Knivbrev AB

www.knivbrev.se
  • BadgeFourYears
9 001
4.4

Sveriges ledande professionellt sliperi i 3:e generation med över 57 års erfarenhet. Knivbrev finns idag i totalt 6 länder och grundades i Sverige. Vi har blivit framröstade till Årets Företagare i Täby och har idag bland Sveriges Mest Nöjda kunder enligt SKI. Bara i Sverige skickar över 150 000 personer sina knivar, saxar,...

9001 omdömen om Knivbrev AB

Sedan starten hos Reco 2020

Solveig H

Slipade 4 knivar, snabbt och smidigt sätt att få "nya" knivar

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Solveig och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Per F

Klanderfri, laservass service!!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Per och tack för din recension + toppbetyget! Ha en fortsatt härlig kväll och välkommen åter!

Per A
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och problemfritt. Knivarna kommer tillbaka otroligt vassa. Provade en hemslipningsapparat. Visst blev knivarna vassare men inte som när de kommer tillbaka från Knivbrev.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Per! Nyslipade knivar har en extremt tunn och känslig egg. När de blir slöa efter en tid så går de däremot snabbt och enkelt att få vassa igen. Med tiden börjar man runda av eggen varpå eggen inte behöver skärpas lika ofta (men blir ju samtidigt inte lika vass som när den slipas). Det viktiga är att du INTE kör kniven i hemmaslipen då du omedelbart förstör slipningen. Använd istället ett klassiskt skärpstål du kan köpa för någon eller några hundralappar. Vi har tyvärr haft 100 -tals kunder som förstört...

Annika L
Skrev om Knivbrev AB

Att man ska behöva vänta så länge på att få tillbaka sina knivar. Dåligt. Själva slipningen brukar va bra. Men så här länge vill jag inte vara utan mina knivar.

Svar från Knivbrev AB

Hej Annika, Leveranstiden är ett val du gör. Vi fick in ditt Knivbrev den 16:e april och slipade och returnerade samma dag. Då du valt standardfrakt (B-post) så tar returen alltid 4 vardagar + helg. Detta betyder att du tidigast kan få tillbaka ditt Knivbrev under dagen. Det är mao inte alls försenat. Trist att du verkar tro att detta är vårt fel när det i själva verket är ett val du gjort. Vi informerade om detta vid beställning, i orderbekräftelse + i mailet du fick när vi tog emot ditt Knivbrev. I detta mail fick du...

Birgitta L
Skrev om Knivbrev AB

Snabb hantering och bra resultat.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Birgitta och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lennart M
Skrev om Knivbrev AB

Knivarna blir skarpa och det går snabbt, vad mer kan man behöva!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Lennart och ja, vad mer kan man behöva. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Per J
Skrev om Knivbrev AB

Snabba och bra tjänster Bra information om vad status är på bestälmningen

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Per och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Rolf A
Skrev om Knivbrev AB

Fungerar alldeles utmärkt, snabbt tillbaka.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Rolf! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lars-erik B
Skrev om Knivbrev AB

Alltid lika smidigt att använda Knivbrev

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Lars-Erik! Tack för din recension + toppbetyget! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Helen L
Skrev om Knivbrev AB

Knivarna kom tillbaka väldigt snabbt!

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Helen och vi hoppas att du även blev nöjd med slipningen vilket vi tolkar ditt höga betyg som att du blev. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Magnus F
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt, snabbt och världsklass resultat när man fick tillbaka knivarna.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Magnus och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lena H
Skrev om Knivbrev AB

Snabb leverans. Bra bett i saxarna som jag skickat in. Har inte gått fakturan än, så har ingen uppfattning om priset. .

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Lena! Priserna brukar man ju däremot kika på före man skickar in. Du finner vår prislista som allra första menyval i huvudmenyn på vår hemsida (www.knivbrev.se/priser-slipa-knivar är direktlänken). Priset består av slipning + frakt (där det finns olika leveransalternativ att välja). Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Gunno F
Skrev om Knivbrev AB

mycket bra snabba leveranser bra priser vassa knivar

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Gunno och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension kring dina erfarenheter! Ha en fortsatt trevlig vecka och välkommen åter!

Helena L
Skrev om Knivbrev AB

Resultatet av slipningen var perfekt. Dock så tog tiden från skickat tills knivarna var tillbaka hemma igen. 14 dagar tog det. Betydligt längre tid än det tidigare gjort.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra att du är nöjd med slipningen Helena! Ser att du valt standardfrakt (B-post) men kan däremot inte se att det skett någon försening. Till skillnad från express (A-post) så tar B-post 4 vardagar + helg åt vardera håll. Vi fick in ditt Knivbrev den 12:e och slipade och returnerade samma dag. När jag söker på postnord.se (på ditt kollinummer: UU589752206SE) så ser det iaf ut att ha levererats i tid men så kanske inte är fallet då vilket vi isf beklagar. Express kostar endast 49 kr extra. Om du skickar in...

Carl S
Skrev om Knivbrev AB

Smidigt, Prisvärt och fantastiskt att få hem nyslipade Knivar!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Carl och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension kring dina erfarenheter! Ha en fortsatt hälig söndagskväll och välkommen åter!

Bernt E
Skrev om Knivbrev AB

Slipning av tre knivar. Utmärkt resultat

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Bernt! Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och välkommen åter!

Linda J
Skrev om Knivbrev AB

Jag gillar Knivbrev, det går så snabbt att skicka iväg och få tillbaka mina knivar. De kommer alltid tillbaka i perfekt skick. Smidigt! Det är lite dyrt, men ändå värt det. Och när jag haft kontakt med dom så är de väldigt trevliga och serviceminded.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Linda! Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig söndagskväll och välkommen åter!

Karin H

Snabb leverans. Smidigt. Nnnnnnnnn

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Karin och stort tack för din recension! Kan bara beklaga att RECO.se kräver en recension på ett minst antal tecken så förstår dina "nnnnnn". Ha en fortsatt härlig söndag och välkommen åter!

Mathias I
Skrev om Knivbrev AB

Jag är nöjd, orkar inte skriva mer

Svar från Knivbrev AB

Hej Mathias, det behöver du inte! Vi blir glada att du ändå tog dig tid att skriva en kort men koncis recension och om du är nöjd så är vi också nöjda! Ha en fortsatt härlig söndag och välkommen åter!

Lotta W
Skrev om Knivbrev AB

Oftast mycket bra slipning men då och då märker vi att ngn av knivarna i en sändning inte är lika bra slipad som de andra därav ej i topp

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Lotta! Vi har alltid 100% nöjd-kund-garanti så om det är något du vill ändra på så är det bara att hojta till. Vid omslipning så bjuder vi alltid på expressfrakt så skickar du in den kniven en måndag så har du den i retur redan på onsdagen i samma vecka. Alla knivar slipas olika och i olika vinklar. Har du en liten skalkniv i samma serie som du även har en filiée kniv så slipas de ofta olika då de har olika användsningsområden. En kniv med låg vinkel blir vassare än en kniv med högre vinkel. Den ena...

Kristoffer K
Skrev om Knivbrev AB

Helt ok vassa knivar men inte så legendariskt vassa som de själva påstår i sin marknadsföring. De envisas med att slipa ny råegg på alla knivar i annan vinkel än knivens ursprungliga vilket är tydligt bär man t.ex skickar in en kniv som endast har egg på ena sidan av bladet. Vips får man en standard-egg även på andra sidan. känns väldigt industriellt och lite lata. Knivarna kan även plötsligt ha annan form efter slipning då de anser att klackar alltid ska slipas ned ifall kunden inte säger ifrån.

Svar från Knivbrev AB

Hej Kristoffer, Det du skriver stämmer inte och ska försöka förklara mer. Du får gärna även maila oss om du har ytterligare frågor. 1. Att slipa knivarna galet vassa är inte vårt mål! Tvärtom fölljer vi alltid befintliga slipvinklar. Har du då en Europeisk mjukare kniv i 18 grader per sida så är det så vi slipar den. Den kommer då inte bli "legendariskt" vass och det är heller inget vi påstår. Den blir däremot "legandariskt" vass jämför med när den var ny då vi handslipar till perfektion. Alla knivar är unika då metallen...

Stefan H
Skrev om Knivbrev AB

Funkar väldigt bra - bra slipning och bra att det sker regelbundet

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Stefan! Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig söndag och välkommen åter!

Carolina C
Skrev om Knivbrev AB

Smidigt, bra resultat och bra kundservice

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Carolina! Stort tack för din recension + toppbetyg! Ha en fortsatt härlig söndag och välkommen åter!

