Körkortshuset - Liljeholmen

Körkortshuset - Liljeholmen

Ring 08-669 76 90 www.korkortshuset.se
4.1

Körkortshuset är centralt beläget på Liljeholmen arbetar miljömedvetet för att minska påfrestningen på miljön. Vi har lång erfarenhet med samma regi och med hög kvalitet utbildat riskmedvetna och trafiksäkra förare. Hos oss har du möjligheten att ta körkort för personbil, både automat och manuellt, riskutbildningarna, teorin...

138 omdömen om Körkortshuset - Liljeholmen

Jan-Åke B
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Stort tack till Alexander som har varit ett fantastiskt stöd för min son Jakob. Alexander är en duktig pedagog och förstår sig på elever med diagnoser och kan lära ut på ett mycket bra sätt . Jag vill oxå naturligtvis tacka alla på körskolan för ett fint bemötande och kan därför varm rekommendera Körkortshuset

JP´s Trafikskola
4.9/5 i betyg av 414 omdömen 4.9 av 414 omdömen

Genom JP har båda barnen tagit sitt körkort för bil på första försöket och en av dem har genom stöd även tagit BE . JP har förutom utbildnin

Sture Patrik B Sture Patrik B
Johan O
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Trafikskolan Körkortshuset och deras lärare Alex förtjänar all beröm de kan få. Från första stund jag satte min fot i Körkortshuset kände jag mig välkommen och stöttad. Lokalerna var inte bara moderna och välutrustade, men även atmosfären var fylld av en positiv energi som gjorde att man längtade efter varje körlektion. Alex, som var min lärare, är en exceptionell pedagog. Hans passion för att undervisa och hans omfattande kunskap om körning var uppenbar från början. Han har en unik förmåga att förklara komplicerade trafiksituationer...

Louise T
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Otroligt nöjd - framför allt med Wisam som körlärare som verkligen varit anledningen till att jag idag tog körkort! Men överlag har jag blivit så otroligt väl bemött på denna körskola och lärt mig väldigt väldigt väldigt mycket!

Carl E
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Jättebra och proffsig körskola. Jag tog 6 lektioner med Mohammad, som verkligen lärde mig att köra, och varvade med privat övningskörning och fixade körkortet med uppkörning i Farsta! Rekommenderas starkt! Mvh Carl E

Johan Rickard Thomas T
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Fruktansvärd. Gick riskettan och risktvåan och tog tre lektioner på körkortshuset i Mariatorget. Allt var dåligt. Riskettan bestod av att vi fick googla upp frågor på en anlagstavla och sedan ha en kort diskussion. På risktvåan frågade de vad vi ville lära oss, vi viste inte, så vi fick testa att bromsa på två olika underlag och sen åkte vi hem. Det verkade som att de bara ville få det överstökat så fort som möjligt. Lektionerna var inte mycket bättre. Fick åka runt med en bitter tant som förklarade hur man skulle köra,...

Michelle Carmen Maria S
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Jag försökte ta körkortet i flera år utan framgång med rätt lärare. Fick höra om Körkortshuset i Liljeholmen och blev jätte bra bemött av Receptionen (Pascal och Anna) men mest glad över min lärare Hossein som gav mig väldigt bra start med att förstå hur han skulle lära ut på bästa sätt speciellt om man har koncentration svårigheter. Han höll mig motiverad och byggde ett självförtroende och bjöd på massa skratt. Tack för allt kaffe och en rolig upplevelse för livet. Rekommenderar starkt för den som behöver en hjälpande hand från start till slut. Dom är bäst!

MARINA S
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Jag klev in i körkortshuset i Liljeholmen i maj trots högt tryck under sommaren och de i receptionen (Anna och Pascal) hjälpte mig direkt att boka in tider och gjorde sitt bästa att lösa det trots tajt om tider. Jag hade redan bokat teori samt uppkörning så jag hade ett mål att klara min uppkörning 16 augusti och första körlektionen hade jag 1 juni! 32 körlektioner senare klarade jag mitt mål vilket var ganska exakt det vi hade beräknat att det skulle ta för mig att klara det (jag bokade en till dubbellektion veckan innan...

REBECCA O
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Jag har precis gått Risk 1 hos Körkortshuset i Liljeholmen som leddes av Alex. Man har hört hur otroligt tråkiga dem genomgångarna är, sitter i timmar och försöker hålla ögonen öppna. Så var de INTE idag! Superbra genomgång, grupparbeten och samtal med hela klassen. Man tänkte inte på klockan och fick mycket bra information!! Om man ska ta körkort så rekommenderar jag varmt Körkortshuset Liljeholmen!!

Rebecka Helena R
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Är så jäkla nöjd! Har kört med Alex som är heeelt otroligt pedagogisk. Jag var väldigt rädd för att köra bil efter en olycka för några år sedan, det krävdes förvånansvärt få lektioner innan jag kände mig säker att våga vara i trafiken (tack vare Alex). Lyckas man få Alex som lärare och lyssnar på allt han säger, tar de lektioner som behövs, så har man körkortet på första försöket. Så blev det för mig, han trodde mer på en än vad jag själv gjorde!

