Knivbrev AB, sid 2

Sveriges ledande professionellt sliperi i 3:e generation med över 57 års erfarenhet. Knivbrev finns idag i totalt 6 länder och grundades i Sverige. Vi har blivit framröstade till Årets Företagare i Täby och har idag bland Sveriges Mest Nöjda kunder enligt SKI.

Bara i Sverige skickar över 150 000 personer sina knivar, saxar, kvarndelar m.m. varje år. Allt slipas av välutbildade slipare i Täby och du är självklart även välkommen förbi och slipa på plats.

Besök vår hemsida för mer information och priser.

www.knivbrev.se

Hos oss blir dina slöa knivar, saxar m.m. som nya igen!

5792 omdömen om Knivbrev AB

Sedan starten hos Reco 2020
    2023-01-28 Verifierad kund
    Funkar jättebra och får tillbaka skarpa knivar
    2023-01-28 Verifierad kund
    När Knivbrev körde igång kampanjen 30% rabatt så fanns ingen tvekan, nu skulle mina slöa knivar äntligen få lite omvårdnad och jag skulle få bättre hjälp i köket.
    Och vilken dröm! Varför hade jag inte gjort det här tidigare? Men nu är det gjort och jag är otroligt nöjd. Jag kommer absolut att höra av mig nästa gång mina knivar behöver kärlek….
    Det glädjer oss att höra att du till slut kom till skott! Stort tack för att du tar dig tid och delar med dig av din erfarenhet också!

2023-01-28 Verifierad kund
    Kuvertet gick inte in i brevlådan när jag skulle skicka iväg det så jag fick åka till postombudet med det. Förutom det är jag väldigt nöjd. Fick tillbaka supervassa knivar och matlagningen är mycket roligare!
    Glädjer oss att höra Anna! Våra Knivbrev följer Postnords maxmått. Problemet är att de inte följer dem själva. Knivbreven går ner i de större s.k. citylådorna men inte i en liten lantbrevlåda. Är ju rätt dumt att Postnord har olika storlekar på dem då det bara hade varit lite extraplåt som de tjänat ihop på 0 -tid.

2023-01-28 Verifierad kund
    Pro slipning 6 knivar, fungerade som utlovat.
    Nu återstår att uppleva resultatet när alla knivar är provade. Kostade ju en del.
    Glädjer oss att höra Mikael! Ett bra spartips inför framtiden är att välja abonnemang. Då kommer du ner rejält i pris.

2023-01-28 Verifierad kund
    Allt toppen men börjar bli dyrt
    Glädjer oss att höra Peter! Vi har däremot inte ens justerat priserna i takt med inflationen och idag kostar ju ett vanligt paket med steksmör 68 kr (på COOP) så jämför man kostnaden med allt annat så är ju en dryg 100 -lapp något de flesta kan unna sig för att ha vassa knivar i köket.

2023-01-27 Verifierad kund
    Fungerar som alltid bra. Det dröjde dock innan posten levererade efter knivbrevs info att knivarna var på väg.
    Glädjer oss att höra Björn! Iom att du valt standardfrakt (B-post) så tar returen 4 vardagar + helg. Det går betydligt snabbare om du väljer express (kostar endast 49 kr extra). Skickar du då in ditt Knivbrev en måndag så har du det i retur redan på onsdagen samma vecka. Skiljer mao cirka 1 vecka i leverans mellan de 2 val du kan göra.

• Pia A
    skrev om Knivbrev AB
    2023-01-27 Verifierad kund
    Snabb och smidig leverans och alltid högsta kvalitet på knivarna som kommer tillbaka.

Abonnemangskund på slipning av knivar
    Härligt att höra Pia! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension och tack för toppbetyget!

2023-01-27 Verifierad kund
    Snabb leverans både av brevet och returen med knivarna.
    Glädjer oss att höra Camilla och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!

2023-01-27 Verifierad kund
    Väldigt smidigt och enkelt med snabb retur.
    Supernöjd.
    Härligt att höra Jonas och om du är nöjd så är vi också nöjda!

2023-01-27 Verifierad kund
    Enkelt och bra, väldigt vassa och finns knivar som kom tillbaka
    Härligt att höra Pia!

2023-01-27 Verifierad kund
    Jag är nöjd snabb leverans knivbrevet kom direkt i brevlådan
    Härligt att höra Kerstin och om du är nöjd så vi också nöjda!

2023-01-27 Verifierad kund
    Var helt ärlig lite nojig först när jag skulle skicka iväg knivarna. Men det var lugnt, alla knivarna kom tillbaka i suveränt skick! Proffsigt och enkelt.
    Glädjer oss att höra att du då vågade testa! Stort tack för din recension + höga betyg!

Funkade bra! Bra instruktioner
    Glädjer oss att höra Monica och tack för att du tog dig tid att skriva en recension!

2023-01-26 Verifierad kund
    Det var enkelt att beställa brevet Jag är mycket nöjd med slipningen på mina 3 Globalknivar
    Mycket bra information i kundbrevet jag fick via mail.
    Jag fick även en broschyr där jag såg att ni slipar även knivar till min köksassistent, så bra!
    Jag är mycket nöjd och återkommer när jag behöver hjälp med mina köksverktyg.

Stort Tack
    Tack själv Laila!

2023-01-26 Verifierad kund
    Knivarna kommer tillbaka med vändande post. Knivarna är som nya. Jag är jättenöjd
    Härligt att höra att du också blev nöjd Susanne!

2023-01-26 Verifierad kund
    snabb och säker leverans , instruktivt förpackning
    Glädjer oss att höra Susanna och tack för din recension samt höga betyg!

2023-01-26 Verifierad kund
    Uppfyĺlde mina förväntningar. Varit kund hos Knivbrev tidigare.
    Härligt att höra Björn! Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!

2023-01-26 Verifierad kund
    Helt ok om man har med i beräkningen att knivbrevet inte går att skicka i en vanlig brevlåda utan behöver skickas via ombud samt om man tycker det är helt ok att vara utan sina knivar i över 2 veckor från att man skickar iväg dem tills de kommer i brevlådan igen. Vi hade förväntat oss att det skulle vara ett smidigt sätt att hålla efter knivarna på men det levde inte upp till våra förväntningar. Vi sa upp vårt abonnemang efter denna upplevelse men kommer behöva skicka dem en gång till eftersom vi hade valt ett abonnemang med två slipningar per år. Så tänk på det om ni vill testa abonnemang men sedan inte är nöjda. Knivarna är i alla fall väldigt fint vässade när de väl kommer tillbaka!
    Hej Emelie, vi gläds åt att ni blev nöjda med slipningen!

Transporttiden är ett val du gör själv. Då ni valt standardfrakt (B-post) tar det mycket riktigt 4 vardagar + helg åt vardera håll. Detta har ni fått information om i såväl orderbekräftelse som i det mail ni fick när vi tog emot ert Knivbrev med slöa knivar (samt en chans att ändra till snabbare retur). Väljer du express och skickar in en måndag så har du Knivbrevet i retur redan på onsdagen i samma vecka.

Våra Knivbrev följer PostNords maxmått. Däremot följer inte Postnord själva dessa mått på alla brevlådor. Våra Knivbrev går ner i de s.k. citybrevlådorna men inte i de mindre lantbrevlådorna. De flesta har ju däremot nära till ett postombud och bor man långt ut på landet har man ju ändå sällan ett lokalt sliperi i närheten. Under 2023 kommer vi även införa flera alternativa speditörer.

Trevlig vecka!
    2023-01-26 Verifierad kund
    Snabba ,tydliga och väldigt lätt att följa sina knivar.
    Glädjer oss att höra Joakim och stort tack för din recension + toppbetyget!

2023-01-26 Verifierad kund
    Trevligt o snabbt o ser fina ut mina knivar .
    Ska bli kul o testa dom i helgen
    Härligt att höra Tomas!

2023-01-26 Verifierad kund
    Bra info om upplägget, redovisning av transporttid, när brevet skickades.
    Slipningen motsvarade mina förväntningar. Smart förpackning.
    Jag är nöjd,.
    Glädjer oss att höra att vi levt upp till dina förväntningar Kristina!

2023-01-26 Verifierad kund
    funkade perfekt med att skicka in. Reste bort några dagar och när jag kom hem fanns knivarna där slipade och vassa
    Härligt att höra Jan och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!

2023-01-26 Verifierad kund
    Bra info i brevet och bra kontakt under proceduren.
    Glädjande att höra Patryk! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension också!

