Kompakt Bygg Stockholm

Ranhammarsvägen 29, 168 67 Bromma — Visa karta

Kompakt Bygg grundades av Adam Mutaliev (VD) för att tillgodose Stockholmarnas behov av en seriös byggfirma till ett konkurrenskraftigt pris.

Adam har mer än 25 års erfarenhet i byggbranschen och har själv arbetat som plattsättare.

Företaget har idag över 30 st anställda hantverkare, projektledare och säljare som tillsammans arbetar för att ge dig ett väl utfört projekt.

Sedan starten 2011 har Kompakt Bygg utfört över 600 st renoverings- och byggprojekt

Kompakt Bygg arbetar i huvudsak med tillbyggnader badrum&kökssrenoveringar åt privatpersoner.

Kompakt Bygg är certifierat genom Byggkeramikrådet (BKR), innehar PER-auktorisering samt SäkerVatten.

Läs vad 43 kunder tycker om Kompakt Bygg Stockholm

• Alexis L
    Alexis L skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Hi,
    Sorry if I share this experience in English but I need to share this as it can drive some choices.
    They just don t finish the job, what has been done has been in a good way but there is a plumber job still not done.
    They don t answer the phone to book an appointment for the plumber.

As an advice, I would recommend not to go with them.

Alexis L
  • Anders B
    Anders B skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Konkurs!!!

Jag har ouppklarade affärer med företaget men får nu veta att de har gått i konkurs. Ev. arbeten som inte blivit färdiga får jag ta med Trygg Hansa iom deras försäkring. Det kommer att kosta en slant för Trygg Hansa... Så illa är det.

Det finns ett nytt företag med samma ägare, http://www.allabolag.se/5590825831/kompakt-bygg-plattsattning-stockholm-ab

Det ska bli intressant att följa vad som händer med det bolaget.

Är det så att företaget trots allt fortsätter att existera eller övergår i det nya bolaget så har jag en skräckhistoria att dela med mig av.
    Stefan E gillar detta
  • Li L
    Li L skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Fruktansvärda erfarenheter med Kompakt Bygg. De lämnar vårt hus som en röra, och tvinga oss att betala.

På den första dagen kommer de till vårt hus, tvingar de oss att underteckna en proposition som vi måste betala villkorligt om en månad. De lovade mig att vi inte behöver betala förrän projektet i vårt hus uppnåtts då.

När de börjar göra sitt arbete, var det väldigt långsamt och de bröt vårt rör två gånger. De måste bryta vårt tak för att göra ett nytt rör, och de har inte fixat vårt tak efteråt.

Det finns en projektledare som hanterar vårt projekt, vilket nästan inte visar, mycket dåligt för att svara på vårt samtal. Han lovar alltid allt, men gör aldrig sitt löfte.

När förfallodagen på räkningen kommer, tvingar de oss att betala, även om arbetet i vårt hus endast har uppnåtts med 30%.

Awful experience with Kompakt Bygg. They leave our house like a mess, and force us to pay.

On the first day they come to our house, they force us to sign a bill we need to pay unconditionally in a month. They promised me we do not need to pay until the project in our house accomplished at then.

when they start to do their work, it was very slow, and they broke our pipe twice. they have to break our ceiling to make a new pipe, and they have not fix our ceiling afterwards.

There is a project manager handle our project, which almost no show, very bad at answer our call. He always promise everything, but never do his promise.

when the due day of the bill comes, they force us to pay, although the work in our house have been only accomplished with 30%.
    2017-04-26 Representant för Kompakt Bygg St svarar Li L
    Värsta blåsare någonsin vi har träffat eller råkad ut för.
    Och som vi tänker gå vidare till tingsrätten
  • Agneta A
    Agneta A skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Jag är väldigt nöjd med mitt nya badrum. Bra utfört arbete! Allt fungerade bra. Kan rekommenderas!
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Sköter allt bra förutom att tidsplanen sprack, vilket iofs kan förklaras. Professionellt byggt, robust. Trevligt bemötande. Ger mer än vad som står i offerten. Fackmannamässigt.
  • Basem K
    Basem K skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Jag är mycket nöjd med Kompakt Bygg som gjort en till byggnad på 24kvm och en vind våning. Vi är mycket nöjda med resultatet och kvalitén. Kompakt bygg håller det dem lovar.
    Deras handverkare var väldigt duktiga och trevliga.

