Klaramaten.se

Klaramaten.se

Ring 08-15 62 62 klaramaten.se
4.0

Välkommen till Klaramaten.se! Med hjälp från oss kan du ta ledigt från matlagning och ändå ha middagen klar på tio minuter. Du får en en kasse med färgglada, goda och näringsrika rätter som du snabbt värmer på. Varje vecka erbjuder vi en ny meny med ett urval av kötträtter, fiskrätter eller vegetariskt. Antingen kan du välja...

45 omdömen om Klaramaten.se

Mats
Skrev om Klaramaten.se

De har en bra affärsidé som de även är ganska ensamma om. Dock dras betyget ner av ett antal försämringar de infört på senare tid. Det går inte längre att betala med månadsfaktura utan varje leverans måste betalas för sig. Varför inte börja samarbeta med exempelvis Klarna? På grund av detta beställer jag för två veckor i taget och då är utbudet för litet egentligen. Varför bara 6 rätter att välja mellan, varför inte det dubbla? Maten är god (tack för att ni tog bort de vegetariska alternativen, de höll verkligen inte...

Svar från Klaramaten.se

Hej Mats, tack för din feedback. Dessvärre har vi inget systemstöd för månadsfaktura utan detta hanterades manuellt vid sidan av, vilket innebär administration och risk för fel. Därför kan vi inte fortsätta med det. Vi erbjuder även kortbetalning där pengar dras inför leveransen. Gällande utbudet så ser vi över det och vad vi kan erbjuda i framtiden. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Matkomfort
4.5/5 i betyg av 1371 omdömen 4.5 av 1371 omdömen

Jag uppskattar såserna som minskar tiden från start till färdig middag. Generösa portioner och bra variation på recepten.

Erik A
Skrev om Klaramaten.se

Synen vid leverans är inte särskilt imponerande tyvärr, dock är smaken som helhet förvånansvärt bra om även om det finns både toppar och dalar.

Tack Erik för din feedback. Önskar dig en fin dag. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Marta Maria H
Skrev om Klaramaten.se

Trevligt bemötande, bra service och leverans! Jag saknar bara mer barnanpassad mat, gillar inte asiatisk mat:-) Annars är vi väldigt nöjda!!! Tack för att ni finns ochbunderlättar vår vardag.

Marta Maria H och Cecilia R gillar detta
Svar från Klaramaten.se

Tack snälla för er feedback. Ska ta det vidare med köken så vi kan utvecklas. Ni vet väl om att vi även har en individanpassad kasse där ni själv väljer rätter från menyn ?. Mvh Cecilia klaramaten.se

Rosi R
Skrev om Klaramaten.se

Har köpt färdiga matlådor för hemleverans var fjärde vecka. Mest som en test. Både till mig och gamla pappa. Båda är nöjda med både maten och tjänsten. Behöver dock inte kontinuerlig leverans, men vi är medvetna om att möjligheten finns här.

Svar från Klaramaten.se

Tack Rosi vad härligt att höra att vi får glädja både dig & pappa. Mvh Cecilia klaramaten.se

Lorena L
Skrev om Klaramaten.se

God mat. Underlättar verkligen min vardag

Svar från Klaramaten.se

Tack Lorena. Kul att höra att vi får underlätta er vardag. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Sofie Ingeborg N
Skrev om Klaramaten.se

Toppen, bra meny särskilt thairätterna. Leveransen är verkligen outstanding. Du kan följa chaufförens resa hem till dig inom ett snävt tidsintervall, riktigt bra.

Svar från Klaramaten.se

Tack! Vad roligt att höra. Ska ta det vidare till kocken ? mvh Cecilia klaramaten.se

Maria Angelica E
Skrev om Klaramaten.se

Jag har alltid haft ett gott bemötande från Klaramaten. De kommer i tid, har alltid trevlig chaufför. Goda rätter som man får krydda extra så det passar de flesta. Kan absolut rekommendera dom. Nu gör jag ett uppehåll och fick snabbt ett trevligt svar med de upplysningar jag behövde.

Svar från Klaramaten.se

Tack Angelica det värmer. Vi önskar dig varmt välkommen åter och tackar så länge för den här tiden. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Christopher C
Skrev om Klaramaten.se

Dålig kundservice. Sa upp abonnemanget i och med det.

Svar från Klaramaten.se

Hej Christopher. Vi försöker alltid göra vårt bästa för att ge så bra service som möjligt, så det är tråkigt att höra att vi inte levt upp till dina förväntningar. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Johan Christer H
Skrev om Klaramaten.se

Ok allt fungerade som det skulle. All mat var inte i min smak

Isa Fideli W
Skrev om Klaramaten.se

Levde företaget upp till dina förväntningar?

Anders B
Skrev om Klaramaten.se

Enkelt, smidigt och billigt. Kör på small individanpassad kasse. Funkar utmärkt!

Roligt att höra! Tack Anders. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Tina H
Skrev om Klaramaten.se

Väldigt smidigt att få hem färdigmat ,stora portioner, goda rätter att välja på. Den koreanska rätten var lite för Sören, Men annars var det mycket gott och fräscht. Kommer använda denna tjänst fler gånger.

Tack Tina vad roligt att höra. Önskar dig en fin dag. Mvh Cecilia klaramaten.se

Britt S
Skrev om Klaramaten.se

Jag har fått ett väldigt fint bemötande alla de gånger jag ringt.Kommer inte exakt ihåg mina frågor, men vet att jag varit nöjd medsvaren.

Anne Carina F
Skrev om Klaramaten.se

Mina förväntningar var höga men maten levde inte upp till detta smakade inget och det hjälpte inte att krydda maten själv. Kommer inte att beställa mat flera gånger!

Svar från Klaramaten.se

Hej Carina det var tråkigt att höra, jag tar det vidare med köken så att vi har möjlighet att förbättra oss. Tack för din feedback. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Anette Marie M
Skrev om Klaramaten.se

Fick ett väldigt fint bemötande på min frågeställning gällande Klaramaten. Vi har fått mat levererade varje måndag och den har varit väldigt god. Vi är väldigt nöjda och kan rekommendera dem å det varmaste

Svar från Klaramaten.se

Tack Anette vad kul att höra. Skönt att vi har fått underlätta era arbetsdagar. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Glenn John Verner S
Skrev om Klaramaten.se

Mumsfilibaba, penumerera mera, perfekt distribution, tack till all personal

TACK! Vad härligt att höra, det glädjer oss. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Tanja Anette R
Skrev om Klaramaten.se

Underbar tjänst för alla som jag - som hatar matlagning men älskar god hemlagad mat! Det är bara att välja rätter från menyn, lägga till beställningen och - voilá! Veckan är räddad. Mycket goda maträtter som man behöver endast värma upp i micron.

Svar från Klaramaten.se

Tack för dina fina ord, de värmer i snökaoset. Önskar dig en fin dag. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Kerstin Elisabeth G
Skrev om Klaramaten.se

Väldigt vällagad mat och ordentliga portioner. Leveranserna sköttes bra, de kom när det var meddelat. Finns inget att klaga på. Så väl skött allting.

Svar från Klaramaten.se

Tack, vad roligt att höra! Kul att vi får underlätta er vardag. Önskar er en fin sportlovsvecka. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

OLIVER B

Rätterna kändes väldigt tråkiga

Svar från Klaramaten.se

Hej Oliver, det var tråkigt att höra. Jag tar det vidare med köken så att vi kan jobba för att bli bättre. Tack för att du har provat vårt koncept. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Patrik Anders F
Skrev om Klaramaten.se

Jag har provat er tjänst vid flera tillfällen och dock alltid blivit en aning besviken. Maten är precis i nivå med de färdigrätter man hittar i kyldisken på ICA, fast med ett högre pris. Det vill säga, tonen av massproduktion. Om ni måste bibehålla befintlig marginal skulle jag hellre lägga en tia extra och få en måltid som man inte får ångest av att titta på.

Svar från Klaramaten.se

Hej, det var tråkigt att höra. Jag kan inte annat än att beklaga att du upplevt det så och ta det vidare med köken så att vi kan jobba för att bli bättre. Tack för att du har provat vårt koncept. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Thomas K
Skrev om Klaramaten.se

Väldigt bra bemötande, klanderfria leveranser, generellt hög kvalitet på maten. Har blivit lite sämre med tiden uppfattar vi, men fortfarande väldigt prisvärt. Jag tycker det är fantastiskt att få färdiglagad mat hem på detta sättet. Hade inte kunnat laga allt detta själv för samma pengar. Minus för deklarationen som inte stämmer. Syftar på kalorier och vikt m.m.

Svar från Klaramaten.se

Tack Thomas för din feedback. Vi tar det till oss och jobbar för att bli ännu bättre. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Berta Ingeborg Viola P

Bra mat som passar mig. Jag föredrar husmanskost och har inte varit så förtjust i den andra, asiatiska maten.