Rosa P
Skrev om Knivbrev AB

Knivarna var vassa när vi fick tillbaka dem men det är väldigt dyrt och det tog för lång tid att få tillbaka dem!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Rosa! Blir betydligt billigare om du väljer abonnemang (nästan halva priset jämfört med engångsslipning). Vill du ha blixtsnabb service och transport så är det express du ska välja och inte B-post som i ert fall. Om du skickar in ett Knivbrev med express på en måndag så har du det i retur redan på onsdagen i samma vecka - blixtens hastighet. Med standardfrakten (B-post) så tar det 4 vardagar + helg åt vardera håll. Skiljer mao cirka 7-9 dagar mellan dessa 2 alternativ du gör. Express kostar 49 kr extra...

phoung p
Skrev om Knivbrev AB

Alla knivar förutom brödkniven var super bra slipade. Brödkniven var likadan som innan den skickades iväg.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Phoung! När vi får in brödknivar med fräscha men slitna tänder så slipar vi dess baksida. I de fall tänderna är nedslita så skapar vi helt nya tänder. Dvs. om du vänder på kniven så kommer du se att vi slipat där. Kort och gott tandar vi aldrig om en kniv i onödan då man isf måste slipa bort alla befintliga tänder och därefter göra nya. Då försvinner oftast flera millimetrar av bladet (höjden på tänderna) vilket irriterar många profesionella användare som t.ex. hotell där brödknivarna används ofta. Vi...

Ewa B
Skrev om Knivbrev AB

Förutom ett jättebra resultat, är det snabbt levererat Jag tycker ni har ett kanonskarpt koncept.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Ewa! Tack för din recension + toppbetyget! Ha en fortsatt trevlig helg och välkommen åter!

Ann-Britt R
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och smidigt! Perfekt affärsidé.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Ann-Britt! Stort tack för din recension! Ha en fortsatt trevlig helg och välkommen åter!

Maria B
Skrev om Knivbrev AB

Snabb och bra service. Tydliga instruktioner och superbra resultat.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Maria! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension och dela med dig av dina erfarenheter! Ha en härlig helg och välkommen åter!

Joakim P
Skrev om Knivbrev AB

Vi upplever att det går väldigt fort att få tillbaka det vi sänt till er och att knivar/saxar blir mycket vassa.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Joakim! Tack för din recension + toppbetyget! Ha en härlig helg och välkommen åter!

Roland J
Skrev om Knivbrev AB

Jag har fått hem de fyra första knivarna som jag har fått slipade. Oj, oj, oj, vad vassa de är. Lösningen med ett knivbrev är riktigt bra. Enkelt för mig som kund.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra att tjänsten passar dig Roland och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en härlig helg och välkommen åter!

Ingrid H
Skrev om Knivbrev AB

Jag hade inga ”superknivar”; men fick jättevassa knivar tillbaka. Snabb leverans.🚚 Matlagningen blir roligare med vassa knivar. Mvh Ingrid

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss at höra Ingrid! Skärp knivarna ofta och väl så har du vassa knivar länge! Ha en härlig helg och välkommen åter!

Sofia J
Skrev om Knivbrev AB

Leveranserna är snabba och resultatet blir riktigt grymt! Valde tjänsten engångsslipning vilket gör att det är lätt för mig som kund att välja när jag behöver mina knivar slipade o h behöver då inte binda upp mig på abonnemang. Rekommenderar till alla som har lite dyrare kvalitetsknivar som de vill ta lite extra hand om.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Sofia och stort tack för att du valde att dela med dig av dina erfarenheter! Ha en härlig helg och välkommen åter!

Monica J
Skrev om Knivbrev AB

Jag är nöjd med slipningen på mina knivar.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Monica! Ha en härlig helg och välkommen åter!

Isak A
Skrev om Knivbrev AB

Sylvassa knivar som var tillbaka efter 2 dagar. Det som inte lever upp till 5/5 är att knivarna var "smutsiga" (mörka märken som jag gnuggade bort för hand, lite slarvigt kan man tycka.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Isak men beklagar att de inte var perfekt rengjorda som de ska vara. Tar en skärmdump på detta och skickar till vår slipmästare så får han ta den ansvariga i "örat" så att detta inte upprepas. Ha en härlig helg och välkommen åter!

David Ö
Skrev om Knivbrev AB

Har varit kund länge och är alltid nöjd med slipningen. Gissar att jag blir det den här gången också, men vet inte eftersom jag ännu inte fått knivarna tillbaka, trots att det snart gått två veckor sedan jag skickade iväg dem. Imorgon har Postnord haft dem hos sig i fem arbetsdagar. Lite för länge, tycker jag.

