Kraft Express AB

Välkommen till Kraft Express AB!

Vi på Kraft Express AB är ett Stockholm baserad företag som kan hjälpa dig med en rad olika tjänster inom el och reparation av hissar!

Våra tjänster:
  • Hisservice - Vi vill åtgärda problemen i förväg och ge hissarna en långvarig livslängd. Därför servar vi dina hissar samt förebygger med underhållsplan och åtgärdsplan för respektive hiss.

• Projektering - Konstruktion, dimensionering, arbetsplanering, riskanalyser, materialval och beredning.

• Installation - Vi följer alltid elsäkerhetsverkets föreskrifter vad det gäller säkerhet när vi hjälper dig med installation.

• Dokumentation - Vi tar hand om dina ritningar, mätprotokoll, intyg m.m.

• Med vårt exklusiva Smarthome belysning som vi erbjuder så kan du kontrollera färg, styrka och musik genom en app.

• Belysning automation - Låt oss installera belysningen på ett smidigt och enkelt sätt helt anpassat efter dina behov samt sänka dina driftkostnader.

• Fastighetstyr - Övervakning och styrning av värme, ventilation, belysning och larm för dig som fastighetsägare.

• Jouruttryckning - Genom vår jouruttryckning kan vi eliminera fel/driftavbrott med snabb tillgänglighet.

• Bostadsrättsförening - Vi erbjuder den bästa möjliga planlösning för Brf:er då vi vet hur viktig en underhållsplanering är och vilka dyra kostnader som läggs på den tekniska anläggningen. Vi tar hand om all skötsel året runt för både hiss och el där vår största prioritet är att förebygga driftfel, öka säkerheten, sänka driftkostnader samt minimera jouruttryckningar som är väldigt kostsamma i Stockholm.

Samtliga elektriker hos oss är utbildade elektriker och företaget är auktoriserad hos Elsäkerhetsverket.

Er trygghet är viktigt för oss. Vi är mycket måna om att snabbt få ett kvalitativt arbete utfört med god service och personligt bemötande i alla led.

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa just dig eller beskriv vad du behöver hjälp med genom att fråga oss om ett prisförslag.

Läs vad 32 kunder tycker om Kraft Express AB 2

2021-11-05
    Dem var jätte hjälpsamma och professionella.
    Vi hade inte höga förväntningar då alla el firmor är struliga.
    men Kraft Express var sjukt imponerade och dessutom väldigt effektiva , det märks att dem har en lång erfarenhet inom el branschen. De hade massa bra tips och idéer som vi inte hade tänkt på.
    Stort tack för ditt omdöme Mikael!

2021-11-04
    Utmärkt och mycket professionell
    Stort tack för ditt omdöme Ehsan!

2021-08-09
    Första gången jag och min sambo gjorde en mer omfattande renovering som inkluderade större elarbeten. Kollade på tidigare omdömen och referenser som jag hade fått från Haidar och reco.se som alla var väldigt nöjda.
    Riktigt bra bemötande och fortsatt bra kontakt under hela arbetet. Haidar hjälpte oss med att sy ihop allting på ett felfritt sätt och slutresultatet blev fantastiskt!

Rekommenderar absolut att använda Kraft Express!!
    Stort tack för ditt omdöme Gustav!

2021-07-27
    Toppen! Måna om sina kunder och väldigt professionella. Mycket nöjd med Kraft Express.
    Stort tack för ditt omdöme Malin!

2021-07-09
    Kraft Express hjälpte oss byta el och elcentral samt element i vårt hus. Projektet levererades med viss försening som bägge parter hade del i, men problemen löstes med god vilja, och till gemensam belåtenhet.
    Prismässigt kom man in med en mycket konkurrenskraftig offert, som också hölls genom projektet. Vi gjorde en del tillval, och de kostnaderna redovisades tydligt.
    Vi är klart nöjda med jobbet och kan rekommendera företaget till liknande uppdrag.
    Stort tack för ditt omdöme Britta!

