Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Huddinge Kjellmans Bil AB

Kjellmans Bil AB

Dåntorpsvägen 51, 136 50 Jordbro — Visa karta

Känner du igen dig i situationen att du går in i en butik och det enda du vill är att bara gå runt i lugn och ro och titta, utan att någon försäljare kommer fram och stressar dig. Då är du välkommen in till Kjellmans Bil AB. Vi låter dig ta din tid.
Vi har erfarenhet som du kan lita på. På Kjellmans Bil har vi som mål att erbjuda bilar med hög kvalitet och klass samt att hjälpa dig att köpa, sälja eller byta in din bil. Behöver du hjälp med finansiering kan du gå genom Wasa Kredit som vi samarbetar med. Ränta 3.95%.
Vi gör ditt bilköp tryggt genom att se till att du får ett fordon med rätt historik. Vi säljer våra bilar med 3-36 månaders garanti som har godkänd historik från Carfax. Vill du dessutom ha service i 3 år framöver så kostar detta endast 179 kr i månaden. Välkommen att höra av dig till oss på Kjellmans Bil AB om du har några frågor eller funderingar.

Läs vad 37 kunder tycker om Kjellmans Bil AB

• André S
    André S skrev om Kjellmans Bil AB
    Jag köpte en bil. Mycket bra och kompetent bemötande. Kjellmans bil levde verkligen upp till mina förväntningar och levererade service utöver det vanliga. Rekommender kjellmans bil till alla i min vänskapskrets. Läs mer
    2018-08-20 Joakim K svarar André S
    Tjenare André!

Tack så mycket för den fina recensionen! Hoppas bilen fungerar bra och att vi ses i framtiden!

• Kristian
    Kristian skrev om Kjellmans Bil AB
    Köpte bil av Sebastian för ca 2 veckor sen. Påpekar ångerrätt på 14 dagar då det är distans (dom körde hem bilen till mig) på en tjänst/försäkring. Ville inte ge tillbaka mina pengar för detta.
    Åkte även till en verkstad där dom konstaterade att däcken va slut. Trots detta säger Sebastian att däcken va "fullt" lagliga.. för 300 mil sen. Haft bilen i 2 veckor och kört till jobbet. Knappast jag som orsakat att däcken slits så pass hårt.
    Bromsar fram va slut också, detta ville dom inte heller åtgärda (trots att dom va slut innan avfärd till min stad).

Har skickat vidare till Konsumentverket, ska också skicka till ARN då han kommer med dåliga ursäkter hela tiden.

Kan jag rekommendera Kjellmans Bil i Haninge? Nä du tack. Läs mer
  • Anita E
    Anita E skrev om Kjellmans Bil AB
    Jag har inte så mycket att säga, jag är väldigt nöjd Läs mer
  • André Gustav R
    André Gustav R skrev om Kjellmans Bil AB
    Trevligt bemötande och måna om sina kunder. Läs mer
  • Ingmarie F
    Ingmarie F skrev om Kjellmans Bil AB
    Köpte en begagnad bil och träffade en försäljare som var trevlig och gav sej tid.
    Fick svar på mina frågor, och som jag uppfattade det löfte om att kunna återkomma med frågor och diskutioner om bilen, samt hjälp att komma till rätta med ev problem.
    Känner mej nöjd👍 Läs mer
  • Alf A
    Alf A skrev om Kjellmans Bil AB
    Jag köpte en BMW 525 i personalen helt suverän Läs mer
  • Juan Carlos U
    Juan Carlos U skrev om Kjellmans Bil AB
    Köpte en Bmw 520, väldigt bra bemött och väldigt professionella.
    Rekommendera dem starkt!! Läs mer
  • Dilawer M
    Dilawer M skrev om Kjellmans Bil AB
    Suverän service! Har alltid tvivlat på bilfirmor, men Joakim här levererar en underbar stämning där säljaren inte trycker på kunden med att köpa bil tillskillnad från andra bilfirmor som får en att känna sig osäker vid ett köp! Läs mer
  • Anneli O
    Anneli O skrev om Kjellmans Bil AB
    Köpte en bmw den kjellmans bil. Är riktigt nöjd med servicen vid köpet som gick väldigt smidigt!
    Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • Roni B
    Roni B skrev om Kjellmans Bil AB
    Fantastiskt bemötande! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Joel B
    Joel B skrev om Kjellmans Bil AB
    Kjellmans bil bemöter sina kunder på ett otroligt bra sätt och deras service-tänk är helt perfekt.

