Alla kategorier Trafikskola Västra Götaland Stenungsund Kjells Trafikskola AB

C W Borgs Väg 2D, 444 31 Stenungsund — Visa karta

Lantmätaregatan 12, 41706, Göteborg
Moderna Trafikskola
Linn B:
Min första kontakt var över telefon där jag upplevde personalen som hjälpsam och tydlig. Jag har tagit teori- samt körlektioner på Moderna T...

Läs vad 1 kund tycker om Kjells Trafikskola AB

• Nicke N
    Nicke N skrev om Kjells Trafikskola AB
    Jag fick i uppgift av mina föräldrar att kontakta samtliga trafikskolor i Stenungsund angående en prisförfrågan.

Mailade alla tre trafikskolor här i Stenungsund vilka är, Kjells-, Bosses- och Bästkusten Trafikskola.

Mailen är identiska förutom att jag till varje trafikskola frågade varför man är billigare/dyrare än konkurrenterna.

Mailet till Kjells Trafikskola i sin helhet följer nedan:

"Hej,

Jag ska snart ta mitt B-körkort och har fått uppgiften av mina föräldrar
    att kontakta alla Trafikskolor i Stenungsund för prisuppgift.

Jag satt och räknade ihop vad det skulle kosta om man räknar på
    obligatoriska myndighetsavgifter och alla era avgifter för teori,
    datatester, risk 1 & 2, bilhyra vid uppkörning samt 25 st körlektioner.

Hos er får man betala 17,100 kr medan Bosses Trafikskola tar 13,775 kr för samma utbildning. Bästkustena Trafikskola är billigast med några kronor,
    13,760 kr.

När jag visade uträkningen för min föräldrar sa man att jag skulle välja
    den billigaste men finns det någon anleding till att ni är dyrast och att
    Bästkusten är billigast?

Det skiljer ju trots allt nästan 3,500 kr.

Med vänlig hälsning
    NB"

Skickade mailet 2014-11-22 kl 18:24 och än i dag, 6 dagar senare, så har Kjells Trafikskola inte svarat trots att man har läst mailet, har begärt ett läskvitto.

Skickade ett påminnelsemail 2014-11-26 kl 23:47 och fick läskvittot att Kjells Trafikskola hade läst mailet dagen efter kl 17:05.

Kjells Trafikskola har som sagt inte svarat trots att man har läst båda mailen. Kjells Trafikskola ignorerar mig som potentiell kund eftersom man inte vill(?) stå för sina dyra priser jämfört med konkurrenterna.

Både Bosses- och Bästkustens Trafikskolor svarade på måndagen, 2014-11-24 och var trevliga och raka i sina svar.

Kommer därför välja bort Kjells Trafikskola och även rekommendera mina kompisar som också snart ska ta sitt körkort att göra detsamma.

C W Borgs Väg 2D, 444 31 Stenungsund