-Basem
  • Hedvig F
    Hedvig F skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Kompakt Bygg totalrenoverade min lägenhet och jag är otroligt nöjd med resultatet! De var inte bara snabba utan gjorde även ett bra jobb. Om det uppstod några oklarheten kunde vi reda ut det och jag kände hela tiden att de prioriterade mig som kund. Lätta att få tag på vilket uppskattas. Finishen blev otroligt bra och jag fick råd längs med vägen för att slutresultatet skulle bli så bra som möjligt. Proffsigt!
  • Elin
    Elin skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Fick tips av en vän och anlitade företaget för en total köksrenovering på 12 kvm. Vi är väldigt nöjda med bemötandet och resultatet av utförda arbetet. Kan absolut rekommendera Kompakt Bygg.
  • Amanda S
    Amanda S skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Vi anlitade Kompakt Bygg för montering av ett Marbodal-kök.
    Vi tog in flera offerter från olika företag men fastnade för Kompakt Bygg pga. en mycket duktig säljare, David. Säljaren gav en väldigt bra känsla både på telefon samt på hembesöket. Vi valde att tacka ja till offerten och det var då det började gå utför.

Säljaren hade berättat om hur smidigt det var att ha en "projektledare" som skötte all planering och kommunikation.
    I vårt fall fungerade projektledaren Adam endast som tolk mellan oss och hantverkarna - när det överhuvudtaget gick att få tag på honom.

Vårt första planeringsmöte dök projektledaren inte ens upp på. Han svarade inte i telefon och när jag till slut fått tag på honom via säljaren så fick vi en lam ursäkt. Projektet fortsatte i samma anda.

Vi valde att flytta ut ur lägenheten då vi har en dotter under ett år så vi var inte ofta hemma under själva rivnings- och byggprocessen. Själva rivningen flöt på bra, det var när själva monteringen började som problemen även började. Klockan 22 en fredagskväll får jag sms från projektledaren att hantverkarna har haft sönder vår bänkskiva. I nästa sms står det att företaget frånsäger sig allt ansvar och att vi själva måste beställa och betala för en ny. Detta är både kostsamt och tar tid. Vi var just då på semester så det var inte mycket vi kunde göra.

Det visade sig också att hantverkarna inte kunde montera frontluckan på vår frys då det enligt dem saknades gångjärn. Detta förmedlade projektledaren på sms. Jag kontaktade då Marbodal som hävdade att det inte behövdes extra gångjärn. Projektledaren meddelade återigen att det skulle behövas ytterligare gångjärn och Marbodal hävdade att så var det inte. Till slut pratade projektledaren själv med Marbodal som då erbjöd honom att åka till deras butik och titta på redan monterade skåpsfronter. Detta tackade projektledaren nej till. Han berättade även för mig att han själv inte är hantverkare så han (liksom jag) har inte rätt kunskaper för detta.

I slutfasen av färdigställandet sitter det fortfarande ingen luckfront på frysen, och mikron/fläkten är ej monterad då det är fel mått ovanför spisen. Detta trots att projekteldaren har lovat att ordna gångjärn (hur svårt kan det vara?) till frysen. Det är även en hål ovanför kaklet där det sticker ut sladdar, detta anser företaget alltså som klart arbete.

Projektledaren meddelar oss att om de ska slutföra det sista i monteringen (skåpsluckan och mikron) så kommer de att kräva ytterligare betalt då detta redan har tagit för mycket tid. Vi är vid detta laget så trötta på projektledarens lama ursäkter och på att aldrig få tag på honom så vi väljer att avsluta projektet och istället ta in en annan hantverkare för att ordna med både mikron/fläkten samt lådfronten på frysen. När jag meddelar projektledaren verkar han ta det personligt och blir irriterad.

