Körkortshuset - Söder

Körkortshuset - Söder

Ring 08-669 76 90 www.korkortshuset.se
3.9

Körkortshuset ligger nära Mariatorget på Söder och arbetar miljömedvetet för att minska påfrestningen på miljön. Vi har lång erfarenhet med samma regi och med hög kvalitet utbildat riskmedvetna och trafiksäkra förare. Hos oss har du möjligheten att ta körkort för personbil, både automat och manuellt, riskutbildningarna, teorin...

136 omdömen om Körkortshuset - Söder

Carl Kristoffer Martin H
Skrev om Körkortshuset - Söder

Undvik den här körskolan för allt ni är värda! Vi har haft en helt fruktansvärd upplevelse med Körkortshuset i Liljeholmen och deras hantering av oss som kunder har varit under all kritik, egentligen bortom all rimlighet. Denna recensionen kommer inte handla om huruvida lärarna är bra pedagoger eller ej, det är ju subjektivt och kan bero på många faktorer, även om vår upplevelse även där var horribel. Här kommer vi fokusera på att uttala oss om hur fruktansvärt dåligt de betett sig i förhållande till de rådande riktlinjer...

JP´s Trafikskola
4.9/5 i betyg av 414 omdömen 4.9 av 414 omdömen

Genom JP har båda barnen tagit sitt körkort för bil på första försöket och en av dem har genom stöd även tagit BE . JP har förutom utbildnin

Sture Patrik B Sture Patrik B
Sanna paulina V
Skrev om Körkortshuset - Söder

Rekommenderar inte den här körskolan. Stressade lärare som har alldeles för många elever och för lite adminstrativ tid. De kommer inte ihåg vad man har övat på lektionen innan och lägger inte upp någon form av utbildningsplan. Receptionen under all kritik, svarar knappt på frågor och flera felfaktureringar. När man kör med olika lärare kritiserar de dessutom varandra,. vilket tyvärr får en att tappa förtroende för verksamheten. Plus dock för en utmärkt teorikurs som hölls på Liljeholmen.

Måns L
Skrev om Körkortshuset - Söder

Jag rekommenderar verkligen Körkortshuset vid Mariatorget. Professionella och pedagogiska lärare men det är krångligt med att avboka eftersom man inte kan göra det från deras hemsida (man måste ringa eller mejla). Mina lärare var Mouris och Ann-Charlotte och efter tre månader med körlektioner så klarade jag uppkörningen på första försöket. Lektionerna var väl strukturerade och lärarna anpassade dem efter mina behov.

Lundmark F

Meningslöst och för långt. Också reklam för körskolan!!!

Emilia
Skrev om Körkortshuset - Söder

Helt fruktansvärt! Kommer in och bemöts av en riktig otrevlig kvinna. Hon skrattar när vi tydligen råkat beställa fel kurs fast hon i växeln gett oss den, hon pratar en 16 årig tjej över huvudet och säger att hon är otreclig och inte svarar. Rent ut sagt otrevlig personal, rekommenderar att söka till någon annan körskola då det finns massor av andra som respekterar dig! Fy för den kvinnan som gjort så min dotter nu inte vill köra bil!!!

Erica C

Bra och tydlig kursledare med stor erfarenhet vilket är förtroende ingivande.

Irene A

Mycket trevlig körskola med proffsiga utbildare och härligt bemötande

Abdirahman A

Det var väldigt roligt, finns också jätte bra bilar eller nya moderna bilar

Nayar G

Nödvändig innehåll, trevlig personal och alla förväntningar blev uppnådda.

Birk J

Det var informerande och en trevlig talare.

Johanna L

Det var helt bortkastade timmar. Han sa självklarheter. Lärde mig inget nytt. Kursledaren tog heller ingen ansvar för inlärningen i gruppen, gick inte runt när vi arbetade i grupper utan satte sig vid datorn. Var flera i min grupp som hade behövt stöttning i att leta information. Inte så givande tre timmar.

Katarina Sofia W

Jättebra. Jag var nervös innan, men efteråt gick jag därifrån med bättre självförtroende vad gäller bilkörning och förstås bättre förståelse för hur det kan vara att köra bil när det är halt.

Anne S

Ganska osaklig information. Hade väntat mig en mer grundläggande informativ kurs. Deltagarna fick själv resonera kring bilkörning istället för fakta som hade varit viktigare.

Åsa S

Trevligt men anser att jag hade de flesta kunskaperna redan.

Ulf S

Bra bemötande, trevlig atmosfär. Kändes inte superförberett så blev lite besviken på det. Men fick den informationen som kändes nödvändig men personligen hade jag redan läst mig till det så för mig var kursen inte supergivande.

Asmina B

Väldigt roligt och lärorikt med halkbanan! Trevlig lärare

Gilad S

It was a very good course, Thanks very much!

Eda S

Kusen var lärorik och välplanerad. Super verkligen

Carolina A

Bra, fick bra saker att tänka på! Gjorde mig medveten om riskerna.

Derrick M

interesting and well presented. tack

Eda S

Det var super. Supertrevlig personal och lärorik risk 1a.

Gerald H

Mycket bra bemötande och tjänsten levde upp till mina förväntningar! Min upplevelse som kund hos körkortshuset är väldigt fin och jag lär mig nånting nytt efter varje besök. 5 av 5!