Anna Margit B
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Riskettan! Engagerad och kunnig lärare som fick med sig alla i intressanta diskussioner. Många bra exempel och tankeställare. Tre timmar försvann i ett huj!

VICTOR T
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Jag gick en handledarkurs på Körkortshuset i Liljeholmen och var väldigt nöjd med både upplägget och innehållet som utfördes på ett bra sätt av Wisam. Han förklarade på ett begripligt sätt och ställde frågor för att göra det intressant för oss elever/handledare.

MAGNUS T
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Mycket bra handledarkurs. Wisam var mycket pedagogisk, strukturerad och visade ett stort engagemang - rätt man på rätt plats!. De tre timmarna bara flög iväg och vi fick många goda råd inför handledarrollen och lärde oss jättemycket. Bra anpassat med pauser och fika med mycket gott kaffe.

Minna Isabella Maxine L
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Jag körde med Mouris sista veckan innan min uppkörning. Tack vare hans goda pedagogik, lugn och peppande så klarade jag uppkörningen efter ganska mycket kämpande tidigare under min utbildning. Körkortshuset är verkligen en riktigt bra trafikskola. TACK MOURIS!

MARIA D
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Väldigt bra körskola där samtliga i personalen är supertrevliga och professionella. Den i särklass bästa läraren är Alexander. Han är rak, tydlig, extremt pedagogisk, men samtidigt väldigt rolig. Han lärde mig mer på tre lektioner än tidigare körlärare har gjort på tre gånger så många lektioner. Jag blev godkänd på både teori och uppkörning på första försöket och Alexander hade jättestor del i detta.

Alexander B gillar detta
Ramazan Ç
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

I do not recommend this driving school. there is too much to talk about, but just nevermind

LINDA G
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Jag behövde en körskola med struktur, tydlighet och bra uppföljning. Efter jag fick en lärare som inte passade mig, fick jag Alexander som var precis den personlighet och lärare jag behövde. Han är verkligen en superbra körskolelärare, med en härlig personlighet men är samtidigt tydlig och noggrann och tar din utbildning på största allvar. Receptionen och all övrig personal var alltid hjälpsam och väldigt service-minded. Jag tog både teorin och uppkörningen på första försöket!

Lars Henrik E
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Vi valde byta körskola efter många tveksamheter från Körkorthuset. Vi betalade en del och nya körskolan sa finns mycket kvar att lära. Mjölka pengar kan Körkortshuset men vi önskade något annat.

KAJSA K
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Jag gick handledarutbildningen (som elev) med Wisam i Liljeholmen och är positivt överraskad över hur trevligt det var! Wisam kunde fånga sin publik! Det bjöds på skratt och fika. Jag känner mig nu mycket taggad på att börja övningsköra med Körkortshuset och kan varmt rekommendera körskolan som, vad jag har sett hittills, gör det lilla extra för sina elever!

BEATRICE W
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Kan varmt rekommendera körkortshuset! Körde alla mina roliga lektioner med Alexander och sista uppkörnings lektionen med lugna Ali. Pascal i receptionen är en klippa, så härligt bemötande! Tack för mitt körkort 🙏

Petra S
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Mycket bra handledarkurs, kan varmt rekommenderas.

Malin Denise B
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Efter att ha blivit nedtryckt och kränkt på en tidigare körskola hade jag inget självförtroende kvar, tre år senare tog jag upp det här med att ta körkort igen och hittade till Körkortshuset i Liljeholmen. Väl där fick jag ett mycket gott bemötande och fick köra med Alex, utan honom hade mitt självförtroende för att köra bil och att lyckas ta körkortet varit omöjligt. Han är otroligt snäll, peppande, omtänksam och rättvis, att han dessutom tog sig tid att boka in och följa med mig på min uppkörning på sin julledighet visar...

ANDREEA ROXANA C
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

UTAN tvekan den bästa körkortskolan i Stockholm! Proffsigt bemötande, sjukt trevlig personal. Jag kan helt klart varmt rekommendera körkortshuset i Liljeholmen OCH framförallt Alex som gjort min resa till körkortet till den roligaste! Tack!

Jessica Maria Charlotte N
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Fasade lite för att få spendera 3h på en tråkig handledarkurs... Men Alex och Wisams lättsamma och öppna sätt gjorde att kursen aldrig blev långsam och tråkig. Väl avvägt med personliga erfarenheter och tydligt presenterad information. Ett plus i kanten för att man förklarade värdet av samarbetet med körskola utan att bli ”säljiga”. Vi kommer absolut att vända oss till Körkortshuset i Liljeholmen igen både för riskutbildningarna och uppföljning på vår privatkörning. Tack för en bra kurs! På återseende!

DAGMAR F
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Tack för denna handledarkurs! Mycket trevligt upplagd kurs som vi trodde skulle vara ”dötrist” enl andras berättelser. Professionellt med bra råd! Nu har vi lust att börja direkt!

Rasmus Erik Jonas G

Råskön den där Alex, snygg skjorta också. Vart köpte du den? Tack och hej

MARIE H
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Handledarutbildningen i lördags var jättebra! Lagom tempo, bra urval av information och fokus på det som behövs för privatister. Läraren delade generöst med sig av värdfulla tips.