Lördagen efter att jag har meddelat projektledaren att vi ska avsluta samarbetet åker vi till lägenheten och möts då av två hantverkare i färd med att montera ner inredning för att få plats med mikron. Detta är första gången vi träffar själva hantverkarna.Vi har dock väldigt svårt att kommunicera med dem då de har väldigt dålig engelska och svenska. De berättar att de ska montera det allra sista trots att vi har valt att avsluta projektet. Detta har företaget alltså tänkt göra utan att ens säga till oss efter avslutat samarbete då vi även redan har anlitat en ny hantverkare till veckan därpå.

Under hela projektets gång har vi själva varit tvungna att jaga projektledaren Adam då han ej har svarat på sms eller samtal. Han har flera gånger lovat att återkomma under dagen eller liknande, men det hände väldigt sällan. Om han hade varit lättare att få tag så på hade hela projektet gått mycket smidigare trots allt. Att Adam flera gånger inte är utbildad hantverkare och därför många gånger inte verkat ha någon koll gör ju inte saken bättre.
    Vi tycker dock att hantverkarna i slutändan har gjort ett bra jobb. Projektet, som skulle ta 3 veckor, tog i slutändan 10 veckor.
    2016-10-20 Representant för Kompakt Bygg St svarar Amanda S
    Hej Amanda
    Tack för din respons
    Coogla marbodal och läs vad dem andra skriver och har upplevt.
    Vi har haft flera kunder med mrbodals kök.
    Fel leverans , repor med köksluckor som vi fick stå för lackering, beställnings tid för viss delar av kök, mm.
    Detta upplevelse har vi fått och vi ser ingen konstighet med allt du beskrev.
    Tyvärr vi Kunde inte påverka med tiden som gick åt att färdigställa i tid projekt.
  • A
    A skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Anlitade företaget för stenläggning vid garaget och fasadmålning. Resultatet blev jättebra och de höll tidsramen. Kan varmt rekomendera Kompakt Bygg
  • Angelica N
    Angelica N skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Vi anlitade Kompakt Bygg för att bygga en stor altan med platsbyggd trappa och räcke. Jag kan varmt rekommendera dem. Allt har fungerat utmärkt och de är väldigt proffsiga. Snickaren som vi hade har verkligen känsla för detaljer och är väldigt mån om att leverera ett utmärkt resultat. Man ser inte en enda skruv. Vi har genom hela projektet haft en tät dialog för att vi ska bli nöjda. Innan de åkte städade de ordentligt efter sig. De spolade till och med av huset som det hade kommit lite sågspån på. Man kan inte önska sig mer av en hantverkare.
  • Jessica D
    Jessica D skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Hantverkarna har varit noggrana och duktiga. De korrigerade efter mina önskemål under arebetets gång. Jag är nöjd.
  • Christine M
    Christine M skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Kompakt Bygg renoverade ett badrum och en toalett hos mig. En trasig halvkoppling ledde till stora vattenskador där företaget trädde in på ett suveränt sätt och hjälpte mig med hela återställandet. Så idag har jag jättefina badrum och ett återställt hem där alternativet varit en långdragen försäkringstvist. Projektledaren fanns alltid till hands och kommunikationen kring lösningar och utförande har fungerat mycket bra.
  • Mikael Y
    Mikael Y skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Jag är mycket nöjd och jag har fått rätt renovering hjälp på alla sett.
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Kompakt bygg har utfört en badrumsrenovering åt oss på Ekerö. Anledningen till att vi valde Kompakt Bygg framför andra entreprenörer var att de var raka och direkta i sin kommunikation, lämnade en förträffligt detaljerad offert.
    När renoveringen väl drog igång var de alltid punktliga, höll vad de lovade, var flexibla och lösningsorienterade samt städade varje dag mkt noga efter sig. Vi fick bra med information och de var proaktiva. Resultatet blev fantastiskt och vi är mer än nöjda. Vi kan varmt rekommendera Kompakt bygg till andra och kommer att anlita dem igen när det är dags för nästa fas i renoveringen.

//Mattias & Madeleine, Ekerö
    2016-04-29 Representant för Kompakt Bygg St svarar Mattias J
    Hej Mattias, kul att höra att du är nöjd med din renovering och vårt utförda arbete. Precis som du nämner i ditt omdöme så lägger vi stor vikt vid alla delar av projektet, från upphandling till färdigt resultat.

Tack för de fina orden och hoppas vi får möjlighet att hjälpa er igen i framtiden.

• Johan L
    Johan L skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    kompaktbygg följde alla offerter utan några variationer - inga extrakostnader. Detta trots att vi använde ett antal exklusiva och aningen mer arbetskrävande material i ex. Badrummet. Resultatet av renoveringen var vi genomgående nöjda med! Vår egen byggnadsingenjör hade inga synpunkter på arbetet - utan tyckte tvärtom att arbetet var av hög kvalitet. Kortfattat så upplevde jag Kompaktbygg som hederliga, snabbrörliga och lätta att ha kontakt med (i motsats till i princip alla andra hantverkare som vi hade med att göra inom ramen för vår renovering). Slutligen så kan jag alltså rekommendera Kompaktbygg inte minst för lite större renoveringsprojekt som vårt; badrum, kök etc.
    2016-04-29 Representant för Kompakt Bygg St svarar Johan L
    Hej Johan, kul att höra att både du och din egen byggnadsingenjör är nöjd med vårt utförda arbete. Som du nämner så är det viktigt att kunna ha en öppen dialog med kunden under projektets gång och framförallt när det handlar om mer svårarbetade material och där detaljer är viktigt.

Tack för din rekommendation och på återseende!

• Hamid E
    Hamid E skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Vi är mycket nöjda med kompaktbyggs insatser! De har renoverat tvånbadrum och en hall hos oss. Riktigt proffesionellt resultat samt alltid trevligt bemötande. Alltid varit viktigt för dem att allt skall vara korrekt och noggrant utfört. Kan varmt rekommenderas!!
    2016-04-29 Representant för Kompakt Bygg St svarar Hamid E
    Hej Hamid, precis som du säger så är det viktigt för oss på Kompakt att de renoveringar vi utför håller hög kvalitet, både i servicenivå mot kund och på projektet som helhet.

Tack för din rekommendation och hoppas att vi träffar på varandra i framtiden.

• selichan m
    selichan m skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Vi anlitade Kompakt Bygg för köksrenovering och måleri. Jag blev väldigt nöjd med resultatet. Dem blev färdiga i tid och jag fick ett underbart intryck av deras professionella projektledare som både tipsade och gav goda råd när det uppkom frågor. Jag kan varmt rekommendera detta företag och ser emot att vända mig till Kompakt Bygg för mitt nästa projekt efter sommaren.
    2016-04-13 Representant för Kompakt Bygg St svarar selichan m
    Hej Sellchan, tack för dina fina ord. Vi på Kompakt ser fram emot att hjälpa dig med framtida projekt.

• Patrik L
    Patrik L skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Första gången jag beställde en renovering av något slag med en bygg- och renoveringsfirma, och på det stora hela får företaget godkänt (med beaktande av att jag inte direkt har något att jämföra med av egen erfarenhet).

Som nybörjare på området, vilket jag påtalade under projektets gång, har jag efter projektet slut meddelat företaget att det kan vara bra att dom som gör detta på daglig basis har en dialog med kunden om valen och måtten som gjorts av mig som kund. Mätte nämligen själv lite galet, och här kunde de ha frågat mig för säkerhets skull om det verkligen är så jag vill ha det. Nu blev det lite merarbete, och därmed merkostnader som annars hade kunnat undvikas. Så, mer dialog med kunden rekommenderas.

Annars hölls priset, men det drog ut på tiden lite väl mycket, något jag också använde som argument för att minska de merkostnader företaget ville fakturera för merarbetet.

Plattsättningen fick göras om då fogarna inte möttes, vilket tog extra tid. Men resultatet blev bra till slut.
    Hade bra kommunikation med säljaren och arbetsledaren, men projektledaren kändes knappt delaktig. Arbetsledaren var "min" projektledare. Kommunikationen med rörmokaren som företaget använde var inte särskilt bra, så här kan man förbättra sig avsevärt.

