Kjellmans Bil

Jonvägen 1, 141 49 Huddinge — Visa karta

Kjellmans Bil i Huddinge - Vi har erfarenhet som du kan lita på. På Kjellmans Bil har vi som mål att erbjuda bilar med hög kvalitét och klass samt att hjälpa dig att köpa, sälja eller byta in din bil. Kolla gärna igenom det utbud vi erbjuder, har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi erbjuder dig som kund en enkel bilaffär där vi även kan erbjuda finansiering via Wasa Kredit samt Svea Ekonomi. Där skräddarsyr vi din finansiering efter dina behov och gör det så enkelt som möjligt för dig. Utöver detta erbjuder dig givetvis garanti på din nya bil. Vill du ha mer information om de garantier eller finansieringslösningar vi erbjuder finns det mer information på vår sajt. Varmt välkommen till oss på Kjellmans Bil!

Läs vad 6 kunder tycker om Kjellmans Bil

• Josefine L
    Josefine L skrev om Kjellmans Bil
    Så himla trevliga! Mycket smidigt och hjälper till med ALLT. Massa plus! Läs mer
  • Ash A
    Ash A skrev om Kjellmans Bil
    En bilhandlare som på ytan verkade riktigt bra men senare visade på stor brist i kundvård och professionellt beteende.

I och med köpet lovades att bromsklossar och bromsskivor byts. Jag ska inte gå in på hur många gånger vi fick planera om.

Under bytet förstördes ett bromsrör som jag fick betala. När bilen hämtades på Kjellmans Bils egen verkstad, kom ett distinkt skrapande ljud från drivlinan. Direkt ringde jag upp för att meddela detta, där jag får höra att "det är normalt".

Jag bestämmer mig för att stanna bilen och kontrollera vad det är. De har alltså monterat ett icke original bromsrör som skrapar mot fälgen, halva godset var redan bortskrapat.

Hittils har man alltså både förstört ett bromsrör och monterat det direkt trafikfarligt. Och man har inte hört skrapljudet under provkörningen hävdar man.

Jag bad de dessutom kolla upp parkeringssensorerna som lagt av efter två veckor. Deras felsäkning var att dra fingret över sensor för att det var smutsigt. Felet kvarstår.

Ett par dagar senare varnar bilen för låg bromsvätskenivå. Man hävdar att det felaktigt monterade röret läcker.

Nu ställer jag krav på att detta utförs på en auktoriserad verkstad. Man stretar emot, men går med på det för att "jag ska vara en nöjd kund". Kalasbra!

När jag dyker upp på bokad verkstadstid får jag veta först då att jag ska stå för kostnaden. Jag ringer upp Kjellmans Bil som först då berättar för mig att så är läget, efter att tidigare ha sagt "ja vi gör som du vill så att du när nöjd". Här förstår man inte alls hur jag saknar förtroende för deras direkt trafikfarliga verkstad. Riktigt tråkigt beteende.

Jag skiter i alltihop och bokar tid hos en auktoriserad Audiverkstad. Där byter man bromsröret mot original på höger bak broms-ok och hittar att läckaget sitter på vänster bak broms-ok. Man har alltså även lossat det bromsröret också och inte monterat tillbaka det korrekt. Åter igen, direkt trafikfarligt.

Vi upptäcker även att man istället för att montera korrekt bromsbelägg med slitagevarnare så har man istället kopplat förbi systemet genom direkt åverkan på kablarna.

Audiverkstaden bytte även den felande parkeringssensorn, utan att ta betalt för arbetet.

På verkstaden upptäcks även att drivknutsdamasken har spruckit. Något Kjellmans bil inte har påtalat, trots att man bytt bromsskivor och borde ha sett det.

Jag lämnade in en fullt fungerande bil till Kjellmans Bil. Jag fick tillbaka en trafikfarlig bil där jag fick stå för kostnaderna för att ha en fungerande bil igen.

Tyvärr måste jag avråda från att handla med detta företag. Läs mer
  • Emil N
    Emil N skrev om Kjellmans Bil
    Ett tryggt och bra köp. Köpte min golf av Joakim som var trevlig och gav ett ärligt intryck. Bilen fungerar som den ska och har fått hjälp med småsaker i efterhand. Jag fick till en försäkring till bilen när jag köpte som också är otroligt bra och gjorde köpet mycket tryggare! Om du ska köpa bil och är osäker på bilförsäljaren så kan jag rekommendera dig att gå till Kjellmans bil varmt. Läs mer
  • Dennis K
    Dennis K skrev om Kjellmans Bil
    Gav Kjellmans Bil uppdraget att sälja min Hyundai. Grymt smidigt och bra service! Lämnade in bilen och Kjellmans Bil skötte resten. Engagerad personal som verkligen ser till att kunden blir nöjd. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2016-10-15 Joakim J svarar Dennis K
    Hejsan Dennis!

Det var riktigt smidigt att sälja din bil. Väldigt välbehållen och omhändertagen. Det är roligt att sälja bra bilar tycker vi! Hoppas den nya bilen funkat bra för dig. Hoppas vi ses vid nästa bilaffär!

• Andreas L
    Andreas L skrev om Kjellmans Bil
    Köpte nyligen min nya bil via Kjellmans Bil och vill tacka personalen för servicen och ett trevlig bemötande. Är väldigt nöjd med bilen!

Mvh Andreas Läs mer
    2016-10-15 Joakim J svarar Andreas L
    Hejsan Andreas!

Tack för den fina recensionen. Vi är väldigt tacksamma över att du köpte din fina Renualt här hos oss! Vi hoppas på det bästa för dig och hoppas att det går bra på det nya jobbet.

Trevlig lördag!

• Daniel C
    Daniel C skrev om Kjellmans Bil
    Fantastisk upplevelse! Trevlig personal, tillmötesgående och tog verkligen hand om en! Skulle gärna köpa bil hör igen. Gott kaffe hade dom också Läs mer
    2016-10-09 Joakim J svarar Daniel C
    Hejsan Daniel!

Vad kul att få höra att du blev nöjd med ditt köp här hos oss. Vi tackar för det stora förtroendet vi fått från dig och hoppas att vi ses igen vid nästa bilköp. Kaffe har vi gott om, så kom gärna förbi och hälsa på.

Ha det bra så länge!

Bästa bilförsäljarna i Huddinge: