Komplett.se

Kruthusgatan 17 Plan 6, 411 04 Göteborg

3.8 / 5 i betyg — 38 rekommendationer
Komplett.se är en del av e-handelssällskapet Komplett ASA - en av Europas ledande företag inom e-handel med 9 internetbutiker i 3 länder. Komplett är ett börsnoterat företag på Oslo-börsen, som säljer datorkomponenter, PCs, hemelektronik och andra relaterade tillbehör till slutkunder och återförsäljare.
Hemsida
Ändra min profil

Läs vad 38 kunder tycker om Komplett.se

• Niclas S
    Niclas S skrev om Komplett.se
    Jag kan bara beskriva min erfarenhet och jag lade min första order 2001 jag har sedan dess i största mån beställt från Komplett. Även haft min beskärda del av returer även om det var ett tag sedan sist och inte upplevt några problem. Nu har de dock växt en hel del sedan dess och även solen har sina fläckar men så länge de inte drabbar mig så kommer jag fortsätta handla där. Köpte senast en Komplett PC 2013 och den tuffar på och byggdes efter val utan anmärkningar.
  • Anders S
    Anders S skrev om Komplett.se
    Jag tycker det är synd att Komplett valt att Sammarbeta med Aftonbladet som förpestar vårat land med oseriös journalistik.
    Därför kommer i alla fall jag aldrig mer handla där sålänge de fortsätter med dessa skumma sammarbeten.
    Det J gillar detta
  • Jesper W
    Jesper W skrev om Komplett.se
    Mailade om att jag ville leasa en dator av dem till mitt företag, samt att jag ville ha köpråd på en specifik bärbar dator. Jag bad dem även svara på vilken stationär som kunde vara jämförbar i prestanda, samt pris på den.
    Visst, ingen stor affär för dem (ca 15000:-) men ändå:

1. Fick svar först, men först efter fem dagar
    2. Fick INGET svar / kommentar på min rätt specifika fråga kring leasingupplägg, kostnad osv. Det som väl egentligen var "rätt viktigt" att svara på.
    3. Fick svar på köptipset: "jo den datorn är väldigt prisvärd" samt blev rekommenderad en stationär för nästan samma peng. Den är givetvis bra mycket mer prestanda i, och inte alls jämförbar, vilket var det jag frågade efter.

Slutsats: Är man SÅ dålig på att sälja något, när en kund till och med hör av sig med ett "färdigt" case, då förtjänar man inte att sälja något i min mening. Dessutom kan man ju undra vad som händer om något skulle gå snett med produkten när man väl fått den?
    Komplett värdelöst, och det blir inget köp av dator hos dem.
  • Love
    Love skrev om Komplett.se
    Värdelösare företag får man leta efter. Jag köpte en av deras "komplett datorpaket" och min dator hade problem redan från första veckan. Jag fick själv ordna tillfälliga lösningar på mitt hårdvarofel då deras kundtjänt sög på både information / kunskap. Efter någon månad fick jag nog av mina drivrutinsfel/krashar/bluescreens och skickade in datorn på reparation. Efter 2 veckor (de sa det skulle ta högst 5 dar, skickade in en måndag) så fick jag tillbaka datorn som krashade efter en månad igen. Nu har jag fått nog av detta skitföretag och jag uppmanar ALLA att ALDRIG beställa något mer än småsaker från dem. Bara fått dålig kundtjänst och värdelösa datorer därifrån! Håll er undan
  • Charlie T
    Charlie T skrev om Komplett.se
    Beställde en minipc som var på rea då det var en demo-maskin. Efter en vecka då det på mitt kontot stod bekräftad ringde vi Komplett.se. Efter lång tid i telefonkö och bortkoppling kom vi äntligen fram till en fysisk person som meddelade att beställningen var annullerad då den redan var såld. Han skulle koppla oss till en annan men vi hamnade i ny kö och gav till slut upp.