Har som sagt ingenting att jämföra med då detta är min första beställda renovering, men företaget kan rekommenderas med vissa förbehåll.
  • Sandra M
    Sandra M skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Inkompetent och oseriöst bolag som inte vet vad de håller på med och nonchalanta mot sina kunder. Arbetet gick över tiden med 10 veckor, mycket pga att det aldrig dök upp någon som lovat. När vi ringade den så kallade projektledaren fick vi inget svar, där stod vi i ett byggkaos och visste inte när någon skulle dyka upp nästa gång. Vi fick under tiden tre "projektledare" som förutom dålig attityd hade noll koll på saker och ting. Mycket fel under arbetets gång och även nu när arbetet är klart upptäcker vi stora brister i arbetet och på många ställen ser det ut som ett hemmabygge.
    2016-04-07 Representant för Kompakt Bygg St svarar Sandra M
    Hej S M,

Vi på Kompakt Bygg känner inte igen oss i det du beskriver och hittar tyvärr ingen i vårt kundregister som har initialer S M. Du får hemskt gärna kontakta oss på info@kompaktbygg.se så vi kan få reda på vem du är och på så vis se över vad vi isåfall kunnat göra bättre på ditt projekt.

Vår ambition är alltid att göra våra kunder nöjda och säkerställa att kvaliteten på våra tjänster håller hög klass.

Kompakt Bygg
    2016-04-07 Sandra M svarar Representant för Kompakt Bygg St
    Hej Kompakt bygg,
    Det är nog min sambo som står som kund hos er och har varit i kontakt med er tidigare för att visa vårt missnöje. Jag mailar er igen så kanske ni vill koman förbi och fixa duschhuvudet som håller på att ramla ner.

Sandra
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Johan L gillar detta
  • Jonas C
    Jonas C skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Beställde en enkel badrumsrenovering till fastpris där allt utom inredning skulle ingå.

Arbetet blev till slut efter mycket strul och försening utfört men bolaget uppvisar graverade brister inom projektledning och kunskap om praxis och svensk byggstandard, vilket orsakade förseningar, skador på vår egendom utanför objektet och merarbete för oss. Finns utestående brister som i skrivandets stund fortfarande inte är lösta.

Kan tyvärr inte ge annat omdöme än att minst en av deras "projektledare" är oseriös och inte borde få jobba inom detta yrke.
  • Lennart D
    Lennart D skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Kompakt Bygg gjorde ett bra jobb hos oss - duschrum/toalett. De höll tiden och offerten. (Ibland gick det lite för snabbt - förpackningar med instruktioner etc kastades lite tidigt...) De var trevliga att ha att göra med och var följsamma med små förändringar. Resultatet var helt ok!
  • Liza K
    Liza K skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Jättenöjd, duktiga trevliga hantverkare, bra Kundbemötande, nogranna, punktliga, rekommenderas varmt
  • Barbro T
    Barbro T skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Bra att ha att göra med. Kostade det de sa att det skulle göra. Klara i tid
  • Ola B
    Ola B skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Kompakt Bygg har gjort ett mycket bra jobb. De är proffsiga, väl planerat projekt och under arbetet kommunicerade de med oss. Noggranna och tidsenliga efter planen. Vi är mycket nöjda med vårt badrum.
  • Kia O
    Kia O skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Vi gjorde en helrenovering av vårt badrum och slog ut en av väggarna så badrum och tvättrum blev ett. Vi blev mycket nöjda med resultatet och kan rekommendera Kompaktbygg till andra intressenter.
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Vi anlitade Kompakt för en helrenovering av vårt 80-talsbadrum och är väldigt nöjda med både resultatet och hur det fungerade under hela renoveringsfasen. Duktiga och pålitliga hantverkare som vi gärna rekommenderar och använder oss av igen. Prislappen som sattes i början var också det vi betalade i slutänden.
  • Villy E
    Villy E skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Kompakt Bygg gjorde ett mycket bra jobb med vårt
    Duschrum vi är mycket nöjda.
    Med Vänliga Hälsningar
    Villy Ekvall
  • Ulrika A
    Ulrika A skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Vi är mycket böjda med kompaktbygg. Vi renoverade vår källare inkl våtrum. Proffsiga från början till slut. Kompaktbygg höll tidplan & budget. Personalen är mycket kunnig & hjälpsam. Vid ändringar etc så är kompaktbygg flexibelt. Kort sagt kompaktbygg är mycket proffsig, personalen hjälpsam, trevlig & kunnig. Jag rekommenderar kompaktbygg.
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Vi hade omgivande omständigheter med skador från annan fastighet och försäkringsärenden som ställt till det rejält med hela bygget.