2023-01-26 Verifierad kund
    Smidigt, dock skulle jag hellre köpa breven styckvis och inte abbonemang
    Glädjer oss att höra Anders! Abonnemang eller engångsslipning väljer du själv. Du spar ju däremot rätt mycket pengar på att välja abonnemang och om du vill så kan vi skräddarsy precis hur ofta du önskar nytt Knivbrev. Vill du ändå betala för engångsslipning och köpa styckvis så får du självklart göra det.

2023-01-26 Verifierad kund
    Allt har fungerat mkt bra och knivarna blev riktigt vassa.
    Härligt att höra Anne-Lie! Stort tack för din recension + höga betyg!

2023-01-26 Verifierad kund
    Har inte fått knivarna ännu.
    Trots att frakten är över 140kr så körde inte Post Nord ut paketet!
    Så nu får jag åka 2 x 25 minuter tur o retur 👎
    Hej Mats, tråkigt att du inte recenserar oss efter att du haft tid att hämta ut dem.

Frakten avser ju 3 transporter (tomt Knivbrev hem till dig, slöa knivar in till oss därefter som nya i retur till dig). Det du betalar för frakt täcker inte ens den faktiska kostnaden till Postnord. Dvs. Postnords porto kostar mer än det vi tar betalt från dig. Vi får ta av pengarna för slipningen för att subventionera frakten för att hålla totalkostnaden nere.

Huruvida de levererar direkt hem till dig eller därefter vidare till ditt lokala postombud är tyvärr inget vi kan styra. Det är din lokala brevbärare som tar detta beslut baserat på om du kanske har en för liten brevlåda eller om den var för full med annan post. De kan ju inte gärna lämna locket öppet om det börjar regna och en del har låsta brevlådor som endast är gjorda för A4 post som går att böja och då går inte ett Knivbrev med knivar ner varför de då tar Knivbrevet till närmaste postombud. Tråkigt att du har så extremt långt till ett ombud!

Ps. Under 2023 kommer vi införa fler leveransval som kanske passar dig bättre.

Ha en fortsatt härlig vintern och välkommen åter!
    2023-01-26 Verifierad kund
    Snabb leverans och fantastiskt vassa knivar. Kommer skicka mina knivar via knivbrev när de behöver slipas igen.
    Det glädjer oss att höra Anne!

2023-01-26 Verifierad kund
    Kanon bra. Vi har lämnat våra knivar hos er innan. Vi är grymt nöjda. Man få trycka ner kniven i köttet.
    Men när dom kommer hos er så är det att skära i smör när man ska dela på köttet. Är så härligt med vassa knivar.
    Härligt att höra Alexander och ja visst blir det roligare i köket med vassa knivar!

2023-01-26 Verifierad kund
    Tycker att det fungerade bra med hemleverans utav paketering samt hur smidigt det var att skicka in produkterna.
    Även informationen när de mottagits, samt att de var färdiga och när de skulle skeppas.
    Knivarna är vassa, dock är ser de repade ut antagligen från slipstället eller dylikt.
    Nu är det inte några allt för dyra knivar så det gör kanske inte allt för mycket
    Glädjer oss att höra att du är nöjd med det mesta Kritofer!

När vi polerar kniven på slutet så kommer gamla synder fram (dvs. repor). En annan vanlig orsak till att man upplever att kniven fått repor är för att man aldrig tidigare kikat på den. När den kommer tillbaka så granskar många kniven extra noga och tror sig då se nya repor trots att de funnits där hela tiden. Vi slipar med 10 000 varv per minut så det skulle inte finnas något kvar av knivens blad om vi skulle komma åt den vilket är omöjligt då vi samtidigt har metallstöd som guide för handen under slipning.

Bra! Köpte Knivbrev för 4 globalknivar och dom var otroligt vassa
    Glädjer oss att höra Josefine!

2023-01-25 Verifierad kund
    Proffsigt. söta gubbar i reklamen
    Härligt att höra och tack! Ska hälsa gubbarna :-).

2023-01-25 Verifierad kund
    Snabbt och bra som vanligt kommer absolut att skicka mina knivar igen
    Härligt att höra Stefan!

2023-01-25 Verifierad kund
    Kanonbra och fick hem fina knivar som nya, även en lagad kniv, kanon!
    Det glädjer oss att höra Stefan!