Min upplevelse med kjellmans bil har varit väldigt positiv och att bara kunna sätta skalan på 5 är egentligen för lite. På en skala från 1-5 får kjellmans en 10a Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Kjellmans Bil AB
    Köpte en BMW mycket bra bemötande byter jag bil så kommer jag kontakta Kjellmans bil igen Läs mer
  • Esmedin H
    Esmedin H skrev om Kjellmans Bil AB
    Snabb service. Trevlig personal och överallt ett gott intryck av Kjellmans Bil. Rekommenderar starkt. Läs mer
  • Alexander J
    Alexander J skrev om Kjellmans Bil AB
    Joakim på Kjellmans Bil gav ett väldigt professionellt intryck när jag köpte min nya bil hos honom. Han löser inbyte, lämnar vettiga och förmånliga garantier samt fixar bra finansiering. Precis den service man förväntar sig av en bra bilhandlare.
    Jag är otroligt nöjd och tackar så mycket för en snabb och smidig affär! Läs mer
  • Anna Å
    Anna Å skrev om Kjellmans Bil AB
    Super trevliga, fick ett riktigt bra bemötande och mycket bra hjälp med bil valet. Läs mer
  • Henrik N
    Henrik N skrev om Kjellmans Bil AB
    Utmärkt servis. 👌🏻👌🏻 Rekommenderas starkt Läs mer
  • Malick P
    Malick P skrev om Kjellmans Bil AB
    jag köpte en bil. 1 till 10 jag säger 10. De är professionella inom bilbranschen och jag kommer att rekommendera någon till dem. Läs mer
    2018-05-17 Joakim K svarar Malick P
    Hejsan Malick!

Tack för dina fin ord! Hoppas vi ses igen när det är dags för ny bil!

• Glenn V
    Glenn V skrev om Kjellmans Bil AB
    Allt gick bra o dom var trevliga tills bilen 2 veckor efter köp började strula. Ville inte ta några kostnader och var inte alls speciellt trevliga.. känner mig lurad och kommer aldrig rekommendera dessa skojare till någon!! Läs mer
    2018-05-17 Joakim K svarar Glenn V
    Hejsan Glenn!

Vad är det som har hänt med bilen?

Vid affär gjorde vi ett prisavdrag på luftfjädringen, sedan fick du ett problem med en länkarm. Då kom vi överens om att du skulle komma förbi för att åtgärda detta. Men du dök aldrig upp?

Återkom gärna på min mail, joakim@kjellmansbil.se!

• John N
    John N skrev om Kjellmans Bil AB
    Köpte en Nissan Primera. Fick ett bra bemötande av personal och bra hjälp vid garantiärende. Det va värt att åka en bit för att köpa en bil hos dem. Läs mer
    2018-05-17 Joakim K svarar John N
    Hejsan John!

Tack själv för att du valde oss när du köpte din bil. Hoppas att allting gick bra med bilen och att vi kanske ses igen vid nästa bilaffär!

Joakim K gillar detta
  • Roxanna T
    Roxanna T skrev om Kjellmans Bil AB
    Köpte en Passat för ca 3mån sedan.
    Affären gick väldigt smidigt, är verkligen nöjd med bilen och jag fick ett bra pris.
    Hade problem med bilen för några veckor sedan och ringde till Kjellmans, som sedan återkopplade om vad jag kunde göra för lösning. Positivt att de har egen verkstad när det uppstår problem.
    Är verkligen nöjd med bemötandet och köpet! Läs mer
    Joakim K gillar detta
  • Lennart Ö
    Lennart Ö skrev om Kjellmans Bil AB
    Säljer en bil som ej går igenom bes, fast man påstår det..EN RIKTIG PISSFIRMA!!😡 Läs mer
    2018-05-17 Joakim K svarar Lennart Ö
    Hejsan Lennart!

Du är varmt välkommen för att få kompensation för vad du har fixat samt gratis service på måndag!

Ha en fortsatt trevlig kväll!
  • Mathias W
    Mathias W skrev om Kjellmans Bil AB
    Köpte bil...blev bra bemött och fungerade bra även vid hemkomst på annan ort, då bilen hade ett fel!!
    Enkel och snabb affär precis som jag ville!! Läs mer
    2018-05-17 Joakim K svarar Mathias W
    Hejsan Mathias!