I den stormen har Kompakt agerat den trygga skutan som fört projektet säkert i hamn. Vi har bytt datum, de har löst det. Bygget blev mer omfattande, de har löst det. Arbetet har skett mycket effektivt och välorganiserat. Dem städar upp efter sig löpande under projektet och agerar både professionellt och tar seriöst på detaljer. Jag har goda erfarenheter från andra hantverkare men Kompakt har varit ännu bättre.

I kolumnen för notiser vill jag upplysa om att jag vid tillfällen känt oro över kommunikationen. När vi, efter tids uppehåll, försökt komma igång var det svårt att få kontakt med byggledare fram till dagen innan de kom, men när de väl var hos oss har jag fått kontakt direkt/dygnet runt.

Jag har sparat alla kontaktuppgifter för framtida bruk. De anlitades för badrum men har besiktigat tak, byggt fasad, korrigerat rör som annan dragit fel, gett tips på proppskåp, informerat om gällande regler och normer.

De har tagit hand om hela sin byggplats, inte bara plankan man håller i för stunden.
  • Jack M
    Jack M skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    De hade inte kompetensen att utföra jobb med dyrare varor, alltså deras skicklighet var begränsad till standard inredning. Detta bidrog till flertalet fel i det utförda arbetet. Dessutom missade man att göra inbyggda lådor som vi hade avtalat. Sedan var kommunikation och information till mig när köp av extra sten skulle göras extremt bristfällig. Detta bidrog till extra kostnader. De orsakade skador på golv och väggar i min hall när de utförde badrumsrenoveringen. En inspektionslucka till badrummet som öppnas via sovrummet hade glömts öppen under hela renoveringen vilket ledde till att hela sovrummet var full av av damm och smuts. Det finns egentligen ytterligare att anföra men jag stannar här. Jag skulle aldrig rekommendera de för någon någonsin.
    Jonas C gillar detta
  • Göran F
    Göran F skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Höll tidsplan och offerten. Bra bemötande av Rustam som var projektledare.
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Vi anlitade Kompaktbygg för första gången nyligen och de har renoverat hela vår källare inklusive bad-dusch-tvätt med en hel del speciallösningar och mycket kakling o klinkring och därtill renovering/slipning av gammal trappa som var limmad m heltäckningsmatta. Detta arbete har dom gjort på ett mycket proffsigt sätt, med ett slutresultat som är långt över förväntan och dessutom till ett pris som känns rimligt. De hade stor förståelse för önskemål om ändringar/tillägg längs vägen och det gav inga otrevliga överraskningar i priset i slutändan. Eventuella pristillägg kommunicerades tydligt. Tilläggas måste att gänget som var hos oss dessutom var mycket trevliga och behagliga att ha att göra med. Gäller VD såväl som röris, plattsättare, elektriker o byggare. Så det får bli toppbetyg!
  • Lennart D
    Lennart D skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Jag är mycket nöjd med Kompakt Bygg. Offerten var tydlig och klar och detaljerad. Det var lätt att komma i kontakt med företaget för att diskutera innehållet i offerten. Så småningom var också genomgången med projektledaren bra. Vi kunde enkelt komma överens om smärre förändringar i vad som skulle göras. Arbete löpte bra och på tid. Det gick lätt att kommunicera med projektledaren. Resultatet var utmärkt. Kostnaderna vari enlighet med vad vi kommit överens om. Jag är mycket nöjd.
  • Stellan E
    Stellan E skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Är mycket nöjd med Kompakt byggs renoveringen av vårt badrum. Kompetent rådgivning och genomförande ledde till ett stilfullt och försäkringsmässigt godkänt resultat. Givna avtalsenliga utfästelser vad gäller projekttid och omfattning hölls föredömligt. Extra lovord skall projektkoordinatorn Rustam ha för sitt vänliga och tillmötesgående bemötande. Utan honom skulle betyget nog bli ett snäpp lägre.
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Vi valde Kompakt Bygg att renovera två badrum från grunden.
    Resultatet blev mycket bra, på utlovad tid och till pris enligt offert.
    Duktiga hantverkare och trevligt bemötande.
    Vad mer kan man begära?
  • Ingse E
    Ingse E skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Kompakt Bygg byggde om vårt badrum och vi är mycket nöjda med resultatet och företagets bemötande. Hantverkarna var skickliga, t ex sattes kaklet och golvet oerhört fint och noggrant. Projektledaren, Torej, var alltid tillmötesgående och förmedlade synpunkter mellan oss och hantverkarna. Jobbet utfördes på utsatt tid och till överenskommet pris. Vi kan varmt rekommendera företaget.
  • Heléne B
    Heléne B skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Jag är mycket nöjd med Kompakt Bygg som renoverade mitt badrum. Projektledaren höll i alla kontakter, all personal var trevlig, de höll tiderna, var snabba och effektiva, allt flöt bra, inga ekonomiska överraskningar, kunniga, gav tips och råd i allehanda frågor! Jag kan varmt rekommendera dem! :)
  • Barbro T
    Barbro T skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Lätta att ha att göra med. Emil, arbetsledaren var mycket bra att samarbeta med. Företaget tar ansvar för uppdraget.
  • Lars J
    Lars J skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Bra bemötande. Beställde en 15 m² tillbyggnad till vårt permanentboende.
    Jag var själv kontrollansvarig och de byggde efter handlingarna samt gjorde en del extraarbeten som jag beställde under tiden. Inget tjafs, allt blev tip top och jag är väldigt nöjd med entreprenaden.
  • Anastasia H
    Anastasia H skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Väldigt bra bemötande när vi renoverade badrum och toalett. KOMPAKT Bygg & Badrum tog ett helhetsansvar från idé till färdig installation och levererade i tid och till överenskommen budget.