Svar från Knivbrev AB

Hej David, Uppdaterar recensionen då jag ser att ditt Knivbrev kommit tillbaka till oss. Vi har mailat dig idag såg jag precis. Vänligen hör av dig så får vi kontrollera att adress etc. är rätt eller om det bara Postnord som hittat på något konstigt. Ha en trevlig helg och välkommen åter!

Sven J
Skrev om Knivbrev AB

Fungerade utan alltför stora insatser från min sida.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Sven! Ha en trevlig helg och välkommen åter!

Tilda E
Skrev om Knivbrev AB

Supersnabb service och snabba att svara på Mail! Flexibla.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Tilda och stort tack för att du skrev en recension! Ha en trevlig helg och välkommen åter!

Pernilla A
Skrev om Knivbrev AB

Super enkelt att skicka knivar och bra och snabb retur i brevlådan. Knivarna var vassa och bra. Hel nöjd.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Pernilla och om du är nöjd så är vi också nöjda! Ha en trevlig kväll och välkommen åter!

Urmas K
Skrev om Knivbrev AB

otroligt snabbt slipat bara någon dag utan knivarna

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Urmas! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Ellen J
Skrev om Knivbrev AB

Toppen! Tog kanske lite längre tid än vad jag trodde, så jag kanske kör expressfrakt nästa gång. Jag tog proslipningen och jag tycker de känns väldigt vassa och bra!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Ellen! Skärp knivarna ofta och väl så har du supervassa knivar många månader framöver. Standardfrakt (B-post) tar tyvärr "löjligt lång tid" jämfört med express vilket vi bara kan beklaga men finns tyvärr inga alternativ utan att det kostar mer. Väljer du express och skickar in en måndag så har du Knivbrevet i retur redan på onsdagen i samma vecka. Med B-post tar det tyvärr 4 vardagar + helg åt vardera håll. Express kostar ju bara 49 kr extra men är ju upp till var och en. Ha en härlig vår och välkommen åter!

Janne W
Skrev om Knivbrev AB

Bra och enkel hantering. Bra resultat av slipningen.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Janne! Stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Kerstin A
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt, enkelt, enkla bra instruktioner

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra att du är nöjd och tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Håkan B
Skrev om Knivbrev AB

Snabb och bra service med riktigt vassa knivar i retur. Litet minus då vi förväntat oss att de roststänk som fanns på bladet skulle ha polerats bort trots att de inte var precis vid eggen.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Håkan! Att polera bladen och då ta bort repor och skavanker är ett jobb som kan ta allt från några minuter till flera timmar. Man behöver då ofta även polera bort knivens logtyp vilket skapar irritation hos många. Många kunder vill även ha kvar skavanker då de tycker det är snyggt (patina). Oavsett skulle jobbet ta 5-10 gånger mer än att slipa eggen och det är det få som skulle vilja betala för även om man hade det som en tilläggstjänst. Ett tips är att skaffa Autosol och en mikrofiberduk och polera...

Rebecca F
Skrev om Knivbrev AB

Superbra! Snabb leverans och otroligt bra slipat

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Rebecca! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Sebastian A
Skrev om Knivbrev AB

Mycket bra service och knivarna är som nya igen!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Sebastian! Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Nina E
Skrev om Knivbrev AB

Bra! Det blir gjort o det är härligt med vassaknivar!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Nina och det du skriver är själva kärnan i vår tjänst, dvs. att "det blir gjort". Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Åsa A
Skrev om Knivbrev AB

Jag slipade tre knivar hos knivbrev. Det gick snabbt och smidigt och knivarna var tillbaka på tre arbetsdagar.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Åsa! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Peter P
Skrev om Knivbrev AB

En säker och snabb slipning av kniv via online affär. Var lite tveksam innan jag bestämde mig att prova systemet Knivbrev, men efter en vecka jag fick knivarna tillbaka kan jag bara rekommendera till alla, det funkar och inte ens när knivarna var nya, inköpta var de så här vassa som de är nu. Tack Knivbrev för utsökt arbete😺👍

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Peter och tack själv! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Karin K
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och enkelt med brevförsändelsen . Knivarna blir riktigt vassa. Funkar utmärkt!

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Karin och tack för din recension! Ha en härlig vår och välkommen åter!

Thomas R
Skrev om Knivbrev AB

Slipat om en massa knivar bla en med en egg som hade gått sönder lite. Är väldigt nöjd.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Thomas och om du är nöjd så är vi också nöjda! Stort tack för att du tar dig tid och delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!