• Zayera K
    2021-05-18
    Jag har renoverat lägenhet, behövde gå igenom elen i hela bostaden, byta ut strömbrytare, nya kablar och elcentral.
    Trevligt bemötande, får arbetet gjort och tillmötesgående.
    Nöjd med insatsen och rekommenderas!
    Stort tack för ditt omdöme Zayera! Hälsningar, Kraftexpress AB Kraft Express AB
    2021-05-12
    Renovering av badrum
    Trevlig bemötande, flexibel hantering av olika processer.
    Mina förväntningar var, att de ska använda dagens senaste standard och metoder gällande EL, VVS, tätskick osv....och det har de gjort.
    Slutresultatet blev väldigt fint. Jag kan tänka mig, att anlita de i framtiden.
    Stort tack för ditt omdöme Lajos! Hälsningar, Kraftexpress AB Kraft Express AB
    2021-05-04
    Grymt bra kvalitet på arbetsutförande samt kommunikation. Dem håller vad de lovar ! Vi har arbetat tillsammans med kraftexpress ett bra tag nu och jag kan rekommendera dem starkt !

Vilket team :)
    Tack för all hjälp !
    Stort tack för ert omdöme Byggrakt, kan säga direkt att kvaliteten på arbetet har varit ömsesidigt och vi ser fram emot att jobba med er igen! =)

2021-05-03
    Riktigt bra, lyhörda och bra service. Vi var inte dem lättaste kunderna då mycket ändrades efterhand men de löste allt och satt oss i fokus.
    Stort tack för ditt omdöme Robin!

2021-04-24
    Kraft Express visade ett stort intresse, gav bäst intryck samt att deras offert var mycket bra.

Uppdraget var att bytta elcentralen som var från 50-talet, omtrådning av hela lägenheten och uttag.
    Samt ny eldragning till nya köket.

De tog på sig också uppdraget att montera och installera köket

Hela elinstallationen gick som det hade sagts, på 5 dagar.

Köket blev också monterat på ett korrekt sätt, dessvärre med lite slarv men det mesta har åtgärdats efteråt - det som gick.

Sammanfattninsvis; Rekommenderas för eljobb.
    Stort tack för ditt omdöme Daniel!

• KIM G
    2021-04-21
    Kan varmt rekommendera Kraft Express. Snabb och smidigt initial kontakt. Elektrikerna är proffsiga, lyhörda och är supernöjd med resultatet. Dessutom har dem konkurrenskraftigt pris för sina tjänster! Stort tack för bra service!
    Stort tack för ditt omdöme Kim!

2021-04-15
    Bristfällig och slarvigt jobb stämmer inte als med offerten eller förväntningar. Tvungen att ta in en firma som förde om jobbet som innebär extra kostnader. Jag har tagit massor med bilder och video.
    Hej Polykarpos,

Vi har förtydligat detta flertal gånger och varit i kontakt med föreningen angående stolparna som har tagit skada pågrund av påkörningar från er sida. Att klandra oss efter att du har skadat stolparna med bilen är trist och inget som man ska förvänta entreprenören åtgärda gratis.

Vi har gett förslag och varit kontaktbara i efterhand samt gällande offert så har ni fått bästa möjliga pris.

2021-04-12
    Vi ville installera rörelsesensorer för belysning i fastigheten.
    Vi satte upp ett möte och kom mkt bra överens.
    De förstod direkt vad vi ville göra. Bara några dagar senare var jobbet igång och inom en vecka var arbetet klart. Vi är mkt nöjda.Kraftexpress var otroligt professionella, tillgängliga för frågor och engagerade.
    Stort tack för ert omdöme Brf Essingehöjden!

2021-03-09
    Installation av utomhusbelysning på innergård.