Svar från Klaramaten.se

Tack! Du vet väl om att vi har individanpassad kasse om du skulle vilja välja bara husmanskosträtter. :) Mvh Cecilia klaramaten.se

Sinnica A
Skrev om Klaramaten.se

Supersnabb service och problemlösande personal som har ett väldigt fint kundbemötande. Matlådorna kommer till våran arbetsplats då jag och en kollega gått ihop och beställt flera lådor tillsammans = billigare pris/låda. Perfekt för oss som ofta äter och på detta sätt får ner våra lunchkostnader och får färdiglagad husmanskost.

Svar från Klaramaten.se

Tack Sinnica för dina fina ord, de värmer. Önskar er en fin dag. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Peter F

Bra, serviceminded, löser problem

Tackar Peter :-) Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Susanne V
Skrev om Klaramaten.se

Toppenidé med färdiga rätter som man bara värmer i mikron.Hemkörningen . Har använt Klaramaten sedan i augusti förra året. Det har fungerat bra men jag tycker att det är dåligt att man inte kan välja intervall på var tredje vecka som jag vill ha utan jag måste själv komma ihåg att gå in och pausa de veckor jag inte vill ha leverans. Det skapar stress att komma ihåg detta. Kvaliteten på maten är väl också lite si och så med. Tycker den var bättre i början. Jag önskar också att det fanns en fiskrätt varje leverans.

Svar från Klaramaten.se

Tack Susanne för bra feedback. Jag ska se vad vi kan göra gällande intervallet för att underlätta din vardag. Mvh Cecilia klaramaten.se

Per Anders Conrad S
Skrev om Klaramaten.se

Bemötandet har varit utmärkt, dock har kvaliteten varierat lite för mycket. Prisbilden har varit OK, med införandet av flexibilitet har emellertid priserna ökat till att inte längre vara konkurrenskraftiga.

Svar från Klaramaten.se

Tack Per för din feedback. Vi tar till oss av det och jobbar för att bli bättre. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Maylin B
Skrev om Klaramaten.se

Maten är väldigt god och möter våra förväntningar. Kundservicen är bra. Tack vare Klaramaten sparar vi mycket tid för annat. Vi rekommenderar bolaget till andra. Hoppas den fortsätter hålla hög kvalitet och service som hittills.

Svar från Klaramaten.se

Tack Maylin för din fina feedback, det glädjer mig att vi får hjälpa er i vardagen och att ni kan rekommendera oss. Tack! God fortsättning. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Inger Marianne G
Skrev om Klaramaten.se

Jag är mycket nöjd med det bemötande jag fått. Det strulade en del när jag skulle övergå till individanpassad kasse och utan hjälp av personalen hade jag inte klarat det. Det enda jag tycker är tråkigt, att det inte gick att fortsätta att betala med kontokort. För att det hela skulle fungera måste jag gå över till faktura med en faktureringsavgift som följd.

Svar från Klaramaten.se

Hej tack för din feedback. Det går jättebra att betala med kort. Du byter enkelt på "mina sidor" betalsätt. Maila oss på info@klaramaten.se eller ring oss så hjälper vi gärna dig. Mvh Cecilia klaramaten.se

Maud Eva Birgitta S
Skrev om Klaramaten.se

Bra mat bra råvaror bra leverans. Mycket nöjd .

Tack vad roligt att du är nöjd, det glädjer mig. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Evalotta
Skrev om Klaramaten.se

Maten var överlag god någon maträtt bättre än den andra. Har med att göra vad man tycker pm för mat😆men tror inte jag kommer fortsätta saknade faktiskt att själv laga. Men nu har jag provat

Svar från Klaramaten.se

Tack för att du har provat vårt koncept. Välkommen åter när du önskar lite avlastning i vardagen. Mvh Cecilia Klaramaten.se

Sven-åke Gudmar S
Skrev om Klaramaten.se

Utmärkt bemötande. Standardkassen, som jag håller mig till, är lagom kryddad och även varudeklarerad. Bra för mig som är diabetiker och waranmedicinerare. Maten är alltid god. Bra återkoppling via e-post. Jag tycker de levererar bra produkter - rekommenderar dem till andra när mat kommer på tal. Man behöver inte snaps för att skölja ner maten....

Svar från Klaramaten.se

Tack för fin o bra feedback. Tack för att du är kund hos oss. Mvh Cecilia klaramaten.se

Mikael U
Skrev om Klaramaten.se

Tycker allt har funkat väldigt bra. Känns lyxigt med dessa maträtter som bara behöver stoppas in i mikron några minuter.

Tack Mikael vad kul att höra! Mvh Cecilia klaramaten.se

Cecilia B
Skrev om Klaramaten.se

Enkelt och smidigt, har aldrig haft några problem så har inte behövt kontakta kundsupporten.

Svar från Klaramaten.se

Tack Cecilia, vad härligt att höra. Tack för att du rekommenderar oss. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

GUSTAF C
Skrev om Klaramaten.se

Vänligt bemötande och bra service

Tack Gustaf! Önskar dig en fin dag. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Anna L
Skrev om Klaramaten.se

”Hittade” Klara Maten i våras och vi bestämde oss för att prova och är fantastiskt nöjda! EN enda gång på åtta månader har vi fått en rätt som ingen var speciellt förtjust i rent smakmässigt, men kvalitén på maten är alltid jättebra och skulle det vara något strul med leveranse eller dylikt är Klara Maten otroligt tillmötesgående och fixar det mesta! Jag rekommenderar dem varmt! Överlägset när barnen ska på träning, så att man vet att de får i sig bra mat som de kan värma själva!

Svar från Klaramaten.se

Tack Anna för dessa fina ord. Tack för att du kan rekommendera oss och för att vi får underlätta er vardag. Det glädjer oss. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Katarina E
Skrev om Klaramaten.se

Utmärkt service, vänligt och tillmötesgående bemötande. Bra mat!

Tack snälla Katarina för era fina ord. Det värmer. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Hanna Å
Skrev om Klaramaten.se

Det bästa jag gjort😊 God o bra mat. Skönt när det är mycket runt en att snabbt fixa bra mat till familjen.

Svar från Klaramaten.se

Tack Hanna vad glad jag blir! Härligt att vi får underlätta er familjs vardag. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Anita L
Skrev om Klaramaten.se

Bemötandet har varit och är bra. Snabba svar och bra hjälp. Vi har haft matkassen i princip från det att Klara maten startade. Maten var bra från början och blev ännu bättre vartefter. Sedan hände något och maten blev sämre och mindre portioner och stark kryddning samt paprika och samtal olek i nästan alla maträtter. Från att vi kan välja maträtter själva upplever vi att maten blivit bättre, fler rätter med kokt potatis, tillräckligt stora portioner, vilket vi uppskattar. De har gjort så gott de kan och är alltid hjälpsamma...

Svar från Klaramaten.se

Tack Anita för er feedback som hjälper oss att bli bättre och tack för att ni har varit med oss från start. Ni har hjälpt oss att förbättra oss och vi jobbar ständigt på att hitta de bästa rätterna och ha den bästa servicen. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Hans H L
Skrev om Klaramaten.se

Klara Maten är bra! Vänlig också - och punktlig med leveranserna. Nöjd, ja.

Tack Hans, vad roligt att höra. Det glädjer mig. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Åsa Christina F
Skrev om Klaramaten.se

Bra bemötande initialt men krångligt att ändra beställningar flera påminnelser som går ut per default Blandat utbud av rätter fokus verkar vara på att ha mycket vegetariskt . Bättre utbud från början än nu

Svar från Klaramaten.se

Hej Åsa, tack för din återkoppling & feedback. Vi tar till oss det och jobbar för att bli bättre i framtiden. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Barbro O
Skrev om Klaramaten.se

God service bra mat xxxxxxxxcxxxxxxxxxxxxx

Tack Barbro. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Lisa Sofie Ö
Skrev om Klaramaten.se

Företaget verkar vara toppen. En bra tjänst. Dock är vi inte jättenöjda med maten.

Svar från Klaramaten.se

Hej, tack för din återkoppling & feedback. Är det någon speciell rätt som ni har gillat mer som vi kan ta vidare till köket. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Lena T
Skrev om Klaramaten.se

Vänligt och professionellt bemötande, kunnig personal. Bra upplägg på hemsidan.

Tack för det :-) Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Isak Karl Eje T

äcklig koktpotatis

Svar från Klaramaten.se

Hej, vad tråkigt att du inte har gillat potatisen. Jag tar det vidare med köket så att vi har möjlighet att förbättra oss. Du vet väl om att vi nu även erbjuder den individanpassade kassen, där du själv väljer vilka rätter du önskar från menyn? Då kan du välja de rätter som inte innehåller t.ex potatis. Mvh Cecilia KlaraMaten.se

Per-Arne S
Skrev om Klaramaten.se

För dig som har svårt att hinna med allting så kan jag rekommendera en matkasse från Klara Maten. Det som skiljer den från andra matkassar är att du får maten färdiglagad(av riktiga kockar dessutom) till skillnad från de flesta andra matkassar där du får en veckomeny, recept och sen en kasse med utplockade matvaror och ingredienser. Här får du vakuumförpackade lådor som bara är att värme(du får dock fixa en del tillbehör själv som tex grönsaker osv.). En fördel med det vakuumförpackade är att de har ganska lång hållbarhet...