2023-01-25 Verifierad kund
    Toppenbra! Enkelhet och bra resultat, en bra kombo.
    Härligt att höra Anton!

2023-01-25 Verifierad kund
    Snabba, proffsiga och allt bra resultat.
    Slipade 5 knivar och känner mig allt trygg att skicka iväg dem till Knivbrev.
    Det glädjer oss att höra Camilla! Tack för att du delar med dig av din erfarenhet!

2023-01-25 Verifierad kund
    Bara bra bemötande som alltid👍
    Det glädjer oss att höra Rolf!

2023-01-25 Verifierad kund
    Allt är toppen med er verksamhet. Jag är tacksam för att jag har hittat till er.
    Med vänlig hälsning,
    Thomas Modin
    Glädjer oss att höra Thomas och vi är tacksamma för att du funnit oss!

2023-01-25 Verifierad kund
    Oftast inte personlig kontakt men tillmötesgående de få gånger jag haft det
    Det glädjer oss att höra Ingegerd och om du behöver personlig service så finns vi alltid där för dig.

2023-01-25 Verifierad kund
    Skarpa knivar och snabb leverans
    Härligt att höra Oskar!

2023-01-25 Verifierad kund
    Smidig tjänst och fina knivar tillbaka
    Glädjande att höra Claes!

2023-01-25 Verifierad kund
    Tre knivar blev väldigt vassa!
    Härligt att höra Christian! Stort tack för att du tog dig tid att skriva din recension och tack för det höga betyget!

2023-01-25 Verifierad kund
    Så proffsigt och lätt att få vassa knivar hemma i köket. Rekommenderas varmt av alla som funderar på att få sina knivar vässade.
    Glädjer oss att höra Paulina och tack för att du rekommenderar oss vidare!

2023-01-25 Verifierad kund
    bra och vassa kniveggar utmärkt
    Glädjande att höra Leif! Stort tack för att du tar dig tid att skriva en recension också!

2023-01-25 Verifierad kund
    4 knivar som aldrig varit så vassa - fantastiskt!
    Härligt att höra Margareta och tack för din recension + toppbetyget!

2023-01-25 Verifierad kund
    Fungerar perfekt snabb leverans bra slipning
    Det glädjer oss att höra Dag! Tack för att du delar med dig av din erfarenhet!

2023-01-25 Verifierad kund
    Väldigt dåliga på att visa vad man som långvarig kund har för förmåner. Marknadsför sig bara mot nya kunder.
    Hej Andreas, ja det har du rätt i och vi kommer bli bättre på det! I år firar vi 10 år i Sverige och diskuterar just olika typer av förmåner för befintliga och trogna kunder.

Som befintlig kund har du alltid 10% rabatt som du kan spara år efter år fram tills du önskar nyttja den. Har du t.ex. varit kund i 4 år och inte nyttja någon rabatt så har du 40% att nyttja när du känner för det.

2023-01-25 Verifierad kund
    Mycket snabb leverans och bra utfört arbete!
    Härligt att höra Gunilla! Tack för din recension + toppbetyget!

2023-01-25 Verifierad kund
    Allt har fungerat mycket bra.
    Inget att klaga på.
    Glädjande att höra Tommy!

2023-01-25 Verifierad kund
    Missvisande och vilseledande reklam. Skulle få 30% I rabatt men det visade sig enbart gälla den dyra slipningen.
    Dyrt
    Hej Kajsa, det stämmer inte. Våra rabatter får du oavsett om du väljer Pro- eller Sharpslipning (som är det billigare alternativet). Däremot måste du välja ett eller flera Knivbrev per år för att få rabatt. Detta framgår i samtliga annonser och alltid före själva koden så att man inte ska missa denna info. För att få rabatt ska du därefter skriva in koden vid beställning. Väljer du engångsslipning så döljs rutan så att du inte kan skriva in koden. Detta för att försöka undvika att någon tror de får rabatt på engångsslipning.

Ps. Om du valt ett eller flera Knivbrev per år men missat att lägga in koden så kan vi alltid göra detta i efterhand så hör gärna av dig (info@knivbrev.se) så fixar vi det!

2023-01-24 Verifierad kund
    Enkelt och smidigt sätt att få knivarna perfekt slipade!
    Det glädjer oss att höra Urban! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension!