Alla kategorier Postorder Uppsala Uppsala Kitchentime AB

Kitchentime AB

Smedsgränd 5A, 753 20 Uppsala — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Kitchentime AB

• Adde E skrev om Kitchentime AB
    En del varor kan ta mycket lång tid att få hemlevererat. En kniv jag beställde tog nästan 4 veckor för dem att leverera.
    Efter det att jag påmint dem flera gånger om den långa leveranstiden och bett om kompensation då fick jag en ynklig rabattkod på 10%. Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Kitchentime AB
    Jag köpte en mikrovågsugn på Kitchentime som var en present till min son som pluggar i Linköping (bor själv i Stockholm)
    Jag köpte varan och hade den sedan hemma ett tag innan min son fick den då han var uppe i Stockholm. Han packade dock inte upp den vid detta tillfälle.
    Jag såg inga skador på embalaget när jag hämtade ut paketet.

Då han åkte tåg tillbaka till Linköping, fick han inte med sig mikrovågsugnen.

När min sambo sedan åkte ner till Linköping några veckor senare, fick min son mikrovågsugnen, och packade upp den.
    Några dar senare upptäckte han skadorna, men då hade han redan slängt embalaget.

Jag har sedan varit i kontakt med Kitchentime ett flertal gånger (15) och skickat bilder och en film på skadorna. Det var flera bucklor, samt trasig plast på dörren.
    Skadorna är av en sådan natur, att de rimligen inte enkom kan ha uppstått under transport av denna vara.

Kitchentime hänvisar till att Postnord inte godkänner reklamationen, då det dels tagit för lång tid, och att det dels inte finns foton på embalaget.
    Kitchentime själva säger sig inte kunna ta på sig denna reklamation själva.
    Jag kan ju då tycka, att nöjda kunder kan vara ganska viktigt, men det sätt Kitchentime har hanterat detta, har fått konsekvensen att jag (och många jag känner), ALDRIG NÅGONSIN, kommer att handla något hos Kitchentime. Läs mer
  • clara l skrev om Kitchentime AB
    Fruktansvärt dåligt kundbemötande. Otrevlig personal i kundcervise som ej var berädd att hjälpa mig som kund i den här situationen.
    Väntade 4 dagar på ett mail med en retursedel som jag ALDRIG fick. ringde då kundservice där jag blev ombedd att fylla i ett formulär på hemsidan. Jag svarade att jag redan gjort det TVÅ gånger och mailat en extra gång, då får jag till svar att hon inte kan hitta mitt mail i deras inkorg...
    Jag står då på mig och ber henne kolla en extra gång då jag vet att jag mailat dem. Då helt plötsligt hittar hon mitt mail... (bara det säger ju en hel del)

Hur mycket krångel kan det vara kring en retur?
    Skiat mail flera gånger, ringt och bett om en retursedel helt utan framgång. Fick istället ringa igen 4 dagar senare och fråga hur jag skulle få tag i en retursedel.
    Blev ombedd att uppsöka närmaste schenkerombud där jag skulle få hjälp med retur/fraktsedel mm. Vilket jag aldrig fick då inte alla schenkerombud har den servicen. (fick alltså helt fel information av kundsevice)
    Ringde då kundsevice IGEN för att fråga hur jag skulle gå till väga. Då berättar personen från kundservice att jag borde kollat upp om de arbetade så innan jag åkte dit.... (Hon lade alltså över sin okunskap på sin kunde, riktigt proffsigt måste jag säga)
    Fick då åka vidare för att skicka min retur med post nord. Fick då betala 140 :- för en retur som jag kunde fått skicka med 80:- ifall jag hade fått en retursedel av kitchentime via mail. Som dom så vackert skyltar med på hemsidan....
    Efter att jag skickat paketet, ringde jag kundservice och förklarade situationen och lade fram mitt missnöje kring fraktkostnaden. Hon sa då att jag fick "skylla mig själv" vilket är helt oacceptabelt sagt av en service person i min värld.

Jag sade att jag tyckte att dom kunde ta på sig den här kostnaden som plåster på såret men icke sa nicke.
    Förklarade klart och tydligt att dom tyvärr förlorat en kund och att jag dessutom är MYCKET besviken på dem.

Jag kommer här med ALDRIG att handla på KitchenTime och jag råder inte heller någon annan att göra det.
    Tråkigt med tanke på att dom säljer mycket bra saker och verkar utåt sätt vara en seriöst webbshop. Vilket då denna recension ganska tydligt talar emot.

Fruktansvärt besviken på KtichenTime och deras kundbemötande. TUMMEN NER! Läs mer