Per mejl svarade Komplett.se sent omsider, meddelat att vi får skylla oss själva som handlar rea-varor. Inget mer. Fortfarande efter tre veckor står det Bekräftad på min order.
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Komplett.se
    Beställde ett datapaket som jag senare ångrade. Först krävde dom ca 40% av varans kostnad för att den skulle retuneras(1500-2500). Det lyckades jag få bort för jag har inte ens hämtat ut den. Nu har det tagit 3 veckor sen jag retunera och jag har frotfarande inte sett röken av pengarna. Dom har sagt att det kan ta upp till 10 dagar till.i Måndags registrerade dom att dom har fått varan och tisdags var ärendet färdigbehandlat. Idag fredag när jag ringer dom så får jag fårgan om jag inte gjort en ny beställning, va?? Nej verkligen inte jag vill ha mina pengar bara. Absolut sista gången jag beställer från dom
  • Niclas
    Niclas skrev om Komplett.se
    Mycket besviken på komplett.se policy för retur. Har vägrat göra återköp på en mobil med hänvisning till att förpackningen var öppnad. Trots att de först sagt att det var ok att öppna förpackningen och undersöka mobilen.

Riktigt uselt, lite inte på detta företag.
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Komplett.se
    Har haft riktigt stora problem med Komplett som har en av Sveriges sämsta kundservice. Spelade t.o.m in en film som visade ett fel med ett moderkort som jag beställde men gav inget gehör så jag ringde sverigedelen av företaget som producerade moderkorten och fick en annan modell samt att de ringde upp Komplett.
  • Maria H
    Maria H skrev om Komplett.se
    Om man vet vad man ska ha och är en människa med tur kan man handla från Komplett. Om man misstänker att man eventuellt kan behöva ha att göra med deras kundtjänst bör man låta bli. Sämre bemötande och service får man leta efter. Det var några år sedan sist jag handlade på Komplett. Men det var sista gången.
    Daniel N gillar detta
  • Tim V
    Tim V skrev om Komplett.se
    Det var i och för sig ett tag sedan jag beställde ifrån Komplett, men sättet som mitt första ärende behandlades på, ledde till att mitt betyg åkte ned i botten och har också stannat där sen dess.

Jag köpte två produkter (hårddisk+kabinett) som jag skulle montera ihop själv. Det fungerade inte alls som det skulle, och kundtjänst svarade att det gällde ett kompatibilitetsproblem som de inte kunde ge någon ersättning för. Satt alltså där med två produkter för sammanlagt över 1000 kronor som jag inte hade någon som helst användning för. De gick till sist med på att ta en titt på varorna, så jag skickade in dem. Två veckor senare fick jag tillbaka dem, med en lapp som sa att allt fungerade fint. Jag provade att koppla allt till en hel hög olika datorer med olika operativsystem, och det fungerade absolut inte. Lite senare fick jag t.o.m. bekräftat på en sajt om just dessa produkter, att de aldrig fungerade ihop, och att många hade precis samma problem. Ringde kundtjänst igen, men fick bara nonchalanta svar. När jag skickade in nya mail, fick jag inte några svar alls.

Fick alltså betala trippel fraktkostnad, för att sedan bli sittande med den odugliga produktkombinationen.

Jag kommer -aldrig- att handla av Komplett igen.
    Jonathan S, Nikke L gillar detta
    Visa alla (2)
      2011-04-18
    Tim V: Jag hade fått klartecken om att de skulle passa ihop innan köp, något jag glömde skriva.
  • Kristin X
    Kristin X skrev om Komplett.se
    Tyvärr kass kundtjänst som inte sa annat än "Det var ju tråkigt" när de gjorde bort sig med min beställning. Jag la in en order över telefon innan kl.12 en onsdag för att den skulle skickas iväg samma dag, men han som tog ordern missade totalt postorten och skrev fel - vilket gjorde at trots rätt postnummer, så kom inte ordern iväg samma dag och de kunde inte lova något om leveransen kom innan helgen, vilket var helt avgörande för min beställning. Det räcker inte att ha kunnig personal om produkterna, sitter man i kundtjänst skall man ha full kolla på leveranser och allt kring - samt är man osäker på vad som blir sagt så frågar man igen. Vidare borde Kompletts beställningssystem fånga upp direkt när man skriver in postnummer vilken postort som hör till. Ursäkten om "att det kan vara svårt att höra vad som blir sagt över telefon" håller inte. Mycket besviken över hanteringen, och jag fick avboka min order.
  • Sebastian B
    Sebastian B skrev om Komplett.se
    Butiken jag besöker först för att inhandla teknik. Jättesnabb leverans, stort utbud och konkurrenskraftiga priser, vad mer kan man begära? Dessutom är det ett plus att man kan få produkterna levererade till Kompletts hämtlager i Stockholm.