Mycket tillgängliga, bra kommunikation och måna om att göra ett bra arbete. Lite strul gällande information om armatur och tillbehör som skapande en del merjobb. Även lite slarv vid infästning av armatur men som åtgärdades snabbt vid påpekande. Jag som kund önskar dock inte behöva göra sådan kontroll utan vill luta mig tillbaka och förlita mig på de jag anlitar som ska vara proffs i sin yrkesroll. Slutresultatet blev bra och den sammantagna upplevelsen är bra.
    Stort tack för ert omdöme Brf Spegeldammen!

2021-03-07
    Vi anlitade Kraft Express för badrumsrenovering och installering av nytt kök. Det som genomsyrat arbetet har varit att jag som kund skall känna mig 100 % nöjd och trygg genom hela processen. De har även varit supporterande i val av material och har öga för detaljer. Jag kan varmt rekommendera dem!
    Stort tack för ditt omdöme Marie!

2021-02-16
    Gick väldigt snabbt o smidigt från första kontakt!
    Stort tack för ditt omdöme Inger!

• 2021-02-09
    Eldragning i badrum till spegelskåp, spotlights och eluttag samt installation av undertak och byte till dimmer i kök. Väl genomfört arbete och bra dialog under arbetets gång. Väldigt nöjd med slutresultat. Rekommenderas starkt.
    Stort tack för ditt omdöme Christoffer!

2021-02-09
    Kraft Express AB gjorde ett riktigt bra jobb från start till mål. Seriösa och väldigt bra hantverkare som var tydliga och lätta att kommunicera med samt utförde jobbet perfekt. Rekommenderar denna firma starkt!
    Stort tack för ditt fina omdöme!

2021-01-26
    I hired Kraft Express to replace the elcentral, rewire the electric outlets so that they are earthed, and a few electrical installations e.g. ceiling lamps, heater, electric outlets. They did a very good job and completed the work within the scheduled time. The quality of the work certainly met my expectations. They are very polite and always willing to hear the customer's request/concerns, and do the work to satisfy the customer's needs. It would be really great if they are more detailed and transparent about the pricing so that the customer is assured about the cost of the project. Overall, I can strongly recommend them for good quality work.
    Many thanks for your great review Akshay!

With kind regards,

2021-01-19
    Vi hade för avsikt att byta ut samtliga eluttag mot jordade i en nyinköpt lägenhet samt lite småfix med bl.a. ny el till tvättmaskin. Kraftexpress gav bäst intryck av de vi tog in för offert och de vi tillslut valde att gå med.

Väl igång visade det sig finnas en hel del dolda elfel i vår nya lägenhet och det var minst sagt en lång och mödosam process att komma till rätta med allt.

Under detta projekt, som växte till betydligt större än bara byte av uttag, var Haidar och hans kollegor väldigt lösningsorienterade, alltid tillgängliga och fixade med småförändringar längs vägen på ett bra sätt utan att det blev extra mental påfrestning.

Kan varmt rekommendera Kraftexpress och deras tillvägagångssätt. Deras främsta signum är det glada humöret och sättet att hantera oförutsägbara problem - de kommer definitivt gå hela vägen tills du som slutkund blir nöjd!
    Stort tack för ditt fina omdöme Cristopher!

2020-12-21
    Hej!
    Vill ändra betyget till 2/5. Dels pga att placeringen av lamporna i slutändan inte blev bra. Sen att det hade läckt in vatten i kablaget pga av bristfälligt kabelrör.
    Att flytta lamporna skulle kosta väldigt mycket. Väldigt mycket av min tid har gått åt till att hålla på och fixa med detta enligt företagets utsago väldigt enkla jobb. Vi lejde bort jobbet för att slippa tänka på allt men det har tagit mig många arbetstimmar att hålla på att fixa med detta. Företaget hade fått 1/5 om man hade smitit undan det gjorde man inte utan man har iaf kommit med förslag på lösning. Tyvärr inget som vi kommer ha nytta av.
    Hej igen Jörgen,

Synd att du har ändrat ditt omdöme från 5 stjärnor till 2 stjärnor pågrund av en offert som du tyckte var kostsam och vi förklarade varför priset skulle kosta så.

