Sturekatten AB

3.6

10 omdömen om Sturekatten AB

ille w
Skrev om Sturekatten AB

Mysiga lokaler och trevliga tjejer som serverar och plockar disk, men den oengagerade kvinnan bakom kassan förtar upplevelsen till viss del.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Mikael P
Skrev om Sturekatten AB

Gott kaffe och trevlig miljö

Maria H
Skrev om Sturekatten AB

Inredningen och miljön är jättemysig. Som att komma hem till sin mormor. En stor lägenhet i två våningar med massa små rum och möbler från tidigare århundranden. Priserna är ungefär vad man förväntar sig men utbudet är ganska dåligt. Det finns lite att välja på och brödet är inte alltid helt färskt.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Calle L
Skrev om Sturekatten AB

Inredningen och miljön är verkligen fantastisk. Bra bemötande och hyfsade priser.

Kakbloggen G
Skrev om Sturekatten AB

Prisnivå: Kaffe och kanelbulle 50 kr, te och äppelkaka simmandes i vaniljsås 60 kr Atmosfär/klientel: Mycket äldre människor, typisk överklass om man ska vara fördomsfull. Klassisk konditorikänsla, tyvärr lite sunkigt. Men hur många kaféer har kakelugnar i hörnen? Utbud: Det mesta man kan hitta i ett klassiskt svenskt konditori med bullar, tårtor, kladdkaka och äppelkaka. Tyvärr inga semlor. Service/personal: Helt okej, men på gränsen till tvär. Smak: Helt okej. Tyvärr badade äppelkakan i vaniljsås – ibland kan...

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Linn J
Skrev om Sturekatten AB

Väldigt goda bakverk i alla former!! Från småkakor till matbröd. vetekatten finns även på en tvärgata till gamlabro gatan. utsökta sötsaker och mysig miljö att fika i!

Elvira M
Skrev om Sturekatten AB

Jättegulligt kondis i gammal stil vid stureplan! Möblerna är i gammal stil; fåtöljer, soffor och bord med små spetsdukar. Dessutom jättegoda bakelser!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Linus J
Skrev om Sturekatten AB

Kul fik med gammeldags möbler och gulliga tanter bakom disken. Passar utmärkt för att äta en maffig gräddbakelse och riktigt bryggkaffe.

Elin R
Skrev om Sturekatten AB

Ett gammeldags kafé i underbar miljö. Kaffet och bakverken är mycket goda men tyvärr möts man av personal med sura miner.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4103 omdömen 4.0 av 4103 omdömen

Jessica I Jessica I
Jenny A
Skrev om Sturekatten AB

när man tröttnat på latte och jättemuffins så ska man gå till Sturekatten och bestäla en kanna te och äta riktiga bullar och småkakor. Stora mysiga fåtöljer och hemtrevlig gammaldags atmosfär garanteras. Det enda problemet är att det är svårt att välja mellan allt gott..!