Vad kul att du är nöjd med affären! Det betyder mycket för oss och det är det vi kämpar för. Hör gärna av dig om det skulle vara något.
  • Filip P
    Filip P skrev om Kjellmans Bil AB
    Köpte en bmw 525D f10 - 11 årsmodell med m sport. Blev bemött väldigt bra och servicen va utmärkt, fick ett bra intryck av firman. Hade inte så många förväntningar mer än att bilen skulle va fin i verkligheten än på bilderna och det gjorde den,

Sammanfattning: bra firma med riktigt bra service, nöjd :) Läs mer
  • Erik P
    Erik P skrev om Kjellmans Bil AB
    Grym bilfirma rekommenderas starkt! Läs mer
  • Mattias E
    Mattias E skrev om Kjellmans Bil AB
    Bra/trevligt tillmötesgående där man kände att dom sätter kunden i fokus. Läs mer
  • Hoger H
    Hoger H skrev om Kjellmans Bil AB
    bra service och bemötande!!!!! Läs mer
  • Daniel C
    Daniel C skrev om Kjellmans Bil AB
    Köpte min Honda hos Kjellmans bil och jag har aldrig upplevt en bilhandlare med samma fokus på kundbemötande som jag får här! Har rekommenderat alla mina vänner att vända sig dit då jag garanterat kommer hit för nästa bilköp! Läs mer
  • Badrummera AB
    Badrummera AB skrev om Kjellmans Bil AB
    Snabbt och smidigt.

Dom sålde min Audi S8 v10 Läs mer
  • Mommo O
    Mommo O skrev om Kjellmans Bil AB
    Goa killar och väldigt trevliga Läs mer
  • Petar C
    Petar C skrev om Kjellmans Bil AB
    Proffesionellt rakt igenom! väldigt nöjd med affären och skulle rekommendera Kjellmans bil till alla. Läs mer
  • Jimmy W
    Jimmy W skrev om Kjellmans Bil AB
    Låter så himla tjusigt att de står för 2:or på besiktningen, men sen kryper det fram att man måste sätta sig och åka för att lämna en bilen till en viss verkstad de samarbetar med. Och är det inte en 2:a som kräver ombesiktning ( endast till året därpå ) då vill man inte betala för det. De gav min verkstad klartecken att fixa bilen, sen 30 minuter senare när verkstaden hade rivit isär allt så ringer de och säger att de inte tänker ersätta, för att det inte är en "skarp 2:a". Så nu står jag med kostnaderna för att fixa ihop bilen.
    Det går bra att sälja, men inte lika bra att ta ansvar!!!
    Undvik Kjellmans bil!! Läs mer
    Hejsan Jimmy!

Du har köpt en Citroen C3 för 16.400 kr. I affären kom vi överens om att vi åtgärdar samtliga 2or som kommer på besiktningen. Verkstaden som du nämner är vår egen verkstad. Det är alltså på samma plats som du köpt bilen.

Eftersom du inte hade tid eller ork att åka till oss så kom vi överens om att fixa samtliga 2or på en verkstad i Norrtälje, där du bor. Verkstaden där du lämnade in bilen hade inte fått ett protokoll samt att du bad dom byta ut delar som inte var några 2or. Vi har då skickat protokollet till verkstaden som får info om 2orna och dessa åtgärdas utan kostnad för din del.

Vi hoppas att du blivit nöjd med bilen och ursäktar om det uppstod något missförstånd.

Trevlig dag!
    2018-05-15 Jimmy W svarar Joakim K
    Jo men precis. Det är ju exakt så det var. Det är kanske därför jag har anmält er till allmäna reklamationsnämnden.
    Märkligt att killen som inte ens höll i affären svarar på mitt inlägg.
    Men din kollega kanske har fullt sjå med att skicka delar till kunderna som han tycker de kan byta själva. Det var ju det svaret jag fick till en början. " Det där byter man ju själv".
    Och man kan ju inte låta bli att undra varför ni okejade reparationer och sen stoppar dem. Och jag blev ombedd att lämna in bilen i bandhagen. Har för mig att ni ligger i jordbro, så jag tror knappast att verkstaden ligger på samma plats som jag köpte den.
    Men ni kanske jobbar så. Vad vet jag...

Jimmy
    Hej igen Jimmy!

Tråkigt att du är missnöjd. Vi samarbetar med en Meca-versktad i Bandhagen och han nämnde denna verkstad då det är närmare för dig att åka dit, än ut till oss i Jordbro. Sedan har vi som jag berättade i telefonen också en egen verkstad. Jag erbjöd även att jag kunde ta emot bilen på en kväll eller en söndag, för att underlätta för dig. Men fick som svar att du jobbar varje dag. Jag erbjöd även fri lånebil samt bensinen vad det skulle kosta att åka ut till Jordbro från Norrtälje.

Jag har pratat med Sebastian som var din säljare och han förklarade att positionsljus/blinkers kan man ganska enkelt byta själv. Men inget han sa att du måste göra, utan det var en lösning utav ett problem. Vi har alltid en bra dialog med våra kunder hur vi ska lösa eventuella problem.. Att vi sade OK till reparationer som du meddelat oss var 2or på besiktningen och sedan nekade, är endast på grund av att dessa saker du påpekade inte var några 2or.