Asmina B

Det var bra och lärorikt. Rolig kurs

Johnny H

Tog en testlektion samma dag som jag utförde riskettan och det var därmed första gången jag satt bakom ratten i en bil. Angående Riskettan tyckte jag den var informationsrik och vår lärare Nicolas förklarade de begrepp som ingick mer ingående. Oftast kan det vara bra med en djupare insyn i inverkan av trötthet/droger etc för att påminna sig själv om hur andra människor fungerar. Jag tyckte jag fick ut det under denna utbildning. Jag tackar alla närvarande!

Ismail M

Det var okej jag har fått viktigt information som jag hade väntat

Abdale S

Hej! Jag har haft mycket vinsten över hur man minskar riskerar och hur man följa alla regal som gäller trafiken och väglaget. Det var jätte kul MVH Said

Maeve L

Mycket bra! Bra larare, rätt information, trevlig lokal !

Anna B

Som kurs man måste gå på tycker jag att det var lite väl mycket reklam för körskolan samt lite väl mycket konstpauser. Kuren kunde ha varit ca 30 min kortare. Det var mycket bra information och sakligt, men sista 30 minuterna svårt att hålla orken uppe.

Catrin B

Bra bemötande men alldeles förlångdraget. Hade gått att få informationen på 1 timme.

Elefteria T

Det var en väldigt bra handledarkurs! Kul och bra genomgång

Frida O

Supertrevlig, kunnig och engagerande lärare. Inte optimala lokaler och med en tretimmarskurs som hålls i direkt anslutning till arbetstid och sedan hela kvällen, kan man förvänta sig lite fika, frukt, en macka eller liknande.

Johanna L

Jag blev väldigt positivt överraskad av kursen. Den var inte alls långtråkigt som jag hade förväntat mig utan upplagd på ett väldigt bra sätt som fångade intresse.

Klara P

Jag blev bra bemöt på introduktionen. Jag visste inte vad kursen skulle innehålla men känner att jag nu har en klarare bild.

Stefan N

Bra!

Tomas N

Trevligt, informativt värt pengarna

Johan H

Lysande pedagog. Relevant innehåll. Lärorikt.

Sally S
Skrev om Körkortshuset - Söder

Jag gillar körkortshuset, alla där är trevliga och arbetar bra tillsmmans med eleven. Jag tycker dock att det finns för få eftermiddagstider för att övningsköra men annars är det bra.

Susanna S

Bra och intressant utbildning. Herr Björk var super duktig

Hanna L

Roligt instruktör som gjorde att tiden gick fortare men man fick ändå bra information.

Ida B

Jag fick ett bra och trevligt bemötande. Handledarkursen över förväntan. Både lärorik, intressant och rolig. Han som höll kursen va jättebra.

Julia S

Tycker det var en intressant och rolig föreläsning där man fick lära sig vad man ska tänka på i trafiken!

Iréne F
Skrev om Körkortshuset - Söder

Kursen kan vara tydligare börja gärna med att gå igenom hur upplägget är.Mycket är nytt tog körkort för 35 år sedan.Hemsidan berätta om handledar kusen.För lång tid för ämnet.På hemsidan beskriva planen inför uppkörningen kör elever

Kajsa
Skrev om Körkortshuset - Söder

Precis som fler har skrivit så var bemötandet under all kritik under min allra första körlektion. Att man kan få för sig att det är ok att bete sig på det sättet när man jobbar inom service är för mig helt ofattbart. Om man har tröttnat på sitt jobb- sök ett annat! Att trycka ner eleverna känns ju inte direkt konstruktivt! Kanske är dags för en bemötandeutbildning för några som jobbat många år? Jag testade en lärare till men slutade att gå på denna skola för jag hade så mycket dåliga erfarenheter. Den kvinnliga receptionisten vill jag berömma dock! Supertrevlig tjej med fint bemötande!

Johanna  N
Skrev om Körkortshuset - Söder

Håller med föregående. Eftersom jag aldrig suttit bakom ratten förut är det svårt att veta vad som förväntas av en lärare. Körde med tre lärare på Mariatorget varav 2 var ok, den tredje fick mig att tappa all lust att ens försöka köra bil. Extremt oengagerad, opedagogisk och verkar inte gilla sitt jobb. Gick därifrån och mådde riktigt dåligt. Har valt att försöka få tider i Liljeholmen och har hitintills bara positiva erfarenheter! Allt från receptionist till lärare. Svårt att få tider dock vilket är förståeligt under...

Elin L
Skrev om Körkortshuset - Söder

Jag vill inte att fler ska behöva gå igenom samma sak som jag, så därför skriver jag denna recension. Har kört med fyra olika lärare på Körkortshuset och varit mycket missnöjd med två av dem. Otrevlig ton, förvåning och ilska (!) över att man "ju inte kan köra bil!" (... det är väl därför man är där?), och noll positiva kommentarer. Ofta gick jag därifrån och kände mig helt nedtryckt i skorna, med en känsla av att jag aldrig kommer lära mig köra bil och att jag borde ge upp. Deras agerande gjorde mig som elev väldigt osäker...

Susan N gillar detta
Freddy H

Bra bemötande och bra för nybörgare, men inte för mej som har 25 års erfarenhet

Angelika R

Helt ok, men väl trångt i lokalen.

Ilkka I

mycket bra kursledare informativ

Joakim S

Jätte lärorikt !! helt otroligt bra, hade kunnat betala det dubbla

Madeleine E

Bra och prisvärd kurs som går igenom grunderna inför övningskörning. Mycket kunnig föreläsare.