Rekommenderas varmt.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Komplett.se
    Bästa stället att köpa datordelar. Snabb leverans och pålitliga på alla sätt. Bra returhantering.

Handlat 30-40 gånger här och inte minsta problem vid mina två returer. Lätta att ha och göra med. Inte allra billigast men väl billiga. Väl värt priset för en bra returhantering och pålitlig leverans.
  • Thomas
    Thomas skrev om Komplett.se
    Bra företag även när det gäller reklamationer
  • Robert Å
    Robert Å skrev om Komplett.se
    Jag tycker deras leveranser alltid är snabba, priserna är inte alltid lägst. Men man betalar en del för servicen känns det som.

Är väldigt nöjd och rekommenderar komplett tillsammans med Dustinhome när man ska köpa datorprodukter till hemmet.
  • tobias a
    tobias a skrev om Komplett.se
    Komplett har ett bättre och bredare utbud än de flesta, för majoriteten av de olika produkterna finns mycket användbar information och kommentars system. Snabba leveranser och bra priser.
  • Sara W
    Sara W skrev om Komplett.se
    Ett bra utbud med snabba leveranser och bra service. Hög kvalitet till hyfsat pris. Har aldrig haft något problem när jag beställt därifrån. Mycket bra val vid köp av elektronik.
  • Ted G
    Ted G skrev om Komplett.se
    Med ett brett utbud av olika datorprodukter samt paket då du kan välja själv vad du vill ha i din dator. Bra kund support och kunskap om produkterna. Brukar inte krongla om problem uppstår. Kan ta tid ibland men löser sig oftast.
  • Robin R
    Robin R skrev om Komplett.se
    Komplett har mycket snabb och effektiv service, leveranstiden är oftast en dag om du beställer innan kl 17.00 så kan du hämta ut din vara dagen efter ca kl 10 på morgonen! personalen som jobbar där är väldigt hjälpsamma om något strular!
  • Carl M
    Carl M skrev om Komplett.se
    Oerhört snabba leveranstider! Beställde min bärbara dator och fick den på minde än 24 timmar! Hemsidan är också väldigt snygg och användarvänlig. Det är inte heller alltför dyra priser, vilket gör komplett till favoritföretaget då det gäller elektronikprylar!
  • Viktor H
    Viktor H skrev om Komplett.se
    Mycket snabba leveranser och bra utbud.. Priserna ligger också på en okey nivå! Leveranserna är anmärkningsvärt snabba när det gäller hämtbutiken.. Beställ innan kl 5 och hämta varan dagen efter! Ett bra val helt enkelt!
  • Kasper I
    Kasper I skrev om Komplett.se
    Bra service, bra att man kan hämta ut varorana i hämtbutikerna. Levransen är också snabb. Priserna är hyfsade, dock inte alltid bäst. Sidan har bra layout och produkterna är indelade i tydliga kategorier. Ibland saknas dock produktbilder, vilket är lite synd, bra annars.
  • William J
    William J skrev om Komplett.se
    Många leveransalternativ och väldigt snabba sådana. Beställa till hämtbutik tar inte mer än en dag tills man kan hämta ut. Har även testat hemleverans, tar ca två dagar vilket jag tycker är väldigt bra.
  • Niklas O
    Niklas O skrev om Komplett.se
    Alltid snabba leveranser till bra priser. Sjusta fraktkostnader, speciellt till sina hemtbutiker.
  • Robin J
    Robin J skrev om Komplett.se
    Hemelektronikbutik på internet som har allt man behöver till bra pris
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Komplett.se
    Det finns inte så mycket att säga om komplett förutom att de gör precis vad de har tänkt; leverera allt inom hemelektronik till ett lågt pris. Har aldrig haft något problem med dem. Rekommenderas stort!
  • Jonas  L
    Jonas L skrev om Komplett.se
    Mycket bra företag för dig som är datorintresserad och vill fräscha upp med lite nya delar, eller kanske bara för hemma-svensson som behöver en ny dator när deras gammla dell har gått på sista felmedelandet. Säljer även ljudanläggning och annan hemelektronik.
  • Johan F
    Johan F skrev om Komplett.se
    Komplett är ett internetbaserat företag som säljer det mesta inom hemelektronik, med fokus på datorer och datordelar. Företaget har ett stort utbud och brukar vara bland de första att få in de senaste produkterna, prismässigt ligger det även väldigt bra till jämfört med liknande företag. De flesta köp sker via internet och det är därför en stor fördel att Komplett levererar sina produkter mycket snabbt, och om något inte funkar som det ska har de också en mycket bra support.
  • Jonas K
    Jonas K skrev om Komplett.se
    Komplett.se säljer det mesta inom hemelektronik till bra priser. Man kan välja mellan att få varorna hemskickade på ett antal olika sätt, eller hämta ut dem i någon av hämtbutikerna. Oftast kommer varorna fram inom några dagar och det går snabbt att hämta ut i hämtbutiken.