Det är inte normalt att vi som begagnathandelare ska byta bromsar, lager eller liknande slitagedelar på bilar efter 1-2 år. Vi följer alltid besiktningens/Allmänna reklamationsnämnden beslut på samtliga bilar.

Jag har försökt hjälpa dig så gott som möjligt. Som jag tidigare nämnt följer vi samtliga beslut från ARN.

Kanske kan vi kompensera med en service som inkluderar ny motorolja och oljefilter?

Vänligen kontakta mig på joakim@kjellmansbil.se om du fortfarande är missnöjd.

2018-05-15 Jimmy W svarar Joakim K
    Hej igen!
    Du erbjöd endast lånebil INTE bensin. Jag förstår inte vad du menar med slitagedelar efter 1-2 år???
    Har aldrig hävdat något sånt heller.
    Troligt att jag sätter mig och åker 20 mil för en skvätt olja och ett filter. Vill du kompensera mig så ersätter du mig för kostnaden som ni först sa att ni skulle.
    Och hur kan det vara ett alternativ att ställa sig och åtgärda 2:or själv när en verkstad bör göra sånt?? Jag är då rakt ingen bilmekaniker!!
    Tänker inte sitta och kasta skit över nätet något mer. Ni kunde ha löst det här sååååå mycket smidigare, men det ville ni inte.
    Det står dessutom i konsumentköplagen att om ett fel inträffar inom de första 6 månaderna efter köpet så är det ni som säljare som ska bevisa att felet inte fanns när jag köpte bilen. Bilen besiktigades cirka 2 veckor efter köpet. Alltså ska ni åtgärda det jag fick bekosta själv. Det påtalade vi då, men ni nonchalerade det.
    Vill inte ni ersätta mig för det ni sa ni skulle så får som sagt ARN avgöra detta. Tråkig publicitet för er bara.

Jimmy
    Hej!

Vi ber om ursäkt för eventuella fel och brister som vi haft. Vi tycker också att det är tråkigt att ni inte tyckt om vår service. Vi hoppas att ni i framtiden hittar en bättre bilhandlare ni kan köpa bil av.

Trevlig kväll!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Josefine L
    Josefine L skrev om Kjellmans Bil AB
    Så himla trevliga! Mycket smidigt och hjälper till med ALLT. Massa plus! Läs mer
    2018-05-15 Joakim K svarar Josefine L
    Hejsan!

Tack så mycket för dom fina orden. Hoppas vi ses nån gång i framtiden!

Trevlig dag!
  • Ash A
    Ash A skrev om Kjellmans Bil AB
    En bilhandlare som på ytan verkade riktigt bra men senare visade på stor brist i kundvård och professionellt beteende.

I och med köpet lovades att bromsklossar och bromsskivor byts. Jag ska inte gå in på hur många gånger vi fick planera om.

Under bytet förstördes ett bromsrör som jag fick betala. När bilen hämtades på Kjellmans Bils egen verkstad, kom ett distinkt skrapande ljud från drivlinan. Direkt ringde jag upp för att meddela detta, där jag får höra att "det är normalt".

Jag bestämmer mig för att stanna bilen och kontrollera vad det är. De har alltså monterat ett icke original bromsrör som skrapar mot fälgen, halva godset var redan bortskrapat.

Hittils har man alltså både förstört ett bromsrör och monterat det direkt trafikfarligt. Och man har inte hört skrapljudet under provkörningen hävdar man.

Jag bad de dessutom kolla upp parkeringssensorerna som lagt av efter två veckor. Deras felsäkning var att dra fingret över sensor för att det var smutsigt. Felet kvarstår.

Ett par dagar senare varnar bilen för låg bromsvätskenivå. Man hävdar att det felaktigt monterade röret läcker.

Nu ställer jag krav på att detta utförs på en auktoriserad verkstad. Man stretar emot, men går med på det för att "jag ska vara en nöjd kund". Kalasbra!

När jag dyker upp på bokad verkstadstid får jag veta först då att jag ska stå för kostnaden. Jag ringer upp Kjellmans Bil som först då berättar för mig att så är läget, efter att tidigare ha sagt "ja vi gör som du vill så att du när nöjd". Här förstår man inte alls hur jag saknar förtroende för deras direkt trafikfarliga verkstad. Riktigt tråkigt beteende.