Bra och professionellt och personligt bemötande.
  • Martin
    Martin skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Strulig badrumsrenovering som drog ut på tiden. Bristfällig projektledning, hantverkarna följde inte instruktioner eller ritningar.
    Jättebra offert och bra referenser när vi ringde runt innan men det hjälpte inte alls.
    Kompakt hade många andra projekt samtidigt som vårt vilket påverkade väldigt mycket.
    Anlita ej.
  • Camilla J
    Camilla J skrev om Kompakt Bygg Stockholm
    Jag anlitade Kompakt Bygg för att renovera ett badrum på 3 kvm. Processen har kännetecknats av slarvigt arbete, dålig kommunikation, och tidsramen överskreds med hela 10 arbetsdagar. Efter de dagarna stod dock fortfarande den gamla tvättmaskinen och skräp kvar, det krävdes hot om polisanmälan för att få tillbaka ägodelar som de fått med sig. Jag har inte fått någon ursäkt för att de fick med sig sakerna och i vissa fall även använt dom.

Den första projektledaren erbjöd mig tjänster svart och var oerhört oseriös.
    Näste projektledare lovade i nästan 2 veckor att det skulle bli klart, men datumet sköts upp hela tiden. Anledningen varje gång jag frågade: "Det blir så här ibland". Vi bokade ett tidigt morgonmöte som han inte dök upp till, och han bokade 2 gånger in en slutbesiktning trots att det inte var klart, och jag åkte sammanlagt 16 mil i onödan! De glömde helt bort en viktig del av konstruktionen vilket lett till en nödlösning med vattenrören som inte ser bra ut. Kaklet är så fult fogat att jag får kommentarer om det från vänliga bekanta, men företaget vill inte åtgärda det. Projektledarens förklaring var att "killarna gör så många badrum och det går så fort". Det står på hemsidan att VD'n personligen kvalitetsstämplar alla projekt, men mitt vill han inte komma till trots att jag flera gånger efterfrågat honom.

Jag har inte ord nog för att berätta hur mycket jag ångrar att jag anlitade dom - och om ni ändå gör det - spela in alla möten, dokumentera ALLT. Jag är tacksam att jag gjorde det och det hjälpte mig i processen med att få kompensation (inte alls den jag borde ha fått dock), men det här är ändå något av det värsta jag varit med om.
    Charlotte A, Jonas C gillar detta

Ranhammarsvägen 29, 168 67 Bromma