Det är ganska långt från närmaste hållplats, så skall man hämta något tungt så bör man ha bil.
  • Jöran M
    Jöran M skrev om Komplett.se
    Mycket snabba leveranser och mycket bra utbud. Priserna är konkurrenskraftigt om ser till servicen och det utbud som erbjuds. Skulle oturen vara framme har de även ett mycket bra bemötande från deras kundtjänst som ser till att allt löser sig snabbt och smärtfritt för kunden.
  • Nils T
    Nils T skrev om Komplett.se
    Stabil nätbutik med det mesta inom Data och elektronik. Snabb leverans och genomgående bra service med smidigt retursystem. Inte alltid det allra billigaste på allt, men det är bra nära och det är ett säkert kort att beställa från Komplett.
  • Alexander S
    Alexander S skrev om Komplett.se
    De har allt man behöver till låga priser. Bor man i Göteborg, Stockholm eller Malmö är Komplett nästan alltid billigast då frakten endast är 29kr till dessa städer. Leveransen är bland det snabbaste jag varit med om, finns det på lager får man det nästa dag.
  • Staffan A
    Staffan A skrev om Komplett.se
    En av de bästa datorbutikerna, man kan beställa snabbt, oftast bland de billigaste och slipper betala hutlösa fraktpriser tack vare lagret. Fett gött som man säger. Tyvärr är de inte alltid billigast, och deras specificatiner kan ibland vara bristfälliga, liksom recensioner. Men overall nog min favorit dator-dels affär.
  • Tomas N
    Tomas N skrev om Komplett.se
    Det absolut bästa med komplett är deras hemsida. Där kan du enklet rekomendera produkter som du varit nöjd med eller varan för sämre produkter. Det är mycket värdefullt att kunna läsa andras erfarenheter av olika hårdvara och man kan få bra tips. Kundservicen är mycket bra om du kommer ihåg att spara orginallådor etc!
  • Sebastian N
    Sebastian N skrev om Komplett.se
    Väldigt stort sortiment till mycket bra priser, även snabba leveranser. Dock ingen möjlighet till studentrabatt som Dustinhome har :/
    Det har hänt att jag behövt reklamera någon trasig pryl jag köpt därifrån, men det har alltid gått mycket bra. Bara att göra en RMA och be om en fraktsedel så behöver man inte ens betala frakten tillbaka. Deras support är även den väl bemötande och de svarar snabbt på mail.
  • Emil E
    Emil E skrev om Komplett.se
    Bra priser, snabba leveranser tack vare heltautomatiserat lager. Mycket bra service.
  • Torbjörn S
    Torbjörn S skrev om Komplett.se
    Har handlat många gånger av komplett, mycket nöjd med utbud, leverans och hantering om nått går fel. Priserna är bra även om det finns några lägre.
  • Andreas  E
    Andreas E skrev om Komplett.se
    Man beställer, dom skickar, inga dumheter. När paketet ska hämtas kommer ett SMS. Snabb leverans, stort utbud och bra priser.