Jag skiter i alltihop och bokar tid hos en auktoriserad Audiverkstad. Där byter man bromsröret mot original på höger bak broms-ok och hittar att läckaget sitter på vänster bak broms-ok. Man har alltså även lossat det bromsröret också och inte monterat tillbaka det korrekt. Åter igen, direkt trafikfarligt.

Vi upptäcker även att man istället för att montera korrekt bromsbelägg med slitagevarnare så har man istället kopplat förbi systemet genom direkt åverkan på kablarna.

Audiverkstaden bytte även den felande parkeringssensorn, utan att ta betalt för arbetet.

På verkstaden upptäcks även att drivknutsdamasken har spruckit. Något Kjellmans bil inte har påtalat, trots att man bytt bromsskivor och borde ha sett det.

Jag lämnade in en fullt fungerande bil till Kjellmans Bil. Jag fick tillbaka en trafikfarlig bil där jag fick stå för kostnaderna för att ha en fungerande bil igen.

Tyvärr måste jag avråda från att handla med detta företag. Läs mer
    2018-05-15 Joakim K svarar Ash A
    Hejsan Ash!

Vad tråkigt att vi bara får en stjärna i betyg. Angående bromsröret har vi gjort fel. Men direkt när du talade om problemet, att röret tog emot, beställde vi ett original bromsrör från Audi som skulle bytas!

När du ringde efter att du hämtat bilen nämnde du att det lät från höger fram och där har vi inget problem. Nya bromsar måste alltid bromsas in lite var det vi förklarade. Vi förklarade absolut inte att missljud är normalt. Utan vi sa att du får ringa upp om det inte slutar låta.

Vi erbjöd dig gång på gång att komma tillbaka så att vi kunde reparera det fel som vi gjort och självklart det utan extra kostnad. Detta kunde vi göra dagen efter. Men du valde själv att avböja vår hjälp.

Bromsbeläggen som är till bromsarna är också HELT korrekta, om dom inte var det skulle du inte kunna köra med bilen. Vi har heller inget med kopplingen av kablarna att göra.

I vårt fall har vi inte fått en chans att åtgärda vårt fel och då är det väldigt svårt att hjälpa dig.

Hoppas att bilen fungerar bra och att du är nöjd med bilen i det stora hela. Ha en fin dag!

• Emil N
    Emil N skrev om Kjellmans Bil AB
    Ett tryggt och bra köp. Köpte min golf av Joakim som var trevlig och gav ett ärligt intryck. Bilen fungerar som den ska och har fått hjälp med småsaker i efterhand. Jag fick till en försäkring till bilen när jag köpte som också är otroligt bra och gjorde köpet mycket tryggare! Om du ska köpa bil och är osäker på bilförsäljaren så kan jag rekommendera dig att gå till Kjellmans bil varmt. Läs mer
  • Dennis K
    Dennis K skrev om Kjellmans Bil AB
    Gav Kjellmans Bil uppdraget att sälja min Hyundai. Grymt smidigt och bra service! Lämnade in bilen och Kjellmans Bil skötte resten. Engagerad personal som verkligen ser till att kunden blir nöjd. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2016-10-15 Joakim K svarar Dennis K
    Hejsan Dennis!

Det var riktigt smidigt att sälja din bil. Väldigt välbehållen och omhändertagen. Det är roligt att sälja bra bilar tycker vi! Hoppas den nya bilen funkat bra för dig. Hoppas vi ses vid nästa bilaffär!

• Andreas L
    Andreas L skrev om Kjellmans Bil AB
    Köpte nyligen min nya bil via Kjellmans Bil och vill tacka personalen för servicen och ett trevlig bemötande. Är väldigt nöjd med bilen!

Mvh Andreas Läs mer
    2016-10-15 Joakim K svarar Andreas L
    Hejsan Andreas!

Tack för den fina recensionen. Vi är väldigt tacksamma över att du köpte din fina Renualt här hos oss! Vi hoppas på det bästa för dig och hoppas att det går bra på det nya jobbet.

Trevlig lördag!

• Daniel C
    Daniel C skrev om Kjellmans Bil AB
    Fantastisk upplevelse! Trevlig personal, tillmötesgående och tog verkligen hand om en! Skulle gärna köpa bil hör igen. Gott kaffe hade dom också Läs mer
    2016-10-09 Joakim K svarar Daniel C
    Hejsan Daniel!

Vad kul att få höra att du blev nöjd med ditt köp här hos oss. Vi tackar för det stora förtroendet vi fått från dig och hoppas att vi ses igen vid nästa bilköp. Kaffe har vi gott om, så kom gärna förbi och hälsa på.

Ha det bra så länge!

Dåntorpsvägen 51, 136 50 Jordbro