Kiropraktorkedjan Matton Jernberg Kungsgatan
    Under hösten -14 till våren -15 har jag fått individuell behandling mot rygg-nackbesvär av kiropraktor. Bemötandet har varit mycket gott. Upplevt engagemang från kiropraktorn som utfört behandling på ett professionellt sätt. Min förväntan på har införlivats.

Kungsgatan 5, 111 43 Stockholm