HANS E
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Bra handledarkurs. Pedagogisk och rolig.

Umer H
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Bra körskola. Tack så mycket..!!

Ida S
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

En lång kurs som skulle kunna vara kortare och mer effektiv om inte anekdoter berättas konstant. Som en 29-åring som kan köra och vars tillstånd gått ut och som ska köra med en partner och inte förälder så känns informationen ibland "onödig". Jag förstår att majoriteten som går kursen är ~ 16-åringar med föräldrar, men att sitta igenom tre timmar där få grejer känns relevant och det som är relevant är riktat för handledaren så undrar jag verkligen varför det inte finns en kortare uppdateringskurs för de som gått den tidigare. + lättsam stämning - mycket onödig utfyllnad med historier och annat

Svar från Körkortshuset - Liljeholmen

Hej, vi kan tyvärr inte påverka hur lång kursen är. Enligt Transportstyrelsens regler måste den vara 190 minuter. Kursledarna tar gärna emot frågor och förslag under kursens gång. Du kan ha en poäng i att en kortare uppdateringskurs skulle kunna vara bra. Något att ta upp med Transportstyrelsen kanske? Ha en trevlig helg! / Hanna-Mari

Emilie Viktoria L
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Jag gick handledarkursen hos dem den 13 augusti. Det var en bra informativ kurs, men kanske en aning för mycket skämt. Lite opassande att dra fram en halv drucken spritflaska. Annars bortsett från det så var det en mycket bra kurs!

Svar från Körkortshuset - Liljeholmen

Hej, tack för dina synpunkter. Jag ska framföra dem till kursledaren! / Hanna-Mari

Molly B
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Jag köpte Riskpaket och tyckte att båda delarna var väldigt givande och intressant. Alex (Risk 1) och Nicolas (Risk 2) som höll i kursen var väldigt underhållande och kunnig. Stark rekommendera !

Susan N
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Jag är extremt missnöjd av körkortshuset i Liljeholmen, deras bemötande deras nonchalant och översittande sätt när de bemöter Eleven. Jag vill skriva det här för att andra elever ska inte behöva gå igenom det jag har gått igenom .jag började köra 10 minuter för sent efter min bokade lektionstid PGA Läraren skulle avsluta det han höll på med. sen körde vi en liten stund och sedan i en tunnel där vi fastnade i kön i en kvart, därefter blev jag till sagt att byta plats och sitta på förarsidan och körläraren fick istället köra...

Ca L gillar detta
Jonas S

Handledarkursen va bra och gick väldigt smidigt. Trevligt bemötande och bra information att ta med sig som handledare, och bra tips till elever inför körkortstagande.

Matilda H

Gick handledarkurs, bra lärare, informativt. Ingenting att klaga på!

Thea S

Jag var där på handledarkurs och jag tycker att den var väldigt givande och intressant. Han som höll i kursen var väldigt underhållande och bra på att förklara.

Sally M

Ja köpte handledare kurs Ja är så nöjd

Tommy J

Handledarutbildning. Trevligt bemött från start av Leo (?). Alex som höll kursen var helt underbar. Han bjöd på sig själv och fick mig att lyssna i 3 timmar utan problem. Har gått kursen tidigare på annan körskola och hade inte så stora förväntningar. Men det här var mycket bättre

Anna Z

Läraren var glad och kunnig. Jag fick många tips.

Maria F

Handledarkurs. Trevlig stämning med bra pedagogik, men skulle lätt kunnat ta 1,5 timme istället för 3.

Tilda H
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Det har varit mycket lärorikt och jag har blivit bemött väldigt bra av körskolan. Jag hade Petar och han är verkligen superbra, rekommenderar starkt!

Gérard T

Det var en lång men intressant kurs. Man fick lära sig som man redan visste om men även nya saker som man ej visste.

Vilda E
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Väldigt underhållande föreläsare vilket gjorde allt lättare/roligare. Har ej köpt något än men det ska jag. Lite trångt i lokalen.

Joakim N
Skrev om Körkortshuset - Liljeholmen

Mycket bra och proffesionellt. Pedagogisk lärare. Jag kommer att skicka min kusin till att övningsköra och gå teoriutbildning hos körkortshuset.

Dominic T

Väldigt perfumerat område då jag är allergisk. Svårt att andas. Inte okej alls på grund av andning besvär, fanns ej någon ventilation. Men blev erbjuden att gå ut för att få luft.

Christoffer O

Väldigt bra! Inte alls tråkigt att lyssna på utan tvärtom! Lärorikt!

Baraj B

Jättebra ,, trevligt och bra uppdellad

Bila T

Det var roligt och vi lärde oss viktiga saker inför körkortet.

Vuk F

Nöjd helt och hållet, väldigt professionellt gjort.

Michaela R

Jag fick jättebra bemötande, jag är nöjd.

VICTOR A

Mycket trevlig och kunnig personal. Utbildaren som vi hade var väldigt trevlig och skämtsam vilket gjorde att kunskaperna gav ett bestående i tryck.