Placeringen hade ni som förening valt ut och vi följde dina beskrivningar på vart stolparna skulle stå. Efter utfört jobb så var ni nöjda men ni förstod direkt att placeringen av stolparna gjorde att en boende inte fick tillräckligt med belysning.

Läckage i kabelrören är inget du har förmedlat till oss samt att vi båda vet att stolparna har fått ordentliga smällar pågrund av bilar som försökt parkera men tyvärr råkat slå i stolparna.

Som sagt tidigare så är vi mer än villiga att lösa problemet för er och du får gärna kontakta oss =)

2020-12-03
    Very good service. I had a problem with fuses and a light switch. I called in the afternoon and an electrician came the same day! Was very helpful and informative. I would recommend.
    Many thanks for your review Konrad!
    Sincerely,

// KraftExpress
  • 2020-12-01
    Tackar kraftexpress för extra hjälpen vi fick i vår nya villa, roligt gäng samt att de har en bred kompetens inom fastigheter som vi nyttjade av, Rekommenderar starkt!
    Stort tack för ditt omdöme John!

2020-11-23
    Tackar Kraftexpress för den snabba hjälpen och kommer att anlita igen definitivt, gillade att arbetet gick till snabbt och företaget ger den lilla extra servicen man förtjänar som kund.

Mvh Noor
    Stort tack för ditt omdöme Noor!

• KHALED I
    2020-11-19
    Grymt bra service, prisvärt samt kvalité på jobbet, rekommenderar starkt !!
    Stort tack för ditt omdöme Khaled!

• Serdar S
    2020-11-15
    Bästa seevice!
    Ställde upp med oavsett tid.

Billigt samma kvalite till lägre pris!
    👍
    Stort tack för ditt omdöme Serdar!

2020-11-15
    Väldigt nöjda med Kraftexpress, anlitade dem till att totalinstallera all el i hela mitt kontor på 850kvm.
    Rekommenderar de starkt och kommer definitiv att anlita Kraftexpress igen till nästa arbete!
    Stort tack för ditt omdöme Calle!

2020-11-11
    Grym service, professionella och kompetenta arbetare! Riktigt nöjd med utförandet.
    Stort tack för ditt omdöme Amir!

2020-11-03
    Riktigt trevliga killar som kom och gjorde ett litet jobb hemma hos mig där servicen var på topp och fick även tips på hur jag kan åtgärda små elfel själv!

Tusen tack Kraftexpress för hjälpen!
    Tack så mycket Minerva för ditt omdöme, hoppas att vårt tips kan hjälpa dig framöver! :)

//Kraftexpress
    2020-10-27
    Jag rekommenderar definitivt Kraftexpress då de gjorde ett exemplariskt jobb samt att de hade väldigt bra kundservice. Ser fram emot att anlita Kraft express till mitt nästa projekt.
    Stort tack för ditt omdöme Collins!

• 2020-10-18
    Underbara killar som kom och hjälpte. Gjorde det bästa jobbet, Fixade lamporna ute, bytte hela elcentralen och led belysning med phillips hue med smart hem. Nogranna, jätte dukitga och gjorde allt klart och mycket extra och lämnade inte förrän vi var nöjda. Rekomenderar om man vill få allt gjort så som man vill ha då ska man kontakta dem. De fixade även fel som andra elektriker hade orsakat efter brand i vårt hus utan extra kostnader. Vill man få allt rätt fixat då anlitar man Kraft Express AB. Garanterat 100% nöjdhet.
    Vi på Kraftexpress är så glada utav dina fina ord Priya, vi vill alltid se till att kunden har en 100% nöjdhet och det verkar vi ha åstadkommit hos dig. Tack återigen för ditt fina omdöme!

2020-10-15
    Vi hade Haidar som var hemma hos oss och utförde el jobb. Riktigt proffesionellt gjort samt att han höll tids rammen för själva arbetet. Har faktiskt rekommenderat kraftexpress för vänner och bekanta
    Tack för ditt fina omdöme Nizar!